The Lodge (2019)

The Lodge (2019)

Filmski kotiček, 12. maj ― Riley Keough, Jaeden Martell, and Lia McHugh in The Lodge (2019) Photo by Bertrand Calmeau - © 2019 The Lodge Slovenski naslov: Koča Država: VB, Kanada, ZDA Jezik: angleščina Leto: 2019 Žanri: drama, grozljivka, triler Dolžina: 108',  Imdb  Režija: Severin Fiala, Veronika Franz Scenarij: Veronika Franz, Severin Fiala, Sergio Casci Igrajo: Riley Keough, Jaeden Martell, Lia McHugh, Alicia Silverstone, Richard Armitage Avstrijski kreativni duo Severin Fiala - Veronika Franz je s prvencem Lahko noč mamica (Ich seh, Ich seh, 2014) navdušil številne ljubitelje žanrskega filma in marsikdo je z veliko optimizma razmišljali o njunih bodočih projektih. Prvi gledalci so njun naslednji film dočakali pet let kasneje, na lanskem festivalu Sundance, pri nas pa s(m)o ga lahko ujeli lansko jesen, v sklopu tradicionalne Noči grozljivk v Kinodvoru. Fiala in Franz z njunim drugim projektom nadaljujeta seciranje družinskih disfunkcij iz perspektive odnosa med potomci in materjo, oziroma osebo, ki v odnosu do potomcev prevzema vlogo materinske figure. V Lahko noč mamica je katalizator odtujevanje med materjo in otrokom(a) zamolčani tragični dogodek, po katerem se materino vedenje (in fizični opis) spremenita. Sprožilec razkroja družinskih vezi v Koči je razpad zakona med Laurom in Richardom, ki že nekaj časa živi pri svoji novi, mlajši izbranki Grace (Riley Keough). Izkaže se, da je Richardova zahteva po uradnem dokončanju ločitvenih formalnosti kaplja čez rob, zaradi katere si čustveno labilna Laura vzame življenje. Pol leta kasneje Richard poskuša vzpostaviti funkcionalen odnos med Grace in otrokoma, toda Adian in Mia vztrajno zavračata žensko, ki je v njunih očeh glavni krivec za materino smrt. Božične počitnice v odmaknjeni družinski koči v gorah so priložnost za mehčanje napetosti med otrokoma in Grace, ki bo z njima sama preživela nekaj časa, saj se mora Richard zaradi službenih obveznosti za nekaj dni vrniti v mesto. Snežni vihar, ki kmalu po njegovem odhod
Beasts That Cling to the Straw (2020)

Beasts That Cling to the Straw (2020)

Filmski kotiček, 11. maj ― Do-yeon Jeon in Beasts That Cling to the Straw (2020) Slo naslov: - Drugi naslovi: Beasts Clawing At Straws Država: Južna Koreja Jezik: korejščina Leto: 2020 Dolžina: 108',  Imdb Žanri: krimi, misterij, triler Režija: Kim Young-hoon Scenarij: Kim Young-hoon, Keisuke Sone (knjiga) Igrajo: Jeon Do-yeon, Jung Woo-sung, Bae Sung-woo , Yun Yuh-jung, Jung Man-sik, Jin Gyeong, Shin Hyun-been, Kim Jun-han V otvoritvenem prizoru najnovejše korejske uspešnice Beasts Clawing At Straws kamera v stilu caper filmov iz 80-ih spremlja pot dizajnerske torbe z denarjem, ki svojo pot konča v neki omarici. Torba polna keša je gonilo ne ravno izvirne, vendar dobro režirane, odigrane in dokaj zabave zgodbe o številnih bolj ali manj slabih likih, ki na vsak način želijo priti do tega denarja. Prvi, moralno najmanj sporen lik v tej zgodbi je receptor hotelske savne, ki med pospravljanjem omaric odkrije torbo z denarjem. Denar bi mu, kakopak, ob vseh težavah, s katerim vas ne bom obremenjeval, prišel še kako prav, vendar previdni receptor denarja vseeno ne odnese takoj domov, Po premisleku se odloči, da bo torbo skril v skladišču in počakal, kaj se bo zgodilo, saj je malo verjetno, da nihče ne bo pogrešal takšnega kupa denarja.  Na režiserskem stolčku je debitant Kim Young-Hoon (v scenarij je lastnoročno pretočil roman japonskega avtorja Keisukeja Soneja), ki se predstavi kot spreten pripovedovalec, sposoben krmariti zgodbo s številnimi liki, zasuki in preobrati. Korejec je uporabil mozaični pristop – zgodbo je razdelil na nelinearna prepletajoča se poglavja, ki spominjajo na prejeme Quentina Tarantina, na njegov slog  pa so do neke mere nedvomno vplivali tudi filmi bratov Coen in krimi komedije Guyja Ritchieja. Posamezna poglavja zgodbe poleg omenjenega receptorja vključujejo zadolženega carinika, ki ga za jajca drži lokalni mafijec, pri katerem si je denar sposodila ženska, s katero je omenjeni carinik nekaj časa delil posteljo. Ko ta izgine neznano kam, mor
International Falls (2019)

