Dragojević na poročanje o bolezni: "Zakaj bi me bilo strah?"

Dragojević na poročanje o bolezni: "Zakaj bi me bilo strah?"

Večer, 25. avgust ― Oliver Dragojević pravi, da bo verjetno šele čez en teden izvedel, kaj sploh je narobe in kako bi bolezen zdravili. Čeprav so mu zdravniki povedali, da so mu našli tkivo, ki je morda tumorno, ga ni bilo strah. "Zakaj bi me bilo strah? Star sem sedemdeset let - presenečen bi bil, če ne bi odkrili ničesar," pravi legendarni glasbenik. Eden izmed bližnjih prijateljev Dragojevića pravi, da so se težave začele dobra dva tedna nazaj. "Zelo veliko je kašljal, zato je prekinil dopust na Korčuli in odšel v Split, kjer so ga zdravniki pregledali," pojasnjuje. Prve preiskave niso imele jasnih rezultatov, zato bodo nekatere ponovili. "Oliver zaupa zdravnikom in ve, da je v dobrih rokah. Dokler še ni vse jasno je najbolj pomembno, da ima svoj mir," pravijo njegovi dobri prijatelji in dodajajo, "da moramo biti potrpežljivi in optimistični".
Problem: Digitalna preobrazba sveta ne spreminja le bralnih navad

Problem: Digitalna preobrazba sveta ne spreminja le bralnih navad

Večer, 23. avgust ― Danes so na ministrstvu za kulturo predstavili osnutek Nacionalnega programa za kulturo za obdobje 2018-2025. Ker gre za osnutek, še ni objavljen v Uradnem listu, zato pa je od približno 14. ure objavljen na spletni strani ministrstva. Pred tiskovno konferenco ga sicer še ni bilo, tako da smo najprej res izvedeli zgolj, kako ga vidijo minister za kulturo Tone Peršak, generalni direktor direktorata za umetnost Igor Teršar in sekretar v kabinetu ministra Boštjan Tadel. Program je dolgoročni in strateški akt, v tem pa naj bi bil drugačen od dosedanjih programov, ki da so bili programi dela in konkretnih investicij. Novi program poskuša identificirati tisto, kar je danes problem oziroma značilnost stanja kulture, ter določiti cilje in aktivnosti za uresničitev ciljev. Štirje problemi Snovalci programa so detektirali štiri probleme oziroma izhodišča, iz katerih izhajajo problemi. Nekatera ne zadevajo samo slovenske kulture, temveč globalno razumevanje kulture. Najprej je minister izpostavil problem razumevanja kulture. Slovenci smo ji pripisovali narodotvorno, državotvorno, indentitetno vlogo. Problem je, ker govorimo o kulturi še vedno na enak način, četudi smo vmes postali država in nacionalna skupnost, meni minister. Torej bo treba ugotoviti, kaj kultura pomeni danes. Drugi problem je digitalna preobrazba sveta, ki ne spreminja le bralnih navad na primer, ampak vpliva na to, kar imenujemo kultura. Tretji je vpliv globalizacije in univerzalizacije modela potrošništva (množična produkcija umetniških del, vpliv mode, fenomena zvezdništva ...). In četrti: izjemen razkorak med obsegom produkcije, ki nenehno narašča, in obsegom javnih sredstev, ki so na voljo. Recimo: za prvega kresnika, leta 1991, se je potegovalo 17 romanov, letos jih je bilo 122. "Ni mogoče pričakovati sedemkrat več sredstev," pravi minister, torej je treba postaviti principe proračunskega sofinanciranja in aktivirati druge vire. Pet strateških ciljev Opisani štirje problemi so motivirali
Slovenci obiščemo največ kulturnih prireditev

