Oder

Oder

ARS Oder, 16. oktober ― Predstavljamo trenutno domače gledališko dogajanje, izpostavljamo tudi pomembnejša mednarodna gledališka gibanja ter gostovanja tujih gledaliških skupin ali umetnikov pri nas. Predstavljamo trenutno domače gledališko dogajanje, izpostavljamo tudi pomembnejša mednarodna gledališka gibanja ter gostovanja tujih gledaliških skupin ali umetnikov pri nas.
Oder

Oder

ARS Oder, 9. oktober ― Predstavljamo trenutno domače gledališko dogajanje, izpostavljamo tudi pomembnejša mednarodna gledališka gibanja ter gostovanja tujih gledaliških skupin ali umetnikov pri nas. Predstavljamo trenutno domače gledališko dogajanje, izpostavljamo tudi pomembnejša mednarodna gledališka gibanja ter gostovanja tujih gledaliških skupin ali umetnikov pri nas.
Neda Rusjan Bric

Neda Rusjan Bric

ARS Oder, 2. oktober ― "Aleksandrinke so imele znanje in izkušnje, ki jih drugi niso imeli". Ženski odbor Slovenskega centra PEN je nagrado mira za izjemne dosežke na področju literarnega ustvarjanja letos podelil avtorici dramskih predlog za multimedijske projekte, režiserki in igralki Nedi Rusjan Bric. V utemeljitvi nagrade je bilo tako zapisano, da Neda Rusjan Bric »s svojim poglobljenim in hkrati priljudnim (so)avtorskim delom iz zgodovine tihotapi pomembne (v splošni slovenski zavesti manj poznane ali pozabljene) primorske osebnosti in družbene pojave v slovensko dediščino in tako prek gledaliških in filmskih del postavlja žive opomnike in spomenike državnega pomena«. V oddaji Oder se bomo z njo sprehodili skozi njene avtorske projekte, s katerimi je osvetlila nekatere pozabljene, prezrte ali zanemarjene tematike goriškega prostora.
Dušan Jovanović – osemdesetletnik

Dušan Jovanović – osemdesetletnik

ARS Oder, 30. september ― "Gledališče je puška, ki ne ubija." Véliki praktik ter mislec gledališča in družbe Dušan Jovanović danes praznuje 80. rojstni dan. Gledališki režiser in dramatik, a tudi ustanovitelj in umetniški vodja gledališč, ki je obenem vrsto let poučeval na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo ter se kot avtor podpisal pod številne eseje, kolumne, televizijske scenarije in še marsikaj, je ustvaril bogato nesnovno kulturno dediščino. Poleg slovenskih gledališč in Televizije Slovenija, jo hranita tudi Slovenski gledališki inštitut – Gledališki muzej ter Radio Slovenija. Odlomki iz predstav, radijskih iger ter ohranjeni posnetki gledaliških vaj, med katerimi sta teatrologinja Ana Perne in dramaturginja Petra Tanko izbirali in jih za oddajo izbrali, predstavljajo sprehod med najvidnejšimi režijskimi in dramskimi dosežki, nagrajenimi z Grumovimi nagradami ter nagradami Borštnikovega srečanja, ki jih je v več kot petih desetletjih ustvaril Dušan Jovanović. Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki (Gledališče Pupilije Ferkeverk, prem. 29. 10. 1969 v Viteški dvorani v Križankah) Žrtve mode bum-bum (prem. 16. 10. 1975 v Slovensko mladinsko gledališče (SMG), rež. Dušan Jovanović) Zid, jezero (prem. 21. 2. 1989 v SNG Drama Ljubljana, rež. Dušan Jovanović) Antigona (prem. 15. 10. 1993 v SNG Drama Ljubljana, rež. Meta Hočevar) Kdo to poje Sizifa (prem. 12. 1. 1997 v SNG Drama Ljubljana, rež. Dušan Jovanović)
Pogovor z Meto Hočevar, scenografko in režiserko

Pogovor z Meto Hočevar, scenografko in režiserko

ARS Oder, 25. september ― Odrski ambienti Mete Hočevar Meta Hočevar je dipl. ing. arhitekture , scenografka in režiserka. Oblikovanju odrskega prostora in kostumografiji se je posvetila po letu 1972, v osemdesetih letih prejšnjega stoletja pa tudi polju režije. Prvo scenografijo ne naredila za predstavo Kdor skak, tisti hlap Rudija Šelige v režiji Dušana Jovanovića. Pogovor z Meto Hočevar je za Oder, oddajo o sočasnem gledališču, pripravila Petra Tanko.
Treba bi bilo peljati psa na sprehod

