DELEAVNICI OBROKI

DELEAVNICI OBROKI

Kurja polt, 4. avgust ― NAJEŽIMO DLAKO, OSTRIMO POGLED! NA OBROKE Filmskokritiški krožek, julij – december 2020 S čim žanrske klasike in žanrski odpadniki dosežejo svoj kultni učinek? Kako napadajo čute in zakaj zlezejo pod kožo? Kako pri tem uporabljajo in kršijo žanrske zakonitosti? In katere to sploh so? Vsa ta vprašanja bodo naslavljali udeleženci posebne edicije filmskokritiškega krožka Društva [...] The post DELEAVNICI OBROKI appeared first on Kurja Polt.
BLOOD MACHINES

BLOOD MACHINES

Kurja polt, 4. avgust ― BLOOD MACHINES KATASTROFEKK: KURJA POLT NA OBROKE Mašine dvigamo v nebo Medtem ko so na Zemlji zadeve lahko družinsko-dramatične, zgodovinsko-epske in romantično- komične, so v vesolju le znanstvenofantastične. Nenehno nas obdaja, a se ga večino časa ne zavedamo, v njegovem obličju ni ničesar tradicionalnega. Ko se na filmskem platnu prikaže še eno črno platno in [...] The post BLOOD MACHINES appeared first on Kurja Polt.

Produkcije Pippa Delbona s slovenskimi podnapisi

Borštnikovo srečanje, 16. julij ― Štiri najbolj priljubljene gledališke produkcije Kompanije Pippo Delbono so na voljo za ogled kar v enajstih jezikih, med njimi, po zaslugi Festivala Borštnikovo srečanje, tudi v slovenščini. Brezplačno video predvajanje predstav Questo buio feroce (Ta strašna tema), Dopo la battaglia (Po bitki), Orchidee (Orhideje) in Vangelo (Evangelij) je omogočeno do 30. septembra. Gledališka fundacija Emilije-Romanje in Kompanija Pippo Delbono sta se v času koronavirusa povezali v italijanskem programu #laculturanonsiferma in omogočili brezplačno video predvajanje štirih najbolj priljubljenih gledaliških produkcij Kompanije Pippo Delbono z angleškimi podnapisi. Zaradi želje, da bi kljub odpovedi več nacionalnih in mednarodnih gostovanj ostali v stiku s svojo publiko, in zahvaljujoč odločitvi Pippa Delbona, da se odreče avtorskim honorarjem za predvajanje predstav, je Kompanija Pippo Delbono razvila projekt večjezičnega podnaslavljanja, ki do 30. septembra omogoča brezplačno video predvajanje predstav v enajstih jezikih, med njimi tudi v slovenščini. Projekt: Italijanski inštitut za kulturo (Istituto Italiano di Cultura) – gledališki in festivalski partnerji – prevajalci Fundacija Emilija-Romanja je maja letos vzpostavila stike s kar 102 mednarodnima sedežema Italijanskega inštituta za kulturo, z veleposlaništvi in konzulati z vsega sveta, prav tako pa tudi z več kot 200 osrednjimi mednarodnimi festivali in gledališči, s katerimi je Kompanija Pippo Delbono sodelovala v zadnjih dvajsetih letih. Odziv je bil takojšen in naklonjen, pri čemer je veliko partnerjev ponudilo finančno podporo, drugi prevode in lektorske preglede, nekateri pa so se vključili v promocijo projekta preko svojih digitalnih (spletnih) kanalov. Projekt je finančno podprlo 12 sedežev Italijanskega inštituta za kulturo po svetu: Amsterdam, Buenos Aires, Hamburg, Krakov, Lizbona, Ljubljana, Melbourne, Pariz, Rio de Janeiro, Santiago de Chile, Varšava, Zürich. 16 gledališč, festivalov in

Rezervirajte si dneve. Za praznovanje!

Festival Maribor, 14. julij ― Kakšni časi! Po zmedi in kaosu preteklih mesecev še kako dobro dene, da si lahko povrnemo vsaj nekaj normalnosti, pozitivnosti in optimizma ter s krepko mero slednjega ponosno (in pogumno) najavimo datume Festivala Maribor 2020. Odvijal se bo od 17. do 26. septembra. Festival Maribor 2020 ne bo zgolj festival, temveč bo tudi praznovanje! Slavili […]
KUNIGUNDA BO!

KUNIGUNDA BO!

Kunigunda, 10. julij ― Velenje, 10. 7. 2020 Kunigunda BO! ...če bo prevladala zdrava pamet! Letos bo pod sloganom "Zdrava pamet, odprto srce" mesto preplavila bolj in manj nekonvencionalna kultura, ki je ni moč videti kadarkoli in kjerkoli, koncerti najrazličnejših zvrsti, tako lokalnih kot tujih glasbenikov, umetniške razstave in instalacije, re-use in intermedijske konS delavnice, The post KUNIGUNDA BO! appeared first on Kunigunda.