Slovenci obiščemo največ kulturnih prireditev

Večer, 22. avgust ― Po obiskanosti kulturnih prireditev, kot so koncerti ali gledališke in baletne predstave, je Slovenija v vrhu med 28 državami EU, kažejo podatki evropskega statističnega urada Eurostat. Za leto 2015 je 27,7 odstotka prebivalcev Slovenije trdilo, da se je tovrstnih prireditev udeležilo najmanj štirikrat. Sledijo Luksemburg, Finska in Avstrija. V Luksemburgu si je kulturne prireditve navedenega leta najmanj štirikrat ogledalo 26,8 odstotka prebivalcev, na Finskem 23,9 odstotka, v Avstriji pa 21,8 odstotka. Gledano v celoti, se je tovrstnih dogodkov v živo najmanj štirikrat udeležilo 13,6 odstotka prebivalcev držav članic EU. 27,7odstotka prebivalcev Slovenije je zatrdilo, da se je leta 2015 udeležilo najmanj štirih kulturnih prireditev Na drugem koncu osemindvajseterice držav EU po številu obiskanosti kulturnih prireditev pa so se znašle Bolgarija, Romunija, Grčija in Poljska. V prvih dveh je kulturne dogodke leta 2015 najmanj štirikrat videlo 6,7 odstotka prebivalcev, v Grčiji 4,6 odstotka, medtem ko se je Poljska znašla prav na repu s 3,7 odstotka. Statistika Eurostata sicer kaže podatke za 32 držav, poleg članic EU še za Islandijo, Norveško, Švico in Srbijo. V teh je najvišji delež po obiskanosti kulturnih prireditev v letu 2015 beležila Švica, 37 odstotkov, sledita Islandija z 32,9 odstotka in Norveška s 23,6 odstotka. Zadnja je Srbija s 7,8 odstotka prebivalcev, ki so se v omenjenem letu udeležili kulturnih dogodkov najmanj štirikrat. 
Sedeti, poslušati in se srečati

Sedeti, poslušati in se srečati

Večer, 19. avgust ― Festival Letni oder Ruše je sinoči doživel že osemnajsto otvoritev, na glavnem odru so nastopili reperji Edo Maajka, Bad Copy, N'toko in Eyeceeou. Odprli so tudi razstavo Černobilčki kiparja Roka Moharja, na odru Tržnica, ki predstavlja nekomercialni del festivala, pa bodo od danes na ogled grafike Draga Moma. Že včeraj se je s tega odra pri Lamprehtu ob potoku Rašica, kjer so brezplačni dogodki in koncerti, slišala glasba šestdesetih, sedemdesetih in osemdesetih z vinilk. Na odru Tržnica se tradicionalno obetajo večerna in nočna druženja ob jazzu, rocku in klasični glasbi. Peter Andrej, ki programsko skrbi za ta del, s tem odpira še druga vrata, tudi medijsko neuveljavljenim avtorjem. "​Delati festival vedno pomeni loviti ravnotežje med plusom in minusom, ker, jasno, omejitve so finance. Idej je veliko, še preveč. Kako to izpeljati, je izziv. Oder Tržnica odpira vrata drugačni muziki, ki jo je treba podpreti, in nastal je v želji, da v lastnem kraju revitaliziramo zanimive lokacije, ki so prezrte, a če jih dobro zasučemo, lahko postanejo šarmantne točke​ kraja," pravi kantavtor, ki se mu robna pozicija uglasbene poezije zdi tudi velika prednost, ker lahko dela stvari, ki si jih veliki organizatorji ne morejo privoščiti. "Ni razloga za jamranje, dokler kantavtorji dobivajo Nobelove nagrade. Tudi mi imamo svoje dylane in cohene, le podpreti jih je treba." Koncept Tržnice je enostaven: sedeti zvečer ob potoku, poslušati dobro muziko in se srečati s kom. "​Nekoč glasba ni bila taka globalna industrija, kot je sedaj, bilo je več praznega, odprtega prostora. Smisel globalne industrije je denar. Lahko se pridružiš tej dirki ali pa najdeš smisel drugje, v pristnosti, lepoti, bratstvu glasbe ... S sodelavci poskušamo festival odpirati s takimi projekti, kot je Tržnica, in s pridruževanjem likovne scene. Forma vita, ki predstavlja likovne umetnike, je že lani postala del festivala. Festival pa je letos postal polnoleten, imamo torej osemnajstico, brez velikega pompa,
Rok Biček: Upornik z razlogom

