Mia Paller: Sledi mesta4. – 25. oktober 2019otvoritev: 4....

Mia Paller: Sledi mesta4. – 25. oktober 2019otvoritev: 4....

Hiša kulture v Pivki, 29. september ― Mia Paller: Sledi mesta4. – 25. oktober 2019otvoritev: 4. oktober ob 19hKustosinja razstave: Mojca GrmekMia Paller, slikarka najmlajše generacije, v svojem delu že vseskozi raziskuje sodobno vizualno okolje, ki ga sestavlja kompleksen preplet znakov, slik, besedil in simbolov. Slike in kolaže ustvarja s kombiniranjem raznorodnih elementov iz vizualnega gradiva, pri čemer na eni strani reciklira stranske produkte lastnega ustvarjalnega procesa (zavržene skice, risbe, fragmente besedil), na drugi pa vanje vključuje izrezke iz revij in reprodukcije del drugih umetnikov. V zadnjem času se poleg slikanja ukvarja z analogno fotografijo, v tem okviru pa jo še posebej zanima vmesno polje med risbo in fotografijo (tehnično podobo) ter razkorak med objektivnostjo in subjektivnostjo podobe.Na tokratni razstavi z naslovom Sledi mesta umetnica predstavlja presek svojega ustvarjanja v zadnjem letu. V prvem prostoru so dela na papirju, v katerih kolažira risbo s fotografijami in drugimi izrezki iz revij, to pa predstavlja prvi korak v raziskovanju odnosa med risbo in fotografijo. Osrednji prostor je namenjen predstavitvi projekta Risbaparat, v katerem umetnica združuje fotografski in risarski pristop. Projekt vključuje na eni strani lastnoročno izdelano fotografsko kamero, ki ustvarja podobe, kjer se odtis svetlobnega vzorca prekriva z ročno narejeno risbo, na drugi strani pa serijo podob, ki so nastale na ta način. Nekatere med njimi, ki predstavljajo urbano krajino, je umetnica odtisnila na polprosojni nosilec in jih postavila v prostor tako, da se prekrivajo, kar še dodatno poudarja način nastajanja podob s plastenjem. V zadnjem prostoru predstavlja fotografsko serijo z naslovom Sled, v kateri se osredotoča na praske, odtise, zarise, skratka najrazličnejše sledi, najdene na javnih površinah v mestu. Fotografije so nesorazmerno povečane in predstavljene v obliki tapete, ki se razteza vzdolž celotne stene galerijskega prostora. Sledi uporabe javnega prostora, ki so sicer zanemar
Marko Šajn: Izgubljen v prostoru6. – 27. september...

Marko Šajn: Izgubljen v prostoru6. – 27. september...

Hiša kulture v Pivki, 30. avgust ― Marko Šajn: Izgubljen v prostoru6. – 27. september 2019otvoritev: 6. september ob 19hMarko Šajn je vizualni umetnik najmlajše generacije, ki deluje na področju grafičnega oblikovanja in umetniških publikacij, v slikarstvu pa se šele uveljavlja. Izhodišče njegovega ustvarjanja je vseskozi risba, ki jo razume kot najbolj pristen način umetniškega izražanja, in to velja tudi za njegovo slikarstvo. V preteklem obdobju, ko se je posvečal pretežno abstrakciji, je podobo gradil s kombiniranjem stilizirane risbe in barvnih ploskev, izpeljanih iz osnovnih geometrijskih oblik, pri tem pa kot dodatni element pogosto uporabljal vzorec in občasno tudi prepoznavne figuralne motive.V zadnjem času se vse bolj posveča izbranim figuralnim motivom. V ospredju njegovega zanimanja je stilizirana človeška figura, ki jo skuša prikazati s čim manj potezami in barvnimi ploskvami, a pri tem še vedno ohraniti osnovno formo in občutek gibanja. Sprva je figura postavljena v prostor, ki ga označuje le nekaj osnovnih elementov, denimo meja horizonta ali luknja v tleh, kasneje pa tudi ti osnovni zaznamki prostora izginejo. V najnovejši seriji slik, predstavljeni na tokratni razstavi, umetnik stopi korak naprej v tej smeri, saj v njej raziskuje razmerje med figuro in prostorom, ki je ekvivalenten platnu. Figura, ki nastopa na teh slikah, je skrajno stilizirana, celo tipizirana, saj se povsod pojavlja brez obraznih potez, z enako pričesko in v enakih oblačilih. Postavljena je na monokromno rožnato ozadje v različnih telesnih položajih, iz katerih lahko razberemo, da skuša vzpostaviti odnos z robom platna. Umetnik nam z naslovom razstave Izgubljen v prostoru ne sporoča nič več in nič manj kot to (kar je tudi osnovna ideja serije), podrobnosti o tem, kdo je figura, kaj je prostor in kakšno je njuno razmerje, pa prepušča interpretaciji vsakokratnega gledalca.Marko Šajn (1990) je leta 2011 vpisal študij slikarstva in grafike na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Od leta 2016 delu
ZA!ŽIVAvhodna avla podjetja Kovod Postojna26.8. –...

