KRPANKA ALI CESARSKI PRAŽENECgrafična delavnica in skupinska...

KRPANKA ALI CESARSKI PRAŽENECgrafična delavnica in skupinska...

Hiša kulture v Pivki, 27. maj ― KRPANKA ALI CESARSKI PRAŽENECgrafična delavnica in skupinska razstavadelavnica1. – 5. junij 2020razstava9. – 26. junij 2020sodelujejoNevena Aleksovski, Maria Karnar-Lemeschewa, Oliver Pilić, Zoran Pungerčar, Marko Šajn, Helena Tahir Krpanka ali cesarski praženec je nova izvedba večletnega projekta PIVKA 45°40′49.63″N 14°11′46.98″E (2015–2021), ki se ukvarja z globalnimi družbenimi problemi v lokalnem okolju. Zasnovan je v obliki delavnice, na kateri 6 povabljenih umetnic in umetnikov ustvarja grafična dela na določeno temo v izbrani tehniki. Temo predstavimo v povezavi z lokalnim partnerjem, nanjo pa vežemo tudi ustrezno grafično tehniko. Dela so predstavljena na razstavi v galeriji Hiše kulture, izide tudi spremna publikacija. Osrednja tema letošnje izvedbe projekta je ekvivalentna menjava med delodajalci in delojemalci, ki jo bodo udeleženci preučili na primeru zgodbe o Martinu Krpanu, v okviru njegovih pogajanj s cesarjem in cesarico za ustrezno plačilo, ker je rešil cesarstvo pred Brdavsom. Strukturo ekvivalenčnih razmerij iz zgodbe bodo prenesli v sodobni družbeni kontekst in v tem okviru raziskali tudi možnosti ekonomskega ravnovesja, enakosti in enakovrednosti v sodobni družbi. Tematiko bodo na likovni ravni obravnavali skozi grafično tehniko lesoreza. Izdelali bodo grafične predloge iz lesenih plošč in jih v dveh barvah (škrlatni in sivi) odtisnili na papir. Iz nabora skic in risb, ki bodo nastale v procesu snovanja grafike, bodo ustvarili grafično knjigo, ki bo hkrati tudi katalog projekta. Vsa dela bodo predstavljena na razstavi v Hiši kulture.Projekt sofinancirata Ministrstvo za kulturo RS in Občina Pivka.
Lela B. Njatin: Zdaj je človeštvu dovoljeno čakati6. marec – 22....

Lela B. Njatin: Zdaj je človeštvu dovoljeno čakati6. marec – 22....

Hiša kulture v Pivki, 29. februar ― Lela B. Njatin: Zdaj je človeštvu dovoljeno čakati6. marec22. maj 2020otvoritev: 6. marec ob 19. uriKustosinja razstave: Mojca GrmekLela B. Njatin je v slovenskem umetnostnem prostoru prisotna že več kot 40 let. Na splošno bi jo lahko opredelili kot konceptualno umetnico, ki izhaja iz misli in skozi njeno manifestacijo v umetniškem delu ter gledalčevo percepcijo in refleksijo odpira pot k smislu. Njeno vodilo pri ustvarjanju je neomajna vera v univerzalno bistvo umetnosti, ki je v tem, da krepi človeškost človeka, se pravi njegovo zmožnost, da producira (s)misel. Spričo te predpostavke njeno ustvarjanje ni zavezano materialnemu in zlahka prehaja med različnimi področji in praksami. Njena umetniška dela so tako večinoma interdisciplinarna; na formalni ravni največkrat privzamejo oblike, kot so instalacija, urbana intervencija, performans…, na vsebinski pa pogosto odpirajo teme, kot so kolektivni spomin, kulturna identiteta, konstitucija skupnosti, (dis)kontinuiteta prostora in časa, razmerje med umetnostjo in kulturnimi institucijami…Na tokratni razstavi umetnica predstavlja svoja novejša dela, ki izrazito zastopajo njen primarni konceptualizem. To so Nevidne skulpture (2016), Past besed (2017), Mentalni ambient Kočevje (2017) in interaktivni performans Nevidna skupnost (2020), ki ga bo izvedla na otvoritvi. V njih predstavlja umetnost kot idejo, ki je z materialnim zgolj posredovana, način posredovanja pa je takšen, da se od vsakdanjih situacij komaj kaj razlikuje. Dela povezuje naslov Zdaj je človeštvu dovoljeno čakati, s katerim se umetnica navezuje na misel nemškega filozofa Friedricha Nietzscheja (1844–1900), ki pravi, da je človeku v trenutku, ko opusti vero v nesmrtnost duše, dovoljeno čakati na (spo)znanje. Ko znanje ni več razumljeno kot vozovnica za posmrtno življenje, postane vrednota sama po sebi, človek pa lahko živi življenje, v katerem sam ustvarja lastno znanje, do mere, ki mu jo to življenje pač dopusti. Razstavljena dela Lele B. Njatin terjajo č
Lucijan Prelog: Gods en Vogue7. – 28. februar 2020otvoritev: 7....

