On the Milky Road (2016)

On the Milky Road (2016)

Deseta umetnost, 10. februar 2018 ― Emir Kusturica svojo prismuknjeno, a ljubeče zmešano vizijo odpre z opominom, da film temelji na treh resničnih zgodbah in mnogih fantazijah. In svetovno priznani režiser zares živi v fantaziji, kar pa ni nujno slabo. Njegove stvaritve so originalne, navdihnjene, ne vse odlične, a vedno posebne. Ob prvem filmu po skorajda desetletju pa je lahko veliki režiser končno […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Filmsko poletje 2013 (2. del)  Prisoners (2013)  Frank (2014)  The Florida Project (2017)  Pacific Rim (2013) Copyright © Deseta umetnost [On the Milky Road (2016)], All Right Reserved. 2018.

Jean Cocteau: Strašni starši

Koridor, 10. februar 2018 ―   Sprva je treba z ozirom na premnogokateri (ne)kritiški zapis v zadnjem času opozoriti, da so Strašni starši uprizoritev, ki občinstvo v dvorani zadrži malenkost več kot dve uri, pri čemer jim dopusti dva krajša oddiha. Vendar so kljub svojemu trajanju (morda ravno zaradi njega) močno nadaljevanje že tako izredno kakovostne sezone Male scene Mestnega gledališča […] The post Jean Cocteau: Strašni starši appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Ne imej prevelikih oči in pozabi na Piranski zaliv

Ne imej prevelikih oči in pozabi na Piranski zaliv

Marijan Zlobec, 10. februar 2018 ― Ribiči na Šri Lanki so mojstri in potrpežljivi, prepričani da bo kupcev za njihov nočni ulov vedno dovolj. Indijski ocean je odprt in brezmejen. Nima sosedov- Katera bo za večerjo, Wasana ?, vse fotografije Marija Zlobec Kaj bi bilo, če bi bile v Piranskem zalivu takšne ribe ? Ali pa takšne ? Take bolj ostajajo […]
Sredi noči: kam vse pelje nočni premislek

Sredi noči: kam vse pelje nočni premislek

Konteksti (Tomaž Bešter), 10. februar 2018 ― vir slike: miszalozba.com V odzvenu kulturnega praznika in spominu na ne tako oddaljen mladinski festival Bralnice pod slamnikom z navdušenjem ugotavljam, da Nizozemska zares ponuja odlične avtorje. Spomnimo se Jana van Mersbergna v Zadnjem pobegu, ali pa odlične Večerje Hermana Kocha in nenazadnje osupljive Grunbergove Tirze. Na prej omenjenem festivalu pa je gostoval nizozemski mladinski pisatelj Toon Tellegen, ki je pred kratkim dobil tudi nekaj novih izdaj, med katerimi je tudi izvrstna knjiga kratkih zgodb Sredi noči, ki jo odlično ozaljšala tudi ilustratorka Mance Post. Knjiga je v prevodu Anite Srebrnik izšla pri založbi Miš. Gre za zbirko kratkih zgodb, v katerih prisluhnemo živalim v nočnih dogodjih, odlikujejo pa jih predvsem v čudodelna mirnost, ki veje skozi skrbno izbrane Tellegnove besede. Te bodo pri vsaki od zgodb v mlada ušesa položile misli o tem, kaj se dogaja okoli njih in kako o tem začeti razmišljati.Toon Tellegen je zbral 32 kratkih zgodb in vse se pričenjajo natanko enako: Sredi noči. Nato sledi pripoved, v katerem ena od živali trči ob problem, ki terja prostor in čas, ki ga ponujajo noč, mir in narava. Nekaj zelo človeškega je v teh problemih in zelo enostavnega v tem, kako obnje trčijo naši junaki in junakinje. Kot je tudi nekaj povsem pomirjajočega, kako se zgodbe pričenjajo, razvijajo in zaključijo. Tu je najti tudi vzgojno komponento, predvsem pa iz besed prelivajočo se poetičnost kratke proze, ki sili v pesniško dojemanje trenutka, sočloveka in usode, smisla, prijateljstva ter smotra. Morda bom v kratkem pogorela do konca, ne da bi kdo vedel za to, si je govorila. Kako bo šele potem temno! O vsem tem je Tellegen pisal v zgodbah o veverici, kresnički, čaplji, podlasici, voluharju, čričku, kitu, lesnem črvu, krastači, kobilici, polžu in želvi, medvedu, slonu, termitu, bobru, vrabcu, nočnem svetilčku, krtu in deževniku, martinčku, podzemski svinjki, noju, belouški, levu in žabcu, pingvinu, kapusovem belinu, kameli, rovki, pe
The Ghoul (2016)

The Ghoul (2016)

