KOHEI SATO: KAPITALIZEM NE MORE REŠITI OKOLJSKE KRIZE

KOHEI SATO: KAPITALIZEM NE MORE REŠITI OKOLJSKE KRIZE

Kreativni razred, 15. maj ― KAPITALIZEM NE MORE REŠITI OKOLJSKE KRIZE  fotografija pripada povezavi NKHWORLD - JAPAN Kreativni razred se ukvarja s vprašanji formuliranja družbene vizije in kako do nje, zato so vsi razmisleki na temo vizije zelo zanimivi. V eni izmed svojih zadnjih rednih kolumen v DELU je Zorana Baković omenila teorijo japonskega filozofa in raziskovalca Marxa Kohei Sata, ki na podlagi preučevanja neobjavljenih Marxovih zapisov meni, da lahko na novo interpretirani MARX ponudi vizijo družbe, ki bi bila sposobna rešiti okoljsko krizo. Preberite več KOHEI SATO  https://en.wikipedia.org/wiki/Kohei_Saito in se seznanite z njegovimi razmišljanji v tem prispevku.                               Kohei Sato je japonski filozof in raziskovalec. Napisal knjigo z naslovom **Kapital v antropocenu**, ki je postala velika uspšnica na Japonskem. Knjiga govori o podnebni krizi in tem, kaj bi morali storiti glede tega. Sato zagovarja degrowth in preseganje kapitalizma. Najbolj zanimiv članek o idejah KOHEI SATA je izšel v Guardianu z naslovom:  Nov način življenja: marksistični, postkapitalistični, zeleni manifest, ki je očaral Japonsko   Ta podnebna kriza bo ušla izpod nadzora, če svet ne bo začel "zasilno zavirati" kapitalizma in ne bo oblikoval "novega načina življenja", meni japonski akademik, čigar knjiga o marksizmu in okolju je nepričakovano postala uspešnica. Sporočilo Koheia Sata, izrednega profesorja na tokijski univerzi, je preprosto: zahteva kapitalizma po neomejenih dobičkih uničuje planet, škodo pa lahko popravi le "degrowth program", ki upočasnjuje družbeno proizvodnjo in deli bogastvo. V praksi to pomeni konec množične proizvodnje in množične potrošnje potratnega blaga, kot je hitra moda. Sato v knjigi Kapital v antropocenu zagovarja tudi dekarbonizacijo s krajšim delovnim časom in dajanjem prednosti bistvenim "delovno intenzivnim" delom, kot je oskrba.... več na:  https://www.theguardian.com/world/2022/sep/09/a-new-way-of-life-the-marxi
VABILO NA DRUŽENJE

VABILO NA DRUŽENJE

Kreativni razred, 13. april ― VABILO Dragi člani Kreativnega razreda Lansko leto smo uspešno realizirali Dan odprtih vrat Kreativnega razreda v Lončarskem ateljeju. na temo Profesionalci ali amaterji. Člani Kreativnega razreda smo se uspešno predstavili s svojimi deli in dejavnostmi. Tudi letos bi radi to ponovili v še širši sestavi, zato ste vsi, ki vas sodelovanje na dnevu odprtih vrat Kreativnega razreda zanima, lepo vabljeni   nedeljo, 16. 4. 2023, ob 16. uri  na druženje in strateški posvet v Lončarski atelje zraven kavarne SEM. 
BERNIE SANDERS ŠTUDENTOM V OXFORDU: NISEM MATEMATIK, A VEM, DA JE 99% VELIKO VEČJA ŠTEVILKA KOT 1%

