The Commuter (2018)

The Commuter (2018)

Filmski kotiček, 19. april ― Foto: Kolosej Slo naslov: Potnik Država: Francija, VB, ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 105' ,  Imdb Žanri: akcija, krimi, drama Režija: Jaume Collet-Serra Scenarij: Philip de Blasi, Byron Willinger Igrajo: Liam Neeson, Vera Farmiga, Patrick Wilson, Jonathan Banks Jaume Collet-Serra in Liam Neeson, četrtič. Prvi skupni projekt špansko-irske naveze je bil Neznanec (Unknown, 2011), v drugo sta posnela Nonstop (Non-Stop, 2014), ki mu je sledil Nočni lov (Run All Night, 2015). V omenjenem Nonstop je Neeson "urejal" zadeve na letalu, to pot pa sta z Collet-Serro sklenila posneti akcijski triler, ki se primarno odvija na potniškem vlaku. Neeson igra bivšega policaja in zavarovalniškega agenta Michaela Woolricha, ki preživlja najslabši dan svojega življenja. Zgodba je postavljeni v čas zadnje gospodarske krize, kakih 10 let v preteklost, na dan ko 60-letnega Michaela odpustijo, le pet let pred zasluženo upokojitvijo. Plačilo hipoteke, šolnin za otroke in še marsikaj je na kocki za (pre)zadolženega zavarovalničarja, ki bi glede na poklic moral bolje oceniti tveganja, ki jih s seboj nosi prevelika zadolženost. Tistega dne je Michael še zadnjič stopil na vlak poln znanih obrazov, s katerimi se je zadnjih desetih letih vsakodnevno vozil v službo in nazaj. Kmalu po začetku vožnje se na nasprotni sedež usede neznanka (Vera Framiga), ki mu ponudi lep kupček denarja za dokončanje na videz preproste naloge. Za 25 tisočakov skritih na stranišču mora Michael v dobri uri identificirati potnika, ki ni stalni potnik na vlaku. Ta s seboj nosi športno torbo, na katero mora pripeti sledilno napravo. Naloga za bivšega detektiva ne bi smela biti prezahtevna, tako kot bi mu moralo biti jasno, da zadeva ni povsem nedolžna. Toda ko Michael v žep stlači zvitek denarja, poti nazaj ni več. Iz te premise režiser in trije scenaristi iztisnejo  zelo generičen triler – v miks vržejo umazanega politika, pokvarjene policiste in mogočno, recimo ji kar organizacijo, ki do o
Jim & Andy: The Great Beyond (2017)

Jim & Andy: The Great Beyond (2017)

Filmski kotiček, 16. april ― Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 94' ,  Imdb Žanri: dokumentarni, komedija Režija: Chris Smith Scenarij: Chris Smith Igrajo: Jim Carrey, Danny DeVito, Miloš Forman, Paul Giamatti, George Shapiro, Bob Zmuda Jim & Andy: The Great Beyond sem registriral že lani, med poročili z zadnjega festivala v Benetkah in ga označil kot potencialno zanimivo gradivo, a sem se nanj spomnile šele nekaj dni nazaj, ko mi ga je med brskanjem v ogled ponudila Netflixova videoteka. Gre za dokumentarec, ki prinaša unikaten in zabaven vpogled v zakulisje nastanka Formanoveg Človeka z lune (Man on the Moon, 1999), v katerem je Jim Carey genialno upodobil pokojnega Andyja Kaufmana. Pri večjih produkcijah je v navadi, da vzporedno z nastankom filma kamere beležijo dogajanje v zakulisju in to nalogo je studio Universal zaupal Kaufmanovi dolgoletni partnerki Lynne Margulies in njegovem velikem prijatelju in dolgoletnem sodelavcu Bobu Zmudi. Oba sta poleg svetovalne vloge dobila zadolžitev posneti material za t.i. EPK (electronic press kit) iz katerega potem zmontirajo promocijsko gradivo, ki film spremlja na poti skozi distribucijsko mrežo. Toda posneti material je poslan v bunker, saj so studijske glave ocenile, da bi objava posnetega materiala lahko škodovala filmu in skazila javno podobo Jima Carreyja, ki je v času snemanja bil velika zvezda in s katerim je studio imel dolgoletne načrte. Ameriški dokumentarist Chris Smith (American movie, 1999), je po skoraj dvajsetih letih lahko uporabil posneti material – pred kamero je postavil glavnega igralca in s kombinacijo posnetkov iz zakulisja s snemanja filma, posnetkov nastopov Andyja Kaufmana in komentarjem Jima Carreyja sestavil izjemen dokumentarec o snemanju Človeka z lune.    Zbrani material gledalcu ponudi novo dimenzijo Carreyjeve vloge v Človeku z lune, ki je po oceni mnogih njegov največji igralski dosežek. Jim & Andy... je dokumentarec, ki v precep vzame vprašanja identitete, zvezdništva in m
A Quiet Place (2018)

