18. maj: MEDNARODNI MUZEJSKI DAN

18. maj: MEDNARODNI MUZEJSKI DAN

Galerija Murska Sobota, 15. maj ― Letošnji Mednarodni muzejski dan, ki ga vsako leto obeležujemo 18. maja, poteka pod geslom »Muzeji za enakost: raznolikost in inkluzivnost« (Museums for Equality: Diversity and Inclusion). V naši galeriji naše spremljevalne programe ob razstavah skrbno prilagajmo različnim skupinam, tudi tistim najbolj ranljivim.  Vljudno vabljeni, da nas v ponedeljek, 18. maja 2020, obiščete med 9. in 17. […]

Odprtje razstave Suzanne Király-Moss & Sebastijana Časarja z naslovom Križpotja

Galerija-Muzej Lendava, 15. maj ― Galerija-Muzej Lendava vas vljudno vabi na virtualno odprtje razstave Suzanne Király-Moss in Sebastijana Časarja z naslovom Križpotja, ki bo v ponedeljek, 18. maja 2020, ob 18. uri na družabnem omrežju Facebook in na uradni spletni strani našega zavoda (www.gml.si). Razstava bo na ogled v Sinagogi Lendava, ki po zaprtju zaradi epidemije ponovno odpira svoja vrata za obiskovalce. Preberite več →

Helena Tahir: Risbe in grafike

KIBLA, 14. maj ― Helena Tahir: Risbe in grafike20. 5.—12. 6. 2020artKIT, Glavni trg 14, MariborVabljeni v galerijo artKIT, kjer bo od srede, 20. maja, do petka, 12. junija 2020, na ogled samostojna razstava risb in grafik umetnice mlajše generacije Helene Tahir. Za risbe in grafike Helene Tahir bi lahko rekli, da...

Jože Šubic: Glorious Twelfth

KIBLA, 14. maj ― Jože Šubic: Glorious Twelfth 18. 5.—5. 6. 2020KiBela/MMC KIBLAVabljeni v prostor za umetnost KiBela, kjer bo od ponedeljka, 18. maja do petka, 5. junija 2020, na ogled samostojna razstava Glorious Twelfth umetnika Jožeta Šubica, letošnjega prejemnika Nagrade ZDSLU za življenjsko delo – asemblaž....
Nagrada OHO Niki Ham

Nagrada OHO Niki Ham

Dnevnik, 14. maj ― Nagrada skupine OHO, ki je osrednja nacionalna nagrada za sodobno vizualno umetnost, namenjena ustvarjalcem do 40. leta, gre letos Niki Ham, so sporočili iz Centra in galerije P74. Avtorica, ki je magistrirala na oddelku za slikarstvo na ALUO, se v...
Skozi stene, a ne čisto brez melanholije

Skozi stene, a ne čisto brez melanholije

Radio Študent, 13. maj ― V današnjih dneh je bolj težko slediti aktualnim razstavam, ker jih z izjemo peščice online razstav pač ni mogoče izvajati. Čas torej omogoča, da se spomnimo na avtorje, ki ne začenjajo svoje umetniške poti zdaj, temveč so že v prejšnjem stoletju začeli postavljati temelje za umetnost, kot jo poznamo danes.

Pogled nazaj: MOJCA ZLOKARNIK. OBJEKTI STREMLJENJA in GREGOR PURGAJ. SLIKE (5. 9. – 30. 10. 2013)

Galerija Murska Sobota, 11. maj ― Leta 2013 sta se v naši galeriji predstavila dva umetnika, ki nas nagovarjata skozi barve: Mojca Zlokarnik v “veliki galeriji” in Gregor Purgaj v “mali galeriji”. Ob razstavah smo pripravili bogat spremljevalni program, ki je pritegnil raznovrstno in številno publiko. Ob razstavi je kustos Robert Inhof zapisal:“Dela Zlokarnikove povsem zanikajo Evklidovski prostor in Newtnovo optiko. […]
ENEJ GALA: NA RAMENIH PRITLIKAVCEV / ON THE SHOULDERS OF DWARFS

ENEJ GALA: NA RAMENIH PRITLIKAVCEV / ON THE SHOULDERS OF DWARFS

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 11. maj ― Prvi, ki se mu pripisuje znameniti rek "nanos gigantum humeris insidentes" je Bernard Chartreški. Rek, ki se je v popularni kulturi zasidral v eni od različic sedečih na ramenih velikanov, je v zgodovini neutrudljivo služil kot skromno opravičilo tako za sposobnost kakor za nesposobnost številnih, predvsem pa intelektualnih velikanov. Njegova parafraza preizprašuje perspektivo sodobnega subjekta, iz katere izhaja odnos do ideoloških velikanov, ki prepogosto zastirajo pogled, namesto da bi nudili svoja ramena v prid daljnovidnosti pritlikavih. Razstavni prostor se prelevi v laboratorij, kjer je lutkovni performans osrednji dogodek, čeprav fizično nastopi kot obstranski in tako poskrbi, da se sam temelj razstave izogne središču pozornosti kakor piker sinonim prakse zapostavljenih subjektov. "Bonton" je instalacija dveh lutkovnih odrov, ki sta po obliki nekje med terarijema, celicama na zaprtem psihiatričnem oddelku in miniaturnima belima kockama, ki s steklom razmejujeta lutki od publike. Dvojina je minimalno odstopanje od izjeme – ko se dvakrat ponovi ista napaka, je to prvi korak k pravilu. Kot specializirana znanstvenika se performerja vidno vzpenjata nad poizkusna dvojčka – substituta teles skupnega imenovalca žive in nežive narave, pri čemer se znanstveni pristop izpostavi kot eden glavnih nosilcev dogmatičnosti današnjega časa. Oglene okončine lutk beležijo sledi njunih gibov in se hkrati vzpostavijo kot osnovno orodje za sporazumevanje. Tako sta obe vlogi, lutkarja-znanstvenika in lutke kot vrste opazovanega subjekta, enakovredno (raz)vrednoteni v medsebojnem prepletu aktivnosti, kjer se ena od druge učita prav tistih dinamik soodvisnosti, od katerih je odvisen njun obstoj. Pozornost na osrednji steni krade monumentalna kompozicija slik, ki preizprašuje slikarski subjekt skozi enciklopedično rekonfiguracijo na prvi pogled očitnih taksonomij. Ironija je prisotna že v sami slikarski tehniki, kjer se nepravilnosti v figuraliki prepletajo z navidezno rigidno analiz
Emil Memon - On the Run, an American song (2018) Glasbeni video

Emil Memon - On the Run, an American song (2018) Glasbeni video

DIVA nove pridobitve, 11. maj ― Pesem Emila Memona se ukvarja z bolečino in paranojo ameriškega življenja. Gre za kinematografsko pesem, v kateri besedilo opisuje mlada zaljubljenca, kot v hollywoodskih filmih, ki bežita pred zakonom čez prostrane ZDA, kar ima nekaj za opraviti s filmom "Bonnie in Clyde" Arthurja Pena. Besedilo se referira na ploščo "Berlin" Louja Reeda. Za video delo so značilne vizualne podobe, ki so zreducirane na domala statične prizore. V njih je zaznati le minimalne premike, ki jih tvori...
še novic