BERNIE SANDERS ŠTUDENTOM V OXFORDU: NISEM MATEMATIK, A VEM, DA JE 99% VELIKO VEČJA ŠTEVILKA KOT 1%

Kreativni razred, 11. april ― Bernie Sanders odgovarja na vprašanja Oxfordskih študentov / London, 14. marec 2023 NISEM MATEMATIK, A VEM, DA JE 99% VELIKO VEČJA ŠTEVILKA KOT 1% »Kar bi morali narediti je, da se vključite v politični proces na lokalni ravni. Mi v ZDA nameravamo zgraditi več rasno, večgeneracijsko politično gibanje, ki bo šlo preko postopnih sprememb in mladi ljudje so v veliki meri voditelji tega gibanja. To so tisti. ki pravijo: »Prepozno je, da bi grizljali okrog robov, mi moramo ustvariti vlado, družbo in planet, ki bo deloval v dobro za vse ljudi in ne samo za peščico.« Vi vsi ste dovolj pametni, da pogruntate načine, kako boste to lahko izpeljali! Toda razumeti morate, da v demokraciji v bistvu moč prihaja iz organizacije, od tega, da stopite skupaj, da imate dnevni red in od tega, da imate pogum stopiti skupaj za zelo močne in posebne interese. Bistvo vsega, kar sem napisal v svoji novi knjigi je status quo, ki deluje zelo, zelo, zelo dobro za ljudi na vrhu. Tega ne želijo spremeniti in ne želijo, da to storite vi in desetine različnih načinov se bodo borili proti vam, da bi karkoli spremenili; s stvarmi, ki jih bodo dali v medije zato, da odvrnejo vašo pozornost, ni potrebno, da vas ustrelijo na ulici ali aretirajo, da vas zaposlijo z milijon različnimi stvarmi in vaša naloga je, da pogruntate kako pripeljati ljudi na kup, da se lotijo tega zelo močnega in posebnega interesa. In ob koncu dneva, nisem matematik, a vem, da je 99% veliko večja številka kot !%!« O PROBLEMIH LJUDI NA VRHU Z ODVISNOSTJO »Obstaja vladajoči razred, ki premore enormno bogastvo in enormno moč v skoraj vseh aspektih naših življenj. Zdaj, mediji sicer ne uporabljajo tega termina, a mislim, da je pomembno, da ga uporabljamo mi in mislim, da kar se je zgodilo v teh letih, in ne morem vam reči, zakaj se je to zgodilo, da je mnogo od teh ljudi postalo dobesedno odvisnih od denarja in pohlepa. Vse prav, vsi mi si želimo denar, vsi mi želimo standard, to je nekako naravno. Toda tukaj se sedaj d
DIGITALNA DEMENCA

DIGITALNA DEMENCA

Kreativni razred, 3. april ― Posledice digitalne demence + Težave s koncentracijo in pozornostjo, kar lahko vpliva na produktivnost in učenje. + Slabši spomin in sposobnost pomnjenja informacij, kar lahko ovira vsakdanje dejavnosti,     kot so branje, pisanje in matematika. + Zmanjšana sposobnost razmišljanja in reševanja problemov. + Poslabšanje socialnih veščin in komunikacije. + Povečano tveganje za duševne težave, kot sta tesnoba in depresija.Poleg tega lahko digitalna demenca vpliva na kakovost življenja in povzroči družbene težave, saj lahko vodi v zmanjšano družbeno interakcijo, osamljenost in izolacijo. Avtor: Manfred Spitzer Prevajalec: Aleš UčakarEpidemija pametnih telefonovNevarnosti za zdravje, izobraževanje in družbo Prof. dr. Manfred Spitzer je avtor številnih knjig in nemških televizijskih oddaj in eden najpomembnejših nemških raziskovalcev, ki se ukvarjajo z razvojem možganov in vplivom sodobne tehnologije na kognitivni razvoj človeka. Bralci ga poznajo po zelo dobro sprejeti knjigi Digitalna demenca.V knjigi avtor opozarja na nujnost zavedanja družbe o tem, kakšen vpliv ima čezmerna raba mobilnih telefonov, ki so nezavedno postali nepogrešljivi del človeškega bivanja po vsem svetu. Argumente podpre s tehtnimi znanstvenimi ugotovitvami, ki govorijo o osupljivih razsežnostih pametnih telefonov. Škodljive učinke pametnih telefonov mediji po njegovem mnenju spretno zakrivajo ali minimalizirajo, tako npr. Spitzer razkrije stvarne podatke o porastu kratkovidnosti pri mladostnikih do 20. leta v Južni Koreji, o podvojitvi stopnje samomorov pri dekletih v ZDA, o vplivanju na več kot 200 volitev po vsem svetu ipd. Osupljiva razsežnost vpliva pametnih telefonov pa sega precej širše v pore družbenega življenja, avtor opozarja na širjenje t. i. osamljenih samskih, izgube občutka za resnice, pojav t. i. fantomske vibracije, digitalne disrupcije in nepopravljivih škodljivih učinkov na izobraževanje, ki pod vprašanj zastavlja celo Flynnov učinek in nakazuje, da digitalna te
V ČASIH POZNEGA RIMSKEGA IMPERIJA SE JE RAZŠIRILO MNENJE, DA NI MOGOČE NIČESAR NAREDITI, DA SO TIRANI PREMOČNI

