Produkcije Pippa Delbona s slovenskimi podnapisi

Borštnikovo srečanje, 16. julij ― Štiri najbolj priljubljene gledališke produkcije Kompanije Pippo Delbono so na voljo za ogled kar v enajstih jezikih, med njimi, po zaslugi Festivala Borštnikovo srečanje, tudi v slovenščini. Brezplačno video predvajanje predstav Questo buio feroce (Ta strašna tema), Dopo la battaglia (Po bitki), Orchidee (Orhideje) in Vangelo (Evangelij) je omogočeno do 30. septembra. Gledališka fundacija Emilije-Romanje in Kompanija Pippo Delbono sta se v času koronavirusa povezali v italijanskem programu #laculturanonsiferma in omogočili brezplačno video predvajanje štirih najbolj priljubljenih gledaliških produkcij Kompanije Pippo Delbono z angleškimi podnapisi. Zaradi želje, da bi kljub odpovedi več nacionalnih in mednarodnih gostovanj ostali v stiku s svojo publiko, in zahvaljujoč odločitvi Pippa Delbona, da se odreče avtorskim honorarjem za predvajanje predstav, je Kompanija Pippo Delbono razvila projekt večjezičnega podnaslavljanja, ki do 30. septembra omogoča brezplačno video predvajanje predstav v enajstih jezikih, med njimi tudi v slovenščini. Projekt: Italijanski inštitut za kulturo (Istituto Italiano di Cultura) – gledališki in festivalski partnerji – prevajalci Fundacija Emilija-Romanja je maja letos vzpostavila stike s kar 102 mednarodnima sedežema Italijanskega inštituta za kulturo, z veleposlaništvi in konzulati z vsega sveta, prav tako pa tudi z več kot 200 osrednjimi mednarodnimi festivali in gledališči, s katerimi je Kompanija Pippo Delbono sodelovala v zadnjih dvajsetih letih. Odziv je bil takojšen in naklonjen, pri čemer je veliko partnerjev ponudilo finančno podporo, drugi prevode in lektorske preglede, nekateri pa so se vključili v promocijo projekta preko svojih digitalnih (spletnih) kanalov. Projekt je finančno podprlo 12 sedežev Italijanskega inštituta za kulturo po svetu: Amsterdam, Buenos Aires, Hamburg, Krakov, Lizbona, Ljubljana, Melbourne, Pariz, Rio de Janeiro, Santiago de Chile, Varšava, Zürich. 16 gledališč, festivalov in

Znan je program 55. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 1. julij ― Danes je potekal predstavitveni dogodek 55. Festivala Borštnikovo srečanje, na katerem so sodelovali Aleš Novak, umetniški direktor festivala, Rok Bozovičar, selektor tekmovalnega programa, in Danilo Rošker, direktor SNG Maribor. Aleš Novak je povedal, da tudi letošnja festivalska edicija sledi programski zasnovi, ki se je oblikovala v zadnjih dveh letih. Festival ohranja 14-dnevni format, ki omogoča izvedbo aktivnosti za mlade ter obsežen študentski program, ki bo letos še intenzivneje vključil študente. Festival se osredišča okoli izbora desetih predstav v tekmovalnem programu po izboru selektorja Roka Bozovičarja, ki ga dopolnjuje izbor slovenskih in tujih uprizoritev v spremljevalnem programu. Oba segmenta temeljita na načelu kakovosti in pomembnosti uprizoritve za slovenski gledališki prostor in ponujata vpogled v trenutno stanje slovenske gledališke ustvarjalnosti in trende razvoja. Med tujimi predstavami, ki bodo jeseni gostovale v Mariboru, je tudi nekaj zelo uveljavljenih dosežkov, denimo predstava Soul Chain koreografinje Sharon Eyal v produkciji tanzmainz (Staatstheater Mainz) ter Pločevinasti boben v režiji Oliverja Reeseja, umetniškega direktorja Berliner Ensembla v produkciji iste hiše. Festival krepi vključenost študentov, uvodna programska sklopa Mlado in Študentsko gledališče pa sta zasnovana mednarodno in prav tako ponujata odlične gledališke predstave ter bogat spremljevalni program. Izveden bo tudi strokovni del programa, ki ga festival pripravlja v sodelovanju s tradicionalnimi in novimi partnerji. Kljub negotovim okoliščinam je tudi letošnja festivalska edicija zasnovana kot osrednja slovenska gledališka manifestacija, praznik in promotor gledališke ustvarjalnosti ter mednarodna platforma, ki spodbuja izmenjavo med slovenskim in evropskih gledališkim prostorom. Selektor tekmovalnega programa Rok Bozovičar si je v minuli gledališki sezoni ogledal preko 110 uprizoritev. "Kvantitativno je bila torej sezona do cezure izredno produktivna,

