Nasilje v nas

Performans (Nenad Jelesijević), 3. april ― Édouard Louis: Zgodovina nasilja. Režija: Ivica Buljan. Koprodukcija: Mini teater in Mestno gledališče Ptuj. Mini teater, 31. mar. 2019.   Avtobiografski roman Histoire de la violence iz leta 2016 je svež in pomemben prispevek Édouarda Louisa k razumevanju fenomena nasilja z razrednega in psihološkega vidika. Režijski pristop Ivice Buljana temelji na spoštovanju tega besedila in […]

Afirmacija eksotike

Performans (Nenad Jelesijević), 17. marec ― Rainer Werner Fassbinder: Ali: Strah ti pojé dušo. Režija: Sebastijan Horvat. Priredba in dramaturgija: Milan Marković Matthis. SNG Drama Ljubljana, Fassbinederplac, premiera, 15. mar. 2019.   Čeprav se morda zdi, da je to predstava o rasizmu, ki se mu vljudnostno reče nestrpnost, je njena tema ljubezen; niti ne tema, temveč snov; predstava je pravzaprav poskus situacioniranja […]

Kadriranje scene

Performans (Nenad Jelesijević), 20. januar ― Tu nas zanima mešanje filmske in gledališke govorice, prehodi med video in uprizorjenimi premičnimi podobami, zanima nas pa tudi (in predvsem) vprašanje, kako v tovrsten miks vstopa oziroma ga soustvarja neki performativ, a to vprašanje naj zaenkrat počaka ob strani. Fascinantna moč montaže v tej zgodbi ni nič drugega kot moč avtorja umetnika, da iz […]

Samo za odrasle

Performans (Nenad Jelesijević), 17. september 2018 ― Festival Spider Matej Kejžar: Ples (Španski borci, 13. sep. 2018) / Elisa Zuppini: LIIL (Španski borci, 15. sep. 2018) / Leja Jurišić in Marko Mandić: Skupaj (27. jan. 2018, Kino Šiška)   Matej Kejžar se v napovedi svoje predstave Ples sklicuje na dojemanje plesa kot “eksperimenta vzpostavljanja skupnega polja sile med izvajalcem in publiko”. V konkretnem primeru […]

Prelomen aplavz: nepričakovano pričakovanega

Performans (Nenad Jelesijević), 5. september 2018 ― Beton Ltd.: Velika pričakovanja / Große Erwartungen Koncept in režija: Beton Ltd. Produkcija: Bunker. Stara elektrarna, Ljubljana, premiera, 30. avg. 2018.   Od predstave ne pričakujem ničesar. Od predstave pričakujem veliko. Od predstave pričakujem vse in nič. Igra me je navdušila. Igralci so krneki. Glavna igralka je hot, huh. Un igralc, ta, ki se sleče, […]

Umetniški specizem iz svinjske perspektive

Performans (Nenad Jelesijević), 30. julij 2018 ― Pred kratkim sem se znašel v zanimivih okoliščinah, ki so me spodbudile k vnovičnemu premisleku o (svojem) odnosu do živali. Novinarka Radia Študent me je v prispevku ob izidu moje knjige Performans-kritika primerjala s svinjo. Vsaj jaz sem objavo tako dojel, a ker objektivne resnice tako ali tako ni in ker živimo v času, kjer […]

Odkloni od odrske logike

Performans (Nenad Jelesijević), 8. junij 2018 ― Sterijino pozorje 2018 M. Bogavac: Jami distrikt; r. K. Mladenović / Avtorsko delo študentov: Život moj; r. A. Đinđić / I. Viripajev: Kisik; I. Vukićević in N. Pavlović / B. Knežević: Ilustrovana enciklopedija nestajanja; r. Z. Puskás   Sterijevo pozorje je, podobno kot drugi tako imenovani osrednji gledališki festivali, na razpotju med tistim, kar naj […]

Beyond (theatre) institution: towards self-organization of production. Abstract.