V ČASIH POZNEGA RIMSKEGA IMPERIJA SE JE RAZŠIRILO MNENJE, DA NI MOGOČE NIČESAR NAREDITI, DA SO TIRANI PREMOČNI

Kreativni razred, 27. marec ― PO SREČANJU Tretje redno srečanje Kreativnega razreda je potekalo v znamenju pomladne rumene barve. Na njem smo tehtali različne predloge, taktike in strategije. Razmišljali smo, zakaj smo odpovedali obisk Kreativnega razreda v Mariborski Pekarni in govorili o tem, da bi bilo dobro voditi zapise o tem, zakaj kdo od nas ali Kreativni razred v celoti odpove vabilo na razstavo. Pa kako se moramo šele naučiti, kaj vse lahko dosežemo skupaj.In dalje, kako se v času inflacije, vojaške invazije, enrgetske in podnebne krize ljudje zapirajo v svoj dom in se osredotočajo na boj za preživetje. Da se bo lahko morda le še peščica ljudi lahko igrala "s koncepti, strategijami in spraševanjem", kako naprej. A tudi o tem, kako je včasih dovolj peščica ljudi, da se doseže pomembne premike. Veliko zanimivih predlogov je bilo izrečenih o tem, kako naj naša vrata še naprej ostanejo odprta za članstvo in nam ni potrebno uniformirati različne načine kako in koliko se vsak vključi v naše dejavnosti, ampak naj to ostane odločitev oziroma stvar vsakega posameznika Opustili smo moč, ki nam jo nudi skupnost in se začeli zanašati na moč denarja. Bila je med soseska pomoč pri delu in gradnji, izmenjava orodja, skrb za starejše in za otroke, izposoja in medsebojna izmenjava in delitev viškov hrane in oblačil, skupnih prostorov... Za vse to se ni plačalo nič. Za posameznike, četudi brez materialnega premoženja in sorodstva, je delno vedno poskrbela skupnost in ohranila njegovo dostojanstvo. Zdaj si mora vsak posameznik zase kupiti vsako stvar posebej sam, saj mu skoraj nihče več brez plačila ne priskoči na pomoč. Pri tem je popolnoma spregledano, kaj lahko kot edinstveno živo bitje prispeva družbi še drugače, saj šteje le finančni prispevek. Zato je panika za tistega, ki mu v današnji družbi zmanjkuje denarja, še toliko večja. To, da smo tako prestrašeni, nesrečni in odvisni od denarne menjave, je dosežek trenutnega sistema in natančno to, kar potrebuje za svoj obstoj. Zato je prvo d
NATALIJA GORŠČAK IN NJENA PRAVICA