Treba bi bilo peljati psa na sprehod

ARS Oder, 24. september ― O ustvarjanju radijske igre, nominirane za prestižno nagrado festivala Prix Italia. V Rimu se je začel 71. festival Prix Italia. Med finalnih sedem iger, ki se v kategoriji radijske igre potegujejo za prestižno glavno nagrado, se je uvrstila tudi igra Treba bi bilo peljati psa na sprehod po besedilni predlogi hrvaškega dramatika Tomislava Zajca. Ob tej priložnosti smo pred mikrofon povabili ustvarjalke radijske igre: tonsko mojstrico Sonjo Strenar, glasbeno opremljevalko Darjo Hlavka Godina, dramaturginjo in avtorico radijske priredbe Vilmo Štritof ter režiserko in avtorico zvočnega scenarija Špelo Kravogel, ki so razmišljale o priredbah besedil za radijski medij, načinih organizacije izkušnje in organizacije pomena v radijski igri, načinih poslušanja, ustvarjanju zvočnega reliefa igre in še čem. Vabljeni k poslušanju!
Dokumenti Slovenskega gledališkega inštituta

Dokumenti Slovenskega gledališkega inštituta

ARS Oder, 17. september ― Ob 100. številki publikacije Tema današnje oddaje je 100-ta številka Dokumentov Slovenskega gledališkega inštituta (prej muzeja), ki je izšla letos spomladi, v 56. letu izhajanja te publikacije. Dokumenti specialistično obravnavajo slovensko gledališko zgodovino, ki se je z ustanovitvijo, sprva revije, pozneje pa zvečine monografskih publikacij, tudi zares formirala. K pogovoru smo povabili dr. Štefana Vevarja, muzejskega svetnika na Slovenskem gledališkem Inštitutu, ki je izbral tudi tri zanimive odlomke iz besedil, objavljenih v Dokumentih leta 1967.  Vabimo vas k poslušanju!  
8. festival Spider

8. festival Spider

ARS Oder, 9. september ― "Če na plesnem podiju ljudi ni, ta nima nobene namembnosti in je zgolj prazen prostor." Matej Kejžar Radikalna telesa so povsod, pravijo organizatorji festivala Spider. Od migrantov do prenaseljenosti našega planeta, ki zbujajo vprašanja o tem, kako se teh nezaželjenih teles znebiti, druga tema, povezana z radikalnostjo teles je vprašanje genetskih sprememb in prihodnosti družbe, ki jo bo oblikovalo dejstvo, da si bodo le nekateri ti lahko privoščili, tretji vidik je plesno telo, ki je radikalno v tem, da ima temeljita znanja o inteligenci telesa in iz tega gradi umetniška dela. Posebnost letošnjega festivala je materialna realizacija plesnega podija, ki ni zgolj fizični objekt, temveč nosilec mnogoterih pomenov. V studio smo povabili Mateja Kejžarja, plesalca in koreografa, umetniškega vodjo festivala Spider, ki je o tem nekaj misli povedal že na novinarski konferenci, danes pa bo svoje misli še razvil in podkrepil z razlago tém, ki ga v umetniškem ustvarjanju zanimajo.     fotografija iz predstave Symphonia Harmoniae Caelestium Revelationum, foto: Anna Van Waeg
Monstrum nostrum

Monstrum nostrum

ARS Oder, 3. september ― O udomačitvi tujerodnih vrst. V tokratni oddaji Oder bo gostja Samira Kentrić, ki z vizualno in likovno govorico vstopa tako v polje gledališke umetnosti kot literature. S temo notranje migracije se je ukvarjala v avtobiografski pripovedi, grafičnem romanu Balkanalije, odraščanje v času tranzicij, o nemogočih razmerah na begunskih poteh, iluzijah o deželah, kamor begunce vodi želja po svobodi, pa piše v grafični zgodbi Pismo Adni. Nedavno je kot članica tandema Eclipse na festivalu Mladi levi vizualizirala govorico državne uprave pri ravnanju z begunci.
Drama Festival, 2. del

Drama Festival, 2. del

ARS Oder, 19. avgust ― Pogovori o izbranih predstavah 6. Drama Festivala v dveh zaporednih oddajah V današnji oddaji nadaljujemo z deljenjem vtisov in misli, ki smo jih v pogovorih z igralci posneli po predstavah, ki so gostovale na 6. Drama Festivalu. Z igralkama Jeleno Šestović in Jeleno Laban smo se pogovarjali o predstavi Kapital, ki jo je uprizoril ansambel Kraljevskega gledališča Zetski dom iz Cetinja v Črni gori, pod režijskim vodstvom Andraša Urbana, o predstavi Šest oseb išče avtorja, ki jo je v zagrebškem Satiričnem gledališču Kerempuh režiral Oliver Frljić, pa smo se pogovarjali z igralcem Jerkom Marčićem. Vabimo vas k poslušanju!  
Drama Festival, 1. del

