Tisti rokovnjači z noži so naši

Tisti rokovnjači z noži so naši

Radio Študent, 16. februar 2017 ― repčuga: ...   Wassapenin: 19.2.2017 KLEMEN KLEMEN@Drama 17.3.2017 RAPETEK: DEVIN THE DUDE@Gala hala Playlista: 1.) QUELLE CHRIS ft. HOMEBOY SANDMAN: Pendulum Swing 2.) MARVELOUS MAG: The Way It Goes 3.) HOMEBOY SANDMAN: Clarity 4.) THERMAN MUNSIN: Marcberg Freestyle 5.) SMOKE DZA: Untitled 6.) ARCHIE BANG & MATICULOUS: John Wick 7.) SAGA & THELONIOUS MARTIN ft. FREDDIE GIBBS: Karma 8.) YOUR OLD DROOG ft. WIKI & EDAN: Help 9.) RAEKWON ft. G-EAZY: Purple Brick Road 10.) FLUME ft. PUSHA T: Enough 11.) DIZZY WRIGHT ft. DEMRICK & REEZY: On The Way 12.) ODDISEE ft. TOINE: NNGE 13.) JOEY BADASS: Victory 14.) MURS: GBKW (God Bless Kanye West) 15.) CYHI THE PRYNCE: Legend 16.) T.F.: Mad Man 17.) MAINO ft. STYLES P: Ghetto Holiday 18.) DWELE ft. PHIFE DAWG & MIKE CITY: Wanna Dance 19.) MILANO CONSTANTINE: That Feeling 20.) QUADIR LATEEF & STATIK SELEKTAH: The Exorcism Izidi: 6.1.2017 SUBSTANTIAL: The Past Is Always Present in the Future 6.1.2017 JEFE: The World Is Yours Ep (Glizzy Gang/300 Entertainment) 9.1.2017 TRE CAPITOL: We Must Do Better (Samozaložba) 13.1.2017 TRISTATE & OH NO: 3 Dimensional Prescriptions (Hieroglyphics Imperium) 13.1.2017 NICK GRANT: Return of the Cool (Epic/Sony) 13.1.2017 PnB ROCK: GTTM: Goin Thru the Motion (EMPIRE/Atlantic) 13.1.2017 RAN REED: Still Commanding Respect (samozaložba) 17.1.2017 PAUL WHITE: Everything You've Forgotten (samozaložba) 18.1.2017 ALEX RILEY & MIKE GAO: Village Party III: Stoner Symphony (Alex Riley) 20.1.2017 PRODIGY: Hegelian Dialectic (The Book of Revelation) (Infamous) 23.1.2017 GRANDEMARSHALL: Risk/Reward (Fool's Gold Records) 24.1.2017 DAMU THE FUDGEMUNK: Vignettes (Redefinition Records) 24.1.2017 M-DOT: Ego and the Enemy (Own Lane Music/EMS Productions) 25.1.2017 PREMROCK & FRESH KILS: Leave In Tact (Urbnet) 27.1.2017 STIK FIGA: Central Standard Time (Mello Music Group) 27.1.2017 LIKWUID & 2 HUNGRY BROS: Fay Grim (Hipnott Records) 27.1.2017 MOZZY: Fake Famous (Mozzy Records/EMPIRE) 27.1.201
Svaštarnica

