Shiva Baby (2020)

Filmski kotiček, 17. januar ― Rachel Sennott in Shiva Baby (2020) Slovenski naslov: - Država: ZDA, Kanada Jezik: angleščina Leto: 2020 Žanri: komedija Dolžina: 77' ,  Imdb  Režija: Emma Seligman Scenarij: Emma Seligman Igrajo: Rachel Sennott, Molly Gordon, Polly Draper, Fred Melamed, Danny Deferrari Shiva Baby, debitantski celovečerec kanadske režiserke in scenaristke Emme Seligman, je nadgradnja njenega 8-minutnega kratkega filma z identičnim naslovom. V uvodnem prizoru mlada glavna junakinja Danielle poskrbi za potešitev potreb njenega ljubimca, ob slovesu pa je jasno, da je trideset in nekaj letni ljubimec v resnici "sugar daddy," ki z donacijami financira obdobje negotovosti, v katerem mladenka poskuša pogruntati, kaj storiti s svojim življenjem. Tisto kar sledi lahko okarakteriziram kot enolokacijsko komedijo, saj se Danielle skupaj s starši odpravi na shivo, judovsko pogrebno slovesnost. Mladenka v resnici niti ne ve kdo je pokojnica, veselo srka vino in s svojim obnašanjem živcira mater, ki poskuša med zbrano družino in znanci najti nekoga, ki hčerki morda lahko pomaga do kakšne obetavne službe.  Pomemben vpliv na razvoj zgodbe v nadaljevanju ima protagonistkin problematičen odnos z eno izmed prisotnih deklet, njeno daljno sorodnico Mayo, s katero očitno imata nekaj nerazčiščenih računov. In ko v hišo skupaj z otrokom in privlačno soprogo vstopi ljubimec iz uvodnega prizora, imamo komični zaplet, iz katerega Seligman, za moj okus, ne uspe iztisniti prav veliko. Režiserka veliko prostora nameni prikazu skorajda veselega vzdušja med zbranimi, ki jih bolj kot žalost in obujanje spominov  na pokojnico zanima dobra hrana, s katero je družina obložila veliko kuhinjsko mizo. V vztrajanju na detajlih te požrtije zgodba ne najde kakšnega posebnega zagona, podobni občutki so me prevzemali ob sprehajanju kamere med zbranimi skupinicami in nič kaj zanimivi selekciji čenč, rodbinskih zbadanj in zoprnega hvalisanja z dosežki otrok, ki so stalnica takšnih in podobnih zbiranj.

20. MAF seminar – Nori na scenarije

MAF - Mad About Film, 16. januar ― Mad About Film (MAF) 20. MAF seminar – Nori na scenarije   15.-26. februar 2021 Preko spleta Na tokratnem 12-dnevnem brezplačnem scenarističnem seminarju za kratke filme, ki bo potekal preko spleta, bosta predavali in bili mentorici slednji omenjeni, Jerneja Kaja Balog in Pia Vatovec, izkušeni TV in filmski scenaristki. Seminar … 20. MAF seminar – Nori na scenarije

Ma Rainey’s Black Bottom

Koridor, 16. januar ― Ma Rainey's Black Bottom na ekrane pripelje zgodbo štirih temnopoltih glasbenikov in t. i. mame bluesa, Ma Rainey. The post Ma Rainey’s Black Bottom appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

1968 Gorenje Otave – Štelnga

Stare slike (Cerknica), 16. januar ― Mladi fantje, največkrat stari 18 ali 19 let, so se dolgo let po vojni, na način, ki je viden iz fotografije, vsako leto odpeljali na štelengo. Se pravi, da so se odpeljali v Cerknico na oddelek za Ljudsko obrambo. Še pred tem dogodkom oziroma naborom so fantje morali opraviti zdravniški pregled ali tako imenovano vizito. […]
Trije stebri avtonomne, alternativne kulture in politike v Ljubljani