Novinarska konferenca 55. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 29. junij ― Spoštovani predstavniki medijev, 55. Festival Borštnikovo srečanje bo potekal med 12. in 25. oktobrom 2020. Letošnja festivalska edicija ponovno prinaša kakovosten in raznovrsten program, ki bo tudi letos vključeval izbor predstav v tekmovalnem programu, vrhunske tuje predstave in spremljevalni program, aktivnosti za razvoj občinstev, strokovni program in refleksijo gledališkega dogajanja, usposabljanja in obsežen študentski program.  Vabimo vas na predstavitveno srečanje, na katerem vam bomo predstavili zasnovo festivala in nekatere poudarke letošnjega programa.  Sodelovali bodo Aleš Novak, umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje, Danilo Rošker, direktor SNG Maribor in Rok Bozovičar, selektor tekmovalnega programa. Sogovorniki vam bodo na voljo tudi za izjave, za vas smo pripravili predstavitvena gradiva (na voljo bodo na spletni strani borstnikovo.si). Srečanje bo v sredo, 1. julija 2020, ob 11. uri v Kazinski dvorani SNG Maribor. Veselimo se snidenja z vami!

Senzorialno v gledališču – na sledi vonjav v vsakdanjem življenju in onkraj njega

Borštnikovo srečanje, 28. junij ― MEDNARODNA KONFERENCA, Festival Borštnikovo srečanje, Maribor, 15. in 16. oktober 2020   V okviru Festivala Borštnikovo srečanje bo oktobra 2020 potekala mednarodna znanstveno-umetniška konferenca, ki se bo posvetila estetsko-senzorični revoluciji. Združila bo moči Akademije za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT UL) in Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani (FF UL), Slovenskega gledališkega inštituta in zavoda Senzorium, osredotočenega na umetniške raziskave senzorialnega jezika. Glavni cilj simpozija je preiskati to pretežno še vedno neznano in neraziskano, a pomembno področje uprizoritvenih in vizualnih umetnosti, ga na novo osvetliti z uprizoritvenimi študiji, antropologijo, kulturologijo in drugimi področji umetnosti in kulture. Senzorialno in senzorično gledališče je danes povezano z zelo priljubljeno vejo čutno vključujočih oziroma potopitvenih gledališč, ki so nastala ob prelomu tisočletja kot priljubljena uprizoritvena forma. V odnos med izvajalcem, občinstvom in performansom vnaša posebno igrivost. Medtem ko so se razprave in razpravljanja o imerzivnih gledaliških praksah v glavnem osredotočila na produkcijo in fenomene urbanih gledaliških skupin, ki so si pridobile sloves začetnikov na tem področju, je videti, kot da bi zanemarjali ali celo pozabili na praktike senzorialnega ali senzoričnega gledališča, ki že več deset let razvijajo imerzivne metodologije, a so te na žalost še vedno v veliki meri ostale nedokumentirane in neraziskane. Cilj konference je spodbuditi raziskave in razprave o senzorialnem v gledališki kulturi in razširiti lovke teorije in refleksije tudi na 'poetike čutov' kolumbijskega gledališkega režiserja Enriqueja Vargasa in njegovih privržencev. S tem bomo poskušal razširiti dosedanja uokvirjanja senzoričnih uprizoritvenih praks in raziskati transformacijski potencial te specifične uprizoritvene prakse. Senzorialno gledališče se je v Sloveniji začelo leta 1996 s premiero Oraculos Enriqueja Vargasa, svetovno