Performans (Nenad Jelesijević), 14. april 2018 ― Institutionalization is a realization of upgraded suppression: as much as hierarchy and exploitation are desirable and internalized, as much self-evident is the institution as something that regulates and normalizes hierarchy and exploitation, but also encourages their internalization. As the desire does not want revolution, but self-realization, the theatre performances framed in institutionalized engaged theatre fail […]

Mama je mrtva, živela svoboda!

Performans (Nenad Jelesijević), 5. februar 2018 ― Jean Cocteau: Strašni starši. Režija: Alen Jelen. Mestno gledališče ljubljansko, Mala scena, premiera, 2. feb. 2018.   Mati v odraslem sinu ne vidi moškega, temveč večnega nesamostojnega otroka, svojega moža pa zanemarja. Mož se posveča veliko mlajši ljubici, kaj bi počel s sinom, pa ne ve prav točno. Sin je velik otrok, ki si vendarle […]

Naš trash lajf

Performans (Nenad Jelesijević), 23. januar 2018 ― Smrt boga in otrok: Rane. Glasbeni video. Režija: Aron Horvath Botka. YouTube, 14. jan. 2018. Produkcija: SBO + A Atalanta.   Sežig zastave Slovenije v video spotu Rane je le delček potentnega kolaža podob, ki med ogledom prehaja v meta-situacijo, je pravzaprav nekaj samoumevnega in to ravno zato, ker je sfuran by the way. Zastava je zgorela, […]

Izmikanje užitka

Performans (Nenad Jelesijević), 18. december 2017 ― Simona Hamer: Pošasti. Režija: Vito Taufer. Slovensko mladinsko gledališče, zgornja dvorana, premiera, 15. dec. 2017.   Kako se lotiti preizpraševanja pošastnega v človeku in kako to na oder postaviti v neki abstrahirani obliki? Zdi se mi, da sta se režiser Vito Taufer in dramaturginja Simona Hamer veliko ukvarjala prav s tema vprašanjema. Izhodišče prve uprizoritve […]

Čakajoč politično. K protagonizmu v performansu

Performans (Nenad Jelesijević), 9. december 2017 ― Če strategija performiranja ni dovzetna za skupno, je njen domet le reprezentativen in ne moremo govoriti o resničnem političnem, ki lahko vznika v performativnem. To odraža tudi trend prizadevanja po soudeležbi gledalcev, toda participatornost sama po sebi še ne pomeni političnosti. V dominantni produkcijski sistem je vpisano načelo nevtralizacije kritike, ki ji je politično sicer […]

Absurd altruizma, naličje participatornosti

Performans (Nenad Jelesijević), 30. november 2017 ― Marko Bulc: Prva altruistična predstava. Produkcija: Bunker. Stara mestna elektrarna, premiera, 22. nov. 2017.   Jezus je paradigma brezpogojne aktivistične ljubezni do sočloveka. Na začetku Prve altruistične predstave se njen avtor in performer Marko Bulc postavi v položaj razpetega Kristusa in nas s tem spomni na prazačetke danes že hipercivilizirane ideje altruizma. To idejo v […]

Preveč nesvobodna za svobodo

Performans (Nenad Jelesijević), 28. november 2017 ― Rainer Werner Fassbinder: Kri na mačjem vratu. Režija: Ivana Djilas. Mestno gledališče ljubljansko, Mala scena, prva ponovitev, 18. nov. 2017.   Na pijano meščansko zabavo pride tudi vesoljka, ki je pravzaprav alegorična in nevtralna referenca v njihovem kapitalističnem vsakdanjiku. Vstop tujke v druščino navidezno različnih in samosvojih je glavna domislica Rainerja Wernerja Fassbinderja v njegovi […]

Težave z institucijo. K samoorganizaciji produkcije. Skica.

Performans (Nenad Jelesijević), 27. oktober 2017 ― Predpostavka, da je institucija na eni strani, neinstitucija pa na nasprotni, drži le na prvi pogled. Prav tako ni samoumevno, da neinstitucionalno že samo po sebi pomeni neko situacijo, razmerje ali konstelacijo, ki bi bila politizirana v nehierahičnem kontekstu enakosti med ustvarjanjem. Izhajam torej iz ideje, da ni čistega ali nekontaminiranega prostora umetniške produkcije, kjer […]
še novic