Velikonočno voščilo

Gornjesavski muzej Jesenice, 10. april ― Zaradi obstoječih ukrepov v državi po navodilih Slovenske škofovske konference vsi javni blagoslovi velikonočnih jedil letos odpadejo, so nas obvestili iz Župnije Jesenice. Odpovedan je tudi velikonočni žegen jedi na Stari Savi, ki je bil predviden za soboto, 11. aprila.
Objava petih vicev štirinajstega izbora

SEM, 9. april ― Uredniški odbor je izbral enajsti niz najboljših vicev, ki jih zbiramo v okviru našega poziva: Razgovaraju u Wuhanu krajem 2019. godine dva Kineza u kuhinji: »Ovaj šišmiš nije dobro kuhan« Drugi mu odgovara: »Ma ajde, neće svijet propast zbog toga.« Iz Bohinja poročajo o hudi gneči... 5 policistov in 14 novinarjev že eno uro zasleduje vse tri sprehajalce! Toliko si umivam roke, da sem prišla do plonk zapisov iz srednje šole. Do konca epidemije se bo najbolj zmanjšala populacija blondink. Ostale bodo samo še naravne. OBVESTILO POLICIJE: Beg pred policijo ni socialno distanciranje! Seznam vseh izbranih vicev
Zakodirano planinstvo – zadnji namig

Planinski muzej, 9. april ― Si že uganil, koga smo skrili v "Zakodirano planinstvo" za ta teden? Zato sem ti danes poleg kode pripravil še legendo o skrivnostnežu. Nekoč je prišel k nekemu kmetu človek, ki je nosil zeleno suknjo, zelene čevlje in črne hlače. Njegov klobuk je imel široke krajnike, za zelenim trakom okoli klobuka pa je bilo [...]
Instagram fotonatečaj #mojivrhovi

Planinski muzej, 9. april ― Bodite aktivni od doma! Kljub temu, da nam trenutne razmere ne dovoljujejo obiska gora, smo prepričani, da v vaših telefonih hranite spomine, ki bi jih želeli deliti. Ravno pravšnji čas je, da pobrskate po arhivih, se spomnite čudovitih trenutkov z gora in jih delite z nami. Vabljeni k sodelovanju na našem Instagram fotonatečaju od 8. [...]

Planinko vabi!

Planinski muzej, 9. april ― Kako osamljen je Planinko te dni. Pogreša otroški smeh in tekanje po muzeju, ko se trudite odkriti in rešiti vse naloge, ki jih je skril na naši razstavi. Zato se je odločil, da se bo s tabo igral na spletu. Vsak petek ti bo "odklenil" eno od nalog z našega muzejskega Vzpona na goro, ti [...]

Okušajmo po rimsko

Medobčinski muzej Kamnik, 9. april ― Šunka po rimsko – “perna” Za vse, ki bi radi pripravili šunko kot so jo že nekoč Rimljani. Enostaven recept za šunko v testu – po rimsko. Za tiste, ki imate raje kvašeno testo, lahko šunko pečete tudi v kvašenem testu. Recept je naslednji VELIKONOČNA PERNA Pa dober tek! Pripravila: Janja Železnikar The post Okušajmo po rimsko appeared first on MM:K.
Objava desetih vicev trinajstega izbora

SEM, 8. april ― Uredniški odbor je izbral enajsti niz najboljših vicev, ki jih zbiramo v okviru našega poziva: Slovenija 1991: osamosvojitev. Slovenija 2020: samoosamitev. Test(osteron): Ko vid' 19-letnico, moj dedec oživi. Se pravi, da je še zdrav. Hvala bogu! "Slišal sem, da lahko zaradi osamljenosti v karanteni znoriš. Sem se o tem menil s kavomatom in mikrovalovno, pa sta oba enakega mnenja ... Z mešalcem pa ne govorim, ker vse po svoje obrne." "22. dan samoizolacije: Skregal sem se s svojo, ker je odnesla smeti iz hiše ???? Jaz sem bil na vrsti" "Koronavirusu je uspelo, kar ni nobeni ženski. Prekinil je vse športe, zaprl bare in zadržal vse moške doma." "Je rekel: Vse je za nekaj dobro ... tašča je iz druge občine." "Vzel sem elastiko iz gat, da si do konca sešijem masko. Zdaj mi maska lepo stoji, samo gate mi pa dol padajo." "Prišli so čudni časi ... Pred vhodom v banko piše: "Obvezen vstop z masko in rokavicami!" "Kako gre svet naprej ... zdaj lahko učiteljico kar z daljincem izklopiš. Ooo, kje so tisti časi, ko sem jest v šolo hodila ..." "Če vas v drugi občini hoče ustavit policija, pobegnite! Kazen zaradi občine je 400 €, za pobeg pa 250 €. Ne vprašajte, kako vem..."   Seznam vseh izbranih vicev