A Quiet Place (2018)

Filmski kotiček, 13. april ― Foto: Kolosej Slo naslov: Tiho mesto Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 90',  Imdb Žanri: drama, grozljivka, triler Režija: John Krasinski Scenarij: Scott Beck, Bryan Woods John Krasinski Igrajo: Emily Blunt, John Krasinski, Noah Jupe, Millicent Simmonds, Cade Woodward "Dan 69." Tiho mesto nas s tem preprostim napisom na črnem zaslonu vrže v postapokaliptično ero. Gledamo mesto duhov: prazne hiše in trgovine, zapuščene avtomobile in travo, ki skozi razpoke v asfaltu priča o tem, da je življenje v mestu zamrlo. Nato opazimo znake življenja. Po zapuščeni trgovini se v tišini premika petčlanska družina Abbott, ki se je z bližnje kmetije spustila v mesto poiskati nujne življenjske potrebščine. Družina se v popolni tišini sporazumeva z znaki in gestami, saj dobro vedo, da govorjenje prinaša smrt. Zemljo in ljudi so namreč pokorila smrtonosna bitja (vesoljci?), ki  sicer ne vidijo in ne vohajo, a zato imajo izrazito sofisticirano čutilo sluha, s katerim na večkilometrskih razdaljah registrirajo zvok. Preživeli so le redki, ki so uspeli ostati zelo tiho in so svoja življenja znali prilagoditi novim pogojem. Olajševalna okoliščina je, da so Abbottovi že pred prihodom krvoločnih stvorov znali komunicirati v znakovnem jeziku, saj je najstarejša hčerka od rojstva gluhonema. Kljub doslednemu upoštevanju pravil mlajši sin med izletom v mesto  prekrši pravila, ko v nahrbtnik na skrivaj stlači igračo na baterije. Majhna raketa z lučkami na poti proti domu sproži sosledje dogodkov, v katerih družino čaka hud boj za preživetje. Tiho mesto je tretji celovečerec Johna Krasinskega, scenarista, igralca in režiserja, ki v zadnjem obdobju vzporedno z igralsko gradi tudi režisersko kariero. V vseh treh filmih, ki jih je doslej režiral, je nastopil tudi kot igralec, pred naslovnim sem njegov režiserski prispevek opazil v simpatični komični drami Hollars (2016). Tiho mesto je na nek način družinski projekt, saj poleg Krasinskega glavno žensko vlogo za
Thelma (2017)

Thelma (2017)

Filmski kotiček, 11. april ― Foto: The Orchrad Slo naslov: Thelma Država: Norveška, Francija, Danska, Švedska Jezik: norveščina Leto: 2017 Dolžina: 116',  Imdb Žanri: drama, misterij, fantazijski Režija: Joachim Trier Scenarij: Eskil Vogt, Joachim Trier Igrajo: Eili Harboe, Kaya Wilkins, Henrik Rafaelsen, Ellen Dorrit Petersen, Grethe Eltervåg Že uvodna sekvenca četrtega celovečerca norveškega režiserja Joachima Trierja je nekaj posebnega. Oče in hčerka se preko poledenelega jezera odpravljata v lov v bližnji gozd. Med hojo prek jezera opazujeta ribe ujete pod ledeno skorjo, kar je že prva metafora s katero Trier nekako namigne, kaj nas čaka v nadaljevanju. Na muhi lovske puške se po prihodu v gozd znajde mlada srna, nakar oče puško obrne proti deklici, ki ne opazi, kaj se dogaja za njenim hrbtom. Prizor v hipu dobi drugačen, zlovešč kontekst. Videti je, da oče resno razmišlja o tem, ali naj pritisne na petelina. Naposled povesi orožje in prizor se zaključi brez prelite krvi. Njegova nezmožnost, da nekaj, kar je morda bil prvotni načrt, spelje do konca, nas po začetni šokiranosti pripravi do tega, da se začnemo spraševati, kakšno je ozadje tega, čemur smo pravkar bili priča. S tem Trier v sodelovanju s stalnim scenarističnim sodelavcem Eskilom Vogtom (ki je tudi sam talentiran režiser, glej Blind) mojstrsko  odpre zgodbo in podžge našo domišljijo. Sledi časovni skok v prihodnost. Thelma je kakih 15 let kasneje mlada punca, ki prvič v življenju zapusti dom in na univerzi začne študirati biologijo. Mlada ženska kot produkt konservativne krščanske družine sprva ima nekaj težav z vzpostavljanjem stika z okolico. Njeni svobodomiselni in odprti sovrstniki uživajo alkohol, kadijo travo, seksajo in so v vseh pogledih pravo nasprotje vrednot, ki jih je punca s seboj prinesla iz domačega okolja.  Foto: The Orchrad Sprememba je očitno prehuda in Thelma v knjižnici nenadoma doživi epileptični napad, po katerem konča v bolnišnici. Zdravnica, ki vodi zdravljenje ji pove,
Ready Player One (2018)

