Nepotrebni indikatorji za dodatne vpise

COBISS, 18. september ― V letu 2022 je že osmo leto zapored potekalo spremljanje kakovosti zapisov dnevne produkcije. Tudi v tem letu so rezultati analize priporočil, ki smo jih zabeležili pri pregledovanju, pokazali, da so podatki razmeroma dobri. Delež manjkajočih neobveznih podatkov se počasi znižuje, se pa kaže, da katalogizatorji še niso povsem usvojili sprememb v katalogizacijski praksi, ki … Preberi več "Nepotrebni indikatorji za dodatne vpise"

Menjava lokatorja gradiva na II. gimnaziji Maribor

COBISS, 31. avgust ― Konferenca COBISS 2022 me je na zaključnem dnevu presenetila z zelo kratko omembo lokatorja gradiva kot ene od dodatnih novosti. Na II. gimnaziji Maribor lokator redno uporabljamo že vrsto let, zato sem bila presenečena in radovedna hkrati. Seveda me je zanimalo, za kakšno novost gre. Ravno v tem času je prišla nova sodelavka, ki sem … Preberi več "Menjava lokatorja gradiva na II. gimnaziji Maribor"

Podpora šolskim knjižnicam – poročilo o katalogizaciji gradiva v letu 2022

COBISS, 23. avgust ― Od leta 2021 po dogovoru z Ministrstvom za šolstvo v IZUM-u katalogiziramo gradivo za šolske knjižnice. Sistem obdelave gradiva je utečen in po izkušnjah sodeč deluje dobro. Veliko je osebnega stika, šolski knjižničarji se lahko vedno obrnejo na nas po e-pošti (podpora@izum.si) ali telefonu (help desk 02 25 20 333). Vprašanja v praksi so zelo … Preberi več "Podpora šolskim knjižnicam – poročilo o katalogizaciji gradiva v letu 2022"

QR koda v Knjižnici Pedagoške fakultete v Ljubljani

COBISS, 16. avgust ― QR koda je ena od metod za avtomatsko identifikacijo objektov, ki se uporablja s pametnimi telefoni, zato jo visokošolske knjižnice lahko uporabijo za izboljšanje svojih storitev. Čeprav je v vsakdanjem življenju prisotna že kar nekaj časa, se uporaba v knjižnicah zasledi redkeje. Prednosti in omejitve QR kode QR je črtna koda, ki je berljiva s … Preberi več "QR koda v Knjižnici Pedagoške fakultete v Ljubljani"

Prvo leto delovanja Kompetenčnega centra za lahko branje v Koroški osrednji knjižnici

COBISS, 26. julij ― V Koroški osrednji knjižnici smona podlagi dolgoletnega delovanja na področju lahkega branja septembra 2021 oddali vlogo za pridobitev statusa kompetenčnega centra. Glede na okolico, v kateri ne manjka ustanov in uporabnikov, ki jih področje lahkega branja zanima ali pa je to celo med njihovimi temeljnimi dejavnostmi, smo temu področju posvetili posebno pozornost. Naziv Kompetenčni center … Preberi več "Prvo leto delovanja Kompetenčnega centra za lahko branje v Koroški osrednji knjižnici"

COBISS4/Katalogizacija – nova razvojna generacija vmesnika za vnos (meta)podatkov

COBISS, 16. junij ― COBISS4/Katalogizacija je tehnološki premik k popolni spletni aplikaciji. Podatkovni model novega vmesnika sledi zahtevam še veljavnega katalogizacijskega pravilnika, ki bibliografski zapis obravnava kot skup informacij, ki opisujejo posamezni knjižnični vir. Določeni elementi metapodatkov so dodatno razširjeni prek povezanih normativnih podatkov, ki omogočajo kontrolirani vnos in semantično razširitev pri iskanju po bibliografskih podatkih. Idejna zasnova COBISS4/Katalogizacije … Preberi več "COBISS4/Katalogizacija – nova razvojna generacija vmesnika za vnos (meta)podatkov"

Uporabniški servis kot informacijska vstopna točka za uporabnike sistema COBISS

COBISS, 13. junij ― Uporabnike sistema COBISS, ki povezuje 1457 knjižnic iz 8 držav in ima več kot dva milijona uporabnikov, predstavlja strokovna in laična javnost. To so na eni strani zaposleni v knjižnicah, ki nas poznajo predvsem po aplikacijah COBISS (COBISS3, dCOBISS …), namenjenih podpori knjižničnega poslovanja, na drugi strani pa imamo pestro množico uporabnikov iz laične javnosti, ki … Preberi več "Uporabniški servis kot informacijska vstopna točka za uporabnike sistema COBISS"

Prikaz zvočnih knjig v COBISS+: zakaj so kode v podpolju 125c pomembne?