ZA!ŽIVAvhodna avla podjetja Kovod Postojna26.8. –...

Hiša kulture v Pivki, 19. avgust ― ZA!ŽIVAvhodna avla podjetja Kovod Postojna26.8.13.9.2018sodelujoči umetniki in umetniceIvana Bajec, Maks Bricelj, Nejc Franetič-Deso, Evgen Čopi Gorišek, Neža Knez, Helena TahirZA!ŽIVA je nova izvedba večletnega projekta PIVKA 45°40′49.63″N 14°11′46.98″E, ki poteka od leta 2015 in se ukvarja z globalnimi družbenimi problemi v lokalnem okolju. Osrednja tema letošnje izvedbe je problem varovanja voda v okviru globalne problematike onesnaževanja planeta. Udeleženci so problem preučevali v lokalnem okolju, na kraškem svetu, ki je še posebej občutljiv za onesnaževanje, saj ima skromne samočistilne sposobnosti. Razmišljali so o strategijah varovanja vodnih virov in zmanjševanja porabe vode, ki jih lahko izvaja posameznik in tako prispeva k reševanju problema. V okviru spoznavanja problema so obiskali Čistilno napravo Živa podjetja Kovod Postojna, kjer so se seznanili s postopki biološkega čiščenja odpadnih voda.Tematiko so na likovni ravni obravnavali skozi uporabo transparentnih barv (prozornost vode) in rastriranja (poroznost kraškega sveta). Na tej osnovi so zasnovali dve grafični predlogi in ju palimsestno odtisnili v dveh različnih barvah na podlago iz recikliranega papirja. Nastalo je 6 grafik v tehniki sitotiska na papir, ki so odtisnjene v 12-ih izvodih in zložene v grafične mape iz lepenke. Izšla je tudi spremna publikacija z izborom skic in risb, ki so nastale v procesu snovanja grafik.Vsa nastala dela so bila predstavljena na razstavi v prostorih Hiše kulture, ponovno pa si jih lahko ogledate na razstavi v vhodni avli podjetja Kovod Postojna.Projekt sofinancira Ministrstvo za kulturo RS in Občina Pivka.
KOLEKTIVA: Posebni prostori5. julij – 16. avgust 2019otvoritev:...

KOLEKTIVA: Posebni prostori5. julij – 16. avgust 2019otvoritev:...

Hiša kulture v Pivki, 1. julij ― KOLEKTIVA: Posebni prostori5. julij16. avgust 2019otvoritev: 5. julij ob 19hSkupina KOLEKTIVA na razstavi predstavlja pregled večletnega projekta Special Place in the City / Posebni prostori v mestu, ki v letošnjem letu obeležuje 15-letnico. Izhodišče projekta, ki poteka od leta 2004, je želja avtoric, da spoznajo kraje skozi osebno perspektivo njihovih prebivalk in prebivalcev. V tem času so tako spoznale Maribor, Ptuj, Celje, Ljubljano, Zagreb, Sarajevo (BiH), Varšavo (Poljska), Gradec (A) in Nottingham (VB), zdaj pa se tem mestom pridružuje tudi Pivka.Avtorice so projekt zasnovale kot umetniško psihogeografsko platformo, ki je predstavljena na spletni strani www.special-place.net. V okviru platforme raziskujejo odnose in povezave med posameznikom, prostorom in mestom. Zbirajo in arhivirajo intimne pripovedi, spomine in doživetja prebivalcev mest, ki jih ti prispevajo v obliki risb, fotografij, zgodb in video zapisov. Zanima jih, zakaj je nek prostor za nekoga nekaj posebnega; zanimajo jih drobna vsakdanja doživetja, izkušnje in občutja, ki so za občo družbeno zgodovino nepomembna in jih sita zgodovinarjev ne zajamejo. Zbiranje in beleženje takšnih zgodb se jim zdi pomembno predvsem zato, ker se mesta in kraji spreminjajo. Prostori iz preteklosti se brišejo, prigode in osebne izkušnje, povezane z določenimi deli mesta, pa so tiste, ki jih ne pozabimo.  Avtorice na razstavi predstavljajo izbor iz preteklih izvedb projekta v različnih mestih. Del postavitve je namenjen tudi prispevkom prebivalcev in prebivalk Pivke, ki jih prijazno vabijo k sodelovanju.────────────KOLEKTIVA je umetniška skupina, ki jo sestavljajo vizualne umetnice Vesna Bukovec (1977), Lada Cerar (1974) in Metka Zupanič (1977). Vse tri so v letu 2002 zaključile študij kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani in še istega leta začele skupaj delovati, formalno pa so skupino ustanovile šele 2008. Skupina je imela več samostojnih razstav in sodelovala na številnih skupin
ZA!ŽIVA7. – 28. junij 2019otvoritev: 7. junij ob 19....