Filmski kotiček, 10. februar 2018 ― Tom Meeten in The Ghoul (2016) Slo naslov: - Država: VB Jezik: angleščina Leto: 2016 Dolžina: 85' ,  Imdb Žanri: drama, triler Režija: Gareth Tunley Scenarij: Gareth Tunley Igrajo: Tom Meeten, Alice Lowe, Rufus Jones, Niamh Cusack, Geoffrey McGivern, James Eyres Kenward Na britanski sceni že nekaj časa deluje skupina ustvarjalcev, ki snema drugačne filme. Skupni imenovalec teh filmov sta temačnost in absurd, ki v večji ali manjši meri krojita njihove črne komedije, psihološke drame, srhljivke... Zastavonoša tega, ne vem če mu lahko rečem "gibanja," je Ben Wheatley (tu v vlogi producenta), kot vidnejše člane te ekipe pa lahko izpostavimo še Steva Orama, Alice Lowe in igralca in novopečenega režiserja Geretha Tunleyja, ki podpisuje scenarij in režijo naslovne stvaritve. Tunley  zgodbo odpre s preiskavo čudnega dvojnega umora – Chris (Tom Meteen) je detektiv, ki na povabilo londonskega kolega pride pomagati pri razsvetlitvi "nevsakdanjih" okoliščini, v katerih sta umrla dva človeka. Pri vsej zadevi je najbolj begajoče dejstvo, da sta se obe žrtvi še nekaj časa premikale, potem ko ju je storilec večkrat ustrelil v prsni koš in glavo. Sled ju pripelje do človeka, ki se mu ni lahko približati in Kathleen, policijska sodelavka zadolžena za profiliranje kriminalcev predlaga, da Chris pod krinko zgube s psihičnimi težavami obišče psihiatrinjo, h kateri hodi glavni osumljenec. Chris idejo uresniči, toda po nekaj terapijah tudi sam začne kazati znake psihične nestabilnosti in na neki točki se že poraja vprašanje, kaj od tega, kar smo videli, se je dejansko zgodilo.     Alice Lowe in The Ghoul (2016) The Ghoul gledalcu na ta način približa zmedo v glavi  protagonista, ki počasi izgublja občutek identitete. Tunley nas postavi v čevlje protagonista, ki več ne ve, ali je detektiv pod krinko, ki se zaradi psihičnih težav izgublja v svoji vlogi. Razvoj zgodbe namreč ponudi tudi drugo interpretacijo, po kateri je Chris dejansko nepomembnež s p
1977 Cerknica – Povorka na Placu

1977 Cerknica – Povorka na Placu

Stare slike (Cerknica), 10. februar 2018 ― Pramati Uršula prihaja na trg pred proti­turš­kim taborom, imenovanim kar Plac. Množica gledalcev deluje vznemirjeno, kot da bi coprnica kar iznenada padla mednje. Za njo se pomika še vrsta drugih likov, ki jih še ne vidimo. Trg je nabito poln, gledalci so zasedli tudi strateške točke v takrat še neobnovljeni Kravanjetovi hiši. To je ena […]
Meštrovićeva telesnost in erotika v kiparstvu

Meštrovićeva telesnost in erotika v kiparstvu

Marijan Zlobec, 10. februar 2018 ― Cankarjev dom v Ljubljani pripravlja v sodelovanju z Muzejem Ivana Meštrovića v Splitu razstavo Telesnost in erotika – Razstava Ivana Meštrovića (1883 -1962). Odprtje razstave bo v torek, 13. februarja, ob 20. uri v Veliki sprejemni dvorani. Meštrovićeva skulptura na vabilu za razstavo Najznamenitejši hrvaški kipar Ivan Meštrović – »največji kiparski fenomen«, kot mu je […]
Godalni duo in harmonikar na Mladih virtuozih

Godalni duo in harmonikar na Mladih virtuozih

Marijan Zlobec, 9. februar 2018 ― Festival Ljubljana nadaljuje s svojo jubilejno, že petindvajseto sezono mednarodnega koncertnega cikla Mladi virtuozi. Osmi koncert bo po tradiciji v Viteški dvorani Križank v četrtek, 15. februarja, ob 19.30. Nastopila bosta godalni duo Horvat – Grčman in harmonikar Daniel Šimek. Maja Horvat in Ema Grčman, foto Festival Ljubljana Godalni duo Maja Horvat-Ema Grčman je prvič […]

UMetnost

Majda Širca blog, 9. februar 2018 ― V percepciji kulture je morebiti še mnogo kulta o tem kaj je javni interes in kaj to ni. Zame ni v javnem interesu dejstvo, da se kulturo sili/ deli v vladni in nevladni prostor. Da se jo zanika, če ima … Continue reading →

cmaKino: The Antifascists

C.M.A.K. Cerkno, 9. februar 2018 ― Na ulicah Evrope se bije intenziven boj proti fašizmu. Dokumentarni film nas popelje za maske militantnih skupin, imenovanih antifašisti. V letu 2013 skupina oboroženih neo-nacistov napade mirno demonstracijo v Stockholmu, pri čemer je nekaj ljudi ranjenih. V Grčiji na volitvah neo-nacistična Zlata zora postane tretja največja politična stranka, medtem ko so v švedskem mestu Malmö […]
1924 Rakek – Pražarna