COBISS, 8. junij ― Za posneta govorna, strokovna in leposlovna dela se je uveljavil izraz zvočna knjiga (Ločniškar-Fidler, 2006), ki je v Bibliotekarskem terminološkem slovarju (Kanič et al., 2009) definirana kot zvočni zapis besedila knjige. V Sloveniji so zvočne knjige prisotne že nekaj časa, s tehnološkim razvojem spleta, tablic in pametnih telefonov pa so dobile ponovni zagon (Pešut, 2022). … Preberi več "Prikaz zvočnih knjig v COBISS+: zakaj so kode v podpolju 125c pomembne?"

20 let normativne kontrole v sistemu COBISS

COBISS, 29. maj ― Letos mineva 20 let od uvedbe normativne kontrole v sistemu COBISS. Najprej je bila uvedena normativna kontrola avtorjev v Sloveniji, priprave na uvedbo pa so trajale več let. Sistem COBISS.SI so knjižnice uporabljale že več kot deset let in bibliografske baze podatkov so vsebovale veliko zapisov, zato je bilo treba precej časa posvetiti tudi analizi … Preberi več "20 let normativne kontrole v sistemu COBISS"

ChatGPT in njegova vloga v visokošolskih knjižnicah

COBISS, 22. maj ― ChatGPT je orodje, ki ga je razvil znanstveni laboratorij OpenAI, ustanovljen leta 2015. Je vrsta jezikovnega modela GPT (angl. Generative Pre-trained Transformer), ki je bil ustvarjen za generiranje besedila kot odziv na vhodne podatke v naravnem jeziku. Zasnovan je tako, da simulira človeku podoben pogovor in se lahko uporablja v različnih aplikacijah, vključno s klepetalnimi … Preberi več "ChatGPT in njegova vloga v visokošolskih knjižnicah"

Inovativni pristopi rabe novih tehnologij (zapiski s konference ALA 2022)

COBISS, 9. maj ― Posebej zanimive teme s 141. konference American library Association (ALA), ki je potekala junija 2022 z geslom #TogetherAgain, so bile vezane na predstavitve dobrih praks in izzivov pri uvedbi tehnologij v okoljih javnih in univerzitetnih knjižnic ter najboljše prakse za spodbujanje različnih orodij v vzponu, kot so vizualizacija podatkov, STEAM izobraževanje ipd. Inovativna dostopnost Marina … Preberi več "Inovativni pristopi rabe novih tehnologij (zapiski s konference ALA 2022)"

Delo z uporabniki: kako se s sočutjem odzovemo na težavne situacije v knjižnici

COBISS, 19. april ― Nekateri uporabniki knjižnico obiščejo z občutki jeze, frustracijami ali celo z namero, da z nekom obračunajo. Zaposleni se morajo izjemno potruditi, da takim uporabnikom ustrežejo. Kako čim bolj konstruktivno pristopiti in jo odnesti s čim manj prask za vse vpletene? Na konferenci ALA 2022 v Washingtonu so Leigh Verburg, Liz Knapp in Michelle Roossien, vse … Preberi več "Delo z uporabniki: kako se s sočutjem odzovemo na težavne situacije v knjižnici"

Karikaturist Drago Senica – Pi v galeriji IZUM

COBISS, 14. april ― IZUM z razstavami v svoji galeriji kaže, da se zaveda družbene odgovornosti upravljanja z eno najvrednejših hiš v Mariboru, ovenčano s Prešernovim priznanjem za Kocmutovo arhitekturo. Za majhen jubilej – peto razstavo – smo gostili umetnika in kritičnega intelektualca Draga Senico – Pija, ki ga po njegovih karikaturah pozna domala vsakdo pri nas. Ob otvoritvi … Preberi več "Karikaturist Drago Senica – Pi v galeriji IZUM"

Pomen promocij in izobraževanj za boljšo prepoznavnost storitev

COBISS, 4. april ― Vsak izdelek oziroma storitev je treba dobro promovirati in popularizirati ter predstaviti uporabnikom, da ga začnejo uporabljati. Tudi ko govorimo o neprofitnih, nekomercialnih organizacijah, je treba razmišljati o »prodaji«. V IZUM-u razvijamo storitve za uporabnike, naj so to zaposleni v knjižnicah ali uporabniki storitev knjižnic, raziskovalci, študentje in drugi. Pomembno je, da se sodobne storitve … Preberi več "Pomen promocij in izobraževanj za boljšo prepoznavnost storitev"

Obdelava serijskih publikacij v OŠ Zalog

COBISS, 15. marec ― Knjižnična zbirka osnovnošolske knjižnice je običajno sestavljena iz zbirke monografskih publikacij, zbirke serijskih publikacij in zbirke neknjižnega gradiva. Da je uporabniku prijazna in ustrezno služi svojemu namenu, mora biti kot celota urejena in pregledna, podpirati pa jo mora prav tako urejen in pregleden knjižnični katalog.   Zbirka serijskih publikacij v šolski knjižnici OŠ Zalog Šolska … Preberi več "Obdelava serijskih publikacij v OŠ Zalog"
še novic