ZA!ŽIVA7. – 28. junij 2019otvoritev: 7. junij ob 19....

Hiša kulture v Pivki, 4. junij ― ZA!ŽIVA7. – 28. junij 2019otvoritev: 7. junij ob 19. urisodelujoči umetniki in umetniceIvana Bajec, Maks Bricelj, Nejc Franetič-Deso, Evgen Čopi Gorišek, Neža Knez, Helena TahirZA!ŽIVA je nova izvedba večletnega projekta PIVKA 45°40′49.63″N 14°11′46.98″E, ki poteka od leta 2015 in se ukvarja z globalnimi družbenimi problemi v lokalnem okolju. Osrednja tema letošnje izvedbe je problem varovanja voda v okviru globalne problematike onesnaževanja planeta. Udeleženci so problem preučevali v lokalnem okolju, na kraškem svetu, ki je še posebej občutljiv za onesnaževanje, saj ima skromne samočistilne sposobnosti. Razmišljali so o strategijah varovanja vodnih virov in zmanjševanja porabe vode, ki jih lahko izvaja posameznik in tako prispeva k reševanju problema. V okviru spoznavanja problema so obiskali Čistilno napravo Živa podjetja Kovod Postojna, kjer so se seznanili s postopki biološkega čiščenja odpadnih voda.Tematiko so na likovni ravni obravnavali skozi uporabo transparentnih barv (prozornost vode) in rastriranja (poroznost kraškega sveta). Na tej osnovi so zasnovali dve grafični predlogi in ju palimsestno odtisnili v dveh različnih barvah na podlago iz recikliranega papirja. Nastalo je 6 grafik v tehniki sitotisk na papir, ki so odtisnjene v 12-ih izvodih in zložene v grafične mape iz lepenke. Vsa nastala dela so predstavljena na razstavi v prostorih Hiše kulture, ob zaključku razstave pa izide tudi spremna publikacija z izborom najboljših risb/skic, ki so nastale v procesu snovanja grafik.Projekt sofinancira Ministrstvo za kulturo RS in Občina Pivka.
ZA!ŽIVAgrafična delavnica in skupinska razstavadelavnica3. – 6....

ZA!ŽIVAgrafična delavnica in skupinska razstavadelavnica3. – 6....

Hiša kulture v Pivki, 25. maj ― ZA!ŽIVAgrafična delavnica in skupinska razstavadelavnica3. – 6. junij 2018razstava7. – 28. junij 2018sodelujejoIvana Bajec, Maks Bricelj, Nejc Franetič-Deso, Evgen Čopi Gorišek, Neža Knez, Helena TahirZA!ŽIVA je letošnja izvedba večletnega projekta PIVKA 45°40′49.63″N 14°11′46.98″E, ki poteka od leta 2015 in se ukvarja z globalnimi družbenimi problemi v lokalnem okolju. Zasnovan je v obliki delavnice, na kateri 6 povabljenih umetnic in umetnikov ustvarja grafična dela na določeno temo v izbrani tehniki. Temo predstavimo v povezavi z lokalnim partnerjem, nanjo pa vežemo tudi ustrezno grafično tehniko. Dela so predstavljena na razstavi v galeriji Hiše kulture, izide tudi spremna publikacija v obliki fanzina.Osrednja tema letošnje izvedbe projekta je problem varovanja voda v okviru globalne problematike onesnaževanja planeta. Udeleženci bodo problem preučevali v lokalnem okolju, na kraškem svetu, ki je še posebej občutljiv za onesnaževanje, saj ima skromne samočistilne sposobnosti. Razmišljali bodo o strategijah varovanja vodnih virov in zmanjševanja porabe vode, ki jih lahko izvaja posameznik in tako prispeva k reševanju problema. V okviru spoznavanja problema bodo obiskali Čistilno napravo Živa podjetja Kovod Postojna, kjer se bodo seznanili s postopki biološkega čiščenja odpadnih voda. Tematiko bodo na likovni ravni obravnavali skozi uporabo transparentnih barv (prozornost vode) in rastriranja (poroznost kraškega sveta). Na tej osnovi bodo zasnovali dve grafični predlogi in ju palimsestno odtisnili v dveh različnih barvah na podlago iz recikliranega papirja.Projekt sofinancira Ministrstvo za kulturo RS in Občina Pivka.
Klara Sax3. konstruktivistična razstava10. – 31. maj...