Zaključni srečanji Borštnikovega programa socialne aktivacije

Borštnikovo srečanje, 15. junij ― V Vetrinjskem dvoru v Mariboru smo v četrtek, 18. junija, izvedli zaključno srečanje prve izvedbe Borštnikovega programa socialne aktivacije, v katerega je bilo od oktobra lani vključenih trideset brezposelnih oseb. Program temelji na umetnosti in kulturi, udeleženci pa so razvijali splošne in specifične kompetence, ki so uporabne v različnih delovnih okoljih in v vsakdanjem življenju, povezane s strokovnim znanjem in veščinami ter potrebne za opravljanje specifičnega poklica. Po uvodnem nagovoru Aleša Novaka, umetniškega direktorja Festivala Borštnikovo srečanje in vodje projekta, smo prisluhnili prispevkom, ki so jih udeleženci pripravili na delavnicah s področja knjige in razvoja pismenosti pod mentorstvom Cvetke Bevc. Izbor ustvarjanja je bil naslovljen Vrtnica za 8. marec, zapise pa sta interpretirala Marko Tosić in igralka Alenka Tetičkovič. Za glasbeni program sta poskrbela Rok Černe in Ksenija Jus. Literarnemu dogodku je sledila predstavitev avtorskega projekta Pot, ki je nastal pod mentorstvom Mateje Kokol in je skupek interpretacij osebnih zgodb ustvarjalcev, prekritih s premišljevanjem biografije prvega slovenskega profesionalnega igralca Ignacija Borštnika – Gorazda. Avtorji predstavljajo življenje kot preplet trenutkov in situacij, preoblikovanih v zaporedje dialoških zgodb. Povezane so osebne in Borštnikove, prehajanje od ene do druge pa se uresniči kot potovanje skozi prostor in čas. Projekt Pot so udeleženci v petek, 19. junija, predstavili še v Klubu študentov v Slovenski Bistrici, kjer prav tako izvajamo Borštnikov program socialne aktivacije. Borštnikov program socialne aktivacije sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Več fotografij je pod projektoma Pot in Beseda je moč.

Sejem na zraku

Borštnikovo srečanje, 29. maj ― Gledališče ni zgolj predstava, je tudi razvejana stroka z večtisočletno tradicijo. Gledališka zgodovina, teorija, kritika in analiza, razmisleki, znanja, vedenja, veščine ... so zapisani v knjigah, revijah, ... ki jih predstavljamo Slovenski gledališki založniki.  V času Slovenskih dnevov knjige se Sejem s kavča seli na prosto v Ljubljano, Koper, Celje in Novo mesto. Na vrtu Društva slovenskih pisateljev v Ljubljani se od petka, 29. maja, do nedelje, 31. maja , v koordinaciji Slovenskega gledališkega inštituta predstavljamo tudi Slovenski gledališki založniki.   Na Festivalu Borštnikovo srečanje smo v čast prejemnikom Borštnikovega prstana pred tremi leti uvedli novo knjižno edicijo Borštnikov prstan, v kateri sta doslej izšli dve knjigi: - Saša Pavček (posvečena prejemnici Borštnikovega prstana leta 2017)  - Janez Škof (posvečena prejemniku Borštnikovega prstana leta 2018).    V obeh so objavljena dela, ki osvetljujejo življenje in delo vrhunskih slovenskih gledaliških ustvarjalcev, zbrana je bibliografija njunih predstav ter dosežkov na drugih področjih ustvarjanja, vse pa dopolnjujejo in zaokrožujejo številne fotografije. Publikaciji Janez Škof in Saša Pavček lahko od 29. do 31. maja kupite po sejemski ceni z 20% popustom, in sicer po 16,00 EUR. Redna cena knjige je 20,00 EUR. Ponujamo vam tudi paketni popust; v primeru nakupa obeh publikacij je cena paketa 30,00 EUR. Naročila sprejemamo na spodnjih naslovih: po pošti na naslov: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor; po e-pošti: info@borstnikovo.si.     Sejem na zraku poteka v času 25. Slovenskih dnevov knjige, ki se letos s svojim programom predstavlja na spletu. Knjižni sejem med 29. - 31. majem v Ljubljani poteka v organizaciji Pisarne Ljubljane, Unescovega mesta literature ter v sodelovanju z Društvom slovenskih pisateljev in sodelujočimi založbami. Več o Sejmu na zraku.  