Rok Biček: Upornik z razlogom

Večer, 19. avgust ― "Zdi se, da ste se pojavili čez noč, kot komet. Kdo je Rok Biček? Od kod se je vzel?" ga je v enem prvih intervjujev po tem, ko so kritiki leta 2013 v Benetkah nagradili njegov celovečerni prvenec Razredni sovražnik, malo retorično vprašala sicer odlično pripravljena Delova novinarka. Rok Biček pa mirno z nasmeškom: "Jaz sem že dolgo tukaj, samo vi niste bili toliko pozorni." Matic MajcenČeprav sta se z Janezom Lapajnetom pri snemanju Razrednega sovražnika, videti je, da nepovratno, razšla, bo pač ostal ključna persona v procesu formiranja filmarja Roka Bička."> Matic Majcen Čeprav sta se z Janezom Lapajnetom pri snemanju Razrednega sovražnika, videti je, da nepovratno, razšla, bo pač ostal ključna persona v procesu formiranja filmarja Roka Bička. In res so bili bolj pozorni nanj že od akademijskih filmov. Za tiste, ki so na festivalu slovenskega filma v okviru študentskega programa videli njegova Dan v Benetkah (2008) in leto pozneje Lov na race ("kratki igrani film, toda s potenco velikega, udarnega in dobro režiranega družinskega trilerja," je zapisal filmski kritik Zdenko Vrdlovec), se Razredni sovražnik ni pojavil kot komet. In vsi, ki so videli njegov prav tako še akademijski polurni dokumentarec iz leta 2007, so komaj čakali dolgometražnega in jih uspeh ne preseneča. Rok Biček je družino, ki je postala prejšnjo soboto v Locarnu od kritikov nagrajena Družina, snemal že na fakulteti. V študentski Družini je bila izpostavljena protagonistova izhodiščna zaznamovanost z okoljem delavskega razreda in predvsem težko in zapleteno odraščanje v družini z duševno prizadetimi starši in bratom, v aktualni Družini pa spremljamo tudi nadaljevanje, predvsem njegovo življenje po rojstvu hčere ter ločitev od partnerice in boj za pravico do obiskovanja otroka. Tak film delaš seveda sam. Nemogoče je dobiti ekipo, ki bi bila celo desetletje v stalni pripravljenosti, predvsem pa nobena družina ne bi bila pripravljena celo desetletje prenašati cele ekipe. Samo
Gremo na špancir

Gremo na špancir

Večer, 18. avgust ― Danes se začne festival Špancirfest v Varaždinu, ki bo do 27. avgusta postregel z več kot štiristo gledališkimi predstavami, koncerti, delavnicami in mnogimi drugimi dogodki. Svojo zgodbo je Špancirfest začel pisati pred osemnajstimi leti kot prvi ulični festival na Hrvaškem in je danes eden najbolj obiskanih nacionalnih festivalskih dogodkov. Festival združuje profesionalne in ljubiteljske umetnike z vsega sveta – od glasbenikov različnih žanrov do uličnega gledališča in multimedijskih predstav – in zgodovinsko središče Varaždina spremeni v umetniško delavnico, v kateri sodelujejo obiskovalci in umetniki. Največja novost letošnje edicije je, da bo večina koncertov brezplačnih. V glasbenem delu festivala bodo nastopili Massimo Savić, skupine Kojoti, Vatra, Mostar Sevdah Reunion, Bojan Krstić z orkestrom in drugi, glasbene urice pa bodo začinili številni tribute bendi in DJ-ji. Ulice in trge bodo zasedli ulični umetniki, obeta se več kot 60 predstav, gotovo pa bo najzanimivejša tako imenovana Arcchitects of Air, mega atrakcija s kupolami, visokimi okoli deset metrov in s skupno površino 1400 kvadratnih metrov, s številnimi predori, ki zaradi svetlobnih učinkov nudijo nenavadno izkušnjo labirinta. Park kreative bo nudil programe za najmlajše, Draškovićeva ulica bo spet spremenjena v pravo ulico izdelkov domače in umetnostne obrti, seveda pa bo dobro poskrbljeno tudi za kulinariko. (pz) Največja novost letošnje edicije je, da bo večina koncertov brezplačnih
Ruški Letni oder: Polnoletni, a še vedno dovolj razigrani

Ruški Letni oder: Polnoletni, a še vedno dovolj razigrani

Večer, 17. avgust ― Tako bi lahko opisali letošnji Festival Letni oder Ruše, ki bo jutri doživel že svojo 18. otvoritev. V vseh teh letih se je nabralo ogromno lepih spominov, nepozabnih koncertov, edinstvenih pripetljajev in nešteto zgodb, ki so zapisane v neuničljive kamnite sedeže amfiteatra, imenovanega Letno gledališče. Omenjeno prizorišče, ki letos praznuje 85 let, je pravi akustični biser, kjer ni treba biti vrhunski tonski mojster, da je zvok iznad odra pred tabo tisti pravi, čisti užitek. In če je izvajalec na tem odru takšen, kot mora biti, je doživetje popolno. In teh do zdaj ni bilo malo. V zadnjih nekaj letih so se na njem zvrstile mnoge znane skupine iz našega in nekoč skupnega glasbenega prostora. Siddharta, Dan D, Gibonni, Magnifico, Mi2, LET3, Zmelkoow, Prljavo kazalište in še mnogi drugi so poleg stand up komikov in gledaliških igralcev gladili odrske deske pod mogočnimi pohorskimi smrekami. "Še vedno rastemo" A letos so vibracije okoli festivalskega dogajanja nekoliko drugačne. Morda zaradi dejstva, da je FLOR postal polnoleten - s čimer se na žalost ne more pohvaliti prav veliko slovenskih glasbenih festivalov. In s polnoletnostjo vsaj po navadi pridejo zrelost, modrost in premišljenost. Morda zaradi podrobne adaptacije programa, ki bo letos dosegel vse generacije. Ali pa zaradi tega, ker je postal oziroma postaja vseslovensko znan in, kako prikladno, zanimiv tudi za tuje izvajalce. Direktor Javnega zavoda Centra za mlade Ruše, organizatorja festivala, Tomi Prosnik, odločno izpostavi vedno večjo prepoznavnost festivala: "Če se festival obdrži kar 18 let, je to velik dosežek, če se po toliko letih še vsako leto nadgradi in izboljša, pa je to ogromen uspeh, ki ga gre pripisati odličnemu timskemu delu in pametni organizaciji. V teh dneh nam sicer ni lahko, ker je veliko sprotnega dela, a vse to bo zagotovo poplačano." Vrhunec tudi spremljevalni program Celoten festivalski program je znan že dober mesec, a za prepoznavo okvirnega koncepta ne potrebujem
Ta diva v avtomobilu nikoli ne posluša lastne glasbe