Znan je program 55. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 1. julij ― Danes je potekal predstavitveni dogodek 55. Festivala Borštnikovo srečanje, na katerem so sodelovali Aleš Novak, umetniški direktor festivala, Rok Bozovičar, selektor tekmovalnega programa, in Danilo Rošker, direktor SNG Maribor. Aleš Novak je povedal, da tudi letošnja festivalska edicija sledi programski zasnovi, ki se je oblikovala v zadnjih dveh letih. Festival ohranja 14-dnevni format, ki omogoča izvedbo aktivnosti za mlade ter obsežen študentski program, ki bo letos še intenzivneje vključil študente. Festival se osredišča okoli izbora desetih predstav v tekmovalnem programu po izboru selektorja Roka Bozovičarja, ki ga dopolnjuje izbor slovenskih in tujih uprizoritev v spremljevalnem programu. Oba segmenta temeljita na načelu kakovosti in pomembnosti uprizoritve za slovenski gledališki prostor in ponujata vpogled v trenutno stanje slovenske gledališke ustvarjalnosti in trende razvoja. Med tujimi predstavami, ki bodo jeseni gostovale v Mariboru, je tudi nekaj zelo uveljavljenih dosežkov, denimo predstava Soul Chain koreografinje Sharon Eyal v produkciji tanzmainz (Staatstheater Mainz) ter Pločevinasti boben v režiji Oliverja Reeseja, umetniškega direktorja Berliner Ensembla v produkciji iste hiše. Festival krepi vključenost študentov, uvodna programska sklopa Mlado in Študentsko gledališče pa sta zasnovana mednarodno in prav tako ponujata odlične gledališke predstave ter bogat spremljevalni program. Izveden bo tudi strokovni del programa, ki ga festival pripravlja v sodelovanju s tradicionalnimi in novimi partnerji. Kljub negotovim okoliščinam je tudi letošnja festivalska edicija zasnovana kot osrednja slovenska gledališka manifestacija, praznik in promotor gledališke ustvarjalnosti ter mednarodna platforma, ki spodbuja izmenjavo med slovenskim in evropskih gledališkim prostorom. Selektor tekmovalnega programa Rok Bozovičar si je v minuli gledališki sezoni ogledal preko 110 uprizoritev. "Kvantitativno je bila torej sezona do cezure izredno produktivna,
OBROKI

OBROKI

Kurja polt, 29. junij ― KURJA POLT NA OBROKE AVGUST 21. 8. | 22:15 | Letni kino Slovenske kinoteke na Muzejski ploščadi Metelkova @ FeKK CARPENTER BRUT - TURBO KILLER Seth Ickerman, Francija, 2016, DCP, barvni, 4’, glasbeni video BLOOD MACHINES Seth Ickerman, Francija/ZDA, 2019, DCP, barvni, 50’, slovenski podnapisi Medtem ko so na Zemlji [...] The post OBROKI appeared first on Kurja Polt.

Novinarska konferenca 55. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 29. junij ― Spoštovani predstavniki medijev, 55. Festival Borštnikovo srečanje bo potekal med 12. in 25. oktobrom 2020. Letošnja festivalska edicija ponovno prinaša kakovosten in raznovrsten program, ki bo tudi letos vključeval izbor predstav v tekmovalnem programu, vrhunske tuje predstave in spremljevalni program, aktivnosti za razvoj občinstev, strokovni program in refleksijo gledališkega dogajanja, usposabljanja in obsežen študentski program.  Vabimo vas na predstavitveno srečanje, na katerem vam bomo predstavili zasnovo festivala in nekatere poudarke letošnjega programa.  Sodelovali bodo Aleš Novak, umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje, Danilo Rošker, direktor SNG Maribor in Rok Bozovičar, selektor tekmovalnega programa. Sogovorniki vam bodo na voljo tudi za izjave, za vas smo pripravili predstavitvena gradiva (na voljo bodo na spletni strani borstnikovo.si). Srečanje bo v sredo, 1. julija 2020, ob 11. uri v Kazinski dvorani SNG Maribor. Veselimo se snidenja z vami!

Senzorialno v gledališču – na sledi vonjav v vsakdanjem življenju in onkraj njega

Borštnikovo srečanje, 28. junij ― MEDNARODNA KONFERENCA, Festival Borštnikovo srečanje, Maribor, 15. in 16. oktober 2020   V okviru Festivala Borštnikovo srečanje bo oktobra 2020 potekala mednarodna znanstveno-umetniška konferenca, ki se bo posvetila estetsko-senzorični revoluciji. Združila bo moči Akademije za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT UL) in Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani (FF UL), Slovenskega gledališkega inštituta in zavoda Senzorium, osredotočenega na umetniške raziskave senzorialnega jezika. Glavni cilj simpozija je preiskati to pretežno še vedno neznano in neraziskano, a pomembno področje uprizoritvenih in vizualnih umetnosti, ga na novo osvetliti z uprizoritvenimi študiji, antropologijo, kulturologijo in drugimi področji umetnosti in kulture. Senzorialno in senzorično gledališče je danes povezano z zelo priljubljeno vejo čutno vključujočih oziroma potopitvenih gledališč, ki so nastala ob prelomu tisočletja kot priljubljena uprizoritvena forma. V odnos med izvajalcem, občinstvom in performansom vnaša posebno igrivost. Medtem ko so se razprave in razpravljanja o imerzivnih gledaliških praksah v glavnem osredotočila na produkcijo in fenomene urbanih gledaliških skupin, ki so si pridobile sloves začetnikov na tem področju, je videti, kot da bi zanemarjali ali celo pozabili na praktike senzorialnega ali senzoričnega gledališča, ki že več deset let razvijajo imerzivne metodologije, a so te na žalost še vedno v veliki meri ostale nedokumentirane in neraziskane. Cilj konference je spodbuditi raziskave in razprave o senzorialnem v gledališki kulturi in razširiti lovke teorije in refleksije tudi na 'poetike čutov' kolumbijskega gledališkega režiserja Enriqueja Vargasa in njegovih privržencev. S tem bomo poskušal razširiti dosedanja uokvirjanja senzoričnih uprizoritvenih praks in raziskati transformacijski potencial te specifične uprizoritvene prakse. Senzorialno gledališče se je v Sloveniji začelo leta 1996 s premiero Oraculos Enriqueja Vargasa, svetovno
še novic