Gledališke tehnike za obravnavo podnebnih sprememb: praktična delavnica projekta Združimo se! v Parizu

Gledališke tehnike za obravnavo podnebnih sprememb: praktična delavnica projekta Združimo se! v Parizu

SEM, 31. januar ― Med 21. in 23. januarjem 2025 je v Parizu potekala delavnica spoznavanja gledaliških tehnik, ki sta jo vodila Maurizio Bertolini in Alberto Pagliarino, strokovnjaka Centra za socialno in skupnostno gledališče Univerze v Torinu. Podnebne spremembe niso le zapletena in zahtevna tema za razumevanje, ampak sprožajo tudi številne težke pogovore in čustvene odzive. V zadnjem času opažamo porast tesnobe zaradi podnebne krize, zlasti med mladimi, veliko pa je tudi odpora do obravnavanja te teme. Poseben izziv predstavlja razprava o podnebnih spremembah s posamezniki, ki jih zaradi različnih razlogov, kot sta na primer ekonomsko-socialna prikrajšanost ali pripadnost določeni etnični skupini, redko vidimo kot razpravljavce na to temo. V tem projektu si zastavljamo vprašanja, kako pritegniti marginalizirane odrasle v te razprave, kako jih spodbuditi, da prepoznajo svojo moč in možnosti za ukrepanje ter kako prisluhniti in se učiti o njihovih perspektivah, izkušnjah in razumevanju podnebnih sprememb. Tega se bomo lotili z gledališkimi tehnikami, ki smo jih spoznali na projektnem srečanju v Cité de Sciences et de l'industrie v Parizu. Med 21. in 23. januarjem 2025 je v Parizu potekala delavnica, ki sta jo vodila Maurizio Bertolini in Alberto Pagliarino, strokovnjaka Centra za socialno in skupnostno gledališče Univerze v Torinu. Predstavila sta različne pristope, ki lahko pomagajo izvajalcem znanstveno-komunikacijskih aktivnosti pri prebijanju ledu v skupini nepoznanih ljudi, ustvarjanju vzdušja, odpiranju želenih tem, raziskovanju utelešenih prepričanj in navad udeležencev ter spodbujanju ustvarjalnosti. Predstavljene tehnike so odlično izhodišče za senzibiliziranje ljudi za izbrano temo in povezovanje z njihovimi osebnimi izkušnjami in razmišljanji. Dvodnevno spoznavanje ne le teorije, temveč zlasti prakse gledališkega pristopa nam je omogočilo, da smo tehnike izkusili na lastni koži in jih v projektni skupini izvedli tudi sami. Pripravili smo tudi tri scenarije za razisk
Januarske novosti v Knjižnici SEM ter priporočila za branje

