Odziv na poskus preoblikovanja obrazca slovenske javne uprave

Odziv na poskus preoblikovanja obrazca slovenske javne uprave

D_magazin, 25. julij 2013 ― mag. Matjaž Čuk Na članek Poskus preoblikovanja obrazca slovenske javne uprave so se odzvali na Ministrstvu za notranje zadeve in javno upravo. Poleg prispevka na spletnem mestu Stop birokraciji smo prejeli tudi odgovor državne sekretarke Renate Zatler. Spoštovani g. Čuk, veseli me, da ste objavili prispevek in v celoti podpiram takšne ideje. V več delih vašega pisanja lahko rečem, da
Poskus preoblikovanja obrazca slovenske javne uprave

Poskus preoblikovanja obrazca slovenske javne uprave

D_magazin, 14. julij 2013 ― mag. Matjaž Čuk S tem prispevkom začenjam debato o (ne)ustreznosti komunikacije javne uprave skozi droben, a vseprisoten element, obrazec. Trenutno stanje obravnavam na podlagi enega pogostejših obrazcev v uporabi, Vloge za uveljavljanje pravic iz javnih sredstev, nadaljujem s predlogom izboljšave tega dokumenta in ponudim premislek za naprej. Za branje si vzemite 6 do 10 minut časa, kar

Design Center Slovenije - pregled stanja

D_magazin, 3. junij 2013 ― mag. Vasja Urh V Sloveniji, so po osamosvojitvi mnogi upravičeno pričakovali razcvet dizajna (in Slovenije), a do tega ni prišlo. Še več, mnogi bi s strinjali z ugotovitvijo, da smo bili v 60ih in 70ih na področju dizajna veliko konkurenčnejši, kot danes. Razlogi zakaj je temu tako, so aktualni predvsem sedaj, ko se prodaja podjetja južnim sosedom, kar bi si takrat težko predstavljali.

Čas-opis #5: Nejc Prah

D_magazin, 6. marec 2013 ― Nejc Prah (1989) je absolvent bolonjskega programa grafičnega oblikovanja na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO). Od septembra 2011 dela kot likovni urednik časopisa Tribuna, oblikuje revijo Oderuh študentov AGRFT in gledališke liste Kraljestvo pravljic za Cankarjev dom. Je član Ansambla (v samoustanavljanju) in soavtor bloga swagaisvasta.tumblr.com.Vprašanja: Aljaž

Čas-opis #4: Samo Ačko

D_magazin, 27. februar 2013 ― Samo Ačko je samostojni načrtovalec vidnih sporočil in črkovnih vrst. Od leta 2011 je likovni urednik časopisne hiše Dnevnik, za katero je po naročilu njegovega predhodnika Ranka Novaka zasnoval tudi lastno črkovno vrsto Bad News. V letu 2012 je izvedel prenovo identitete časopisne hiše, časopisa Dnevnik in njegove sobotne priloge Objektiv. Vprašanja: Aljaž Vindiš Slikovni material: spletni arhiv

Čas-opis #3: Damjan Ilić

D_magazin, 20. februar 2013 ― Damjan Ilić je načrtovalec vidnih sporočil, član EE grupe in dolgoletni sodelavec Mladine, kjer v sodelovanju z Ivianom Kanom Mujezinovićem in kreativnim direktorjem Robertom Botterijem snuje in izvaja likovno podobo revije. Vprašanja: Aljaž Vindiš Slikovni material: spletni arhiv EE grupe Pojem likovni urednik se zdi enoznačen, a se vsaj v slovenskem časopisnem prostoru za njim skrivata dva

Čas-opis #2: Jernej Stritar

D_magazin, 13. februar 2013 ― Jernej Stritar je načrtovalec vidnih sporočil, partner v studiu IlovarStritar, ki se večinoma ukvarja z razvojem vidnih sporočil in identitetnih sistemov za institucije in podjetja. Sodeloval je pri časopisnih projektih časnika Delo in zasnoval časnika Nedeljski Dnevnik ter Gorenjski Glas. Vprašanja: Aljaž Vindiš Slikovni material: osebni arhiv intervjuvanca Pojem "likovni urednik" se zdi

Čas-opis #1: Ranko Novak

D_magazin, 6. februar 2013 ― Ranko Novak je samostojni načrtovalec vidnih sporočil in redni profesor na oddelku za oblikovanje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO). V svoji dolgoletni karieri je med drugim oblikoval časopise in revije, kot so Časopis za kritiko znanosti, Telex, Sobotna priloga Dela, Razgledi. Leta 1998 je izvedel prenovo preloma časnika Delo in njegovih prilog ter postal likovni urednik Dela.