Ta diva v avtomobilu nikoli ne posluša lastne glasbe

Večer, 16. avgust ― Svetovno znana sopranistka Ana Netrebko, ki se te dni mudi na Salzburških slavnostnih igrah, je povedala, da med vožnjo z avtom nikoli ne posluša lastne glasbe. "Nikoli ne poslušava CD-jev z lastno glasbo," je Ana Netrebko povedala ob skupni novinarski konferenci s soprogom, tenoristom Jusifom Ejvazovom. Toda morda bo par ob skupnem albumu z naslovom Romanca naredil izjemo, je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa povedala Ana Netrebko. Veliko skladb za njun prvi skupni projekt je prispeval ruski skladatelj Igor Krutoj. "Ljudje včasih radi jočejo," je povedal Ejvazov o pesmih, ki tematizirajo tudi razhajanja in bolečino. "Toda to ni najina zgodba," je poudaril tenorist, ki je z Ano Netrebko poročen od leta 2015.
Glasba iz vsakega žepa

Glasba iz vsakega žepa

Večer, 14. avgust ― Na koncu filma Steve Jobs (2015) je težko razločiti, komu je zmanjkalo časa. Glavnemu liku, torej Stevu Jobsu (Michael Fassbender), ali režiserju Dannyju Boyleu. Jobs namreč v sklepnem dejanju svoji odtujeni hčerki manično zdrdra, da bo spravil vso glasbo sveta v majhno napravico, ki bo lahko šla v njen žep in jo nesla kamorkoli. Tako, mimogrede, ko bo vmes spremenil še svet. Steve Jobs ni samo (sebi) verjel, temveč je na glas trdil, da je za vse čase spremenil glasbeno industrijo. Bil je dovolj pogumen/aroganten, da je - potem ko je ustvaril iPod - šefom največjih založb na začetku tisočletja odčital, kako bo odslej vsak komad na njegovi platformi iTunes stal devetindevetdeset centov. Beethoven, The Beatles, Siddharta. "Ipod je pomagal velikopomensko vrniti glasbo v življenja ljudi. In zato sem vesel, ker je glasba dobra za dušo," je po uspehu iPoda, ki ga Apple praktično ukinja, saj glasbo zdaj poslušamo na telefonih, trdil Jobs, ki je bil resno utrgan na Boba Dylana - svojega heroja je spoznal leta 2004 - in bil ne nazadnje tudi v romantični zvezi z Joan Baez. "Na Dunaju so letos ugibali, ali bodo vstopnice za več kot 160 evrov za Guns N' Roses predrage in bo trg vseeno uvidel, da sta se Axl Rose in Slash pobotala zato, ker se (jima) to izplača" Glasba je resda dobra za dušo, vendar je tudi (prav zaradi tega) grozno velik biznis. Vsako dušo, vsak žep, sploh ko gre za največje koncerte in možnost, da nostalgijo in "zgodovino" doživimo "dobesedno" v živo, skozi hlače z rentgenskim videnjem v denarnico preizpraša, koliko (še) zmore plačati. In tako (ne)hote loči tiste, ki si lahko privoščijo sanje, od drugih, ki potem z velikimi očmi gledajo posnetke prvih na omrežju Youtube. Če so bogovi sedemdesetih tipa Led Zeppelin koncertirali (tudi) zato, da so prodajali plošče, se zdaj plošče snema (tudi) zato, da se gre služit na turneje. Veliko. Sila veliko. Pa sploh ne nujno zato, ker Jobs ni vračunal, da bo Apple capljal za švedsko pretočno, delno brezpla
Štajerska jesen praznuje 50 let