Januarske novosti v Knjižnici SEM ter priporočila za branje

SEM, 30. januar ― Januar je bil bogat z novostmi v knjižnici, zato tokrat izpostavljamo več publikacij in priporočil: Ob koncu leta je izšla naša periodična publikacija Etnolog (Slovenski etnografski muzej, 2024). Letošnja osrednja tema je bila narava kot integralni del družbenih procesov. V Etnomuzejskih straneh Etnolog prinaša več strokovnih prispevkov s področij muzeologije, etnologije in antropologije ter različna poročila o delovanju muzeja. Publikacija Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti: Alternativna zamišljanja sveta (Slovenski etnografski muzej, 2024) umesti gibanje neuvrščenih v zgodovinski okvir, ki je usmerjal delovanje goričanskega muzeja. Avtorica dr. Tina Palaić predstavi zbiralno in razstavno politiko muzeja ter različne diskurze o drugem, ki jih je muzej v tem času ponujal obiskovalcem razstav. Osvetli tudi delovanje kustosinje dr. Pavle Štrukelj, ki se je največ posvečala prav raziskovanju in predstavljanju muzejskih zunajevropskih zbirk. V Knjižnici Glasnika Slovenskega etnološkega društva je izšla publikacija Vleka ploha in poroka z borom: pustni šegi v Sloveniji, Avstriji in na Madžarskem (Slovensko etnološko društvo, 2024). V zborniku, čigar sourednica je naša kolegica dr. Nena Židov, so objavljeni prispevki z mednarodnega simpozija Borovo gostüvanje, Blochziehen, rönkhúzás: med izviri in prihodnostjo šege (Monošter/Szentgotthárd, 26.-27. september 2022). V zborniku so predstavljene najnovejše raziskave in pogledi na izvor, starost in razvoj vleke ploha in poroke z borom. Med avtorji prispevkov so tudi mag. Adela Pukl (Vleka ploha v Sloveniji) in dr. Nena Židov, ki je skupaj z mag. Anjo Jerin pripravila članek Borovo gostüvanje in vleka ploha: od pobud do vpisa v Register nesnovne kulturne dediščine Slovenije.  John Postill v knjigi The anthropology of digital practices: dispatches from the online culture wars (Routledge, 2024 ), ki temelji na dolgotrajnem etnografskem raziskovanju, preučuje vzročnosti digitalnih medijskih praks (npr. podcast
Blaž Verbič imenovan za vršilca dolžnosti direktorja Slovenskega etnografskega muzeja

Blaž Verbič imenovan za vršilca dolžnosti direktorja Slovenskega etnografskega muzeja

SEM, 29. januar ― Sporočamo, da je dr. Asta Vrečko, ministrica za kulturo Republike Slovenije, za vršilca dolžnosti direktorja Slovenskega etnografskega muzeja imenovala Blaža Verbiča, ki bo funkcijo uradno prevzel 1. februarja 2025. Blaž Verbič je muzejski svetovalec, univerzitetni diplomirani etnolog in kulturni antropolog z dvajsetletnimi izkušnjami na področju muzealstva ter raziskovanja in ohranjanja kulturne dediščine. Nadomestil bo dosedanjo direktorico Slovenskega etnografskega muzeja Natalijo Polenec, ki 31. januarja 2025 zaključuje delo v SEM in bo svojo poklicno pot nadaljevala kot direktorica Tehniškega muzeja Slovenije. Ljubljančan Blaž Verbič, rojen leta 1977, je od leta 2019 zaposlen v Slovenskem etnografskem muzeju kot kustos dokumentalist na Oddelku za dokumentacijo, kjer je s svojim strokovnim znanjem in predanostjo pomembno prispeval k delovanju muzeja, ter kot soavtor sodeloval pri številnih razstavnih projektih. V sodelovanju s kustosi SEM je nadaljeval terensko delo Slovenskega etnografskega muzeja, je soavtor fotografskih razstav in nove stalne razstave Človek in čas: Od ponedeljka do večnosti. V SEM se je posvečal zlasti proučevanju in raziskovanju starih fotografskih postopkov ter skrbel za digitalizacijo in dostopnost fotografskega arhiva SEM. Pred tem je bil 14 let zaposlen kot kustos v Muzeju Velenje na področju etnologije. Bil je avtor številnih razstav, vodil je projekt vzpostavitve Grilove domačije v ekomuzej in sodeloval pri projektu novega Muzeja usnjarstva na Slovenskem ter postavitvi tamkajšnje stalne razstave. Poleg svoje muzealske kariere je Blaž Verbič dejaven tudi pri Civilni zaščiti Republike Slovenije. Od lani je vodja ekipe reševalnih psov Kinološke zveze Slovenije v državni enoti za hitre intervencije (EHI). Zadnjih sedem let je tudi namestnik vodje ljubljanske enote za iskanje pogrešanih oseb pri Kinološki zvezi Slovenije. Udeležuje se reševalnih akcij doma in misij v tujini.   
Blaž Verbič imenovan za vršilca dolžnosti direktorja SEM