Ready Player One (2018)

Filmski kotiček, 8. april ― Foto: Warner Bros. Slo naslov: Igralec št. 1 Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 140' ,  Imdb Žanri: akcija, avantura, ZF Režija: Steven Spielberg Scenarij: Ernest Cline, Eric Eason, Zak Penn Igrajo: Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn, Mark Rylance, T.J. Miller, Simon Pegg, Lena Waithe, Win Morisaki, Philip Zhao, Susan Lynch, Hannah John-Kamen, Ralph Ineson Zavoljo 175-milijonskega proračuna je Igralec št. 1 najambicioznejši film Stevena Speilberga po  Indiani Jonesu in kraljestvu kristalne lobanje (2008), ki je stal še dodatnih deset milijonov dolarjev več. Smo v obdobju, ko televizijski šovi tipa Stranger Things na račun domiselnega prepletanja retro-nostalgičnih elementov in vsebine primarno namenjene mlajšem občinstvu, uživajo veliko popularnost. Ob naši nagnjenost k idealiziranju preteklosti in prepuščanju nostalgiji dobimo zmagovalno kombinacijo, ki pred zaslone vseh velikosti lahko pritegne praktično celo družino. Podobno so razmišljali tudi investitorji, ko so že pred uradnim izidom knjige Ready Player One (2010, Ernest Cline), na avkciji kupili pravice za ekranizacijo romana. Zgodba je namreč polna pop kulturnih referenc iz sveta filma, videoiger, stripa, nostalgične glasbe... Najbolj globok poklon Spielberg nameni svojemu velikemu prijatelju Stanleyju Kubricku z rekonstrukcijo prizorov iz kultnega Izžarevanja, ki so domiselno vključeni v Oazo, alternativno virtualno resničnost, ki jo v letu 2045 igra malodane vsak prebivalec prenaseljene in onesnažene Zemlje. V tej distopični viziji našega planeta je človek povesem uničil ekosistem, gospodarske aktivnosti so zamrle, najmočnejši  igralec pa je korporacija, ki upravlja Oazo. A tudi prihodnost korporativnih glav, oziroma njihovih interesov, ki jih pooseblja dežurni negativec Ben Mendelsohn, postane negotova po smrti idejnega tvorca Oaze Jamesa Hallidayja, ki je s svojo zadnjo voljo poskrbel za preplah v upravnem odboru korporacije in igričarsko evforijo med navadnimi
Lucky (2017)

Lucky (2017)

Filmski kotiček, 5. april ― Foto: Magnolia Pictures Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 88' ,  Imdb Žanri: drama, komedija Režija: John Carroll Lynch Scenarij: Logan Sparks, Drago Sumonja Igrajo: Harry Dean Stanton, David Lynch, Ron Livingston, Ed Begley Jr., Tom Skerritt, Beth Grant, James Darren, Barry Shabaka Henley, Yvonne Huff Lee V odličnem dokumentarcu Harry Dean Stanton: Partly Fiction (Sophie Huber, 2012) pokojni Sam Shepard igralske kvalitete svojega velikega prijatelja opiše takole: Harry’s strength is that he knows his face IS the story! In to je očitno zelo dobro vedel tudi John Carroll Lynch, ko je v sodelovanju s scenaristom Loganom Sparksom (ta je Stantonov dolgoletni prijatelj) loteval režiranja Harryja Deana Stantona v naslovni komični drami. Fokus je v številnih kadrih na njegovem obrazu s katerega na nek način beremo Lackyjevo življenjsko zgodbo. Morda ni napačno zapisati Harryjevo zgodbo, saj vsak boljši poznavalec njegovega ustvarjalnega opusa v zgodbi lahko prepozna številne biografske elemente. Lucky tako kot Harry igra ustno harmoniko, rad zapoje in je med drugo svetovno vojno bil kuhar na ladji ameriške mornarice. Jasno je tudi, da kraj dogajanja, majhno redko naseljeno mestece v puščavi, ni izbrano naključno – prizori Harryjevega sprehajanja skozi puščavo nas hitro vrnejo dobrih trideset let v preteklost, v čas nastanka kultnega Paris, Texas (Wim Wenders, 1984). Torej, tako kot namigne že plakat z napisom Harry Dean Stanton is Lucky je pred nami dramedija, ki je v resnici svojevrsten poklon liku in delu izjemnega igralca, v katerem ta igra samega sebe. Foto: Magnolia Pictures In kdo je torej Lucky? 90-letni ateist in samotar, ki dan začne z rutinsko jutranjo telovadbo, cigareto in kozarcem mrzlega mleka. Lucky uživa v izpolnjevanju križank – doma, ali v lokalni restavraciji, kamor se po navadi odpravi dopoldan, v popoldanskih urah so v osredju kvizi na televiziji, proti večeru pa je čas za odhod v bar
Gaz Bar Blues (2003)

