SEM v letu 2022

SEM, 26. januar ― Sporočilo za javnost Slovenski etnografski muzej                         Ljubljana, 25. januar 2022 V Slovenskem etnografskem muzeju leto 2022 posvečamo trem večjim projektom: stalni postavitvi Plečnikove Lectarije, občasni razstavi o svetih konjih in nebesnih jezdecih ter eksperimentalni razstavi o produkciji bombaža skozi prostor in čas. Na ogled bo tudi več manjših ali priložnostnih razstav (npr. zbirka stripov evropskega klasika Hergerja, manjša postavitev za obeležje 100-letnice odkritja Tutankamonove grobnice, več osebnih razstav obiskovalcev ter razstava SEM kot Koordinatorja nesnovne kulturne dediščine, ki bo že tradicionalno za Slovenski kulturni praznik poklon eni izmed pustnih skupin na Slovenskem - tokrat Liškemu pustu). Razen tega SEM načrtuje pester ob razstavni program, skozi katerega bo prepletal snovno in nesnovno kulturno dediščino, izpostavljal aktualne teme, se s programom prilagajal času, v katerem živimo ter še naprej angažirano deloval kot odprt prostor za srečevanja in stike med obiskovalci in gradivom, ki ga hrani. SEM se lahko pohvali z novo preurejenim pritličjem razstavne hiše, ki ga je za prijaznejši sprejem obiskovalcev odprl že decembra 2021. Muzejska avla sedaj združuje recepcijo s Trgovino SEM, obsega prostor za večnamenske dejavnosti (Atelje SEM), kjer v enem delu v delavnici Malega mojstra poteka program za otroke, v drugem pa živa muzejska dejavnost – tkanje. NOVE RAZSTAVE V LETU 2022 Z odprtjem PLEČNIKOVE LECTARIJE / GALERIJE, ki bo dobila nov prostor v razstavni hiši kot stalna razstava (predvidoma pomladi 2022), bo SEM obeležil 150-letnico rojstva arhitekta Jožeta Plečnika. Programsko bo razstava povezana z novo Trgovino SEM in posodobljenim programom, v katerega bodo vključeni slovenski rokodelci, obrtniki in sodobni ustvarjalci. Plečnikova Lectarija, ki je bila leta 1938 izdelana po načrtih slovenskega arhitekta Jožeta Plečnika in velja za edino ohranjeno opremo izdelano po načrtih mojstra, je bila do nedavnega oprema
SEM pričenja cikel letošnjih osebnih razstav z razstavo Jasna Kralj Pavlovec: jas (in) SEM

SEM, 24. januar ― Sporočilo za javnost Slovenski etnografski muzej                         Ljubljana, 24. januar 2022 Med 21. januarjem in 30. marcem 2022 je v Slovenskem etnografskem muzeju na ogled manjša osebna razstava oblikovalke Jasne Kralj Pavlovec, naslovljena jas (in) SEM.  Razstava pripoveduje o osmih projektih, ki so ujeti v zarisih na svetlobni valj, pri katerih je Jasna Kralj Pavlovec sodelovala kot oblikovalka ali mentorica v Slovenskem etnografskem muzeju. Projekti, tako študentski, ki so potekali pod njenim mentorstvom, ali osebni oblikovalski projekti v sodelovanju s kustosi SEM, so združeni v instalaciji in so bili izhodišče za reinterpretiranje in metamorfoze projektnih podob v vzorce.   Kot je zapisala Jasna Kralj Pavlovec je »pomen naslova razstave jas (in) SEM dvojen: prvi je preprosto ''jaz sem'' - kot tista jaz s svojo osebnostjo in delom. Zapis jas izhaja iz mojega logotipa in črk začetka mojega imena Jas(na). Drugi pomen je ''jaz in SEM'' - jaz kot oblikovalka in Slovenski etnografski muzej. Slovenski etnografski muzej so ljudje, s katerimi smo skupno ustvarili vse pričujoče zgodbe, in jaz - z vsem znanjem in bistvom mojega poslanstva biti mentor, arhitekt, oblikovalec, sodelavec, soustvarjalec in ustvarjalec.«   Proces ustvarjanja razstave jas (in) SEM je pri Jasni Kralj Pavlovec potekal od raziskovanja lastnega arhiva, do ročnih risb metamorfoz, lastnih videnj in razumevanj fragmentov posameznih likovnih podob. Sledil je izbor risb, ponoven natančnejši izris s črnim flomastrom, nato pa prenos risb v računalnik in oblikovanje novih, še dodatno interpretiranih vzorcev posameznih projektov ter priprava na laserski izrez. Zamisel, da ti vzorci zasijejo s pomočjo luči v sredini visečega valja in se povečani ter nežno zabrisani predstavijo na prosojnih trakovih, ki objemajo prvi krog, je zaživela v instalaciji. Vzorci so rahlo zabrisani prav zaradi časovne odmaknjenosti nekaterih projektov.   Jasna Kralj Pavlovec je oblikovalka, s katero je Slovenski etnog
3. februar – 29. april 2022: Jaka Torkar, MITOLOŠKI CIKEL, Muzej Kosova graščina