Svaštarnica

Radio Študent, 16. februar 2017 ― Novice!!!   Novice začenjamo z zasedbo Einstürzende Neubauten, ki je objavila napoved ekskluzivnega koncerta svojih največjih hitov. Dogodek se bo zgodil 5. maja v zgradbi Boiler Shop v Newcastlu, kjer je bila nekdaj stara tovarna lokomotiv. Ekipa, ki stoji za dokumentarnim filmom o angleški folk glasbenici Shirley Collins, je postregla z uradnim teaserjem. Dokumentarec raziskuje vzgibe, ki so vplivali na kariero glasbenice in njen nepričakovani povratek v letu 2014, imenuje pa se Ballad of Shirley Collins. Minula jesen je v slovenski glasbeni prostor prinesla še eno lepo novost, ki sedaj predstavlja novi singel Sama v mestu. Gre za superskupino Brest, v kateri so se našli jazzovski kitarist in avtor glasbe Samo Šalamon, pevka Vesna Zornik, multiinstrumentalist Boštjan Gombač in tolkalec Andrej Hrvatin. Festival Dimensions je objavil prva imena nastopajočih na letošnji ediciji, ki se bo zgodila med 31. avgustom in 4. septembrom na trdnjavi Punta Christo v Puli. Med gosti se je letos znašla Grace Jones, sicer pa se lahko veselimo tudi Jeffa Millsa, Thea Parrisha, Dana Sintha oziroma Caribouja in mnogih drugih. Novice končujemo z napovedjo izida novega, že četrtega albuma ruskega dua Vile Flesh. Novi izdelek bo izšel v začetku marca pri češki založbi Synth-Me Label, naslovljen pa bo Hirm, kar po estonsko pomeni ˝strah˝. Na albumu se bo znašel tudi novi singel UV Svet(loba), ki ga je duo posnel s slovenskim kolektivom Uho za Oko.   -------------- ------------------------------- Kam ven?   17. 2.: Klubski Večer: Andrej Pervanje @ Klub Gromka, Ljubljana 17. 2.: Mami's Magic: Krištof, Balirka, Magica, Soundtrigger @ Channel Zero 17. 2.: Pod pritiskom: DJ Borka, DJ Dado, DJ Woo-D, DJ Zhe @ Gala Hala, Ljubljana 17. 2.: Neforma: Litošt @ Španski borci, Ljubljana 17. 2.: El Kachon @ Prulček Bar, Ljubljana 17. 2.: Raggastation: Shao, DubDarci, Leu @ TrainStation SubArt, Kranj 17. 2.: Aikula - record release concert @
... brisanje sledi glasu ...

... brisanje sledi glasu ...

Radio Študent, 16. februar 2017 ―   V tokratni oddaji bomo prisluhnili izbrisujočim sledem glasu v delu Ich spreche diesen Text nemškega večmedijskega umetnika CHRISTOPHA KORNA, sledili evokacijam cerkvenih prostorov v glasbi AINE O'DWYER  s kasete-plošče Gegenschein in prisluhnili raztelešanju sledi zvoka, zvena, šuma in glasu skozi magentofonski trak, mikrofon in mašinerijo legendarnega MICHELA CHIONA  z nove zbirke njegove konkretne glasbe Musiques Concrètes 1988- 1991 ... CHRISTOPH KORN: Ich Spreche diesen Text (Edition Wandelweiser, 2017) Christoph Korn- koncept, kompozicija, glas;; Edition Wandelweiser MICHEL CHION: Musiques Concrètes 1988- 1991 (Brocoli, 2016) Michel Chion- kompozicije, ...;; Brocoli AINE O'DWYER: Gegenschein (Fort Evil Fruit / Penultimate Press, 2016 / 2017) Aine O'Dwyer- orgle, glas, ...;; Fort Evil Fruit / Penultimate Press
V MAO konferenca o izzivih arhitekture v prihodnosti

V MAO konferenca o izzivih arhitekture v prihodnosti

Misli, 16. februar 2017 ― V Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) se je začela tridnevna konferenca platforme Future Architecture. Uvedla jo je predstavitev petih finalistov za evropsko nagrado za sodobno arhitekturo Mies van der Rohe. Na konferenci bo sicer 25 na pozivu izbranih ustvarjalcev s celega sveta predstavilo svoje ideje. Med njimi so trije iz Slovenije.
Egyptrixx: Pure, Beyond Reproach

