Styx (2018)

Styx (2018)

Filmski kotiček, 11. julij ― Susanne Wolff in Stix (2018), Foto: Imdb Slovenski naslov: Stiks Država: Nemčija, Avstrija Jezik: angleščina, nemščina  Leto: 2018 Žanri: drama  Dolžina: 94' ,  Imdb  Režija: Wolfgang Fischer Scenarij: Wolfgang Fischer, Ika Künzel Igrajo: Susanne Wolff, Gedion Oduor Wekesa Rike je premožna zdravnica, ki potrebuje oddih od vsakdanjega stresa, ki ga s seboj prinaša delo z njeno reševalno ekipo. Zato se vkrca v svojo jadrnico Asa Gray in odpluje proti Ascensionu, izoliranemu tropskemu otoku sredi Atlantika. Na poti proti tropskemu paradižu pripluje do dotrajane ladje, polne afriških prebežnikov. Stanje izčrpanih, žejnih in lačnih prebežnikov na počasi potapljajočem plovilu je alarmantno in za večino je mala jadrnica zadnja rešilna slamica. Toda očitno je, da je jadrnica premajhna za vse. Tako kot je očitno, da se obalna straža, ki jo Rike nemudoma zaprosi za pomoč, ne bo odzvala tako hitro. Če sploh. In Asa Gray je dovolj blizu, da nekateri izmed teh nesrečnikov s skokom v morje preskusijo svojo srečo. Svet gleda filme. I filmi gledajo svet nazaj. Ob gledanju in poslušanju poročil iz pristanišča Lampedusa in aretaciji Carle Rackete, kapitanke ladje Sea Watch 3, ki je navkljub prepovedi italijanskih oblasti vplula v pristanišče in s seboj pripeljala 40 prebežnikov rešenih na morju, je uvodna konstatacija še toliko bolj na mestu. Kajti Carla Rackete in Rike (Susanne Wolff), glavna junakinja drugega celovečerca avstrijskega režiserja Wolfganga Fischerja, imata toliko skupnega, da je podobnosti med resnično in fiktivno osebo nemogoče spregledati.  Stiks je grški mitologiji reka, ki ločuje tostranstvo in kraljestvo mrtvih. Iz perspektive prebežnikov je vkrcanje na dotrajane ladje nekje na afriški obali in tvegana plovba proti evropski obali poskus premagovanja te ločnice, za katero jih na drugi strani čaka boljše življenje. Morje med Evropo in Afriko tako simbolno prevzema vlogo mitološke reke, ki bo določila njihovo usodo in jih morda pripeljala
Uspavanka: Strah, lucidnost, prevpraševanje prepričanj in nelagodje

Uspavanka: Strah, lucidnost, prevpraševanje prepričanj in nelagodje

Konteksti (Tomaž Bešter), 10. julij ― vir slike: emka.si V pogovoru z Leïlo Slimani za Literary Hub je pred kratkim beseda nanesla tudi na njenega prijatelja, alžirskega pisatelja Kamela Daouda – spomnim se ga po bajanju Tujca, Primer Meursault – ki je njeno pojavo opisal predvsem kot zmes strahu, lucidnosti in nujnega prevpraševanja prepričanj. Dodaja tudi nelagodje. In zdi se mi, da je to eden boljših opisov pisanja Leïle Slimani, ki nam trči v obraz, ko se spoprimemo z njeno uspešnico Uspavanka. Avtoričin drugi roman, za katerega je, tako kot Daoud za Primer Meursault, prejela Goncourtovo nagrado, je pred kratkim izšel pri Mladinski knjigi v prevodu Saše Jerele. Uspavanka je tesnobno in natančno branje, ki funkcionira kot mešanica srhljivke, kriminalke in družbene kritike in se pridružuje branjem, ki delujejo na več ravneh. Tako na en mah zadovolji tiste, ki so tu zaradi vpogleda v razpoke družbe in gnilih simptomov vsega tistega, kar je narobe s zeitgeistom tega časa, obenem pa ne razočara niti tistih, ki so tu zaradi suspenza.Slimani svojo Uspavanko začne brutalno in silovito. Pridružuje se Skrivni zgodovini, pa tudi V najtemnejšem kotu, ki razpreta karte na začetku, nato pa plast za plastjo, počasi in v nekakšni pisateljski sadistični maniri pražijo bralčevo potrpežljivost in hranijo želje po popolnitvi vseh razlogov in načinov, kako in zakaj je do vsega tega prišlo. S tem jasno, je pri V najtemnejšem kotu predvsem poudarek na kako, v Skrivni zgodovini pa na zakaj. Uspavanka oba momenta navdihuje bolj ali manj v obrisih. Prva stran romana, na kateri popisuje dejstvo, da je varuška, ki sta jo najela dva uspešna mlada starša, ker jima službene obveznosti ne omogočajo dovolj časa, da bi se še v zadostni meri lahko posvetila otrokom, umorila ta dva otroka v domači kopalnici, je prelomen del romana in branja. Konec zgodbe. Vse, česar ne želimo prebrati. Ker otroci. Ker je svet lep in se v njem takšne abominacije ne smejo dogajati. A svet ni lep, je pa poln takšnih temin. Če je Leïla takole z
Tina Bilban: Hvala za škarje / Tonko Maroević: Štiriročno