Klara Sax3. konstruktivistična razstava10. – 31. maj...

Hiša kulture v Pivki, 29. april ― Klara Sax3. konstruktivistična razstava10. – 31. maj 2019otvoritev: 10. maj ob 19hKlara Sax je skrivnostna umetnica, ki v svojih za prostor specifičnih instalacijah raziskuje odnose med zvočnimi in prostorskimi intervencijami. Pri tem je intuitivna in neposredna, kot svoje osnovno orodje pa pogosto uporablja humor in element presenečenja. Na tokratni razstavi, narejeni posebej za Hišo kulture, se navezuje na delo Avgusta Černigoja.Avgust Černigoj (1898-1985) je bil v svojem času zapostavljen in nerazumljen, danes pa velja za utemeljitelja konstruktivizma pri nas in enega najvidnejših predstavnikov zgodovinske avantgarde v slovenski likovni umetnosti. Med drugim je kot edini slovenski umetnik nekaj časa obiskoval priznano šolo Bauhaus v Weimarju, kjer se je seznanil z osnovami konstruktivizma. Avgusta 1924 je v Ljubljani pripravil 1. in nato julija 1925 še 2. konstruktivistično razstavo, s katerima je skušal provincialni Sloveniji približati miselnost Bauhausa in podati kritiko individualizma, vulgarnega materializma ter plehkosti umetnosti 19. stoletja. Z razstavama je prišel v konflikt s tedanjimi političnimi oblastmi, ki so ga izgnale iz Ljubljane in dokončno se je naselil v Trstu.Klara Sax nadaljuje Černigojeva prizadevanja, a se v luči sodobnih socialno-političnih okoliščin in neo-globalne enoličnosti nanaša na kontinentalno provincialnost in univerzalno kulturno osiromašenje. Skoraj natanko 100 let po ustanovitvi Bauhausa v Hiši kulture pod naslovom 3. kontruktivistična razstavapredstavlja zapleteno mešanico vizualne, prostorske in literarne poezije, a v duhu časa povsem prežete s komercializmom. V težko razumljivi formi in izmuzljivih asociacijah se skriva duh umrlega idealizma in utopije, ki ju je širil Bauhaus, “zakaj umetnost ne služi uživanju, marveč za umetnostno izobrazbo ljudstva ter za razumevanje duševne časovne geometrije”. (Avgust Černigoj) ──────────── Klara Sax baje prihaja iz New Yorka, domnevna letnica rojstva je 1997. Ima dve ločeni magi
Katja in Nataša SkušekPri Zlatem stegnu / Medvedja usluga5. –...

Katja in Nataša SkušekPri Zlatem stegnu / Medvedja usluga5. –...

