Z IGRO DO DEDIŠČINE

Z IGRO DO DEDIŠČINE

Galerija Murska Sobota, 1. oktober 2021 ― Slovenski muzeji in galerije smo se tudi letos združili v akciji Z igro do dediščine, ki poteka v Tednu otroka, od 4. do 10. oktobra 2021. Za vas smo pripravili številne brezplačne programe in prireditve po vsej Sloveniji. Akcijo organizira Sekcija za izobraževanje in komuniciranje Skupnosti muzejev Slovenije.   V Galeriji Murska Sobota bomo akcijo […]
NAPOVEDUJEMO:

NAPOVEDUJEMO:

Galerija Murska Sobota, 1. oktober 2021 ― Dragi obiskovalci, v sodelovanju z Galerijo Božidar Jakac iz Kostanjevice na Krki za vas pripravljamo dve novi razstavi: BOGDAN BORČIĆ. Izbor grafik in risb iz stalne zbirke GBJ Kostanjevica na Krki in NATAŠA MIRTIČ. Grafike. Hkrati vas obveščamo, da bo zaradi priprave razstav Galerija Murska Sobota do vključno 13. oktobra 2021 zaprta.  Hvala za razumevanje! […]
BRIDA: PREPLETENOST

BRIDA: PREPLETENOST

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 1. oktober 2021 ― Obeleževanje četrt stoletja umetniškega kolektiva BridA pada v okoliščine, ki si jih pred samo nekaj leti nismo niti približno predstavljali, ne glede na to pa pomenijo le dosledno izpeljavo že dlje časa trajajočih družbenopolitičnih problematik. Problematik, ki jih v svojem delovanju umetniški kolektiv BridA raziskuje od samih začetkov svojega ustvarjanja ter okoli katerih formulira nove naloge in novo področje raziskovanja sodobne umetnosti. V današnji čedalje bolj radikalizirani klimi vprašanja (vrednostne) obravnave informacije, emancipatornega potenciala tehnologije in njene represivne instrumentalizacije, obvladovanja teles in populacije ter statusa znanstvenega in moči njegovega argumenta dobivajo čedalje usodnejše in daljnosežne implikacije. Zdi se, da ves čas žongliramo na napeti vrvici med fatalističnimi napovedmi konca in obeti novih začetkov. Težko bi si predstavljali primernejše scenografije za pregledno razstavo ob 25. obletnici kolektiva, vendar bi popolnoma narobe sklepali, če bi mislili, da je priložnostno naslavljanje trenutka bistveno za njihovo delovanje. Prav nasprotno, ujemanje med radikalizacijo omenjenih problematik in pričujočo razstavo je posledica Bridinega poltretje desetletje trajajočega minucioznega širjenja dosega sodobne umetnosti in nikakor ni, kot temu rečejo v uvodni špici ameriških dram, naključno. Tako kot bi, kljub zgovornosti Bridinih projektov v kontekstu družbenopolitičnega trenutka, njihovo prakso težko označili za »angažirano« v kakšnem artivističnem pomenu, bi podobno, kljub znanstvenemu navdihu in – delno – metodologiji, Brido umestili na področje art-science. Že površen bralec njihovih projektov bo opazil, da tehtni znanstveni utemeljitvi njihovih del praviloma sledi trenutek, ko bo pozitivizem znanstvenega dokaza subtilno in elegantno zamenjal argument povsem drugega registra, neka popolnoma nasprotna logika, ki bo dinamiko projekta povsem obrnilo na glavo. To je tipičen Bridin manever, ki poteka tudi v drugi smeri. Izp
ART STAYS FESTIVAL : STRUCTURA

