Medeno doživetje v Slovenskem etnografskem muzeju

Medeno doživetje v Slovenskem etnografskem muzeju

SEM, 23. junij ― Poslikajte si panjsko končnico, danes enega najbolj priljubljenih spominkov. Medeno doživetje za vse generacije in vsak okus PROGRAM • sladka medena dobrodošlica • zgodba o muzejski trgovini Lectariji, ki jo je oblikoval najbolj znani slovenski arhitekt Jože Plečnik • vodeni ogled po čebelarski zbirki na razstavi Med naravo in kulturo • delavnica: poslikaj svojo panjsko končnico Panjska končnica, poslikana čelna deščica na panjih kranjiči, zloženih v čebelnjakih. Urnik: vsak četrtek ob 15.00, vsako nedeljo ob 11.00 Trajanje: 90 minut Jezik: angleški, slovenski Število udeležencev: 2 - 20 Za skupine: popusti, potrebne so rezervacije, dejavnosti izvajamo tudi izven izbranih terminov Cena: 25 €Prijava in rezervacija: T: 01 / 3008 745, info@etno-muzej.si torek – nedelja 10.00 – 18.00 Prijave sprejemamo tudi na dan izvedbe programa, najkasneje do ene ure pred pričetkom.
Medinstitucionalno sodelovanje SEM in Belokranjskega muzeja v Metliki pri razstavi Na rovaš

Medinstitucionalno sodelovanje SEM in Belokranjskega muzeja v Metliki pri razstavi Na rovaš

SEM, 14. junij ― V Belokranjskem muzeju v Metliki bo 17. junija odprta razstava Na rovaš: Belokranjske soseske zidanice in Soseska Drašiči. Razstava je plod letošnjega načrtovanega sodelovanja med SEM in Belokranjskim muzejem v Metliki in je nadaljevanje prejšnjega sodelovanja SEM z Sosesko Drašiči, ki jo je SEM kot Koordinator varstva nesnovne kulturne dediščine vpisali leta 2012 v Register nesnovne kulturne dediščine. Ideja za sodelovanje je prišla iz Belokranjskega muzeja, plod tega pa je razstava s katalogom, ki govori o soseskih zidanicah v Beli krajini in še posebej o soseski v Drašičih. Na razstavi so poleg bogatega slikovnega gradiva prikazani tudi številni pisni dokumenti in predmetno gradivo, ki se je od začetka 20. stoletja o delovanju soseske Drašiči po srečnem naključju ohranilo do današnjih dni. Na razstavi bodo prikazani tudi starejši filmski dokumenti o drašiški soseski in tudi sodoben filmski zapis o njenem delovanju. Razstava je na ogled v Ganglovem razstavišču Belokranjskega muzeja od 17. junija 2017 do 2. maja 2018.
Dve razstavi SEM gostujeta na Veleposlanistvu Slovenije v Wasingtonu

Dve razstavi SEM gostujeta na Veleposlanistvu Slovenije v Wasingtonu

SEM, 13. junij ― Od 13. maja 2017 v prostorih slovenskega veleposlaništva v Washingtonu gostuje fotografska razstava Pust Krivih ust: Pustna dediščina Slovenije, ki jo je pripravil Slovenski etnografski muzej kot Koordinator varstva nesnovne kulturne dediščine v sodelovanju z Lutkovnim gledališčem Ljubljana in Slovenskim muzejem in arhivi v Clevelandu. Prav tako je na ogled razstava Cockta, pijača vaše in naše mladosti, ki jo je pripravila mag. Adela Pukl. Razstavi bosta v prostorih slovenskega veleposlaništva v Washingtonu na ogled do konca avgusta 2017.
Slovenski etnografski muzej odpira novo gostujočo razstavo iz Španije

