Buljenje bullymije

Buljenje bullymije

Radio Študent, 18. avgust ― »Vrnil sem se,« oznanjajo rdeče črke – natančneje pet njih ... največkrat na snežnobeli podlagi. Predhaja jih pojasnilo, da gre za resnično zgodbo - beseda »resnično« ob tem prva zbledi; da so se upodobljeni dogodki zgodili v Minnesoti, letnica dogajanja od kultnega filma bratov Coen do prve, druge in zdaj tretje sezone televizijske verzije variira; da so bila na željo preživelih imena spremenjena; da pa je iz spoštovanja do mrtvih vse ostalo povedano natanko tako, kot se je zgodilo. Fargo! Če bi morali pod prisilo izbrati odlomek, ki bi povzel filmsko ter tudi vse tri televizijske različice, bi bil to morda prizor iz filma, ki je prišel na platna leta 1996, ob katerem občuti nelagodje in začne pri sebi iskati podobne vedenjske vzorce še tako lepa duša ... Prizor, v katerem želi osrednji lik Jerry Lundegaard, prodajalec avtomobilov, ki sproži krvavo dogajanje zgodbe, poslovnemu partnerju na drugi strani telefonske žice prikriti, da so prodajne kode, ki jih je poslal, nerazločne zaradi prav posebnega razloga - ker so fiktivne! Jerry soočenje z brezizhodno situacijo vztrajno prelaga na »jutri«, z zverinsko prisiljenim nasmehom na ustih – kao: »Oookej, kulči!« Direktna vprašanja namerno presliši, laže kot gepard teče, se osladno dela neumnega ter se na vse pretege jecljavo »ven vadi«. Gledalec pomisli: »Dečko, ajde oladi, čisto preveč si očiten.« Dokumente, za katere jamči, da so to pot čitljivi in tudi že na pošti, je, pismo rosno, poslal kvečjemu v kurac! Jerry, za katerega se ne ve, ali mu gre bolj na jetra lastna žena ali tast, kateremu pa vseeno želi na vsak način dokazati, da je iz pravega testa, čeprav temu še sam v zares ne verjame. Ne obvladuje situacije, čeprav napenja vse moči in se za povrh povsem lahkomiselno zaplete z napačnimi ljudmi. Pomilovanja vreden lul... ček it out - izpod ledeno hladnega tuša. Revše, ki mu na ksihtu piše, da se ne more pogledati v špegu! Papak, nesposoben pod'n pa še sluzav za povrhu. Mož beda - ne pa beseda, ki krivdo

V4 CONNECTS

Kinodvor, 18. avgust ― V okviru posebnega filmskega programa ob priložnosti madžarskega predsedovanja Višegrajski skupini 2017/2018 (V4 CONNECTS). S podporo Veleposlaništev Češke republike, Madžarske, Poljske in Slovaške republike.
Srce za gruzijsko-estonsko Strašljivo mater

Srce za gruzijsko-estonsko Strašljivo mater

Večer, 18. avgust ― Gruzijsko-estonski film Strašljiva mati režiserke Ane Urushad o gospodinji, ki je prisiljena izbrati med družinskim življenjem in strastjo do pisanja, je včeraj zvečer na Sarajevskem filmskem festivalu dobil srce Sarajeva za najboljši igrani film. V dokumentarni kategoriji je slavila koprodukcija gruzijskega režiserja Ratija Onelija Mesto sonca. Za najboljšega režiserja je žirija igranega tekmovalnega programa, ki ji je predsedoval mehiški režiser Michel Franco, nagradila romunskega režiserja Emanuela Prvuja za film Meda ali ne tako svetla stran stvari (Meda sau partea nu prea fericita a lucrurilor), iz istega filma je Serban Pavlu dobil srce Sarajeva za najboljšega igralca. Za najboljšo igralko je obveljala Ornela Kapetani iz filma Zora (Dita ze fill) albanskega režiserja Gentiana Kocija. Posebno priznanje pa je žirija namenila bolgarsko-nemško-makedonski koprodukciji Smeri (Posoki), v kateri je režiser Stephan Komandarev portretiral socialno razkrajajočo se bolgarsko prestolnico. Srce Sarajeva za najboljši dokumentarni film je dobila koprodukcija gruzijskega režiserja Ratija Onelija Mesto sonca (Mzis qalaqi), ki sledi življenjem nekaterih preostalih prebivalcev mesta Chiatura na zahodu Gruzije, največjega nahajališča mangana na svetu. Kratki hrvaško-slovenski koprodukcijski film hrvaške režiserke Antonete Alamat Kusijanović V modrino, ki si je prislužil nominacijo za študentskega oskarja, je zmagal v kategoriji kratkih filmov. V kategoriji študentskih filmov, v kateri je sicer slavil domači film Čistost (Čistoća) Nevena Samardžića, pa je film Ljubljana - München 15:27 režiserke Katarine Morano prejel posebno priznanje žirije. Projekt Polsestra režiserja Damjana Kozoleta, ki so ga v Sarajevu predstavili v sklopu koprodukcijske tržnice Cinelink, je dobil nagrado Eurimages za razvoj koprodukcije.  
Asura (2016)

Asura (2016)

Filmski kotiček, 18. avgust ― aka Asura: The City of Madness Slo naslov: - Drugi naslovi: Asura: The City of Madness Država: J. Koreja  Jezik: korejščina Leto: 2016 Dolžina: 136',  Imdb Žanri: akcija, krimi, drama   Slo recenzija: - Režija: Kim Sung-soo Scenarij: Kim Sung-soo Igrajo: Jung Woo-sung, Hwang Jung-min, Ju Ji-hoon, Kwak Do-won, Jung Man-sik, Oh Yeon-a, Kim Hae-gon [ENG] Detective Han (Jung Woo-sung), who for years has been secretly doing dirty work for the corrupt mayor Park Sungbae (Hwang Jung-min), is now pressured by a ruthless prosecutor Kim Cha-in (Kwak Do-won) to cooperate in an investigation against the mayor. Feeling trapped, Han persuades his young partner Sunmo (Ju Ji-hoon) to take over his work for the mayor, but things start to get tangled in unpredictable ways. As things are getting worse, only the most evil survives in this dog-eat-dog world. - KoBiz Ocena
Toire no Pieta (2015)