Vzpon na goro, 3. dan

Planinski muzej, 8. april ― To sredo feratamo, seveda v varnem zavetju muzeja. Od jeklenice, ki jo je Jakob Aljaž napeljal na vrh Triglava, do uporabe via ferat v prvi svetovni vojni, ki so dale ime zavarovanim planinskim potem, katere tako radi uporabljamo danes. In ki bodo počakale na nas, da bodo razmere za gibanje v naravi primernejše. [...]
Delavnica barvanja velikonočnih pirhov

SEM, 8. april ― Velika noč je že od nekdaj pomemben praznik na našem kulturnem prostoru, zato se je ob njej oblikovalo precej šeg in navad. Med njimi je tudi okraševanje pirhov. V preteklosti se je razvilo veliko različnih tehnik okraševanja pirhov, nekatere so se ohranile do danes, nekatere pa so žal pozabljene. Seveda pa tudi v sodobnem času nastajajo nove oblike okraševanja velikonočnih pirhov. V »digitalni delavnici« vam tako na dom pošiljamo nekaj idej, ki vas morda navdihnejo pri letošnjem okraševanju pirhov.

Projekt Neverjetne gore

Gorenjski muzej, 8. april ― V okviru projekta vseh muzejev na Gorenjskem smo v lanskem letu odprli razstavo Everest 1979 – 2019, ki bo na ogled vse tja do konca septembra 2020. Dokler bo muzej zaprt, si razstavo oglejte online.  Read More
Objava desetih vicev dvanajstega izbora

SEM, 7. april ― Uredniški odbor je izbral enajsti niz najboljših vicev, ki jih zbiramo v okviru našega poziva: Zbiram predloge, kam za vikend. Želim si adrenalina. Mogoče bom izbrala podstrešje ali pa klet. Oboje mi deluje scary že od otroštva. Najbrž bo podstrešje. Je bolj utesnjeno, pa še luči ni. Če bom imela srečo, me pa prestraši še kak netopir. Popoln adrenalinski vikend odklop! Pol ure že izobražujem doma svojega mulca. Predlagam, da so učitelji od sedaj naprej plačani po 10.000 € na mesec. Zjutraj na prazen želodec vzameš nekaj sladkega, da se virusi zberejo. Potem spiješ eno črno kavo, da se jim stemni pred očmi. Potem eno žganje, da jih ubiješ. Me mlajša sestra vpraša če se greva monopoli. Sem ji rekla ne, imamo prepoved gibanja izven občine. Sm šla na balkon, da zapojem eno... Sosedi so me začeli obmetavat z jabolki, krompirjem, jajci... Jutr bom spet pela, rabim še meso! Izziv za vikend... Slikaj se s policajem v drugi občini! Na poti v službo me ustavi policija. -Dobro jutro, kam greste? -Dobro jutro. V službo. -A imate kakšno potrdilo? -Ja. Plačilno listo. Izvolite. Gleda -Gospod, to ni dovolj! -Vem, ampak toliko dajo, lih za položnice je. Včeraj sem sosedu napisal SMS, če lahko malo tišje seksata! Danes sta se razšla. Kako naj bi jaz vedel, da je on v službi? SMS: Draga žena, sem šel s kolegi v bar na pir, pa je eden kihnil in moramo ostati v karanteni. Se vidiva čez 14 dni! Kolegica drugi: «Tolk so nas ustrašili s tem virusom, da ko grem v restavracijo, v wc-ju vrata odpiram s komolcem, pokrov na skretu dvigujem z nogo, s kolenom potegnem vodo, vrata zapiram z ramo in se vračam k mizi čez celo restavracijo – ko tam opazim, da nisem gor potegnila gat… Seznam vseh izbranih vicev
Izpostavljeno: Ciril Kosmač in njegov dom

