VZEMI SI ČAS. Čas, repeticija in upočasnitev

VZEMI SI ČAS. Čas, repeticija in upočasnitev

ARS Likovni odmevi, 27. julij ― Razstava je na ogled v Galeriji sodobne umetnosti v Celju V oddaji Likovni odmevi tokrat predstavljamo skupinsko mednarodno razstavo z naslovom VZEMI SI ČAS. Čas, repeticija in upočasnitev, ki je na ogled v Galeriji sodobne umetnosti v Celju. Umetniki, ki jih je izbrala kuratorica Irena Čerčnik v njej skozi različne medije pripovedujejo o času kot takem ter predvsem ponujajo občutenje časa. Ne kronološkega, merjenega, temveč globljega, ki je v nenehnem gibanju in prepletanju. Z govorjenjem o ciklih, ponavljanju, minevanju, upočasnjevanju, trajanju, nenehnem krogu življenja in smrti želi razstava ponuditi izkušnjo časa, ki se odmika od njegove običajne percepcije v vsakdanjem življenju. O tem se je s kustosinjo Ireno Čerčnik pogovarjala Aleksandra Saška Gruden  
CODE:RED Reka

CODE:RED Reka

Center in Galerija P74, 24. julij 23. 8.13. 9. 2019 Muzej moderne in sodobne umetnosti, Mali salon, Reka Po pregledni razstavi CODE:RED v ljubljanski Mestni galeriji (2018) in postavitvi v intermedijskem centru Edith-Russ-Haus v Oldenburgu, se projekt seli v Mali salon Muzeja moderne in sodobne umetnosti na Reki. V petek, 23. avgusta 2019, ob 20.00 napovedujejo javno odprtje razstave […]
IGOR ANDJELIĆ: CASA COME ME

IGOR ANDJELIĆ: CASA COME ME

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 24. julij ― Ob stoletnici umetniške šole Bauhaus se Igor Andjelić predstavlja z novim umetniškim projektom. Andjelić se po uspešni razstavi Cinecittà (Galerija Fotografija, 2018), ki je črpala navdih v črno-belem svetu italijanskega neorealizma, tematsko naslanja na véliko tradicijo nemškega Bauhausa. Na Bauhaus se ne navezuje skozi dobesedni prenos motivov, pač pa ga interpretira ideološko. Glavno vodilo pri ustvarjanju njegovega novega projekta je slavna ideja Walterja Gropiusa, ki izpostavi povezovanje vseh področij ustvarjanja, rušenje meja med »visoko« in »obrtno« umetnostjo, ki šele lahko pripelje do končnega cilja vseh vizualnih umetnosti oziroma gesamtkunstwerk-a. Tako se tudi Andjelić v svojem delu ne omejuje na en sam medij, temveč s svojo univerzalnostjo stopa na različna področja ustvarjanja. Razstava vključuje dela, ki so nastala v najrazličnejših kontekstih Andjelićevega umetniškega življenja. Predstavlja fotografska dela, v katera intervencijsko posega in jih spreminja v reliefne, skoraj arhitekturne konstrukcije. Njegov vir navdiha pri kolažnih podobah je prav minimalistična in funkcionalistična arhitektura, kakršno je promoviral tudi Bauhaus, pod njegovim objektivom pa se spremeni v abstrahirane kompozicije in geometrijske forme. A Bauhaus, posebej v arhitekturi, nikakor ni glavni vir navdiha za umetnika – arhitekturo nemške šole vseskozi navezuje tudi na funkcionalizem Malapartejeve hiše na otoku Capri, objektom Andjelićeve večne fascinacije. Temu posveti tudi maketo lastne arhitekture, ki se v Malapartejevi maniri dviga s tal in živi v simbiozi z vzhajanjem in zahajanjem sonca. Odmev italijanske povojne umetnosti je opazen tudi v kolesih, ki jih umetnik razstavlja kot intervencijske objekte – z njimi se je v obliki fotografije predstavil v projektu Cinecitta v povezavi z De Sicinim filmom Tatovi koles, tokrat pa je tematika drugačna. Na italijanski neorealizem se navezuje v smislu kolesa kot družbenega objekta, predmeta z veliko in podcenjeno vrednostjo. Kole

Recenzije muzejskih razstav

Društvo za domače raziskave, 23. julij ― Dieta od aprila 2019: enkrat mesečno recenzija muzejske razstave v časopisu Dnevnik. Razstave so v muzejski dejavnosti le vrh ledene gore, a tudi o njem je treba razmišljati. Pri likanju besedil in določanju naslovov člankov pomaga urednica Tanja Lesničar Pučko. [april] Moja Ljubljanica Bogata preteklost, nasmetena sedanjost Moja Ljubljanica na Vrhniki je edina stalna muzejska razstava, posvečena slovenski reki. Obiskovalcu ponuja topografski vpogled v civilizacijske dosežke prebivalstva, ki je živelo oziroma še živi v njenem porečju od prazgodovine do danes … https://www.dnevnik.si/1042883865 Razstavišče: Kulturni center Vrhnika Producent: Muzej in galerije mesta Ljubljane Kustosinja: Irena Šinkovec http://mojaljubljanica.si/ [maj] Šport na Loškem …
Kaja Kosmač in Sava Kosmač - Nosferatu (2006) Eksperimentalni video/ Avtorski video