Trije stebri avtonomne, alternativne kulture in politike v Ljubljani

[A] Infoshop, 15. januar ― Izjava Anarhistične pobude Ljubljana v podporo avtonomnim prostorom, vsebinam in frekvencam Radia Študent Trije stebri avtonomne, alternativne kulture in politike v Ljubljani Anarhistično gibanje v Ljubljani je že več deset let aktivno vpeto v sooblikovanje alternativne scene. Med drugim tudi v Avtonomnem kulturnem centru Metelkova, Avtonomni tovarni Rog in na Radiu Študent. V času neoliberalnega opustošenja skupnostnega, javnega in nekomercialnega ti prostori predstavljajo redke svetle točke, ki življenje v sicer vse bolj gentrificirani Ljubljani delajo znosnejše, zaradi česar se marsikdo še ni izselil. V zadnjem obdobju lahko opazujemo kako elite – pa naj si gre za državne, občinske ali študentske - poskušajo uokviriti svobodnjaško delovanje po svojih merilih; merilih klientalizma, zaslužkarstva in podrejanja. Avtonomno tovarno Rog se je poskušalo preslikati v hipsterski Tobačna center, Metelkovo v elitistični Kino Šiška, Radio Študent pa v komercialni radio. Neoliberalne tendence in pohlep elit v mestu čedalje več ljudi odriva na obrobje, pritisk kapitala na posameznike in nekomformne strukture pa se je v zadnjih letih še intenziviral. Kritični glas in upor se sistematično zatirata na različne načine. Če se nisi pripravljen prodati, si podvržen sankcijam, ki se lahko odražajo v manjšanju avtonomije preko spreminjanja odločevalskih struktur v organizacijah ali pa preko finančnega kaznovanja in represivnih posegov v prostor. Kar se dogaja Radiu Študent ni nič novega - tako za sam radio kakor tudi za številne ostale bolj ali manj avtonomne akterje v Ljubljani. Mnogi so pritiskom raznih klik že podlegli, saj vztrajanje na barikadah ni enostavno. Zato je v teh časih še toliko bolj pomembno, da avtonomni, samoorganizirani in anti-avtoritarni stopimo skupaj, našim razlikam navkljub, in si solidarno stojimo ob strani. Ne samo sedaj in ne samo za Radio, ampak povsod kjer je to potrebno, sicer bodo našo sceno razkrojili delček po delček. V kompleksnem ekosistemu avtono
1920 Rakek – Očalca

1920 Rakek – Očalca

Stare slike (Cerknica), 15. januar ― Očala, pravzaprav nanosnik, imenujejo drugje po svetu »pince-nez«, kar dobesedno pomeni »ščipati nos«. V Evropi so jih uporabljali že od konca 14. stoletja. Sodobnejša so se pojavila okrog leta 1840 in bila najbolj priljubljena med leti 1880 in 1900. Obešena so nosili na vrvici ali traku, da jih ni bilo mogoče izgubiti. Z leti se […]
Ljubljanski kongres gostil evropsko politično smetano

Ljubljanski kongres gostil evropsko politično smetano

Zgodovina na dlani, 14. januar ― Letos obeležujemo 200 let Ljubljanskega kongresa, verjetno največjega dogodka v zgodovini Ljubljane, ko je mesto gostilo vse najpomembnejše evropske voditelje. Na Dunaju se je med novembrom 1814 in junijem 1815 sestalo 216 kraljev, cesarjev, princev in voditeljev držav ter preko 20.000 uradnikov z namenom, da po dveh desetletjih bojev Evropi… Preberi The post Ljubljanski kongres gostil evropsko politično smetano appeared first on Zgodovina na dlani.
Fagotist Mihael Mitev na 28. Mladih virtuozih

Fagotist Mihael Mitev na 28. Mladih virtuozih

Marijan Zlobec, 14. januar ― Festival Ljubljana se je odločil, da kljub epidemiji novega koronavirusa nadaljuje s ciklom Mladi virtuozi, saj se mladi glasbeniki pripravljajo na svoje nastope v Viteški dvorani Križank, ne glede na to, kakšne bodo trenutne zdravstvene razmere, res pa je, da občinstva ne bo. Organizator tako lahko predstavlja le spletni koncert v okviru 28. mednarodnega glasbenega […]
1959 Zenica – Peti rojstni dan

