Jubilejne Severjeve nagrade

Borštnikovo srečanje, 20. december 2020 ― Prejemnika Severjeve nagrade za igralske stvaritve v slovenskih poklicnih gledališčih v letu 2020 sta igralka in članica ansambla Mestnega gledališča ljubljanskega Jette Ostan Vejrup in igralec Drame SNG Maribor Vladimir Vlaškalić. Jette Ostan Vejrup je v zadnjih dveh letih odigrala izrazito raznolike vloge v štirih predstavah, in sicer v znanstvenem kabaretu 2020, Klitajmestro v Nesrečnem rodu, Gospo Imelde v predstavi Taka sem kot vi, rada imam jabolka ter različne like v omnibusu Sedem dni. Žirija je v utemeljitvi zapisala, da igralko odlikujejo "popolna navzočnost, samorefleksija in specifična, samosvoja performativna drža. Vlogam vnaša polnokrvnost, izhajajočo iz trdnega igralskega razmisleka in samospraševanja. Je igralka s stališčem, tako na odru kot izven njega, z natančnim posluhom za umetniška in družbeno kritična vprašanja". Član igralskega ansambla Drame SNG Maribor Vladimir Vlaškalić gledalca pretrese z neverjetno neobrzdano energijo. Silovit je tudi v tišinah in obvladani umirjenosti, pa celo, ko se umakne v ozadje, piše v utemeljitvi. Nagrado si je prislužil z nizom odličnih vlog, med katerimi so John Halle v drami Lov na čarovnice Arthurja Millerja, Andraž v poetični drami Grmače Daneta Zajca in Arnolf v Molierovi komediji Šole za žene. V svoji različnosti te tri vloge pričajo o širini njegove igralske umetnosti. "Z izjemno odrsko prezenco zmore prežariti celoto neke uprizoritve, ji zagotoviti pravi naboj in vanj potegniti ves ansambel," ugotavlja žirija in dodaja, da se avtentično znajde v različnih uprizoritvenih estetikah, obenem se z lahkoto vživi v like ali vsebine različnih vrst in žanrov. Nagrajena tudi najboljša študenta … Podelili so tudi nagradi za stvaritev študenta dramske igre, ki sta ju dobili Gaja Filač in Klemen Kovačič. Prva je nagrado dobila za vlogo Punce v Koltesovi igri Roberto Zucco. Kot piše žirija, je ustvarila pretresljiv lik dekleta, ki apokaliptičnim okoliščinam navkljub zmore presunljivo moč, da temu svetu zoperstavlj

Prostor v prostoru

Borštnikovo srečanje, 17. december 2020 ― Slovenski gledališki inštitut (SLOGI) je pripravil novo spletno razstavo Prostor v prostoru - Naj nastaja na odru nov svet svoje lepote!, ki nas popelje skozi oblike odrskih prizorišč med tehnike, zvrsti, sloge in nam prikaže razvoj scenografije, kot se je začrtal na naših tleh.  Gre za celosten večleten projekt, ki prikazuje razvoj scenografije na Slovenskem od 19. stoletja do osamosvojitve Slovenije 1991 in je pravzaprav prvi celostni pregled slovenske scenografije, ki jo prikazuje zgodovinsko, stilno, likovno in gledališko ob enem. Prinaša nov pogled na zgodovino likovne umetnosti in zgodovino gledališča na naših tleh. Projekt je SLOGI začel v letu 2018 z izdajo obsežne monografije avtorice Ane Kocjančič Prostor v prostoru: Scenografija na Slovenskem od 17. stoletja do leta 1991 v dveh delih. V letu 2019 je SLOGI v sodelovanju z Narodno galerijo in tehničnem sodelovanju SNG Opera in balet Ljubljana pripravil osrednji del projekta, veliko razstavo Prostor v prostoru: Scenografija na Slovenskem do leta 1991, ki jo je zasnovala avtorica monografije Ana Kocjančič, za njeno celostno grafično podobo in postavitev pa je poskrbel priznani slovenski arhitekt in scenograf Andrej Stražišar. Razstava je bila na ogled v Narodni galeriji, spremljala so jo različna vodstva, ustvarjalne delavnice, muzejski izobraževalni programi, predavanja ter dve vzporedni razstavi: Maks Kavčič – pisava v prostoru avtorice Ane Kocjančič, ki je bila na ogled v prostorih SLOGI, ter ulična razstava v TAM-TAM ulični galeriji na Vegovi ulici v Ljubljani Sanja Jurca Avci – Uršula.  Po postavitvi v Narodni galeriji je del razstave v sodelovanju z Umetnostno galerijo Maribor in Festivalom Borštnikovo srečanje gostoval v Mariboru v UGM Studiu.  V letu 2020 je SLOGI pripravil e-razstavo Prostor v prostoru: Scenografija na Slovenskem, dostopno najširši javnosti doma in v mednarodnem prostoru. Z e-razstavo, avtorice Ane Kocjančič v e-postavitvi Mojce Jan Zoran, SLOGI zaokrožuje projekt Prostor v pros