Le korak do knjige

Borštnikovo srečanje, 29. maj ― Knjižni sejem Slovenskih dnevov knjige v Mariboru bo potekal od  petka, 19. junija, do srede, 24. junija , med 10. in 19. uro (čez vikend do 15. ure) na Grajskem trgu v Mariboru – in na spletu. V koordinaciji Slovenskega gledališkega inštituta se predstavljamo tudi Slovenski gledališki založniki. Predstavljamo novitete, temeljna dela in založniške zanimivosti, namenjene strokovni in tudi širši javnosti – ustvarjalcem, raziskovalcem in gledalcem, vsevedom, radovednim, starejšim in mladim. Na Festivalu Borštnikovo srečanje smo v čast prejemnikom Borštnikovega prstana pred tremi leti uvedli novo knjižno edicijo Borštnikov prstan, v kateri sta doslej izšli dve knjigi: - Saša Pavček (posvečena prejemnici Borštnikovega prstana leta 2017)  - Janez Škof (posvečena prejemniku Borštnikovega prstana leta 2018).    V obeh so objavljena dela, ki osvetljujejo življenje in delo vrhunskih slovenskih gledaliških ustvarjalcev, zbrana je bibliografija njunih predstav ter dosežkov na drugih področjih ustvarjanja, vse pa dopolnjujejo in zaokrožujejo številne fotografije. Publikaciji Janez Škof in Saša Pavček lahko od 19. do 25. junija kupite po sejemski ceni z 20% popustom, in sicer po 16,00 EUR. Redna cena knjige je 20,00 EUR. Ponujamo vam tudi paketni popust; v primeru nakupa obeh publikacij je cena paketa 30,00 EUR. Naročila sprejemamo na spodnjih naslovih: po pošti na naslov: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor; po e-pošti: info@borstnikovo.si.    

Podaljšujemo obdobje za izbor programa 55. FBS

Borštnikovo srečanje, 22. maj ― Ob postopnem odpravljanju omejitvenih ukrepov, ki so v času epidemije ustavili javno delovanje gledališč, smo preverili načrte producentov v zvezi z izvedbo načrtovanih premier do konca meseca junija. V prihodnjih tednih bodo predvidoma izvedene nekatere od načrtovanih predstav, kar bo še nekoliko zmanjšalo letošnji izpad programa, zato smo se odločili, da bomo obdobje izbora predstav za tekmovalni program in ostale sklope 55. Festivala Borštnikovo srečanje letos podaljšali do konca meseca junija.  Podaljšanje obdobja selekcije ne bo vplivalo na časovnico ali druge vidike izvedbe festivala, ki je načrtovan med 12. in 25. oktobrom 2020. Za morebitne dodatne informacije smo vam na voljo.  Veselimo se pričetka delovanja gledališč, ob tem vam želimo uspešno vrnitev občinstva in ostanite zdravi! 