Gaz Bar Blues (2003)

Filmski kotiček, 4. april ― Slo naslov: - Država: Kanada  Jezik: francoščina Leto: 1993 Dolžina: 115',  Imdb Žanri: drama, komedija Slo recenzija: -  Režija: Louis Bélanger Scenarij: Louis Bélanger Igrajo: Serge Thériault, Gilles Renaud, Sébastien Delorme, Maxime Dumontier, Danny Gilmore [ENG] This is the story of Mr. Brochu, whose friends like to call "the Boss". He runs his gas station the best he can and tries to stay happy no matter what happens. This movie relates all the small tragedies surrounding the gaz bar, such as hold-ups, competition from the big companies invading the neighbourhood, and the fact that is sons don't seem to be interested in the gas station. Furthermore, "The Boss" is starting to have Parkinson's disease... -Written by LazRock Ocena
The Party (2017)

The Party (2017)

Filmski kotiček, 4. april ― Slo naslov: Zabava Država: VB  Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 71' ,  Imdb Žanri: komedija, drama Slo recenzija: Filmstart Režija: Sally Potter Scenarij: Sally Potter, Walter Donohue Igrajo: Timothy Spall, Kristin Scott Thomas, Patricia Clarkson, Bruno Ganz [SLO] Izjemna zasedba legendarnih igralcev uprizori gledališko enodejanko, ki se z radostnim slavjem začne kot komedija, konča pa kot tragedija s krvjo na preprogi. Janet je bila pravkar oklicana za ministrico, kar je največji dosežek njene politične kariere. Z možem Billom prirejata zabavo, da bi z najbližjimi prijatelji proslavila ta uspeh. Ko gostje že prispejo v njuno hišo v Londonu, pa razpoloženje na zabavi nenadoma pokvari Billovo razodetje novic, ki šokira vse navzoče. S tem preobratom so ljubezni, prijateljstva, politična prepričanja in način življenja vseh zbranih v trenutku postavljeni pod vprašaj. Pod uglajenim liberalnim videzom se razkrijejo ljudje na robu vrelišča, njihov notranji konflikt pa jih privede do točke, ko začnejo streljati z vsemi topovi - tako metaforično kot dobesedno. -Liffe [ENG] Janet hosts a party to celebrate her new promotion, but once the guests arrive it becomes clear that not everything is going to go down as smoothly as the red wine. Ocena
Wonder (2017)

Wonder (2017)

Filmski kotiček, 4. april ― Slo naslov: Čudo Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 113',  Imdb Žanri: drama, družinski Slo recenzija: Deseta umetnost, Filmstart, Gledal_a bom, Mladina Režija: Stephen Chbosky Scenarij: Stephen Chbosky, Steve Conrad  Igrajo: Julia Roberts, Jacob Tremblay, Owen Wilson, Izabela Vidovic, Elle McKinnon [SLO] August Pullman ni običajen deček in ne hodi v običajno šolo. Sestra Via mu pravi, da tak ne more biti, če se je rodil, da izstopa. Zaradi genetske napake ima namreč drugačen obraz. Do četrtega razreda se šola doma, ko pa dopolni deset let, se starša odločita, da bo začel obiskovati peti razred v šoli. Novi sošolci in skupnost se učijo sprejemati njegovo drugačnost. Doslej se je lahko Auggie vedno zatekel v varno zavetje svoje vesoljske čelade, zdaj pa se mora iznenada soočiti s celotnim vesoljem otrok, ki strmijo vanj. Skozi leto, ki ponuja tako zabavne in prelepe kot težke dogodke, Auggieja in vse okoli njega dodobra spremenijo reči, ki štejejo največ: prijateljstvo, pogum in odločitev, ki jo sprejemaš sleherni dan – da boš prijazen do vseh, ki jih srečaš na svoji poti. -Kinodvor [ENG] Based on the New York Times bestseller, WONDER tells the incredibly inspiring and heartwarming story of August Pullman, a boy with facial differences who enters fifth grade, attending a mainstream elementary school for the first time. Ocena
God's Own Country (2017)

God's Own Country (2017)