NATALIJA GORŠČAK IN NJENA PRAVICA

Kreativni razred, 21. marec ― Alenka Sottler  NATALIJA GORŠČAK OPROŠČENA VSEH RAZLOGOV ZA RAZREŠITEV, KRIVCI BREZ POSLEDIC Takole pa se v naši družbi opravi z ženskami, ki posežejo po vodilnih mestih. Natalija Gorščak, nekdanja direktorica RTV SLO,  ki je bila nezakonito razrešena z mesta direktorice RTVSLO z strani nezakonitega direktorja in ob podpori programskih svetnikov, ki so jo izpeljali z neudeležbo na seji, je bila oproščena vseh obtožb, ki so bile temelj za njeno razrešitev. »Njena razrešitev je bila v resnici sankcija, ker s funkcije odgovorne urednice informativnega programa ni želela razrešiti novinarke Manice Janežič Ambrožič.« je pojasnila Natalija. https://www.delo.si/novice/slovenija/generalni-direktor-razresil-direktorico-tv-slovenija/  Simptomatično je tudi to, da je morala to razsodbo časopisu Delo sporočiti Natalija Gorščak sama, da si na ta način sploh lahko opere svoje ime. Pa tudi to, da za nobeno od nezakonitih dejanj: ne za nezakonito razrešitev, ne za nezakonito imenovanje, krivci ne bodo odgovarjali, niti nosili posledic! Še več, plačilo stroškov ne bo bremenilo krivcev, ampak vse plačnike RTV prispevka! Natalija se zaradi izteka mandata ne more več vrniti na delovno mesto direktorice RTVSLO.Veliko o naši družbi kot celoti pa pove tudi dejstvo, da vsi naknadni referendumi, protesti in peticije proti sedanjemu vodstvu RTVSLO ne bi bili potrebni, če bi kolegi, novinarji, politiki in širša javnost že takoj na začetku dovolj odločno podprla Natalijo Gorščak pri iskanju njene pravice. Tako je moje mnenje. Pa živel osmi marec in materinski dan skupaj! https://www.delo.si/novice/slovenija/nezakonita-razresitev-direktorice-tv-slovenija/ Članek je objavljen v časopisu DELO, torek, str. 2, 21. marec 2023 
Ljudje odtujeni od dela, iztrošeni in izgubljeni v občutku nadomestljivosti

Ljudje odtujeni od dela, iztrošeni in izgubljeni v občutku nadomestljivosti

Kreativni razred, 21. marec ― KRISTINA BOŽIČ  V POGOVORU S SINDIKALISTKO  TUŠ-a MIRJANO JANJIĆ 8. 3. 2023   PRIPOROČAMO  PRISPEVEK V MEŠANCU Sindikalni boj delavk in delavcev Tuša:  Boriš se ne zgolj proti delodajalcu ampak  proti celotnemu sistemu v državi Še ne dolgo tega smo se ob ustanovitvi člani sindikata Zasuk toplo objeli z mladim predstavnikom sindikata delavcev v skladiščih trgovin Tuš Selmanom Hođićem, ki je vse prisotne ganil svojim toplim, tovariškim govorom ter izrazi solidarnosti in podpore. Tu, v članku z ogorčenjem izvem, da je bil odpuščen. Selman je drugi z leve). Ko se pozanimam, kako je to mogoče, mi Selman pove, da gre da za napad na sindikaliste, saj so v enem samam mesecu in to v času, ko podjetja pesti pomanjkanje delavcev, skupaj s Selmanom pri TUŠ-u odpustili sedem najbolj pridnih in poštenih delavcev, s šestnajstimi leti delovne dobe, brez katerih bi se delo v skladišču ustavilo in jih nadomestili z agencijskimi delavci. “Živimo v kapitalističnem času, ko smo delavci poniževani. Vsi. Tudi prodajalke. Če si delavec, ki je na razpolago 24 ur na dan; če boš opravljal tri dela naenkrat; če boš popolnoma predan podjetju oziroma zavezan delodajalcu ter živiš za podjetje – potem si dober. Čim bolj učinkovit – ne hodiš na bolniško, pripravljen si se žrtvovati. Vemo, da dolgoročno to ni dobro – ne gre. Ljudje se preobremenimo in prej ko slej zdravje ali telo človeka prisilita, da se ustavi. Takrat v očeh poslovodij in delodajalca izgineš. Pozabijo na vse, kar si žrtvoval prej. Zanima jih samo še, kje najti zamenjavo in kako se te znebiti,” pove in opiše izkušnjo sodelavke, ki je po več kot tridesetih letih dela in uspešno preboleni hudi bolezni, prišla nazaj, da bi delala. Zaradi bolezni štiri ure na dan, a vseeno. Po tednu dni je prejela odpoved – po pošti." Več na : Sindikalni boj delavk in delavcev Tuša: Boriš se ne zgolj proti delodajalcu ampak proti celotnemu sistemu v državi – Mešanec (mesanec.si)
EKONOMIJA POZORNOSTI

