Radio Študent,
25. junij 2017
―
V današnji oddaji predstavljamo nekaj nastopajočih na letošnjem Ljubljanskem jazz festivalu (
28. 6.–2. 7. 2017), ki s svojo poetiko spadajo v okvir Globalune. Večinoma gre za avtorje, ki združujejo jazz in tradicionalne muzike, kot je denimo naš znanec iz bendov The Comet is Coming in Sons of Kemet. Govorimo seveda o britanskem saksofonistu z barbadoškimi koreninami, Shabaki Hutchinsu, ki je svoj zadnji album posnel z južnoafriškimi jazzerji ter v godbo vpletel tako tradicionalne motive kot prvine spiritualnega jazza. Hutchinsa, ki bo z bendom Shabaka and The Ancestors
2. julija sklenil letošnji festival, bomo na basovskem klarinetu slišali tudi v bendu trobentačice Yazz Ahmed, ki sicer na festivalu ne nastopa. Yazz Ahmed, ki se je rodila v Bahrajnu, živi pa v Veliki Britaniji, v svoji glasbi povezuje principe arabske glasbe in jazza. Podobno počneta bend Karkhana ter trobentač Amir ElSaffar; oboje bomo slišali na festivalu, le da ElSaffar ne pride s svojo zasedbo, temveč bo igral v bendu Archieja Sheppa, ki se bo poklonil Johnu Coltranu.
O Coltraneu so v spremljevalnem programu Ljubljanskega jazz festivala predvajali dokumentarec, v istem programu pa nas že pojutrišnjem (
27. 7. 2017) v Kinodvoru čaka še dokumentarec Jima Jarmuscha o The Stooges. Zato vrtimo Iggyja Popa v temačnem jazzy šansonu, kakor ga je zapel kot gost pianističnega tria Jamie Saft / Steve Swallow / Bobby Previte. Z vokalnim jazzom se bo v današnji Globaluni in na Ljubljanskem jazz festivalu predstavila Lucia Cadotsch, švicarska pevka, ki smo jo pri nas že videli kot eno od dveh pevk v bendu Schneeweiss + Rosenrot.
Cadotscheva ob asketski, a hipnotični spremljavi kontrabasista in saksofonista interpretira jazz standarde, znane večinoma iz repertoarja Billie Holiday in Nine Simone. Slišali bomo naslovno pesem z albuma Speak Low, ki sta jo leta 1943 napisala skladatelj Kurt Weill in pesnik Ogden Nash, ter razvpito samomorilsko temo Gloomy Sunday, ki je kljub preštevilnim različicam še