Filmski kotiček, 3. april ― Foto: Imdb Slo naslov: - Država: VB Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 104' ,  Imdb Žanri: drama, romantični Režija: Francis Lee Scenarij: Francis Lee Igrajo: Josh O'Connor, Alec Secareanu, Gemma Jones, Ian Hart, Melanie Kilburn, Harry Lister-Smith, Liam Thomas, Patsy Ferran Yorkshire, Anglija. Na odmaknjeni kmetiji na severu z babico in očetom, ki ni nikoli okreval po možganski kapi, živi mladi Johnny. Večina njegovih sovrstnikov je po koncu srednje šole odšla v urbana središča, našla zaposlitev ali nadaljevala s šolanjem, dvajset in nekaj letni mladenič pa je po očetovi bolezni bil prisiljen prevzeti vodenja kmetije. Njegov odnos z očetom je vedno bil težaven in tudi po tem, ko je zagrenjeni patriarh postal povsem odvisen od Johnnyjeve pomoči, se njun odnos ni spremenil. Njuna komunikacija je omejena na očetovo vsakodnevno naštevanje opravil na kmetiji in izkazovanje nezadovoljstva, ko Johnny stvari ne naredi točno tako, kot bi jih on sam. Johnnyjev izpušni ventil je večerni spust v dolino, ki se običajno začne z vrčkom piva, konča pa s kozlanjem in hudim mačkom naslednjega dne. Njegovi izleti v mesto so tudi priložnost za hitri seks z znancem na stranišču, ali kakšnem drugem neuglednem mestu. Ta srečanja so surova, skoraj živalska, brez kančka čustev, epizode, ki jih Johhny poskuša čimprej pozabiti. Dela na kmetiji je za enega samega človeka preveč, zato družina preko oglasa poišče delavca, ki bi pomagal postoriti vse kar je potrebno. Ob močnih migracijah domačinov v večja mesta, zanimanja za delo ni. Ponudbo za zaposlitev je pripravljen sprejeti le Gheorghe, migrantski delavec iz Romunije, ki ga Johnny sprva sprejme z odporom in nestrpnostjo. Toda prišlek je ponosen in sposoben moški, ki Johnnyju takoj da vedeti, da ne bo prenašal žaljivk in njegovega šovinizma. Nato napoči čas, da se Johnny in Gheoghe zaradi sezone jagnjitev s čredo ovac odpravita na pot, višje v gore (očiten poklon Leejevi Gori Brokeback). Foto: Imdb
Wonder Wheel (2017)

Wonder Wheel (2017)

Filmski kotiček, 25. marec ― Foto: Amazon Studios Slo naslov: Lunapark Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 101',  Imdb Žanri: drama Režija: Woody Allen Scenarij: Woody Allen Igrajo: Kate Winslet, Jim Belushi, Justin Timberlake, Juno Temple, Jack Gore Plaz "Weinstein" je poleg nekoč najmočnejšega hollywoodskega producenta odnesel še nekaj odmevnih imen iz filmskega sveta in med njimi se je zaradi grehov iz preteklosti, o katerih tu ne bom razpravljal, znašel tudi Woody Allen. Lunapark je tako po vsej verjetnosti njegov predzadnji film, izjemni opus pa bo sklenil še pred izbruhom afere dokončani A Rainy Day in New York, ki je trenutno v postprodukciji. Vse to omenjam zato, ker imam občutek, da bi se Lunapark pri ocenjevalcih in publiki odrezal veliko bolje, če bi premiero doživel nekaj mesecev pred izbruhom afere. Kakorkoli, Lunapark je ne glede na datum in okoliščine še vedno isti film, ki po moji oceni vreden veliko več od vtisa, ki ga potencialni gledalec dobi ob pogledu na splošni kritiški konsenz. To pot nas Allen pelje v petdeseta, za kuliso pa izbere slikovito območje Coney Islanda, sprehajališča ob morju, peščene plaže in tamkajšnjo glavno atrakcijo – zabaviščni park. V prirejenem stanovanju znotraj lunaparka s svojim drugim možem Humptyjem (Jim Belushi) – ta dela kot operater vrtiljaka v parku – in otrokom iz prvega zakona, živi natakarica in propadla igralka Ginny (Kate Winslet). Humpty ji je pomagal, ko je bilo najtežje in Ginny je postala njegova žena, čeprav je očitno, da zakonca nista najbolj kompatibilna. Za Ginny je na prvi pogled pomembno le dvoje – Humptyja obdržati na varni razdalji od steklenice z žganjem in obvladovati piromanska nagnjenja njenega problematičnega sinkota. Toda Ginny ima skrivnost, ki vendarle prinaša nekaj zadovoljstva in sreče v njen sivi vsakdan. Že nekaj časa se namreč videva z Mickeyjem (Justin Timberlake), postavnim reševalcem iz vode in knjigoljubcem, ki sanjari o pisateljski karieri. Prav ta nas z direktnim n
Yat nim mou ming (2016)

Yat nim mou ming (2016)

