Performativna opera(cija)

Performativna opera(cija)

Radio Študent, 20. marec 2017 ― Komentar h gostovanju opere Julij Cezar v Egiptu (Cankarjev dom, 17. 3. 2017) - - - Če sodobno umetnost med drugim razumemo v luči degradacije izvirnikov in krhanja vsebinskih fundamentov, da bi s tem sama struktura pridobila na veljavi, lahko opero beremo kot zaveznico originalov. Danes je to zavezništvo pri njej, žal, nemalokrat tako dobesedno, da ne gre več le za spoštljivost do nekega izvirnega materiala in zgodovinskega časa, ampak za idejno stagnacijo njenih poustvarjalcev oziroma samozadostno stališče, da naj bi bila doživljajska sila že sama po sebi vpisana v spoj visokih glasovnih razsežnosti, orkestralne glasbe, razkošne podobe in podčrtanih emocij. Včasih pa se izkaže, da ima nedotakljivost in predpisana forma opere pravzaprav večji potencial vstopanja v zavest sodobnega gledalca in gledalke, saj sta, prav na račun novodobnih umetniških de-konstrukcij, pogosto oropana izkušnje in podoživljanja temeljnih arhetipskih vzgibov, historičnih reminiscenc in mitološkega praspomina. Opera kot sinonim za trdno, zaokroženo in dramaturško dosledno platformo se lahko ob izčiščenem konceptu izkaže za zmagovalno kombinacijo, toda pod pogojem, da se jo misli nadvse sodobno, aktualno, da se vanjo vsadi moment verjetnosti. Verjetnosti v smislu, da opera ne nastopa kot izhod iz naše realnosti, ampak v samo realnost prodira – ne le na nivoju režijskih principov oziroma prostora, pač pa predvsem na nivoju identifikacije in prepričanja, da zgodba, ki jo gledamo, ni vnaprej izoblikovana reprodukcija, ampak se razvija pred našimi očmi; se pravi, njen (scenski) čas in naš (intimni) čas sta identična, speta v paralelno izkušnjo in natančno zrežirano občutje, kakor da dogajanje, izvajalci in mi »enakovredno« ne vemo, kam nas bo odrski tok odpeljal. Nepredvidljiva naracija, ki bdi nad celotnim dogajanjem, je neznanka občinstvu, a obenem vzbuja občutek, da tudi samemu odrskem dogajanju. To pa je tisto, kar na neki način razdre pričakovano, ustaljeno hierarhijo med

Štefan Vevar: Dramatično društvo tlakovalo pot, ki smo se je morda premalo zavedali (intervju)

SiGledal Novice, 20. marec 2017 ― Slovensko gledališče letos praznuje 150-letnico ustanovitve Dramatičnega društva v Ljubljani. O društvu in njegovih dosežkih je spregovoril muzejski svetnik Štefan Vevar, tudi urednik monografije, ki je izšla ob jubileju. Po njegovem mnenju je Dramatično društvo današnjemu gledališču tlakovalo pot, ki smo se je doslej morda premalo zavedali.

V Kranju drevi premiera dramatizacije Bartolovega Alamuta

SiGledal Novice, 20. marec 2017 ― V stolpu Škrlovec bo drevi premiera predstave Alamut. Produkcijo Gimnazije Kranj, ki je nastala v sodelovanju s Prešernovim gledališčem Kranj, je režiral Milan Golob. Za dramatizacijo romana Vladimirja Bartola je poskrbel Dušan Jovanović. Alamut je prvič izšel leta 1938. Do danes je doživel 33 izdaj v 11 jezikih, zanimanje zanj še narašča.

Vzkrik, festival dramske pisave

SiGledal Novice, 20. marec 2017 ― Med 24. in 26. marcem se bo v Skladovnici v Ljubljani odvil Festival dramske pisave Vzkrik, ki ga organizirata Društvo KUD Krik in Javni sklad republike Slovenije za kulturne dejavnosti (JSKD) v sodelovanju s Trubarjevo hišo literature in Kulturnim društvom Integrali.
Lumpacij Vagabundus

Lumpacij Vagabundus

Gledališče Velenje, 19. marec 2017 ― Nedelja, 26. marec 2017 | 17.00Dom kulture Velenje, mala dvorana Lumpacij Vagabundus //KomedijaDPD Svoboda Žiri Režija: Matija Milčinski Komedija o treh vandrovcih, ki pa potepuhi niso po lastni želji, ampak zato, ker so izgubili službo - eden zaradi pijače, drugi zaradi mojstrove žene, tretji iz nesrečne ljubezni. Prepričani so, da bi z denarjem zaživeli povsem drugače, boljše in Furtuna jim nameni dobitek na loteriji. Prepričana je, da bodo možje denar dobro uporabili … Kaj pomeni dobro naložen denar, pa je (lahko) relativno. Vstopnice za izven: 10 EUR, mladina in upokojenci: 8 EUR
še novic