Hiša kulture v Pivki, 31. marec ― Katja in Nataša SkušekPri Zlatem stegnu / Medvedja usluga5. – 26. april 2019otvoritev: 5. april ob 19hIzhodišče umetniškega projekta Pri Zlatem stegnu, ki ga vodita sestri Katja in Nataša Skušek, je proces prehranjevanja in z njim povezane navade, običaji, rituali ipd. Na prvi pogled je to povsem vsakdanja, vendar nikakor ne banalna tematika, saj je prehranjevanje ključno za ohranjanje življenja in zato tudi najbolj ranljivo za polastitev s strani mehanizmov, ki jih za svojo reprodukcijo potrebuje kapitalizem in potrošniška kultura. Umetnici z ustvarjalnim preoblikovanjem procesov priprave, postrežbe in (po)uživanja hrane v sodobnih umetniških praksah na humoren in lahkoten način razkrivata delovanje omenjenih mehanizmov v ozadju in tako odpirata prostor kritične refleksije in razmisleka.Tokratna izvedba projekta se osredotoča na proces serviranja hrane v najširšem pomenu besede, od ureditve prostora, svetlobnega in zvočnega ambienta prek izbire osebja, opreme in servisa do samega akta postrežbe. Izhodišče za to izbiro je sprevržen odnos do hrane, ki se je razvil v tistih delih sveta, kjer jo je preveč, zanj pa je značilno, da na mesto preživetvene funkcije postavlja ugodje. Tako je v bogatem zahodnem svetu hrana postala predmet pretiranega estetiziranja, aranžiranja, uživaštva in (samo)promocije, to pojmovanje pa poganja neusahljiv tok kuharskih oddaj, gastronomskih priročnikov in kulinaričnih dogodkov. Umetnici se na to poplavo odzoveta z inscenacijo restavracije, kjer strežejo s pretirano estetiziranimi in/ali nesmiselno sestavljenimi jedmi, predstavljenimi na krožnikih, ki visijo na steni, in kjer v kričeče opremljenem prostoru, nasičenem z motečo svetlobo in zvokom, goste pričakata pretirano urejeni, a povsem nefunkcionalni natakarici, ki potem, ko jima je vsega dovolj, na pomoč pokličeta medveda. In kot da to ne bi bilo dovolj, sta hrana in pijača, namenjeni obiskovalcem dogodka, postreženi na mizi, prekriti s predolgim prtom, ki se vleče po tleh, ter v prepo
Maja Pučl: Vodne mene8. – 29. marec 2019otvoritev: 8. marec ob...

Maja Pučl: Vodne mene8. – 29. marec 2019otvoritev: 8. marec ob...

Hiša kulture v Pivki, 26. februar ― Maja Pučl: Vodne mene8. – 29. marec 2019otvoritev: 8. marec ob 19hSlikarstvo Maje Pučl že vseskozi zaznamuje abstrakten likovni izraz z reducirano barvno lestvico, pogosto omejeno celo na črno-bele tone, minimalističen formalni pristop in kontemplativno vzdušje. Umetnica svoje slikarstvo dojema kot prostor, v katerega vnaša vse, kar je kozmičnega zunaj in znotraj nas. Njena dela nastajajo kot izraz življenjske energije, včasih povsem dobesedno kot sled ali zapis nekega gibanja, naj bo to premikanje telesa v prostoru, na platnu ali papirju, kapljanje barve na slikarsko podlago, razlivanje tuša s pomočjo dežja in podobno. Skozi ta proces se umetnica iz ustvarjalke prelevi v gledalko, ki opazuje, kako gibanje najde svoj formalni izraz, ko se mu oblika prepusti brez strahu, da bo zgubila svojo notranjo povezanost in konsistenco. V tem se njeno delo navezuje na misel starogrškega filozofa Heraklita iz Efeza, ki je verjel, da se vse stvari na svetu neprestano spreminjajo in to izrazil v trditvi, da »nihče ne stopi dvakrat v isto reko, ker to ni več ista reka, pa tudi sam ni več isti človek«.Na tokratni razstavi z naslovom Vodne mene umetnica predstavlja izbrana dela iz obdobja zadnjih 10 let, predvsem iz ciklusov Dežne risbe (2008-14), V jutranji rosi (2010) in Lunina serenada (2014), ki jih povezuje tema naravnih ritmov, s posebnim poudarkom na elementu vode.────────────Maja Pučl (1978) je študirala slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je leta 2005 diplomirala in leta 2010 magistrirala. V času študija se je izpopolnjevala na University of Art and Design v Helsinkih na Finskem, kasneje pa na umetniški rezidenci v Betanzosu v Španiji. Od leta 2009 je samozaposlena v kulturi, kjer deluje na področjih slikarstva, grafike, oblikovanja, restavratorstva in kaligrafije, s plesom buto pa vsa ta področja med seboj prepleta in povezuje. Živi in dela v Ljubljani.
Beli sladoled: Snow White1. – 22. februar 2019otvoritev: 1....

Beli sladoled: Snow White1. – 22. februar 2019otvoritev: 1....