Egyptrixx: Pure, Beyond Reproach

Radio Študent, 16. februar 2017 ― Halocline Trance, 2017   <a data-cke-saved-href="http://egyptrixx.bandcamp.com/album/pure-beyond-reproach-htra004" href="http://egyptrixx.bandcamp.com/album/pure-beyond-reproach-htra004">Pure, Beyond Reproach (HTRA004) by EGYPTRIXX</a> Klubska glasba v zadnjem času doživlja nekaj zanimivih sprememb. Vedno več je namreč govora o obklubski ali post-klubski glasbi, ki v shemah plesne funkcionalnosti subverzivno išče nove forme. A s to kultivacijo kontraintuitivnih potez znotraj klubskega konteksta se je le-ta dozdevoma razširil daleč preko svojih začetnih okvirjev. Danes post-klubska glasba v svoji formi nikakor ne deluje več sorodna konvencionalni klubskosti in obsega tudi razne zvedave eksperimentacije z vedno kvalitetnejšo in vedno dostopnejšo programsko opremo. Ta je izredno zaslužna za širjenje fenomena tako imenovanih spalničnih producentov, ki s svojimi abstraktnimi raziskovanji zvočnega prostora postopoma vzpostavljajo novo, predvsem na internet vezano glasbeno sceno, ki pa počasi vpliva tudi na klubskost, iz katere izvira. Postopna sprememba klubske paradigme je očitna tudi v diskografiji danes obravnavanega kanadskega producenta Davida Psutke, najbolj poznanega pod psevdonimom Egyptrixx. Njegovo glasbeno udejstvovanje obsega že veliko več kot desetletje, a s tem najprepoznavnejšim producentskim psevdonimom se je konkretno uveljavil šele okoli leta 2010, ko je izdal svoj prvi, sicer precej konvencionalno klubski EP pri londonski založbi Night Slugs. Ta je takrat v ritme UK funkyja počasi začela vpeljevati vedno drznejše pristope in klubu navidez neprimerne zvoke, ki so se nato tudi s pomočjo njihove edinstvene vizualne estetike sčasoma dodobra uveljavili in še danes nedvomno vplivajo na občo zvočno sliko basovskih muzik. Egyptrixx je nato pri založbi Night Slugs izdal še dva dolgometražna albuma, na k
Plotove v mostove

Plotove v mostove

Radio Študent, 16. februar 2017 ― V času, ko vsak polž vedno bolj skrbi za svojo hišico in še bolj ščiti tisto, kar je njegovo, se bodo v mariborskem Muzeju narodne osvoboditve v prihodnjih dneh odvijale delavnice in okrogle mize na temo miroljubnega sobivanja, poimenovane Plot v glavi. Dogodki so usmerjeni v spoznavanje in sobivanje različnih kultur in se osredotočajo na različne starostne skupine. Več o tem nam je povedala direktorica muzeja dr. Aleksandra Berberih-Slana. Izjava Povprašali smo jo tudi o ozadju tega poimenovanja. Izjava Danes se bo ob 18:00, v sklopu dogodkov odvila okrogla miza na temo fundamentalizmov in radikalizacije, ki jo muzej pripravlja v sodelovanju z Oddelkom za sociologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. O vzporednicah med različnimi ekstremizmi in vzpenjajočimi se populističnimi gibanji v Evropi se bodo pogovarjali kolumnist Dejan Turk, kustos muzeja Uroš Dokl, študenta sociologije Luka Miklošič in Igor Jurekovič ter Maisa AlHafez. Okroglo mizo bo povezovala profesorica doc. dr. Anja Zalta. Dopoldanske delavnice za otroke in dijake se bodo odvijale pod mentorstvom sirske glasbenice, pianistke, kitaristke, pevke, skladateljice in glasbene terapevtke Maise AlHafez . V svojem delu združuje specifike zahodnjaške in orientalske glasbe, predvsem pa skuša preko glasbe snovati most miru in zajema predvsem pesmi za otroke, ki trpijo za splošnim pomanjkanjem. V dneh vse tja do 7. marca bosta v sklopu dnevov potekala še dva pogovora ter eno predavanje na temo begunstva, humanitarizma in uničevanja kulturne dediščine. Gostja prvega pogovora bo vizualna umetnica Samira Kentrić, ki v svojih delih nagovarja odraščanje bošnjaških družin v Sloveniji. Drugi pogovor se bo odvil s Failo Pašić Bašić, predsednico društva UP iz Jesenic, humanitarko, ki pomaga beguncem po svetu in Sloveniji. Predavanje o mestu Palmira, ki ga bo vodila doc. ddr. Verena Vidrih Perko, bo sklenilo sklop dogodkov Plot v glavi. Predavanje se bo vrtelo okoli vprašanja čustvenega odziv
SKEE MASK: Shred

