Umetno, umetnost, koncept

Umetno, umetnost, koncept

Neodvisni, 10. december ― Aleš Rojc piše o predstavi Luke Prinčiča Jitakami v.2018, ki je nekakšna vmesna postojanka v njegovem raziskovanju razgaljanja pasti nekritičnega sprejemanja tehnologije ter vpetosti človeškega telesa v digitalizacijo življenja: "V naravni material – govorico, podobo, telo – vdira nekakšna tuja forma, ki v primeru koreografiranega telesa ostaja neznanka, v preostalih pa se očitno umešča na stran tehnologije, in kot taka prevlada nad svojim materialom."
#RelationshipGoals

#RelationshipGoals

Neodvisni, 6. december ― Avtorica piše o tretji, brezbesedni ediciji tandemske predstave Heroj (3.0) Uroša Kaurina in Vita Weisa. Kot prijateljica in umeščena sodelavka, ki je bila pred uprizoritvijo na nekaj vajah, jima, čeprav ju tudi malo okrca, priznava uspeh v nemem formatu. Tudi tretji ediciji ne manjka "duhovitosti, medsebojne dinamike in šlagerjev". Humorja pa ne manjka niti pričujoči refleksiji o predstavi. "We can be heroes for ever and ever, what d'you say"

Literarni zdaj-trk z Zdravkom Dušo

KIBLA, 4. december ― Literarni zdaj-trk z Zdravkom DušoMMC KIBLA, 11. 12. 2019, ob 19. uriSklop jesensko-zimskih literarnih večerov Literarni zdaj-trk v MMC Kiblise nadaljuje. Tokrat bo tretji po vrsti.Literarni zdaj-trk, ki ga Društvo za sodobno umetnost X-OP izvaja spartnerji v okviru mednarodnega projekta...
Ples milenijcev

Ples milenijcev

Neodvisni, 3. december ― Pia Brezavšček razmišlja o predstavi Memememe Jana Rozmana skozi širše družbene spremembe, ki zadevajo zlati milenijsko generacijo, "ki je nemara prva, ki se ji je programje vpisalo v njene sinapse", s tem pa tudi občutek izpraznjenosti in anksioznosti, konkurenčniška logika in samoprezentacija. Meni, da je izjemno dragoceno opazovati odpiranje vrat odrov mlajši generaciji, ki s svojimi generacijsko specifičnimi temami prenavljajo sodobni ples vsebinsko in generacijsko.

KIBLIX 2019 VR razstava

KIBLA, 3. december ― KIBLIX 2019VR razstavaV sodelovanju z Khora ContemporaryOdprtje in predstavitev, sreda, 4. 12., ob 20:00. uri v MMC KIBLANAVIDEZNA UMETNOST Umetniki in umetnice: Christian Lemmerz, Paul McCarthy in Yu Hong Navidezna resničnost postaja vedno bolj tudi resnična resničnost in okolje ustvarjanja...

KIBLIX 2019 OR poiesis: Urok tišine

KIBLA, 29. november ― KIBLIX 2019OR poiesis: Urok tišine Kamnolom KISETSU – zvočni performans MMC KIBLA, petek, 6. 12. 2019, ob 20. uriOR poiesis se v zvočnem performansu Urok tišine (2019) zavije v prividnost kamnitega molka in iz anemičnosti privzdigne praznino. Kamen, z dotikom, z dihom prebudi za oglušelo telo. Urok...
Delovanje v napetosti med formo in silo

Delovanje v napetosti med formo in silo

Neodvisni, 29. november ― Jasmina Šepetavc se v prispevku ukvarja s pomembnostjo tehnoburlesknih večerov skupine Feminalz Tatovi podob, saj meni, da so zarezali v heteronormativnost slovenske gledališke krajine ter uvedli performativne strategije, ki intervenirajo v obstoječe reprezentacije:"Loup Abramovici oz. HPD intenzivno uteleša napetost med formo in (queer) silo, z vsako preobleko spremeni spol, vedno manj jasno določen, z njo_im pa se gledalke_ci počasi pomikamo iz sistema reprezentacij v intenzivnost queer afekta."

Malo govoriti, a ogromno povedati

Neodvisni, 26. november ― Maša Radi Buh reflektira in vzporeja zadnji predstavi režiserja Jana Krmelja, Triadni balet in Za praznino / Jok kamere ter v zgodbah, ki jih Krmelj pripoveduje skozi zaporedje trajajočih podob, najde stičišče gledališke strukture in gibajočega se telesa performativnih praks: "Deli scenografije iz septembrske izvedbe, med njimi okoli svoje osi vrteča se kamera, so novembra doživeli svoj spin off v performansu Za praznino / Jok kamere, ki je nadalje razvijal premiso modificiranega človeškega telesa".

Spanje, ki poraja pošasti

Neodvisni, 22. november ― Kaja Kraner se refleksije predstave Barbare Novaković Spanje: oblike, krajine, pošasti loti hkrati z branjem zgodovine filozofije in umetnosti, kjer je fenomen spanja vselej predstavljal eno od izhodišč za razlago nepredvidljivih in nenadzorljivih procesov človekove narave. Metodologijo režiserke Kraner najde v posnemanju znanih spalcev iz umetnostne zgodovine ali v vsakodnevnih načinih, kako vse lahko "padamo" v spanec: "Kaj in kje je vir teh istih sanjskih podob, predvsem pa, kako pronicajo v človekovo telo, če pa jih ta v strogem smislu ne vidi, čuti, vonja ali sliši".
še novic