Primorska gledališka nagrada tantadruj predstavi Šest oseb išče avtorja

Borštnikovo srečanje, 20. maj ― Predstava Šest oseb išče avtorja v režiji Paola Magellija in produkciji SNG Nova Gorica je prejemnica letošnje nagrade tantadruj, ki jo primorska gledališča od leta 2011 podeljujejo za predstavo v celoti. Žirija je ob tem zapisala: "Ustvarjalci so se ognili pretiranemu aktualiziranju Pirandellove igre o soočenju dveh disfunkcionalnih družin: gledališke, ki ravnokar začenja vajo, in skrivnostne z družinskimi člani, ki so se rodili kot dramske osebe in zagotavljajo "dramo, polno bolečine". Magellijeva ekipa je Pirandellu premišljeno in z občutkom pripisala nekaj replik, ki skupaj z videom in elektronsko glasbo podkrepijo avtorski delež in prispevajo k še krepkejšim, tu pa tam tudi zelo udarnim trkom resničnosti in fikcije v 'metagledališki drami absurda". Juriju Drevenšku nagrada za igralsko stvaritev Nagrado za igralsko stvaritev so podelili Juriju Drevenšku za vlogo radijskega novinarja v drami Na valovih Saše Pavček v režiji Alena Jelena in koprodukciji SSG Trst in ŠKUC gledališča v sodelovanju s Cankarjevim domom. Kot piše v utemeljitvi, Drevenšek "na malem odru tržaškega gledališča premišljeno in občuteno stopnjuje intenzivnost svoje vloge: spočetka je na videz neroden, utrujen, naiven, v zadregi se smehlja, beseda se mu zatika, docela je podrejen gostji, ki ji laska s hvaljenjem njenega mojstrstva, njene edinstvene umetnosti Drevenšek v duelu s prav tako gostujočo soigralko Barbaro Cerar vešče vodi igro mačke – pravzaprav mačka – in miši. Postopoma, načrtno in nezadržno razgalja zlaganost in pokvarjenost vzvišene, vase zagledane, zaslužkarske, nemoralne pevke, v off-u in čedalje uspešneje tudi v etru odstira njeno zamolčano preteklost. Vešče jo zapelje v oster besedni spopad, med katerim se intimna bolečina nerazdružno preplete z aktualnimi družbenimi temami, od posledic jugoslovanske vojne in umetnikove družbene odgovornosti do rumenosti medijev, prekarnosti v novinarstvu in zastrte ksenofobije." Za življenjsko delo nagrajena Marija Vidau Žiri

Varji Hrvatin nagrada za mlado dramatičarko

Borštnikovo srečanje, 15. maj ― Prejemnica nagrade za mlado dramatičarko, ki jo podeljuje Prešernovo gledališče Kranj, je Varja Hrvatin Strokovna komisija v sestavi Matej Bogataj (predsednik), Srečko Fišer in Amelia Kraigher je med šestnajstimi prispelimi besedili soglasno odločila, da nagrado prejme Varja Hrvatin za besedilo Vse se je začelo z golažem iz zajčkov. Uprizoritev je bila del načrtovanega spremljevalnega programa 50. Tedna slovenske drame, videli pa smo jo lahko tudi na lanskem 54. Festivalu Borštnikovo srečanje. Nagrada bi sicer morala biti – letos že osmič –podeljena v začetku aprila na zaključni prireditvi 50. Tedna slovenske drame, katerega usoda trenutno še ni znana. Kljub epidemiji Prešernovo gledališče Kranj izvaja številne dejavnosti. Naslednji teden bo na Gradu Khislstein na ogled pregledna razstava 50 let Tedna slovenske drame z naslovom Dogodek je tu, dogodek imate v mestu, ki so jo pripravili v sodelovanju z Gorenjskim muzejem, Slovenskim gledališkim inštitutom in Radiem Slovenija – Programom Ars. Slovesno odprtje načrtujejo 20. junija, ko poteka tudi Poletna muzejska noč; takrat bi premierno odigrali tudi dramski omnibus osmih monologov Monologi s kavča, ki pravkar poteka v virtualni obliki. Nagrajenki iskreno čestitamo!

"Letošnji festival bo morda še pomembnejši."