Filmski kotiček, 22. marec ― aka Mad World Foto: Golden Scene Slo naslov: - Angleški naslov: Mad World Država: Hong Kong, Kitajska Jezik: kitajščina Leto: 2016 Dolžina: 101' ,  Imdb Žanri: drama Režija: Chun Wong Scenarij: Chor Hang Chan  Igrajo: Shawn Yue, Eric Tsang, Elaine Jin, Charmaine Fong, Yvan Hok-Man Chan Mad World je debitantski celovečerec hongkonškega režiserja Wong Chuna, za katerega je mladi avtor prejel več nagrad. Na podelitvi zlatih konjev, najbolj cenjenih azijskih filmskih nagrad, je Chun prejel nagrado za najboljšega novega režiserja, film pa je med ostalim prejel tudi več odličij na podelitvi hongkonških filmskih nagradah. Chunov film v fokus vzame duševno motnjo, s katero se sooča glavni protagonist Tung (Shawn Yue), nekoč uspešen finančni analitik, ki se po enem letu bivanja v psihiatrični ustanovi poskuša vrniti v normalno življenje. Tungu je diagnosticirana bipolarna motnja, ki se je pri njemu pojavila po smrti matere, prav tako bolnice z bipolarno motnjo. On je bil tisti, ki je prevzel skrb za bolno mater, ko jo je zapustil njegov oče (Eric Tsang) in ta zdaj želi popraviti napako iz preteklosti in sinu pomagati, da se postavi na noge. Zato je stavil podpis na odpustno dokumentacijo in zdravnikom obljubil, da bo nadziral Tungovo jemanje zdravil. Tako sta sin in oče končala v večstanovanjski stavbi, v neugledni majhni sobi s pogradom, kar za Tunga gotovo ni najboljše izhodišče za novi začetek. Mad World s časovnimi skoki v preteklost pojasni, koliko odrekanj je od glavnega junaka zahtevala materina bolezen, ki je v končnici botrovala koncu razmerja z žensko, s katero sta načrtovala skupno življenje. Kljub neprimernim pogojem stvari sprva funkcionirajo dobro. Tung se spoprijatelji s fantičem, ki z mamo živi v sosednji sobi in opogumljen z napredkom celo opusti zdravila, a nato bolezen znova privre na površje. V fokus pride duševna motnja, ki jo Chun in sodelavci skozi celoten film, na žalost, ne obravnavajo pretirano inovativno. Videli smo že št
Walking Out (2017)

Walking Out (2017)

Filmski kotiček, 20. marec ― Foto: Imdb Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 95',  Imdb Žanri: avantura, drama Režija: Alex Smith, Andrew J. Smith Scenarij: Alex Smith, Andrew J. Smith Igrajo: Matt Bomer, Josh Wiggins, Bill Pullman, Alex Neustaedter David (Josh Wiggins) je mladenič, ki s svojo mamo odrašča v velikem mestu. Enkrat letno obišče očeta Cala (Mat Bommer), ki je po ločitvi od njegove matere izbral samotarsko življenje v izolirani koči, zgrajeni sredi doline, okoli katere se razteza ogromno prostranstvo v družinski lasti. Po prihodu v mrzlo Montano se David obnaša kot tipičen urbani najstnik – zatopljen v pametni telefon ne kaže pretiranega zanimanja za zbliževanje z odtujenim očetom. Tudi oče sprva ne najde pravega načina za vzpostavitev stika in obujanje zbledele čustvene vezi s potomcem. Zato ga najprej poskuša naučiti osnov preživetja v divjini in rokovanja z lovsko puško. Lov na fazane je ustrezna priprava na pustolovščino, ki jo je planiral že pred Davidovim prihodom. Skupaj se bosta odpravila v snegom okovane gore in poskušala uloviti velika losa. Prepričan je, da bo nekaj dni v divjini pomagalo utrditi njun odnos in mu ponudilo priložnost, da svojo življenjsko filozofijo prenese nanj, tako kot je to pred mnogimi leti storil njegov pokojni oče. David ne kaže nobenega veselja do lova in naporne hoje po zasneženih gorskih pobočjih, a ko dojame kako zelo si oče želi uresničiti svoj načrt, se ne upira več. In po prvem dnevu v divjini sam pri sebi mora priznati, da očetov načrt vendarle ni napačen. A nato narava pokaže zobe in sproži sosledje dogodkov, ki bo pokazalo iz kakšnega testa je David in kako močna je  njegova vez z očetom. Nesrečni pripetljaj pripravi teren za klasično preživetveno dramo, v kateri narava testira meje človeške vzdržljivosti in obenem pokaže, da je David vendarle dosleden naslednik očetovih vrednosti. Na režiserskem stolčku sedi bratski tandem Smith (scenarij sta razvila iz kratke zgodbe Davida Quammena), k
Zwischen den Jahren (2017)

Zwischen den Jahren (2017)

