idealna godba, suka Ičo Vidmar

idealna godba, suka Ičo Vidmar

Radio Študent, 25. junij ― pred jazz festom: blues: Guitar Slim (Louisiana, petdeseta leta) musica nova/jazz: izbrani z Jazz festa Ljubljana 2017 Črni Atlantik : RAY BARRETTO :  Que viva la musica (Fania, 1972) i-album: CHARLES MINGUS : The Black Saint and the Sinner Lady (Impulse, 1963)  
SKABINET

SKABINET

Radio Študent, 25. junij ― 1.   A MILLION BAMBOO - Take no ko - Song of love 2.   LIONSCLUB - Tv and movie themes - M.A.S.H. - Suicide is painless 3.   AKA RUDIE - Trouble clef - Come down 4.   SOWETO - South west town - Go gal go 5.   LESS THAN JAKE - Sound the alarm - Years of living dangerously 6.  2CARAS - Tango ska - Chimango 7.   12 CENTS FOR MARVIN - It's not over - The ultimate 8.   OCEANSIDE SOUND SYSTEM - The robbery 9.   BEHIND DEADLINES - Status quo - Optimism 10. HAPPY DRUNK CARTEL - Demons in control 11. GANGSTERS - A new begining - Cardboard city 13. 2RUDE - Cool down - Time is running out 14. OO7 - You only drop once - Won't you come home now 15. THE FUNDAMENTALS - Get allright - La frita 16. 9 MILES - 9 miles - Rain
THE GREAT HARRY HILLMAN: Tilt

THE GREAT HARRY HILLMAN: Tilt

Radio Študent, 25. junij ― Cuneiform Records, 2017   <a data-cke-saved-href="http://cuneiformrecords.bandcamp.com/album/tilt" href="http://cuneiformrecords.bandcamp.com/album/tilt">Tilt by The Great Harry Hillman</a> The Great Harry Hillman je švicarski kvartet skorajšnjih tridesetletnikov, ki so do tretje plošče in z njo do frekvenc vašega radia prišli po slabem desetletju skromnega dela. To jih je skozi nekaj turnej in festivalskih pojavitev po pretežno Švici, Nemčiji in Avstriji utrdilo v nekem zvoku, ki na njihovi plošči Tilt deluje jasno in prepoznavno dobro definirano. Čeprav relativno neznani, a tudi že precej očitno utrjeni in izmojstreni, si zaslužijo droben prenos informacij s kratkega promo materiala, ki spremlja njihovo istoimensko spletno stran. Prvo, kar izvemo, je poreklo imena, ki naj bi bilo prevzeto po zlatem olimpioniku, katerega vrhunec se je odvil pred dobrim stoletjem. Da si je zaradi nekega razloga omenjeni športnik sedaj zaslužil še bend, lahko mlademu kolektivu verjamemo na besedo – verjeti pa ni treba, da je njihova glasba polna catchy tunes. To je preverljivo dejstvo. Zmoti pa pričakovano žanrsko umeščanje, po katerem naj bi bili The Great Harry Hillman obetavni predstavniki resničnega novega jazza. Takoj smo se namreč prisiljeni vprašati, o čem ta oznaka govori. Pa pomislimo: zagotovo ne gre za nove poteze svobodnjaškega jazza, niti v njegovi bolj standardizirani različici, kakršno je v Evropo tolikokrat ponesel čudežni aktivni mož iz Chicaga. Tudi ne gre za kako od v zadnjih desetletjih razbohotenih evropskih scen – ne holandski swing ne vladno podprti norveški melanž vsega, kar je v novi muziki kreativnega in robnega. Saksofonski zvok Nilsa Fischerja sicer res nekajkrat nesramno spomni na nujazzovske Wibutee, a to je neodločilna podrobnost. Vseeno pa smo po zaslugi dobro povezane in obveščene ljubljanske organizatorske mreže v zadnjih letih uspeli slišati kar nekaj novejših jazzovskih zasedb, ki
GLOBALUNA NA LJUBLJANSKEM JAZZU