Tina Bilban: Hvala za škarje / Tonko Maroević: Štiriročno

ARS S knjižnega trga, 8. julij ― Lučka Jenčič: Medena sled / Katja Perat: Naredite Ameriko spet obvladljivo V oddaji S knjižnega trga se bomo posvetili romanu Tine Bilban Hvala za škarje, izboru poezije Tonka Maroevića Štiriročno, pesniški zbirki Lučke Jenčič Medena sled in esejem Katje Perat v zbirki Naredite Ameriko spet obvladljivo. Recenzije so napisali Tonja Jelen, Andrej Arko, Nada Breznik in Leonora Flis.      
Amatörer (2018)

Amatörer (2018)

Filmski kotiček, 7. julij ― aka Amateurs Amatörer (2018), Foto: Imdb  Slo naslov: - Angleški naslov: Amateurs Država: Švedska Jezik: švedščina Leto: 2018 Dolžina: 102',  Imdb Žanri: komedija, drama Režija: Gabriela Pichler Scenarij: Gabriela Pichler Igrajo: Zahraa Aldoujaili, Yara Aliadotter, Fredrik Dahl, Shada Ismaeel, Maria Nohra Dobrodošli v Lafors, zaspano švedsko mestece, v katerem je verjetno največja atrakcija vsakoletni country festival, ob katerem Lafors za en dan preobrazi v pravo malo teksaško mesto. A nato v županovo pisarno prispe pismo o nameri, ki sproži vznemirjenje med prebivalstvom in mestno oblastjo. Investicijski oddelek nemške trgovske verige Superbilly v Laforsu želi postaviti svoj štab in distribucijski center, iz katerega bo sledil načrtovani prodor na švedsko tržišče. Edini protikandidat je nekaj deset kilometrov oddaljeno mestece in mestni veljaki bodo storili vse, da veletrgovec, ki bo zagotovil 500 novih delovnih mest, izbere Lafors. V ta namen sklenejo posneti propagandni video, s katerim bodo potencialnim vlagateljem predstavili potencial mesta. Težava je v tem, da je mestna blagajna prazna in denarja za najem profesionalcev ni. Zato z zanimivo idejo naprej stopi Musse, uradnik v mestni administraciji, ki predlaga, da snemanje propagandnega posnetka zaupajo mladini – lokalnim srednješolcem, ki dobijo priložnost predstaviti svoje vizijo mesta in življenja v njem. In to je naloga za Aido in Dano, najboljše prijateljici in potomki priseljenskih družin, ki se oborožene s telefoni in mladostniško energijo odpravijo na mestne ulice. Režiserka in so-scenaristka Gabriela Pichler, ki nas je pred leti prijetno presenetila s prvencem Äta sova dö (Eat Sleep Die, 2012), nastanek promocijskega videa izkoristi za pronicljivo analizo krvne slike sodobne  Švedske in subtilen komentar socialnih razmerij. Na krilih simpatičnih mladih igralk Zahre Aldoujaili in Yare Aliadotter zgodba iz lahkotne komedije organsko preraste v tehtno zgodbo, ki nevsiljivo, a ven

