Trg revolucije

Performans (Nenad Jelesijević), 11. maj ― Ljubljanski Trg republike se je nekoč imenoval Trg revolucije. Na njem stoji spomenik revoluciji, ki govori o protiimperialističnem uporu, nastanku svobodne skupnosti prebivalcev Jugoslavije in vzpostavitvi Slovenije kot avtonomnega dela te skupnosti, v kateri ima oblast ljudstvo. Del ambientalne celote spomenika je tudi večni ogenj. Že dolgo ne gori (kar ni ravno v skladu z […]

Disinfected or Alive

Performans (Nenad Jelesijević), 19. april ― It is impossible to “stay at home” and practice performance art, make a happening or take part in it. Live art can only be situated in an analog public context, it cannot be transmitted or virtualized without loosing its crucial sensible aspect. It is impossible to “stay at home” isolated and have a collective performing […]

O svobodi v času specizma

Performans (Nenad Jelesijević), 8. april ― Navdih za esej: postavitev Obzorniške fronte (Nika Autor, Meta Krese, Andreja Hribernik, Andrej Šprah, Nace Zavrl in Les Films de Jeudi) na 9. trienalu sodobne umetnosti U3 (Moderna galerija, Ljubljana, 11. 10. 2019), ki je sestavljena iz: videov Slon Tango in Prime Time in Camps avtorja Chrisa Markerja, oba iz leta 1993; razstavljenih fotografij, knjig, […]

Ono

Performans (Nenad Jelesijević), 2. marec ― Glumci večinoma opravijo svojo nalogo korektno, zelo dobro in odlično. A značilnega gledalskega dolgčasa, ki izhaja iz dominacije dramskega besedila, ponavadi ne odžene niti najboljša režija z vsemi drugimi elementi predstave vred.   Govorimo o posledici odločitve, da bo uprizarjanje na idejni ravni podrejeno tekstu, ki je nosilni dejavnik predstave znotraj zahodnega gledališkega koda; tekstu […]

Za izven

Performans (Nenad Jelesijević), 25. februar ― Dramsko besedilo že samo po sebi prinaša težko breme literarizacije, ki iz uprizoritve dela ravno to, kar ta največkrat je – le uprizoritev, skupek prizorov, ilustracija nekega narativa. Branje se izide v podvojeno branje.   Pripovedi prenesene na oder oziroma tovrstno ugledališčenje pomeni večplastno redukcijo scenske govorice, ki predstavo naredi dolgočasno. Ne redukcijo v pomenu […]

Zemlja pleše

Performans (Nenad Jelesijević), 26. januar ― Zgodovina človeštva: neizmerna gmota vsega v vsem in ničesar v ničemer; dejstva in psevdodejstva, zapisana in nezapisana; fikcija, domišljija, nemogoča resnica; prevlada tega ali onega; zajemanje časa, ki ne obstaja; tukaj in zdaj, prej in nekje; neresnična zgodba, ki je mogoča po zaslugi merjenja časa in štetja nepreštevnega; nujno ne-zgodba.   Človeštvo: nadrealen zbir posameznih […]

Dramatizirati situacijo

Performans (Nenad Jelesijević), 13. januar ― Dramsko besedilo Maria (p)opisuje življenje mladostnice s tako imenovanega družbenega roba med slikanjem podobe njenega provincialnega mesta, pušča pa vtis deskriptivnosti in objektivnosti, ki sicer pogosto zavira politizacijo umetniškega izraza. Prvi vtis o njegovi ljubljanski uprizoritvi je prevlada pripovedi nad močno vizualno obdelanimi prizori.   Besedilo je lep primer za premislek o tako imenovani krizi […]