Slovenski etnografski muzej odpira novo gostujočo razstavo iz Španije

SEM, 13. junij ― Sporočilo za javnost Ljubljana, 13.junij 2017 V Slovenskem etnografskem muzeju se ponovno srečujemo s špansko kulturo (razstava Imagina v letu 2008 in razstava To ni muzej v letu 2012), tokrat na razstavi Mojstrovine španske umetnostne obrti: 10 let nacionalnih nagrad, ki v SEM gostuje na pobudo in s podporo Veleposlaništva Španije v Sloveniji. Odprtje razstave bo v petek, 16. junija 2017 ob 12.00 v Slovenskem etnografskem muzeju. Razstavo bo odprl gospod Anton Peršak, minister za kulturo Republike Slovenije. Španija je znana po proizvodnji izjemno visoko kakovostnih rokodelskih izdelkov, narejenih po dolgoletni španski tradiciji, ki so navdihnjeni z duhom našega časa in sledijo potrebam družbe ter hkrati odsevajo inovativnost v tehnikah in estetiki, ki omogočajo kontinuiteto dediščine. Rokodelstvo oz. umetnostna obrt v Španiji je razvita in z njo se ukvarja več kot 38.000 večjih in manjših podjetij. Za spodbujanje razvoja in konkurenčne prednost srednjih in malih umetnostno obrtnih podjetij, ki jih poganjajo inovativnost, oblikovanje in sposobnost prilagajanja trgu, je Vlada Španije ustanovila leta 2006 nacionalne nagrade za mojstrovine umetnostne obrti v sodelovanju s Šolo industrijske organizacije (EOI - Escuela de Organización Industrial) in Fundesarte, njeno sekcijo za promocijo umetnostne obrti. Namen Vlade Španije je podeljevati najvišje institucionalno priznanje dosežkom in dejavnostim, ki so na področju sodobne umetnostne obrti splošno priznani kot odlični in zgledni. Fundesarte se že vse od leta 1981 dalje zavzema za promocijo in razvoj španskih podjetij umetnostne obrti. Ukvarja se z vodenjem projektov, ki spodbujajo inovacije v sektorju umetnostne obrti, z organizacijo promocijskih aktivnosti,  med katerimi še posebej izstopajo Nacionalne nagrade za umetnostno obrt (Premios Nacionales de Artesanía) ter Evropski dnevi umetnostne obrti (Días Europeos de la Artesanía). Leta 2015 so bile nacionalne nagrade za mojstrovine španske umetnostne
Na Jakopičeven sprehajališču v Tivoliju je na ogled fotografska razstava Ljubljana, mesto s Plečnikovim podpisom

Na Jakopičeven sprehajališču v Tivoliju je na ogled fotografska razstava Ljubljana, mesto s Plečnikovim podpisom

SEM, 12. junij ― Jakopičevo sprehajališče, znano tudi kot Plečnikova promenada, v ljubljanskem parku Tivoli je to poletje prizorišče ene osrednjih razstav, posvečenih arhitektu Jožetu Plečniku. Razstava fotografij z naslovom Ljubljana, mesto s Plečnikovim podpisom je na ogled od 15. junija do 3. septembra 2017. Pri pripravi razstave je z MGML sodeloval tudi Slovenski etnografski muzej.
Počitniški 3M

Počitniški 3M

SEM, 9. junij ― Vabljeni na poletne počitniške tedne na katerih muzeji na Metelkovi združujemo ustvarjalne sile in ponujamo pester program petdnevnih počitniških dejavnosti. Vsak dan v drugem muzeju bomo z igro osvajali umetnost, zgodovino, etnologijo, manjkalo pa ne bo niti dejavnosti na muzejski ploščadi. 1. termin | ponedeljek, 3. julij - petek, 7. julij 2017 2. termin | ponedeljek, 21. avgust - petek, 25. avgust 2017 Prijave za počitniški 3M so možne le za cel teden, zbiramo jih do zapolnitve mest oz. deset dni pred izvedbo termina. Družili se bomo od ponedeljka do petka med 8.00 in 16.00 uro. Teden vključuje pet celodnevnih aktivnosti s kosilom. V primeru premajhnega števila prijav, počitniški teden odpade. Program je namenjen osnovnošolcem med 6. in 12. letom. Cena tedenskega programa |  105 EUR Prijave in dodatne informacije|  izobrazevanje@mg-lj.si, Lucija Cvjetković   1. dan| V Lončarskem ateljeju bomo tudi letos –looončarili! Naredili si bomo hranilnike iz gline in jih okrasili ter posušili. Vanje bomo lahko pozneje metali kovance in si tako nabrali rezervo za slabe čase kot so to počeli naši predniki. Nekega dne bomo šparovček razbili. To bo lahko saj bo narejen iz posušene gline. Ker smo ekologi, bo šla glina v reciklažo: namočili jo bomo in iz nje naredili kaj novega. Denar se pa hitro porabi... Ampak za začetek moramo narediti lep, velik, močan hranilnik! 2. dan| Torek je dan za nenavadni Muzej sodobne umetnosti Metelkova (+MSUM)! Zbrali se bomo ob  jutranji telovadbi v družbi umetniških del. Neskončno se bomo gibali na mestu, lebdeli v vesolju, se podali v morske globine ter vstopali v prostorske slike in se v njih izgubljali. Lotili se bomo tudi slikanja s predmeti v prostoru, lepili, rezali, barvali, oblikovali, konstruirali in celo pekli! Dan bomo končali z animacijo – v stop motion tehniki bomo »zapisali« svoje umetniške komentarje. 3. dan | Meniš, da se v tebi skriva pravi samurajski duh? V Narodnem muzeju Slovenije se nam obeta prava razis
Kruh med preteklo in sodobno ustvarjalnostjo

