Odprt razpis za štipendijski program Wiener Festwochen

Borštnikovo srečanje, 24. januar ― Eden največjih in najbolj priznanih gledaliških festivalov v Evropi Wiener Festwochen je objavil razpis za štipendijski program "In the Field". Namenjen je ambicioznim umetnikom in kulturnim delavcem ter študentom v radiju 300 km od Dunaja - iz avstrijskih pokrajin ter Slovaške, Madžarske, Češke, Slovenije in Hrvaške.  Izbranih 15 kandidatov bo povabljenih na Dunaj, kjer bodo med 27. majem in 5. junijem 2022 spremljali festivalske dogodke in predstave Wiener Festwochen, se udeležili strokovnih dogodkov ter svoje vtise in izkušnje delili z mednarodnimi in domačimi umetniki.  Študijski program je namenjen ustvarjanju prostora za dialog in navdih ter praktičnemu vpogledu v strukture in delovne metode umetniškega in kulturnega posla. Udeležba je za izbrane udeležence brezplačna in vključuje vstopnice, nastanitev ter potne stroške z vlakom do največ 200 evrov. Razpis je objavljen na https://www.festwochen.at/en/open-call-in-the-field, rok za prijavo je 18. februar.  

Vilma Štritof je selektorica tekmovalnega programa 58. FBS

Borštnikovo srečanje, 21. december 2021 ― Umetniški direktor Aleš Novak je po predhodnem pozitivnem mnenju strokovne skupine za selektorico 58. Festivala Borštnikovo srečanje imenoval dramaturginjo in gledališko kritičarko Vilmo Štritof.  Novo obdobje izbora se začenja s 1. januarjem 2022 in se bo zaključilo s koncem koledarskega leta, 31. 12. 2022. Vilma Štritof (r. 1962 v Ljubljani) je že pred diplomo iz dramaturgije začela sodelovati z različnimi slovenskimi režiserji v Slovenskem mladinskem gledališču, nato v SNG Drama Ljubljana. Po diplomi je bila od leta 1991 kot dramaturginja zaposlena na Radiu Slovenija (v arhivu je doslej več kot štiristo radijskih iger, tudi mednarodno nagrajene) in eno leto kot odgovorna urednica tretjega programa ARS, nato pa je v obdobju med 2001 in 2007 delovala kot sekretarka na Ministrstvu za kulturo RS. Kot dramaturginja in soscenaristka je sodelovala pri dveh igrano-dokumentarnih celovečernih filmih, o Ivani Kobilci in o Almi Karlin, slednji je bil nagrajen kot najboljši dokumentarec leta na FSF. Med letoma 2015 in 2017 je kot dramaturginja sodelovala na mednarodni delavnici norveške platforme Ibsen International na Kitajskem. Njeni zadnji dramaturgiji sta bili v tujini, in sicer v Pekingu leta 2016 ter leto pozneje v norveškem Tromsoju. Bila je članica več slovenskih in mednarodnih žirij za področje radia, filma in gledališča, deluje tudi kot recenzentka projektov (s področja filma in gledališča) in avtorica kritiških zapisov in radijskih oddaj o literaturi in gledališču. Med letoma 2016 in 2019 je bila predsednica slovenskega Društva gledaliških kritikov in teatrologov, je članica Uredniškega odbora portala Kritika, bila je tudi v žiriji zadnjega Festivala Borštnikovo srečanje.  Kontakt: vilma.stritof@borstnikovo.si