EKONOMIJA POZORNOSTI

Kreativni razred, 11. februar ― KAKO SO VAM UKRADLI POZORNOST Družbeni mediji in številni drugi dejavniki sodobnega življenja uničujejo našo sposobnost koncentracije. Um si moramo povrniti, dokler si ga še lahko.                                                                                                                     Johann Hari "Deset let pozneje se je Adam izgubil. Pri petnajstih letih je opustil šolanje in skoraj vse svoje budne ure preživel med praznimi zasloni - zmešnjava YouTuba, WhatsAppa in pornografije. (Njegovo ime in nekaj manjših podrobnosti sem spremenil, da bi ohranil njegovo zasebnost.) Zdelo se je, da se vrti s hitrostjo Snapchata in nič mirnega ali resnega ni bilo več prostora v njegovih mislih. V desetletju, v katerem je Adam postal moški, se je zdelo, da se to drobljenje dogaja mnogim izmed nas. Naša zmožnost, da bi bili pozorni,  se je lomila in drobila. Pravkar sem dopolnil 40 let in kjerkoli se je zbrala moja generacija, smo obžalovali našo izgubljeno sposobnost koncentracije"  piše v članku, objavljenjem v Guardianu ,Johann Hari.                    VAŠA POZORNOST NI PROPADLA, BILA VAM JE UKRADENA https://www.theguardian.com/science/2022/jan/02/attention-span-focus-screens-apps-smartphones-social-media V njem Hari  med drugim opiše, kako je bilo, ko je sina peljal v rojstni kraj njegovega idola Elvisa Preslya: "Ko prideš pred vrata Gracelanda, tam ni več človeka, katerega naloga bi bila, da te popelje naokoli. Dajo vam iPad, vstavite majhne slušalke in iPad vam pove, kaj morate storiti - zaviti levo; zaviti desno ali hoditi naprej. V vsaki sobi se na zaslonu prikaže fotografija kraja, v katerem se nahajate, medtem ko ga pripovedovalec opisuje. Ko smo se sprehajali naokoli, so nas obkrožali ljudje s praznimi obrazi, ki so skoraj ves čas gledali v svoje zaslone."  in nadaljuje:  "Trenutno je tako, kot da bi nas ves dan posipali s praškom za srbenje. Ljudje pa, ki to počno pa nam pravijo: "Morda bi se morali naučiti meditirati. Potem se ne bi toli
UMETNOST JE DELO