Blaž Verbič imenovan za vršilca dolžnosti direktorja SEM

SEM, 29. januar ― Sporočamo, da je dr. Asta Vrečko, ministrica za kulturo Republike Slovenije, za vršilca dolžnosti direktorja Slovenskega etnografskega muzeja imenovala Blaža Verbiča, ki bo funkcijo uradno prevzel 1. februarja 2025. Blaž Verbič je muzejski svetovalec, univerzitetni diplomirani etnolog in kulturni antropolog z dvajsetletnimi izkušnjami na področju muzealstva ter raziskovanja in ohranjanja kulturne dediščine. Nadomestil bo dosedanjo direktorico Slovenskega etnografskega muzeja Natalijo Polenec, ki 31. januarja 2025 zaključuje delo v SEM in bo svojo poklicno pot nadaljevala kot direktorica Tehniškega muzeja Slovenije. Ljubljančan Blaž Verbič, rojen leta 1977, je od leta 2019 zaposlen v Slovenskem etnografskem muzeju kot kustos dokumentalist na Oddelku za dokumentacijo, kjer je s svojim strokovnim znanjem in predanostjo pomembno prispeval k delovanju muzeja, ter kot soavtor sodeloval pri številnih razstavnih projektih. V sodelovanju s kustosi SEM je nadaljeval terensko delo Slovenskega etnografskega muzeja, je soavtor fotografskih razstav in nove stalne razstave Človek in čas: Od ponedeljka do večnosti. V SEM se je posvečal zlasti proučevanju in raziskovanju starih fotografskih postopkov ter skrbel za digitalizacijo in dostopnost fotografskega arhiva SEM. Pred tem je bil 14 let zaposlen kot kustos v Muzeju Velenje na področju etnologije. Bil je avtor številnih razstav, vodil je projekt vzpostavitve Grilove domačije v ekomuzej in sodeloval pri projektu novega Muzeja usnjarstva na Slovenskem ter postavitvi tamkajšnje stalne razstave. Poleg svoje muzealske kariere je Blaž Verbič dejaven tudi pri Civilni zaščiti Republike Slovenije. Od lani je vodja ekipe reševalnih psov Kinološke zveze Slovenije v državni enoti za hitre intervencije (EHI). Zadnjih sedem let je tudi namestnik vodje ljubljanske enote za iskanje pogrešanih oseb pri Kinološki zvezi Slovenije. Udeležuje se reševalnih akcij doma in misij v tujini.   
Slovenski kulturni praznik v SEM – pustni čas napovedujemo s priložnostno razstavo PUST MOZIRSKI

Slovenski kulturni praznik v SEM – pustni čas napovedujemo s priložnostno razstavo PUST MOZIRSKI

SEM, 28. januar ― Sporočilo za javnost Slovenski etnografski muzej                          Ljubljana, 28. januar 2025 Slovenski etnografski muzej se pridružuje obeleževanju Prešernovega dne in v soboto, 8. februarja 2025, med 10.00 in 18.00, vabi na dan odprtih vrat s prostim vstopom.    Kulturni praznik bo v SEM ponovno pustno obarvan. Že sedmo leto zapored na ogled postavlja razstavo o pustni šegi in pustnih likih. Letošnja pustna razstava avtorice mag. Adele Pukl z naslovom Pust Mozirski bo na ogled od 8. februarja do 16. marca 2025.   O razstavi Pust Mozirski: Prva doslej znana omemba pustnega dogajanja v Mozirju je iz leta 1921. Kronist Žiga Laykauf je takrat zapisal, da Mozirjani že trideset let zganjajo pustne norčije po trgu Mozirje in ob njegovih mejah. Iz tega doslej najstarejšega znanega pisnega vira izhaja, da so bili mozirski pustnaki dejavni že okoli leta 1891. Glavno gonilo pustnega dogajanja v Mozirju je Društvo za ohranjanje kulturne dediščine Pust Mozirski. Organizira pustne zabave, otroško maškarado, mednarodni karneval, ohranja pa tudi pustne šege, kot so okol'ofiranje (okol (okoli) ofiranje (iz nem. Opfer; žrtev, daritev) – pobiranje davkov), prevzem občinske oblasti, pokop pusta itd. Pustno dogajanje se z leti spreminja, prilagaja in dopolnjuje. Mozirske pustnake prepoznamo po njihovih oblačilih, ki z namenom posnemanja trške gospode že od tridesetih let 20. stol. nosijo enotna gosposka oblačila: velik klobuk ali črn cilinder, frak in bele hlače (le za pepelnico oblečejo črne hlače). Na čelu pustnega sprevoda je predstavnik pustnakov, ki nosi fano ali bandero, sledita mu člana, ki nosita rajso ali veliko rešeto, skozi katero »presejejo« sočne podrobnosti uglednih meščanov. Za njimi z glasnim igranjem hodijo člani orkestra Boj se ga in preostali pustnaki. Orkester Boj se ga naj bi ime dobil v petdesetih letih 20. stol. Nihče namreč ni znal igrati instrumentov in posledično glasba ni bila ničemur podobna. Danes so člani orkestra izobraženi glasbeniki. Pus
Zimske počitniške ustvarjalne delavnice Malega mojstra: Zgodbe in legende

