Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Misli, 24. junij 2017 ― Pri mariborski založbi Litera so izdali roman, prozni prvenec Sarivala Sosiča Starec in jaz, pri LUD Šerpi pa izbor pesmi v prozi Jamesa Tatea Vrnitev v mesto belih oslov. Založba Miš je izdala roman Aleca S. Petrića Črna skala, belo mesto, LUD Literatura pa pesniško zbirko Marcella Potocca Poznam te črne stvari.
V dunajskem Belvederu razstava Klimt in antika

V dunajskem Belvederu razstava Klimt in antika

Misli, 24. junij 2017 ― V Oranžeriji dvorca Spodnji Belvedere so na ogled postavili razstavo Klimt in antika, podnaslovljeno erotična srečanja. Postavitev raziskuje očarljiv dialog med deli avstrijskega slikarja Gustava in antično umetnostjo. Na njej so med drugim predstavljene Klimtove ilustracije za novo izdajo dela grškega pesnika in satirika Lukijana Pomenki heter.
Nagrada kresnik romanu Figa Gorana Vojnovića

Nagrada kresnik romanu Figa Gorana Vojnovića

Misli, 23. junij 2017 ― Delovo nagrado kresnik za najboljši roman letos prejme Goran Vojnović za roman Figa, se je odločila štiričlanska žirija, ki ji je predsedoval Tone Smolej. Dobitnika so razglasili nocoj na Rožniku. Za Vojnovića je to tretji kresnik, dobil ga je že za prejšnja romana Čefurji raus! in Jugoslavija, moja dežela.
Kultura, prostor noči in sanj

Kultura, prostor noči in sanj

Radio Študent, 23. junij 2017 ― Umetnost nekako instinktivno povezujemo z nočnimi, temnimi, sanjskimi, sublunarnimi prostori. Velik del sodobne literature in likovne umetnosti se bolj ali manj eksplicitno utemeljuje v sanjski logiki, v “podobah iz sanj”. Obenem, lahko dodamo, večina gledaliških produkcij in javnih predvajanj filmov poteka v prostorih, kjer občinstvo ždi v popolni temi, in v času, ko je v svetu onkraj avditorija sonce že zašlo. Nekatere vrste gledaliških produkcij in kinematografskih dogodkov rušijo to mejo med têmo parterja in balkonov ter têmo onkraj avditorija. Spomnimo se recimo na “drive-in” kina pod nebom ali pa na izvedbe oper v veronskem in puljskem amfiteatru. Slovenija očitno doživlja porast zanimanja za poletna kina na prostem, ki nekako kombinirajo ti dve zgoraj omenjeni lastnosti: ogled filma - kot pri nostalgičnih drive-inih - in zgodovinsko, monumentalno prizorišče - kot pri operah v amfiteatrih. Pomislimo na Kino pod zvezdami na ljubljanskem gradu in predvajanja filmov v mariborskem Naskovem dvorcu. V to zgodbo spada tudi ptujski Kino brez stropa, kjer si bodo to poletje od petka, 30. junija, obiskovalci lahko ogledali nekatere izbrane aktualne filme v atriju ptujskega gradu. Vodja projekta Mateja Lapuh je Kino brez stropa orisala tako: *Izjava Filmi, prikazani na letošnjem Kinu brez stropa, so večinoma izbrani iz repertoarja cenjene, tudi oskarjevske aktualne produkcije: *Izjava Vrnimo se k temi sanj kot referenčni točki kulture. Založba Sanje danes, 23.6., ob priložnosti Nočí knjigarn pripravlja raznolik kulturni dogodek, naslovljen Sanje na Bližnjem vzhodu. Urednica založbe Sanje Tjaša Koprivec, ki se bo v okviru dogodka pogovarjala z avtoricama Svetlano Slapšak in Karin Cvetko Vah, je o Noči knjigarn kot taki povedala naslednje: *Izjava Tema, okrog katere rotira letošnja Noč knjigarn, je Bližnji vzhod. Za izbiro te tematike, pravi urednica založbe Sanje, stojijo globlji preudarki: *Izjava  
Jazz 'ma mlade: Nova zgodba na Židovskem trgu 

Jazz 'ma mlade: Nova zgodba na Židovskem trgu 

Večer, 23. junij 2017 ― Osrednje prizorišče drugega festivala Jazz 'ma mlade v koprodukciji Multimedijskega izobraževalnega društva Glas podzemlja in MKC Maribor je bil ponovno Židovski trg, le zadnji petek (festival poteka tri junijske petke zapored) so festival zaradi slabe vremenske napovedi gostili v Salonu uporabnih umetnosti. V treh večerih so gostili tri mlade jazz zasedbe, večinoma slovenske, avstrijske in hrvaške diplomante akademij v Gradcu, Celovcu in Ljubljani. Večere so odpirali učenci Konservatorija za glasbo in balet Maribor, po vsakem koncertu pa je sledil jam session. Ob glasbenem programu je v sodelovanju z okoliškimi galerijami in prizorišči, Media Nox, DLUM, Fotogalerija Stolp in GT22, potekal bogat spremljevalni program z otvoritvami razstav in podaljšanim delovnim časom galerij, degustacijami slovenskih vin in lokalno ulično kulinariko, ki so jo posebej za festival pripravili študenti Višje strokovne šole za gostinstvo in turizem Maribor. {embed_infografika}135441{/embed_infografika} "Odzivi publike so bili fenomenalni, predvsem lepa energija, ki se je čutila na prizoriščih, od obiskovalcev in ustvarjalcev, ki so se predstavili na festivalu. V treh večerih smo našteli približno 1100 obiskovalcev, veliko ampak ne izključno mladih, pač pa vseh starostnih skupin, prihajale so družine z majhnimi otroki, tudi s starimi starši. Nujno potrebna za mlade glasbenike in ostale ustvarjalce sta predvsem oder oziroma javni prostor in kvalitetno občinstvo, pred katerim lahko razgrnejo svojo ustvarjalnost in pričakujejo relevantno refleksijo. V tem pogledu si upam trditi, da delamo pomembne korake. Da bi pa že po drugi festivalski ediciji mislili, da smo vzpostavili odskočno desko oziroma nekaj tako referenčnega, kar odpira številna nova vrata, bi bilo malce domišljavo. Res pa se trudimo graditi celotno zgodbo v tej smeri. Z mlado ekipo izjemnih posameznikov, ki skrbi za glasbeno selekcijo, kvaliteto zvoka, spremljevalni program in celotno logistiko, vzpostavljamo torej prostor
še novic