Lucijan Prelog: Gods en Vogue7. – 28. februar 2020otvoritev: 7....

Hiša kulture v Pivki, 3. februar ― Lucijan Prelog: Gods en Vogue7. – 28. februar 2020otvoritev: 7. februar ob 19. uriKustosinja razstave: Mojca GrmekLucijan Prelog deluje na področju slikarstva in grafičnega oblikovanja, ukvarja pa se tudi s poezijo in glasbo v okviru svojega projekta It’s Everyone Else. V slikarstvu ga zanima naključnost, nepopolnost in procesi razpadanja materiala v povezavi s temo minljivosti individualnega in spremenljivosti družbenega življenja.Na razstavi v Hiši kulture bo predstavil svoja najnovejša slikarska dela. Za osnovo teh del uporablja PVC plošče, ki jih izreže v obliki pikseliziranih figur iz računalniških iger zgodnjih 90-ih let. Na to podlago nanaša plasti barv, dokler ne doseže želene prekrivnosti, nato pa vanje intervenira z risbo, nalepkami, naključnimi potezami in skritimi napisi. Motive za te posege črpa na eni strani iz sveta filmov, glasbe in umetnostne zgodovine, na drugi pa iz klubov, ki jih je obiskal na turnejah s svojim glasbenim projektom in katerih stene so večkrat prebarvane, prekrite z nalepkami, grafiti, pisarijami, razjedene od časa, polne kolektivnih zgodb neznancev, ujetih v trenutek. Ti posegi na slikah nastopajo kot nosilci družbenega komentarja in hkrati umetnikovega notranjega življenja.Slike kot celote s svojo silhuetno obliko nosilca, številnimi sloji barv in umetnikovimi posegi vanje delujejo kot novi bogovi, ki pričajo o osebnem in družbenem življenju iz nekega (skoraj) pozabljenega časa.────────────Lucijan Prelog (1982) je diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. V času študija je prejel nagrado ALUO za posebne umetniške dosežke v letu 2010/11. Svoje delo je predstavil na samostojnih razstavah Vsota, Galerija KD, Gornja Radgona (2011), Collisions, Galerija Odprto obrobje, Murska Sobota (2017), Typisch – Oder nicht?, Die Villa, Leipzig (2017) in več skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini. Živi in dela med Leipzigom in Ljubljano.
Jaka Vatovec: Plevel10. – 31. januar 2020otvoritev: 10. januar...

Jaka Vatovec: Plevel10. – 31. januar 2020otvoritev: 10. januar...