Zimske počitniške ustvarjalne delavnice Malega mojstra: Zgodbe in legende

SEM, 23. januar ― Od torka, 25. februarja, do petka, 28. februarja 2025, od 10.00 do 12.00. Zimske počitnice so čas za raziskovanje in zabavo. V muzeju bomo skupaj odkrivali zanimive pripovedi ter vsak dan nekaj izdelali. Vabljeni na ustvarjalno potovanje skozi zgodbe in legende! Torek: ZMAJ IN ŽABA Zmaj je velik, močan in strašen, žaba pa majhna, počasna in prikupna. Toda obe bitji nas učita, da ni vse tako, kot izgleda na prvi pogled. Na torkovi delavnici Malega mojstra bomo raziskovali zmaje in žabe, ki jih najdemo v muzeju. Kaj pa bomo ustvarjali? Seveda bo to povezano z zmaji in žabami. Kako, pa naj bo presenečenje! Sreda: POKAHONTAS Pokahontas je pred približno štiristo leti živela v kraju Werowocomoco v Severni Ameriki. Pomagala je rešiti življenje angleškemu pomorščaku Johnu Smithu. Zgodbo o njej je zapisal tudi misijonar Friderik Baraga, ki je živel med severnoameriškimi staroselci. Na delavnici Malega mojstra bomo preko predmetov, ki so jih nekoč uporabljali, spoznavali njihove navade in kulturo, pripovedovali pravljice in ustvarjali. Četrtek: SRCE Srce je simbol ljubezni, prijaznosti in prijateljstva. Na četrtkovi delavnici Malega mojstra bomo iskali srce na različnih predmetih v muzeju in izvedeli, zakaj so te predmete uporabljali. Skupaj z mojstrom Janezom Jakobom, ki nadaljuje prekmursko tradicijo pletenja slame in izdeluje najrazličnejše predmete, si bomo iz slame izdelali lepo srce in jih morda po delavnici komu podarili. Petek: KURENT Pustni čas napoveduje prihod pomladi. Kurent je pustni lik, ki z zvonjenjem in plesom prežene zimo. Na pustni petek bomo poiskali kurente na muzejskih razstavah in si ogledali njihove maske. Nato bomo na delavnici Malega mojstra ustvarili vsak svojo masko kurenta in tudi mi postali preganjalci zime. Program je primeren za otroke od 6. do 12. leta. Cena posamezne delavnice je 8 €. Ob prijavi na vse štiri delavnice prejmete 25% popust. Prijave zbiramo do zasedbe prostih mest na E: blagajna@etno-muzej.si. Dodatne informacije
Novosti na razstavi Azija sredi Ljubljane: Življenje Skuškove zbirke

