Asura (2016)

Asura (2016)

Filmski kotiček, 18. avgust ― aka Asura: The City of Madness Slo naslov: - Drugi naslovi: Asura: The City of Madness Država: J. Koreja  Jezik: korejščina Leto: 2016 Dolžina: 136',  Imdb Žanri: akcija, krimi, drama   Slo recenzija: - Režija: Kim Sung-soo Scenarij: Kim Sung-soo Igrajo: Jung Woo-sung, Hwang Jung-min, Ju Ji-hoon, Kwak Do-won, Jung Man-sik, Oh Yeon-a, Kim Hae-gon [ENG] Detective Han (Jung Woo-sung), who for years has been secretly doing dirty work for the corrupt mayor Park Sungbae (Hwang Jung-min), is now pressured by a ruthless prosecutor Kim Cha-in (Kwak Do-won) to cooperate in an investigation against the mayor. Feeling trapped, Han persuades his young partner Sunmo (Ju Ji-hoon) to take over his work for the mayor, but things start to get tangled in unpredictable ways. As things are getting worse, only the most evil survives in this dog-eat-dog world. - KoBiz Ocena
Toire no Pieta (2015)

Toire no Pieta (2015)

Filmski kotiček, 17. avgust ― aka Pieta in the Toilet Slo naslov: - Drugi naslovi: Pieta in the Toilet Država: Japonska Jezik: japonščina Leto: 2015 Dolžina: 120',  Imdb Žanri: drama Slo recenzija: - Režija: Daishi Matsunaga Scenarij: Daishi Matsunaga, Osamu Tezuka Igrajo: Yojiro Noda, Hana Sugisaki, Lily Franky, Saya Ichikawa, Rie Miyazawa [ENG] Inspired by "Godfather of Manga" Osamu Tezuka’s last diary page, this fraught and tender story marks the fiction debut for acclaimed documentary filmmaker Daishi Matsunaga. Hiroshi (Yojiro Noda, lead singer of popular Japanese rock band RADWIMPS in his first acting role) is an introverted painter once full of promise. During his work as a window cleaner, he falls suddenly ill and the doctor requires him to bring a family member for his test results. Not wanting to involve his family, Hiroshi pays a headstrong highschooler Mai (Hana Sugisaki), who he meets in the waiting room, to play his sister. Told that his days are numbered, Hiroshi struggles with his fate while Mai asks him, “Shall we go die together, then?”  -Japan Society Ocena
House of Games (1987)

House of Games (1987)

Filmski kotiček, 16. avgust ― Slo naslov: Hiša iger Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 1987 Dolžina: 102' ,  Imdb Žanri: krimi, triler Slo recenzija: Filmsko platno št. 7 Režija: David Mamet Scenarij: David Mamet, Jonathan Katz Igrajo: Lindsay Crouse, Joe Mantenga, Mike Nussbaum, Lilia Skala, J.T. Walsh, Ricky Jay, Steven Goldstein, William H. Macy  [SLO] Režijski prvenec Pulitzerjevega nagrajenca, sicer slovitega dramatika Davida Mameta. V njem je ustvaril stilistično kinematografsko zloženko igre v igri, kompleksno pripoved organizirano v izjemen filmski scenarij. Dr. Margaret Ford je pisateljica psiholoških “pomagaj si sam” priročnikov, obenem pa tudi sama pomaga pacientom. Z namenom, da bi pomagala svoji stranki, ki je zapadla v hazarderske dolgove, obišče bar kjer Mike  vodi igre pokra. Mike je namreč tista oseba, ki ji je Margaretin pacient dolžan največ denarja. Obenem pa je to tudi zelo sugestivna oseba, ki Margaret prepriča, naj mu pri igri pomaga; njena naloga je opazovati “znake” (telesne gibe, mimika obraza ipd…). Toda, kar se je Margaret zdela lahka naloga, s časom postane zelo zahtevno in tudi intrigantno opravilo, ki doktorico tako prevzame, da tudi sama postane odvisna od sleparskega početja…  -RTV SLO [ENG] Pulitzer Prize-winning playwright and screenwriter David Mamet first sat in the director’s chair for this sly, merciless thriller. Mamet’s witty tale of a therapist and best-selling author (Lindsay Crouse) who must confront her own obsessions when she meets an attractive cardsharp (Joe Mantegna) is as psychologically acute as it is full of twists and turns, a rich character study told with the cold calculation of a career criminal. -The Criterion Collection Ocena
Revolucija na trgu?

Revolucija na trgu?

