The Mule (2018)

The Mule (2018)

Filmski kotiček, 25. marec ― Clint Eastwood in The Mule (2018), © 2018 - Warner Bros. Pictures Slovenski naslov: Tihotapec  Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Žanri: krimi, drama, triler Dolžina: 116',  Imdb  Režija: Clint Eastwood Scenarij: Nick Schenk, Sam Dolnick Igrajo: Clint Eastwood, Bradley Cooper, Michael Pena, Taissa Farmiga, Jill Flint Clint Eastwood je samega sebe nazadnje režiral pred dobrimi desetimi leti, v mojstrovini Gran Torino (2008). Že takrat jih je štel skoraj osemdeset in razmišljanja o tem, ali smo morda že videli njegov zadnji tovrstni podvig, so bila povsem na mestu. Deset let kasneje, v 88-letu starosti, je neuničljivi Eastwood podpisal še en režisersko-igralski projekt, vmes pa mu je uspelo režirati kopico filmov (7 celovečercev) in odigrati še eno glavno vlogo, in sicer v športni drami Znova v igri (Trouble with the Curve, 2012, Robert Lorenz). Eastwood v Tihotapcu igra ostarelega vojnega veterana Erala Stona, ki mu je uspelo zavoziti vse, kar se dalo zavoziti. Življenje je investiral v biznis s cvetjem, veliko je potoval, čas, ko ni bil na poti, pa je raje kot doma preživljal ob svojih rožah, ali v lokalnem veteranskem baru. Potrpljenje je z njim najprej izgubila žena in nato še hčerka (Earlu je uspelo zamuditi njeno poroko). Naklonjenost vnukinje Ginny je njegova edina vez z družino, ki ga je že zdavnaj odpisala. Zdaj, ko je biznis s cvetjem dokončno propadel in ko mu banka želi zaseči še njegovo dotrajano hiško, Earl nima nič. Obsojen na životarjenje, brez omembe vrednega dosežka, s katerim bi se lahko pobahal v pogovoru z naključnim sogovornikom. Razen če za svojevrsten dosežek ne štejemo dejstva, da v življenju ni bil udeležen v prometni nesreči, ali plačal kazni za prometni prekršek.  Clint Eastwood and Alan Heckner in The Mule (2018),  © 2018 - Warner Bros. Pictures Izkaže se, da je ravno to dejstvo (v kombinaciji z njegovo starostjo), idealna kvalifikacija za delo voznika, ki za mehiške kartele po ameriških širjavah
Yeon-ae-dam (2016)

Yeon-ae-dam (2016)

Filmski kotiček, 24. marec ― aka Our Love Story Yeon-ae-dam (2016), © M-LINE Slo naslov: - Angleški naslov: Our Love Story Država: Južna Koreja  Jezik: korejščina Leto: 2016' Dolžina: 99',  Imdb Žanri: drama, romantični Režija: Lee Hyun-Ju Scenarij: Lee Hyun-Ju Igrajo: Lee Sang-Hee, Ryu Sun-Young, Kim Jong-soo [ENG] Yoon-ju is a graduate student of fine arts and is working on her graduation exhibition. One day, while she is searching materials for her project, she runs into Ji-soo at a junk shop. Watching Ji-soo in an odd place, Yoon-ju finds herself drawn to her. After their initial encounter, Yoon-ju once again runs into Ji-soo at a convenience store, and the two eventually start dating. Never having enjoyed dating men, Yoon-ju finds Ji-soo fascinating and becomes completely infatuated with her. Ocena
The Myth of the American Sleepover (2010)

The Myth of the American Sleepover (2010)

Filmski kotiček, 24. marec ― The Myth of the American Sleepover (2010), © 2011 - Roman Spring Pictures Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2010 Dolžina: 96' ,  Imdb Žanri: komedija, drama, romantični Režija: David Robert Mitchell Scenarij: David Robert Mitchell Igrajo: Claire Sloma, Marlon Morton, Amanda Bauer, Brett Jacobsen, Nikita Ramsey, Jade Ramsey, Annette DeNoyer, Wyatt McCallum, Mary Wardell, Doug Diedrich, Dane Jones, Shayla Curran [ENG] The Myth of the American Sleepover is a youthful and tender coming-of-age drama from first-time writer/director David Robert Mitchell. In the tradition of free-wheeling tributes to adolescence like Dazed & Confused, the film follows four young people (a cast of brilliant newcomers in their feature film debuts) on the last night of summer - their final night of freedom before the new school year starts. The teenagers cross paths as they explore the suburban wonderland they inhabit in search of love and adventure - chasing first kisses, elusive crushes, popularity and parties - and discover the quiet moments that will later resonate as the best in their youth. -- (C) IFC Ocena
Jug-yeo-ju-neun Yeo-ja (2016)