Hiša kulture v Pivki, 4. januar ― Jaka Vatovec: Plevel10. – 31. januar 2020otvoritev: 10. januar ob 19. uriKustosinja razstave: Mojca GrmekJaka Vatovec je vizualni umetnik najmlajše generacije, ki ustvarja na področju slikarstva, videa, instalacij in publikacij. V svojem delu raziskuje področje družbenih konvencij, normativov, stereotipov in ritualov v povezavi s psihologijo posameznika. V tem okviru se še posebej osredotoča na pojem duševnega zdravja in normalnosti, kjer ga zanima meja med normalnim in abnormalnim ter s tem povezana občutja odtujenosti, anksioznosti, nihilizma ipd. Pri snovanju svojih del se poslužuje motivike iz bogate ikonografije grozljivk, kjer mrgoli lobanj, krst, zombijev, krvi, sveč, pajkov, kač in nožev. Te motive v procesu ustvarjanja jemlje iz konteksta in jih v svojih delih povezuje v novo celoto, kjer mutirajo v nekaj drugega, saj se kljub enakemu videzu njihov pomen spremeni. Pomen se pogosto ustvarja tudi skozi razmerja med samimi deli, zato se njihova interpretacija spreminja v skladu s postavitvijo v galeriji.Na tokratni razstavi umetnik predstavlja svoja najnovejša dela, v katerih se ukvarja s prehodi med že določenimi stanji/pojmi/predmeti. Na formalni ravni se to kaže skozi prehajanja med obliko razstavljenih del, saj se fotokopija spreminja v sliko, video v objekt in fotografija v instalacijo. Na vsebinski ravni pa umetnik postavlja v ospredje smrt kot liminalno stanje, ki je v naravi, kjer smrt vselej prinaša življenje za neko drugo bitje, povsem očitno, v človeški družbi pa ga reprezentira pogrebni ritual. Tradicionalno je ta predstavljal za mrtvega prehod v neko drugo obliko življenja in za žalujoče soočenje z lastno končnostjo, v sodobni družbi, ki smrt izrinja iz življenja in jo vse bolj zanika, pa je postal zgolj formalno opravilo brez vsebine.────────────Jaka Vatovec (1989) je diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Svoje delo je predstavil na samostojnih razstavah Tetrodotoxin, Hiša kulture, Pivka (2014), Al
Tejka Pezdirc: Erozija prehoda6. – 27. december 2019otvoritev:...

Tejka Pezdirc: Erozija prehoda6. – 27. december 2019otvoritev:...

Hiša kulture v Pivki, 1. december 2019 ― Tejka Pezdirc: Erozija prehoda6. – 27. december 2019otvoritev: 6. december ob 19. uriKustosinja razstave: Mojca GrmekKiparka Tejka Pezdirc se v svojem delu ukvarja z vprašanjem identitete skozi pojem odsotnosti. Pri zasnovi svojih del veliko časa nameni raziskovanju na terenu, ki vključuje zapisovanje, skiciranje, zbiranje predmetov, fotografij, pisem in zgodb. Z ozirom na zbrani material oblikuje kiparske fragmente, ki jih v galerijskih postavitvah sestavi v zaokroženo vsebinsko in formalno celoto. Pri tem jo zanima, kako se vsebine skozi proces formiranja kiparskih del spreminjajo, kako individualno izginja in univerzalno ostaja. Skozi tematiko hkratne prisotnosti in odsotnosti se hkrati dotika tudi temeljnih bivanjskih vprašanj, kot so minevanje, nastajanje, prehajanje, in s tem povezanega nelagodja kot primarnega človekovega občutja.Slednje je tudi osrednja tema razstave z naslovom Erozija prehoda, v kateri se umetnica osredotoča na prehajanja v lastnem življenju in v življenjskem ciklu nasploh. Osrednji motiv, ki zaznamuje večino del na razstavi, je kost. Motiv nastopa kot nema priča nekoč obstoječega telesa in hkrati nakazuje prehodno stanje propadanja, razpadanja in izginjanja. Kot takšna sproža v človeku strah, tesnobo, gnus, in posledično zavračanje, vendar sama po sebi izraža lepoto in resnico. Protislovje med odporom in privlačnostjo, ki zaznamuje človekov odnos do kosti, umetnica še dodatno poudarja z deformacijo prepoznavnih kostnih oblik na eni strani in uporabo materialov, ki zbujajo željo po dotiku, na drugi. Na ta način gledalcu omogoči, da v neizogibnosti minevanja uzre lepoto nastajanja nečesa novega, z drugimi besedami, da okusi erozijo prehoda.────────────Tejka Pezdirc (1985) je diplomirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Med študijem se je izpopolnjevala na Universidad Miguel Hernández de Elche v Španiji. Prejela je nagrado ALUO za posebne dosežke v akademskem letu 2008/09. Svoje delo je predstavila na
Maks Bricelj: Brief Silence8. – 29. november 2019otvoritev: 8....

Maks Bricelj: Brief Silence8. – 29. november 2019otvoritev: 8....