Radio Študent, 16. avgust ― Skupna točka antikapitalističnega boja je, da skuša najti rešitve zunaj kapitalizma. Ta samoumevnost se na različnih področjih različno manifestira: v avtonomnih prostorih se zavrača vdor ekonomske in marketinške logike, v politiki se skuša naslanjati na državo kot zunanjost trga in zadnji ostanek forme racionalne občosti. Navdušenje nad kriptovalutami izhaja iz ideje, da gre za zunanjost v smislu menjalnega sredstva. Vzorec je v vseh primerih isti: rešitve se išče na vse manjših ostankih področja, ki še ni podrejeno tako imenovanim zakonom trga. Osnovna ideja je, da bi se mogla moč, ki bi lahko kontrolirala trg in spremenila njegove samomorilske zakone, skoncentrirati zunaj trga. Vse lepo in prav, v teoriji vse štima: moč trga bi bilo potrebno zamajati. Vendar pa je problem ta, da je moč vse bolj skoncentrirana ravno na trgu. To je dovolj učinkovito pokazala ravno kritika neoliberalizma med leti 2008 in 2013. In veliko vprašanje, ki sta ga med drugimi formulirala tudi Marcel Štefančič jr. in Zdravko Kobe, je: kako to, da se vsa vednost te kritike ne prelije v prakso? Zakaj se stvari ne spremenijo, če pa imamo krize in razslojevanje ter je na ravni vednosti jasno, da nekaj ne štima? Odgovor na to vprašanje je precej banalen: zato, ker tiste, ki imajo moč na trgu, tovrstna vednost sploh ne zanima. Zakaj bi jih, saj je ta vednost na trgu - bolj ali manj - brez vrednosti. Še več: gre za vednost, ki se utemeljuje na tem, da njena vrednost ni zvedljiva na tržno vrednost. Pričakovanje, da se bo nekdo odrekel svoji moči samo zato, ker mu bo razodeta resnica o njeni problematičnosti, pa je, kot pravita že Marx in Engels glede malomeščanskih socialistov, povsem iluzorno. V tem specifičnem kontekstu velja, da je heglovski direktni prehod med umnim in dejanskim pretrgan. Na podoben način je pretrgana tudi foucaultovska povezava med vednostjo in oblastjo. Za tiste, ki se ne spoznate na filozofijo: to pomeni, da ne živimo v obdobju, ko bi nekdo, ki poseduje vednost
Na mlečnom putu (2016)

Na mlečnom putu (2016)

Filmski kotiček, 15. avgust ― aka On the Milky Road Slo naslov: Na mlečni poti Angleški naslov: On the Milky Road Država: Srbija, VB, ZDA Jezik: srbščina Leto: 2016 Dolžina: 125',  Imdb Žanri: komedija, drama, fantazijski Slo recenzija: - Režija: Emir Kusturica Scenarij: Emir Kusturica Igrajo: Emir Kusturica, Monica Bellucci, Sloboda Mićalović, Predrag 'Miki' Manojlović [SLO] Pomlad v vojnem času. Vaški mlekar s svojo mulo vsak dan prečka bojno črto, da bi vojakom prinesel svežega mleka. Krogle ga še ošinejo ne. Zdi se, da je rojen pod srečno zvezdo. Toda prihod skrivnostne Italijanke obrne njegovo življenje na glavo. Tako se začne zgodba o strastni, prepovedani ljubezni, ki ju posrka v vrtinec fantastičnih, a nevarnih avantur. Režiser Emir Kusturica in brezčasna Monica Bellucci v glavnih vlogah vojne romance, ki od burnih čustev in bučne komedije poka po šivih. -Film pod zvezdami [ENG]Spring in wartime. Each day a milkman crosses the frontline on a donkey, dodging bullets to bring his precious wares to the soldiers. Blessed with good fortune on his mission, loved by a beautiful villager, a peaceful future seems to await him... until the arrival of a mysterious Italian woman turns his life upside down. Thus begins a story of passionate, forbidden love that will plunge them both into a series of fantastic and dangerous adventures. They have been joined by fate, and nothing and no one seems able to stop them... Two-times Palme D'Or winner Emir Kusturica directs and stars in this story of love and war, rich in emotion, comedy and adventure. -RT Ocena
K območnim poročilom, Urnebes, Kdo sem bil, Živeti, Pa se je to res zgodilo?

K območnim poročilom, Urnebes, Kdo sem bil, Živeti, Pa se je to res zgodilo?

ARS S knjižnega trga, 15. avgust ― V oddaji S knjižnega trga se bomo posvetili pesniški zbirki Blaža Božiča K območnim poročilom, romanu Iztoka Vrenčurja Urnebes, izboru del Marjana Krambergerja Kdo sem bil, romanu Yu Huaja Živeti in razpravi Ambroža Kvartiča Pa se je to res zgodilo?. Recenzije so napisali Andrej Lutman, Gaja Pöschl, Tanja Petrič, Zarja Vršič in Iztok Ilich.