Jug-yeo-ju-neun Yeo-ja (2016)

Filmski kotiček, 24. marec ― aka The Bacchus Lady Jug-yeo-ju-neun Yeo-ja | The Bacchus Lady Slo naslov: - Angleški naslov: The Bacchus Lady Država: Južna Koreja Jezik: korejščina Leto: 2016 Dolžina: 110' ,  Imdb Žanri: drama Režija: E J-yong Scenarij: E J-yong Igrajo: Youn Yuh-jung, Chon Moo-song, Yoon Kye-sang, An A-zu, Choi Hyun-jun [ENG] Youn So-young has contracted gonorrhoea. ‘Make me well again quickly’ she tells her gynaecologist, because she wants to get back to work. In a park in Seoul, this senior citizen manages to scrape together just enough money as a ‘Bacchus lady’ to avoid begging. ‘Bacchus ladies’ are elderly women who sell a popular soft drink containing taurine known as ‘Bacchus’ and offer sexual services on the side. Korea’s rapidly ageing society barely has any money left for its pensioners and poverty among the elderly is soaring. When little Min-ho’s mother is detained by the police, So-young takes him in. The boy, who only speaks Filipino, experiences a rather unique sort of patchwork family in this courtyard peopled, alongside So-young, by her transgender neighbour and a one-legged young man. Many of So-young’s aged former clients and friends can no longer see a way out of their situation. One after the other, they ask this laconic lady, who for years has been harbouring a secret, for one last favour. -Berlinale Ocena
The Escape (2017)

The Escape (2017)

Filmski kotiček, 24. marec ― Dominic Cooper and Gemma Arterton in The Escape (2017) Slo naslov: -  Država: VB Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 101' ,  Imdb Žanri: drama Režija: Dominic Savage Scenarij: Dominic Savage Igrajo: Gemma Arterton, Dominic Cooper, Marthe Keller [ENG] A woman sets out to reclaim her life in this stirring, emotionally rich look at what it means to start over. Tara (Arterton), a housewife and mother in suburban London, is living a life that is no longer hers: it belongs to her loving but overworked and self-absorbed husband (Cooper), her young son and daughter and the numbing routine of housework and childcare. In desperate need of a change, Tara one day makes a bold decision. Armed with a one-way ticket to Paris, she leaves everything behind to rediscover herself in a new city - but walking out on your life isn't so simple. -Written by AnonymousB Ocena
We the Animals (2018)

We the Animals (2018)

Filmski kotiček, 24. marec ― Sheila Vand and Evan Rosado in We the Animals (2018) Slo naslov: - Država: ZDA  Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 94',  Imdb Žanri: drama Režija: Jeremiah Zagar Scenarij: Daniel Kitrosser, Jeremiah Zagar Igrajo: Sheila Vand, Raúl Castillo, Evan Rosado, Josiah Gabriel, Isaiah Kristian [ENG] Us three. Us brothers. Us kings, inseparable. Three boys tear through their childhood, in the midst of their young parents’ volatile love that makes and unmakes the family many times over. While Manny and Joel grow into versions of their loving and unpredictable father, Ma seeks to shelter her youngest, Jonah, in the cocoon of home. More sensitive and conscious than his older siblings, Jonah increasingly embraces an imagined world all his own. With a screenplay by Dan Kitrosser and Jeremiah Zagar based on the celebrated Justin Torres novel, We the Animals is a visceral coming-of-age story propelled by layered performances from its astounding cast – including three talented, young first-time actors – and stunning animated sequences which bring Jonah’s torn inner world to life. Drawing from his documentary background, director Jeremiah Zagar creates an immersive portrait of working class family life and brotherhood. -Official site Ocena
Aterrados (2017)