Čas-opis #0: Uvodnik

D_magazin, 5. februar 2013 ― V novem letu se nam obeta nadaljnjih 365 dni slabih novic o padajočih nakladah časopisnega tiska, nezadostnih oglaševalskih prihodkih in ekonomsko-političnih napadih na nekoč trdne institucije javnega obveščanja in komentiranja. Pesimizem v dobršni meri prežema celotno časopisno industrijo. Vendarle se, vsaj v tujini, nekatera časopisna podjetja in njihova uredništva počasi, toda vztrajno

BIO 23

D_magazin, 1. december 2012 ― mag. Luka Stepan mag. Vasja Urh “Design to describe the problem vs design to find how the problem came to be vs design to try and solve the problem.” John Maeda Dolgoletna razstava Bienale industrijskega oblikovanja (BIO) je od 10. novembra ponovno na ogled na Fužinskem gradu. Dogodek, ki ima zavidljivo tradicijo, si je letos mogoče ogledati v spremenjenem konceptu. Razstava BIO je v

Dizajn integracija

D_magazin, 17. oktober 2012 ― mag. Vasja Urh V zadnjih nekaj letih se v Sloveniji ponovno veliko govori o dizajnu in vplivu na gospodarski, socialni in kulturni razvoj države. Osemnajstega oktobra bo v Sloveniji potekal dogodek Embedded Design: Future Scenarios and The Finnish Experience, na katerem bodo finski strokovnjaki predstavili oblikovanje v širšem kontekstu. Med govorci bo tudi Bryan Boyer, ki dela za organizacijo

Zakaj mariborska univerza nikoli ne bo imela učinkovite celostne podobe

D_magazin, 27. februar 2012 ― Boris DivjakOktobra lanskega leta je Univerza v Mariboru razpisala javni natečaj za iskanje idejne rešitve celostne grafične podobe.Ta odločitev niti ni bila presenetljiva, glede na to, da je bila podoba z natečaja iz leta 2008, ki je trenutno v veljavi, deležna številnih kritik. A, kot je rekel že Albert Einstein, problema ne moremo rešiti z enakim načinom mišljenja, kakršno ga je ustvarilo. V

Nevidni Bienale vidnih sporočil Slovenije

D_magazin, 22. november 2011 ― Aljaž Vindiš Institucijo bienala sicer lahko nominira organizator, a se legitimira šele v stroki in, še pomembneje, v javnosti. Pred desetletjem je Fundacija Brumen nominirala sebe in svoj tokrat 5. Bienale vidnih sporočil Slovenije, “namenjen dvigu kvalitete vidnih sporočil v Sloveniji”. Utemeljila se je in ga je s kratkimi in jedrnatimi pojasnili na svoji spletni strani. Utemeljitev poudarja,

Ena od kroničnih bolezni dizajniranja slovenskih časopisov

D_magazin, 29. november 2010 ― Jernej Stritar Primer je mogoče banalen, vendar razkriva vsaj eno od tipičnih napak za katero se zdi, da jih je v slovenskem časopisnem založništvu skoraj nemogoče odpraviti. Šolski primeri simptoma vedno ponavljajoče se otroške bolezni slovenskega "editorial designa" sem opazil - zanimivo - ravno tam, kjer ga ne bi pričakoval. Nedavno sem pohvalil ambiciozno oblikovanje Delove priloge
Od informacije k znanju

Od informacije k znanju

D_magazin, 12. november 2010 ― Intervju z mag. Veroniko Egger, avstrijsko oblikovalko in teoretičarkomag. Matjaž ČukMag. Veronika Egger je podpredsednica in članica odbora Mednarodnega inštituta za informacijsko oblikovanje (IIID), soustanoviteljica avstrijske organizacije Oblikovanje za vse in stalna sodelavka avstralskega Inštituta za raziskovanje komunikacij. Njeno podjetje IS design se posveča izboljševanju razumljivosti
še novic