Hiša kulture v Pivki, 27. januar ― Beli sladoled: Snow White1. – 22. februar 2019otvoritev: 1. februar ob 19hBeli sladoled sta ustanovila Miha Perne in Leon Zuodar, slikarska brata, ki ju povezuje skupna strast do risbe. Risbo že v osnovi pojmujeta zelo široko – ne samo kot nek zaključen likovni izdelek, ampak tudi kot živo formo, ki ju vsakodnevno spremlja skozi različne dogodke in situacije. Poleg tega je risba – kot nekaj, kar stoji na začetku vsakega likovnega ustvarjanja – zasnutek in hkrati napoved nečesa, kar šele nastaja, zato predstavlja tudi metaforo za njuno skupno delovanje, ki poteka po principu »kinder jajčka«. Njuni projekti so namreč že v osnovi eksperimentalni, namenjeni iskanju, razvijanju in preizkušanju novih idej, in zato vsakokratno presenečenje za gledalce, nič manj, se zdi, pa tudi zanju. Še posebno težo jim daje humor, podkrepljen s (samo)ironijo, celo sarkazmom, a tudi s kritično ostjo, usmerjeno v različne tarče v zasebnem in splošnem družbenem življenju z vsemi njegovimi podsistemi, vključno umetniškim, v katerem delujeta, vred. Njun pristop pa je kljub resnosti namena igriv in sproščen, entuziastičen, neobremenjen in brez vsakršnega svetobolja ali pridigarstva. Zaradi posrečene kombinacije vseh teh elementov je delovanje Belega sladoleda nekako dadaistično, začinjeno s ščepcem anarhije in odišavljeno z aromo popularnosti, v njem pa lahko vedno znova najdemo dokaz, da je umetnost živa stvar, ki nenehno išče nove načine in oblike samouresničitve.Na tokratni razstavi Beli sladoled predstavlja projekt Snow White, ki je kot večina dosedanjih enkraten, narejen posebej za galerijski prostor Hiše kulture. Izhodišče za projekt je znana izjava ruskega slikarja Vasilija Kandinskega: ‘Prazno platno je pravi čudež … precej bolj očarljivo kot nekatere slike’. Sledeč tej izjavi, se Beli sladoled v projektu Snow White ukvarja s fascinacijo nad belino praznega slikarskega platna in klasičnega galerijskega prostora, ki jo poraja že bela barva sama po sebi, saj je kot prekritje vseh barvni
Nevena Aleksovski: Diskrepanca4. – 25. januar 2019otvoritev: 4....

Nevena Aleksovski: Diskrepanca4. – 25. januar 2019otvoritev: 4....

Hiša kulture v Pivki, 28. december 2018 ― Nevena Aleksovski: Diskrepanca4. – 25. januar 2019otvoritev: 4. januar ob 19hNevena Aleksovski se v svojem umetniškem delu ukvarja z relacijami, ki oblikujejo človeško izkušnjo – med intimnim in javnim, iracionalnim in racionalnim, imaginarnim in realnim… – ter neskladji in nasprotji, ki se v teh relacijah pojavljajo. V tem okviru se osredotoča na posameznika, posameznico in njuno intimno, čustveno doživljanje sveta, ki ga spričo omenjenih diskrepanc prepreda občutje melanholije, odtujenosti in absurda.Vse to se v njenem delu odraža v minimalističnem in fragmentiranem likovnem izrazu, očiščenem vsakršnih odvečnih informacij. V njem prevladuje stilizirana risba fragmentov človeških teles, arhitektur, rastlinja in predmetov, ki lebdijo v brezprostorju, dopolnjujejo pa jih abstraktni grafizmi in črtasti vzorci. V zadnjem času risbo nadgrajuje tudi barva in/ali kolaž iz najdenih sintetičnih materialov, detajlov fotografij s spleta in izrezov umetničinih starejših del.Kot je za umetnico značilno, tudi na tokratni razstavi predstavlja svoja dela v kompoziciji, ki jo dopolnjujejo intervencije na stenah galerijskega prostora kot njen integralni del. Celota, ki nastane na ta način, je prostorsko in časovno omejena z vsakokratno razstavo, zato jo je mogoče razumeti kot neko novo, začasno umetniško delo, s katerim umetnica izraža predvsem fluidnost, nestalnost in efemernost življenja tukaj in zdaj.Nevena Aleksovski (1984) je diplomirala iz slikarstva na Akademiji umetnosti v Novem Sadu in magistrirala iz kulturologije na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Deluje na področju risbe, slikarstva, ilustracije in umetniških zinov. Svoje delo je predstavila na več samostojnih in skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini. Za svoj umetniški zin je leta 2016 prejela glavno nagrado v sklopu mednarodnega poziva ZINE VITRINE dvatwozwei. Živi in dela v Ljubljani.
Vladimir Leben: Suha roba7. – 28. december 2018otvoritev: 7....

Vladimir Leben: Suha roba7. – 28. december 2018otvoritev: 7....