Kruh med preteklo in sodobno ustvarjalnostjo

SEM, 6. junij ― V Slovenskem etnografskem muzeju pripravljamo razstavo nagrajenih pekovskih izdelkov in razstavo fotografij kruha. Otvoritev razstave z novinarsko konferenco bo potekala v Slovenskem etnografskem muzeju v petek, 9.6.2017 ob 11. uri. Podobe kruha med preteklo in sodobno ustvarjalnostjo Pregovor »Kruha ne naredi moka, ampak roka« izraža pomen človekove ustvarjalnosti in iznajdljivosti pri dejavnostih, ki so namenjene tako vsakdanjemu preživetju kakor posebnim priložnostim. Fototeka Slovenskega etnografskega muzeja je bogat vir podob o pomembni vlogi kruha v vsakdanjem in prazničnem življenju ter šegah in navadah od rojstva pa vse do smrti. Na razstavi predstavljeni manjši del ohranjenih fotografij prikazuje dolgo tradicijo peke kruha na Slovenskem in opozarja na njegove nove pomene in oblike. mag. Adela Pukl in Miha Špiček, avtorja in kustosa razstave Odlični pekovski izdelki leta 2017 Slovenski trg kruha in pekovskih izdelkov je izredno bogat in mnogovrsten. Podjetja v duhu tradicije in v želji po inovativnosti in izrednosti ustvarjajo široko in pestro ponudbo odličnih pekovskih izdelkov. Ker se vse slovenske regije ponašajo s tipičnim dnevnim kruhom z značilnimi sestavo, obliko in okusom, k temu prispevajo še bogate regionalne posebnosti. Eden izmed glavnih ciljev Sekcije za pekarstvo, ki deluje v okviru Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij pri Gospodarski zbornici Slovenije, je promocija visokokakovostnih pekovskih izdelkov. V ta namen vsako leto organiziramo ocenjevanje pekovskih izdelkov, na katerem odlično kakovost potrdimo tistim, ki izpolnjujejo visoko postavljene kriterije. Leta 2017 smo izvedli že 17. ocenjevanje kruha, pekovskega in finega pekovskega peciva, testenin, keksov in slaščic. Nagrajenci bodo predstavljeni na razstavi v Slovenskem etnografskem muzeju. mag. Jana Ramuš, sekretarka Žitnega sektorja, Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS Kolofon razstave Avtorja razstave: mag. Adela Pukl, Miha Špiček Strokovni so
Intervju z Bianco Baldi, rezidenčno umetnico SEM

Intervju z Bianco Baldi, rezidenčno umetnico SEM

SEM, 1. junij ― Umetnica Bianca Baldi je bila v letu 2016 rezidenčna umetnica v SEMu v sklopu projekta SWICH. Pri seznanjanju z afriškimi zbirkami sta jo še posebej nagovorili zbirka fotografij, ki je nastala v času gradnje prve brezžične radiotelegrafske postaje v Kamini v Togu, pri kateri sta za podjetje Telefunken med letoma 1911 in 1914 delovala inženir in izumitelj Anton Codelli in njegov prijatelj Leo Poljanec, ter Poljančeva zbirka talismanov. V Ljubljani je zasnovala umetniški performans eyes in the back of your head, ki ga nadgrajuje z aktualnim projektom v razstavišču Kunstverein Harburger Bahnhof v Hamburgu. Svoja razmišljanja o aktualnem projektu je predstavila v intervjuju.
SEM - partner nagrajenega mednarodnega projekta Carnival King of Europe

