Konzervativni stric Psiho

Konzervativni stric Psiho

Neodvisni, 6. april ― Avtor članka si je v Gledališču Glej ogledal predstavo Psiho režiserja Jaše Kocelija, ki je nastala po besedilu Davorina Lenka: "Zakaj je Patrikov govor o ženski tako izrazito esencialističen, impotenten in mizogin? Zdi se, da je psihič kot lik izbran ne zaradi drugačne produkcije subjektivnosti, ampak zopet kot izgovor. Psiho kot konzervativni stric, ki nam (moškim) govori, kar resnično mislimo in čutimo o ženskah (in ženskam, kar resnično mislijo o sebi?). Psiho kot heroj ere?"

(Ne)odvisnost Neodvisnih

Neodvisni, 2. april ― Platforma Neodvisni obratuje od začetka leta in po tromesečnem obdobju delovanja je nastopil čas za samorefleksijo: "Neodvisnost Neodvisnih bi bila lahko tudi v tem, da se kritiško in teoretsko telo kot tako uspe prepoznati kot skupnost pišočih, ki za lastno misel terja svoj prostor in svoj čas ter določene pogoje dela."
13 tez o aktivizmu v umetnosti

13 tez o aktivizmu v umetnosti

Neodvisni, 24. marec ― Ko zmanjka prostora v medijih, smo tu Neodvisni, da damo podržko sceni in širimo prostor debate. Objavljamo neokrnjenih 13 tez o aktivizmu v umetnosti umetnice in producentke Dragane Alfirević: "Ko je politična sfera tako shirana, ko so politiki in politično udejstvovanje podobni bolj fikciji kot realnosti, kaj naj potem počnemo umetniki, katerih delo naj bi baziralo na domišljiji? Ko življenje samo postane fikcija, kaj preostane umetnosti?"
Hočem biti neodvisno besedilo

Hočem biti neodvisno besedilo

Neodvisni, 16. marec ― Prispevek Varje Hrvatin premišljuje zlasti, kaj pomeni biti (ne)odvisen, tako v smislu širših kontekstov, v katere spada neodvisna scena ter njeno razmerje do institucije, zlasti pa v premišljevanju onotologije gledališkega besedila: "Neodvisnosti sama ne vidim kot definicijo, temveč pozicijo. Pozicijo uprizoritvenega prijema, ki je osvobojena in neobremenjena sebi predpisanega namena in koda. Pozicijo uprizoritvenega besedila, iztrgano iz okov dramskega in predloženega. Pozicijo avtorja, ki se izlušči iz sebi predpisane ustvarjalne vloge ter raziskuje, izziva in zahteva drugačno, manj osamljeno in izključno pišočo vlogo."
(Ne)smešnost zatiranja

(Ne)smešnost zatiranja

Neodvisni, 10. marec ― Katja Čičigoj v recenziji predstave Živela vulva premišljuje zlasti zagonetno razmerje med feminizmom in humorjem: "S tem, ko si predstava Živela vulva! za nalogo zada satirično uprizarjanje »jagodnega izbora« zgodovine zatiranja, utišanja, zanikanja ženske seksualnosti, se tako pravzaprav pogumno podaja na minsko polje problematike humorja v feminizmu. Spretno uporabiti humor, da bi netrivialno spregovorili o zatiranju, nikakor ni lahko."
Biti skupajsam

Biti skupajsam

Neodvisni, 3. marec ― Tokratne Fizične manifestacije Snježane Premuš nas postavljajo v izkustveno situacijo, ki dolbe nove načine sobivanja v gledališču: "Zvočnočutna percepcija, ki je na vsaki koordinati prostora edinstvena, je poleg zvoka sestavljena tudi iz možnosti, da sami odločamo, kje in kako bomo del tega doživetja. Ponujeno nam je, da vse te prostore tudi sami preizkusimo, s tem ko se premikamo po njih, se nameščamo in premeščamo v različne pozicije ali pa stopimo do mikrofonov – omejitev nam izvirni ustvarjalci laboratorija ne postavljajo, s čimer nas uspešno privabijo, da se po začetnem opazovanju na robu tudi sami podamo v prostor ter se premikamo glede na lastne želje."
še novic