Štajerska jesen praznuje 50 let

Večer, 11. avgust ― Z uveljavljenimi kulturnimi dogodki je pač tako. Ker se nanje vse prehitro navadimo, je vznemirjenje vsakokrat, ko se znova obetajo, blažje. Na drugi strani pa življenju dajejo gotovost in poskrbijo za vsaj malo prazničnosti, ko se leto preveša h koncu. Podobno velja za festival Štajerska jesen. Graška poletja so vroča in soparna, zrak stoji. Jesen je prepoznavna po megli, ki zapolni celotno kotlino, zato popestritev v obliki avantgardnega festivala pride ravno prav. Historiat festivala Trenutno še intendantka Veronica Kaup-Hasler je cilj pobudnikov festivala v letu 1968 opisala z naslednjimi besedami: "Nekoč je vladala velika želja, da bi razkrili vse sile, ki so delovale v mestu." Veronica Kaup-Hasler bo prihajajočo jesen še zadnjič vihtela intendantsko taktirko. Na začetku, od leta 1968, je Štajersko jesen krasil pisan preplet programov velikih in pomembnih graških hiš: graške Opere, graške Drame, Nove galerije, kulturnega združenja Forum Stadtpark in avstrijske radiotelevizije, ki je prispevala "glasbeni protokol" s sodobnimi kompozicijami. Za koordinacijo programa so v kuratorijih in direktorjih uvodoma skrbeli ravnatelji omenjenih hiš. Festival je pravega intendanta dobil šele leta 1983. To je čez čas privedlo do tega, da se je festival osamosvojil od svojih matičnih hiš – seveda ne da bi okrnil širino vsebine. Tudi program v prvih letih še nikakor ni dihal permanentne sodobnosti, s katero ga povezujemo dandanes. V operni hiši je bil v rojstnem letu uprizorjen Falstaff, v gledališču Kaspar Petra Handkeja, v koncertnem programu je bilo mogoče slišati Mozarta kot tudi Ligetija, v hramu združenja Forum Stadtpark, o katerega literatih se je govorilo širom po Avstriji, pa je gostoval tako v Nemčiji kot Avstriji kot humorist poznani Dieter Hallervorden, ki je s svojo satirično monokomedijo Seltsame Begegnung (Nenavadno srečanje), predvsem pa z naslovom slednje, zadel bistvo. Dandanes so pričakovanja občinstva verjetno nekoliko drugačna in tisti "vmes"
Privlačna norišnica

Privlačna norišnica

Večer, 9. avgust ― Tale gre pa tako: nekaj med ali-ste-vedeli in saj-ni-res-pa-je. Torej ... Bili so Tomić, Pižama, Nachbar in Godler. In potem se oni menijo. Ste vedeli, da so alge v bistvu tiste, ki topijo Grenlandijo? Da v televizijski nadaljevanki Igra prestolov v glavnem uporabljajo pohištvo iz Ikee? Da so bile Brežice nekoč - Salzburg? Da obstaja gospa, ki je rekla, da ne vidi, pa so ugotovili, da ima v levem očesu sedemnajst, v desnem pa deset leč? In da obstaja viski, v katerem je - podobno kot črv v tekili - nožni palec? Čudno, čudaško, "weird". Je, ne? Vic? Ne. Anekdote! Več kot alternativna dejstva Da, na spletu se da najti marsikaj. Res mar-si-kaj. Saj to itak sami najbrž (pre)dobro veste. Pa ne, ne mislimo samo na fake news, alternativna dejstva, izmišljotine. Mislimo bolj na novice, prigode, anekdote, ki se, ni šans, ne gre, nikakor ne zdijo verjetne, pa so. Recimo, kako so ljudje v Teksasu v nekem kraju hodili k bankomatu, pa so namesto denarja dobivali listke, na katerih je pisalo "pomagaj mi ven, ujet sem notri". Dolgo je trajalo, preden je nekdo resno vzel zadevo in ugotovil, da je bil tip, ki je filal bankomat, ujet v bankomatu. Bi verjeli, če vam kdo pove to štorijo, ali ne? V vsem je kanček zdravorazumskega dvoma, vendar to so, če že, obrnjene teorije zarote, katerih končni namen je predvsem čim večja doza smeha. Zato po svoje na koncu ne veš najbolje, kdo, za vraga, je potem tu čudak. Najbrž tudi vsi tisti, ki s(m)o se posardinili in stučkali sinoči na letnem vrtu Jazz kluba Gajo v Ljubljani. Na-bi-to. Tako nabito, da se je prvi štos kar sam ponudil. "Jure Godler ima danes več publike kot v svoji oddaji na Planetu!" Tako, za občutek, kako je bilo v torek v "Gajotu". Ja, resno nabito in resno zafrkantsko. Weird zadeve Nekateri so sicer zalutali, misleč, da bo še en večer stand up komedije, ki ga na najbolj zelenem vrtu v prestolnici avgusta redno pičijo. "Pa tudi ko so 'padalci' odšli, je bila še vedno norišnica," sladkokislo pojasnjuje Anže Tomić, "podc
(VIDEO) Psy ni več kralj YouTuba. To je najbolj gledan video vseh časov

