Postanite del festivalskega dogajanja in se nam pridružite kot prostovoljka ali prostovoljec!

Borštnikovo srečanje, 22. maj ― Festival Borštnikovo srečanje je osrednja slovenska prireditev na področju predstavitve gledališke ustvarjalnosti, ki na mariborskih gledaliških odrih in drugih mestnih prizoriščih v drugi polovici oktobra vsako leto gosti najbolj kakovostne, zanimive in izzivalne gledališke predstave, koncerte, filmske projekcije, strokovni program in še kaj. Priprava in izvedba te prireditve je zahtevna, ponuja številne izzive in terja predano in usposobljeno festivalsko ekipo. Ob tem ponuja tudi številne priložnosti za usposabljanje, pridobivanje izkušenj in novih znanj, neformalno izobraževanje, spoznavanje novih vsebin in ljudi, z vsem tem pa tudi razvoj osebnih kompetenc. Zato tudi letos k sodelovanju vabimo prostovoljke in prostovoljce, ki bi bili pripravljeni postati del festivalskega dogajanja in okrepiti festivalsko ekipo, s tem pa dobiti vpogled v skrivnosti zaodrja, festivalskih priprav in izvedbe, ob tem pa si tudi ogledati gledališke predstave.  Letošnji festival se bo odvijal med 15. in 28. oktobrom. Veseli vas bomo. Svojo prijavo nam lahko na priloženem obrazcu pošljete do 15. junija 2018 na e-naslov info@borstnikovo.si, na katerem lahko dobite tudi dodatne informacije v zvezi z izpolnjevanjem prijavnega obrazca.  Aleš Novak, umetniški direktor  

Postanite del festivalskega dogajanja in se nam pridružite kot prostovoljka ali prostovoljec!

Borštnikovo srečanje, 22. maj ― Festival Borštnikovo srečanje je osrednja slovenska prireditev na področju predstavitve gledališke ustvarjalnosti, ki na mariborskih gledaliških odrih in drugih mestnih prizoriščih v drugi polovici oktobra vsako leto gosti najbolj kakovostne, zanimive in izzivalne gledališke predstave, koncerte, filmske projekcije, strokovni program in še kaj. Priprava in izvedba te prireditve je zahtevna, ponuja številne izzive in terja predano in usposobljeno festivalsko ekipo. Ob tem ponuja tudi številne priložnosti za usposabljanje, pridobivanje izkušenj in novih znanj, neformalno izobraževanje, spoznavanje novih vsebin in ljudi, z vsem tem pa tudi razvoj osebnih kompetenc. Zato tudi letos k sodelovanju vabimo prostovoljke in prostovoljce, ki bi bili pripravljeni postati del festivalskega dogajanja in okrepiti festivalsko ekipo, s tem pa dobiti vpogled v skrivnosti zaodrja, festivalskih priprav in izvedbe, ob tem pa si tudi ogledati gledališke predstave.  Letošnji festival se bo odvijal med 15. in 28. oktobrom. Veseli vas bomo. Svojo prijavo nam lahko na priloženem obrazcu pošljete do 15. junija 2018 na e-naslov info@borstnikovo.si, na katerem lahko dobite tudi dodatne informacije v zvezi z izpolnjevanjem prijavnega obrazca.  Aleš Novak, umetniški direktor  

