Zemlja pleše

Performans (Nenad Jelesijević), 26. januar ― Zgodovina človeštva: neizmerna gmota vsega v vsem in ničesar v ničemer; dejstva in psevdodejstva, zapisana in nezapisana; fikcija, domišljija, nemogoča resnica; prevlada tega ali onega; zajemanje časa, ki ne obstaja; tukaj in zdaj, prej in nekje; neresnična zgodba, ki je mogoča po zaslugi merjenja časa in štetja nepreštevnega; nujno ne-zgodba.   Človeštvo: nadrealen zbir posameznih […]

Dramatizirati situacijo

Performans (Nenad Jelesijević), 13. januar ― Dramsko besedilo Maria (p)opisuje življenje mladostnice s tako imenovanega družbenega roba med slikanjem podobe njenega provincialnega mesta, pušča pa vtis deskriptivnosti in objektivnosti, ki sicer pogosto zavira politizacijo umetniškega izraza. Prvi vtis o njegovi ljubljanski uprizoritvi je prevlada pripovedi nad močno vizualno obdelanimi prizori.   Besedilo je lep primer za premislek o tako imenovani krizi […]

Pobeg k sebi

Performans (Nenad Jelesijević), 7. januar ― Petje kot družabno početje gotovo lahko obudi skupno in spodbudi potencial osvoboditve. Izziv je razširiti tovrstno izkušnjo onkraj biopolitičnega, živeti vsak dan in ne le ob koncu tedna, “pobegniti” k sebi, da bi živeli lastno željo.   Pobeg k sebi, prispevek ob predstavi Karaoke v gledališkem listu MGL.   ………………… Jure Novak: Karaoke. Režija: Jure Novak. […]

Careless whispers

Performans (Nenad Jelesijević), 7. december 2019 ― Saga se nadaljuje, tema je zahtevna. Metamorfoza ali postopnost ali evolucija je vidna lastnost projekta Heroj Uroša Kaurina in Vita Weisa.   Odrsko performativna obdelava arhetipov kot so herojstvo, svoboda in ljubezen terja gibanje na spolzkem terenu med izmuzljivimi neštetimi idejnimi nastavki, ki jih je treba znati krotiti. V Heroju 3.0 s podnaslovom Več kot […]

Under pressure

Performans (Nenad Jelesijević), 26. november 2019 ― Everything is about psychology of the self, no, everything is about emotion, an exchange of emotions. The performative is not emerging in representing an emotional state, it is rather (in) an attempt to spread the sensible. The essence of art is in making such attempts, yet majority of works we are seeing around are not […]

La marionnette en nous, l’idole en elle

Performans (Nenad Jelesijević), 25. november 2019 ― Les connotations métatechnologiques, artistiques, théâtrales, schizophrènes et transsituationnelles d’un corps-marionnette   Quelques associations liées aux marionnettes : le mécanique, le robotique, l’animé ; la symbiose de l’être humain et de la marionnette ; ce qui veut vivre, ou plutôt faire des mouvements ; le potentiel du mouvement sans un moteur, a priori représentant le cœur […]

Črnovalovska ulica sedanjosti

Performans (Nenad Jelesijević), 9. november 2019 ― Predstava Aleksandra Zec obravnava (niti ne ravno razvpit) primer umora dvanajstletne deklice napačne nacionalnosti, ki se je znašla na napačnem kraju ob napačnem času. Zgodilo se je v Zagrebu leta 1991.   Režija Oliverja Frljića temelji na odločitvi, da v čustveno zahtevno odrsko situacijo vplete občinstvo. Leta 2016 sem na Reki gledal izvedbo v okviru […]

Tistih nekaj minut

Performans (Nenad Jelesijević), 1. november 2019 ― 25 Svoboda je dvojnost, je potencialnost pred neko odločitvijo, rezom, in obenem realizacija te odločitve: tako ali drugače, da ali ne, udejanjiti ali ne neko možnost, zavreči ali izkoristiti priložnost. 24 Osvoboditi se, biti svoboden, prost, se rešiti utesnjenosti, neželenih obveznosti, nekaj izbrati, vse to pomeni imeti možnost tvegati in početi dobesedno karkoli; 23 če […]