Aterrados (2017)

Filmski kotiček, 24. marec ― aka Terrified Aterrados (2017), Foto: Imdb Slo naslov: - Angleški naslov: Terrified Država: Argentina Jezik: španščina Leto: 2017 Dolžina: 87',  Imdb Žanri: grozljivka Režija: Demián Rugna Scenarij: Demián Rugna  Igrajo:  Maximiliano Ghione, Norberto Gonzalo, Elvira Onetto, Julieta Vallina [ENG] Allbreck, Jano and Rosentock are researchers of paranormal phenomena. Commissioner Maza tries to give an explanation to inexplicable events that are occurring in a neighborhood of Gran Buenos Aires. Together they will try to reveal the mystery within the affected houses before the evil destroys the existence of human society as we know it. -Written by Juan Pedro Ramos Ocena
Us (2019)

Us (2019)

Filmski kotiček, 22. marec ― Lupita Nyong'o in Us (2019), Photo by Claudette Barius - © Universal Pictures Slovenski naslov: Mi  Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2019 Žanri: grozljivka, triler Dolžina: 116' ,  Imdb  Režija: Jordan Peele Scenarij: Jordan Peele Igrajo: Lupita Nyong'o, Winston Duke, Evan Alex, Shahadi Wright Joseph, Elisabeth Moss, Tim Heidecker  Jordan Peele je s prvencem Zbeži! (Get Out, 2017) dosegel izjemen uspeh in si letvico nastavil temu primerno visoko, zato s(m)o se mnogi spraševali, ali 40-letni Newyorčan tudi v drugo lahko ponudi stvaritev na podobnem nivoju. Peele je tudi v drugo snemal po lastnem scenariju, ki nam v prologu, postavljenem v 80-ta leta, predstavi mlado Adelaide, ki med obiskom luna parka iz neznanega razloga uide izpod nadzora staršev in konča v hiši z ogledali. Izkušnja ovita v tančico skrivnosti jo zaznamuje tako močno, da posledice čuti tudi dobrih dvajset let kasneje: Adelaide je srečno poročena, mati dveh otrok, toda nelagodje in strahovi enostavno niso nikoli povsem izginili. Občutek tesnobe je še močnejši ko se z možem Gabom, hčerko Zoro in nekaj let mlajšim sinom Jasonom odpravijo na počitnice v njihovo počitniško hiško ob morju. Gabe se je udobno nameščen v postelji že veselil prijetnih uric v družbi njegove drage, ko je ta opazila sence na dovozu pred hišo.  Izhodišče za komično moro po Hanekejevem receptu je tu in boj za preživetje se lahko začne. Toda v bordo kombinezone oblečeni nepovabljeni gostje niso ravno ljubitelji psiholoških igric. Bolj pri srcu so jim stilsko oblikovane in kot britev ostre škarje, vendar ta detajl ni najbolj grozljiv kvalifikator njihovega opisa. Bolj zaskrbljujoče je, da Adelaide in družina zrejo v svoje nekoliko grše, kot blisk hitre, fizično močnejše dvojnike, ki med seboj komunicirajo z neartikuliranimi živalskimi zvoki. V zlobne doppelgangerje, ki jih želijo izbrisati z obličja zemlje in… In se nato prejeti za roke in zreti v daljavo…  Lupita Nyong'o, Evan Alex, and Shahadi
Scream for Me Sarajevo (2017)

Scream for Me Sarajevo (2017)