International Falls (2019)

Filmski kotiček, 6. maj ― Rachael Harris and Rob Huebel in International Falls (2019), © Outskirt Media Slovenski naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2019 Žanri: drama, komedija Dolžina: 93',  Imdb  Režija: Amber McGinnis Scenarij: Thomas Ward Igrajo: Matthew Glave, Rachael Harris, Rob Huebel, Mindy Sterling International Falls, Minnesota. Kakih šest tisoč prebivalcev mesteca ob kanadski meji je navajeno na mraz v zimskih mesecih, ko temperatura ves čas ostajajo krepko pod ničlo. Mrzel severni zrak veliko slabše prenašajo redki obiskovalci mesta, v katerem kljub grandioznemu imenu ni slapov. Ne malih, ne velikih.   To informacijo lahko izveste že na recepciji edinega hotela v mestu, na kateri dela štirideset in nekaj letna Dee, mati dveh punčk, ki že nekaj časa ve za moževo nezvestobo, a vseeno ne stori nič. Namesto soočanja s soprogom raje živi na avtopilotu in sanjari o karieri stand-up komedijantke.  Nato v mesto pride ne ravno uspešen komik Tim, ki bo dvakrat nastopil pred hotelskimi gosti. Prišlek je bil ravno tisto, kar je Dee v tem trenutku potrebovala – privlačen moški s katerim se je takoj odlično ujela in zvečer, po prvem nastopu, končala v njegovi sobi. Dee se je na ta način verjetno želela možu vsaj malo maščevati za njegovo nezvestobo, toda izkušnja se iz načrtovane avanture za eno noč nepričakovano začne spreminjati v nekaj veliko globljega.   Rachael Harris in Rob Huebel sta odlična glavna aduta te simpatične dramedije. Režiserka Amber McGinnis (njen igrani prvenec) nas počasi, organsko vpelje v svet depresivnega komika in razočarane receptorke. Zgodba se razvija v smeri, ki spominja na scenarije, ki jih je v trilogiji Pred zoro/sončnim zahodom/polnočjo odlično udejanjil Richard Linklater – torej, očarljivo romantično zgodbo brez nepotrebne osladnosti, vendar so liki Amber McGinnis drugačni – starejši, polni obžalovanja in globoko nezadovoljni s svojo situacijo. In žalost v očeh njenih junakov nam nekako da slutiti, da nekateri med nami

Beton Ltd.: prostori nelagodja in delirija

Kriterij.si, 5. maj ― Beton Ltd.: prostori nelagodja in delirija Kolektiv Beton Ltd. - predstave, metodologije, analize Urednik Tue, 05/05/2020 - 23:24 Beton Ltd.: prostori nelagodja in delirija Eden od bistvenih momentov poetike kolektiva Beton Ltd. je nezmožnost uprostorjenja, nezmožnost, da bi utelešena izkušnja človeškega bivanja našla svoje mesto. Prostor kot tak je seveda prisoten, zapolnjen in performiran, vendar znotraj uprizoritve ne more biti zares dosežen in zagrabljen. Ves čas se izmika. To lahko spremljamo že pri prvi predstavi, Tam daleč stran: uvod v ego-logijo. Na odru, polnem škatel, se položaj članov zasedbe ves čas spreminja. Ni mogoče doseči miru. V nenehnem premeščanju, preoblačenju, skrivanju, menjanju zatočišč sredi prostora, naphanega s škatlami, temi votlimi znaki potrošniških dobrin, ni nobene teleologije. Jasno nam je, da ni končnega položaja, gibanje je samonanašalno in podlega neki nevrozi. Podoben položaj opazimo tudi v predstavi Rečem, kar naj mi rečejo, da rečem. Prevajalki in prevajalca se zberejo na konferenci o Beckettu ter simultano prevajajo izrečeno. Vendar imajo vsaj tolikšno vlogo kot izrečena vsebina njihovo premeščanje po predprostoru, menjavanje kabin, njihovo zapuščanje in medsebojno obiskovanje. Tudi tu srečamo enako nasičenost. Bolj ko so možnosti prostora omejene, večje je gibanje in manjša stopnja pomirjenosti. Ne gre srečevanje, ki plodi, za rast ali eksplozijo dogajanja, temveč za implozijo, implozijo smisla. Michel Foucault v svojem Rojstvu klinike skozi razvoj sodobne medicine prikaže, kako se površine in globine telesa začnejo spajati z diskurzom; diagnostika bolezni kot diskurz poveže svojo sintakso s samim telesom in njegovo delitvijo. Pride do nekakšne skladenjske delitve telesa. Ob napredujočem osvajanju njegovih prostorov se zdravju nazadnje kot njegova luč pokaže smrt. Šele mrtvo, v avtopsiji preiskano telo s svojimi sledmi življenja nazadnje lahko pokaže na normalno, zdravo delovanje. V skladu s tem od tedaj življenje
še novic