Gornjesavski muzej Jesenice, 22. januar ― V muzeju Kosova graščina na Jesenicah bo od 3. februarja 2022 na ogled muzejsko likovna razstava o enem najpomembnejših jeseniških likovnih ustvarjalcev Jaku Torkarju (Lesce, 23. 7. 1932 – Ljubljana, 9. 2. 2002) in njegovem Mitološkem ciklusu. V letošnjem letu mineva 90 let od njegovega rojstva. Torkar je bil slikar, grafik in kipar, ki je [...]
Objava petih vicev dvainosemdesetega izbora

SEM, 21. januar ― Uredniški odbor je izbral enainosemdeseti niz najboljših vicev, ki jih zbiramo v okviru našega poziva: Vprašanje za vlado in strokovno ekipo. A lahko brez PCT vstopimo v novo leto in kaki so pogoji? Prijatelj, ki se je tretjič poročil, pravi, da je tretja res poživitvena. Odlazak na skijanje 2030. godine: - Gospođo, iz dokumenata je vidljivo, da ste primili 46 doza – 22 Pfizera, 20 Johnsona i 4 Astra Zenece. Fali vam još 4 doze Moderne za prelazak granice. – Ali još sam i preboljela Covid! – Jeste … ali samo 36 puta. (Prevod: Odhod na smučanje leta 2030: - Gospa, iz dokumentov je razvidno, da ste prejeli 46 odmerkov – 22 Pfizerja, 20 Johnsona in 4 Astra Zenece. Za prehod meje vam manjkajo še 4 odmerki Moderne. – Saj sem tudi prebolela Covid! – Ste … ampak samo 36 krat.) Babica je zmeraj rekla: nobeden te ne bo plačal, če boš samo sedel in po nosu vrtal. Ni imela prav. Danes delam v testnem centru. Postignut je dogovor između Australije i Novaka Đokovića … Igrat će od kuće.  (Prevod: Dosežen je bil dogovor med Avstralijo in Novakom Đokovićem … Igral bo od doma.) Seznam vseh izbranih vicev
Skupna vstopnica SEM in +MSUM 2022

SEM, 21. januar ― SEM in +MSUM, dva muzeja na Metelkovi, sta za obiskovalce pripravila ugodno akcijo s skupno vstopnico za 4 dni v mesecu januarju in februarju 2022.   Vstopnica, ki je v obeh muzejih veljavna na dan nakupa, vključuje vodeni ogled razstave v enem od muzejev ter brezplačni ogled drugega muzeja. Nakup vstopnice je možen na recepciji SEM ali + MSUM, cena je 8 eur. Termini: Nedelja, 16. januar 2022, ob 11.00: V SEM: Ljudska umetnost med domom in svetom: Zbirki SEM in ljudske umetnosti NSK skupine IRWIN V + MSUM: brezplačni ogled razstav Četrtek, 20. januar 2022, ob 17.00: V +MSUM: Picasso: Črka v risbo V SEM: brezplačni ogled razstav Četrtek, 27. januar 2022, ob 18.00: V SEM: Ljudska umetnost med domom in svetom: Zbirki SEM in ljudske umetnosti NSK skupine IRWIN V + MSUM: brezplačni ogled razstav Četrtek, 17. februar 2022, ob 17.00: V +MSUM: Picasso: Črka v risbo V SEM: brezplačni ogled razstav Delovni čas: SEM: torek – nedelja: 10.00 – 18.00, ob četrtkih do 20.00 + MSUM: torek – nedelja: 10.00 – 18.00 Vabljeni!
Zbiramo osebne zgodbe o mizah iz vašega življenja