GLOBALUNA NA LJUBLJANSKEM JAZZU

Radio Študent, 25. junij ― V današnji oddaji predstavljamo nekaj nastopajočih na letošnjem Ljubljanskem jazz festivalu (28. 6.–2. 7. 2017), ki s svojo poetiko spadajo v okvir Globalune. Večinoma gre za avtorje, ki združujejo jazz in tradicionalne muzike, kot je denimo naš znanec iz bendov The Comet is Coming in Sons of Kemet. Govorimo seveda o britanskem saksofonistu z barbadoškimi koreninami, Shabaki Hutchinsu, ki je svoj zadnji album posnel z južnoafriškimi jazzerji ter v godbo vpletel tako tradicionalne motive kot prvine spiritualnega jazza. Hutchinsa, ki bo z bendom Shabaka and The Ancestors 2. julija sklenil letošnji festival, bomo na basovskem klarinetu slišali tudi v bendu trobentačice Yazz Ahmed, ki sicer na festivalu ne nastopa. Yazz Ahmed, ki se je rodila v Bahrajnu, živi pa v Veliki Britaniji, v svoji glasbi povezuje principe arabske glasbe in jazza. Podobno počneta bend Karkhana ter trobentač Amir ElSaffar; oboje bomo slišali na festivalu, le da ElSaffar ne pride s svojo zasedbo, temveč bo igral v bendu Archieja Sheppa, ki se bo poklonil Johnu Coltranu. O Coltraneu so v spremljevalnem programu Ljubljanskega jazz festivala predvajali dokumentarec, v istem programu pa nas že pojutrišnjem (27. 7. 2017) v Kinodvoru čaka še dokumentarec Jima Jarmuscha o The Stooges. Zato vrtimo Iggyja Popa v temačnem jazzy šansonu, kakor ga je zapel kot gost pianističnega tria Jamie Saft / Steve Swallow / Bobby Previte. Z vokalnim jazzom se bo v današnji Globaluni in na Ljubljanskem jazz festivalu predstavila Lucia Cadotsch, švicarska pevka, ki smo jo pri nas že videli kot eno od dveh pevk v bendu Schneeweiss + Rosenrot. Cadotscheva ob asketski, a hipnotični spremljavi kontrabasista in saksofonista interpretira jazz standarde, znane večinoma iz repertoarja Billie Holiday in Nine Simone. Slišali bomo naslovno pesem z albuma Speak Low, ki sta jo leta 1943 napisala skladatelj Kurt Weill in pesnik Ogden Nash, ter razvpito samomorilsko temo Gloomy Sunday, ki je kljub preštevilnim različicam še
Summer vibezz

Summer vibezz

Radio Študent, 24. junij ― PLEJLISTA:  01. Danielle De Picciotto + Werkstatt -  Desert Fruit  02. Gudrun Gut + Werkstatt -  Green Rain  03. Irene -  Thirty-Forty  04. S.Maharba -  Daughters  05. Mutual Intentions -  Charlotte Dos Santos - Move On (Prod. Fredfades)  06. Mutual Intentions -  Charlotte Dos Santos - Watching You (Prod. Fredfades)  07. Kadhja Bonet -  Honeycomb  08. Kadhja Bonet -  Fair Weather Friend  09. Kadhja Bonet -  Gramma Honey  10. Yazmin Lacey -  Black Moon  11. Yazmin Lacey -  Protection  12. RAY BLK -  Chill Out  13. RAY BLK -  My Hood  14. Aamina Camaari -  Aamina Camaari - Rag waa Nacab iyo Nasteexo (Men are Cruel and Kind)  
ZELENO SONCE: Poljske funk specialitete

ZELENO SONCE: Poljske funk specialitete

Radio Študent, 24. junij ― 01_Andrzej Kurylewicz Quintet - Go Right 02_Michal Urbaniak - Just A Funky Feeling 03_Arp-Life - Bu-Bu 04_Krystyna Pronko - Oto Przyczyna 05_Big Band Katowice - Madrox 06_Extra Ball - Krag Wspomnien 07_Wlodek Gulgowski - Manhattan Vibes 08_Laboratorium - Funky dla Franki 09_Novi Singers - Fiesta 10_Bemibem - Scrambled Eggs 11_SBB - Palamakia 12_Czerwone Gitary - Coda 13_Big Band Katowice - Hey, Man 14_Krzystof Komeda - Katorna (the kitten) 15_Breakout - Sluchaj Rytmu
Novotarnica