(VIDEO) Psy ni več kralj YouTuba. To je najbolj gledan video vseh časov

Večer, 7. avgust ― Le nekaj tednov za tem, ko je pesem postala največkrat prenešen komad prek spleta (4,6 milijarde uporabnikov jo je poslušalo prek storitev pretočne glasbe), si je Despacito zagotovil novo priznanje. Video si je namreč po spletnem portalu YouTube ogledalo več kot 3 milijarde spletnih uporabnikov, s tem pa je španska poletna uspešnica, ki je bila naložena 12. januarja 2017, v manj kot sedmih mesecih postala video z največ ogledi v vsej zgodovini portala YouTube.  Luis Fonsi - Despacito Naslov Despacito preveden v slovenščino pomeni počasi. Vendar je uspeh pesem dosegla vse prej kot počasi. Kar štiri leta je veljal za video z največ ogledi fenomen Psy z uspešnico Gangnam Style. Nato pa se je konec prejšnjega meseca zgodil preobrat, in na vrh se je zavihtela pesem See You Again izvajalcev Wiz Khalifa in Charlie Puth. Video See You Again je bil na portal naložen aprila 2015, prav tako pa ima že več kot 3 milijarde ogledov.  Wiz Khalifa - See You Again Tretji na lestvici najbolj gledanih je še zmeraj Gangnam Style, ki beleži preko 2,9 milijarde ogledov videa. Je pa Despacito postal prvi španski video, ki se je uvrstil na Billboardovo lestvico vročih 100 (Hot 100) od Macarene leta 1996. "Hvala YouTubu za uspeh pesmi. Sedaj vidim, kakšen vpliv ima platforma," je Daddy Yankee, ki ga v videu gosti Luis Fonsi, povedal v video izjavi za Billboard, ki so jo objavili po Instagramu. Psy: Gangnam Style
Obglavljenje, pale ale in Edgar Broughton

Obglavljenje, pale ale in Edgar Broughton

Večer, 7. avgust ― Slovenski pesnik, performer, glasbenik Ivan Volarič - Feo, rojen v Sužidu pri Kobaridu, je umrl pred sedmimi leti. Nima gesla na Wikipediji. Ne pravim, da je to zares relevantno in zelo verjetno to ni vatel, s katerim bi svet meril Feo, ampak vseeno je nedopustno, da ga ni tam. Navsezadnje v Narodni in univerzitetni knjižnici zbirajo in bodo začeli urejati njegovo pisno zapuščino. Na vrhu - po količini in inovativnosti Ob tej nastajajoči ali manjkajoči uradni zgodovini se vseh sedem let odvija druga. Zlasti na severnem Primorskem in na Metelkovi, kjer je bil lani cel ciklus večerov. Evidence vseh dosedanjih posvetitev najbrž sploh ni, ampak na različnih nivojih, od vaških trgov do klubov, se ga vztrajno spominjajo. Težko in morda ne prav smiselno je meriti, katerega slovenskega umetnika ohranjajo najbolj živo, po količini in inovativnosti, definitivno pa bi bil Feo na absolutnem vrhu te lestvice. En tak dogodek je bil preteklo soboto na Lukatelovi domačiji v Volčah pri Tolminu, kjer se sicer vse poletje vrstijo dobro obiskane, zamišljene in izvedene kulturne prireditve. Najprej so zavrteli filmček, ki je nastal ob prej omenjenem memorialu na Metelkovi. Andrej Koritnik Kracinovi glavi pesnika in državljana Popkovine, ki jih je pregriznil duo Zlatni zubi Potem je Damijan Kracina, akademski kipar iz Feu bližnjih krajev, naredil uverturo k razgrnitvi glav. Proti koncu osnovne šole, je rekel, je prvič slišal in videl duo Zlatni zubi in bilo je tako, kot da bi se v škatli, v kateri je bil do takrat, pojavila luknja in bi zagledal svet. Od takrat ve, da svet ni en. Morda se spomnite, da je podobno srednješolsko iniciacijo (kakšni časi, kakšni časi, da so takšni fenomeni gostovali na šolah!) v dokumentarcu Priletni parazit ali kdo je Marko Brecelj opisala Mateja Koležnik. Ali kot je v soboto to povzel Lukatelov gospodar: duo Zlatni zubi je očitno pregriznil marsikatero popkovino. Fea je Kracina potem spremljal in spoznal in pred nekaj leti s
Scooter za osem let v zapor zaradi nastopa na Krimu?