Vilma Štritof je selektorica tekmovalnega programa 58. FBS

Borštnikovo srečanje, 21. december 2021 ― Umetniški direktor Aleš Novak je po predhodnem pozitivnem mnenju strokovne skupine za selektorico 58. Festivala Borštnikovo srečanje imenoval dramaturginjo in gledališko kritičarko Vilmo Štritof.  Novo obdobje izbora se začenja s 1. januarjem 2022 in se bo zaključilo s koncem koledarskega leta, 31. 12. 2022. Vilma Štritof (r. 1962 v Ljubljani) je že pred diplomo iz dramaturgije začela sodelovati z različnimi slovenskimi režiserji v Slovenskem mladinskem gledališču, nato v SNG Drama Ljubljana. Po diplomi je bila od leta 1991 kot dramaturginja zaposlena na Radiu Slovenija (v arhivu je doslej več kot štiristo radijskih iger, tudi mednarodno nagrajene) in eno leto kot odgovorna urednica tretjega programa ARS, nato pa je v obdobju med 2001 in 2007 delovala kot sekretarka na Ministrstvu za kulturo RS. Kot dramaturginja in soscenaristka je sodelovala pri dveh igrano-dokumentarnih celovečernih filmih, o Ivani Kobilci in o Almi Karlin, slednji je bil nagrajen kot najboljši dokumentarec leta na FSF. Med letoma 2015 in 2017 je kot dramaturginja sodelovala na mednarodni delavnici norveške platforme Ibsen International na Kitajskem. Njeni zadnji dramaturgiji sta bili v tujini, in sicer v Pekingu leta 2016 ter leto pozneje v norveškem Tromsoju. Bila je članica več slovenskih in mednarodnih žirij za področje radia, filma in gledališča, deluje tudi kot recenzentka projektov (s področja filma in gledališča) in avtorica kritiških zapisov in radijskih oddaj o literaturi in gledališču. Med letoma 2016 in 2019 je bila predsednica slovenskega Društva gledaliških kritikov in teatrologov, je članica Uredniškega odbora portala Kritika, bila je tudi v žiriji zadnjega Festivala Borštnikovo srečanje.  Kontakt: vilma.stritof@borstnikovo.si

Podelili Severjeve nagrade

Borštnikovo srečanje, 20. december 2021 ― Nagrado Sklada Staneta Severja za igralske stvaritve v poklicnih gledališčih letos prejmeta Blaž Setnikar, član ansambla Prešernovega gledališča Kranj, in Marjuta Slamič, članica ansambla Slovenskega narodnega gledališča v Novi Gorici. Za letošnje nagrade so se igralci potegovali s premiernimi uprizoritvami v obdobju med 15. septembrom 2019 in 15. septembrom 2021. Med predlaganimi poklicnimi in ljubiteljskimi igralci ter študenti dramske igre je zmagovalce izbrala strokovna žirija, v kateri so bile predsednica Nataše Barbare Gračner ter članice Silva Čušin, Tea Rogelj, Diana Koloini in Zala Dobovšek. Marjuta Slamič Severjevo nagrado prejme za vlogo Bogdane v komediji Simone Semenič jerebika, štrudelj, ples pa še kaj v režiji Jureta Novaka. Uprizoritev je leta 2021 nastala v koprodukciji Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica in Slovenskega mladinskega gledališča. "V vlogi farovške gospodinje je dar za naravno in detajlirano podajanje – tako tipičen za Marjutino igro pred kamero – nadgradila s smislom za komično, čutnostjo in primorskim temperamentom. Pri tem je izkoristila vse prednosti izražanja v domačem, ajdovskem narečju," je v obrazložitvi zapisala žirija in dodala, da je Marjuta Slamič Bogdano oblikovala s toplino in pretanjenim razumevanjem malega človeka, zato ni presenetljivo, da gledalci takoj kupimo in vzljubimo to polnokrvno figuro. Drugi Severjev nagrajenec, Blaž Setnikar, nagrado prejme za vlogo Osvalda Alvinga v uprizoritvi Strahovi Henrika Ibsena v režiji Igorja Vuka Torbice, v Škofjeloškem pasijonu Očeta Romualda/Lovrenca Marušiča v režiji Jerneja Lorencija pa je upodobil "Slehernika". Kot je zapisala žirija, Setnikar vlogo Osvalda intenzivno izživi v skladu s svojo razdelano igralsko noto in izjemno usklajenostjo z idejo režijskega koncepta, ki Ibsenovo dramo upodobi s preciznim posluhom za današnji trenutek. "Sodobnost in aktualnost Setnikarjeve igre ni le v osebnostni kompleksnosti, temveč predvsem v natančni odmerjenosti in urav