Novotarnica

Radio Študent, 24. junij ― John Bramwell - Days Go By Jaga Jazzist - Prokrastinopel Syracuse & Epsilove - Scubatomic Love Interstellar Funk - Efx Harmonix Sega Bodega - Nivea Varg - Skrrt Varg - Last Dance
Mikey Young: Your Move Vol. 1

Mikey Young: Your Move Vol. 1

Radio Študent, 23. junij ― Moniker Records, 2017   http://monikerrecordsss.bandcamp.com/album/mikey-young-your-move-vol-1" href="http://monikerrecordsss.bandcamp.com/album/mikey-young-your-move-vol-1">Mikey Young - Your Move Vol. 1 by Moniker Records V zadnjih petnajstih letih je nek določen del avstralske neodvisne kitarske scene pridobil izrazito pozornost svetovnih glasbenih krogov. Nekateri menijo, da se je to zgodilo, ker so v tem obdobju bendi enostavno postali boljši. Drugi pa to vidijo kot rezultat močnejše medijske obravnave tamkajšnje glasbe. V tokratni Tolpi bumov ne bomo iskali odgovora na to dilemo, temveč bomo obravnavali glasbenika, ki je znotraj omenjene scene zavzel pomembno vlogo. Mikey Young se je v zadnjih petnajstih letih izpostavil predvsem kot glavni kreativni nosilec garažnih synth punk zasedb Total Control in Eddy Current Suppression Ring ter kot zelo iskan mastering inženir. Na samem začetku smo Mikeyja poznali kot kitarista omenjenih bendov, a hkrati je Mikey kot avtor tudi že razvijal močno afiniteto do bolj sintetizatorsko osredotočene glasbe. Zametke le-te smo občasno slišali že v glasbi zasedbe Total Control, verjetno njegovega najvišje profiliranega benda. Vendar tak pristop nikoli ni zares postal osrednje gonilo Total Control, zasedba se je še vedno doživljala kot predvsem kitarski bend, posebno seveda ob živih nastopih. Več vplivov sintetizatorske glasbe pa je bilo zaslediti v zvoku njegove kratkoživeče synth pop zasedbo Lace Curtain, ki je sicer izdala nekaj krajših vinilnih plošč, a se ni nikoli vzpostavila kot glavni projekt sodelujočih glasbenikov. Zato tokrat obravnavani debitantski album Your Move Volume 1 smatramo kot Mikeyjev prvi resni izdelek elektronske glasbe. Album se otvori s štiklom Socks, ki s stabilnim ritmom in razigranimi sintovskimi linijami v maniri synth pop hitov osemdesetih let poslušalca vabi v plesni korak. Socks nedvomno predstavlja najbolj popiš izdelek albuma. Ves čas nas drži v občutku pričakovanja vstopa vo
Kultura, prostor noči in sanj

Kultura, prostor noči in sanj

Radio Študent, 23. junij ― Umetnost nekako instinktivno povezujemo z nočnimi, temnimi, sanjskimi, sublunarnimi prostori. Velik del sodobne literature in likovne umetnosti se bolj ali manj eksplicitno utemeljuje v sanjski logiki, v “podobah iz sanj”. Obenem, lahko dodamo, večina gledaliških produkcij in javnih predvajanj filmov poteka v prostorih, kjer občinstvo ždi v popolni temi, in v času, ko je v svetu onkraj avditorija sonce že zašlo. Nekatere vrste gledaliških produkcij in kinematografskih dogodkov rušijo to mejo med têmo parterja in balkonov ter têmo onkraj avditorija. Spomnimo se recimo na “drive-in” kina pod nebom ali pa na izvedbe oper v veronskem in puljskem amfiteatru. Slovenija očitno doživlja porast zanimanja za poletna kina na prostem, ki nekako kombinirajo ti dve zgoraj omenjeni lastnosti: ogled filma - kot pri nostalgičnih drive-inih - in zgodovinsko, monumentalno prizorišče - kot pri operah v amfiteatrih. Pomislimo na Kino pod zvezdami na ljubljanskem gradu in predvajanja filmov v mariborskem Naskovem dvorcu. V to zgodbo spada tudi ptujski Kino brez stropa, kjer si bodo to poletje od petka, 30. junija, obiskovalci lahko ogledali nekatere izbrane aktualne filme v atriju ptujskega gradu. Vodja projekta Mateja Lapuh je Kino brez stropa orisala tako: *Izjava Filmi, prikazani na letošnjem Kinu brez stropa, so večinoma izbrani iz repertoarja cenjene, tudi oskarjevske aktualne produkcije: *Izjava Vrnimo se k temi sanj kot referenčni točki kulture. Založba Sanje danes, 23.6., ob priložnosti Nočí knjigarn pripravlja raznolik kulturni dogodek, naslovljen Sanje na Bližnjem vzhodu. Urednica založbe Sanje Tjaša Koprivec, ki se bo v okviru dogodka pogovarjala z avtoricama Svetlano Slapšak in Karin Cvetko Vah, je o Noči knjigarn kot taki povedala naslednje: *Izjava Tema, okrog katere rotira letošnja Noč knjigarn, je Bližnji vzhod. Za izbiro te tematike, pravi urednica založbe Sanje, stojijo globlji preudarki: *Izjava  
Zanka v zanki

