Kurja polt: Poslednji hura!

Kurja polt: Poslednji hura!

Kurja polt, 13. marec ― KURJA POLT: POSLEDNJI HURA! Dragi ljubitelji drznega filma, dragi prijatelji Kurje polti, ni mi lahko zapisati teh besed, zato dol z obližem in brez okolišenja: festival Kurja polt se žal poslavlja. Po desetletju strastnega, srčnega, stresnega in smešno plačanega dela sem izgorela. Pa bi vam rada pokazala še toliko filmov … Zato upam, [...] The post Kurja polt: Poslednji hura! appeared first on Kurja Polt.
Bahubali – Začetek 2024

Bahubali – Začetek 2024

Kurja polt, 13. marec 19. 4. / 22:15 / Kinodvor BAHUBALI: ZAČETEK BAAHUBALI: THE BEGINNING S. S. Rajamouli, Indija, 2015, DCP, barvni, 137', slovenski podnapisi V starodavnem indijskem kraljestvu ženska v obupanem begu pred vojaki žrtvuje življenje, da bi rešila otroka. Najdejo ga dobrohotni vaščani, ga vzamejo medse in poimenujejo Shivudu. Toda dečku radovednost ne [...] The post Bahubali – Začetek 2024 appeared first on Kurja Polt.

Prebudi se v grozi

Kurja polt, 13. marec 19. 4. / 19:30 / Kinodvor PREBUDI SE V GROZI WAKE IN FRIGHT Ted Kotcheff, Avstralija, 1971, DCP, barvni, 109', slovenski podnapisi Mladi učitelj (Gary Bond) se na poti v Sydney, kjer namerava preživeti poletne počitnice, ustavi v zakotnem rudarskem zaselku. Ko po dolgi noči hazardiranja in galonah piva zamudi [...] The post Prebudi se v grozi appeared first on Kurja Polt.
Prebudi se v grozi 2024

Prebudi se v grozi 2024

Kurja polt, 13. marec 19. 4. / 19:30 / Kinodvor PREBUDI SE V GROZI WAKE IN FRIGHT Ted Kotcheff, Avstralija, 1971, DCP, barvni, 109', slovenski podnapisi Mladi učitelj (Gary Bond) se na poti v Sydney, kjer namerava preživeti poletne počitnice, ustavi v zakotnem rudarskem zaselku. Ko po dolgi noči hazardiranja in galonah piva zamudi letalo, [...] The post Prebudi se v grozi 2024 appeared first on Kurja Polt.
Na stotine bobrov

Na stotine bobrov

Kurja polt, 13. marec 19. 4. / 17:00 / Kinodvor NA STOTINE BOBROV HUNDREDS OF BEAVERS Mike Cheslik, ZDA, 2023, DCP, čb, 108', slovenski podnapisi Epska nema nadnaravna akcijska komedija se dogaja v Severni Ameriki 19. stoletja, kjer prodajalec jabolčnega žganja (Ryland Brickson Cole Tews), ki ga tudi sam rad cukne, po eksploziji destilarne obtiči [...] The post Na stotine bobrov appeared first on Kurja Polt.

Vabilo na gledališko delavnico: ogled glavne vaje

Borštnikovo srečanje, 19. februar ― Festival Borštnikovo srečanje v okviru mednarodnega projekta Sence pandemije: skriti glasovi vabi na brezplačno gledališko delavnico za mlade med 14. in 18. letom. Tema tokratne delavnice, ki bo v petek, 23. februarja 2024, ob 20. uri v Kibla Portalu (Valvasorjeva ulica 40) je ogled glavne vaje za gledališko predstavo Aktivistke. Po koncu si boste lahko ogledali še scenografijo in prisostvovalii na kratkem pogovoru z umetniško ekipo. Predvideno trajanje delavnice je do največ 2 uri.  Na delavnici bodo sodelovale: -  Selma Spahić, režiserka predstave, -  Ivana Vuković, dramaturginja projekta, -  Mateja Kokol, gledališka pedagoginja in mentorica, režiserka. Gre za četrto iz niza petih brezplačnih gledaliških delavnic, na katerih mladim omogočamo celovit vpogled v nastanek dramske predstave; vse od spremljanja umetniške ekipe pri študiju dramske predstave do produkcijskih postopkov v zaodrju, hkrati pa jih seznanjamo s problematiko nasilja nad ženskami. Dvoletni mednarodni projekt Sence pandemije: skriti glasovi Festival Boršnikovo srečanje izvaja v sodelovanju z Zagrebškim gledališčem mladih in Beograjskim dramskim gledališčem. Naslavlja problem nasilja nad ženskami v času zaprtja javnega življenja zaradi pandemije koronavirusa. V sklopu projektnih aktivnosti smo na javnem natečaju izbrali tri neobjavljena avtorska besedila, ki bodo tudi s pomočjo delavnic z mladimi zaživela na odru. Projekt se bo namreč zaključil z gledališko uprizoritvijo, ki jo bo režirala gledališka režiserka Selma Spahić. Sofinanciran je v sklopu programa Ustvarjalna Evropa s finančno podporo Evropske komisije. Na delavnice se lahko prijavite do petka, 23. februarja 2024, do 12. ure na: info@borstnikovo.si.  Udeležba na predhodnih delavnicah ni pogoj za sodelovanje na tej.  Več o projektu na: https://shadowpandemic.eu/sl/ Dodatne informacije: Mojca Kolar, mojca.kolar@borstnikovo.si  