Hiša kulture v Pivki, 3. december 2018 ― Vladimir Leben: Suha roba7. – 28. december 2018otvoritev: 7. december ob 19hVladimir Leben izhaja iz klasičnega figuralnega slikarstva, vendar sveta ne prikazuje na realističen način, ampak v večplastnih metaforičnih podobah, ki spričo učinkovite in natančno dozirane mešanice humorja in tragičnosti delujejo kot nekakšne sodobne likovne basni. Iztočnice za svoje slike najde v anekdotičnih dogodkih oziroma v klasičnih, ljudskih ali urbanih mitih in jih preoblikuje v izvirne upodobitve, ki s pomočjo personificiranih živali, rastlin ali predmetov (včasih tudi povsem konkretnih, v funkciji nosilca podobe) na zgoščen in duhovit način prikazujejo človeške slabosti in napake oziroma ilustrirajo (negativne) življenjske izkušnje in ravnanja.Na tokratni razstavi umetnik predstavlja novo serijo iz cikla slik na leseni embalaži za sadje. Do danes so v okviru cikla nastale serije Das Leben hinter den Gittern (2012), Circus Leben (2013) in Leben im Zoo (2018), med seboj pa jih povezuje lesena gajbica kot nosilec, ki hkrati nastopa kot motiv kletke, in besedne igre z umetnikovim priimkom v naslovih (nem. das Leben = življenje, leben = živeti). Lesena gajbica/kletka namiguje na ujetost posameznikov, ki jih predstavljajo personificirane živali, in tudi samega umetnika, kot lahko sklepamo iz besednega poigravanja v naslovih, v produkcijskih odnosih znotraj človeške družbe in njenih institucij. Če cikel kot celota skozi podobe personificiranih živali v kletkah prikazuje »uporabno« vrednost posameznikov na sploh, pa se vsaka od serij osredotoča na eno specifično obliko te uporabnosti. Tako je v seriji Das Leben hinter den Gittern v ospredju fizična, materialna uporabnost posameznika, v seriji Circus Leben njegove veščine in posebna znanja, serija Leben im Zoo, predstavljena tudi na tej razstavi, pa izpostavlja njegovo »eksotičnost«, se pravi drugačnost, drugost ali tujost, ki jo družba navadno izloči, getoizira in od zunaj opazuje. In še preden bi nemara pomislili, da je umetnost izvze
Neža Knez: Premestitve9. – 30. november 2018otvoritev: 9....

Neža Knez: Premestitve9. – 30. november 2018otvoritev: 9....

Hiša kulture v Pivki, 27. oktober 2018 ― Neža Knez: Premestitve9. – 30. november 2018otvoritev: 9. november ob 19hNeža Knez je vizualna umetnica mlajše generacije, ki se ukvarja s prehajanjem meja med umetnostjo in vsakdanjim življenjem, na način, ki gledalca spodbudi, da začne o svetu razmišljati drugače. Njen interes je usmerjen v vsakdanje stvari, pojave in situacije, ki so tako samoumevni, da o njih ne razmišljamo več. S svojo umetniško prakso, ki vključuje raziskovanje percepcije z različnimi čuti, mišljenje skozi telo, komunikacijo med telesom, prostorom in predmeti v njem…, skuša to samoumevnost razbiti in pokazati na »nekaj vmes», nekakšne zmuzljive »slepe pege«, ki jih ni mogoče izraziti z jezikom ali podobo. Njena dela, ki izhajajo iz te prakse, delujejo kot nekakšni rezi v vsakdanje življenje, ki razkrivajo obstoječe družbene meje, jih razpirajo in krivijo po svoji lastni logiki, s tem pa nudijo možnosti za nov in drugačen pogled na svet.Izhodišče tokratne razstave Neže Knez je performans z naslovom Branje (2017), ki ga je izvedla v javni knjižnici v Milanu. V okviru performansa je sedeč med ljudmi v knjižnici glasno brala poezijo T. S. Eliota v italijanskem jeziku, čeprav ga ne govori in ne razume. S tem se je v dejanju branja ustvaril prostor neznanega, saj glas ni bil podrejen običajnemu pomenu besed, ampak je skozi odsotnost razumljivega ustvarjal svoj lastni pomen. Razstava je rezultat ponovnega premisleka performansa in poskus njegove premestitve v novo obliko, ki bo odprl prostor za nove vmesnosti in neujemljivosti, s tem pa tudi iskanje novih pomenov.Neža Knez (1990) je študirala kiparstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je leta 2014 diplomirala in tri leta kasneje magistrirala. Svoje delo je predstavila na več samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini in zanj prejela več nagrad in priznanj, med drugim univerzitetno Prešernovo nagrado in nagrado skupine OHO. Živi in dela v Ljubljani.
Oliver Pilić: Točka izginotja5. – 26. oktober 2018otvoritev: 5....