Hiša kulture v Pivki, 27. oktober 2019 ― Maks Bricelj: Brief Silence8. – 29. november 2019otvoritev: 8. november ob 19. uriKustosinja razstave: Mojca GrmekMaks Bricelj je umetnik najmlajše generacije, ki se v slovenskem umetnostnem prostoru šele uveljavlja. Pri ustvarjanju svojih del, ki jih najraje predstavlja v obliki specifičnih prostorskih instalacij, izhaja iz raznorodnega materiala, ki ga nabira in kopiči že vrsto let. Pri tem se osredotoča na predmete, ki jim ni povsem odvzet status uporabnega in/ali vizualno fascinantnega, in jih skozi proces ustvarjanja prekvalificira ali predela v umetniške objekte, ki se kot takšni dokončno vzpostavijo šele z aktivno participacijo gledalca. Objekti gledalca pritegnejo z neskladjem med izvorno uporabno in podeljeno/ustvarjeno estetsko funkcijo, nato ga prevzamejo z zbujanjem nostalgije za (vedno) boljšimi starimi časi in nazadnje zapeljejo v enigmatičnost rokovanja z njimi. Gledalec skozi svojo participacijo, ki sestoji iz celostne čutno-čustvene, miselne in mehanske izkušnje rokovanja z umetniškim delom, raziskuje dinamiko interakcije med subjektom in objektom v materialistično in potrošniško usmerjeni sodobni družbi.  Na tokratni razstavi umetnik predstavlja dela, ki so izvorno povsem vsakdanji uporabni predmeti, kot so denimo brivnik, par loparjev, masažnik za stopala, jedilne paličice, krožna žaga, predelani v umetniške objekte, ki s pomočjo gledalca proizvajajo takšen ali drugačen zvok. Dela so predstavljena v obliki interaktivne instalacije, ki kot ad hoc zasedba objektov in subjektov v galerijskem prostoru ustvarja zvočno krajino, skozi katero pronica taktilnost vsakdana.────────────Maks Bricelj (1991) je leta 2016 diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer trenutno zaključuje magistrski študij kiparstva. Svoje delo je predstavil na samostojnih razstavah Pajčevine (Nočna izložba Pešaki, Ljubljana), V Stanju Neustreznega Delovanja (Kino Šiška, Ljubljana) in 1991 (DobraVaga, Ljubljana). Udeležil se je tudi več
Mia Paller: Sledi mesta4. – 25. oktober 2019otvoritev: 4....

Mia Paller: Sledi mesta4. – 25. oktober 2019otvoritev: 4....

Hiša kulture v Pivki, 29. september 2019 ― Mia Paller: Sledi mesta4. – 25. oktober 2019otvoritev: 4. oktober ob 19. uriKustosinja razstave: Mojca GrmekMia Paller, slikarka najmlajše generacije, v svojem delu že vseskozi raziskuje sodobno vizualno okolje, ki ga sestavlja kompleksen preplet znakov, slik, besedil in simbolov. Slike in kolaže ustvarja s kombiniranjem raznorodnih elementov iz vizualnega gradiva, pri čemer na eni strani reciklira stranske produkte lastnega ustvarjalnega procesa (zavržene skice, risbe, fragmente besedil), na drugi pa vanje vključuje izrezke iz revij in reprodukcije del drugih umetnikov. V zadnjem času se poleg slikanja ukvarja z analogno fotografijo, v tem okviru pa jo še posebej zanima vmesno polje med risbo in fotografijo (tehnično podobo) ter razkorak med objektivnostjo in subjektivnostjo podobe.Na tokratni razstavi z naslovom Sledi mesta umetnica predstavlja presek svojega ustvarjanja v zadnjem letu. V prvem prostoru so dela na papirju, v katerih kolažira risbo s fotografijami in drugimi izrezki iz revij, to pa predstavlja prvi korak v raziskovanju odnosa med risbo in fotografijo. Osrednji prostor je namenjen predstavitvi projekta Risbaparat, v katerem umetnica združuje fotografski in risarski pristop. Projekt vključuje na eni strani lastnoročno izdelano fotografsko kamero, ki ustvarja podobe, kjer se odtis svetlobnega vzorca prekriva z ročno narejeno risbo, na drugi strani pa serijo podob, ki so nastale na ta način. Nekatere med njimi, ki predstavljajo urbano krajino, je umetnica odtisnila na polprosojni nosilec in jih postavila v prostor tako, da se prekrivajo, kar še dodatno poudarja način nastajanja podob s plastenjem. V zadnjem prostoru predstavlja fotografsko serijo z naslovom Sled, v kateri se osredotoča na praske, odtise, zarise, skratka najrazličnejše sledi, najdene na javnih površinah v mestu. Fotografije so nesorazmerno povečane in predstavljene v obliki tapete, ki se razteza vzdolž celotne stene galerijskega prostora. Sledi uporabe javnega prostora, ki so sicer zan
Marko Šajn: Izgubljen v prostoru6. – 27. september...