Slovenski gledališki založniki na 37. Slovenskem knjižnem sejmu

Borštnikovo srečanje, 22. november 2021 ― Pod sloganom Knjige povezujejo od 22. novembra do 5. decembra na spletu poteka 37. Slovenski knjižni sejem, najpomembnejša prireditev na področju knjige in branja pri nas, na kateri ponovno skupaj nastopamo glavni založniki s področja gledališča – Festival Borštnikovo srečanje, Slovenski gledališki inštitut, Knjižnica Mestnega gledališča ljubljanskega, Zavod Maska in Zavod Emanat.Na sejmu, ki je dostopen na www.knjiznisejem.si se predstavljamo z novitetami, temeljnimi deli in založniškimi zanimivostmi, namenjenimi strokovni in širši javnosti – ustvarjalcem, raziskovalcem in gledalcem, vsevedom, radovednim, starejšim in mladim … Na Festivalu Borštnikovo srečanje vam na vse naše publikacije iz zbirke Borštnikov prstan nudimo 20% popust. Za informacije in naročila nam pišite na: info@borstnikovo.si, mi pa vam bomo v najkrajšem možnem času po elektronski pošti poslali podatke za plačilo ter Vam knjige in račun dostavili po pošti. Brezplačna poštnina za dostavo po Sloveniji. Če bi ukrepi v zvezi z epidemijo dopuščali, bi se sejem sicer moral zgoditi v živo v Cankarjevem domu, tako pa bo okrog 60 dogodkov posnetih v sejemskem studiu in dnevno objavljenih na spletni strani. Spremljate jih lahko tukaj -->  

Škofjeloški pasijon zmagovalec 51. Tedna slovenske drame

Borštnikovo srečanje, 14. november 2021 ― S podelitvijo nagrad se je v Kranju končal 51. Teden slovenske drame, velika zmagovalka pa je uprizoritev Škofjeloški pasijon v režiji Jerneja Lorencija in koprodukciji Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj. Predstava je prejela Šeligovo nagrado po izboru žirije, nagrado po izboru občinstva in tudi igralski nagradi, ki so ju sicer podelili prvič.  "Škofjeloški pasijon v izvedbi Prešernovega gledališča Kranj zgodovinske sedimente in težo svetopisemskega izročila, ki obdaja prvo slovensko dramsko besedilo, prevede v sodobno pulzirajoče gradivo, ki besedo tudi dejansko prestavi v meso. Vsebino gledališkega dogodka postavi v trpna in trpeča telesa, ki kanonično zgodbo uprizarjajo v svojstvenem odrskem jeziku," je v obrazložitvi nagrade za najboljšo predstavo festivala zapisala žirija v sestavi Rok Bozovičar, Diana Koloini in Viktorija Rangelova. Predstava Škofjeloški pasijon je najbolj prepričala tudi gledalce. Ti so sicer v tekmovalnem in spremljevalnem programu videli osem predstav po izboru selektorja Roka Andresa; tri predstave zaradi produkcijskih težav v Kranju niso bile odigrane.  Žiranti so prvič podelili tudi nagradi za najboljšega igralca in igralko. Dodelili so ju igralcema Škofjeloškega pasijona Doroteji Nadrah in Blažu Setnikarju. Igralka v vlogo Eve in Marije vstopa brez verbalnega aparata in se ne naslanja na tipizirane podobe žrtve, temveč s svojo telesno ekspresivnostjo in vztrajnostjo vzpostavi presunljivo odrsko prisotnost, meni žirija. Za Setnikarja pa so zapisali, da se "kot Adam in Kristus brezkompromisno podvrže torturi uprizoritvenega kolesja, pri čemer znotraj njega ostaja čist v svoji sleherniški naivnosti." Posebno nagrado Tedna slovenske drame, ki je bila prav tako podeljena prvič, pa je žirija dodelila uprizoritvi Gejm v režiji Žige Divjaka in produkciji Slovenskega mladinskega gledališča ter Maske Ljubljana, in sicer za družbeno občutljivost uprizoritve. "Njena igra ne poteka v fikcijskih svetovih, temveč
še novic