SKEE MASK: Shred

Radio Študent, 16. februar 2017 ― Ilian Tape, 2016   http://iliantape.bandcamp.com/album/itlp02-skee-mask-shred" href="http://iliantape.bandcamp.com/album/itlp02-skee-mask-shred">ITLP02 Skee Mask - Shred by Skee Mask Koncept anonimnosti v glasbi ni nov pojav in če se tokrat v relaciji do našega protagonista osredotočimo na elektronsko glasbo, lahko že v izhodiščnih momentih detroitskega vrveža najdemo ta koncept celo med takrat najbolj ključnimi akterji. Začenši s kolektivom in kasneje celo ideološkim gibanjem Underground Resistance še danes  določenim njihovim komadom ne moremo pripisati dotičnega imena, čeprav so akterji tega gibanja poznani. S pomočjo anonimnosti je mit afrofuturizma vzpostavil tudi takrat skrivnostni dvojec Drexciya, v obeh primerih pa gre za odmik od posameznika h glasbi kot glavnemu atributu naracije njihove ideologije. Tako smo, ne glede na morebiti različno vzročnost take odločitve, soočeni z anonimno entiteto. Tudi v današnji Tolpi bumov obravnavani album Shred je produkt avtorja s podobnim pristopom, za katerega pravzaprav v popolni gotovosti lahko rečemo zgolj to, da prihaja iz Münchna. V zgolj treh izdajah sicer še ni zaznati večjepoteznega ideološkega pristopa k ustvarjanju, a vseeno že po izbranem umetniškem imenu, naslovu albuma, imenu komadov in celo naslovnici dolgometražca opazimo, da se spogleduje z estetiko drzno adrenalinskega prostega smučanja, pa čeprav gre tu zgolj za analogijo. Skee Mask je torej ime brez imena, producent, ki je svoje mesto našel pri založbi Ilian Tape. Govora je o münchenski glasbeni platformi pod vodstvom bratov Zenker. Ta prav letos praznuje jubilejno deseto obletnico obstoja in je bila pozornosti širše javnosti prvič deležna po tem, ko je Pangea leta 2013 v svoj Fabriclive miks vključil štiklc z EP-ja, za katerega sta moči združila sedaj že stalna gosta založbe, Andrea in Stenny. Bratoma Zenker in njuni založbi je zasluge za revitalizacijo in osvežitev togih tehno struktur pripisal tudi Berghainov težkokategornik Ma
Pogovor z Zaperlipopette!

Pogovor z Zaperlipopette!

Radio Študent, 16. februar 2017 ― Tokrat se v RŠ Intervjuju pogovarjamo z Zaperlipopette, ki špilajo danes v Klubu Gromka skupaj z domačima zasedbama oOo in Koromač. Švicarska zamaskirana četverka je nekaj med cirkuško zabavo za otroke in algoritmičnim kitarskim riffanjem. Glede na konfete in balone, ki so uporabljeni in razpihani med koncertom je bolj prvo, glede na samo glasbo pa bolj drugo. Divje, igrivo, brutalno in vredno ogleda.  Ob 18h pa tudi v studiu Radia Študent!  
QUI, WEREFOX