Scooter za osem let v zapor zaradi nastopa na Krimu?

Večer, 7. avgust ― Priljubljena nemška techno skupina Scooter je kljub opozorilom ukrajinskih oblasti odpotovala na Krim, kjer so imeli pred nekaj dnevi v okviru rock festivala ZBFest koncert. Ker pa Ukrajina glasbenikom, ki so na Krimu nastopili po letu 2014 ne dovoli več vstopa v državo, to je na lastni koži občutila tudi letošnja ruska evrovizijska predstavnica Julija Samojlova, imajo težave sedaj tudi Scooter.  Glasbeni skupini namreč grozi kazen kar osem let zapora. Ukrajinske oblasti so sprožile uradno preiskavo zoper njih z obrazložitvijo, da so člani nelegalno vstopili v državo. Nemške oblasti pa so uradno prosili, naj pomagajo pri zaslišanjih in članom skupine zagotovijo pravno pomoč, piše tamkajšnja agencija Unian, ki se pri tem sklicuje na krimsko državno tožilstvo.  Ukrajinski veleposlanik v Nemčiji Andrej Melnyk je potrdil, da je bila obtožnica vložena, piše DPA. "Pri nelegalnem vstopu gre za pomembno kaznivo dejanje, ki se preganja in kaznuje po vsem svetu," je dejal Melnyk. Ukrajina obravnava potovanja na Krim preko Rusije, kot je to storila tudi skupina Scooter, kot kršitev njenih meja. Reuters Pevec skupine Scooter H.P. Baxxter med nastopom na ZBFest rock festivalu v Balaklavi na Krimu 5. avgusta 2017.  Scooter so nastopili v petek zvečer, publika pa naj bi jih zelo dobro sprejela, piše DPA. 53-letni Pevec H.P. Baxxter se je po koncertu od sproščenega občinstva poslovil z besedami "Spasibo, Crimea! See you next time." ("Hvala Krim. Se vidimo naslednjič.").  Veleposlanik Melnyk je še svetoval organizatorjem televizijskega šova Deutschland sucht den Superstar (Nemčija išče supertalent), naj Baxxterja izločijo iz šova, v katerem ima vlogo žiranta, saj je zavestno kršil zakone druge države. Menedžment glasbene skupine je že meseca junija pojasnil, da na pot in koncert ne gledajo v politični luči. "Na koncert gledamo kot na povsem glasbeni dogodek, nastopamo za naše oboževalce," so zapisali. 
Britanski princ Philip se bo ta teden upokojil

Britanski princ Philip se bo ta teden upokojil

Večer, 31. julij ― Soprog britanske kraljice Elizabete II., 96-letni princ Philip, se bo ta teden upokojil in ne bo več opravljal javnih obveznosti, so danes sporočili iz Buckinghamske palače. Edinburški vojvoda se je sam udeležil več kot 22.200 javnih dogodkov in obveznosti. Princ Philip, ki je bil med drugo svetovno vojno poveljnik kraljeve mornarice, se bo v sredo udeležil parade kraljeve mornarice v Buckinghamski palači. "S tem se bo zaključil individualni program javnih obveznosti vojvode. Še vedno pa se bo lahko odločil, da se občasno pri javnih obveznostih pridruži kraljici," je tiskovni predstavnik palače dejal za AFP. Princ Philip je maja sporočil, da se bo upokojil in da ne bo več opravljal javnih obveznosti. Takrat so sporočili, da se bo udeležil še vseh napovedanih dogodkov do avgusta, a ne bo sprejemal več novih vabil. Odkar je njegova soproga leta 1952 postala kraljica, se je sam udeležil 22.219 dogodkov, v tujino je sam odpotoval 637-krat in imel 5496 govorov. Vojvoda je še vedno dobrega zdravja, čeprav so ga junija za kratek čas sprejeli v bolnišnico zaradi okužbe. 91-letna kraljica Elizabeta II. in princ Philip sta v zadnjih letih več obveznosti predala svojemu najstarejšemu sinu princu Charlesu in vnuku Williamu. Ta je prejšnji teden končal svojo kratko kariero pilota helikopterja in se bo sedaj s soprogo Kate popolnoma posvetil kraljevim obveznostim, še piše AFP.   Philip in Elizabeta bosta novembra obeležila že 70. obletnico poroke. Kraljica je večkrat poudarila, kako pomemben je Philip. On je "bil moja moč in je ostal vsa ta leta", je dejala ob njuni zlati poroki leta 1997. Njuna ljubezenska zgodba se je začela že pred drugo svetovno vojno, spoznala sta se leta 1934, redno pa dopisovala od leta 1939, ko je bila princesa Elizabeta stara šele 13 let. Princ Philip je nekoč priznal, da je bil rahlo razočaran, da ni mogel imeti kariere. A "biti poročen s kraljico, se mi zdi, da je moja prva dolžnost", je dodal. Čeprav se je moral Philip prilagoditi Elizab
Umrl je ameriški igralec, dramatik in Pulitzerjev nagrajenec Sam Shepard