Maj 2019

Filmski kotiček, 7. julij ― Caini / Dogs (2016), Režija: Bogdan Mirica  *** ½  (recenzija) Un pas în urma serafimilor / One Step Behind the Seraphim (2017),  Režija: Daniel Sandu *** Tueurs / Above the Law(2017), Režija: Jean-F. Hensgens, François Troukens **  The Breaker Upperers (2018), Režija: Madeleine Sami, Jackie van Beek   ** ½ Den 12. mann / The 12th Man (2017), Režija: Harald Zwart  ** ½ Velvet Buzzsaw (2019), Režija: Dan Gilroy *** ½ 1985 (2018), Režija: Yen Tan **** Arabia / Araby (2017), Režija:  João Dumans, Affonso Uchoa *** Girl (2018), Režija: Lukas Dhont  *** Bathtubs Over Broadway (2018), Režija: Dava Whisenant   *** The Man Who Killed Don Quixote (2018), Režija: Terry Gilliam *** La vie rêvée des anges / The Dreamlife of Angels (1998), Režija: Erick Zonca  *** ½ El reino / The Realm (2018), Režija: Rodrigo Sorogoyen  **** (recenzija) All  About Nina (2018), Režija: Eva Vives  *** ½ Fighting with My Family (2019), Režija: Stephen Merchant   ** La Villa / The House by the Sea (2017), Režija: Robert Guédiguian  *** Van Pao-te / Father to Son (2018), Režija: Ya-chuan Hsiao *** Hevi reissu / Heavy Trip (2018),  Režija: Juuso Laatio, Jukka Vidgren ** ½ Gi-eok-ui bam / Forgotten (2017), Režija: Hang-jun Zhang  ** ½ Somewhere Beyond the Mist (2017), Režija: King-wai Cheung  ** ½ La patota / Paulina (2015),  Režija: Santiago Mitre *** Twarz / Mug (2018), Režija: Malgorzata Szumowska  ** ½ Long Shot (2019), Režija: Jonathan Levine ** ½ Tumbbad (2018),  Režija: Rahi Anil Barve, Anand Gandhi *** Amanda (2018), Režija: Mikhaël Hers *** Goliat / Goliath (2018), Režija: Peter Grönlund  *** Fyre (2019), Režija: Chris Smith *** ½ (recenzija) Brat / Brother (1997), Režija: Aleksey Balabanov  *** ½ Brat 2 / Bro

April 2019

Filmski kotiček, 7. julij ― 1987: When the Day Comes (2017),  Režija: Jang Joon-hwan  *** (recenzija) As Boas Maneiras / Good Manners (2017),  Režija: Marco Dutra, Juliana Rojas ** ½ At Eternity's Gate (2018), Režija: Julian Schnabel  *** ½ Ben Is Back (2018), Režija: Peter Hedges  *** Blaze (2018), Režija: Ethan Hawke *** ½  (recenzija) Bodied (2017), Režija: Joseph Kahn *** Brothers' Nest (2018), Režija: Clayton Jacobson *** D'après une histoire vraie / Based on a True Story (2017), Režija: Roman Polanski ** ½ Destroyer (2018), Režija: Karyn Kusama ** ½  (recenzija) Dragged Across Concrete (2018), Režija: S. Craig Zahler *** ½ Galveston (2018), Režija: Mélanie Laurent *** Holiday (2018), Režija: Isabella Eklöf  *** ½  (recenzija) Hostiles (2017), Režija: Scott Cooper  *** Se rokh aka 3 Faces (2018), Režija: Jafar Panahi  *** ½ Kamera o tomeru na! aka One Cut of the Dead (2017), Režija: Shin'ichirô Ueda  ***½    Le monde est à toi aka  The World Is Yours (2018), Režija: Romain Gavras *** Leto aka Summer (2018), Režija: Kirill Serebrennikov  *** ½  (recenzija) Netemo sametemo aka Asako I & II (2018), Režija: Ryusuke Hamaguchi *** (recenzija) Pet Sematary (2019), Režija: Kevin Kölsch, Dennis Widmyer ** ½  (recenzija) Stan & Ollie (2018), Režija: Jon S. Baird   *** ½ Suspiria (2018); Režija: Luca Guadagnino  **** The Beach Bum (2019), Režija: Harmony Korine **** (recenzija) The Changeover (2017), Režija:  Miranda Harcourt, Stuart McKenzie  *** The Endless (2017), Režija: Justin Benson, Aaron Moorhead *** The Hate U Give (2018), Režija: George Tillman Jr. ** ½ The Marvelous Mrs. Maisel (2017 -), 2. sezona  *** ½ The Night Comes for Us (2018) Režija: Timo Tjahjanto  * ½   (recenzija) The Place (2017), Režija: Paolo Genovese  ** ½ Tiempo compartido aka Time Share (2018), Režija: Sebastian
Instant Family (2018)