Marko Šajn: Izgubljen v prostoru6. – 27. september...

Hiša kulture v Pivki, 30. avgust 2019 ― Marko Šajn: Izgubljen v prostoru6. – 27. september 2019otvoritev: 6. september ob 19. uriKustosinja razstave je Mojca Grmek.Marko Šajn je vizualni umetnik najmlajše generacije, ki deluje na področju grafičnega oblikovanja in umetniških publikacij, v slikarstvu pa se šele uveljavlja. Izhodišče njegovega ustvarjanja je vseskozi risba, ki jo razume kot najbolj pristen način umetniškega izražanja, in to velja tudi za njegovo slikarstvo. V preteklem obdobju, ko se je posvečal pretežno abstrakciji, je podobo gradil s kombiniranjem stilizirane risbe in barvnih ploskev, izpeljanih iz osnovnih geometrijskih oblik, pri tem pa kot dodatni element pogosto uporabljal vzorec in občasno tudi prepoznavne figuralne motive.V zadnjem času se vse bolj posveča izbranim figuralnim motivom. V ospredju njegovega zanimanja je stilizirana človeška figura, ki jo skuša prikazati s čim manj potezami in barvnimi ploskvami, a pri tem še vedno ohraniti osnovno formo in občutek gibanja. Sprva je figura postavljena v prostor, ki ga označuje le nekaj osnovnih elementov, denimo meja horizonta ali luknja v tleh, kasneje pa tudi ti osnovni zaznamki prostora izginejo. V najnovejši seriji slik, predstavljeni na tokratni razstavi, umetnik stopi korak naprej v tej smeri, saj v njej raziskuje razmerje med figuro in prostorom, ki je ekvivalenten platnu. Figura, ki nastopa na teh slikah, je skrajno stilizirana, celo tipizirana, saj se povsod pojavlja brez obraznih potez, z enako pričesko in v enakih oblačilih. Postavljena je na monokromno rožnato ozadje v različnih telesnih položajih, iz katerih lahko razberemo, da skuša vzpostaviti odnos z robom platna. Umetnik nam z naslovom razstave Izgubljen v prostoru ne sporoča nič več in nič manj kot to (kar je tudi osnovna ideja serije), podrobnosti o tem, kdo je figura, kaj je prostor in kakšno je njuno razmerje, pa prepušča interpretaciji vsakokratnega gledalca.────────────Marko Šajn (1990) je leta 2011 vpisal študij slikarstva in grafike na Akademiji za likovno ume
ZA!ŽIVAvhodna avla podjetja Kovod Postojna26.8. –...

ZA!ŽIVAvhodna avla podjetja Kovod Postojna26.8. –...

Hiša kulture v Pivki, 19. avgust 2019 ― ZA!ŽIVAvhodna avla podjetja Kovod Postojna26.8.13.9.2018sodelujoči umetniki in umetniceIvana Bajec, Maks Bricelj, Nejc Franetič-Deso, Evgen Čopi Gorišek, Neža Knez, Helena TahirZA!ŽIVA je nova izvedba večletnega projekta PIVKA 45°40′49.63″N 14°11′46.98″E, ki poteka od leta 2015 in se ukvarja z globalnimi družbenimi problemi v lokalnem okolju. Osrednja tema letošnje izvedbe je problem varovanja voda v okviru globalne problematike onesnaževanja planeta. Udeleženci so problem preučevali v lokalnem okolju, na kraškem svetu, ki je še posebej občutljiv za onesnaževanje, saj ima skromne samočistilne sposobnosti. Razmišljali so o strategijah varovanja vodnih virov in zmanjševanja porabe vode, ki jih lahko izvaja posameznik in tako prispeva k reševanju problema. V okviru spoznavanja problema so obiskali Čistilno napravo Živa podjetja Kovod Postojna, kjer so se seznanili s postopki biološkega čiščenja odpadnih voda.Tematiko so na likovni ravni obravnavali skozi uporabo transparentnih barv (prozornost vode) in rastriranja (poroznost kraškega sveta). Na tej osnovi so zasnovali dve grafični predlogi in ju palimsestno odtisnili v dveh različnih barvah na podlago iz recikliranega papirja. Nastalo je 6 grafik v tehniki sitotiska na papir, ki so odtisnjene v 12-ih izvodih in zložene v grafične mape iz lepenke. Izšla je tudi spremna publikacija z izborom skic in risb, ki so nastale v procesu snovanja grafik.Vsa nastala dela so bila predstavljena na razstavi v prostorih Hiše kulture, ponovno pa si jih lahko ogledate na razstavi v vhodni avli podjetja Kovod Postojna.Projekt sofinancira Ministrstvo za kulturo RS in Občina Pivka.
KOLEKTIVA: Posebni prostori5. julij – 16. avgust 2019otvoritev:...