The Puppet in Us, the Idol in It

Performans (Nenad Jelesijević), 28. oktober 2019 ― Meta-technological, performative, spectacular, schizophrenic, and trans-situational connotations of the puppet-body   Associations with the puppet: mechanical, robotic, animated; the symbiosis between human and marionette; that which wants to be (or come) alive or, better said, to move, the potential for movement without an a priori motor to drive said movement; idolatry; puppet theatre, Barbie and […]

Epika ljubezni

Performans (Nenad Jelesijević), 18. oktober 2019 ― Pogovarjamo se o ljubezni ne da bi izgovorili ljubim te. Pogovor je večplasten, sproža plastenje pomenov in kopičenje asociacij, a hkrati pušča vtis zamaknjene dvodimenzionalnosti, nekakšne shematskosti, skoraj matematičnosti, členitve, ki nas po svoje odmika od teme zavoljo širšega vpogleda vanjo. Pogovarjamo se v vsaj štirih jezikih. Jezikovno navzkrižje ni v službi odprave imaginarne jezikovne […]

Lutka v nas, idol v njej

Performans (Nenad Jelesijević), 10. oktober 2019 ― Metatehnološke, performativne, spektakelske, shizofrene in transsituacijske konotacije telesa-lutke     Asociacije na lutko: mehanično, robotsko, animirano; simbioza človeka in marionete; kar hoče (za)živeti ali, bolje, se premikati, potencial gibanja brez apriornega motorja kot jedra giba; idolatrija; lutkovno gledališče, Barbie in Ken, plišasti medvedek, napihljiva (ali pač ne) lutka za potešitev potrebe po seksu, vudu lutka, […]

Auteur je nujno zunaj

Performans (Nenad Jelesijević), 30. september 2019 ― Stekle so zgodbe, povsem običajne zgodbe lokalnega prekariata, na temo visokih najemnin, pomanjkanja spodobnih zaposlitev, finančne negotovosti itd., druga za drugo, v maniri no comment, razvile so se in zaključile, mi smo pa o(b)stali. Obtičali v votlini, praznini, gapu, tako rekoč postali praznina. Praznina negotovosti, stalne grožnje izbrisanosti, zev, ki vedno znova odpira vprašanje, kako […]

Srečanje, Borštnikovo. Navdih za izstop iz dominantne festivalske paradigme

Performans (Nenad Jelesijević), 12. september 2019 ― V okviru Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije (DGKTS) že nekaj mesecev poskušam koordinirati premišljevanje aktualne teme, ki bi jo najlaže opisal z vprašanjem: Kako izboljšati Festival Borštnikovo srečanje (FBS), da bomo z njim zadovoljnejši? Povod za odpiranje debate o FBS je bila sprememba dolžine selektorskega mandata oziroma odločitev za uveljavljanje možnosti enoletnega namesto že […]

Nasilje v nas

Performans (Nenad Jelesijević), 3. april 2019 ―   Avtobiografski roman Histoire de la violence iz leta 2016 je svež in pomemben prispevek Édouarda Louisa k razumevanju fenomena nasilja z razrednega in psihološkega vidika. Režijski pristop Ivice Buljana temelji na spoštovanju tega besedila in navezavi na lokalni medijski kontekst v uvodnem in zaključnem delu predstave. Njena značilnost je hkratnost členitve nasilja kot pomembne […]

Afirmacija eksotike

Performans (Nenad Jelesijević), 17. marec 2019 ― Rainer Werner Fassbinder: Ali: Strah ti pojé dušo. Režija: Sebastijan Horvat. Priredba in dramaturgija: Milan Marković Matthis. SNG Drama Ljubljana, Fassbinederplac, premiera, 15. mar. 2019.   Čeprav se morda zdi, da je to predstava o rasizmu, ki se mu vljudnostno reče nestrpnost, je njena tema ljubezen; niti ne tema, temveč snov; predstava je pravzaprav poskus situacioniranja […]
še novic