Filmski kotiček, 19. marec ― aka End of the Season Foto: Radical Movies Production Slo naslov: - Angleški naslov: End of the Season Država: Nemčija Jezik: nemščina Leto: 2017 Dolžina: 97' ,  Imdb Žanri: drama Režija: Lars Henning Scenarij: Lars Henning Igrajo: Peter Kurth, Karl Markovics, Catrin Striebeck, Leonardo Nigro, Jonathan Neo Völk Becker (Peter Kurth) je osamljen moški, ki kot varnostnik dela nočne izmene v večjem skladišču. Petdeset in nekaj letnik ne govori veliko, njegov edini prijatelj je pes, s katerim patrolira po skladišču. Številne tetovaže namigujejo na burno preteklost, ki bi jo Becker najraje pozabil. Po 18-ih letih za zapahi zaradi dvojnega umora, ki ga je zagrešil kot član motoristične tolpe, je dočakal pomilostitev in pogojni izpust. Po izhodu iz zapora poskuša začeti znova in v nekem trenutku se zdi, da je nov začetek povsem realna opcija. Zbliža se z Baratom, novim sodelavcem armenskega porekla, sicer bivšim policistom, ki je zaradi težav z alkoholom policijsko uniformo moral zamenjati z uniformo varnostne službe. In ko interes zanj pokaže še Rita, samska ženska in mati samohranilka, je Beckerjev pogled v prihodnost dokaj optimističen. Toda vse se spremeni, ko na postaji podzemne železnice opazi moškega (Karl Markovics), kateremu je pred toliko leti uničil življenje, ko je med ponesrečenim ropom ustrelil njegovo ženo in hčerko. Njegovo ime je Dahlmann in nedolgo po naključnem srečanju postane jasno, da Becker preteklosti ne bo tako enostavno ušel. S svojim drugim celovečercem relativno neznani nemški režiser in scenarist Lars Henning v fokus vzame protagonista, ki se poskuša distancirati od svoje neslavne preteklosti, a ga ta na koncu vendarle dohiti. Ritem filma diktirajo maščevalni nagoni moškega, ki je obtičal v preteklosti in se po skoraj dveh desetletjih še vedno ne more sprijazniti z izgubo. Podobni filmi nam  zgodbo običajno posredujejo iz perspektive žrtve, vendar Henning zadevo obrne na glavo in za primarno perspektivo izbere perspektivo
Ming yue ji shi you (2017)

Ming yue ji shi you (2017)

Filmski kotiček, 17. marec ― aka Our Time Will Come Slo naslov: - Angleški naslov: Our Time Will Come Država: Kitajska Jezik:  kitajščina Leto: 2017 Dolžina: 130' ,  Imdb Žanri: drama, vojni, zgodovinski Slo recenzija: - Režija: Ann Hui Scenarij: Jiping He Igrajo: Zhou Xun, Deanie Ip, Eddie Peng, Wallace Huo, Tony Leung Ka-fai, Masatoshi Nagase, Jessie Li [ENG] 1941. Hong Kong is under Japanese occupation. The anti-Japanese Dongjiang guerilla unit is tasked with rescuing cultural figures and extracting them from the besieged city. Primary school teacher, Fang Lan and her mother are trying to live out this difficult period in a small run-down flat in Wanchai. After the schools are shut down, Lan unwittingly finds herself involved in the guerillas' mission to save novelist Mao Dun. In the process, she meets Blackie Lau, the intrepid sharpshooter captain of the guerillas' Urban and Firearms unit. Taking notice of Lan's calm, smart nature, Blackie recruits her to join the guerillas. Worried for her daughter's safety, Lan's mother volunteers to take Lan's place as a courier, only to be arrested on the job. To save her mother, Lan is forced to turn to Wing, who now works for the Japanese. Ocena
The Snowman (2017)

The Snowman (2017)

Filmski kotiček, 17. marec ― Slo naslov: Snežak Država: VB, ZDA, Švedska Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 119',  Imdb Žanri: krimi, drama, misterij Slo recenzija: Filmstart, Igor Harb, Mladina  Režija: Tomas Alfredson Scenarij: Hossein Amini, Peter Straughan Igrajo: Michael Fassbender, Rebecca Ferguson, Charlotte Gainsbourg, Jonas Karlsson [SLO] Harry Hole (Michael Fassbender) skuša priti na sled domnevnemu serijskemu morilcu. Njegove žrtve vedno izginjajo na dan, ko v Oslu zapade prvi sneg. S pomočjo mlade nadarjene sodelavke  (Rebecca Ferguson) desetletja stare primere poveže z novim izginotjem. In ugotovi, da ima samo do naslednjega prvega snega čas, da končno pride morilcu na sled. -Kolosej [ENG] When an elite crime squad's lead detective investigates the disappearance of a victim on the first snow of winter, he fears an elusive serial killer may be active again. With the help of a brilliant recruit, the cop must connect decades-old cold cases to the brutal new one if he hopes to outwit this unthinkable evil before the next snowfall. -Katrina L. Harrison Ocena
78/52: Hitchcock's Shower Scene (2017)

78/52: Hitchcock's Shower Scene (2017)