KOLEKTIVA: Posebni prostori5. julij – 16. avgust 2019otvoritev:...

Hiša kulture v Pivki, 1. julij 2019 ― KOLEKTIVA: Posebni prostori5. julij16. avgust 2019otvoritev: 5. julij ob 19. uriKustosinja razstave je Mojca Grmek.Skupina KOLEKTIVA na razstavi predstavlja pregled večletnega projekta Special Place in the City / Posebni prostori v mestu, ki v letošnjem letu obeležuje 15-letnico. Izhodišče projekta, ki poteka od leta 2004, je želja avtoric, da spoznajo kraje skozi osebno perspektivo njihovih prebivalk in prebivalcev. V tem času so tako spoznale Maribor, Ptuj, Celje, Ljubljano, Zagreb, Sarajevo (BiH), Varšavo (Poljska), Gradec (A) in Nottingham (VB), zdaj pa se tem mestom pridružuje tudi Pivka.Avtorice so projekt zasnovale kot umetniško psihogeografsko platformo, ki je predstavljena na spletni strani www.special-place.net. V okviru platforme raziskujejo odnose in povezave med posameznikom, prostorom in mestom. Zbirajo in arhivirajo intimne pripovedi, spomine in doživetja prebivalcev mest, ki jih ti prispevajo v obliki risb, fotografij, zgodb in video zapisov. Zanima jih, zakaj je nek prostor za nekoga nekaj posebnega; zanimajo jih drobna vsakdanja doživetja, izkušnje in občutja, ki so za občo družbeno zgodovino nepomembna in jih sita zgodovinarjev ne zajamejo. Zbiranje in beleženje takšnih zgodb se jim zdi pomembno predvsem zato, ker se mesta in kraji spreminjajo. Prostori iz preteklosti se brišejo, prigode in osebne izkušnje, povezane z določenimi deli mesta, pa so tiste, ki jih ne pozabimo.  Avtorice na razstavi predstavljajo izbor iz preteklih izvedb projekta v različnih mestih. Del postavitve je namenjen tudi prispevkom prebivalcev in prebivalk Pivke, ki jih prijazno vabijo k sodelovanju.────────────KOLEKTIVA je umetniška skupina, ki jo sestavljajo vizualne umetnice Vesna Bukovec (1977), Lada Cerar (1974) in Metka Zupanič (1977). Vse tri so v letu 2002 zaključile študij kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani in še istega leta začele skupaj delovati, formalno pa so skupino ustanovile šele 2008. Skupina je imela več samostojnih ra
ZA!ŽIVA7. – 28. junij 2019otvoritev: 7. junij ob 19....

ZA!ŽIVA7. – 28. junij 2019otvoritev: 7. junij ob 19....