Filmski kotiček, 21. marec ― Scream for Me Sarajevo (2017), Foto: Imdb Slovenski naslov: - Država: BIH Jezik: bosanščina, angleščina Leto: 2017 Žanri: dokumentarni, glasba, vojni Dolžina: 95' ,  Imdb  Režija: Tarik Hodžić Scenarij: Tarik Hodžić, Jasenko Pašić Igrajo: Bruce Dickinson, Alen Ajanović, Esad Bratović, Mirza Ćorić, Chris Dale, Alessandro Alex Elena, Erol Gagula, Trevor Gibson Obleganje Sarajeva je eno najdaljših vojaških obleganj kakega mesta v sodobni zgodovini. V 1395-dnevnem obleganju mesta med leti 1992 in 1996, en datum in dogodek imata prav posebno mesto. 14. decembra 1994 se je dvorani kulturnega centra zgodil koncert, ki se je za vedno zapisal v srca obiskovalcev in nastopajočih. V Sarajevo je s svojim bendom Skunkworks prišel Bruce Dickinson, frontman kultnih Iron Maiden. Dokumentarec Scream for Me Sarajevo bosanskega režiserja Tarika Hodžića in scenarista Jasenka Pašića prikazuje takratne vojne okoliščine in ljudi, vpletene v organizacijo in realizacijo tega neverjetnega glasbenega dogodka. Spomnim se kako sem z odprtimi usti na TV-ju ujel kratko novičko o koncertu in kako surrealno je vse skupaj zvenelo. Svoje spomine na ta »nadnaravni« dogodek v dokumentarcu z nami delijo ljudje, ki so bili tam: Dickinson in člani njegovega benda, sarajevski rokerji, novinarji, člani britanskega vojaškega kontingenta v sklopu ZN-a, brez katerih koncerta ne bi bilo. Dickinsonu in ekipi je bil obljubljen helikopter, s katerim bi morali iz Splita poleteti v Sarajevo. Toda v komandi ZN-a so izvedeli za operacijo in potegnili ročno zavoro. Dogodek je predstavljal preveliko varnostno tveganje in sprva je kazalo, da koncerta sploh ne bo. Toda Bruce in ekipa so bili pripravljeni tvegati še več. Vkrcali so se pod cerado tovornjaka neke humanitarne organizacije in se sredi zime, oboroženi s pogumom in pločevinkami piva, podali na pot proti obleganem Sarajevu.  Scream for Me Sarajevo (2017), Foto: Imdb Hodžić s kombinacijo arhivskih posnetkov in pogovor z glav
Stvari, ki padejo z neba: sreča, nesreča, prekletstvo, usoda in naključje

Stvari, ki padejo z neba: sreča, nesreča, prekletstvo, usoda in naključje

Konteksti (Tomaž Bešter), 19. marec ― vir slike: sodobnost.com Med novostmi, ki so v zadnjem času dospele iz založbe KUD Sodobnost International, mi je najbolj v oči padla knjiga s pomenljivim naslovom Stvari, ki padejo z neba. Selja Ahava je za roman leta 2016 prejela nagrado Evropske unije za književnost. In ta je zdaj na voljo tudi v slovenskem jeziku. Delo, ki je izjemno zanimivo v mnogih smereh, tako po vsebinski plati, kot predvsem v zgradbi. Razgibano, s polno domišljije, izzivalnih gledišč in neverjetno lahkoto, s katerimi v bralcu vzbudi premislek o prav tako neverjetnih situacijah, v katerih se lahko znajde. V tem ga nato premika korak dlje, ko ga povpraša o tem, kaj naj s tem stori. Kako naj se s temi neverjetnimi situacijami sooči in kje najti smisel. In ali takšen sploh obstaja. Odlično čtivo, ki sem ga z užitkom prebral. Selja Ahava je tako napisala kratko delo, kjer skozi tri različne pripovedovalke pelje bralca v življenje najprej majhnega otroka, ki je na povsem katastrofalno neverjeten način izgubil mamo, nato v fizične učinke, ki jih ima lahko sreča pri loteriji na telo na to povsem nepripravljene ženske, prav tako življenje, ki ga živi človek, več kot očitno izjemen magnet za strele in na koncu koncev tudi mlajše ženske, ki se trudi sprijazniti se z dejstvom, da z otrokom, ki raste v njenem telesu, nikakor ni vse prav. Selja je vse te zgodbe povezala v nit, ki se je drži prav najmlajša vseh, ki v romanu nastopajo, osemletna Saara. Zatorej sledimo otroškemu glasu, ki slika podobe, se premaknemo v roman v pismih in na koncu, ko sešijemo konce skupaj, sledi njen povratek.In njena pika. Iskriv in zanimiv pristop, podprt z izjemno reflektivnimi stavki. Beremo hitro in beremo dobro. Okoli pravega človeka lahko potegneš črto, tako kot to naredi Poirot s truplom, ki leži na tleh. Smrt je lažje razumeti, če ima komolec, kolenski zgib in svoje mesto na tleh. Ko mrtveca odnesejo, ostane bela črta, v kateri ni nikogar več. Približno tako kot zadetek na lotu, ki bi ga bilo lažje razum
Gräns (2018)

