Slavni boter, neminljivi prijatelj - glasba Bacha, Telemanna in Kumarja na 5. koncertu cikla Carpe a

Slavni boter, neminljivi prijatelj - glasba Bacha, Telemanna in Kumarja na 5. koncertu cikla Carpe a

Carpe artem, 28. februar ― Društvo za komorno glasbo Amadeus pripravlja 5. koncert cikla Carpe artem, ki bo v četrtek, 5. marca, ob 19.30 v Kazinski dvorani SNG Maribor. Program bo v znamenju baročne glasbe in dveh nemških mojstrov -  Johanna Sebastiana Bacha in Georga Philippa Telemanna, ki sta bila v prijateljskih odnosih. Telemann, ki je bil za časa svojega življenja veliko slavnejši od Bacha, je bil celo krstni boter Bachovih otrok. Slišali bomo tudi skladbo Bachovega sina Johanna Christiana in skladbo Jutra slovenskega skladatelja Alda Kumarja.Program bodo izvajali v Londonu delujoči flavtist Boris Bizjak, čembalist Tomaž Sevšek Šramel, flavtistka Mateja Kremljak Hotko, violinistka Maja Peternel, violist Nejc Mikolič in violončelist Nikolaj Sajko. Ob 19.00 bo v Kazinski dvorani pogovor z glasbeniki, ki ga bo moderirala muzikologinja in violistka Anuša Plesničar. Vljudno vabljeni!
Klavirski recital litovskega pianista Motiejusa Bazarasa

Klavirski recital litovskega pianista Motiejusa Bazarasa

Carpe artem, 12. februar ― V torek, 18. februarja, ob 19.30 napovedujemo klavirski recital Motiejusa Bazarasa. Koncert nastaja v sodelovanju Veleposlaništva in Konzulata Republike Litve, Društva za komorno glasbo Amadeus in SNG Maribor. Motiejus Bazaras se je rodil leta 1987 v družini pianistov v Kaunasu, drugem največjem mestu v Litvi. Po končani Litovski Akademiji za glasbo in gledališče je nadaljeval študij glasbe na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Hamburgu. Udeležil se je več kot dvajsetih mednarodnih klavirskih tekmovanj in prejel številne nagrade in priznanja. Kot pianist nastopa tudi z jazzovskimi, rock in drugimi žanrskimi zasedbami, piše tudi priredbe in komponira. Deluje kot profesor klavirja na Konservatoriju v Kaunasu in tudi kot predavatelj na tamkajšnji Tehniški univerzi. Ta vsestransko nadarjen glasbeni umetnik velike intelektualne in kulturne širine ima za seboj številne koncertne nastope. Kot solist, član komornih zasedb in kot solist z orkestrom je nastopil s Komornim orkestrom Talin, s Simfoničnim orkestrom Kaunas, z Litovskim Narodnim simfoničnim orkestrom, z Litovskim Državnim simfoničnim orkestrom in Simfoničnim orkestrom iz Plovdiva. Claude Debussy (1862-1918) velja za začetnika impresionizma v glasbi. Morda se včasih premalo zavedamo njegove inovativnosti - že kot študent pariškega Konservatorija za glasbo ni upošteval pravil svojih učiteljev in skupaj s slikarji tistega časa utiral pot k novemu slogu - impresionizmu. V njegovi glasbi se to kaže v povezanosti z naravo in prefinjenih zvočnih upodobitvah njenih čarobnih odtenkov. Vse to lahko občudujemo v dveh nizih Slik (Images) za klavir, nastalih med letoma 1905 in 1907, s pomenljivimi naslovi, kot so Odsevi v vodi, Zvonovi skozi listje, In luna se spušča na nekdanje svetišče ter Zlate ribice … Mikalojus Konstantinas Čiurlionis (1875-1911) je ena najpomembnejših osebnosti litovske umetnosti nasploh - po njem se v Vilni in v Kaunasu imenujejo muzeji, konservatoriji ipd. Kot skladatelj je ustvaril ogromno klavirsk
Odmev se pojavi... kmalu

