Desant nad Fox News

Desant nad Fox News

Gledal_a bom, 1. september ― Med resne kandidate za filmske nagrade se je ravnokar uvrstil film Bombshell, prikaz razkritja afere spolnih zlorab Rogerja Ailesa, ustanovitelja in nekdanjega šefa televizijske […] The post Desant nad Fox News appeared first on Gledal_a bom.
112

112

MMC Gledamo, 30. avgust ― Prvenec danskega režiserja Gustava Möllerja je sicer vaja iz sloga, že viden koncept - a obenem tudi dobro speljana, kompaktna, klavstrofobična kriminalka, ki se v celoti naslanja na naše predstave o tem, kaj se dogaja na drugi strani telefonske linije.
Beli vran

Beli vran

MMC Gledamo, 29. avgust ― Rudolf Nurejev je bil prvi slavni prebežnik iz Sovjetske zveze: njegova življenjska zgodba je fascinantna. Zato je škoda, da jo Ralph Fiennes reducira na hladnovojno akcijsko dramo o vohunih in represiji, kar zamegli pogled na plesalčevo veličino.
Čas koz: o gradnji skupnosti

Čas koz: o gradnji skupnosti

Konteksti (Tomaž Bešter), 29. avgust ― vir slike: bukla.si Na makedonsko prozo nimam veliko spominov. Pred natanko šestimi leti sem tule popisoval izjemno bralno izkušnjo knjige Venka Andonovskega, Popek sveta. Kompleksno branje, v katerem je bralčeva vloga izjemno pomembna; branje o popku sveta kot davno zapisani skrivnosti, skrbno varovani, zapisani v pisavi, ki je ne more razvozlati povsem vsakdo. Ostane v spominu, velikokrat jo tudi priporočim. No, najbrž bo nekaj podobnega tudi z naslednjo. Luan Starova si kot »sinteza balkanskih kultur« z Andonovskim ne deli le geografskega sorodstva, na hrbtni strani knjige lahko preberemo, da gre za makedonskega pisatelja albanskih korenin, temveč tudi odlično zbirko Moderni klasiki. Prvi je bil objavljen pod zaporedno številko 72, drugi pod 108. Zbirka, ki ne neha presenečati in bogato nagrajuje vsakega, ki se prepusti izborom urednikov Cankarjeve založbe, da spoznava odlične avtorje, za katere bralec mojega amaterskega kova najbrž ne bi tako zlahka naletel. Za prevod je poskrbel Aleš Mustar. Zgodovinsko, biografsko in spominsko, dokumentarno spisana zgodba o otroštvu v sila zapletenem času; o zelo prijetnem, berljivem in navdušujočem, vendarle zelo analitično prikazani družbi; o odnosu državnega aparata do ljudstva, vplivu politik na vsakdanje življenje, osnovne življenjske potrebe in predvsem o pogledu na odraščanje, kjer se v otroških očeh išče vzornike, očete, figure, ki nekaj pomenijo, zglede. Knjiga o dveh takšnih zgledih in dveh očetih. Roman, ki v slikanje obdobja, ki je po drugi svetovni vojni z mnogimi napetostmi gradilo novo družbo, mestoma bizarno in satirično pripoved pelje tudi v mitske razsežnosti. Odlično kratko branje o odraščanju v času koz. In v teh kozah je marsikaj brezčasnega. »Koze, na trgu je na tisoče ljudi in koz!« Čas koz se začne s pogledom na trdnjavo Kale. Spoštljivo portretiranje neuničljive trdne točke življenja, ki omogoča jasen pogled in kot sidrišče zgodovine kljubuje spremembam. Ta pogled predstavi prvoosebnega pr
Gisaengchung (2019)

Gisaengchung (2019)

Filmski kotiček, 27. avgust ― aka Parasite Kang-ho Song, Hye-jin Jang, Woo-sik Choi, and So-dam Park in Gisaengchung (2019), Foto: Imdb Slo naslov: Parazit Angleški naslov: Parasite Država: Južna Koreja Jezik: korejščina  Leto: 2019 Dolžina: 132',  Imdb Žanri: komedija, drama, triler Režija: Bong Joon-ho Scenarij: Bong Joon-ho, Han Jin-won Igrajo: Song Kang-ho, Choi Woo-shik, Lee Sun-kyun, Park So-dam, Cho Yeo-jeong, Lee Jung-eun, Chang Hyae-jin, Jung Ziso, Jung Hyeon-jun Južnokorejski mojster Bong Joon-ho je z najnovejšim filmom, nagrajenim z zlato palmo v Cannesu, dosegel novo najvišjo točko v njegovem zares impresivnem avtorskem opusu. Splošni kritiški konsenz je, da je Bong posnel enega najboljših filmov v svoji karieri, vendar je vsesplošno navdušenje nad njegovo najnovejšo stvaritvijo vseeno potrebno vzeti z nekaj rezerve. Predvsem ako naslovnega postavimo ob bok mojstrovinam kakršni sta Spomini na umor in Mati. Dela avtorjev, s katerim smo skozi prejšnja udejstvovanja vzpostavili določen odnos običajno vrednotimo drugače, z večjo naklonjenostjo, in imam občutek, da je tudi to pot tako. Nenazadnje, večina velikih in pomembnih avtorjev najprestižnejših nagrad ni prejela za svoje najboljše filme. Te so največkrat prišle šele potem, ko so se le-ti etablirali in že posneli svoje najboljše filme. Bong se s Parazitom ponovno loteva socialnih razlik in velikega prepada med premožno manjšino in revno večino, ujeto v neizprosen boj za eksistenco. V Ledenem vlaku (Snowpiercer, 2013) je Korejec socialne razrede inštaliral vodoravno, v futuristični kontekst drvečega vlaka z različnimi stopnjami potovalnega udobja, z naslovnim pa se je vrnil v običajne okvirje vertikalne hierarhije, ki nam jo predstavi skozi interakcijo dveh družin. Ena zaseda položaj na samem repu družbene lestvice, druga je pozicionirana v samem vrhu. Te poziciji se najbolj očitno in dobesedno manifestirata v domovih teh družin – ena je svojo luksuzno rezidenco zgradila v elitnem delu mesta, na gričih na
še novic