Ob 50-letnici Tedna slovenske drame

Borštnikovo srečanje, 9. december 2020 ― Prešernovo gledališče Kranj zaradi epidemiološke situacije letos ni uspelo izpeljati jubilejnega 50. Tedna slovenske drame, odpadli so tudi številni načrtovani vzporedni dogodki in prireditve. V Gorenjskem muzeju v Kranju je sicer bila od maja do oktobra na ogled pregledna razstava Dogodek je tu, dogodek imate v mestu, a jo je videlo precej manj ljudi, kot bi jo sicer. Zato so se Prešernovo gledališče Kranj, SLOGI – Gledališki muzej in Gorenjski muzej v sodelovanju s 3. programom Radia Slovenija odločili, da del gledaliških gradiv, ki so jih uporabili na "fizični" razstavi, predstavijo na splet. Nastala je nova spletna razstava Dogodek je tu, dogodek imate v mestu! Teden slovenske drame – 50 let. Pripravila jo je mag. Tea Rogelj, višja kustosinja iz SLOGI – Gledališkega muzeja, in v njo umestila utrinke s festivala, Grumove nagrajence, prejemnike nagrad za mladega dramatika, uprizoritve, ki so prejele veliko oz. Šeligovo nagrado za najboljšo uprizoritev festivala ter nagrado občinstva, ob tem pa vključila v izbor tudi festivalske plakate. Na ogled je na TUKAJ. 

Slovenski knjižni sejem

Borštnikovo srečanje, 23. november 2020 ― Letošnji 36. Slovenski knjižni sejem, najpomembnejša prireditev na področju knjige in branja pri nas, se zaradi epidemije seli na splet. Narazen ... a vendar skupaj je osnovno vodilo letošnjega posebnega e-sejma, na katerem ponovno skupaj nastopamo Slovenski gledališki založniki: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenski gledališki inštitut, Knjižnica Mgl, Zavod Maska in Emanat. Predstavljamo novitete, temeljna dela in založniške zanimivosti, namenjene strokovni in tudi širši javnosti – ustvarjalcem, raziskovalcem in gledalcem, vsevedom, radovednim, starejšim in mladim. E-knjižni sejem bo potekal od ponedeljka, 23. novembra, do nedelje, 29. novembra 2020. Na Festivalu Borštnikovo srečanje smo v čast prejemnikom Borštnikovega prstana pred tremi leti uvedli novo knjižno edicijo Borštnikov prstan, v kateri so doslej izšle tri knjige: - Saša Pavček (posvečena prejemnici Borštnikovega prstana leta 2017)  - Janez Škof (posvečena prejemniku Borštnikovega prstana leta 2018) - Marinka Štern (posvečena prejemnici Borštnikovega prstana leta 2019). V knjigah objavljena besedila podrobno osvetljujejo življenje in delo prejemnic in prejemnikov nagrade, dopolnjujejo jih fotografije. Publikacije Marinka Štern, Janez Škof in Saša Pavček lahko od 23. do 29. novembra kupite po sejemski ceni z 20% popustom, in sicer po 16,00 EUR . Redna cena knjige je 20,00 EUR. Ponujamo vam tudi paketni popust; v primeru nakupa vseh publikacij je cena paketa 45,00 EUR. Naročila sprejemamo na spodnjih naslovih: po pošti na naslov: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor; po e-pošti: info@borstnikovo.si.
THE OLD MAN MOVIE SLO