SEM - partner nagrajenega mednarodnega projekta Carnival King of Europe

SEM, 24. maj ― Mednarodni raziskovalni projekt Carnival King of Europe, kamor je bil med letoma 2010 in 2012 vključen tudi Slovenski etnografski muzej, je letos prejel prestižno nagrado Europa Nostra, ki promovira najboljše prakse na področju dediščine. Carnival King of Europe (Pust, kralj Evrope) je bil mednarodni raziskovalni projekt, ki ga je financiral Kulturni program Evropske unije. Namen in cilji projekta so bili iskanje skupnih korenin pustovanj in zimskih obredov plodnosti v različnih predelih Evrope, ustvariti delovno mrežo izmenjave podatkov in izsledkov med pomembnejšimi evropskimi etnografskimi muzeji, predvsem s področja Alp in Balkana ter prispevati k večanju zavesti o skupnih kulturnih poteh evropskih ljudstev in/ali narodov, kot tudi osnovati nekatere glavne, pomembne nove mejnike in oblikovanje evropske identitete. Pobudnik in nosilec projekta je bil Museo degli Usi e Costumi della Gente Trentina iz San Michele all’Adige (Italija). Znotraj projekta so si sodelujoči muzeji izmenjavali informacije o pustovanjih in maskiranju ter zbirali  arhivsko in fotografsko  gradivo in literaturo. Pustovanja so raziskovali na številnih terenih po Evropi ter jih dokumentirali s pomočjo fotoaparata in video kamere. Svoje izsledke so na razne načine posredovali javnosti, potekala pa je še vrsta spremljevalnih aktivnosti.    Prvi del projekta Carnival King of Europe I, pri katerem so poleg nosilca sodelovali še  partnerji iz Francije (Musée des Civilisations de l'Europe et de la Méditerranée, Marsej), Hrvaške (Etnografski muzej Zagreb), Bolgarije (Etnografski Institut s Muzej, Sofija) in Makedonije (Nacionalna ustanova Muzej na Makedonija, Skopje), je potekal v letih  2007–2009.   Druga faza projekta Carnival King of Europe II se je začela leta 2010 in se zaključila v letu 2012. Nosilec je ostal Museo degli Usi e Costumi della Gente Trentina iz San Michele all’Adige, od partnerjev iz prvega dela projekta pa  je izstopila le Francija. Med novimi partnerji projekta so bili po
Slovenski etnografski muzej odpira vrata razstavi Afganistan – slovenski pogledi

Slovenski etnografski muzej odpira vrata razstavi Afganistan – slovenski pogledi

SEM, 18. maj ― Sporočilo za javnost Ljubljana, 18. maj 2017 V četrtek, 25. maja 2017 ob 18.00 bo v SEM slavnostno odprtje velike razstave Afganistan – slovenski pogledi, prve etnološke razstave v Sloveniji, ki ponuja vpogled v Afganistan in njegovo pestro etnično podobo. Razstava je nastala v sodelovanju s številnimi ustanovami in posamezniki. Med njimi je tudi Muzej za Azijo in Pacifik iz Varšave, ki je za razstavo posodil dragoceno zbirko predmetov o raznoliki tradicijski kulturi te dežele. Njeno izvedbo je omogočilo Ministrstvo za kulturo RS, odprl jo bo minister za kulturo, gospod Anton Peršak, slavnostni govornik pa bo dr. Danilo Türk. Razstavni projekt je v Slovenskem etnografskem muzeju zastavil mag. Ralf Čeplak Mencin, avtor in kustos razstave. S poglobljenim strokovnim delom je zbiral podatke in gradivo v Sloveniji, Evropi in v Afganistanu ter razprl pahljačo pestre in pisane zgodovine dežele na križišču kultur. Pri tem je nastal izjemen arhiv 7000 fotografij, 28 zgodb in več kot 400 predmetov. Pri raziskovanju so ga navdihovali tudi slovenske popotnice in popotniki, ki so v zadnjih desetletjih prejšnjega stoletja odkrivali Afganistan na t. i. hipijevski poti ali ga obiskali kot mirovni posredniki, alpinisti, aktivisti ipd. Predmeti njihovih zasebnih zbirk z zgodbami so na ogled na razstavi skupaj z afganistansko zbirko iz Varšave. Že lani oktobra (2016) je kot predhodnica razstavi in njena najava pod istim naslovom izšla obsežna knjiga Afganistan – slovenski pogledi z zgodbami Slovenk in Slovencev o njihovi osebni izkušnji Afganistana. Knjigo je založil in izdal Slovenski etnografski muzej, njen urednik in soavtor je prav tako mag. Ralf Čeplak Mencin, kustos za Azijo, Avstralijo in Oceanijo v SEM. Med razstavljenimi predmeti, pričevalnimi o raznoliki tradicijski kulturi Afganistana od 19. do 20. stoletja so: glasbila, oblačila, orožje, nakit, zemljevidi, akvareli, izdelki iz poldragih kamnov, znamke, bankovci, popotniški dnevniki, osebni predmeti slovenskih v
Slovenski etnografski muzej odpira novo razstavo V duhu japonske tradicije