1924 Rakek – Pražarna

Stare slike (Cerknica), 9. februar 2018 ― Posoda na sliki se imenuje pražilnik za kavo. Podobna je ponvi s pokrovom, ki ima luknjo, prav tako s pokrovom, skozi katero si nasul surovo kavo. Na štedilniku si potem odmaknil rinke in, kot piše v receptih, na rahlem ognju pražil kavo. Da pa se ni zažgala, si obračal ročico na zgornji strani, pritrjeno na […]
Dolina šentflorjanska, pozdravljena ali Kaj bi nas danes vprašal Ivan Cankar ?

Dolina šentflorjanska, pozdravljena ali Kaj bi nas danes vprašal Ivan Cankar ?

Marijan Zlobec, 8. februar 2018 ― Tako kot lani še letos objavljam sinočnji nagovor Vinka Möderndorferja, predsednika Upravnega odbora Prešernovega sklada, na Prešernovi proslavi in podelitvi Prešernovih nagrad ter nagrad Prešernovega sklada. Do tega trenutka, zanimivo, vsi ponovno berejo njegov lanski govor; poleg Slovenije imam trenutno največ bralcev v ZDA, kjer je očitno največ Slovencev. Sledijo Avstrija, Italija, Avstralija in Združeno […]
Call Me by Your Name (2017)

Call Me by Your Name (2017)

Filmski kotiček, 8. februar 2018 ― Foto: Sony Pictures Digital Inc Slo naslov: Pokliči me po svojem imenu Država: Italija, Francija Jezik: angleščina, italijanščina, francoščina Leto: 2017 Dolžina: 132',  Imdb Žanri: drama, romantični Režija: Luca Guadagnino Scenarij: James Ivory, André Aciman (knjiga) Igrajo: Armie Hammer, Timothée Chalamet, Michael Stuhlbarg, Amira Casar, Esther Garrel, Victoire Du Bois, Vanda Capriolo Pokliči me po svojem imenu je film, ki ga najdemo na skoraj vseh relevantnih seznamih najboljših filmov lanskega leta. Peti igrani celovečerec italijanskega režiserja Luce Guadagnina je sklepni del njegove trilogije poželenja, v katero poleg naslovnega sodijo še Jaz sem ljubezen (Io sono l'amore, 2009) in Nemirna obala (A Bigger Splash, 2015). Italijan je tokrat snemal po istoimenski knjižni predlogi, ki jo je v scenarij priredil James Ivory (ta bi po prvotnem načrtu moral film tudi režirati, na koncu je ta režiserski stolček prepustil Guadagninu). Dogajanje je tako kot v Nemirni obali postavljeno v vroče mediteransko podnebje, to pot v idilično mestece Crema na severu Italije. Tam poletne počitnice preživlja premožna ameriška judovska družina Pearlman. Sedemnajstletni Elio svoj čas investira v branje, igranje klavirja, kopanje v bližnjem jezeru in spogledovanje s puncami. Toda njegove prioritete se spremenijo, ko na delovni obisk k njegovemu očetu, sicer uglednemu profesorju antične kulture, pride postavni ameriški doktorski študent Oliver. Ta bo z njimi preživel nekaj tednov in pod profesorjevim mentorstvom opravil pripravništvo. Elio sprva ni navdušen nad prišlekom, ki je za njegov okus preveč sproščen in neformalen, njegova nenaklonjenost pa bi lahko bila rezultat (pretirane) pozornosti, ki jo njegovi starši namenjajo gostu in dejstva, da kakih deset let starejši Oliver ne kaže pretiranega zanimanja za najstniškega sina svojih gostiteljev. Foto: Sony Pictures Digital Inc Imamo torej najstnika na pragu polnoletnosti, ki do prihoda postavneg
1945 Podcerkev – Ludvik Strle: iz taborišč k Narodni zaščiti

1945 Podcerkev – Ludvik Strle: iz taborišč k Narodni zaščiti

Stare slike (Cerknica), 8. februar 2018 ― Bilo je leto 1945 in Ludvik Strle, takrat star 19 let, se je meseca julija po triinpolletni kalvariji v italijanskih in nemških taboriščih vrnil v domače kraje. Še preden je prispel do doma, je bil že na Rakeku razporejen k Narodni zaščiti, ki je – oborožena – vzdrževala red, varovala prometne povezave in iskala skrivače. Ludvik […]
še novic