Neznana glasba: Sunleif Rasmussen s Ferskih otokov

Neznana glasba: Sunleif Rasmussen s Ferskih otokov

ARS Čas, prostor in glasba, 9. oktober ― Skladatelji, ki prihajajo iz manjših glasbenih sredin, pogosto ostajajo neznani. Ko pa je leta 2002 prestižno Nordijsko nagrado dobil skladatelj Sunleif Rasmussen, ki prihaja s Ferskih otokov, je tudi ta del neznanega sveta postal mednarodno prepoznaven. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Neznana glasba – Sunleif Rasmussen s Ferskih otokov« bomo najprej predvajali […]
Kako razumeti uvodno glasbo: uvertura

Kako razumeti uvodno glasbo: uvertura

ARS Čas, prostor in glasba, 25. september ― Uvertura je uvodna glasba, ki razloži in napove večje glasbeno scensko delo. Deluje lahko tudi kot samostojna skladba, ki obdrži programsko sporočilo in nakaže impulz razkritja glasbenega razvoja. Oblika najde vsebino. Štiri stoletja je trajalo, da se je sled uvodne glasbe ustalila, da je dobila nov pomen in razvidno vsebinsko poanto. V oddaji bomo predvajali:  […]
Oblika naredi vsebino: Serenada

Oblika naredi vsebino: Serenada

ARS Čas, prostor in glasba, 18. september ― Serenada je skozi vsa stoletja obdržala vedrino, lahkotnost in tudi zvok godal. Obdržala pa je tudi dva različna tipa: pesemski z instrumentalno spremljavo in instrumentalni z zaporedjem več kot treh stavkov. Priljubljenost  te oblike je ostala, vendar je pri sodobnih skladateljih tako rekoč ne srečamo več. Tudi podoknic ne. V oddaji bomo predvajali: zborovsko pesem […]
Pesmi za orkester: Liszt, Strauss, Respighi

Pesmi za orkester: Liszt, Strauss, Respighi

ARS Čas, prostor in glasba, 11. september ― Pesemska oblika je skokovit razvoj dosegla sredi devetnajstega stoletja. Romantično stilno obdobje je bilo za vstop te oblike v simfonični orkester idealno. Temeljna dela so ustvarili trije veliki možje: Franz Liszt, Richard Strauss in Ottorino Respighi. Za ponovljeno oddajo »Čas, prostor in glasba« smo izbrali tri značilna dela: simfonično pesnitev Preludiji Franza Liszta – igral […]
Po naključju – biseri, VII. Miniature

Po naključju – biseri, VII. Miniature

ARS Čas, prostor in glasba, 21. avgust ― Glasbene miniature nastajajo z namenom ali pa po nekem nepredvidenem naključju. Ni pravila; tudi ni nobene logične razlage, zakaj so nekatere kratke skladbe – miniature tako priljubljene. Pomembno je, da jih radi poslušamo. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Po naključju – biseri«, smo predvajali: stavek Religioso iz Suite za orkester Slavka Osterca. […]
Iz pisma neznanemu poslušalcu: Posnemovalci

Iz pisma neznanemu poslušalcu: Posnemovalci

ARS Čas, prostor in glasba, 16. avgust ― Tudi umetniki se ravnajo po pameti evolucije. Izjemni so hitri premiki. Umetnost išče zglede iz preteklih dob, iz bližine posameznikov, iz narave, ki pomaga tlakovati pot.  »Vsi smo posnemovalci, le da gre enim umetniško delo bolje od rok,« razmišlja avtor oddaje ‘Čas, prostor in glasba’ Pavel Mihelčič. V oddaji »Čas, prostor in glasba« bomo poslušali: […]
Glasba se piše, o glasbi se piše: Dr. Primož Kuret

Glasba se piše, o glasbi se piše: Dr. Primož Kuret

ARS Čas, prostor in glasba, 31. julij ― Zaslužni profesor dr. Primož Kuret, – pred kratkim je praznoval 82. rojstni dan, je avtor številnih knjig o slovenski glasbeni preteklosti in znanstvenih prispevkov, objavljenih  v domačih in zlasti tujih strokovnih publikacijah. Sodeloval je na številnih mednarodnih muzikoloških simpozijih, kjer je seznanjal tujino z dosežki slovenske glasbe in glasbene kulture na Slovenskem. Tako je pomembno […]
Govorica časa: 550 let stilnih sprememb

Govorica časa: 550 let stilnih sprememb

ARS Čas, prostor in glasba, 24. julij ― Glasba je že od nekdaj človekova stalna spremljevalka. Poslušati naravo pomeni slišati glasbo: petje ptic, oglašanje kopnih in vodnih živali, šumenje dreves, sporazumevanje živih bitij, tudi ljudi. Glasba je bila med nami od nekdaj. Spreminjala se je in se še spreminja. Razlikujemo jo po stilnih spremembah in po prepoznanih načinih vélikih umetnikov. Ti so izoblikovali […]
Kvartet za konec časa, Miniature VI.

Kvartet za konec časa, Miniature VI.

ARS Čas, prostor in glasba, 17. julij ― Kdaj ustvarja skladatelj? Mora imeti spodbudo, posebno čustveno stanje? Različno. Čustveni pretresi pogosto zanetijo ustvarjalni ogenj, ki zaneti navdih in povzroči posebno stanje duha. Tako se je skoraj zagotovo zgodilo, ko je francoski skladatelj Olivier Messiaen med prisilnim bivanjem v nemškem taborišču začutil glasbo, ki jo je bilo treba zapisati. Pa ni bilo tako enostavno. […]
Iz pisma neznanemu poslušalcu: »Kaj dela skladatelj ponoči?«

Iz pisma neznanemu poslušalcu: »Kaj dela skladatelj ponoči?«

ARS Čas, prostor in glasba, 10. julij ― Poklic skladatelja se zdi precej nenavaden. Osnova je znanje, precejšen del zavzema invencija. V pismu neznanemu poslušalcu razmišlja avtor oddaje o skladatelju, ki piše, kar sliši. V zraku pa je tudi pomisel, ki razkriva, kdaj utegne biti skladateljeva misel najbolj sveža. Avtorju se utrne vprašanje: »Kaj dela skladatelj ponoči?« Je odgovor pravi? V oddaji »Čas, […]
še novic