Ljubezenska pisma nemških skladateljev /5/: Franz Liszt

Ljubezenska pisma nemških skladateljev /5/: Franz Liszt

ARS Skladatelj tedna, 25. april ― Franz Liszt je slovel kot lomilec ženskih src. Franz Liszt je slovel kot lomilec ženskih src. Njegovo življenje sta najbolj zaznamovali dve ženski – Marie d’Agoult in Carolyne von Sayn–Wittgenstein. S prvo je imel tri otroke, med njimi Cosimo, ki je pozneje postala žena Richarda Wagnerja. Na stara leta se je za svoje»ljubezenske« grehe spokoril – vstopil je v frančiškanski samostan in tam komponiral predvsem sakralna in orgelska dela.
Ljubezenska pisma nemških skladateljev /4/: Richard Wagner

Ljubezenska pisma nemških skladateljev /4/: Richard Wagner

ARS Skladatelj tedna, 24. april ― Zdi se, da zapisane besede le niso bile pretirano resne, posebej tiste, s katerimi je poudarjal svojo odločnost in zvestobo. Ne le glasbeno, tudi ljubezensko življenje Richarda Wagnerja je bilo precej pestro. To razkrivajo pisma, ki jih je skozi leta odposlal na več različnih naslovov in iz katerih je, kljub veličini njegove glasbe in uspehov, ki jih je doživljal, zaznati tudi človeško nemoč ob neuslišanih ljubeznih. Vseeno se zdi, da zapisane besede le niso bile pretirano resne, posebej na mestih, kjer je poudarjal svojo odločnost in zvestobo.
Ljubezenska pisma nemških skladateljev /3/: Ludwig van Beethoven

Ljubezenska pisma nemških skladateljev /3/: Ludwig van Beethoven

ARS Skladatelj tedna, 23. april ― Še na smrtni postelji je Beethoven obžaloval, da mu poroka in vse, kar je z njo v zvezi upal, ni uspela. Glavna tema teh, pravih literarnih umetnin Ludwiga van Beethovna je, kot pri mnogih drugih njegovih glasbenih sodobnikih neuslišana ljubezen. Še na smrtni postelji je Beethoven obžaloval, da mu poroka in vse, kar je z njo v zvezi upal, ni uspela. V teku svojega slavnega, a tudi težavnega življenja – zelo sta ga omejevali gluhost in osamljenost – se je zaljubil v več svojih mladih učenk, ki so izhajale iz višjih družbenih krogov in so se pri njem učile klavirja. A njegovi občutki so le redko dobili ustrezen odgovor. Samo enkrat samkrat se je zazdelo, da je njegova poroka res blizu – to razkrivajo pisma skrivnostni, tako imenovani »Nesmrtni ljubici«.
Ljubezenska pisma nemških skladateljev /2/: Robert in Clara Schumann

Ljubezenska pisma nemških skladateljev /2/: Robert in Clara Schumann

ARS Skladatelj tedna, 22. april ― Kaj vse sta doživljala in s kakšnimi težavami sta se srečevala, preden sta stopila na skupno življenjsko pot, je razvidno iz pisem, ki sta si jih pošiljala v letih pred poroko. Tokrat vas vabimo k spoznavanju življenja in dela skladatelja Roberta Schumanna. In seveda njegove žene Clare, ki mu je nasploh pomenila največji navdih pri ustvarjanju. V srečnih letih njunega skupnega življenja so nastale njegove najbolj izpopolnjene kompozicije. Kaj vse sta doživljala in s kakšnimi težavami sta se srečevala, preden sta stopila na skupno življenjsko pot, pa v pismih, ki sta si jih pošiljala v letih pred poroko.
Ljubezenska pisma nemških skladateljev /1 /: Albert Lortzing in Max Reger

Ljubezenska pisma nemških skladateljev /1 /: Albert Lortzing in Max Reger

ARS Skladatelj tedna, 21. april ― Albert Lortzing in Max Reger sta si bila po načinu življenja in glasbi, ki sta jo ustvarila, zelo različna. To se kaže tudi v pismih, ki sta jih pošiljala svojima izvoljenkama. Ljubezenska pisma nemških skladateljev je tokratna tema oddaje Skladatelj tedna. Spoznavali jih bomo skupaj z glasbo, katere nastanek je bil nemalokrat pogojen prav z ljubeznijo – srečno ali še pogosteje – z nesrečno. Albert Lortzing in Max Reger sta si bila po načinu življenja in glasbi, ki sta jo ustvarila, zelo različna. To se kaže tudi v pismih, ki sta jih pošiljala svojima izvoljenkama.
John Lewis /5/

John Lewis /5/

ARS Skladatelj tedna, 18. april ― Cikel oddaj o pianistu in skladatelju Johnu Lewisu ob stoletnici rojstva Cikel Skladatelj tedna bo ta teden posvečen ustvarjanju Johna Lewisa, enega najpomembnejših pianistov in skladateljev dvajsetega stoletja. Letos zaznamujemo stoletnico njegovega rojstva. Njegov slog igranja je bil ritmično razgiban, natančen, melodičen in prefinjen. V svojem komponiranju je povzel tudi prvine baročne glasbe – še posebej uspešno v zasedbi Modern Jazz Quartet. V zadnji oddaji bomo poslušali predvsem skladbe Johna Lewisa, ki jih je navdihnila glasba Johanna Sebastiana Bacha.
John Lewis /4/

