Oskarji 2020, Prekla, #Tukaj sem, Fantazijski otok

ARS Gremo v kino, 1. februar ― Kaj so nam prinesli letošnji oskarji, ocene filmov Prekla, #Tukaj sem in Fantazijski otok ter Valentinov Retrosex v ljubljanskem mestnem kinu V oddaji se bomo najprej ozrli na letošnje oskarje in presenetljivega zmagovalca, med premierami pa bomo ocenili tri filme – zmagovalca lanskega Liffa, rusko dramo Prekla, francosko-belgijsko romantično komedijo #Tukaj sem in grozljivko Fantazijski otok.
Dnevnik Diane Budisavljević in pogovor z režiserko

Dnevnik Diane Budisavljević in pogovor z režiserko

ARS Gremo v kino, 25. januar ― Nesrečniki, Ptice roparice (in fantastična osamosvojitev Harley Quinn), festival kratkega filma v Clermont-Ferrandu V kine je prišel veliki zmagovalec Puljskega filmskega festivala, nastal v hrvaško slovensko srbski koprodukciji – Dnevnik Diane Budisavljević je dolgo zamolčana zgodba o ženski, ki je med drugo svetovno vojno iz ustaških taborišč rešila na tisoče otrok. Režiserka filma Dana Budisavljević bo gostja v oddaji. Poleg tega bomo ocenili kriminalno dramo Nesrečniki režiserja Ladja Lyja, ki je prejela nagrado žirije v Cannesu in je nominirana za oskarja za najboljši tujejezični film, in Ptice roparice. Film je nadaljevanje Odreda odpisanih, pri čemer se tokrat zgodba vrti okrog Harley Quinn, ki jo spet igra Margot Robbie. V oddaji bomo poročali tudi o vrhuncih letošnjega festivala kratkega filma v Clermont-Ferrandu. Vabljeni k poslušanju!
Izdajalec, Vsi proti vsem, Dragan Bjelogrlić, Filmski festival v Rotterdamu

Izdajalec, Vsi proti vsem, Dragan Bjelogrlić, Filmski festival v Rotterdamu

ARS Gremo v kino, 18. januar ― Dragan Bjelogrlić je obiskal Piran in na Festivalu evropskega in mediteranskega filma prejel nagrado za prispevek k evropski kinematografiji Ocenili bomo biografski film Izdajalec italijanskega režiserja Marca Bellocchia o mafijskem skesancu Tommasu Buscetti ter nov slovenski film Vsi proti vsem. Režiser in scenarist Andrej Košak je dogajanje postavil v manjše slovensko mesto, kjer se odvija umazani predvolilni boj za oblast. Pogovarjali se bomo s srbskim igralcem, scenaristom in producentom Draganom Bjelogrlićem, ki je obiskal Piran in na Festivalu evropskega in mediteranskega filma prejel nagrado za avtorski prispevek k evropski kinematografiji. Iz Pirana se bomo odpravili v Rotterdam, kjer do konca tedna poteka 49. mednarodni filmski festival.
Dolittle, Čas deklištva, Gospodje, SFC v letu 2020, Balkam

Dolittle, Čas deklištva, Gospodje, SFC v letu 2020, Balkam

ARS Gremo v kino, 11. januar ― Novo delo Grete Gerwig Čas deklištva in komična kriminalna akcija Gospodje – sta dve izmed filmskih premier v tem tednu. V oddaji tokrat ocenjujemo družinsko pustolovščino Dolittle, novo delo – romantično dramo Grete Gerwig Čas deklištva in komično kriminalno akcijo Guyja Ritchieja Gospodje. Poleg tega se oziramo po projektih Slovenskega filmskega centra v letošnjem letu in pregledu snemalsko najuspešnejših filmov v zadnjih dveh letih s področja nekdanje Jugoslavije z naslovom Balkam.
Moj najboljši profil, Obtožujem!, 31. tržaški filmski festival, Nominacije za oskarje 2020

Moj najboljši profil, Obtožujem!, 31. tržaški filmski festival, Nominacije za oskarje 2020