THE OLD MAN MOVIE SLO

Kurja polt, 14. november 2020 ― STARI MLEKAR Kurja Polt @ Animateka (ONLINE) Stari dobi na počitnice vnuke, ki naj bi na njegovi kmetiji preživeli poletje. Trdno odločen, da mora potomstvo začutiti preprosto lepoto življenja na deželi, jih goni kot sužnje, v zahvalo pa pamži po nesreči izpustijo na svobodo njegovo dragoceno in do konca izkoriščano kravo. Zdaj imajo Stari in njegovi [...] The post THE OLD MAN MOVIE SLO appeared first on Kurja Polt.
21. Festival Stična

21. Festival Stična

Festival Stična, 8. november 2020 ― Spoštovani prijatelji in obiskovalci Festivala Stična, 21. Mednarodnemu festivalu Stična je načrte prekrižal novi koronavirus. Žal letos zaradi epidemije koronavirusa festivala ne bo možno izpeljati in bomo naše ideje prihranili za naslednje leto. Želimo vam prijetne jesenske dni v zavetju doma in...

Pogovor s Petrom Boštjančičem,

Borštnikovo srečanje, 5. november 2020 ― Slovenski gledališki inštitut v Ljubljani vsako leto po zaključku Festivala Borštnikovo srečanje gosti prejemnico ali prejemnika Borštnikovega prstana. Ker je poslabšana epidemiološka situacija izvedbo javnega dogodka letos preprečila se je teatrologinja Ana Perne z lavreatom Petrom Boštjančičem pogovarjala na odru Stare dvorane SNG Maribor. Objavljamo posnetek pogovora, v Slovenskem gledališkem inštitutu pa so o nagrajencu zapisali spodnje vrstice.  "Ko te enkrat objame Shakespeare, v katerem je vesolje in ki je bil nedvomno obdarjen z božansko iskro, se ti zdi marsikaj drugega povsem banalno," je leto 2007, ko je prejel Glazerjevo listino, povedal Peter Boštjančič. Med njegovimi izrazitejšimi igralskimi upodobitvami so prav vloge v uprizoritvah nekaterih Shakespearovih iger: naslovna v Hamletu (SLG Celje, 1981, režija Vida Ognjenović) – podal ga je kot "izredno senzibilnega" po besedah Andreja Inkreta, ki je njegovi stvaritvi posvetil tako rekoč kritiko v celoti, Boštjančič pa je zanjo prejel Borštnikovo nagrado za mladega igralca –; nadalje Shylock v Beneškem trgovcu (SLG Celje, 1995, režija Ivica Kunčević) – vloga, za katero je na Borštnikovem srečanju prejel svojo drugo nagrado občinstva –; pa spet naslovna v Rihardu III. (Drama SNG Maribor, 2004, režija Eduard Miler), kjer je po kritiškem mnenju Slavka Pezdirja "zgradil mogočno prikazen emblematičnega nadčasovnega negativca". Pred študijem igre in umetniške besede na AGRFT je Boštjančič kot dijak v Mariboru obiskoval igralsko šolo in nato najprej vpisal študij primerjalne književnosti na ljubljanski Filozofski fakulteti. Leta 1981 je v nekem pogovoru takole spregovoril o dveh osebah, ki sta nanj bistveno vplivali: "Ni mi žal leta na komparativi. Pirjevec je bil krasen. V mladem človeku je znal sprožiti tisto, kar je najvažnejše. Začel sem se opredeljevati. Spoznaval sem samega sebe. Avtorefleksija je tisto, kar igralec potrebuje. Potrebuje pa tudi tisto, kar je vame, v Milado, Miloša Battelin