Drama Festival, 1. del

ARS Oder, 13. avgust ― O izbranih predstavah 6. Drama Festivala v dveh delih, dveh oddajah Pred začetkom nove gledališke sezone se bomo posvetili 6. Drama Festivalu, ki je minulo sezono ljubljanske Drame sklenil. Na festivalu smo si ogledali nekaj predstav in o njih poklepetali z ustvarjalci, pogovore pa vam bomo predstavili v današnji in prihodnji oddaji. Otvoritvena predstava Michelangelo, po drami Miroslava Krleže Michelangelo Buonarroti, besedilo sta priredila režiser Sebastijan Horvat in dramaturg Milan Marković Matthis, je bila premierno uprizorjena v okviru lanskih Dubrovniških poletnih iger, v opuščenem samostanu na otoku Lokrumu. Nastala je v koprodukciji Dubrovniških poletnih iger in Hrvaškega narodnega gledališča Ivan pl. Zajc z Reke. Več o njej v nadaljevanju, pozneje pa prisluhnite tudi pogovoru o predstavi Gostišče Eden, ki jo je v Zagrebškem gledališču mladih (ZeKaeM), režiral Arpad Schilling. O njej smo se pogovarjali z igralcem Zoranom Čubrilom. Vabimo vas k poslušanju!    
Žiga Lebar, lutkovni tehnolog

Žiga Lebar, lutkovni tehnolog

ARS Oder, 7. avgust ― Iz take smo snovi kot… lutke! Pred mikrofon oddaje Oder je Petra Tanko povabila lutkovnega tehnologa Žiga Lebarja. Lebar se z izdelovanjem lutk ukvarja od 90-ih let preteklega stoletja, v zadnjem času pa sodeluje tudi z ustvarjalci animiranih filmov. Med drugim je sodeloval z likovnim umetnikom Silvanom Omerzujem pri izdelavi lutk in lesenih teh mehaničnih objektov za veliko razstavo v Cankarjevem domu, lani, ob Cankarjevem letu. Vabimo vas k poslušanju ponovitve oddaje, posnete lansko pomlad.    
Fronta, festival sodobnega plesa v Murski Soboti

Fronta, festival sodobnega plesa v Murski Soboti

ARS Oder, 5. avgust ― Konec avgusta bo potekal že štirinajstič, tokrat pod naslovom Odprto mesto. Fronta, festival sodobnega plesa, bo konec avgusta v Murski Soboti potekal že štirinajstič. O tem, kako je od središča tovrstne produkcije odmaknjeno urbano okolje zaživelo s festivalom, ki v mesto vsako leto pripelje izbor visoko-kakovostnih sodobnoplesnih predstav iz vse Evrope, pa ne zgolj v gledališče Park, temveč zasede tudi druga notranja in zunanja prizorišča, ulice in trge, smo se pogovarjali s Stankom Polajnerjem, zvestim gledalcem in aktivnim udeležencem v pogovorih z umetniki, ki festival spremlja od vsega začetka ter z Matjažem Faričem, plesalcem in koreografom ter umetniškim vodjem in direktorjem festivala.
Duo Silence, pogovor

Duo Silence, pogovor

ARS Oder, 15. julij ― "To sem občudoval tudi pri drugih umetnikih: da si sposoben ustvariti neko realnost, ki je vredna človeka." B. Benko Duo Silence je doma in v tujini znana glasbena zasedba, ki že več kot dve desetletji ustvarja glasbo za gledališče, velik opus sta avtorja ustvarila s Tomažem Pandurjem, sta tudi stalna sodelavca Matjaža Pograjca, Aleksandra Popovskega in drugih, njuna scenska glasba sega tudi na področje filma. Duo Silence sodeluje tudi z drugimi glasbenimi zasedbami, najbolj odmevno je njuno sodelovanje s skupino Laibach, Benko in Hladnik pa ustvarjata tudi avtorsko glasbo, ki jo predstavljata na koncertih ter studijskih izdajah albumov. Vabimo vas k poslušanju pogovora z Borisom Benkom in Primožem Hladnikom, v katerem se bomo posvetili izbranim predstavam in drugim dogodkom na njuni umetniški poti.
Duo Slience na gledaliških in glasbenih odrih

Duo Slience na gledaliških in glasbenih odrih

ARS Oder, 15. julij ― Izbor gledališke in druge glasbe zadnjega desetletja Duo Silence je doma in v tujini znana glasbena zasedba, ki že več kot dve desetletji ustvarja glasbo za gledališče, sodeluje z drugimi zasedbami, najbolj odmevno je njuno sodelovanje s skupino Laibach, Benko in Hladnik pa ustvarjata tudi avtorsko glasbo, ki jo predstavljata na koncertih ter studijskih izdajah albumov. Vabimo vas k poslušanju glasbe Dua Silence, prihodnji teden pa k poslušanju pogovora z Borisom Benkom in Primožem Hladnikom, v katerem se bomo posvetili izbranim predstavam in drugim dogodkom na njuni umetniški poti.
še novic