Tolminski muzej, 7. april ― Ciril Kosmač je eden najvidnejših slovenskih pisateljev. Njegov dom na Slapu ob Idrijci redno obiskujejo številne šolske skupine, a letos vodeni ogledi zaradi epidemije koronavirusa na žalost niso možni. Ker pa pouk kljub temu poteka in je Ciril Kosmač zagotovo ena od šolskih tem, smo za vas pripravili nekoliko drugačno spoznavanje njegovega življenja in dela. Za lažje in zanimivejše učenje ter utrjevanje snovi je v dokumentu ...

E-kataloga: Zgodbe iz poštne torbe in Zgodbe iz šolske torbe

Tehniški muzej Slovenije, 7. april ― V Muzeju pošte in telekomunikacij smo v letih 2016 in 2019 sodelovali z učenci in mentorjem zgodovinskega krožka Osnovne šole Polhov Gradec in pripravili dve občasni razstavi Zgodbe iz poštne torbe in Zgodbe iz šolske torbe. Za vas smo pripravili dva e-kataloga, v katerih si lahko preberete o tem, kako so nekdaj prenašali pošto [...] The post E-kataloga: Zgodbe iz poštne torbe in Zgodbe iz šolske torbe appeared first on TMS - Tehniški muzej Slovenije.
Zanimivosti: Bronasta zapestnica

Tolminski muzej, 7. april ― Leta 2010 so arheologi Tolminskega muzeja med spremljanjem gradbenih del v Gregorčičevi ulici v Kobaridu naleteli na najzgodnejše in edinstvene sledi keltske kulture v Posočju. Odkriti so bili konjski skeleti, zakopani skupaj z deli konjske opreme, predvsem pa orožje, oprema in drugi predmeti iz konca 4. ali začetka 3. stoletja pr. n. št.. Najdbe so del opreme keltskih bojevnikov, nekaj pa je tudi lokalno izdelanih predmetov. Na najdišču je bilo ...
Zanimivosti: Lesene cokle

Tolminski muzej, 7. april ― Nekdaj se je na kmetijah kot večina orodja, opreme in pohištva pogosto tudi obutev za družino izdelala kar v priročnih domačih delavnicah. Za opravljanje vsakodnevnih hišnih opravil so bile med Bovčani in Trentarji posebej priljubljene doma izdelane lesene cokle, ponekod imenovane tudi »košpe«. V Posočju so za lesene podplate običajno uporabljali bukov ali javorov les. Podplat je bil pri visokih čevljih raven, pri coklah pa v ...
Zanimivosti: Častni stol

Tolminski muzej, 7. april ― Ko je v soški dolini divjala prva svetovna vojna, je leta 1916 v odmaknjeni dolini Tolminke rasla preprosta lesena cerkev. Gradili so jo vojaki  3. gorske brigade 15. avstro-ogrskega korpusa. Komaj osem mesecev po začetku gradnje so jo 1. novembra 1916 posvetili Sv. Duhu in številnim padlim soborcem. Ta skromna secesijska cerkvica v Javorci predstavlja enega najlepših in najbolj plemenitih spomenikov prve svetovne vojne v Posočju, kar potrjuje tudi ...
Zanimivosti: Petkov bogc

Tolminski muzej, 7. april ― Del bogate umetnostnozgodovinske zbirke Tolminskega muzeja je 140 centimetrov visok lesen kip Kristusa s prekrižanimi in zvezanimi rokami, poznan pod imenom Petkov bogc. V muzej ga je leta 1961 prinesla tedanja muzealka Marija Rutar. Pred tem se je nahajal v Poljubinju, v vogalni niši hiše, kjer se je po domače reklo Pri Petku. Ustno izročilo pravi, da so to obcestno kapelico postavili furmani iz bližnje vasi Ljubinj, ki so z vozovi s konjsko vprego vozili blago v ...
Zanimivosti: Svetolucijska ločna fibula