Borštnikovo srečanje, 9. maj ―   Umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje Aleš Novak je za Večer spregovoril o trenutni situaciji v gledališčih in poteku pripravah na letošnji festival. Meni, da bi za uspešno jesensko odprtje gledališč že sedaj potrebovali načrt za ustrezne prilagoditve in ponovni zagon. V zadnjih tednih pogreša javni diskurz na temo kulture in umetnosti, ki je izrazito deficitaren, a toliko bolj potreben. Ker je bila do ustavitve v mesecu marcu gledališka sezona izvedena okoli 80-odstotno, bo festival verodostojen, tečejo prizadevanja, da bi tudi letos, v spremenjenih okoliščinah ohranil mednarodni značaj.  Borštnikovo srečanje se pričenja 12. oktobra s programskim sklopom Mlado gledališče, nadaljuje s Študentskim gledališčem ter tekmovalnim, spremljevalnim in strokovnim programom. Slavnostni zaključek s podelitvijo festivalskih nagrad bo v nedeljo, 25. oktobra.   Izpostavljamo nekatere misli. Celoten intervju je bil objavljen v petek, 8. maja 2020, preberete pa ga lahko na tej povezavi.  Tudi pri nas so gledališča zaprta ne samo za obiskovalce, temveč tako rekoč še za ustvarjalce. Da bi jih lahko jeseni znova odprli, bi že sedaj potrebovali načrt za ustrezne prilagoditve in ponovni zagon. Zdaj se je pokazalo, da se še knjižnice in muzeji niso mogli odpreti z danes na jutri, v gledališčih pa je situacija še mnogo bolj zapletena. Gledališki procesi so dolgotrajni, umetniške in organizacijske odločitve pa kompleksne. V nekaterih gledališčih trenutno razmišljajo o tem, da je smiselno prilagoditi sezono tako, da bi bile zasedbe čim manjše in da bi poskrbeli tudi za igralske alternacije za primer, če bi igralec ali igralka zbolela, v drugih pa želijo pripraviti večje predstave, ki bi obeležile ponovni zagon gledališča in izpričevale njegovo ustvarjalno moč. Potrebujemo medresorsko strokovno skupino, ki bi pripravila protokole in smernice za organizacijo dela in ponovno odprtje gledališč. V teh tednih veliko slišimo o nuji po zagonu nogometa, denim

Vabilo za posredovanje nominacij za Borštnikov prstan za leto 2020

Borštnikovo srečanje, 4. maj ― Nagrada Borštnikov prstan je najvišje strokovno priznanje za življenjsko delo na področju igralske ustvarjalnosti v Republiki Sloveniji. Festival Borštnikovo srečanje jo podeli vsako leto, in sicer izmenično igralki in igralcu, na sklepni prireditvi ob zaključku festivala. Letošnji prejemnik prstana bo igralec, lani ga je prejela igralka Marinka Štern.  Nominacijo za Borštnikov prstan 2020 lahko podajo posamezniki in pravne osebe s področja uprizoritvenih umetnosti in s stalnim prebivališčem oziroma sedežem v Republiki Sloveniji ter SSG Trst, prav tako jo lahko na podlagi lastne presoje podajo člani žirije za podelitev Borštnikovega prstana. Nominacija mora vsebovati: podatke o kandidatu: ime in priimek, rojstni datum, naslov, telefon (in e-naslov); podatke o pobudniku nominacije: ime in priimek oziroma naziv pravne osebe, kontaktno osebo, naslov, telefon (in e-naslov); strokovno utemeljitev nominacije (z morebitnimi prilogami, kot so dodatna strokovna mnenja ipd).   Nominacije za Borštnikov prstan za leto 2020 nam pošljite do vključno 2. junija 2020 v zaprti ovojnici s pripisom "Nominacije za Borštnikov prstan 2020 – ne odpiraj!" na naslov: SNG Maribor, Festival Borštnikovo srečanje, Slovenska 27, 2000 Maribor. Za pravilno oddano bo štela tudi nominacija posredovana na e-naslov: info@borstnikovo.si.   Aleš Novak, umetniški direktor FBS   Maribor, 30. april 2020

