Radio Študent,
9. december 2016
―
Klub Gromka,
8. 12. 2016
Drugi adventni četrtek je bil v Gromki tokrat zaznamovan s prihodom velikega imena njujorške Downtown scene. Andrea Centazzo, italijansko-ameriški skladatelj, tolkalec in multimedijski umetnik je gostoval na zadnjem letošnjem koncertu v sklopu cikla Metabonma, s seboj pa je pripeljal obsežno zbirko tolkal, od gongov in raznovrstnih činel do uglašenih bobnov in elektronskih sprožilcev.
Ob vstopu v Gromko je pogled na oder razkril zajetno strukturo, premišljeno postavljeno in ovešeno s številnimi zvočili, ki so klicala po tem, da jih nekdo dobro pretepe. Postavljeni sedeži so nakazali, da se obeta bolj umirjen večer, število ljudi v publiki pa se je še ob 21-ih, ko je Centazzo točno stopil na oder, gibalo v dokaj žalostnih enomestnih številkah. Tekom koncerta je vsaka kompozicija s komentarjem umetnika najprej dobila krajšo kontekstualno umestitev in tako smo bili tudi na začetku deležni uvoda, v katerem smo izvedeli, da je Gromka žal premajhen prostor, da bi omogočil celotno multimedijsko izkušnjo, ki jo sicer Centazzo izvaja na živih nastopih. Včerajšnji "gromki" performans je bil tako zgolj zvočne narave, kar pa nikakor ni zmanjšalo kinematičnosti.
Andrea Centazzo velik del kreativne energije usmeri v glasbeno opremljanje filmov in videov, kar je v njegovih kompozicijah nedvomno slišno. Koncert je v tej maniri otvoril s kompozicijo iz multimedijskega projekta Einstein’s Cosmic Messengers, ki je navdih našla v teoriji relativnosti ter bolj specifično v detektorju gravitacijskih valov LIGO, ki je pred letom dni omogočil eksperimentalno potrditev obstoja gravitacijskih valov. Kozmičnosti v delu ni manjkalo, saj so reverbani gongi, posnete melodije zvončkov ter mehki synth padi prepričljivo predajali vzneseno kozmopolitskost, ki se je v kolektivno zavest usidrala že v 80-ih.
V nadaljevanju je sledil nekakšen zgodovinski presek Centazzovega opusa, saj je izvedel dela, ki so nastala med 80-imi leti in današnjim dnem. Četudi