Kulturni bazar – prostor za kulturno-umetnostno vzgojo

Borštnikovo srečanje, 6. april ― V Cankarjevem domu v Ljubljani je včeraj, 5. aprila, potekal jubilejni, deseti Kulturni bazar, katerega osrednja tema je bila Evropsko leto kulturne dediščine 2018, posebnost pozornost pa so namenili Cankarjevemu letu 2018 ter medgeneracijskem povezovanju na področju kulture. Z našo novo celostno grafično podobo, ki je delo priznanega oblikovalca Radovana Jenka, smo nagovorili predstavnike vzgojno-izobraževalnih ustanov in druge obiskovalce tudi mi, saj letos na Festivalu Borštnikovo srečanje uvajamo nov programski sklop. Še pred uradnim pričetkom 53. edicije bomo v sodelovanju s Slovenskim gledališkim inštitutom in projektom Prvi prizor izvedli dvodnevno usposabljanje za strokovne delavce in gledališke ustvarjalce, ki bo vključevalo ogled raznovrstnih uprizoritev za mlade in preizkus novega modela analize, zaključilo pa se bo s posvetom o gledališču za mlade, in sicer skozi različne perspektive: umetniško kreiranje, gledališko kritiko in sodobno pedagogiko. Na skoraj 50 dogodkih se je včeraj zvrstilo okoli 1000 udeležencev – strokovnih delavcev iz vse Slovenije, Kulturni bazar pa se je v desetih letih uveljavil kot prepoznan prostor za kulturno-umetnostno vzgojo. "Tukaj se že deset let srečujemo, spoznavamo, navezujemo partnerstva in uspešna sodelovanja vsi, ki nas kultura bogati, pa tudi vsi, ki se zavedamo njenega pomena," je dejala nacionalna koordinatorica za kulturno-umetnostno vzgojo na ministrstvu za kulturo Nataša Bucik. Ne zamudite 53. Festivala Borštnikovo srečanje, ki bo v Mariboru od 15. do 28. oktobra ponudil bogat mednarodni in spremljevalni program, ob slovenskih in tujih gledaliških predstavah pa si boste lahko ogledali še zanimive razstave, glasbene nastope in filmski program. Festivalsko jedro bodo seveda v tekmovalnem programu zbrane vrhunske slovenske gledališke uprizoritve, ki se bodo potegovale za festivalske nagrade.

Slovenska poslanica ob svetovnem dnevu gledališča

Borštnikovo srečanje, 27. marec ― Gledališče noče predstave, hoče dogodek. Noče predstavljati, hoče biti. Scela navzoče. Do kraja prisotno. Hoče se dogoditi tukaj in zdaj, v krhkem in praznem in krutem presečišču med odrom in avditorijem, v absolutnem sedanjiku. Noče ponavljanja in predvidljivosti; noče moraliziranja, noče pridige. Prezira novo, ki je novo zgolj zaradi novega. Želi si negotovosti, nepredvidljivosti, nevarnosti. Hoče zapeljevati in odbijati. Božati in mrcvariti. Dolgočasiti in čarati. In pogosto vse to hkrati. Gledališče hoče, da na iste, znane in poznane reči pogledamo drugače. Obsedeno je z ljubeznijo, smrtjo, samoto, strahom, posameznikom in skupnostjo. In z vsemi kombinacijami. In neskončnimi variacijami. Gledališče ve, da nobena variacija ni prava, ni končna in ni dokončna. A hkrati ve, da je konec prav takrat, ko gre za lažno kombinacijo, za prikrit posnetek, za preračunljivo variacijo. Predvsem pa ve, kdaj smo skupaj. In kdaj vsak zase. Jaz sem režiser, ker so igralci. Sem moški, ker imam ženo. Oče, ker sta Pipa in Jakob. Profesor, ker so študentje. Mlad, ker sta Mile Korun in Dušan Jovanović. Star, ker so Nina Ivanišin, Maruša Majer in Aljaž Jovanović. Debel, ker je Matej Puc. Visok, ker je Bojan Emeršič. Neumen, ker je toliko pametnejših. Pameten, ker nisem najneumnejši. Ateist, ker so verujoči. Slovenec, ker so Francozi, Čilenci in Sirci. Sem zgolj v odnosu. Sem vsota odnosov. Sam sem nič. Pod povečevalnim steklom gledališča – ker v gledališču je vse malo veliko – je moj nič še bolj ničev, če se čvrsto ne vpnem v mrežo odnosov. Ko zlorabljam oder za to, da kažem sebe. Ko, kadar sem gledalec, sedim v parterju, ker se spodobi. Gledališče me hoče celega, z vsem, kar sem; gledališče ne dela razlik, ne sodi, ne moralizira. Gledališče hoče, da hočem, da hočem zares. Hoče pa tudi, da se prepustim, da se skorajda razblinim. Da sem torej do kraja jaz in hkrati tudi nekak nejaz, ki je ti in je on in je vi. Ko se je pred davnimi ča