Sotterraneo: Angel zgodovine

Borštnikovo srečanje, 13. februar ― NAGRADA UBU ZA NAJBOLJŠO ITALIJANSKO GLEDALIŠKO PREDSTAVO 2022 DRAMSKO BESEDILO NOMINIRANO ZA NAGRADO UBU 2022 3. junij 2024 ob 20.00 konstelacija paradoksalnih zgodovinskih anekdot spletni nakup vstopnic Ne gre za to, da bi to, kar je preteklost, osvetljevalo to, kar je sedanjost, ali da bi to, kar je sedanjost, osvetljevalo preteklost, nasprotno, podoba je tisto, v čemer se s sedanjostjo hipoma združuje, kar je bilo, da bi nastalo ozvezdje. Walter Benjamin Filozof Walter Benjamin v svojem delu opisuje letečega angela, ki gleda v preteklost in obrača hrbet prihodnosti: pred njegovimi očmi se vrstijo ruševine zgradb in ideologij (glasbeni instrumenti na dnu oceana, nedelujoči radarji, nasedli kiti), angel bi se rad ustavil in obnovil zrušeno, toda nevihta mu zmoči krila in ga neusmiljeno vleče naprej – med mrtve dojenčke, kipe na Antarktiki, fluorescentne zajce. Tej nevihti radi rečemo razvoj. Angel pa opazuje to dogajanje (roke na klavirskih tipkah, atomske gobe, razglednice v džungli) in se skuša nevihti upreti, a se ne more ustaviti in posredovati, ne more zlepiti koščkov in na novo izgraditi skupne resničnosti, ne more storiti popolnoma ničesar, da bi nam pomagal. Morda samo zato, ker angeli ne obstajajo (cianidni koktejli, iracionalna števila, pripovedi ob ognju). Katero drugo razumno bitje bi lahko popravilo polomljeno, razmontiralo to zgodbo in končno usmerilo svoj pogled naprej? Kaj so zgodovinska dejstva? Nedvomno, to so dejanja zavesti, s pomočjo katerih lahko človeška bitja definirajo zgodovinske spremembe, ponovno združijo razpršene fragmente preteklosti in preoblikujejo idealno sedanjost v nekaj, kar je uporabno in verjetno. Toda prav zaradi tega zgodovinska dejstva ustrezajo velikim blodnjam, prek katerih gradimo pripoved, ki je drugačna glede na naše izkušnje, države izvora, finančne vire in končne rezultate. (...) Z leti je Sotterraneo prenovil svojo gledališko vizijo in sprožil proces, ki je že od samega začet

Nastop na Kunigundi: OPEN CALL ZA MLADE BANDE

Kunigunda, 30. januar ― ❤ OBJAVLJAMO OPEN CALL ZA MLADE BANDE, KI BI IGRALI NA LETOŠNJI KUNIGUNDI ❤ Prvi petek, 23. 8. 2024, bo na 27. ediciji FMKK namenjen mladim bandom! Igrali boste pred / v Klubu eMCe plac! Koga iščemo? Glasbene skupine, v kateri najstarejši član ali članica ne presega 22 let. Zaželeni žanri so rock, punk, The post Nastop na Kunigundi: OPEN CALL ZA MLADE BANDE appeared first on Kunigunda.