1959 Zenica – Peti rojstni dan

Stare slike (Cerknica), 14. januar ― Fotografija je nastala 11. marca 1959 leta v mojem rojstnem mestu Zenica, v takratni SFR Jugoslaviji, sedaj Federaciji Bosne in Hercegovine. Oba z očetom sva na sliki videti srečna in to nazorno kaževa. Po pripovedovanju je to fotografijo ovekovečil edini takratni zeniški fotograf, gospod Tafro. Ob tej priložnosti je prišel k nam domov. Slika je […]
The Midnight Sky

The Midnight Sky

Koridor, 13. januar ― Režiserski podvig Georgea Clooneyja, ki nastopi tudi v glavni vlogi, obvisi nekje med ledeno pokrajino in prostranim vesoljem, tematsko prazen in s preveč spreminjajočim se filmskim tempom. The post The Midnight Sky appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Aleš Berger: Vicmaher: opilki

Koridor, 13. januar ― Najnovejše delo Aleša Bergerja bi lahko imenovali avtobiografija, vendar se od drugih biografsko obarvanih besedil precej razlikuje. Preprosto rečeno, avtor z malo besedami pove veliko. The post Aleš Berger: Vicmaher: opilki appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Uppercase Print (2020)

Uppercase Print (2020)

Filmski kotiček, 13. januar ― Serban Lazarovici in Uppercase Print (2020), Foto: Berlin Film Festival Slo naslov: -  Originalni naslovi: Tipografic Majuscul Država: Romunija Jezik: romunščina Leto: 2020 Dolžina: 128',  Imdb Žanri: dokumentarni, drama Režija: Radu Jude Scenarij: Radu Jude, Gianina Carbunariu  Igrajo: Serban Lazarovici, Bogdan Zamfir, Ioana Iacob, Serban Pavlu Romunski mojster Radu Jude v romunski in evropski kinematografiji uživa takšen ugled, da lahko posname praktično karkoli. Ta privilegiran, na odličnih filmih zgrajen status (Vsi v naši družini, Bravo!, Vseeno mi je, če bomo v zgodovino zapisani kot barbari), mu omogoča eksperimentiranje z nekonvencionalnimi narativnimi prejemi in pretresanje tem iz romunske preteklosti, ki bi jih sicer večina raje pustila pod pepelom pozabe. O življenje pod Čaušeskujem in budnim očesom njegove vsemogočne Securitate so govorili številni romunski filmi, vendar nobena izmed teh zgodb ni bila servirana v formi mešanice gledališke predstave in dokumentarnega filma. Jude je po odličnih "Barbarih", ki so hibrid gledališke predstave in igranega filma, storil korak naprej in gledališko predstavo križal z dokumentarnimi posnetki, ki jih je skupaj z montažerjem Catalinom Cristutiujem izluščil iz arhivov romunske nacionalne televizije. Izhodišče za film je torej nekakšna nadgradnja gledališke predstave, ki se, tako kot film, ukvarja z resničnimi dogodki, zabeleženimi v spisih romunske tajne policije.  Primer "Ograja" je postopek, ki ga je v letu 1981 zoper neznanega storilca odprla romunska policija, ko so se v mestu pojavili grafiti s protidržavnimi parolami. Ob tem je pomembno razumeti, da v enem najbolj trdih komunističnih režimov že napisa "HOČEMO SVOBODO" ali "DOVOLJ JE ČAKANJA V DOLGIH VRSTAH" imata izrazito protidržavno konotacijo. Mogočna mašinerija je zagnana in policija je po nekaj tednih v rokah že imela storilca – 16-letnega fanta, ki je protidržavne ideje dobil ob poslušanju prepovedanega radia Svobodna Evropa.
še novic