Ob svetovnem dnevu gledališč

Borštnikovo srečanje, 26. marec ― Združenje dramskih umetnikov Slovenije je na svoji spletni strani objavilo prevod letošnje mednarodne poslanice ob svetovnem dnevu gledališča, ki jo je napisala ena od izbranih avtoric Maya Zbib iz Libanona. http://zdus.si/mednarodna-poslanica-ob-svetovnem-dnevu-gledalisca-2018/   V sklopu praznovanj ob 70-letnici Mednarodnega gledališkega inštituta (International Theatre Institute) in zaradi poudarjanja medkulturnega in mednarodnega vidika svojega delovanja je izvršni odbor letos izbral pet avtorjev, po enega iz vsake UNESCO regije, ki so napisali poslanico ob svetovnem dnevu gledališča. Evropsko poslanico je napisal igralec, avtor in režiser Simon McBurney. http://www.world-theatre-day.org/p…/SimonMcBurneyBioEnFr.pdf http://www.world-theatre-day.org/pd…/2018SimonMcBurneyEN.pdf

Christophe Slagmuylder imenovan za umetniškega direktorja festivala Theater der Welt

Borštnikovo srečanje, 26. marec ― Christophe Slagmuylder je bil imenovan za umetniškega direktorja festivala Theater der Welt, ki bo potekal v Düsseldorfskem Schauspielhausu maja 2020. ITI-jev festival Theater der Welt vsaka tri leta poteka v različnih nemških mestih, vodijo ga različni umetniški direktorji. Christophe Slagmuylder je mednarodno uveljavljeni festivalski kurator, trenutno umetniški direktor Kunstenfestivaldesartsa v Bruslju, ki sodi med najuglednejše festivale sodobnih performativnih umetnosti. Celotna novica: https://nachtkritik.de/index.php?option=com_content&view=article&id=15066&catid=126&Itemid=100089

Aleš Novak prevzel Festival Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 3. januar ― Festival Borštnikovo srečanje ima od januarja 2018 novega umetniškega direktorja. Vodenje največjega in najstarejšega gledališkega festivala pri nas je prevzel Aleš Novak. Po izobrazbi univerzitetni diplomirani gledališki in radijski režiser je bil v preteklosti vodja Urada za kulturo in mladino Mestne občine Maribor in vršilec dolžnosti programskega direktorja zavoda Maribor 2012, od marca 2013 pa direktor Javne agencije za knjigo RS. Pri vodenju Borštnikovega srečanja želi vztrajati na najvišji kakovostni in izvedbeni ravni. Hkrati želi spodbuditi premik od festivala kot niza festivalskih dogodkov k festivalu, ki je pomemben regionalni razvojni dejavnik in odpira nove prostore, spreminja mesto in aktivno vključuje ljudi, ob tem pa promovira in podpira uveljavljanje slovenske gledališke ustvarjalnosti doma in v tujini, ob sočasnem razvoju novih občinstev, tako za festival kot za slovensko gledališče v celoti. Tekmovalni program, ki ga bo tudi odslej avtonomno izbral vsakokratni selektor, ostaja vsebinski temelj festivala in hrbtenica festivalskega dogajanja, vsako leto bo pripravljen tudi spremljevalni, strokovni in mednarodni del programa.