Slovenski etnografski muzej odpira novo razstavo V duhu japonske tradicije

SEM, 11. maj ― Sporočilo za javnost Ljubljana, 10. maj 2017 Slovenski etnografski muzej odpira novo razstavo V sredo, 17. maja 2017 ob 18.00 bo v Slovenskem etnografskem muzeju odprtje gostujoče fotografske razstave na japonskem živečega slovenskega umetnostnega zgodovinarja in fotografa Gorazda Vilharja. Pod naslovom V DUHU JAPONSKE TRADICIJE: Matsuri - tradicionalni japonski festivali razstava z več kot 80 umetniškimi fotografijami predstavlja tradicionalne festivale (matsuri), kar pomeni zabavo prvenstveno avtohtonih Shinto bogov, občasno pa tudi čaščenje budističnih božanstev. Ti festivali so sestavljeni iz velikih in veličastnih molitev, procesij v starodavnih nošah, daritev, čajnih ceremonij, svetih plesov, borilnih veščin, očiščevanj, kot tudi predstav gledališča nō. Za Vilharja je detajl bistveno pomembnejši od celotnega prikaza dogodka. Fotografira z očmi slikarja kar se odraža v močni kompoziciji, vplivu barve in teksture. Njegove podobe so ikonografski dokumenti japonske tradicije, kulture, religije, ki hkrati odsevajo nostalgijo japonskih želja duše po obrednem stiku z bogovi – japonski način življenja in opomin o pomembnosti ohranjanja tradicije v vseh pogledih. Razstavo je podprlo Veleposlaništvo Japonske v Ljubljani. S to razstavo se v mesecu maju začenja projekt Japonska med nami (JAPOM), ki ga je zasnoval Oddelek za azijske študije Filozofske fakultete v Univerze Ljubljani in bo potekal od maja do oktobra 2017. Namen projekta je, v sodelovanju z več slovenskimi muzeji in drugimi institucijami, slovenski javnosti približati različne vidike japonske kulture in družbe in z njo povezanih multikulturnih odnosov. Projektu je pridružen tudi Slovenski etnografski muzej s to  razstavo in več prireditvami. Ob razstavi Gorazda Vilharja in projektu JAPOM bo v SEM potekal pester program spremljevalnih prireditev. Ob  praznovanju Mednarodnega muzejskega dne bo v četrtek, 18. maja ob 10.30 po razstavi V duhu japonske tradicije vodil njen avtor Gorazd Vilhar. Ob 1
Odlično sodelovanje SEM z Indijskim veleposlaništvom v Ljubljani

Odlično sodelovanje SEM z Indijskim veleposlaništvom v Ljubljani

SEM, 5. maj ― Slovenski etnografski muzej je od nj. eks. g. Srvajit Chakravartija, indijskega veleposlanika v Ljubljani, ki se konec meseca aprila 2017 poslavlja od Slovenije in se vrača v Indijo, prejel zahvalo za odlično podporo in sodelovanje pri organizaciji razstav, koncertov, predavanj ter delavnic, ki smo jih v SEM pripravili skupaj v zadnjih letih. Z vsemi dogodki smo slovenski publiki približali indijsko kulturo in dediščino.
Projekt Šumi 140 let:"Bonboni vseh generacij" prejel nagrado Prizma za odličnost v komuniciranju

Projekt Šumi 140 let:"Bonboni vseh generacij" prejel nagrado Prizma za odličnost v komuniciranju