UMETNOST JE DELO

Kreativni razred, 9. februar ― DOGODEK KREATIVNEGA RAZREDA NA PREŠERNOVEM TRGU SMO ZA PRAZNIK KULTURE  8. FEBRUAR 2023 RAZVILI TRANSPARENT UMETNOST JE DELO Na ljubljanskem Prešernovem trgu, kjer je Združenje dramskih umetnikov Slovenije (ZDUS) tudi ob letošnjem kulturnem prazniku tradicionalno pripravilo recital Prešernove poezije.             foto Igor Modic Ideja je padala tako rekoč v hipu. Nekaj telefonov najbližjim kolegom in hitro smo se dogovorili, da odtisnemo velik transparent. Matjaž je izrisal nekaj osnutkov. Odločili smo se za najbolj enostavnega in ga dali natisnit v petek zjutraj pred kulturnim praznikom. Draga Rinkema pa je prispevala za stroške tiska. Pred odhodom na prizorišče je Alenka napisala izjavo KREATIVNEGA RAZREDA, ki jo objavljamo spodaj. V sredo zjutraj nas je pred Prešernovim spomenikom v Ljubljani pozdravil sneg in mraz. Zbrali smo se Eva Lenassi, Huiqin Wang, Zsuzsanna Szegedi-Varga, Matjaž Stopar, Gorazd Gruntar, Ana Vipotnik, Alenka Sottler in na naše veselje se nam je pridružil tudi odlični slikar, ilustrator, stripar in karikaturist Ciril Horjak dr. Horowitz!Pogumna ekipa se ni ustrašila slabih vremenskih razmer in se je takoj lotila naloge, to je razvijanja transparenta. Alenka je prebrala kratko izjavo Kreativnega razreda. Dogajanje so z zanimanjem spremljali zgodneši obiskovalci, tam na je čakal tudi fotograf Igor Modic..       foto Ana Vipotnik  Premraženi protestniki smo se nato odšli pogret v lokal Pritličje. Nagradili smo se toplimi čaji ter kavicami in se okrepili za nov prihod na prizorišče dogajanja. VIDEO:  ZSUZSANNE SZEGEDI-VARGA     Prva fotografija po vrsti Igor Modic, spodnji dve Huiqin Wang Ob ponovnem prihodu na Prešernov trg nas je tam pričakala množica obiskovalcev in številne novinarske ekipa. Nehote smo na sceno prišli tik pred samim začetkom slavnostnega dogodka in se postavili pod spomenik, kjer so se nas lotili številni fotoreporterji. Publika je z zanimanjem in odobravanjem spremljala našo nepričakov
ZASUK POSTAL LEGITIMEN

ZASUK POSTAL LEGITIMEN

Kreativni razred, 2. februar ― Ta zapis je namenjen tebi, samozaposleni-mu v kulturno ustvarjalnem sektorju in tvojim prijateljemDragi kolegice in kolegi iz kulturno ustvarjalnega sektorja! Pišem vam kot članica odbora novoustanovljenega sindikata samozaposlenih delavk in delavcev v kulturno ustvarjalnem sektorju ZASUK in hkrati kot prizadeta ustvarjalka. Danes, 31. januarja, 2023 se je na sestanku DO ZASUK zgodilo namreč nekaj prelomnega! Po uvodnem nagovoru predsednika sindikata GLOSA Mitja Šuštarja in krajši razpravi smo v sindikatu ZASUK soglasno glasovali ZA združitev s sindikatom Glosa in hkrati v tem okviru obdržali vso avtonomijo. To, kar smo s tem dejanjem pridobili, je velika stvar in precedens v našem prostoru. Samozaposlene ustvarjalke in ustvarjalci iz kulturno ustvarjalnega sektorja smo s tem pridobili legitimnost za pogajanje z oblastjo, ki so nam jo ves čas odrekali. Desetletja smo živeli brez običajnih pravic, ki so po ustavi pripadale drugim delavkam in delavcem. Odrekali so nam jih, češ da smo nekaj drugega, posebnega, kot da nimamo povsem enakih človeških potreb po strehi nad glavo, bolniški, po družini in podobnem. Vedno znova so nam dopovedovali, da smo ustvarjalci v bistu podjetniki. Taki, ki niso smeli dobiti kredita, zaradi nizkih in nestalnih dohodkov. In ker smo podjetniki, tudi sindikata ne smemo ustanoviti. Zdaj vemo,, da je to le znana floskula vseh, ki hočejo preprečiti sindikalno organiziranje. Že pri prvih pogovorih s kolegi iz sindikata GLOSA in njegovim predsednikom Mitjo Šuštarjem smo naleteli na izjemno lepo sprejem in vso podporo pri naši borbi za osnovne delavske pravice. V Glosi so se ves čas zavedali, da se samozaposlenim ustvarjalkam_cem na področju kulture in ustvarjalnosti godi že leta velika krivica. Prizadevali so si, da bi samozaposleni in s.p. v kulturi dobili status delavk in delavcev in z njim delavske pravice. Ustanovili so predhodnico sindikata ZASUK, sindikat samozaposlenih SUKI, ki ni dovolj zaživel. Sestavili so že osnutek panožne pog