Kaja Kosmač in Sava Kosmač - Nosferatu (2006) Eksperimentalni video/ Avtorski video

DIVA nove pridobitve, 20. julij ― Poklon F. W. Murnau-u. Ob glasbi Björk se v pretežno nočnih prizorih izmenjujejo črno-beli in barvni posnetki urbanih prizorišč in zasnežene gozdne pokrajine. Spremljamo okorno gibanje neopredeljene osebe, ki ga potencira dinamična kamera. Vrteče in dinamične prizore prekinjajo bližnji posnetki obraza, oči in rdeča gaz v snegu, ki skupaj tvorijo atmosfero nerealnosti in se približajo ekspresionistični simfoniji groze.(Diva)
Kaja Kosmač in Sava Kosmač - Please Don't Follow Me Into the Sun (2006) Eksperimentalni video/ Glasbeni video/ Avtorski video

Kaja Kosmač in Sava Kosmač - Please Don't Follow Me Into the Sun (2006) Eksperimentalni video/ Glasbeni video/ Avtorski video

DIVA nove pridobitve, 20. julij ― Ob glasbi banda Intimn Frizurn se gradi video, ki ga na eni starni opredeljuje ekološka tematika in urbana subkultura, na drugi pa pop estetika z potenciranimi barvnimi poudarki. Montaža sledi glasbeni kompoziciji in tvori kompozicijske matrice, posluži se tudi računalniških video efektov, najopazneje zrcalne podvojitve (mirror). Dinamične barvne posnetke industrijskega pejsaža, mimibežečega vlaka in plesnih korakov prekinjajo črno-beli prizori obraza, silhuetne figure in modri...
Kaja Kosmač in Sava Kosmač - To Paul & Friends (2009) Eksperimentalni video/ Glasbeni video/ Avtorski video

Kaja Kosmač in Sava Kosmač - To Paul & Friends (2009) Eksperimentalni video/ Glasbeni video/ Avtorski video

DIVA nove pridobitve, 20. julij ― Ob glasbi The Beatles se nejasni upočasnjeni posnetki odkrivajo kot fragmenti telesa in barvitega oblačila. Ko v igro stopi rumena cestna linija se hitrost pospešuje in posnetek približuje. Usmerjena svetloba, ki spremlja človeško figuro, izolira podobo in jo postavi v kontrapunkt z bogastvom barvnih fragmentov, kar ustvari melanholično atmosfero. (Diva)
Kaja Kosmač & Sava Kosmač - Marzidovšek Minimal Laboratorium (2013) Dokumentarni video

Kaja Kosmač & Sava Kosmač - Marzidovšek Minimal Laboratorium (2013) Dokumentarni video

DIVA nove pridobitve, 20. julij ― Marzidovšek Minimal Laboratorium (MML) je portret (o)kultnega slovenskobistriškega minimalista, zvočnega eksperimentatorja in vsestranskega kreativca Maria Marzidovška (1961-2011). S svojo neodvisno založbo kasetne produkcije MML je bil Mario vozliščna figura mariborskega podtalja 80-ih: glasbenik, eksperimentator, laboratorijec, inovator, performer, provokator. Bil je vseprisoten in visoko produktiven: v pičlih nekaj letih je na provizorični opremi sproducir...
Kuratorka Yunnia Yang gostja Postaje DIVA (2019-07-10)

Kuratorka Yunnia Yang gostja Postaje DIVA (2019-07-10)

DIVA video arhiv, 20. julij ― Yunnia Yang, tajvanska kuratorka, je za Projektno sobo SCCA pripravila enouren program videa z naslovom Vmesno stanje duha. Pred dvema letoma je pri nas predstavila sodobni tajvanski video, zdaj je izbrala enajstih del, ki reflektirajo obdobje komunizma in socializma v državah zahodnega Balkana, vzhodne Evrope in Rusije. Kmalu zatem je ta program predstavila še v formi razstave v galeriji Easttopics v Budimpešti. več
Na robu: vizualna umetnost v Kraljevini Jugoslaviji (1929 – 1941)

Na robu: vizualna umetnost v Kraljevini Jugoslaviji (1929 – 1941)

ARS Likovni odmevi, 20. julij ― Razstava v Moderni galeriji v Ljubljani V Moderni galeriji v Ljubljani je odprta razstava z naslovom Na robu: vizualna umetnost v Kraljevini Jugoslaviji (1929 -1941 )z več kot 130 deli umetnic in umetnikov, arhivskim in knjižničnim gradivom iz več kot 50-ih javnih in zasebnih zbirk iz držav nekdanje Jugoslavije. Razstava je problemski pregled slikarstva, kiparstva, grafike, risbe, fotografije in filma tistega časa, večina del iz tujine je na ogled prvič. Gost oddaje je kustos razstave Marko Jenko.
še novic