Odmev se pojavi... kmalu

Carpe artem, 20. januar ― Društvo za komorno glasbo Amaudes napoveduje 4. koncert cikla Carpe artem, z naslovom Odmev se pojavi, po verzu iz Schubertovega samospeva Der Hirt auf dem Felsen. Program koncerta, ki ga je oblikoval skladatelj Vito Žuraj, bo drzen preplet Schubertovih samospevov s tremi modernimi skladbami. Poleg Schuberta bomo tako slišali svetovno praizvedbo skladbe Particles Matica Romiha in slovenski premieri skladb ObSession Uroša Rojka ter Schub'rdy G'rdy Vita Žuraja, pri kateri je po lastnih besedah “stisnil Schubertove samospeve skozi napravo za mletje mesa in ustvaril novo skladbo”. Schubertove samospeve bosta izvajala sopranistka Nika Gorič in pianist Ferdinando Mussutto, člani komorne zasedbe bodo še klarinetist Aljaž Beguš, tolkalist Simon Klavžar, saksofonist Domen Koren, dirigent Simon Krečič ter izjemni akordeonist Stefan Hussong, ugledni solist in profesor na Visoki šoli za glasbo v Würzburgu.​ Koncert bo v četrtek, 30. januarja 2020, ob 19.30 v Kazinski dvorani SNG Maribor, prenašan pa bo tudi v živo po 3. programu Radia Slovenija - programu ARS. ​ Z glasbeniki se bo ob 19.00 v Kazinski dvorani pogovarjal Benjamin Virc. Več o koncertu na povezavi.
Clara, draga Clara

Clara, draga Clara

Carpe artem, 5. december 2019 ― "Življenje je divji kontrapunkt, vendar lahko imenitna ženska, kakršna si ti, prinese izjemno rešitev vseh življenjskih razdorov." Johannes Brahms v pismu Clari Schumann Tretji koncert cikla bo posvečen dvestoletnici rojstva Clare Schumann, slišali bomo njen Klavirski trio, in njenemu prijateljstvu z Johannesom Brahmsom, na sporedu bo njegov tretji Klavirski kvartet, program pa bo zaokrožil še Klavirski trio slovenskega skladatelja Rista Savina. Pianistka Maja Gombač, ki je zaposlena na graški Univerzi za umetnost, bo oblikovala klavirski kvartet z violinistom Miladinom Batalovićem, violistko Nežo Papler in violončelistom Nikolajem Sajkom. Z glasbeniki se bo ob 19.00 v Kazinski dvorani pogovarjala dr. Karmen Salmič Kovačič.
Clara, draga Clara

Clara, draga Clara

Carpe artem, 5. december 2019 ― "Življenje je divji kontrapunkt, vendar lahko imenitna ženska, kakršna si ti, prinese izjemno rešitev vseh življenjskih razdorov." Johannes Brahms v pismu C...
2. koncert cikla Carpe artem s klarinetistom Tadejem Kenigom

2. koncert cikla Carpe artem s klarinetistom Tadejem Kenigom

Carpe artem, 12. november 2019 ― Pred nami bo kmalu drugi koncert cikla Carpe artem. Na koncertu boste lahko slišali dve klasiki 20. stoletja, in sicer Kvartet Krzystofa Pendereckega, globoko intimno-izpovedno delo, ki je nastalo leta 1993, ter Martinůjevo Serenado za dva klarineta in godalni trio, program pa bo uravnotežil Hummlov kvartet, eno od prvih tehtnih del za zasedbo klarineta in godalnega tria. Komorno zasedbo bo vodil Tadej Kenig, solo-klarinetist ljubljanske opere in profesor na ljubljanski Akademiji za glasbo, z njim bodo muzicirali še violinist Matej Haas, violistka Neža Papler, violončelist Gorazd Strlič in klarinetist Domen Marn. Koncert bo v sredo, 20. novembra 2019, ob 19.30 v Kazinski dvorani SNG Maribor, z glasbeniki pa se bo ob 19.00 v Kazinski dvorani pogovarjala muzikologinja in violistka Anuša Plesničar.
Krstna izvedba kvinteta Tomaža Sveteta na 1. koncertu cikla Carpe artem