Umrl je ameriški igralec, dramatik in Pulitzerjev nagrajenec Sam Shepard

Večer, 31. julij ― Sam Shepard, igralec, režiser, dramatik in Pulitzerjev nagrajenec, je zaradi bolezni v 74. letu starosti umrl na svojem domu v ameriški zvezni državi Kentucky, poročajo ameriški mediji. Shepard je bolehal za amiotrofično lateralno sklerozo oziroma ALS, ko je umrl, pa naj bi bila ob njem njegova družina. V svoji karieri je napisal 44 iger in več knjig, za svojo igro Buried Child pa je leta 1979 dobil Pulitzerja. Nekaj let pozneje, leta 1984, je bil nominiran za Oskarja za njegovo vlogo v filmu Pravi fantje (The Right Stuff), kjer je igral testnega pilota Chucka Yeagerja. Pri New York magazine so ga označili za "najboljšega Ameriškega dramatika njegove generacije." Skoraj 30 let svojega življenja je preživel z igralko in Oskarjevo nagrajenko Jessico Lange, s katero je imel dva otroka, razšla sta se leta 2009.
97. Salzburški festival: Novo vodstvo, stare zvezde

97. Salzburški festival: Novo vodstvo, stare zvezde

Večer, 31. julij ― Od 21. julija do 30. avgusta bo Salzburg prizorišče 97. tradicionalnega poletnega festivala Salzburger Festspielen, ki velja za najpomembnejšega pri sosedih, hkrati pa za eno največjih glasbenih in gledaliških prireditev na svetu. Ustanovitelja tega skoraj stoletnega festivala sta slovita Hugo von Hoffmanstahl in Max Reinhardt. Mozartovo mesto in njegova okolica bosta to poletje v okviru iger gostila 195 dogodkov na 13 prizoriščih, skoraj 90 odstotkov od 260.000 vstopnic pa je bilo razgrabljenih že do začetka julija. Cene vstopnic dosegajo tudi vrtoglavih 370 evrov. Novo vodstvo - Helga Rabl-Stadler, predsednica, Markus Hinterhäuser, intendant, in Lukas Crepaz, poslovni direktor - so v uvodniku v letošnji festivalski knjižici festival imenovali "epicenter izjemnosti". Kako gledajo na solnograški festival sosedi, kaže tudi neposreden prenos vsakoletne otvoritve na nacionalni televiziji ORF. Dario AcostaAnna Netrebko kot Manon Lescaut v Dunajski državni operi - v Salzburgu bo prvič Aida"> Dario Acosta Anna Netrebko kot Manon Lescaut v Dunajski državni operi - v Salzburgu bo prvič Aida Opere: Anna Netrebko prvič Aida V vrhunskem opernem programu, polnem zvezdnikov, je letos pet novih produkcij, tri napol odrske postavitve in ena kot koncertni performans: Mozartova La clemenza di Tito v režiji slovitega Petra Sellarsa, Šostakovičeva Lady Macbeth z Mcenskega okraja v režiji Andreasa Kriegenburga in pod umetniškim vodstvom Marissa Jansonsa (ki smo jo videli ob koncu letošnje sezone na mariborskem opernem odru v režiji mednarodno uveljavljenega romunskega režiserja Gaborja Tompe), Verdijeva Aida kot vrhunec festivala pod vodstvom Ricarda Mutija, v režiji Shirina Neshata, v naslovni vlogi (prvič v tej vlogi) Anna Netrebko; Bergov Wozzeck, v režiji Williama Kentridgea; Haendlov Ariodante, režija Christof Loy, v naslovni vlogi slovita Cecilia Bartoli; Lear Ariberta Reimanna, režija Simon Stone, glasbeno vodstvo Franz Welser-Möst; Monteverdijev Orfej, re
še novic