Predstavljamo novo knjigo v zbirki Borštnikov prstan

Borštnikovo srečanje, 2. november 2020 ― Prejemnice in prejemniki najpomembnejše slovenske nagrade za igralsko ustvarjalnost so globoko in neizbrisljivo zaznamovali slovensko gledališče, nemalokrat pa vplivali tudi na generacije ustvarjalcev. Borštnikov prstan, ki ga Festival Borštnikovo srečanje tradicionalno podeli na zaključni slovesnosti, pozornost javnosti usmeri k izjemnemu ustvarjalnemu opusu vrhunske igralke ali igralca, ki se s to nagrado trajno vpiše med velikane slovenskega gledališča. Leta 2018 smo izdali prvo knjižico v novi ediciji, ki smo jo poimenovali Borštnikov prstan.  Letošnja izdaja je posvečena igralki Marinki Štern, lanskoletni prejemnici Borštnikovega prstana. V knjigi so objavljena besedila, ki osvetljujejo življenje in delo Marinke Štern, prispevali so jih: Aleš Novak (uvodnik), Tomaž Toporišič, Primož Jesenko, Tomi Janežič, Niko Goršič, Vilma Štritof, Jana Pavlič, Matjaž Pograjc in Melita Forstnerič Hajnšek, bibliografija predstav in dosežkov na drugih področjih njenega ustvarjanja dopolnjujejo številne fotografije. Še vedno sta na voljo tudi prvi dve knjigi edicije Borštnikov prstan. Prva je posvečena igralki Saši Pavček, prejemnici Borštnikovega prstana v letu 2017, druga pa igralcu Janezu Škofu, prejemniku Borštnikovega prstana v letu 2018. Pri nakupu knjižnicam ponujamo 20 % popust, torej je cena za knjižnice 16,00 EUR z vključenim DDV. NAROČILA SPREJEMAMO: •  po pošti na naslov: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor; •  po e-pošti: info@borstnikovo.si.

Izvedba osrednjega dela 55. FBS se zamika v leto 2021 

Borštnikovo srečanje, 16. oktober 2020 ― Zaradi poslabšanja epidemiološke situacije, sprejetih ukrepov in priporočil Vlade RS ter na predlog kolegija direktorjev slovenskih gledališč smo v soglasju z Ministrstvom za kulturo in Mestno občino Maribor sprejeli zahtevno odločitev, da ne izvedemo osrednjega dela festivala s tekmovalnim programom in letošnjo festivalsko edicijo zaključimo danes v petek, 16. 10. 2020, s podelitvijo Borštnikovega prstana Petru Boštjančiču in predstavo Plameneča voda v izvedbi baleta HNK Ivana pl. Zajca iz Reke (HR). "Festival je bil dobro pripravljen na izvedbo v teh zahtevnih okoliščinah, ohranjali smo visoko stopnjo prilagodljivosti in imeli pripravljeneh več scenarijev. Zaradi skokovitega porasta okužb, ki so zašle tudi v umetniške ansamble in ekipe, so se pričele vrstiti odpovedi predstav v jedrnem delu programa, tudi v tekmovalnem izboru. Pomemben del slovenskih gledališč z današnjim dnevom ustavlja svoje javno delovanje in pričakujemo lahko, da se bo to v prihodnjih dnevih zgodilo tudi v Podravski statistični regiji. Nadaljevanje izvajanja programa v takih okoliščinah bi bilo povezano s številnimi tveganji, hkrati pa bi zaradi odpovedi nekaterih predstav porajalo tudi dileme o verodostojnosti letošnjih festivalskih nagrad. Kljub naši zavezanosti in odločnim prizadevanjem za izvedbo festivala v zahtevnih okoliščinah, smo bili primorani sprejeti resnično težko odločitev in izvedbo tekmovalnega dela festivala preložiti na prihodnje leto. Delimo skupno usodo slovenskih gledališč in skupaj bomo počakali, da epidemija izgubi svojo paralitično moč. Želimo si, da bi ta prekinitev trajala le kratko in da bo učinkovita, sedaj je potrebno poskrbeti za najranljivejše," je ob tem povedal Aleš Novak, umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje. Nocojšnja prireditev ob 20. uri v Veliki dvorani SNG Maribor bo torej zadnji dogodek letošnje 55. izvedbe festivala, zato bomo na prireditvi slovesno podelili tudi Borštnikov prstan, ki ga letos prejme Peter Boštjančič.  