SEM, 3. maj ― Slovensko društvo za odnose z javnostmi je letošnjo nacionalno nagrado Prizma za odličnost v komuniciranju podelilo komunikacijskemu projektu 140 let blagovne znamke Šumi – Bonboni vseh generacij, ki je tako zmagal v kategoriji celostne kampanje. V Slovenskem etnografskem muzeju smo ponosni, da smo sooblikovali uspešno zgodbo, ki je dobitnica nacionalne nagrade Prizma in hkrati čestitamo vsem, ki so prispevali k uspešnemu komuniciranju razstave Slovenskega etnografskega muzeja Bonboni vseh generacij: 140 let Šumija in vseh ostalih aktivnosti ob 140. obletnici uspešne blagovne znamke Šumi. V InStorE so zapisali: »Zato, da bi se na Šumi bonbone spomnili tisti, ki so jih nekoč že poznali, a nanje morda pozabili ter da bi lahko njihovo 140- letno zgodovino spoznali tisti, ki Šumija še ne poznajo, ali se ga le bežno spomnijo iz otroštva, se je blagovna znamka Šumi odločila za praznovanje, v katerega je skupaj z agencijo Pristop osrčje komunikacije svojega praznovanja postavila razstavo v sodelovanju s Slovenskim etnografskim muzejem: "Šumi 140 let – bonboni vseh generacij", jo kreativno in komunikacijsko podprla ter nostalgično popeljala ciljne skupine skozi 140 let dolgo zgodbo. Pomen Šumija za slovensko dediščino je ekipi tako v dobrem mesecu dni uspelo predstaviti nacionalno in v komunikacijo zajeti vse opredeljene ciljne javnosti, kar potrjujejo doseženi komunikacijski, hkrati pa tudi prodajni oziroma trženjski cilji«.
Historic Collections, Contemporary Lives

Historic Collections, Contemporary Lives

SEM, 24. april ― Muzeji se v zadnjem času pogosto poglabljajo v vprašanja, kako na sodoben način predstavljati zgodovinske zbirke. V Muzeju za arheologijo in antropologijo (Museum of Archaeology and Anthropology) v Cambridgeu je od 27. marca do 29. marca 2017 potekalo srečanje mednarodnega projekta SWICH z naslovom Historic Collections, Contemporary Lives. Zbirke iz kolonialnega obdobja, ki so shranjene v depojih etnografskih muzejev in muzejev svetovnih kultur, so pogosto predstavljene kot nekaj, kar spada v preteklost in so tako lahko zaradi kolonialnega konteksta sporne ali pa trpijo pomanjkanje povezav s sodobnim svetom. Srečanje je bilo namenjeno premisleku o tem, kako so lahko zgodovinske zbirke ponovno oživljene za oz. skupaj s publiko 21. stoletja. Srečanje se je začelo s predavanjem Emmanuela Kasarheroua, pomočnika direktorja oddelka za dediščino in zbirke v pariškem muzeju Musée du Quai Branly Jacques Chirac, ki je spregovoril o zbirkah ljudstva Kanak iz Melanezije in njihovi kulturi ter predstavil razstavo z naslovom Kanak: Art is a word, ki jo je z Rogerjem Boulayem leta 2013 pripravil v omenjenem muzeju. Zelo zanimivo predavanje je pripravila samostojna kustosinja iz Indije, Minhazz Majumdar. Evropskim in Ameriškim muzejem pomaga pri razumevanju in interpretaciji indijskih zbirk ter jim pomaga zbirke prezentirati na sodoben in aktualen način, predvsem z vključevanjem umetnikov oz. obrtnikov iz Indije. Predstavila je tri projekte, s katerimi se je spopadla v preteklih letih. Sodelovala je z Nacionalnim muzejem iz Liverpoola, kjer so leta 2013 pripravili razstavo Telling Tales: the art of Indian storytelling, v Nacionalnem muzeju v Glasgowu pa so izvedli projekt Project Art Fund RENEW. Namen projekta je bil ustvariti osnovno zbirko sodobne indijske umetnosti, ki bi dopolnila in oplemenitila obstoječo zbirko klasične in industrijske umetnosti iz južne Azije – muzej jo je pridobil v kolonialnem obdobju. V Muzeju za arheologijo in antropologijo v Cambridgeu pa je Minha
še novic