QUI, WEREFOX

Radio Študent, 16. februar 2017 ― Channel Zero, 15. 2. 2017   V sredo zvečer se je po manj kot enem letu v našo deželo vrnil hrupni tandem Qui. Dvojec iz Los Angelesa sestavljata Paul Christensen za bobni in klaviaturami ter Matt Cronk na kitari in basu. V sedemnajstletnem obstoju sta povila tri dolgometražce, med katerimi najbolj izstopa drugi z imenom Love's Miracle, v katerem odmeva prepoznaven glas Davida Yowa, vokalista zasedb Jesus Lizard in Scratch Acid. Sodelovanje med Yowom in Qui se je začelo z željo po priredbi Zappovega komada, za katerega naj bi Yow posodil svoj glas, vse skupaj pa je postalo še resneje z nenehnim nastopanjem in nazadnje z omenjenim albumom. Izdaja je izšla leta 2007 pod založbo Ipecac, katere ustanovni član je Mike Patton, šele v živo pa je človeku jasno, zakaj sta Patton in Yow tako zlahka privolila v sodelovanje. Po kratkem premoru se je formacija Qui vrnila k dvema začetnima članoma, ki sta leta 2014 pot nadaljevala z albumom Life, Water, Living … Kot predvozači so na sredin večer nastopili domači Werefox, ki so lansko leto prek založbe Moonlee povrgli album mešanih mnenj z naslovom Das Lied Der Maschinen. Omenjenemu albumu so večkrat pripisovali spolirano pop-rockovsko produkcijo z veliko širino in zrelimi, do potankosti dodelanimi aranžmaji. No, strah pred popevkarskim nastopom je odšel, takoj ko se je zasedba razširila še z enim članom. Ob dobri zvočni sliki, ki je bila prisotna tudi v sredo, so Werefox pokazali, da so doma na odru in ne v predvajalniku. S še eno kitaro so komadi z zadnjega albuma dobili žmohten priokus, ki enkrat spomni na trše, drugič na mehkejše zasedbe širnih kitarskih muzik. Prostranost je še vedno razvlečena in okupirana z Bekkovimi kitarskimi vragolijami od melodičnih in dinamičnih ubiranj do jeznega piskajočega hrupa, nad katerim na momente glavno vlogo prevzema glas Melée, sčasoma pa začne v ozadju delovati kot še en inštrument. Zvočno do fines izpeljani aranžmaji s še eno kitaro tako delujejo še udarneje. Če se ob posluš
Blu & Exile, Dag Savage (14. 2. @ Gala Hala)

Blu & Exile, Dag Savage (14. 2. @ Gala Hala)

Radio Študent, 16. februar 2017 14. 2., Gala Hala, Ljubljana   Ljubljanske hip hop glave na svoj klubski trenutek ponavadi čakajo zadnji petek v mesecu, ko je v Gala hali na sporedu serialka Rapetek. Tokrat se je sicer zgodil prej, na Valentinov torek, ko so na Rapetku Extra gostovale tri figure postklasične dobe podtalnega losangeleškega hiphopa – emsija Johaz in Blu ter producent, DJ in občasni rimoklepač Exile. Njegovo udejstvovanje v zahodnoobalnem ameriškem rapu ima med vsemi nastopajočimi najdaljšo brado, na sceni se namreč suka že vse od devetdesetih. Exile pa je tudi povezovalni člen med obema nastopajočima emsijema. Za produkcijo in DJ-anje namreč skrbi tako v leta 2014 začetem projektu Dag Savage, v katerem mikrofon vihti Johaz, kakor tudi v dvojcu Blu & Exile, ki je svojo pot začel leta 2007. Po ogrevalnem setu Esca sta tako Dag Savage s prikladnim komadom The Beginning zasedla oder pred kako štiridesetglavo publiko, ki se je sprva sramežljivo zgostila nekaj metrov od odra. Po začetnih ogrevalnih komadih in Johazovi aktivni animaciji je Exile najprej zimproviziral brejk na MPC-ju [em pi si-ju], nato pa med enim od svojih redkih verzov publiko dokončno zvabil pred oder. Exile je poleg opore v obliki bekov skozi ustvarjanje različnih rezov in drugih prehodov dopolnjeval Johazov živahni, tehnično brezhibni štiridesetminutni sprehod po albumu E&J. Z novim improviziranim MPC vložkom po koncu komada Twilight je Exile označil začetek drugega dela koncerta, Johaz pa se je začasno poslovil. Na odru za torek dokaj solidno napolnjene Gala Hale se je pojavil Blu, eden najbolj cenjenih emsijev starošolsko navdahnjene zahodnoobalne scene, ki je z opravo dal dobro vedeti, da navija za L.A. Lakerse. Brez prekinjanja momenta, ustvarjenega z Dag Savage, se je po uvodnem pozdravu začela učna ura, pravi profesionalizem, nič več, nič manj. Blu je nastop začel z manj energije kot pred njim Johaz in se na začetku držal slovesa sčiliranega modela do te mere, da je bil na trenutke skorajda ner
Bistriško pustovanje bodo popestrili magični mamutzones s Sardinije