SEM, 21. januar ― Vljudno vabljeni, da z nami delite zgodbo vaših miz. Lahko ene same ali pa mnogih. Shranili jo bomo in jo z vašim dovoljenjem tudi delili na spletni strani SEM ter na družbenih omrežjih SEM kot eno od mnogih podob življenja izza mize. Zgodbe zbiramo na e-naslovu v pisni obliki na: etnomuz@etno-muzej.si. Zelo veseli bomo, če ob svoji zgodbi delite z nami tudi fotografijo mize. Zbiranje osebnih zgodb o mizah poteka ob razstavi Mi za mizo, ki predstavlja mizo kot vsakdanji predmet številnih namembnosti in tisočerih pomenov, ki spremlja človeka skozi življenje na vsakem koraku, ob praznikih in  pomembnih dogodkih, mejnikih. Razstava hkrati spodbujala razmislek o mizi kot predmetu, ki nas spremlja od otroštva do smrti, ki se ga  dnevno neštetokrat dotaknemo in ima v našem življenju poleg uporabnega tudi številne druge pomene. Polagoma dobivajo mize našega življenja  nove odtenke, pomene, podobe in člane. Nekatere z lahkoto zavržemo, druge ostanejo vse  življenje del nas in z njih polzijo številni spomini …
Naše Jesenice

Gornjesavski muzej Jesenice, 20. januar ― V lanskem letu je projekt Kako smo včasih živeli? potekal nekoliko drugače. Spominsko gradivo, ki smo ga zbirali in zapisovali v zdaj že vsem dobro znanih knjižicah, smo združili v pravo pravcato knjigo. Vabljeni k branju na povezavi https://jlib.si/pdfs/nase_jesenice.pdf. Prijetno branje vam želimo Gornjesavski muzej Jesenice, Občinska knjižnica Jesenice in Ljudska univerza Jesenice.

Aktualne informacije o razmerah v gorah, 18. januar 2022

Planinski muzej, 18. januar ― Ker se pozimi razmere v gorah izredno hitro spreminjajo,  se je pri izbiri ture potrebno zanašati na preverjene in kvalitetne informacije. Naš muzej se je povezal z licenciranimi gorskimi vodniki, ki nam bodo javljali informacije s terena, da jih bomo lahko delili z vami.  Aktualna poročila s terena so zapisana na povezavi.  Za dodatno pomoč in [...]

Gruzija, na južni strani Kavkaza, 21. januar 2022

Planinski muzej, 18. januar ― Gruzija, ki geografsko spada v Evropo, je v svoji starodavni zgodovini preživljala vzpone in padce. Obiskali bomo gore Kavkaza, glavno mesto Tbilisi, samostane, Stalinov Gori in vinorodno Kahetijo. Gruzije ne bi bilo brez prijaznih in gostoljubnih Gruzincev, ki svojo domovino imenujejo Sakartvelo. O Gruziji nam bo predaval popotnik in gornik Janez Pretnar. Predavanje bo v [...]
21. januar ob 19. uri: Gruzija – na južni strani Kavkaza, SPM

Gornjesavski muzej, 18. januar ― Gruzija, ki geografsko spada v Evropo, je v svoji starodavni zgodovini preživljala vzpone in padce. Obiskali bomo gore Kavkaza, glavno mesto Tbilisi, samostane, Stalinov Gori in vinorodno Kahetijo. Gruzije ne bi bilo brez prijaznih in gostoljubnih Gruzincev, ki svojo domovino imenujejo Sakartvelo. O Gruziji nam bo predaval popotnik in gornik Janez Pretnar. Predavanje bo v petek, [...]

Prosto delovno mesto za nedoločen čas: Muzejski tehnik V  – M/Ž

Tehniški muzej Slovenije, 17. januar ― Podatki o prostem delovnem mestu oz. vrsti dela številka OG78470: www.iskanjedela.si/search-jobs?jobId=2771361&what=OG78470 Prijavi je potrebno priložiti življenjepis in potrdilo o izobrazbi (pogoj je V. stopnja ustrezne smeri). Kraj dela: Tehniški muzej Slovenije v Bistri pri Vrhniki Prijave zbiramo do 31. 1. 2022 na e-naslovu tajnistvo@tms.si. The post Prosto delovno mesto za nedoločen čas: Muzejski tehnik V  – M/Ž appeared first on TMS - Tehniški muzej Slovenije.