Pobeg k sebi

Performans (Nenad Jelesijević), 7. januar ― Petje kot družabno početje gotovo lahko obudi skupno in spodbudi potencial osvoboditve. Izziv je razširiti tovrstno izkušnjo onkraj biopolitičnega, živeti vsak dan in ne le ob koncu tedna, “pobegniti” k sebi, da bi živeli lastno željo.   Pobeg k sebi, prispevek ob predstavi Karaoke v gledališkem listu MGL.   ………………… Jure Novak: Karaoke. Režija: Jure Novak. […]

Careless whispers

Performans (Nenad Jelesijević), 7. december 2019 ― Saga se nadaljuje, tema je zahtevna. Metamorfoza ali postopnost ali evolucija je vidna lastnost projekta Heroj Uroša Kaurina in Vita Weisa. Odrsko performativna obdelava arhetipov kot so herojstvo, svoboda in ljubezen terja gibanje na spolzkem terenu med izmuzljivimi neštetimi idejnimi nastavki, ki jih je treba znati krotiti. V Heroju 3.0 s podnaslovom Več kot besede […]

Under pressure

Performans (Nenad Jelesijević), 26. november 2019 ― Everything is about psychology of the self, no, everything is about emotion, an exchange of emotions. The performative is not emerging in representing an emotional state, it is rather (in) an attempt to spread the sensible. The essence of art is in making such attempts, yet majority of works we are seeing around are not […]

La marionnette en nous, l’idole en elle

Performans (Nenad Jelesijević), 25. november 2019 ― Les connotations métatechnologiques, artistiques, théâtrales, schizophrènes et transsituationnelles d’un corps-marionnette   Quelques associations liées aux marionnettes : le mécanique, le robotique, l’animé ; la symbiose de l’être humain et de la marionnette ; ce qui veut vivre, ou plutôt faire des mouvements ; le potentiel du mouvement sans un moteur, a priori représentant le cœur […]

Črnovalovska ulica sedanjosti

Performans (Nenad Jelesijević), 9. november 2019 ― Predstava Aleksandra Zec obravnava (niti ne ravno razvpit) primer umora dvanajstletne deklice napačne nacionalnosti, ki se je znašla na napačnem kraju ob napačnem času. Zgodilo se je v Zagrebu leta 1991.   Režija Oliverja Frljića temelji na odločitvi, da v čustveno zahtevno odrsko situacijo vplete občinstvo. Leta 2016 sem na Reki gledal izvedbo v okviru […]

Tistih nekaj minut

Performans (Nenad Jelesijević), 1. november 2019 ― 25 Svoboda je dvojnost, je potencialnost pred neko odločitvijo, rezom, in obenem realizacija te odločitve: tako ali drugače, da ali ne, udejanjiti ali ne neko možnost, zavreči ali izkoristiti priložnost. 24 Osvoboditi se, biti svoboden, prost, se rešiti utesnjenosti, neželenih obveznosti, nekaj izbrati, vse to pomeni imeti možnost tvegati in početi dobesedno karkoli; 23 če […]

The Puppet in Us, the Idol in It

Performans (Nenad Jelesijević), 28. oktober 2019 ― Meta-technological, performative, spectacular, schizophrenic, and trans-situational connotations of the puppet-body   Associations with the puppet: mechanical, robotic, animated; the symbiosis between human and marionette; that which wants to be (or come) alive or, better said, to move, the potential for movement without an a priori motor to drive said movement; idolatry; puppet theatre, Barbie and […]

Epika ljubezni

Performans (Nenad Jelesijević), 18. oktober 2019 ― Pogovarjamo se o ljubezni ne da bi izgovorili ljubim te. Pogovor je večplasten, sproža plastenje pomenov in kopičenje asociacij, a hkrati pušča vtis zamaknjene dvodimenzionalnosti, nekakšne shematskosti, skoraj matematičnosti, členitve, ki nas po svoje odmika od teme zavoljo širšega vpogleda vanjo. Pogovarjamo se v vsaj štirih jezikih. Jezikovno navzkrižje ni v službi odprave imaginarne jezikovne […]
še novic