ARS Gremo v kino, 4. januar ― Analiziramo tudi še sveže nominacije za oskarje. Ocenjujemo nove filme z rednega sporeda: ta teden sta premiero doživela Moj najboljši profil z Juliette Binoche v glavni vlogi ter Obtožujem! režiserja Romana Polanskega. Predstavljamo 31. tržaški filmski festival in analiziramo nominacije za zlate kipce. Naš rimski dopisnik si je ogledal nov biografski film o Dveh papežih, ki je očaral filmsko in po novem tudi oskarjevsko javnost: Benedikta Šestnajstega in Frančiška v njem igrata Anthony Hopkins in Jonathan Pryce.
Polsestra, 1917, Unstill, Stieg Larsson: Mož, ki se je igral z ognjem

Polsestra, 1917, Unstill, Stieg Larsson: Mož, ki se je igral z ognjem

ARS Gremo v kino, 28. december 2019 ― S filmskim kritikom Denisom Valičem o novem filmu Damjana Kozoleta Polsestra Slovensko premiero je doživela Polsestra, film režiserja in soscenarista Damjana Kozoleta o odtujenih polsestrah iz Izole, ki med mrzlo ljubljansko zimo vendarle uspeta otopliti odnos in skleniti zavezništvo. O filmu se bomo pogovarjali s kritikom Denisom Valičem. Ocenili bomo dramo 1917, s katero je Sam Mendes želel pričarati neposredno doživetje z bojišča prve svetovne vojne. Premiero sta doživela tudi pustolovska drama Nemir oziroma Unstill režiserja in scenarista Andraža Kadunca ter dokumentarni portret švedskega pisatelja in novinarja Stiega Larssona, posvečen njegovi življenjski obsesiji: razkrivanju skrajnih desničarskih gibanj in njihovih strategij, kako priti na oblast.
Zakaj v kino ter zgodbe kinooperaterjev nekoč in danes; Nevidno življenje Evridike; One so bombe; Cats

Zakaj v kino ter zgodbe kinooperaterjev nekoč in danes; Nevidno življenje Evridike; One so bombe; Cats

ARS Gremo v kino, 21. december 2019 ― Z raziskovalcema Karmen Hrovat in Klemnom Žunom ter s kinooperaterjem Bojanom Bajsičem o tem, zakaj oditi v kino. Pomembna razloga, zakaj obiskujemo kino, sta družabna in ritualna razsežnost filmske projekcije. Z gosti, raziskovalcema zgodovine kina in z njim povezanih zgodb, Karmen Hrovat in Klemnom Žunom, ter s kinooperaterjem Bojanom Bajsičem, se bomo pogovarjali o tem, zakaj danes, ko so mnoge vsebine pretočne in dostopne prek spleta, obiskujemo kino. Govorili bomo tudi o tem, kako je potekalo delo kinooperaterja nekoč in danes. Za vas, dragi poslušalci in poslušalke, smo ocenili tri filme, ki si jih lahko ogledate na rednem sporedu naših kinematografov: v Cankarjevem domu v Ljubljani vrtijo brazilsko dramo Nevidno življenje Evridike, v Cineplexxih in Kolosejih pa ameriški biografski film One so bombe ter muzikal Cats. Vabljeni k poslušanju!
Široko zaprte oči dvajset let pozneje

Široko zaprte oči dvajset let pozneje

ARS Gremo v kino, 14. december 2019 ― Ali poslednji film Stanleyja Kubricka, mojstrovino Široko zaprte oči, danes razumemo drugače kot ob nastanku? Izbirali bomo med filmi Resnica japonskega režiserja Hirokazuja Koreede, britanskim Ritmom udarcev Briana Welsha in animirano Slavno medvedjo zasedbo Sicilije Lorenza Mattottija. Povabili vas bomo v Bovec na festival športnega filma in se vprašali, ali nas Kubrickova poslednja mojstrovina Široko zaprte oči danes nagovarja drugače, kot ob nastanku pred dvajsetimi leti. Na kratko – filmski spored je odličen, kot se za te dni in večere spodobi.
Vojna zvezd: Vzpon Skywalkerja