Tekmovalni program 59. FBS

Borštnikovo srečanje, 29. januar ― (v časovnem zaporedju premier) 1. Elfriede Jelinek: Ljubimki. Režiserka Nina Ramšak Marković, Slovensko mladinsko gledališče Ljubljana, premiera 11. 2. 2023. 2. Dominik Smole: Antigona. Režiser Luka Marcen, Slovensko narodno gledališče Nova Gorica, premiera 16. 2. 2023. 3. Milan Ramšak Marković: Deževen dan v Gurlitschu. Režiser Sebastijan Horvat, Prešernovo gledališče Kranj in Mestno gledališče Ptuj, premiera 27. 3. 2023. 4. Shelagh Stephenson: Pet vrst tišine. Režiserka Maša Pelko, Slovensko narodno gledališče Nova Gorica, premiera 19. 4. 2023. 5. Tony Kushner: Angeli v Ameriki. Gejevska fantazija o nacionalnih temah. I del: Tisočletje se bliža, II del: Perestrojka. Režiser Ivica Buljan, Mini teater Ljubljana, premiera 3. 5. 2023. 6. Marko Sosič, Tadej Pišek: O snegu in ljubezni. Režiser Tadej Pišek, Zavod Godot in Slovensko stalno gledališče Trst, premiera 11. 6. 2023. 7. Jernej Lorenci, Dino Pešut in ekipa: Pohorski bataljon. Poskus rekonstrukcije. Režiser Jernej Lorenci, Mestno gledališče ljubljansko in Mestno gledališče Ptuj, premiera 26. 9. 2023.  8. Tjaša Črnigoj, Lina Akif, Sendi Bakotić, Nika Rozman, Vanda Velagić, Tijana Todorović, Barbara Kapelj, Tea Vidmar, Lene Lekše: Spolna vzgoja II. Serija predavanj-performansov o seksualnem užitku žensk. Režiserka Tjaša Črnigoj, Nova pošta (Slovensko mladinsko gledališče, Maska Ljubljana) in Mesto žensk, premiera 7. 10. 2023. 9. Po motivih življenja in dela Karla Destovnika – Kajuha: Juriš. Režiserka Živa Bizovičar, Slovensko ljudsko gledališče Celje, premiera 9. 10. 2023. 10. Tony Kushner: Angeli v Ameriki. Pred pragom tisočletja in Perestrojka. Režiserka Nina Rajić Kranjac, Slovensko mladinsko gledališče Ljubljana, premiera 15. 10. 2023. 11. Rrose Sélavy: Razpoka. Režiser Jan Krmelj, Mestno gledališče ljubljansko, premiera 26. 10. 2023. 12. Milan Ramšak Marković: Prometej: ena lepa apokalipsa. Režiser Sebastijan Horvat, Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor, premiera 24. 11. 2023. Bl

Predstavili tekmovalni program 59. FBS

Borštnikovo srečanje, 29. januar ― Danes je na Malem odru SNG Maribor potekala novinarska konferenca, na kateri so predstavili tekmovalni program 59. Festivala Borštnikovo srečanje. Na predstavitvi sta sodelovala umetniški direktor festivala Aleš Novak in selektor tekmovalnega programa dr. Blaž Lukan. Borštnikovo srečanje bo med 3. in 16. junijem ponovno ponudilo izbor vrhunskih gledaliških predstav slovenskih in tujih producentov, raznolik spremljevalni program s strokovnimi srečanji, pogovori ob knjigah in z razstavami, refleksijo gledališkega dogajanja in zanimivimi študentskimi vsebinami. Osrednji del festivala predstavlja tekmovalni program, v katerem se bo zvrstilo dvanajst predstav po izboru selektorja dr. Blaža Lukana, ki si je v koledarskem letu 2023 ogledal približno 100 uprizoritev, izbrane pa so v kar največji meri upoštevale dva kriterija: kriterij konteksta in kriterij prevpraševanja odrskega izraza. "Zanimale so me predstave, ki poskušajo artikulirati tudi svet zunaj teksta oziroma uprizoritve ali gledališča kot takega, in predstave, ki za to artikulacijo iščejo – in v veliki meri tudi najdejo – nova izrazna sredstva, tako parcialne znake kot celovit uprizoritveni sistem," uvodoma zapiše selektor v utemeljitvi izbora. Večina predstav se osredotoča na subjekte, ki odražajo sodobnega človeka z razpršenim fokusom in s temeljno nemočjo v družbenih vlogah. "In tako se predstave v letošnjem izboru najsibo subtilno, neposredno ali metaforično zadirajo v družbena, družinska, partnerska razmerja, v zatiralske sisteme, v na videz neprebojno korporativno in medijsko realnost ter v sama srca različnih zanikovalskih mehanizmov (rasizma, seksizma, homofobije, ksenofobije ...) in pri tem izpostavljajo eno najizrazitejših tem izbora, delno pa tudi nabora, temo nasilja," zapiše Lukan in v nadaljevanju izpostavi premišljen gledališki jezik, ki je "pogosteje kot dramski snovalen, pogosteje kot klasičen ali tradicionalen sodoben, celo povsem današnji, in pogosteje kakor grajen sproti improvizira