PLATFORMNO DELO

Kreativni razred, 28. januar ―  LAURA MRČELA  Platformna ekonomija in delo preko spletnih platform: primer Slovenije : primer Slovenije diplomska nalog Mrčela, Laura (Avtor), Stanojević, Miroslav (Mentor) Več o mentorju... PDF - Predstavitvena datoteka, prenos (759,50 KB)MD5: 52F8DB25C957B42C80385559380AB7B6 Izvleček Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij omogoča vse večjo digitalizacijo dela, ki med drugim vodi v pojav platformne ekonomije. Ta z uporabo digitalnih orodij ustvarja nove načine povezovanja delavcev in uporabnikov storitev. Z delovanjem po spletu si platformne oblike dela znižujejo stroške delovanja, prav tako pa z uporabo diskurza o podjetništvu zanikajo obstoj delovnega razmerja med lastniki platform in delavci, kar delavce spravlja v prekarni položaj. Za organizacijo dela na platformah je značilna asimetrija informacij med platformo in delavci, nadzor nad delavci, ustvarjanje presežka delavcev, fleksibilizacija dela in izogibanje pravnim regulacijam. Tuje raziskave o delu na platformah kažejo na nizke pogoje za vstop na platforme, visoko stopnjo prostorskega in časovnega nadzora delavcev, uporabo drugih posrednih »mehkih« oblik nadzora nad delavci in pozitivne vidike dela, kot sta svoboda pred neposrednim nadzorom nadrejenega in delo na prostem. V diplomski nalogi z intervjuji z delavci na slovenskih platformah za dostavo hrane (Ehrana in Wolt) ugotavljam, da za organizacijo dela na teh platformah ne držijo vse značilnosti dela na platformah, ki veljajo v tujini, saj je v Sloveniji delo na spletnih platformah relativno nov pojav. Vendar pa se tudi na slovenskih platformah zakriva elemente delovnega razmerja in povečuje trende fleksibilizacije in prekarizacije dela. Nadaljnje raziskovanje platform dela mora dajati nastavke za preseganje neenakosti med delavci in upravljalci platform in iskati alternative trenutni organizaciji platformnega dela in možnosti za delavsko organiziranje. https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=11
FILANTROKAPITALIZEM

FILANTROKAPITALIZEM

Kreativni razred, 24. januar ― Filantrokapitalizem je danes postal osrednji del kapitalistične kulture.  Kapitalist sam pa je evolviral v prijaznega možakarja, prvega soseda, sočutnega človeka, ki hrati počne neverjetne reči. Poda se na Bermudski trikotnik ali odpotuje na Luno. Nenadoma je zelo radodaren in postane znan po svoji filantropiji. Ljudem deli visoke napitnine, brezdomcem daruje hiše, pomaga po orkanih, sadi drevesa in odstranjuje plastiko iz oceanov, je patron tujega umetnika v naši CUKRARNI. Celo pri nas v Sloveniji ga posnemamo, sodeč po najnovejši Lidlovi kampaniji. Dobrodošli v filantrokapitalizmu! Velja prebrati  članek na to temo v e - reviji DISENZ, https://www.disenz.net/filantropija-je-prevara/  prebrati knjigo PHILANTROCAPITALISM in si ogledati dva sarkastična videa spodaj, da si ustvarite prvo sliko, zakaj je družba nenadoma polna filantropov in dobrodelnosti.
NEVIDNO DELO = ČASOVNA REVŠČINA = PASIVNOST