Nemški Theatertreffen letos na spletu

Borštnikovo srečanje, 27. april ― Osrednji nemški gledališki festival Theatertreffen, ki vsako leto maja poteka v Berlinu, je bil letos zaradi aktualnih razmer odpovedan. Organizatorji so se vendarle odločili, da festival delno izvedejo na spletu. Od prvega do devetega maja bo tako mogoče spremljati spletno platformo "Berliner Festspiele on Demand". Iz letošnjega izbora desetih najboljših predstav bo predvajanih šest, ostali posnetki ne ustrezajo želenim umetniškim in tehničnim standardom. Festival se pričenja 1. maja ob 20. uri z uvodnim nagovorom direktorice festivala in nadaljuje s posnetkom Hamleta v režiji Johana Simonsa, ki ga je nemška 3sat realizirala kot del serije "Starke Stücke". V naslednjih dnevih se bodo zvrstile gledališke predstave, vsaka bo imela tudi angleške podnapise. Posnetkom predstav, ki bodo dostopni 24 ur, bodo sledili pogovori z ustvarjalci predstave in člani strokovne žirije. V spletni obliki bo potekal tudi del festivalskega strokovnega programa. Pripravljajo tri panelne diskusije na temo digitalnih praks v gledališču – katere gledališke oblike so primerne za splet? Sedmega maja bo niz praktičnih predavanj, ki bodo ponudila vpogled v elemente "spletnega gledališča" - od postavitve prenosa v živo do interaktivnih in participativnih formatov.  Festival se bo sklenil 9. maja z zaključno sejo strokovne žirije (Margarete Affenzeller, Cornelia Fiedler, Wolfgang Höbel, Georg Kasch, Andreas Klaeui, Shirin Sojitrawalla in Franz Wille), ki bo analizirala izbor desetih produkcij letošnjega leta. Javna prireditev s podelitvijo letošnjih nagrad bo najverjetneje sestavni del festivala v letu 2021. Theatertreffen se je uveljavil kot srečevališče gledaliških ustvarjalcev in gledaliških navdušencev z vsega sveta, platforma za mreženje in pogovore ter odprt prostor za gledališko umetnost. Več na: tej spletni strani.

Spletni knjižni sejem

Borštnikovo srečanje, 19. april ― Festival Slovenski dnevi knjige v Mariboru, ki tradicionalno poteka aprila, je letos zaradi aktualnih razmer prestavljen. V počastitev svetovnega dneva knjige, 23. aprila, bo ta teden potekal spletni knjižni sejem, na katerem svoje publikacije predstavljamo tudi Slovenski gledališki založniki. Na Festivalu Borštnikovo srečanje smo v čast prejemnikom Borštnikovega prstana pred tremi leti uvedli novo knjižno edicijo Borštnikov prstan, v kateri sta doslej izšli dve knjigi: - Saša Pavček (posvečena prejemnici Borštnikovega prstana leta 2017)  - Janez Škof (posvečena prejemniku Borštnikovega prstana leta 2018).  V obeh so objavljena dela, ki osvetljujejo življenje in delo vrhunskih slovenskih gledaliških ustvarjalcev, zbrana je bibliografija njunih predstav ter dosežkov na drugih področjih ustvarjanja, vse pa dopolnjujejo in zaokrožujejo številne fotografije. Publikaciji Janez Škof in Saša Pavček lahko od 20. do 25. aprila kupite po sejemski ceni z 20% popustom, in sicer po 16,00 EUR. Redna cena knjige je 20,00 EUR. Ponujamo vam tudi paketni popust; v primeru nakupa obeh publikacij je cena paketa 30,00 EUR. Naročila sprejemamo na spodnjih naslovih: po pošti na naslov: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor; po e-pošti: info@borstnikovo.si. Spletni knjižni sejem in predfestivalske spletne produkcije sicer potekajo na družabnih omrežjih ter spletnih straneh založb in festivala Slovenski dnevi knjige v Mariboru.