John Lewis /4/

ARS Skladatelj tedna, 17. april ― Cikel oddaj o pianistu in skladatelju Johnu Lewisu ob stoletnici rojstva Cikel Skladatelj tedna bo ta teden posvečen ustvarjanju Johna Lewisa, enega najpomembnejših pianistov in skladateljev dvajsetega stoletja. Letos zaznamujemo stoletnico njegovega rojstva. Njegov slog igranja je bil ritmično razgiban, natančen, melodičen in prefinjen. V svojem komponiranju je povzel tudi prvine baročne glasbe – še posebej uspešno v zasedbi Modern Jazz Quartet. V četrtek bodo na vrsti skladbe Johna Lewisa iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja.
John Lewis /3/

John Lewis /3/

ARS Skladatelj tedna, 16. april ― Cikel oddaj o pianistu in skladatelju Johnu Lewisu ob stoletnici rojstva Cikel Skladatelj tedna bo ta teden posvečen ustvarjanju Johna Lewisa, enega najpomembnejših pianistov in skladateljev dvajsetega stoletja. Letos zaznamujemo stoletnico njegovega rojstva. Njegov slog igranja je bil ritmično razgiban, natančen, melodičen in prefinjen. V svojem komponiranju je povzel tudi prvine baročne glasbe – še posebej uspešno v zasedbi Modern Jazz Quartet. Za več desetletij so postali vodilna zasedba komornega jazza, znameniti po izjemno uspelem zlitju evropske klasične in sodobne jazzovske forme. S svojim izjemno uglajenim igranjem in nenazadnje tudi ugledno pojavo – vsi oblečeni v frake in metuljčke – so zelo prosperirali tudi med ljubitelji klasične glasbe.
John Lewis /2/

John Lewis /2/

ARS Skladatelj tedna, 15. april ― Cikel oddaj o pianistu in skladatelju Johnu Lewisu ob stoletnici rojstva Cikel Skladatelj tedna bo ta teden posvečen ustvarjanju Johna Lewisa, enega najpomembnejših pianistov in skladateljev dvajsetega stoletja. Letos zaznamujemo stoletnico njegovega rojstva. Njegov slog igranja je bil ritmično razgiban, natančen, melodičen in prefinjen. V svojem komponiranju je povzel tudi prvine baročne glasbe – še posebej uspešno v zasedbi Modern Jazz Quartet. v drugi oddaji bomo predvajali nekaj posnetkov z njihovega ljubljanskega koncerta leta 1960.
John Lewis /1/

John Lewis /1/

ARS Skladatelj tedna, 14. april ― Cikel oddaj o pianistu in skladatelju Johnu Lewisu ob stoletnici rojstva Cikel Skladatelj tedna bo ta teden posvečen ustvarjanju Johna Lewisa, enega najpomembnejših pianistov in skladateljev dvajsetega stoletja. Letos zaznamujemo stoletnico njegovega rojstva. Njegov slog igranja je bil ritmično razgiban, natančen, melodičen in prefinjen. V svojem komponiranju je povzel tudi prvine baročne glasbe – še posebej uspešno v zasedbi Modern Jazz Quartet. V prvi oddaji bom poslušali zgodnje skladbe Johna Lewisa.
Leonard Bernstein /5/

Leonard Bernstein /5/

ARS Skladatelj tedna, 11. april ― V raziskovanju notranjih svetov V zadnji oddaji cikla Skladatelj tedna, ki so ga v okviru tabora Glasbene mladine Slovenije pripravili udeleženci tečaja glasbene publicistike, obravnavamo Bernsteinova pozna dela. V središče pozornosti postavljamo Chichestrske psalme, prvo kompozicijo, ki je nastala po skladateljevi udarni tretji simfoniji, in Mašo, ki velja za skladateljevo najtehtnejše delo.
Leonard Bernstein /4/

Leonard Bernstein /4/

ARS Skladatelj tedna, 10. april ― Simfonije religioznosti Bernsteinova glasba ima veliko navdušencev in marsikateri njegova dela povezujejo z idejo religioznosti. Toda religiozni naboj navadno pripišejo le znanim Chichesterskim psalmom in Maši. Tak pogled ne razkriva celovite mešanice glasbe in globokega religioznega nagnjenja. Drugačna srečanja s “tistim drugim” izraža trojica simfonij, ki vedno bivajo v okolju programske glasbe; taka glasbena govorica namiguje na stvarne dogodke in jih dopolnjuje. Simfonija št. 1 se dotika življenja preroka Jeremije. Druga simfonija orisuje človekovo duševnost v iskanju bivanjske opore. Tretja simfonija, ki gradi na sporazumevanju z Bogom, poslušalca napoti iz zemeljskega sveta in ga nato spet povleče vanj.
Leonard Bernstein /3/

Leonard Bernstein /3/

ARS Skladatelj tedna, 9. april ― »Ameriški kandid« Želja marsikaterega ameriškega skladatelja, navdušenega nad jazzom in popularno glasbo je bila napisati opero kot tehtno glasbeno delo, ki bi dobilo priložnost na resnejših umetniških odrih. Leonardu Bernsteinu se je leta 1953 tako ponudila priložnost, da bi uglasbil delo, ki ga je predlagala takratna znana libretistka Lillian Heilman. K ideji so jo napeljale družbenopolitične razmere takratnega časa, saj so petdeseta leta prejšnjega stoletja močno zaznamovali odnosi med Združenimi državami Amerike in Sovjetsko zvezo. Različni interesi teh dveh svetovnih velesil so vodili v hladno vojno, propagando, psihološke operacije, vohunstva ter merjenja moči v tehnološkem razvoju, vse to pa se je odražalo predvsem v oboroževanju.
še novic