Zanka v zanki

Radio Študent, 23. junij ― Prihajajoči Phi in novi Pinch, Peverelist, Marco Shuttle, Galaxian, Dopplereffekt, Vatican Shadow, Inigo Kennedy... 01 Broken English Club - Stray Dogs 02 Marco Shuttle - Thebe 03 Pinch - Cold New Worlds 04 Peverelist - Under Clearing Skies 05 Vatican Shadow - Weapons Inspection 06 Dopplereffekt – Von Neumann Probe 07 Galaxian - Truth Seizure 08 Evano - PHI003 A1 / Forthcoming 09 Inigo Kennedy - Tornado 10 Dopplereffekt – Cellular Automat 11 Galaxian - Forget About It 12 Peverelist - Further Inland 13 Galaxian - Tunnel Vision    
Chino Amobi: Paradiso

Chino Amobi: Paradiso

Radio Študent, 23. junij ― UNO NYC / NON Worldwide, 2017   <a data-cke-saved-href="http://chinoamobi.bandcamp.com/album/paradiso" href="http://chinoamobi.bandcamp.com/album/paradiso">PARADISO by Chino Amobi</a> Robne glasbe so v teh turbulentnih časih vedno pogosteje uprabljene za posredovanje različnih političnih ideologij. Zlasti znotraj aktualnih odvodov klubskih glasb spremljamo trend muzik, ki tematizirajo borbo za pravice LGBT skupnosti, rasnih manjšin in beguncev oziroma tudi drugih marginaliziranih družbenih skupin. Znotraj tovrstnih gibanj je danes morda najopaznejša založba NON Worldwide, katere kolektiv jo opisuje tudi kot kulturno in aktivistično gibanje. S svojim zavzetim stremljenjem k preseganju zvočnih ter posredno tudi družbenih in političnih okvirjev je v svojih komaj dveh letih obstoja postala ena najpomembnejših enitet v polju neodvisne glasbe. Eden izmed ustanoviteljev in idejnih vodij Chino Amobi se na tokrat v Tolpi bumov obravnavanem dolgometražnem prvencu velikopotezno loteva verjetno največjega skupnega NON projekta doslej, ki skozi svoje epske razsežnosti vzpostavlja nekakšno kaotično alegorijo sodobnosti. Ob poslušanju smo izpostavljeni prenasičenim industrialnim pokrajinam, zgrajenim iz pogosto eksplicitno asociativnih zvokov, ki se cinematično premikajo po prostoru. Razbito steklo, grmenje, renčanje, oddaljene policijske sirene in najrazličnejša mehanična udrihanja gradijo sentiment določenega karikirano pretiranega postapokaliptičnega obupa. Ta je prežet z najrazličnejšimi žanrskimi prvinami, katerih družbeno pogojena pomenska polja so tukaj uporabljena predvsem kot še eno kompozicijsko orodje. Podobno pa je tudi z obilico govorjene besede in poezije, sicer pretežno vezane na tematiko albuma, a razrezane in vmešane na način, ob katerem se pogosto zdi, da gre prej za določeno površinsko simboliko kot za samo vsebino. V tej zmešnjavi el
še novic