Bistriško pustovanje bodo popestrili magični mamutzones s Sardinije

Notranjsko primorske novice » Kultura, 16. februar 2017 ― Ilirska Bistrica – V povorki na pustno nedeljo se bodo po ulicah Ilirske Bistrice letos podale tudi značilne maske iz Sardinije, mamutzones iz kraja Samugheo. Zanimivi liki bodo prav gotovo popestrili bistriško prireditev Pust je pršu, gre pa za figure iz prazgodovinskih časov, ki prikazujejo magične obrede starodavnih kmetijsko-pastirskih družb iz Sardinije in širšega območja Mediterana. Mamutzones, Samugheo, Sardinija Vir: http://www sardegnaturismo it Vsako leto v kraji Samugheo v provinci Oristano na Sardiniji poteka letni karneval, na katerem si obiskovalci ogledajo eno izmed najbolj originalnih etnoloških prireditev v karnevalskem repertoarju osrednje Sardinije. Liki z imeni Mamutzone, Urtzu in Omadore so figure iz prazgodovinskih časov, ki prikazujejo magične obrede starodavnih kmetijsko-pastirskih družb iz Sardinije in širšega območja Mediterana. Mamutzones, Samugheo, Sardinija Vir: http://www sardegnaturismo it Kulturna skupina Mamutzones iz Samughea iz Sardinije slovi po svojem bogatem kulturno-etničnem repertoarju, ki ga prikazujejo med sardinskim karnevalom, in svojimi ekspresivnimi kostumi in ornamenti, ki jih nosijo. Maska nima enotnega pomena, pomemben je človek, ki jo nosi, s tem spremeni svoje obnašanje in mimiko ter se na tak način spominja starodavnih simbolov. Neskončni krog življenja in smrti Osnovno oblačilo maske mamutzones sta kozja koža, na kateri visijo kravji zvonci, in naglavno pokrivalo »su casiddu« s kozjim rogovjem. Moški, ki nosijo masko, imajo obraze namazane s črnimi sajami. Stopajo z ritmičnimi koraki in sledijo ponorelemu teku drugega lika, imenovanega s`urtzu. Ta predstavlja grozljivo živalsko figuro, ki brez postanka skače in se vrti, dokler izmučena ne pade na tla pod udarci palice tretjega lika, s`omadore, ki nosi črno haljo. V mehaničnem ritmu rojstva in smrti maske mamutzones obkrožijo žrtev s`urtzu, ki postane nesmrtna v neskončnem krogu življenja in smrti. V tem pogledu s`urtzu nikoli ne umre, ampak
Bistriško pustovanje bodo popestrili magični Mamutzones iz Samughea