Tolminski muzej, 7. april ― Svetolucijske ločna fibula sodi med najvidnejše dele noše, značilne za Posočje, Bohinj in Nadiške doline ob koncu 6. in v 5. stoletju pr. n. št.. Tovrstne zaponke so bile  poimenovane po središčnem naselju te kulture, posoškem centru na Mostu na Soči (nekoč Sv. Lucija), kjer jih je bilo odkritih največ. Svetolucijska fibula je bila značilna ženska zaponka ter obenem razpoznavni znak tedanjega ...
Zanimivosti: Ženske pričeske

Tolminski muzej, 7. april ― Skrb za primeren zunanji izgled posameznika je prisotna v vseh zgodovinskih obdobjih in pri vseh družbenih stanovih. Kaže se v kulturi oblačenja, nošenju nakita, skrbi za higieno telesa in urejenosti pričesk. Pred 1. svetovno so imele ženske dolge lase, ki so jih spletale v eno ali v dve kiti. Pri mlajših deklicah so bili v kite spleteni lasje spuščeni, starejša dekleta in žene pa so jih na zatilju spenjale v kolač ali si jih v obliki ...
Zanimivosti: Kosmačev harmonij

Tolminski muzej, 7. april ― Posebno mesto med glasbili, ki jih hrani Tolminski muzej, zaseda harmonij izdelovalca Josipa Lenarčiča iz Vrhnike. Poseben je zato, ker ga je imela v lasti Kosmačeva družina s Slapa ob Idrijci, iz katere izhaja priznani primorski pisatelj Ciril Kosmač. Harmonij je najverjetneje že pred prvo svetovno vojno kupil Cirilov oče Franc Kosmač. V Kosmačevi družini je namreč glasba imela nadvse pomembno mesto; oče je bil dolga leta organist in zborovodja vaškega zbora, mati ...
Zanimivosti: Velikonočni pirhi

Tolminski muzej, 7. april ― Pirhi, barvana in okrašena jajca, se kot ena velikonočnih šeg na Slovenskem pojavljajo od 16. stoletja dalje. Kokošja jajca simbolizirajo rodovitnost in novo življenje. V začetku so jih zgolj barvali, od 18. stoletja pa se uveljavljajo še drugi načini krašenja. Nekdaj so barvo pridobivali iz naravnih barvil. Najpogosteje se je uporabljala rdeča barva, ki so jo pridobivali iz »pražiljke« oziroma brazilskega ...

Zakodirano planinstvo – tretji namig

Planinski muzej, 7. april ― Se ti že svita, kdo je "skritež" tega tedna? Ne? Nič hudega, dobil boš še dva namiga in kodi. Današnji je: Tudi Aljažev stolp na Triglavu je Faradayeva kletka. Pogoj za nastanek našega skritega svetlobnega pojava so nevihtni oblaki. Če si pozabil na prva dva namiga, si ju lahko ogledaš na spodnjih [...]

Plebiscitna himna

Medobčinski muzej Kamnik, 7. april ― V Maistrovi rojstni hiši ob stoletnici koroškega plebiscita (1920–2020) pripravljamo občasno razstavo z naslovom Tam pri Celovcu … Koroški plebiscit 1920 v literaturi in glasbi. Tole sta dva zanimiva originalna dokumenta propagandnega gradiva iz arhiva Silva Kranjca (Inštitut novejše zgodovine). Povedna vsak zase in sama po sebi. In človeku se marsikaj razjasni, ko npr. prebere, […] The post Plebiscitna himna appeared first on MM:K.
Regrat

Muzeji radovljiške občine, 7. april ― Regrat je v ljudskem izročilu simbol za bogastvo in izpolnjevanje želja in je prva paša čebel spomladi. V Galeriji Šivčeva hiša smo decembra gostili razstavo ilustracij Irene Kolar. Med drugimi je bila razstavljena tudi ilustracija regrata (na sliki spodaj). Danes pa je Mihaela Pichler Radanov, avtorica knjige Babičina kozmetika, pripravila… ... več o tem