Krstna izvedba kvinteta Tomaža Sveteta na 1. koncertu cikla Carpe artem

Carpe artem, 30. september 2019 ― Na prvem koncertu cikla Carpe artem, ki bo v četrtek, 3. oktobra, ob 19.30 v Kazinski dvorani SNG Maribor, bodo glasbeniki krstno izvedli skladbo Quintett skladatelja Tomaža Sveteta, letošnjega nagrajenca Prešernovega sklada. Svete je o skladbi zapisal: "Skladba je nastala poleti 2019 po naročilu Društva za komorno glasbo Amadeus in že v sami umestitvi ob bok znamenitemu »Kvintetu v C-duru« Franza Schuberta postavila skladatelja pred vrsto dilem, sicer tipičnih za današnji glasbeni trenutek. Na eni strani se je odprla problematičnost in hkrati draž pojaviti se s svojim novonastalim delom ob bok enemu velikih skladateljev preteklosti, pri čemer je vsak poizkus njemu konkurirati, že vnaprej obsojen na neuspeh, na drugi strani pa podati svoj odgovor skozi sodobno glasbeno govorico, daleč od kakega epigonstva ali zavestnega dobrikanja glasbenemu občinstvu. »Quintett« naveže na Schubertovo mojstrovino s tem, da prične z akordom C- dura, ki pa se od svojega izhodišča skozi jasne, pa vendar netonalne harmonske zveze in skozi sodobnejše glasbene postopke od njega povsem oddalji. Na nek način bi omenjeno skladbo lahko tolmačili kot neke vrste ciklično sonatno obliko, pri čemer vsak del skladbe izzveni v cis-molu. Uvodnemu delu sledi niz variant monodičnega speva prve violine ob akordični spremljavi ostali inštrumentov. Nekje v sredini skladbe se v nizkih godalih prične okrog tona »cis« tvoriti zvočna ploskev, ki se, vse do nastopa obeh violin razraste v neke vrste izpeljavo. Za moje ustvarjanje bolj tipičen polifon način snovanja se šele proti koncu pojavi v obliki »appassionata«, ki predstavlja neke vrste uvod v »trascendentalno obarvan Lento«, eterično vzdušje se odraža skozi harmonije v flažoletih v visokih legah, ki lebdijo nad hitrimi pasažami violončela, dokler te ne zamrejo in skozi pizzicate na tonu »f« vzburkajo gladino cis-mola … " Komorno zasedbo bo vodila violinistka Eszter Haffner, profesorica na Kraljevem konservatoriju v Kopenhagnu, ki jo je avstrijski "die Pr
"Dunajska eleganca in madžarski temperament"

"Dunajska eleganca in madžarski temperament"