Bistriško pustovanje bodo popestrili magični Mamutzones iz Samughea

Notranjsko primorske novice » Kultura, 16. februar 2017 ― Ilirska Bistrica – V povorki na pustno nedeljo se bodo po ulicah Ilirske Bistrice letos podale tudi značilne maske iz Sardinije, mamutzones iz kraja Samugheo. Zanimivi liki bodo prav gotovo popestrili bistriško prireditev Pust je pršu, gre pa za figure iz prazgodovinskih časov, ki prikazujejo magične obrede starodavnih kmetijsko-pastirskih družb iz Sardinije in širšega območja Mediterana. Mamutzones, Samugheo, Sardinija Vir: http://www sardegnaturismo it Vsako leto v kraji Samugheo v provinci Oristano na Sardiniji poteka letni karneval, na katerem si obiskovalci ogledajo eno izmed najbolj originalnih etnoloških prireditev v karnevalskem repertoarju osrednje Sardinije. Liki z imeni Mamutzone, Urtzu in Omadore so figure iz prazgodovinskih časov, ki prikazujejo magične obrede starodavnih kmetijsko-pastirskih družb iz Sardinije in širšega območja Mediterana. Mamutzones, Samugheo, Sardinija Vir: http://www sardegnaturismo it Kulturna skupina Mamutzones iz Samughea iz Sardinije slovi po svojem bogatem kulturno-etničnem repertoarju, ki ga prikazujejo med sardinskim karnevalom, in svojimi ekspresivnimi kostumi in ornamenti, ki jih nosijo. Maska nima enotnega pomena, pomemben je človek, ki jo nosi, s tem spremeni svoje obnašanje in mimiko ter se na tak način spominja starodavnih simbolov. Neskončni krog življenja in smrti Osnovno oblačilo maske mamutzones sta kozja koža, na kateri visijo kravji zvonci, in naglavno pokrivalo »su casiddu« s kozjim rogovjem. Moški, ki nosijo masko, imajo obraze namazane s črnimi sajami. Stopajo z ritmičnimi koraki in sledijo ponorelemu teku drugega lika, imenovanega s`urtzu. Ta predstavlja grozljivo živalsko figuro, ki brez postanka skače in se vrti, dokler izmučena ne pade na tla pod udarci palice tretjega lika, s`omadore, ki nosi črno haljo. V mehaničnem ritmu rojstva in smrti maske mamutzones obkrožijo žrtev s`urtzu, ki postane nesmrtna v neskončnem krogu življenja in smrti. V tem pogledu s`urtzu nikoli ne umre, ampak
RIĐI RIĐ: Čvarci od marcipana + SHAO: Reboot

RIĐI RIĐ: Čvarci od marcipana + SHAO: Reboot

Radio Študent, 16. februar 2017 ― Hrvaška raperska scena je edinstvena. V drugi polovici devetdesetih let smo lahko le s sosedsko zavistjo, v resnici pa z navdušenjem spremljali bohotenje glasbenega donosa, izide danes kultnih albumov in oddajanje pionirske radijske oddaje Blackout, ki danes praznuje kar petindvajset let v etru. Prav ekipa, zbrana okoli etikete Blackout, in glavna persona, "go-to-guy" s hiphoperskimi zvezami, ki jim ni para, Phat Phillie sta zaslužni za preboj hrvaškega rapa v tujino, pa tudi za to, da smo predvsem v Zagrebu videli ogromno koncertov ameriške prve lige in nenazadnje za preboj Koolada kot najuspešnejšega hiphop producenta regije čez lužo, kjer je sodeloval s kar nekaj izvajalci, najbolj znana pa je udarna naveza z Masta Aceom. Potem je v novem tisočletju evforija začela pojenjati, scena počasi stagnirati. Hrvaška ni več tako zelo izstopala, zazevala je nekakšna generacijska vrzel. A v zadnjih petih letih se je zgodil ponoven razcvet neskončno barvitih slogov, pojavile so se zelo različne skupine mladincev, ki so s kakšnim EP-jem, komadom ali viralnim videospotom hitro znovačile množične spletne zasledovalce in koncertne privržence. Najbolj znani so Kuku$ Klan, Kiša metaka, Krankšvester, Dječaci, Kanđija - ki je sicer že skoraj starosta scene, a mu je preboj uspel prav v zadnjih letih - in ekipa High5.   RIĐI RIĐ: Čvarci od marcipana (Triestri, 2017) <a data-cke-saved-href="http://tr33z.bandcamp.com/album/ri-i-ri-varci-od-marcipana-ep" href="http://tr33z.bandcamp.com/album/ri-i-ri-varci-od-marcipana-ep">Riđi Riđ - Čvarci od marcipana EP by High5</a> High5, skupina petih emsijev, ki se v en glas dere in skače po odru, ki se zajebava iz Youtube klipov, iz drugih raperjev, ki visi po dnevnih sobah in kadi jointe, ki se porogljivo smeji hrvaški estradi, ameriškemu popu in politiki, je dosegla izjemno popularnost z enim samcatim EP-jem z naslovom triestri, ki je izšel leta 2014
še novic