Vojna zvezd: Vzpon Skywalkerja

ARS Gremo v kino, 7. december 2019 ― Nož v hrbet, Portret mladenke v ognju, Sune in Sune V središču oddaje Gremo v kino je zadnji del tretje in zadnje trilogije Vojne zvezd s podnaslovom Vzpon Skywalkerja. Ocenili bomo tudi detektivko z zvezdniško zasedbo (Jamie Lee Curtis, Daniel Craig, Christopher Plummer in drugi) Nož v hrbet režiserja Riana Johnsona (sicer tudi režiserja predzadnjega dela Vojne zvezd), pa novi film francoske cineastke Céline Sciamma (avtorice Pobalinke in Bande punc) – njena zgodovinska romanca Portret mladenke v ognju, postavljena v 18. stoletje, je v Cannesu prejela nagrado za najboljši scenarij – ter švedsko družinsko komedijo Jona Holmberga Sune in Sune.
Animateka, Parazit, Jaz sem Frenk, Korporacija, I-otok

Animateka, Parazit, Jaz sem Frenk, Korporacija, I-otok

ARS Gremo v kino, 23. november 2019 ― Premieri tega tedna sta Korporacija in I-otok, govorimo pa tudi o Animateki ter filmih Jaz sem Frenk in Parazit. Oddajo tokrat namenjamo kar trem slovenskim filmom: novi drami Metoda Pevca Jaz sem Frenk, kriminalni drami Zorana Benčiča in Mateja Nahtigala Korporacija in dokumentarnemu filmu I-otok Mihe Čélarja. Govorimo tudi o letošnjem canskem zmagovalcu Parazit in o iztekajočem se festivalu Animateka.
Prekla Kantimirja Balagova

Prekla Kantimirja Balagova

ARS Gremo v kino, 16. november 2019 ― Zmagovalec 30. Ljubljanskega filmskega festivala V središču oddaje Gremo v kino bodo ruski film Prekla Kantimirja Balagova, ki je na 30. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu prejel vodomca, celovečerni prvenec Gregorja Božiča Zgodbe iz kostanjevih gozdov, prejemnik kar enajstih vesen na letošnjem Festivalu slovenskega filma, in biografski film Judy o Judy Garland. Poročali bomo o nagradi LUX, ki jo podeljuje Evropski parlament, o prestižni nagradi Europa Cinemas za najboljši program leta 2019, ki jo je prejel ljubljanski mestni kino Kinodvor, poleg tega pa bomo izpostavili še nekaj vrhuncev festivala Animateka, ki se začenja prihodnji ponedeljek.
30. ljubljanski mednarodni filmski festival

30. ljubljanski mednarodni filmski festival

ARS Gremo v kino, 2. november 2019 ― Liffe je v sredo odprl avtobiografski film Abela Ferrare, ki zadnja leta živi in ustvarja v Rimu. V Ljubljani se je začel 30. Liffe. Jubilejni ljubljanski filmski festival gosti kultnega ameriškega režiserja Abela Ferraro in pričakuje milijontega obiskovalca, ki si projekcije lahko ogleda v šestih ljubljanskih kinih in še v treh v Mariboru, Celju in Novem mestu. V oddaji se bomo posvetili sekcijama Perspektive in Ekstravaganca ter prvi celovitejši retrospektivi kubanskega filma pri nas.
Dober dan za delo

Dober dan za delo

ARS Gremo v kino, 26. oktober 2019 ― Ocene filmov Dober dan za delo, Mali Joe, Neskončni nogomet in Doktor Sleep ter poročilo o mednarodnem simpoziju filmske teorije Jesenska filmska šola V središču oddaje Gremo v kino bo novi film Martina Turka Dober dan za delo. Zgodba o moškem, ki je, kot pravi Turk, »predober za ta svet«, je postavljena v sodobno Sarajevo. Ocenili bomo tudi film Mali Joe Jessice Hausner, dokumentarec Neskončni nogomet – njegov avtor Corneliu Porumboiu, eden vidnejših predstavnikov romunskega novega vala, v njem predstavlja moškega, ki želi spremeniti pravila nogometa – in zatem še grozljivko Doktor Sleep, nadaljevanje kultnega Izžarevanja, ki ga je režiral Stanley Kubrick. Za film je skupaj z režiserjem Mikom Flanaganom napisal scenarij po svoji knjigi Stephen King, ki je tudi avtor romana Izžarevanje. Poleg tega bomo v oddaji poročali o mednarodnem simpoziju filmske teorije Jesenska filmska šola – letos je bil dogodek posvečen odrazom razvoja novih identitetnih struktur v dokumentarcih z območja tako imenovane »jugosfere«.
še novic