Instant Family (2018)

Filmski kotiček, 7. julij ― Margo Martindale, Gustavo Quiroz, and Julianna Gamiz in Instant Family (2018), © 2018 Paramount Pictures Slo naslov: Instant družina Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 118' ,  Imdb Žanri: komedija, drama Režija: Sean Anders Scenarij: Sean Anders, John Morris Igrajo: Mark Wahlberg, Rose Byrne, Octavia Spencer, Isabela Moner, Eve Harlow, Julie Hagerty, Charlie McDermott [SLO] Zakonca Pet (Mark Wahlberg) in Ellie (Rose Byrne) prenavljata veliko hišo, o naraščaju pa še ne razmišljata. Ko ju prijatelj spodbode, da otrok ne bosta imela, se pričneta preigravati z idejo, da bi otroka posvojila iz rejništva. Ko se odločita za posvojitev najstnice, ugotovita, da ima mlajša brata in sestro, in tako posvojita vse tri. Ob prihodu v hišo pa se prične razburljivo privajanje na nov dom in drug na drugega. Jim bo uspelo preseči začetne težave in zaživeti kot družina? -Kolosej [ENG] Married couple Pete and Ellie Wagner, feeling a void in the marriage, visit a foster care center. Two social workers, Karen and Sharon, guide the hopeful parents on the steps to getting into becoming adoptive parents. The couples are brought to a fair where they have the chance to go up to kids that they are interested in adopting. Pete and Ellie walk by the teenagers, although Ellie shows hesitance over raising a teen, but one of the teens, Lizzie, informs Ellie that they all know no one wants to adopt the teens. Pete and Ellie talk to Karen and Sharon over potentially taking in Lizzie. The social workers inform the couple that Lizzie's mother is a drug addict who is currently in jail, and she set their home on fire because she left the crack pipe lit. It also turns out that Lizzie has two younger siblings, Juan and Lita. Although this seems like more of a challenge for Pete and Ellie, they agree to meet the siblings. Pete and Ellie have Thanksgiving dinner with Ellie's family, where... -Imdb Ocena
Au poste! (2018)

Au poste! (2018)

Filmski kotiček, 7. julij ― Benoît Poelvoorde and Grégoire Ludig in Au poste! (2018), Photo: Imdb Slo naslov: - Angleški naslov: Keep an Eye Out Država: Francija Jezik: francoščina  Leto: 2018 Dolžina: 73',  Imdb Žanri: komedija Režija: Quentin Dupieux Scenarij: Quentin Dupieux Igrajo: Benoît Poelvoorde, Gregoire Ludig, Marc Fraize [ENG] Fugain shows up at the police station to report that there’s a body in front of his apartment building. What he doesn’t anticipate is running into Captain Buron, who will submit him to arduous questioning, each sentence more outrageous than the last. Master of the absurd, Quentin Dupieux moves to seventies France, locks himself into a police station and gives free rein to a comedy received with honors by the French press. -Sitges Film Festival Ocena
Museo (2018)

Museo (2018)

Filmski kotiček, 7. julij ― Gael García Bernal and Leonardo Ortizgris in Museo (2018) Slo naslov: - Angleški naslov: Museum  Država: Mehika Jezik: španščina Leto: 2018 Dolžina: 128',  Imdb Žanri: drama, krimi Režija: Alonso Ruizpalacios Scenarij: Manuel Alcalá, Alonso Ruizpalacios Igrajo: Gael García Bernal, Leonardo Ortizgris, Alfredo Castro, Simon Russell Beale, Lynn Gilmartin  [ENG] The film tells the circumstances surrounding the theft of several pre-Hispanic artifacts from the National Museum of Anthropology in Mexico City in 1985, and the surprise of the authorities when they discovered that the authors of such a feat had been two marginal young people from the suburbs, Carlos Perches and Ramón Sardina (García Bernal and Leonardo Ortizgris), instead of the professional art thieves to whom the subtraction of objects was attributed. Ocena
Disappearance (2017)