Poslovil se je Jernej Šugman

Borštnikovo srečanje, 10. december 2017 ― V 49. letu starosti je umrl Jernej Šugman, eden najplodnejših in najbolj cenjenih slovenskih igralcev. Prvak ljubljanske Drame je v gledališču upodobil nekatere največje like, od Kralja Leara in Hamleta do Julija Cezarja in Ojdipa. Veljal je za igralca najzahtevnejših vlog. Za svoje delo je prejel številne nagrade, med drugim tri Borštnikove nagrade, nazadnje lani za izjemno naslovno vlogo v predstavi Kralj Ubu, ki mu je prinesla tudi zlati lovorjev venec na gledališkem festivalu MESS v Sarajevu. Prejel je tudi več Severjevih nagrad in nagrad revije Stop za najboljšega igralca leta. Nad njim niso bili navdušeni samo kritiki, ampak je veljal za enega najbolj priljubljenih igralcev pri nas, ki je obvladal tako resne dramske vloge kot humorne, saj je imel odličen občutek za komedijo. Izkazal se je tudi na televizijskem področju, še posebej v nanizanki Teater Paradižnik kot nepozabni vratar Veso, v Vrtičkarjih in v Naši mali kliniki. Obsežen je tudi njegov filmski opus - med drugim smo ga lahko gledali v Predmestju, Sladkih sanjah, Kratkih stikih, Lahko noč, gospodična, Zvenenju v glavi in letos v Nočnem življenju. Sinhroniziral je tudi več risank, med drugim je posojal glas očiju pujsu v Pujsi Pepi. Jernej, počivaj v miru!

Nekaj odzivov

Borštnikovo srečanje, 6. november 2017 ― Anđela Vidović, gledališka kritičarka iz Hrvaške, je spregovorila o tekmovalnem programu letošnjega Festivala. Na naslednjih povezavah: Leonce in Lena Nemoč in Brezmadežna Tisti občutek padanja   Olga Vujović, gledališka kritičarka redno spremlja dogajanje na slovenski gledališki sceni. Tukaj je njena recenzija Nemoči: Kritikaz - Nemoč

To so nagrade 52. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 29. oktober 2017 ― Obrazložitve nagrad strokovne žirije 52. Festivala Borštnikovo srečanje Velika nagrada Festivala Borštnikovo srečanje za najboljšo uprizoritev Nemoč v režiji Primoža Ekarta ter izvedbi zavoda Imaginarni in Mini teatra Ljubljana (z večino glasov) Snovalci predstave Nemoč so ustvarili redko sintezo vseh elementov uprizoritve in jih povezali v vznemirljivo gledališko dejanje z izčiščenim družbenim stališčem, ki pa se ne izogiba ranljivosti. Izbor besedil, dramaturgija predstave, scenski prostor, kostum, igra in funkcionalna uporaba glasbe se v predstavi Nemoč režiserja Primoža Ekarta sestavijo v dragoceno gledališko izkušnjo. Borštnikova nagrada za prevod Andrej Rozman Roza za prevod dela The Tiger Lillies, Julian Crouch, Phelim Dermot: Peter Kušter v izvedbi SNG Nova Gorica (soglasno) Andrej Rozman Roza se je v svojem prevodu Petra Kuštra ponovno izkazal za virtuoza jezika, njegov prenos besedila v slovenski jezik je izrazito gledališki, živ in plastičen. Z lahkoto prehaja med visokim literarnim in nižjim pogovornim jezikom, ob čemer vzpostavi novo celoto, igriv in bogat jezikovni univerzum. Borštnikova nagrada za kostumografijo Alan Hranitelj za kostumografijo v uprizoritvi Leonce in Lena v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega (z večino glasov) Redko se zgodi, da bi kostumografija tako celovito vstopila v prostor igre, režije in dramaturgije, kot se je to ustvarilo v predstavi Leonce in Lena. Kostumi delujejo kot govoreči kipi, ki se norčujejo iz malomeščanskega gledališča, nekritičnega do lastne produkcije. Alan Hranitelj je z njimi dosledno usmerjal način igre, gib igralcev in ustvaril osnove za situacijsko komiko.  Borštnikova nagrada za scenografijo Damir Leventić za scenografijo v uprizoritvi Nemoč v izvedbi Zavoda Imaginarni in Mini Teatra Ljubljana (soglasno) Na prvi pogled preprosta scena Damirja Leventića obsega celovit likovni koncept. Gledalka namesto udobne gledališke stavbe vstopi v intimni svet opuš
še novic