Toire no Pieta (2015)

Filmski kotiček, 17. avgust ― aka Pieta in the Toilet Slo naslov: - Drugi naslovi: Pieta in the Toilet Država: Japonska Jezik: japonščina Leto: 2015 Dolžina: 120',  Imdb Žanri: drama Slo recenzija: - Režija: Daishi Matsunaga Scenarij: Daishi Matsunaga, Osamu Tezuka Igrajo: Yojiro Noda, Hana Sugisaki, Lily Franky, Saya Ichikawa, Rie Miyazawa [ENG] Inspired by "Godfather of Manga" Osamu Tezuka’s last diary page, this fraught and tender story marks the fiction debut for acclaimed documentary filmmaker Daishi Matsunaga. Hiroshi (Yojiro Noda, lead singer of popular Japanese rock band RADWIMPS in his first acting role) is an introverted painter once full of promise. During his work as a window cleaner, he falls suddenly ill and the doctor requires him to bring a family member for his test results. Not wanting to involve his family, Hiroshi pays a headstrong highschooler Mai (Hana Sugisaki), who he meets in the waiting room, to play his sister. Told that his days are numbered, Hiroshi struggles with his fate while Mai asks him, “Shall we go die together, then?”  -Japan Society Ocena

Zajtrk pri Kinodvoru in varstvo

Kinodvor, 17. avgust ― Nedeljsko varstvo s septembrom v letu 2017 dobiva novo preobleko. V času Zajtrka pri Kinodvoru v Mali dvorani po novem predvajamo film z družinskega programa Kinobalon. Na projekciji bo prisotna varuška iz Društva Sezam, da si lahko starši privoščijo zajtrk in svoj film. Varuška bo otroke sprejemala od 10:45 dalje v Mali dvorani. Film za otroke se prične ob 11:15. Otroci bodo ogled filma zaključili prej ter na starše z varuško počakali ob listanju knjig v Kavarni. Minimalna starost otrok je 4 leta. Informacije in rezervacije pri blagajni Kinodvora ali na naslovu kinobalon@kinodvor.org.

Film pod zvezdami: kako smo gledali filme letos in kdaj jih bomo prihodnje leto

Kinodvor, 17. avgust ― Film pod zvezdami, letni kino, ki ga v soorganizaciji pripravljata Kinodvor in Ljubljanski grad, smo z razprodano Vikendovo predpremiero filma Na mlečni poti zaključili zadnjo julijsko soboto. Grajsko dvorišče ste gledalci do zadnjega kotička napolnili še na filmih Dežela la la, Dunkirk in Lev: Dolga pot domov, tako da smo skupno zabeležili 14.979 obiskovalcev. Prihodnje leto bo Film pod zvezdami potekal od 5. do 28. julija 2018 - zabeležite si datum!
Samo optimisti ostajajo

Samo optimisti ostajajo

Večer, 17. avgust ― Medtem ko sta častno srce Sarajeva že prejela ameriški režiser Oliver Stone in montypythonovec John Cleese, je srca sarajevskega občinstva očitno osvojil film Moški ne jočejo. Koprodukcija BiH, Slovenije, Hrvaške in Nemčije, v kateri igra tudi Sebastian Cavazza, je po polovici festivala krepko vodila v seštevku za nagrado občinstva, vstopnice za vseh pet projekcij so pošle že v spletni prodaji pred začetkom. Slovenski film ima dva vroča kandidata tudi v dokumentarni konkurenci: v Locarnu nagrajeno Družino Roka Bička in v Marseillu nagrajen Playing men Matjaža Ivanišina.   Arhiv festivala Srce občinstva je osvojil film Moški ne jočejo. Vzporedna socialna služba Eden najbolj prepričljivih in presunljivih igranih filmov ne le festivala, ampak evropskega filma v zadnjih letih nasploh, pa je gotovo bolgarski Posoki (Smeri)."Bolgarija je polna optimistov, saj so se vsi realisti in pesimisti že odselili." Stavek taksista, ki zadene v srce. Ki boleče zareže v žalostno sliko socialne realnosti vzhodne Evrope, vedno bolj pa tudi preostale stare celine. "Film se je rodil na zadnjem sedežu taksija v Sofiji prav s to izjavo šoferja," je pojasnil režiser Stephan Komandarev. Zato se skoraj izključno dogaja v taksijih socialno razkrajajoče se bolgarske prestolnice, priča smo vedno bolj tragičnim prizorom. Samomori zaradi revščine, umori zaradi kreditov, uničena življenja zaradi korupcije, beda zaradi pomanjkanja možnosti, osamljenost zaradi bega možganov so vsak dan na programu. Socialna struktura družbe se skupaj s socialno državo in cvetočo korupcijo sesuva vase in prav v taksijih se dnevno srečujejo in razgaljajo te nesrečne zgodbe. Zato sta Komandarev in soscenarist Simeon Ventsislavov v sodelovanju z izkušenim taksistom prečesala kopico teh grenko-sladkih pripovedi in jih zgostila v nekaj brutalno realnih anekdot, osnovanih na resničnih dogodkih. Taksi je postal vzporedna socialna služba, je Komandarevu pojasnil drugi sofijski taksist. "Vsi, ki iz
še novic