Carpe artem, 25. september 2019 ― S temi besedami je avstrijski "Die Presse" označil Eszter Haffner, po njihovih besedah eno najbolj vznemirljivih in cenjenih violinistk našega časa. V zadnjih 25 letih je s svojim izrazito bogatim zvokom, vrhunskim glasbenim ustvarjanjem in izjemnimi interpretacijami očarala publiko po vsem svetu. Vzpostavila je tesno sodelovanje z mnogimi najprestižnejšimi dirigenti in orkestri. Vedno pripravljena razširiti svoja glasbena obzorja, zato je Ezster Haffner tudi zelo iskana kot violistka. Od leta 2002 je profesorica violine na univerzi za glasbo KUG v Gradcu, od leta 2010 pa tudi na Kraljevi akademiji za glasbo v Kopenhagnu na Danskem. Kot gostujoča profesorica je redno poučevala na Royal College London, Akademiji Franza Liszta v Budimpešti, na mojstrskih tečajih Aurora v Stockholmu, na Akademiji Sibelius v Helsinkih in drugod. Ester igra na violino Michelangela Bergonzija iz leta 1750, ki ji jo je posodil avstrijski Nationalbank. Njene strune sponzorira firma Larsen, njen lok g. Charles Shih, izdaje njenih sedmih CD-plošč pa NEIRO Productions z Dunaja. Je članica Haffner Strings, Haffner Tria in „Aurora Chamber“ na Švedskem. Je svetovalka dunajske organizacije Live Music Now, ki jo je ustanovil Lord Yehudi Menuhin. Eszter Haffner se je rodila v Budimpešti leta 1969. 13 let je študirala v razredu nadarjenih glasbenikov na glasbeni akademiji Ferenc Liszt v Budimpešti pri Andrasu Kissu, Ferencu Radosu in Györgyju Kurtagu. Po končanem študiju na Madžarskem je prišla na Univerzo za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju, kjer je študirala pri Gerhardu Schulzu (Alban Berg Quartet) in Josefu Sivu. Diplomirala je z odliko in prejela nagrado dunajskega kulturnega urada. Nagrajena je bila tudi na številnih mednarodnih tekmovanjih. Eszter Haffner bo vodila komorno zasedbo na prvem koncertu Carpe artem, ki bo 3. oktobra ob 19.30 v Kazinski dvorani SNG Maribor. Na sporedu bo novo delo Tomaža Sveteta, ki je nastalo po naročilu Društva za komorno glasbo Amadeus, in Godalni kvint
Predstavitev sezone Carpe artem 2019/2020

Predstavitev sezone Carpe artem 2019/2020

Carpe artem, 15. september 2019 ― Osma koncertna sezona Carpe artem 2019/2020, ki nosi naslov Odsevanja, je zasnovana na ciklu vsebinsko in značajsko raznolikih šestih koncertov, ki črpajo iz glasbene zakladnice petih stoletij od najbolj priljubljenih del komorne glasbe do sodobnih, drznih in redko izvajanih kompozicij ter zanimivih in nenavadnih zasedb. V programu celotnega cikla nas zanimajo povezave med velikimi klasičnimi deli in novimi skladbami, katerim so služile kot navdih: Schubert in Svete, Žuraj in drugi slovenski skladatelji; nemara med skladatelji sodobniki: Telemann in Bach, Brahms in Clara Schumann, Mozart in Mysliveček ― ali pa skozi zgodovino: Schubert in Penderecki, Brahms in Savin. Na prvem koncertu, poimenovanem Razkritje večnosti, bo izveden Schubertov godalni kvintet, za mnoge eno izmed najžlahtnejših del klasične glasbe, ki je navdahnilo vrsto mlajših skladateljev. Za enako zasedbo bo letošnji prejemnik nagrade Prešernovega sklada Tomaž Svete napisal novo skladbo. Komorno zasedbo bo vodila violinistka Eszter Haffner, profesorica na Kraljevem konservatoriju v Kopenhagnu. Na drugem koncertu z naslovom Brezčasna ujemanja bo na sporedu Kvartet Krzystofa Pendereckega, ki ga je navdihnil prav Schubertov kvintet iz našega prvega koncerta sezone, in Martinůjeva Serenada ter klasični Hummlov kvartet za klarinet in godala v izvedbi komorne zasedbe z gostom Tadejem Kenigom, soloklarinetistom ljubljanske opere in profesorjem na ljubljanski Akademiji za glasbo. Tretji koncert bo posvečen dvestoletnici rojstva Clare Schumann in njenemu prijateljstvu z Johannesom Brahmsom. Na sporedu bo tudi delo slovenskega skladatelja Rista Savina, ki mu je bil vzornik prav Brahms. Pianistka Maja Gombač bo oblikovala klavirski kvartet z violinistom Miladinom Batalovićem, violistko Nežo Papler in violončelistom Nikolajem Sajkom. Program januarskega koncerta, ki smo ga poimenovali Odmev se pojavi (po verzu iz Schubertovega samospeva), je oblikoval skladatelj Vito Žuraj. Slišali bomo izbor Schubertovih samosp
še novic