Premierna uprizoritev študentske produkcije

Borštnikovo srečanje, 15. oktober 2020 ― Na festivalu se mudi okoli štirideset študentov UL AGRFT, ki v času Borštnikovega srečanja del svojega študijskega procesa izvajajo v Mariboru. Danes so začeli s praktičnim seminarjem Izkustveno gledališče, ki ga vodi ukrajinski režiser Saško Brama, zvečer pa je bila v GT22 premierno uprizorjena študentska produkcija Kvartet, študij je pod mentorskim vodstvom Jerneja Lorencija in Branka Jordana mesec dni potekal v Mariboru. V Vetrinjskem dvoru se je začel mednarodni znanstveno-umetniški simpozij Senzorialno v gledališču: na sledi vonjav v vsakdanjem življenju in onkraj njega, ki delno poteka preko video konference, mogoče pa ga je bilo spremljati tudi v živo na festivalskem youtube kanalu. Po koncu simpozija je antropolog dr. Rajko Muršič izvedel čutni sprehod po središču mesta. Na Malem odru SNG Maribor smo gostili diskusijo ob petdesetletnici Gledališča Glej, na kateri so udeleženci spregovorili o neinstitucionalnih praksah v gledališču. Dan se je zaključil z gostovanjem predstave Tri sestre v režiji Boba Jelčića in izvedbi HNK Zagreb (HR). Foto utrinki v galeriji -->

to jabolko, zlato

Borštnikovo srečanje, 15. oktober 2020 ― Predstava to jabolko, zlato v produkciji Zavoda Imaginarni, Cankarjevega doma Ljubljana, SNG Drame Ljubljana in Mestnega gledališča ljubljanskega,ki bi morala biti na programu v soboto, 17. oktobra, ob 20.30 uri je zaradi bolezni v ansamblu odpovedana. 

Ukrajinci navdušili občinstvo

Borštnikovo srečanje, 14. oktober 2020 ― Tretji festivalski dan se je pričel s čutnim sprehodom, ki ga je po mestnem središču vodil etnolog in kulturni antropolog dr. Rajko Muršič, udeleženci so svojo pozornost usmerjali na čutno zaznavo v posameznih ambientih, dogodek se je zaključil z diskusijo. Z delavnico Ive Moberg (New International Encounter, Norveška) in refleksijo ob zaključku usposabljanja smo zaokrožili aktivnosti letošnjega programskega sklopa Mlado gledališče. V GT22 so študentje UL AGRFT predstavili razstavo Muzej naših ljubezni, ki je nastajala v okviru projekta Kvartet (mentorja Branko Jordan in Jernej Lorenci), na ogled bo vsak dando četrtka, 22. oktobra. V Kazinski dvorani smo občudovali Klemna Janežiča v avtorski predstavi Postaja samobitno, ki raziskuje našo vpetost in avtonomnost znotraj današnjega zahodnega ustroja in vpliv obdajajočega okolja na našo prvobitnost. Z dopoldansko in večerno ponovitvijo avtorske predstave Jesen na Plutonu je navdušila ukrajinska gledališka skupine Sashka Brame (predstava je bila predstavljena tudi na Berliner Festspiele), avtor bo v prihodnjih dnevih izvedel praktični seminar Izkustveno gledališče. Foto utrinki v galeriji -->
še novic