Gräns (2018)

Filmski kotiček, 19. marec ― aka Border Eero Milonoff and Eva Melander in Gräns (2018), © TriArt Slo naslov: Meja Drugi naslovi: Border Država: Švedska, Danska Jezik: švedščina Leto: 2018 Dolžina: 110' ,  Imdb Žanri: drama, fantazijski, romantični Režija: Ali Abbasi Scenarij: Abbasi, Isabella Eklöf, John Ajvide Lindqvist (kratka zgodba) Igrajo: Eva Melander, Eero Milonoff, Jörgen Thorsson, Ann Petren, Sten Ljunggren Meja je eden tistih filmov, ki učinkujejo najbolje, v kolikor o vsebini vemo malo ali nič. Film je režiral iransko-švedski režiser Ali Abbasi, ki je scenarij skupaj z Isabello Eklöf razvil iz kratke zgodbe Johna Ajvideja Lindqvista, avtorja, ki je pred leti zakrivil roman in potem še scenarij za uspešnico Vampirska ljubezen (Låt den rätte komma in, Tomas Alfredseden, 2008). Abbasijev film je svojo pot začel v Cannesu, v tekmovalni sekciji Poseben pogled in tam prejel glavno nagrado, zgodba se je nadaljeval s šestimi zlatimi hrošči (švedski oskarji) in nominacijo za oskarja za tujejezični film. Vse našteto je gotovo dovolj mično vabilo za večino filmskih navdušencev razpoloženih za nekoliko drugačno izkušnjo. Glavna junakinja Tina je uspešna policistka obmejne policije, v eni izmed švedskih trajektnih luk. Tina namreč ima zalo izostrene čute in lahko zazna vznemirjenost in strah, oziroma zavoha prepovedno blago pri potnikih, ki skozi pristanišče prečkajo državno mejo. Tina je v svojih ocenah praktično nezmotljiva, njen nenavadni »dar« pa je obenem tudi njeno največje prekletstvo, saj so te sposobnosti direktno povezane s kromosomsko anomalijo, ki je močno vplivala na njen zunanji videz. Njena zunanjost je za mnoge ljudi odbojna, toda Tina se je naučila živeti s tem. Nekega dne mimo prikoraka Vore, moški, ob katerem njeni receptorji povsem zatajijo. Pred njo stoji človek s telesno anomalijo, ki je na las podobna njeni in čeprav dobro ve, da neznanec nekaj skriva, Tina ne more pogruntati njegove skrivnosti in njegovih namenov. Pravzaprav jo nekaj na Voreju neust
Transit (2018)

Transit (2018)

Filmski kotiček, 17. marec ― Paula Beer and Franz Rogowski in Transit (2018), © Christian Schulz Slo naslov: Tranzit Država: Nemčija, Francija Jezik: nemščina, francoščina Leto: 2018 Dolžina: 101',  Imdb Žanri: drama Režija: Christian Petzold Scenarij: Christian Petzold, Anna Seghers (knjiga)   Igrajo: Franz Rogowski, Paula Beer, Godehard Giese, Lilien Batman, Maryam Zaree, Barbara Auer [SLO]Via Kinodvor Marseille, sodobnost. Begunci iz vse Evrope sanjajo, da bi se vkrcali na ladjo za Ameriko in pobegnili fašističnemu okupatorju. Eden izmed njih, Nemec Georg, prevzame identiteto umrlega pisatelja, da bi izkoristil njegovo vizo. Vse pa se spremeni, ko se zaljubi se v skrivnostno Marie … Film, ki na izviren način preplete preteklost in sedanjost, je brezčasna zgodba o ljubezni, izgnanstvu in iskanju novih začetkov. Christian Petzold (Phoenix, Barbara) je dramo priredil po istoimenskem romanu Anne Seghers iz leta 1942. »Ljudje v Tranzitu so obtičali v Marseillu, kjer čakajo na ladje, vize, odhod. So na begu. Zanje ni poti nazaj, pa tudi naprej ne. Nihče jih noče sprejeti, nihče noče poskrbeti zanje, nihče jih ne vidi – samo policisti, kolaboranti in varnostne kamere. Počasi postajajo duhovi, ujeti med življenje in smrt, med včeraj in danes. Sedanjost beži mimo njih, ne da bi jih sploh opazila. Film obožuje fantome. Morda zato, ker je tudi sam prostor tranzita, vmesna postaja. Mi, gledalci, smo hkrati navzoči in odsotni. Ljudje v Tranzitu si želijo, da bi se spet pridružili toku, vetru, gibanju. Radi bi imeli svojo lastno zgodbo. Odkrijejo nedokončani roman, ki ga je za seboj pustil pisatelj. Fragment neke zgodbe. Zgodbe o begu, ljubezni, krivdi in zvestobi. Tranzit pripoveduje, kako ti ljudje to zgodbo naredijo za svojo.«– Christian Petzold [ENG] As fascism spreads, German refugee Georg (Franz Rogowski) flees to Marseille and assumes the identity of the dead writer whose transit papers he is carrying. Living among refugees from around the world, Georg falls for Marie (Pau