“Izven naših moči”

Borštnikovo srečanje, 6. april ― Delovni center za umetniško raziskavo, kreacijo, rezidenco in edukacijo Krušče, ki ga umetniško vodita režiser Tomi Janežič ter plesalka in koreografinja Katja Legin, vzpostavlja platformo za afirmacijo različnih ustvarjalnih procesov. Aprila pričenjajo z nizom spletnih srečanj "Izven naših moči", ki se bodo osredotočala na oblikovanje prostora in ustvarjanje gledališke scenografije. Proces dela bo vodil uveljavljeni scenograf Branko Hojnik, ki pri oblikovanju scenografije izvirno vključuje likovna sredstva, pri tem pa ga največkrat zanima prostor same uprizoritve, preizpraševanje njegovih kontekstov in ukvarjanje z vlogo publike v njem. Delavnico sestavlja pet intenzivnih vajeniških druženj, v katerih lahko ob aktivni udeležbi med drugim prisostvujete pripravljalni fazi v ustvarjalnemu procesu Branka Hojnika z režiserjem Tomijem Janežičem in že uveljavljeno umetniško ekipo, ki jo sestavljajo še Marina Sremac, Katja Legin, Tjaša Črnigoj ter Nina Rajić Kranjac. Delavnice bodo potekale preko spletne platforme Zoom: · 14.4.2020 ob 21:00 uvodno srečanje / predstavitev projekta in teksta  · 17.4.2020, 21.4.2020, 24.4.2020, 28.4.2020 delavnice · 30.4.2020 povzetek Delavnice so namenjene ustvarjalcem, ki želijo pridobiti nova znanja na področju scenografije. Rok za prijavo je do 12. aprila 2020. Pošljite kratko motivacijsko pismo z dosedanjimi izkušnjami na razpisanem področju na e-naslov: krusce@gmail.com. Število mest je omejeno.

Tjaša Mislej prejemnica nagrade Slavka Gruma

Borštnikovo srečanje, 6. april ― V Prešernovem gledališču Kranj bi se danes zaključeval 50. Teden slovenske drame; na sklepni prireditvi bi med drugim podelili tudi prestižno nagrado Slavka Gruma za dramsko besedilo. Čeprav festivala v predvidenem terminu letos niso mogli izvesti, je strokovna komisija v sestavi Matej Bogataj (predsednik), Srečko Fišer in Amelia Kraigher vseeno opravila svoje delo in med enainštiridesetimi besedili za nagrado Slavka Gruma nominirala naslednja: Izkoristi in zavrzi me Ize Strehar, Naše skladišče Tjaše Mislej, rabljena roba Simone Semenič, Sedem dni Katarine Morano in Žige Divjaka ter Vse OK Simone Hamer. Žirija je soglasno odločila, da med nominiranimi besedili letošnjo nagrado Slavka Gruma za novo izvirno slovensko dramsko besedilo podeli Tjaši Mislej za dramsko besedilo Naše skladišče. Gre za socialno dramo, "/… / samo, da je v resnici smešna kot komedija, mogoče celo farsa, ki je v bistvu žalostna. Realistična v slogu, gibka v jeziku in obenem absurdna v maniri. Drama iz našega okolja in časa, obenem pa distopija, ki nam s krožno dramaturgijo dopušča le malo upanja na spremembo in odrešitev." so med drugim zapisali v utemeljitvi. Nagrado Slavka Gruma, prav tako kot ostale nagrade (nagrado za mladega dramatika, Šeligovo nagrado za najboljšo predstavo festivala, nagrado občinstva ter tri nove nagrade – nagrado za igralca in igralko ter nagrado po presoji žirije) bodo podelili na zaključni slovesnosti 50. Tedna slovenske drame. Odločitev o terminu izvedbe festivala bodo sprejeli takoj, ko bodo to dopuščale razmere. Nagrajenki iskreno čestitamo!
še novic