Spider-Man: Vrnitev domov (Spider-Man: Homecoming)

Koridor - križišča umetnosti, 15. avgust ― Spider-Man se vrača domov. Dobesedno, saj se film Spider-Man: Vrnitev domov začne s Petrovo (Tom Holland) vrnitvijo iz Berlina, kjer je sodeloval v bitki med superjunaki iz filma Stotnik Amerika: Državljanska vojna. In seveda manj dobesedno, saj je to film, s katerim se Spider-Man vrača tja, kjer je doma: v Marvelov svet, ki ga na […] The post Spider-Man: Vrnitev domov (Spider-Man: Homecoming) appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Thomas Bernhard: Mraz

Koridor - križišča umetnosti, 14. avgust ― Bartol je menil, da sleherni Slovenec živi v strahu, da bi bil Evropejcem smešen. Kermauner je celo izjavil, da se je umaknil iz kulturnega diskurza, ker Slovencev ne more več »niti fizično gledati«. Takšne izjave Bernhardu niso tuje, le da je on šel korak naprej in posvetil vsako svoje delo pat poziciji, v katero takšni […] The post Thomas Bernhard: Mraz appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
The Lovers (2017)

The Lovers (2017)

Filmski kotiček, 14. avgust ― Slo naslov: - Država: ZDA  Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 97',  Imdb Žanri: komedija, drama Slo recenzija: - Režija: Azazel Jacobs Scenarij: Azazel Jacobs Igrajo: Debra Winger, Tracy Letts, Aidan Gillen, Melora Walters [SLO] Film govori o dveh zakoncih, ki se v dolgoletnem zakonu že pošteno dolgočasita in oba iščeta srečo v ljubezenskih aferah. Njun odnos je popolnoma hladen, a nekega dne med njima ponovno preskoči iskrica. V glavnih vlogah se v zakonu odlično znajdeta Debra Winger in Tracy Letts, film pa je režiral Azazel Jacobs. -City Life [ENG] The Lovers is a refreshing, funny look at love, fidelity, and family, starring Debra Winger and Tracy Letts as a long-married and completely dispassionate husband and wife. Both are in the midst of serious affairs and are increasingly committed to their new partners. But on the brink of officially calling it quits, a spark between them suddenly and unexpectedly reignites, leading them into an impulsive romance that forces them to navigate the hilarious complications of "cheating" on their respective lovers. A mixture of humor and powerful emotion, the story is a uniquely honest take on modern marriage. -Rotten Tomatoes Ocena

VIS-À-VIS

Koridor - križišča umetnosti, 14. avgust ― Instalacija Álvara Barriosa; Foto: Matej Kristovič / arhiv UGM   V čem je privlačnost razstave VIS-À-VIS in kaj pri njej pogrešam. To je izhodišče pričujočega besedila. Gre namreč za premislek, ki ga razstava sama omogoča. V tem je odlična – v tem, da pušča odprt prostor –, tako dejanski kot miselni prostor je nakazan in […] The post VIS-À-VIS appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Ime česa je Veronika Deseniška?

Ime česa je Veronika Deseniška?

Radio Študent, 14. avgust ― V Celju že drugo sezono poteka nekakšen hajp, ki mase ljudi goni na Stari Grad, kjer si ogledujejo lokalpatriotski muzikal Veronika Deseniška. Kljub relativno visokim cenam kart, upravičenih s stroški, kot smo se prepričali, profesionalno izvedene produkcije, ki vključuje projekcije, živo muziko in prevoz z avtobusi. Prav tako si na prizorišču mase kupujejo relativno majhne porcije tri in pol evra cenjenega šmorna. Avditorij je ves čas poln, v letošnjem poletju pa si je zadevo pogledalo osemnajst tisoč ljudi, kar predstavlja skoraj polovico populacije mesta. Vendar pa gledalci prihajajo iz vse Slovenije in Veronika Deseniška je pravzaprav vseslovenski mit. Muzikal seveda vsebuje potrebne ljudske prvine, da pritegne mase. Tukaj je nekaj telenovelske patetike in malo špasa. Vseeno pa te ljudske prvine – tako jim rečemo samo priložnostno, s čimer ne mislimo nič esencialističnega – kompozicijo mita samo še dodatno poudarijo, ga zarišejo izrazito in pomagajo narediti ritual, znotraj katerega se katarzično obnavlja neka ideologija. Žižek je v osemdesetih pisal o “materinskem nadjazu”, ki naj bi bil značilen za slovensko kulturo. Oče je pogosto pijan, kastriran in odsoten, tri vogale hiše pa vzdržuje mama. Ta pa ne postavlja zakona na način kot to v drugačnih okoliščinah počne oče. Nasprotno, je razumevajoča, uboga, požrtvovalna, permisivna in tako naprej. Gre za verzijo cankarjanske matere. Kot je to v svojem nedavnem predavanju o vlogi matere v narodnozabavni oz. zabavni glasbi predstavil Tadej Troha, bi lahko dotični nadjaz poimenovali tudi otroški. Namreč tisti, ki ima niti zakona v svojih rokah, je otrok. Mati je njegova. Deležen je njene brezmejne ljubezni, ki ne postavlja mej. Od tod Žižkov primer spolno disfunkcionalnega in prevarantskega moškega, ki ga ni mogel pozdraviti tržaški psihoanalitik. Ta se je zato obrnil na samega Freuda, ki pa tudi ni poznal rešitve. Treba je bilo počakati na Lacana, da je povedal: če je vse dovoljeno, ni nič mogoče. Na
še novic