Hiša kulture v Pivki, 4. junij 2019 ― ZA!ŽIVA7. – 28. junij 2019otvoritev: 7. junij ob 19. urisodelujoči umetniki in umetniceIvana Bajec, Maks Bricelj, Nejc Franetič-Deso, Evgen Čopi Gorišek, Neža Knez, Helena TahirZA!ŽIVA je nova izvedba večletnega projekta PIVKA 45°40′49.63″N 14°11′46.98″E, ki poteka od leta 2015 in se ukvarja z globalnimi družbenimi problemi v lokalnem okolju. Osrednja tema letošnje izvedbe je problem varovanja voda v okviru globalne problematike onesnaževanja planeta. Udeleženci so problem preučevali v lokalnem okolju, na kraškem svetu, ki je še posebej občutljiv za onesnaževanje, saj ima skromne samočistilne sposobnosti. Razmišljali so o strategijah varovanja vodnih virov in zmanjševanja porabe vode, ki jih lahko izvaja posameznik in tako prispeva k reševanju problema. V okviru spoznavanja problema so obiskali Čistilno napravo Živa podjetja Kovod Postojna, kjer so se seznanili s postopki biološkega čiščenja odpadnih voda.Tematiko so na likovni ravni obravnavali skozi uporabo transparentnih barv (prozornost vode) in rastriranja (poroznost kraškega sveta). Na tej osnovi so zasnovali dve grafični predlogi in ju palimsestno odtisnili v dveh različnih barvah na podlago iz recikliranega papirja. Nastalo je 6 grafik v tehniki sitotisk na papir, ki so odtisnjene v 12-ih izvodih in zložene v grafične mape iz lepenke. Vsa nastala dela so predstavljena na razstavi v prostorih Hiše kulture, ob zaključku razstave pa izide tudi spremna publikacija z izborom najboljših risb/skic, ki so nastale v procesu snovanja grafik.Projekt sofinancira Ministrstvo za kulturo RS in Občina Pivka.
ZA!ŽIVAgrafična delavnica in skupinska razstavadelavnica3. – 6....

ZA!ŽIVAgrafična delavnica in skupinska razstavadelavnica3. – 6....

Hiša kulture v Pivki, 25. maj 2019 ― ZA!ŽIVAgrafična delavnica in skupinska razstavadelavnica3. – 6. junij 2018razstava7. – 28. junij 2018sodelujejoIvana Bajec, Maks Bricelj, Nejc Franetič-Deso, Evgen Čopi Gorišek, Neža Knez, Helena TahirZA!ŽIVA je letošnja izvedba večletnega projekta PIVKA 45°40′49.63″N 14°11′46.98″E, ki poteka od leta 2015 in se ukvarja z globalnimi družbenimi problemi v lokalnem okolju. Zasnovan je v obliki delavnice, na kateri 6 povabljenih umetnic in umetnikov ustvarja grafična dela na določeno temo v izbrani tehniki. Temo predstavimo v povezavi z lokalnim partnerjem, nanjo pa vežemo tudi ustrezno grafično tehniko. Dela so predstavljena na razstavi v galeriji Hiše kulture, izide tudi spremna publikacija v obliki fanzina.Osrednja tema letošnje izvedbe projekta je problem varovanja voda v okviru globalne problematike onesnaževanja planeta. Udeleženci bodo problem preučevali v lokalnem okolju, na kraškem svetu, ki je še posebej občutljiv za onesnaževanje, saj ima skromne samočistilne sposobnosti. Razmišljali bodo o strategijah varovanja vodnih virov in zmanjševanja porabe vode, ki jih lahko izvaja posameznik in tako prispeva k reševanju problema. V okviru spoznavanja problema bodo obiskali Čistilno napravo Živa podjetja Kovod Postojna, kjer se bodo seznanili s postopki biološkega čiščenja odpadnih voda. Tematiko bodo na likovni ravni obravnavali skozi uporabo transparentnih barv (prozornost vode) in rastriranja (poroznost kraškega sveta). Na tej osnovi bodo zasnovali dve grafični predlogi in ju palimsestno odtisnili v dveh različnih barvah na podlago iz recikliranega papirja.Projekt sofinancira Ministrstvo za kulturo RS in Občina Pivka.
Klara Sax3. konstruktivistična razstava10. – 31. maj...

Klara Sax3. konstruktivistična razstava10. – 31. maj...