Vabilo na novinarsko konferenco

Borštnikovo srečanje, 25. januar ― Spoštovane predstavnice in predstavniki medijev,  59. Festival Borštnikovo srečanje bo med 3. in 16. junijem 2024 ponovno ponudil izbor vrhunskih gledaliških predstav slovenskih in tujih producentov, raznolik spremljevalni program s strokovnimi srečanji, razstavami in pogovori ob knjigah, refleksijo gledališkega dogajanja in zanimivimi študentskimi vsebinami. Gostili bomo slovenske in tuje gledališke ustvarjalce in profesionalce, novinarje, kritike in teatrologe. Z letošnjim Borštnikovim srečanjem bo Maribor ponovno središče gledališkega dogajanja in praznovanje bogate in raznolike slovenske gledališke ustvarjalnosti. Vabimo vas na predstavitev tekmovalnega programa, ki ga je letos izbral dr. Blaž Lukan. Srečanje z novinarji bo v torek, 30. januarja 2024, ob 11. uri na Malem odru SNG Maribor.  Sodelovala bosta Aleš Novak, umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje, in dr. Blaž Lukan, selektor tekmovalnega programa.  Predstavitvena gradiva bodo po dogodku dostopna na festivalski spletni strani. Predstavitev celotnega programa 59. Festivala Borštnikovo srečanje bomo pripravili v drugi polovici maja, o čemer vas bomo pravočasno obvestili. Veselimo se srečanja z vami!

Umrl je Jurij Souček

Borštnikovo srečanje, 17. januar ― V 95. letu starosti je umrl slovenski dramski, filmski in televizijski igralec Jurij Souček, ki je slovensko gledališko umetnost obogatil z več kot 150 vlogami, dragoceno dediščino pa zapustil tudi na malih zaslonih in radijskih valovih. Za svoje delo je leta 1994 prejel Borštnikov prstan. Rodil se je leta 1929 v Ljubljani. Diplomiral na trgovski akademiji, nato pa leta 1953 še na ljubljanski akademiji za igralsko umetnost v razredu Vide Juvanove. Po diplomi se je zaposlil v ljubljanski Drami, kjer je ostal vse do leta 1989. Njegov gledališki opus obsega več kot 150 vlog. Od prvih igralskih korakov so mu ustrezali ostreje izrisani dramski tipi. Med drugim je bil Kreon v Smoletovi Antigoni, Hoederer v Sartrovih Umazanih rokah, Martin Luther v istoimenski Osbornovi drami, George v Albeejevi Kdo se boji Virginie Woolf?, Cesar v Arrabalovem Arhitektu in asirskem cesarju, pa Profesor v Ionescovi Učni uri ter številni drugi liki. Desetletja je deloval tudi na televiziji, kjer je bil igralec in interpret, avtor besedil, priredb in včasih tudi režiser. Cela vrsta rodov otrok pozna njegov glas, s katerim je oživil neštete prepoznavne in priljubljene like iz risank in otroških radijskih iger. Radijska dediščina je po njegovi zaslugi bogatejša za okoli 600 radijskih iger, kar pomeni, da je nedvomno eden najobsežnejših v zgodovini slovenskega radia. Njegov prispevek k radiofonski umetnosti je neprecenljiv, tako po obsežnosti kot po raznovrstnosti opusa. Součkovi prvi televizijski nastopi segajo v leto 1958, takrat je zaigral v prvih skečih s Franetom Milčinskim – Ježkom. S prav tako legendarnim Ježkom sta si bila tudi sicer blizu in sta se glede marsičesa strinjala: "Oba sva, zgleda, optimista glede politike. 40 let si misliš, da bo bolje, potem greš v pokoj in misliš, da bo bolje, še zdaj mislim, da bo bolje," je dejal Souček nekoč. Souček je nato postal eden najprepoznavnejših obrazov in glasov slovenske televizije. Nastopil je tudi v več filmih, med drugim
še novic