Afirmacija eksotike

Performans (Nenad Jelesijević), 17. marec ― Rainer Werner Fassbinder: Ali: Strah ti pojé dušo. Režija: Sebastijan Horvat. Priredba in dramaturgija: Milan Marković Matthis. SNG Drama Ljubljana, Fassbinederplac, premiera, 15. mar. 2019.   Čeprav se morda zdi, da je to predstava o rasizmu, ki se mu vljudnostno reče nestrpnost, je njena tema ljubezen; niti ne tema, temveč snov; predstava je pravzaprav poskus situacioniranja […]
Kursk (2018)

Kursk (2018)

Filmski kotiček, 16. marec ― Matthias Schoenaerts in Kursk (2018), Foto: Imdb Slovenski naslov: Kursk: prekletstvo globine Država: Belgija, Francija, Luksemburg Jezik: angleščina Leto: 2018 Žanri: akcija, drama, zgodovinski Dolžina: 117',  Imdb Režija: Thomas Vinterberg Scenarij: Robert Rodat, Robert Moore (knjiga) Igrajo: Matthias Schoenaerts, Léa Seydoux, Colin Firth, Peter Simonischek, August Diehl, Max Von Sydow, Magnus Millang, Michael Nyqvist Kako se lotiti ekranizacije zgodbe, ki jo pozna malodane ves svet? Kako rekonstruirati zgodbo, katere tragični konec gledalca ne more ujeti nepripravljenega? Nesreča ruske jedrske podmornice Kursk je bila eden medijsko najbolj izpostavljenih dogodkov tekočega tisočletja, globalna novica, ki jo enostavno nisi mogel preslišati. To so razlogi, zaradi katerih z ogledom nisem hitel, čeprav režijo naslovnega podpisuje Thomas Vinterberg, ki je skupaj z Larsom Von Trierjem zakrivil filmski manifest danske Dogme 95 in nam ponudil mojstrovine kot so Praznovanje (Festen, 1998), Submarino (2010), Lov (Jagten, 2012)…  Aduti, ob katerih novemu filmu slavnega danskega režiserja preprosto moraš nameniti pozornost, četudi ta z dvema zadnjima filmoma, Daleč od ponorelega sveta (Far from the Madding Crowd, 2015) in Komuna (Kollektivet, 2016), ni pokazal najboljše forme.    Vinterberg je snemal po scenariju Roberta Rodata (Saving Private Ryan), ki je adaptiral knjigo »A Time to Die,« objavljeno dve leti po tragediji. V uvodnih minutah spoznavamo pomembnejše protagoniste, ki pripravljajo poročno slovesnost za enega izmed svojih kameradov. Plače zamujajo, zato člani enote žrtvujejo svoje ročne ure, da prijatelju omogočijo dostojno zabavo. Namen prigode je prikazati tovarištvo, ki je povezovalo te nesrečnike in njihove vezi z najbližjimi, ki jih ti pustijo za seboj vsakič, ko se podajo v morske globine. Enako se je zgodilo avgusta 2000, ko je Kursk v sklopu večje vojaške vaje izplul v Barentsovo morje. Nedolgo zatem je prišlo do dveh eksplozi
še novic