NEVIDNO DELO = ČASOVNA REVŠČINA = PASIVNOST

Kreativni razred, 28. oktober 2022 ― ALENKA SOTTLER ČAS BREZ ČASA Matjaž Stopar, montaža, "No More Time" NEVIDNO DELO = ČASOVNA REVŠČINA = PASIVNOST V svojem prostem času smo zasičeni z opravili, ki jih na nas prelagajo kapital in državne inštitucije. Nimamo niti časa, niti manevrskega prostora, da bi poleg vsakdanjih nujnosti počeli karkoli drugega, ne zase, ne za bližnje, ne za skupnost. Za povrh se bremenimo z občutki krivde in samo odgovornosti. Zdi se nam, kot da je naš čas izpuhtel in sprašujemo se, kam je izginil? Doživljamo časovno revščino. Da je eden od načinov kontroliranja zadrževanje ljudi v sistemski ječi zadolženosti se zavedamo, manj smo pozorni na tista področja, ki jih teorija ni dovolj osvetlila. Na primer naš prosti čas. Ta je nujen, da se obnovimo, sprostimo, razgibamo, razširimo svoj pogled na svet, se politično udejstvujemo, socializiramo, razmislimo, se umirimo in uredimo za nadaljnje delovne naloge. Kot da je neoliberalni sistem v popolnosti preplavil vsako našo prosto minuto. "... Človek mora živeti in umetnost je v krizi od trenutka, ko ga kapitalizem tako silno stiska, da je v celoti zaposlen izključno s preživetjem. Za zagotavljanje kvalitetnega življenja nima več ne volje, ne moči." pravi Anja Zag Glob * v kolumni Jajca, https://365.rtvslo.si/arhiv/jajca/174934691 Šele ko sestavljamo v Ikei kupljeno zofo s predali za 480€, spoznamo, da na videz ugodna cena zofe ni dejanska cena. V bistvu smo kupili polizdelek, ki ga šele doma dokončamo v svojem prostem času. Njegovo polno ceno izračunamo tako, da k trgovinski ceni prištejemo še vrednost dvodnevnega fizičnega dela dveh oseb. Recimo da stane ena delovna ura tovrstnega delavca 15€. Če torej dva delavca dva dni 8 ur na dan sestavljata zofo, znese to 32 delovnih ur, katerih vrednost je 480€. Dejanska cena izdelka je torej šele seštevek trgovinske cene in cene doma opravljenega dela, torej 960€. Da smo lahko začeli koristiti uporabno vrednost produkta, smo se poleg denarja morali odpovedati delu svojega prostega časa. Ne
Solidarnost z delavkami in delavci TUŠ-a

Solidarnost z delavkami in delavci TUŠ-a

Kreativni razred, 27. oktober 2022 ― **Sindikat ZASUK solidaren z delavkami in delavci TUŠa!**Delavci Sindikata ZASUK vemo, kako je, če si podplačan, slabo nagrajen in prekomerno zgaran za pičlo plačilo. Izkoriščanje je izkoriščanje, pa naj bo orodje, s katerim delaš kramp ali pero! Pridružujemo se opozorilnemu protestu naših prijateljev iz sindikata trgovina in skladišče TUŠ, ki se danes, v petek 28. oktobra bore za zagotovitev človeka vrednih ekonomskih in delavskih standardov. Sindikat delavk in delavcev v kulturno ustvarjalnem sektorju ZASUK jim izraža vso podporo in solidarnost! Delimo to podporo sindikatu TUŠ in  povabimo vse, da se jim jutri, v petek 28. oktobra ob 9:30 pridružijo pred poslovno stavbo podjetja TUŠ v Celju.
še novic