Novosti na razstavi Azija sredi Ljubljane: Življenje Skuškove zbirke

SEM, 22. januar ― Vabljeni k ogledu novih kimonov in obijev iz zbirke Skuškove žene, Japonke Tsuneko Kondo Kawase.  Veste, zakaj smo zamenjali oblačila? Prvotna oblačila z razstave smo za nekaj časa umaknili in jih zamenjali z drugimi iz zbirke, saj je tekstilije na razstavi potrebno na šest mesecev menjati.  Mag. Ana Motnikar, konservatorka-restavratorka za tekstil v SEM je pojasnila, da tekstilu škodita zlasti svetloba in prah, kadar so oblačila težka, pa tudi visenje. Tudi svetloba neugodno vpliva na tekstil, saj razkraja barvila in povzroči bledenje, izpostavljenost tekstilij svetlobi pa razgrajuje tudi vlakna, ki postanejo krhka in občutljiva. V tekstil se zažre tudi prah, ki s svojimi ostrimi robovi vlakna dobesedno reže.
Izšla je obrazstavna publikacija Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti: Alternativna zamišljanja sveta

Izšla je obrazstavna publikacija Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti: Alternativna zamišljanja sveta

SEM, 22. januar ― SEM je v letu 2024 praznoval 60. obletnico vzpostavitve Muzeja neevropskih kultur v dvorcu Goričane pri Medvodah. Muzej je med letoma 1964 in 2001 deloval kot dislocirana enota SEM s poslanstvom zbiranja, hranjenja in razstavljanja zunajevropskih zbirk. Njegovo delovanje smo osvetlili z razstavo Prepletenost svetov: Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti, ki je bila na ogled med 9. majem in 9. septembrom 2024. Razstava je prikazala tudi udejstvovanje treh kustosinj, ki so si prizadevale za razvijanje znanstvenega in muzejskega dela, povezanega z afriško celino: dr. Pavle Štrukelj, kustosinje v Muzeju neevropskih kultur, dr. Bernarde Perc, kustosinje v Pokrajinskem muzeju na Ptuju in prve slovenske egiptologinje, ter dr. Štefke Cobelj, direktorice Pokrajinskega muzeja na Ptuju in svetovalke za muzejsko dejavnost v Somaliji.  Publikacija Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti: Alternativna zamišljanja sveta poglablja izbrane razstavne teme. Gibanje neuvrščenih je orisano kot pomemben zgodovinski okvir, ki je usmerjal delovanje goričanskega muzeja. Avtorica dr. Tina Palaić v nadaljevanju predstavi zbiralno in razstavno politiko muzeja ter različne diskurze o drugem, ki jih je muzej v tem času ponujal obiskovalcem razstav. Osvetli tudi delovanje kustosinje dr. Pavle Štrukelj, ki se je največ posvečala prav raziskovanju in predstavljanju muzejskih zunajevropskih zbirk. Pri tem poleg njenih ključnih stališč o materialni kulturi zunajevropskih ljudstev opozori tudi na njene prakse sodelovanja z različnimi akterji, od ambasadorjev do tujih študentov, ki so tedaj študirali v Sloveniji. Vabljeni k branju.  Publikacijo lahko kupite v Trgovini SEM, cena je 12 EUR.
Izšla je publikacija Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti

Izšla je publikacija Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti

SEM, 22. januar ― SEM je v letu 2024 praznoval 60. obletnico vzpostavitve Muzeja neevropskih kultur v dvorcu Goričane pri Medvodah. Muzej je med letoma 1964 in 2001 deloval kot dislocirana enota SEM s poslanstvom zbiranja, hranjenja in razstavljanja zunajevropskih zbirk. Njegovo delovanje smo osvetlili z razstavo Prepletenost svetov: Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti, ki je bila na ogled med 9. majem in 9. septembrom 2024. Razstava je prikazala tudi udejstvovanje treh kustosinj, ki so si prizadevale za razvijanje znanstvenega in muzejskega dela, povezanega z afriško celino: dr. Pavle Štrukelj, kustosinje v Muzeju neevropskih kultur, dr. Bernarde Perc, kustosinje v Pokrajinskem muzeju na Ptuju in prve slovenske egiptologinje, ter dr. Štefke Cobelj, direktorice Pokrajinskega muzeja na Ptuju in svetovalke za muzejsko dejavnost v Somaliji.  Publikacija Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti: Alternativna zamišljanja sveta poglablja izbrane razstavne teme. Gibanje neuvrščenih je orisano kot pomemben zgodovinski okvir, ki je usmerjal delovanje goričanskega muzeja. Avtorica dr. Tina Palaić v nadaljevanju predstavi zbiralno in razstavno politiko muzeja ter različne diskurze o drugem, ki jih je muzej v tem času ponujal obiskovalcem razstav. Osvetli tudi delovanje kustosinje dr. Pavle Štrukelj, ki se je največ posvečala prav raziskovanju in predstavljanju muzejskih zunajevropskih zbirk. Pri tem poleg njenih ključnih stališč o materialni kulturi zunajevropskih ljudstev opozori tudi na njene prakse sodelovanja z različnimi akterji, od ambasadorjev do tujih študentov, ki so tedaj študirali v Sloveniji. Vabljeni k branju.  Publikacijo lahko kupite v Trgovini SEM, cena je 12 EUR.
Fotoutrinki s predstavitve knjige Brutalni muzeji

Fotoutrinki s predstavitve knjige Brutalni muzeji

SEM, 21. januar ― Fotoutrinki s predstavitve svetovne knjižne uspešnice Brutalni muzeji: beninski broni, kolonialno nasilje in kulturna restitucija z avtorjem Danom Hicksom. V okviru Leto dediščine FF sta dogodek organizirala Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofska fakulteta UL ter Slovenski etnografski muzej.
Nova publikacija SEM

Nova publikacija SEM

SEM, 16. januar ― Ali ste vedeli, da je med letoma 1964 in 2001 delovala dislocirana enota SEM, v kateri so zbirali in razstavljali zunajevropske zbirke? To je bil Muzej neevropskih kultur s prostori v dvorcu Goričane pri Medvodah. V novi publikaciji Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti: Alternativna zamišljanja sveta avtorica dr. Tina Palaić osvetli delovanje tega muzeja, ki ga umesti v širši družbeni kontekst politike neuvrščenosti, ter oriše življenje in delo dr. Pavle Štrukelj, kustosinje v SEM, ki je bila odgovorna za zunajevropske zbirke. Publikacija poglablja izbrane teme z razstave Prepletenost svetov: Zunajevropske zbirke v obdobju neuvrščenosti. Vabljeni k branju. Publikacija na voljo v Trgovini SEM.
Nov vpis v Register nesnovne kulturne dediščine - tesarstvo