Hiša kulture v Pivki, 29. april 2019 ― Klara Sax3. konstruktivistična razstava10. – 31. maj 2019otvoritev: 10. maj ob 19. uriKustosinja razstave je Mojca Grmek.Klara Sax je skrivnostna umetnica, ki v svojih za prostor specifičnih instalacijah raziskuje odnose med zvočnimi in prostorskimi intervencijami. Pri tem je intuitivna in neposredna, kot svoje osnovno orodje pa pogosto uporablja humor in element presenečenja. Na tokratni razstavi, narejeni posebej za Hišo kulture, se navezuje na delo Avgusta Černigoja.Avgust Černigoj (1898-1985) je bil v svojem času zapostavljen in nerazumljen, danes pa velja za utemeljitelja konstruktivizma pri nas in enega najvidnejših predstavnikov zgodovinske avantgarde v slovenski likovni umetnosti. Med drugim je kot edini slovenski umetnik nekaj časa obiskoval priznano šolo Bauhaus v Weimarju, kjer se je seznanil z osnovami konstruktivizma. Avgusta 1924 je v Ljubljani pripravil 1. in nato julija 1925 še 2. konstruktivistično razstavo, s katerima je skušal provincialni Sloveniji približati miselnost Bauhausa in podati kritiko individualizma, vulgarnega materializma ter plehkosti umetnosti 19. stoletja. Z razstavama je prišel v konflikt s tedanjimi političnimi oblastmi, ki so ga izgnale iz Ljubljane in dokončno se je naselil v Trstu.Klara Sax nadaljuje Černigojeva prizadevanja, a se v luči sodobnih socialno-političnih okoliščin in neo-globalne enoličnosti nanaša na kontinentalno provincialnost in univerzalno kulturno osiromašenje. Skoraj natanko 100 let po ustanovitvi Bauhausa v Hiši kulture pod naslovom 3. kontruktivistična razstavapredstavlja zapleteno mešanico vizualne, prostorske in literarne poezije, a v duhu časa povsem prežete s komercializmom. V težko razumljivi formi in izmuzljivih asociacijah se skriva duh umrlega idealizma in utopije, ki ju je širil Bauhaus, “zakaj umetnost ne služi uživanju, marveč za umetnostno izobrazbo ljudstva ter za razumevanje duševne časovne geometrije”. (Avgust Černigoj)────────────Klara Sax baje prihaja iz New Yorka, domnevna letnica rojst
Katja in Nataša SkušekPri Zlatem stegnu / Medvedja usluga5. –...

Katja in Nataša SkušekPri Zlatem stegnu / Medvedja usluga5. –...

Hiša kulture v Pivki, 31. marec 2019 ― Katja in Nataša SkušekPri Zlatem stegnu / Medvedja usluga5. – 26. april 2019otvoritev: 5. april ob 19. uriKustosinja razstave je Mojca Grmek.Izhodišče umetniškega projekta Pri Zlatem stegnu, ki ga vodita sestri Katja in Nataša Skušek, je proces prehranjevanja in z njim povezane navade, običaji, rituali ipd. Na prvi pogled je to povsem vsakdanja, vendar nikakor ne banalna tematika, saj je prehranjevanje ključno za ohranjanje življenja in zato tudi najbolj ranljivo za polastitev s strani mehanizmov, ki jih za svojo reprodukcijo potrebuje kapitalizem in potrošniška kultura. Umetnici z ustvarjalnim preoblikovanjem procesov priprave, postrežbe in (po)uživanja hrane v sodobnih umetniških praksah na humoren in lahkoten način razkrivata delovanje omenjenih mehanizmov v ozadju in tako odpirata prostor kritične refleksije in razmisleka.Tokratna izvedba projekta se osredotoča na proces serviranja hrane v najširšem pomenu besede, od ureditve prostora, svetlobnega in zvočnega ambienta prek izbire osebja, opreme in servisa do samega akta postrežbe. Izhodišče za to izbiro je sprevržen odnos do hrane, ki se je razvil v tistih delih sveta, kjer jo je preveč, zanj pa je značilno, da na mesto preživetvene funkcije postavlja ugodje. Tako je v bogatem zahodnem svetu hrana postala predmet pretiranega estetiziranja, aranžiranja, uživaštva in (samo)promocije, to pojmovanje pa poganja neusahljiv tok kuharskih oddaj, gastronomskih priročnikov in kulinaričnih dogodkov. Umetnici se na to poplavo odzoveta z inscenacijo restavracije, kjer strežejo s pretirano estetiziranimi in/ali nesmiselno sestavljenimi jedmi, predstavljenimi na krožnikih, ki visijo na steni, in kjer v kričeče opremljenem prostoru, nasičenem z motečo svetlobo in zvokom, goste pričakata pretirano urejeni, a povsem nefunkcionalni natakarici, ki potem, ko jima je vsega dovolj, na pomoč pokličeta medveda. In kot da to ne bi bilo dovolj, sta hrana in pijača, namenjeni obiskovalcem dogodka, postreženi na mizi, prekriti s predolgim
še novic