Filmski kotiček, 17. marec ― Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 91',  Imdb Žanri: dokumentarni Slo recenzija: - Režija: Alexandre O. Philippe Scenarij: Alexandre O. Philippe Igrajo: Elizabeth Allan, Judith Anderson, Peter Bogdanovich, Janet Leigh, Anthony Perkins [ENG] The screeching strings, the plunging knife, the slow zoom out from a lifeless eyeball: in 1960, Alfred Hitchcock's Psycho changed film history forever with its taboo-shattering shower scene. With 78 camera set-ups and 52 edits over the course of 3 minutes, Psycho redefined screen violence, set the stage for decades of slasher films to come, and introduced a new element of danger to the moviegoing experience. Aided by a roster of filmmakers, critics, and fans--including Guillermo del Toro, Bret Easton Ellis, Jamie Lee Curtis, Eli Roth, and Peter Bogdanovich--director Alexandre O. Philippe pulls back the curtain on the making and influence of this cinematic game changer, breaking it down frame by frame and unpacking Hitchcock's dense web of allusions and double meanings. The result is an enthralling piece of cinematic detective work that's nirvana for film buffs. -Rotten Tomatoes Ocena
Nathan for You: Finding Frances (2017)

Nathan for You: Finding Frances (2017)

Filmski kotiček, 17. marec ― Slo naslov: - Država: ZDA  Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 84',  Imdb Žanri: dokumentarni, komedija Slo recenzija: - Režija: Nathan Fielder Scenarij: Nathan Fielder Igrajo: Nathan Fielder, William Heath, Cornelius Ladd, June Conniff [ENG] The story focuses on Bill Heath, who had posed as a Bill Gates impersonator in a previous episode. We find out that while recording DVD commentary, he had talked to Nathan a lot about a long-lost love named Frances, who he wishes he had married. He explains that his family didn’t like her, and that there was a lot of pressure on him to break up with her. Later revelations prove that to be a bit of a half-truth. Still, he cares about her a lot, and is desperate for closure. Nathan agrees to help him on his quest, and we begin the most ambitious journey this show has ever embarked upon. -AV Club Ocena
Una pura formalità (1994)

Una pura formalità (1994)

Filmski kotiček, 17. marec ― aka A Pure Formality Slo naslov: Gola formalnost Angleški naslov: A Pure Formality Država: Italija, Francija Jezik: francoščina Leto: 1994 Dolžina: 108',  Imdb Žanri: krimi, drama, triler Slo recenzija: - Režija: Giuseppe Tornatore Scenarij: Giuseppe Tornatore, Pascal Quignard Igrajo: Gérard Depardieu, Roman Polanski, Sergio Rubini, Nicola Di Pinto, Tano Cimarosa [SLO] V kafkovskem trilerju spremljamo pisatelja Onoffa, ki ga najdejo tavati po podeželju in odpeljejo na policijsko zaslišanje. Po tem, ko so v bližnjem gozdu našli izmaličeno truplo, se zmedeni pisec znajde prvi na seznamu osumljencev. V kafkovskem kriminalnem trilerju slavni Gerard Depardieu upodobi Onoffa, priznanega pisatelja, ki se je v zadnjih letih umaknil v samoto, ne da bi izdal kakršnokoli knjigo. Nekega poznega večera ga najdejo policisti, medtem ko v dežju zmeden tava po podeželju; brez sape in očitno s simptomi kratkoročne izgube spomina. V bližnjih gozdovih so nedavno našli izmaličeno truplo in zmedeni pisec se znajde prvi na seznamu osumljencev. Zaprejo ga v mračno postojanko, kjer naj bi počakal prihod glavnega inšpektorja (Roman Polanski). Ta je, ironično, ljubitelj Onoffovih knjižnih del; pisatelja naj bi zasliševal, dokler se ne bi dokopal do resnice. -Cinemax [ENG] Onoff is a famous writer who hasn't published any new books for quite some time and has become a recluse. When he is picked up by the police one stormy night, without any identification, out of breath and running madly, without clear memory of recent events, the Inspector is suspicious. Through interrogatory dialectic, the head of this lonely, isolated, broken-down police station tries to establish what has happened, by delving into the mind of his writer-hero, and clearing up a mysterious killing. -Written by Tad Dibbern Ocena
Seto Surya (2016)

Seto Surya (2016)

Filmski kotiček, 17. marec ― aka White Sun Slo naslov: - Država: Nepal, Nizozemska Jezik: nepalščina Leto: 2016 Dolžina: 89',  Imdb Žanri: avantura, drama Režija: Deepak Rauniyar Scenarij: Deepak Rauniyar, David Barker Igrajo: Dayahang Rai, Asha Maya Magrati, Rabindra Singh Baniya, Sumi Malla, Amrit Pariyar [ENG] Anti-regime partisan Chandra confronts physical, social and political obstacles for his father's funeral. His search for a solution takes him to neighboring mountain villages and encounters with the police and rebel guerrillas. A portrait of post-civil war Nepal during the fragile deadlocked peace process. Ocena
še novic