Nov vpis v Register nesnovne kulturne dediščine - tesarstvo

SEM, 6. januar ― Ministrstvo za kulturo je na predlog Slovenskega etnografskega muzeja / Koordinatorja varstva nesnovne kulturne dediščine 24. 12. 2024 v Register nesnovne dediščine vpisalo 124. enoto nesnovne kulturne dediščine – Tesarstvo. Pobudo za vpis v Register so podali Razvojni center Srca Slovenije, Dežela kozolcev Šentrupert in Aljaž Celarc. Tesarstvo je obrtniško-rokodelska dejavnost, ki obsega poznavanje lesa in drevesnih vrst, pripravo ter ročno obdelavo lesa z namenom izdelave vezanih lesenih konstrukcij stavbnih (npr. hiše, gospodarska poslopja, cerkve) in prometnih objektov (mostovi) ter plovil. Ob enoti je trenutno evidentiran en nosilec – Aljaž Celarc. Aljaž Celarc se je tesanja tramov s plenkačo priučil od Joža Anzeljca iz Malega Loga v Loškem Potoku, ki je še v 60. letih 20. stoletja deloval kot tesar. Tesanje tramov s plenkačo je bila dejavnost, ki je bila značilna zlasti za območje Loškega Potoka. Aljaž Celarc danes to znanje uporablja za domačo gradnjo, na delavnicah  tesanja pa jih predaja tudi zainteresirani javnosti. Danes zbira tesaško orodje in skrbi, da dediščina tesaštva na tem območju ne bo pozabljena.   V letu 2024 je bilo v Register vpisanih 9 novih enot. Register trenutno šteje 124 enot in 375 evidentiranih nosilcev nesnovne kulturne dediščine. Naslednji rok za oddajo pobud za vpis novih enot v Register je 15. 1. 2025, nosilci pa lahko pobude oddajo kadarkoli tekom leta. Več informacij najdete na povezavi.  
Decembrske novosti v Knjižnici SEM ter priporočila za branje

Decembrske novosti v Knjižnici SEM ter priporočila za branje

SEM, 6. januar ― Iz Knjižnice SEM vam prinašamo novice o naših novih pridobitvah in predlagamo tri nova priporočila: Kolegica etnologinja Špela Regulj nam v knjigi Kavčnikova dimnica: življenje na robu (Muzej Velenje, 2024) predstavi najjužnejši ohranjeni primerek dimnice v evropskem prostoru. Nekoč enoceličen prostor, kjer so nekoč ob ognjišču skupaj živeli ljudje in manjše domače živali, je edinstven primer muzeja na prostem. Je živ prikaz razvoja, dozidav in prenov skozi čas. Iz istega muzeja pa predstavljamo še eno publikacijo V kastroli Cecilije Lempl: izbor starih receptov iz kuharskega zvezka Cecilije Lempl (Muzej Velenje, 2024). Knjiga je rezultat sodelovanja med Muzejem Velenja in Gimnazijo Velenje. Dijakinje so pod vodstvom mentorice z etnološkega in jezikoslovnega vidika ovrednotile več kot sto let star kuharski zvezek župnijske kuharice Cecilije Lempl. Knjiga tako prinaša izbor receptov v originalni in posodobljeni različici, etnološko in jezikovno analizo in slovarček izrazov. Naše hiše: priročnik za lastnike, načrtovalce in izvajalce novogradenj in prenov stanovanjskih stavb v občini Cerknica (Urbanistični inštitut Republike Slovenije, 2024) pomaga investitorjem in projektantom pomagati pri razumevanju občinskega prostorskega načrta in usmerjati gradnjo na način, da bo ohranjala identiteto Cerknice in Notranjske. Vsem ostalim pa ponuja uvid v arhitekturno dediščino te regije (notranjsko-brkinska arhitekturna regija) in značilne tipe stanovanjskih stavb: notranjska hiša, stegnjeni dom, furmanska domačija itn. Decembrske novosti
Avtorica razstave Maksim Gaspari: Ustvarjene podobe naroda dr. Bojana Rogelj Škafar v oddaji Likovni odmevi

Avtorica razstave Maksim Gaspari: Ustvarjene podobe naroda dr. Bojana Rogelj Škafar v oddaji Likovni odmevi

SEM, 23. december 2024 ― Že naslov razstave Maksim Gaspari: Ustvarjene podobe naroda nedvoumno pove, da so slikarjeve upodobitve slovenskega naroda kreacija in ne zvesta podoba resničnosti. Toda Gasparijeve podobe so v teku let in desetletij postale del slovenskega imaginarija. Tudi o tem protislovju v radijski oddaji RTV Slovenija Likovni odmevi v pogovoru z novinarjem Markom Goljo, pripoveduje avtorica razstave dr. Bojana Rogelj Škafar, odlična poznavalka Maksima Gasparija in njegovega dela. Likovni odmevi: Maksim Gaspari: Ustvarjene podobe naroda
še novic