Oliver Pilić: Točka izginotja5. – 26. oktober 2018otvoritev: 5....

Hiša kulture v Pivki, 29. september 2018 ― Oliver Pilić: Točka izginotja5. – 26. oktober 2018otvoritev: 5. oktober ob 19hOliver Pilić je vizualni umetnik, ki se ukvarja z manipulacijo podobe na presečišču med analognim in digitalnim, materialnim in nematerialnim, sodobnim in tradicionalnim v polju ideologij(e). V samem procesu dela združuje lesorez kot najstarejšo reprodukcijsko tehniko in sodobne postopke računalniške grafike. Gre za paradoksalen postopek, pri katerem podobe, najdene na internetu, digitalno (pre)oblikuje, jih z nožki in dleti prenese na lesene plošče in ročno odtisne na papir. Grafike, ki nastanejo na ta način, so umetnikov komentar digitalne (hiper)produkcije podob in informacij nasploh v določenem družbenem in političnem kontekstu.Na tokratni razstavi umetnik povezuje tri grafične serije, nastale v zadnjih nekaj letih, v novo celoto z naslovom Točka izginotja, v kateri komentira aktualno politično situacijo v svetu. Predstavljene so grafike iz serije From New York to Dallas (2017), kjer se podobi dveh ameriških predsednikov transformirata druga v drugo, matrice iz serije Fiktivni portreti (2016/17), v kateri se podoba voščene skulpture Him (2001) italijanskega kiparja Maurizia Cattelana staplja s podobami Donalda Trumpa, in grafična serija Destruction (2018), ki prikazuje podobe z vojnih območij, posnetih z droni in predvajanih na televiziji. Celostna postavitev del z reminiscencami na politično zgodovino 20. stoletja, politično propagando in populizem, medijske vojne, tehnologije uničevanja in ubijanja … odpira vprašanje, kam trenutna politična situacija v svetu pelje, če sploh kam. Točka izginotja?Oliver Pilić (1978) je diplomiral iz likovnih umetnosti na Akademiji za vizualno umetnost A.V.A. v Ljubljani. Deluje kot samostojni ustvarjalec na področju sodobne vizualne umetnosti. Svoje delo je predstavil na več samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Leta 2013 je bil nominiran za nagrado skupine OHO. Živi in dela v Kamniku.
Trižanka8. – 28. september 2018otvoritev: 8. september ob...

Trižanka8. – 28. september 2018otvoritev: 8. september ob...

Hiša kulture v Pivki, 30. avgust 2018 ― Trižanka8. – 28. september 2018otvoritev: 8. september ob 19hRazstava z naslovom Trižanka predstavlja selekcionirano produkcijo umetniških publikacij treh akterjev: Hiše kulture, Zinko Tička in založbe Look Back and Laugh. Razstava odpira vpogled v medsebojno sodelovanje, povezanost in prepletenost omenjenih akterjev na eni strani in raznolikost produkcije umetniških publikacij na drugi. Postavljena bo v improviziranem stanovanju v prostorih Hiše kulture, kjer si bo mogoče publikacije ogledati stoje, sede ali leže, ob dobri hrani in v prijetni družbi gostiteljev.Hiša kulture izdaja publikacije predvsem v okviru svojega večletnega projekta PIVKA 45°40′49.63″N 14°11′46.98″E, kot katalog vsakoletne izvedbe, občasno pa izidejo tudi ob razstavah, kot zini, grafične knjige ali knjige umetnika.Zinko Tiček je osebni projekt Leona Zuodarja, ki deluje kot manjša čitalnica, razstavni in predstavitveni prostor, v katerem selekcionirano zbira, hrani in predstavlja sodobno zinovsko produkcijo, grafične knjige in knjige umetnika.Look Back and Laugh je majhna založba s sedežem v Ljubljani, ki jo vodita Zoran Pungerčar in Jure Šajn. Njun osnovni namen je izdajati svoje umetniške publikacije, sodelujeta pa tudi z drugimi umetniki. V svojih prvih izdajah sta raziskovala, kaj vse je lahko zin, kasneje sta skušala preseči razliko med zinom in knjigo umetnika, v zadnjem času pa ju zanima povezava med zinom in drugimi mediji, kot sta video in zvok.
še novic