Careless whispers

Performans (Nenad Jelesijević), 7. december ― Saga se nadaljuje, tema je zahtevna. Metamorfoza ali postopnost ali evolucija je vidna lastnost projekta Heroj Uroša Kaurina in Vita Weisa.   Odrsko performativna obdelava arhetipov kot so herojstvo, svoboda in ljubezen terja gibanje na spolzkem terenu med izmuzljivimi neštetimi idejnimi nastavki, ki jih je treba znati krotiti. V Heroju 3.0 s podnaslovom Več kot […]

Under pressure

Performans (Nenad Jelesijević), 26. november ― Everything is about psychology of the self, no, everything is about emotion, an exchange of emotions. The performative is not emerging in representing an emotional state, it is rather (in) an attempt to spread the sensible. The essence of art is in making such attempts, yet majority of works we are seeing around are not […]

La marionnette en nous, l’idole en elle

Performans (Nenad Jelesijević), 25. november ― Les connotations métatechnologiques, artistiques, théâtrales, schizophrènes et transsituationnelles d’un corps-marionnette     Quelques associations liées aux marionnettes : le mécanique, le robotique, l’animé ; la symbiose de l’être humain et de la marionnette ; ce qui veut vivre, ou plutôt faire des mouvements ; le potentiel du mouvement sans un moteur, a priori représentant le […]

Črnovalovska ulica sedanjosti

Performans (Nenad Jelesijević), 9. november ― Predstava Aleksandra Zec obravnava (niti ne ravno razvpit) primer umora dvanajstletne deklice napačne nacionalnosti, ki se je znašla na napačnem kraju ob napačnem času. Zgodilo se je v Zagrebu leta 1991.   Režija Oliverja Frljića temelji na odločitvi, da v čustveno zahtevno odrsko situacijo vplete občinstvo. Leta 2016 sem na Reki gledal izvedbo v okviru […]

Tistih nekaj minut

Performans (Nenad Jelesijević), 1. november ― 25 Svoboda je dvojnost, je potencialnost pred neko odločitvijo, rezom, in obenem realizacija te odločitve: tako ali drugače, da ali ne, udejanjiti ali ne neko možnost, zavreči ali izkoristiti priložnost. 24 Osvoboditi se, biti svoboden, prost, se rešiti utesnjenosti, neželenih obveznosti, nekaj izbrati, vse to pomeni imeti možnost tvegati in početi dobesedno karkoli; 23 če […]

The Puppet in Us, the Idol in It

Performans (Nenad Jelesijević), 28. oktober ― Meta-technological, performative, spectacular, schizophrenic, and trans-situational connotations of the puppet-body Hard copy of the article is available in Lutka (Nr. 60 (2019), pp. 72–76), a journal published by Ljubljana Puppet Theatre.    Associations with the puppet: mechanical, robotic, animated; the symbiosis between human and marionette; that which wants to be (or come) alive or, better […]

Epika ljubezni

Performans (Nenad Jelesijević), 18. oktober ― Pogovori o ljubezni. Avtorski projekt. Režija: Jernej Lorenci. Koprodukcija: SNG Drama Ljubljana in Kraljevsko pozorište Zetski dom Cetinje. Drama Ljubljana, 12. okt. 2019, premiera.   Pogovarjamo se o ljubezni ne da bi izgovorili ljubim te. Pogovor je večplasten, sproža plastenje pomenov in kopičenje asociacij, a hkrati pušča vtis zamaknjene dvodimenzionalnosti, nekakšne shematskosti, skoraj matematičnosti, členitve, […]

Lutka v nas, idol v njej

Performans (Nenad Jelesijević), 10. oktober ― Metatehnološke, performativne, spektakelske, shizofrene in transsituacijske konotacije telesa-lutke Prispevek je objavila revija Lutka (št. 60 (2019), str. 38–42), ki jo izdaja Lutkovno gledališče Ljubljana.    Asociacije na lutko: mehanično, robotsko, animirano; simbioza človeka in marionete; kar hoče (za)živeti ali, bolje, se premikati, potencial gibanja brez apriornega motorja kot jedra giba; idolatrija; lutkovno gledališče, Barbie in Ken, plišasti […]