Disappearance (2017)

Filmski kotiček, 7. julij ― Amirreza Ranjbaran and Sadaf Asgari in Disappearance (2017) Slo naslov: - Država: Iran, Katar Jezik: perzijščina Leto: 2017 Dolžina: 89' ,  Imdb Žanri: drama Režija: Ali Asgari Scenarij: Ali Asgari, Farnoosh Samadi Igrajo: Nazanin Ahmadi, Pedram Ansari, Sadaf Asgari, Amirreza Ranjbaran  [ENG] On a cold winter's night in modern Tehran, a couple of young lovers run into a serious problem, and they have just a few hours to come up with a solution. They go from hospital to hospital in search for help, but none of the hospitals will admit the young woman and provide her with the medical attention she desperately requires. While they try hard to find a way to solve the problem, they have to hide what is happening from their parents. Moreover, their relationship is facing a crisis and will suffer dire consequences. Caught between conservative traditions and modern day desires, the couple must face their uncertain future. -Imdb Ocena
Thunder Road (2018)

Thunder Road (2018)

Filmski kotiček, 7. julij ― Jim Cummings in Thunder Road (2018), Foto: Imdb Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 92',  Imdb Žanri: komedija, drama Režija: Jim Cummings Scenarij: Jim Cummings Igrajo: Jim Cummings, Kendal Farr, Nican Robinson  [ENG] Multitalented writer/director/star Jim Cummings gives a jaw-dropping performance filled with bursts of offbeat humor and unexpected pathos as a small-town police officer struggling to process the death of his mother, an impending divorce, and his own unrecognized cluelessness. Winner of the Grand Jury Prize at the SXSW Film Festival. As Thunder Road opens, we meet Officer Jim Arnaud, preparing to address the mourners at his beloved mother's memorial service. However, his eulogy doesn't go quite as rehearsed. He's continually on the verge of tears, of course, but also keeps making bizarre, confessional digressions, and, worst of all, his 10-year-old daughter's pink boombox won't play his mother's favorite Springsteen song. This scene sets the tone for the narrative that follows—a singular blend of cringe-inducing laughs punctuated by moments of profound sentiment. Emotionally raw following the funeral, Officer Arnaud must deal with a whole series of real-world problems, including his daughter's inappropriate school behavior, an impending divorce and custody battle, what to do with his mother's dance studio, and a viral video that always seems to surface just at the wrong moment. As he struggles through these challenges, Arnaud does his best to remain cheerful, always striving for the positive, even when his own hapless antics cause him to falter. In this emotional and offbeat feature-length adaptation of his award-winning short film, director and star Jim Cummings gives a captivating performance, infusing both his flawed character and the film with a deep, abiding pathos. -SIFF Ocena
Armomurhaaja (2017)

Armomurhaaja (2017)

Filmski kotiček, 7. julij ― aka Euthanizer Matti Onnismaa in Armomurhaaja (2017), Photo: Imdb Slo naslov: - Angleški naslov: Euthanizer  Država: Finska Jezik: finščina Leto: 2017 Dolžina: 85' ,  Imdb Žanri: drama, triler, grozljivka Režija: Teemu Nikki Scenarij: Teemu Nikki Igrajo: Matti Onnismaa, Jari Virman, Hannamaija Nikander, Heikki Nousiainen [ENG] Chosen as Finland’s nominee for the Academy Award, Euthanizer is exactly the type of film you would want to represent Finland. It is rough, growling, funny, quirky, morose, stubborn and ruthless. It is crystal clear that director Teemu Nikki has not resorted to compromises to please a greater audience. Although Euthanizer is thoroughly Finnish, its audience is the whole world. Euthanizer tells the story of Veijo, portrayed magnificently by Matti Onnismaa. Veijo is a car mechanic whose side job is to euthanize animals. His morals are unwavering until a dog brought to be euthanized melts Veijo’s frozen heart. Unfortunately, the happiness doesn’t last long and Veijo sets out for a chilling rampage of revenge. Ocena
še novic