ART STAYS FESTIVAL : STRUCTURA

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 28. september 2021 ― Umetniki / Artists 2021: Herbert Hamak, Julia Mangold, Gal Weinstein, Dušan Fišer, Faig Ahmed, Duša Jesih, Mohammad Al-Hemd, Matej Andraž Vogrinčič, Radenko Milan & Roman Uranjek, Tamara Kvesitadze, Johannes Nielsen, Tomaž Plavec, Sasha Frolova, Milojka Drobne, Annalú, Kyoji Nagatani, Getulio Alviani, Mario Ballocco, Alberto BIasi, Enrico Castellani, Gianni Colombo, Dadamaino, Lucio Fontana, Carmelo Arden Quin, J. Hans Glattfelder, Morrison, Julio Le Parc, Bruno Munari, Yvaral, Oki Izumi, Tomo Stanič, Rok Horvat, Adi Brown, Einav Zeichner, Lilach Yaron, Neta Chavy, Nitsan Zimra, Noa Berant, Ron Yosef, Roni Binder, Tair Uria, Valeria Modalvski, Teo Annjee, Nur Fazera Binte Makrof, Edmund Kerk, Wee Xuan, Bevelyn, Tasfia Hasin Nawar, Danial Shafiq Bin Mohd Fauzi, Ina Loitzl, Suzana Brborović, Ana Skobe, Doroteja Dolinšek, Janja Kosi, Katja Pal, Maruša Meglič, Movimento Creative Label, Marek Schovanek, Art Stays Art team…

Bojana Križanec: Metamorfoze srca

KIBLA, 28. september 2021 ― Bojana Križanec: Metamorfoze srca29. 9.–16. 10. 2021Galerija Hest, Židovska ulica 1, MariborVabljeni na razstavo skulptur Bojana Križanec Metamorfoze srca, odprtje bo v sredo, 29. septembra 2021, ob 19. uri, v Galeriji Hest, Židovska ulica 1, Maribor.VABILO (PDF)Bojana Križanec je celovita vizualna...

Animirane ženske

KIBLA, 28. september 2021 ― Animirane ženskeSkupinska razstava animiranih avtoportretov30. 9.–3. 10. 2021artKIT, Glavni trg 14, MariborV okviru festivala StopTrik vas vabimo na odprtje skupinske razstave animiranih avtoportretov, ki bo v četrtek, 30. septembra, ob 18. uri v galeriji artKIT.Namen projekta Animirane ženske je...
Lara Reichmann: 26° južno1. – 22. oktober 2021otvoritev: 1....

Lara Reichmann: 26° južno1. – 22. oktober 2021otvoritev: 1....

Hiša kulture v Pivki, 27. september 2021 ― Lara Reichmann: 26° južno1. – 22. oktober 2021otvoritev: 1. oktober ob 19. uriKustosinja razstave: Mojca GrmekVizualna umetnica najmlajše generacije Lara Reichmann se v svojih umetniški praksi ukvarja s tematiko življenjskega prostora v različnih družbenih kontekstih. Na tokratni razstavi predstavlja dve deli, ki ju povezuje skupni naslov 26° južno.Osrednji galerijski prostor zavzema instalacija A New Voyage Round the World, katere izhodišče je pojav fantomskih otokov, fiktivnih ozemelj, vrisanih na zemljevide iz prejšnjih stoletij. Delo preko prevzemanja in poigravanja s tržnimi modeli nepremičninskih agencij neobstoječe kraje ponovno postavi na zemljevid (in trg) ter jih interpretira kot prostore hrepenenj, ki si jih je, za pravo ceno, možno lastiti.V drugem prostoru je predstavljeno delo The Hole at the Pole, ki se ukvarja z ozemljem Arktike. Z napredovanjem podnebnih sprememb je tudi to – v osnovi transnacionalno – ozemlje postalo cilj tekme za surovine in s tem prizorišče boja za prilaščanje. Ironično pa se severni pol, tako kot zarisovanju novih državnih meja, uspešno izmika tudi reprezentaciji na zemljevidu. Če se je revija Whole Earth Catalog v zgodovino zapisala z objavo prvega satelitskega posnetka celotne Zemlje, pomanjkljive podobe Arktike ponazarjajo »necelost« Zemlje – vse tisto, kar se izgubi med procesom beleženja različnih verzij sveta, ki nam jih ponujajo zemljevidi in satelitski posnetki.Kar povezuje deli, predstavljeni na razstavi, so na eni strani načini označevanja, reprezentacije in razumevanja/branja teritorija preko zemljevidov, na drugi pa strategije prilaščanja, trženja in izkoriščanja ozemelj. V njih umetnica raziskuje vlogo kartografije pri vzpostavljanju oblastnih razmerij in mehanizmov, ki jih za svojo reprodukcijo potrebuje kapitalistični sistem.────────────Lara Reichmann (1995) je zaključila študij kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani in podiplomski študij na Univerzi za uporabne umetnosti na Dunaju,
še novic