Auteur je nujno zunaj

Performans (Nenad Jelesijević), 30. september ― Stekle so zgodbe, povsem običajne zgodbe lokalnega prekariata, na temo visokih najemnin, pomanjkanja spodobnih zaposlitev, finančne negotovosti itd., druga za drugo, v maniri no comment, razvile so se in zaključile, mi smo pa o(b)stali. Obtičali v votlini, praznini, gapu, tako rekoč postali praznina. Praznina negotovosti, stalne grožnje izbrisanosti, zev, ki vedno znova odpira vprašanje, kako […]

Srečanje, Borštnikovo. Navdih za izstop iz dominantne festivalske paradigme

Performans (Nenad Jelesijević), 12. september ― V okviru Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije (DGKTS) že nekaj mesecev poskušam koordinirati premišljevanje aktualne teme, ki bi jo najlaže opisal z vprašanjem: Kako izboljšati Festival Borštnikovo srečanje (FBS), da bomo z njim zadovoljnejši? Povod za odpiranje debate o FBS je bila sprememba dolžine selektorskega mandata oziroma odločitev za uveljavljanje možnosti enoletnega namesto že […]

Nasilje v nas

Performans (Nenad Jelesijević), 3. april ―   Avtobiografski roman Histoire de la violence iz leta 2016 je svež in pomemben prispevek Édouarda Louisa k razumevanju fenomena nasilja z razrednega in psihološkega vidika. Režijski pristop Ivice Buljana temelji na spoštovanju tega besedila in navezavi na lokalni medijski kontekst v uvodnem in zaključnem delu predstave. Njena značilnost je hkratnost členitve nasilja kot pomembne […]

Afirmacija eksotike

Performans (Nenad Jelesijević), 17. marec ― Rainer Werner Fassbinder: Ali: Strah ti pojé dušo. Režija: Sebastijan Horvat. Priredba in dramaturgija: Milan Marković Matthis. SNG Drama Ljubljana, Fassbinederplac, premiera, 15. mar. 2019.   Čeprav se morda zdi, da je to predstava o rasizmu, ki se mu vljudnostno reče nestrpnost, je njena tema ljubezen; niti ne tema, temveč snov; predstava je pravzaprav poskus situacioniranja […]

Kadriranje scene

Performans (Nenad Jelesijević), 20. januar ― Tu nas zanima mešanje filmske in gledališke govorice, prehodi med video in uprizorjenimi premičnimi podobami, zanima nas pa tudi (in predvsem) vprašanje, kako v tovrsten miks vstopa oziroma ga soustvarja neki performativ, a to vprašanje naj zaenkrat počaka ob strani. Fascinantna moč montaže v tej zgodbi ni nič drugega kot moč avtorja umetnika, da iz […]

Samo za odrasle

Performans (Nenad Jelesijević), 17. september 2018 ― Festival Spider Matej Kejžar: Ples (Španski borci, 13. sep. 2018) / Elisa Zuppini: LIIL (Španski borci, 15. sep. 2018) / Leja Jurišić in Marko Mandić: Skupaj (27. jan. 2018, Kino Šiška)   Matej Kejžar se v napovedi svoje predstave Ples sklicuje na dojemanje plesa kot “eksperimenta vzpostavljanja skupnega polja sile med izvajalcem in publiko”. V konkretnem primeru […]

Prelomen aplavz: nepričakovano pričakovanega

Performans (Nenad Jelesijević), 5. september 2018 ― Beton Ltd.: Velika pričakovanja / Große Erwartungen Koncept in režija: Beton Ltd. Produkcija: Bunker. Stara elektrarna, Ljubljana, premiera, 30. avg. 2018.   Od predstave ne pričakujem ničesar. Od predstave pričakujem veliko. Od predstave pričakujem vse in nič. Igra me je navdušila. Igralci so krneki. Glavna igralka je hot, huh. Un igralc, ta, ki se sleče, […]
še novic