Post festum scenarij o Matjažu Klopčiču

Majda Širca blog, 18. september ― Retrospektiva ob devetdesetletnici Matjaža Klopčiča V četrtek se v Kinoteki začenja retrospektiva del Matjaža Klopčiča, ki bi letos dopolnil devetdeset let. Ker zelo cenim nekatera njegova dela, sploh zgodnjega datuma, pa tudi njegovo pisanje in razmišljanja o filmu, prilagam tekst, … Continue reading →

Anatomija padca

Majda Širca blog, 11. december 2023 ― Za Anatomijo padca ( Justine Triet, 2023) bi lahko rekli, da pripada drugi generaciji filmov, ki fokusirajo vlogo spolov in težo medsebojnih partnerskih razmerij. Presega prejšnje generacije deklarativnih filmov o razpokah in neenakostih med spoloma, o bojih za pravice žensk … Continue reading →

Francesco Rosi in italijanski politični film

Majda Širca blog, 15. november 2023 ― Francesco Rosi, najbolj viden predstavnik italijanskega političnega filma, se je še najdlje spustil v drobovje italijanske stvarnosti. Ustvarjanje filmov je razumel kot osebno in državljansko zavezanost skupnosti in družbi. Francesco Rosi (1922 – 2015), rojeni Neapeljčan, je na jugu Italije … Continue reading →

Slike iz črnega življenja in filma

Majda Širca blog, 6. september 2023 ― Medtem ko zapisujem nekaj misli o jugoslovanskem črnem valu, ki jih je vzpodbudila  današnja beneška premiera digitalno obnovljenega celovečerca Bate Čengića Slike iz življenja udarnika iz leta 1972, mi padejo na uho besede iz ulice, izrečene na Ruparjevem protestu. So … Continue reading →

Kaj z Vremskim Britofom?

Majda Širca blog, 15. junij 2023 ― Današnji zagovor magistrske naloge na Fakulteti za arhitekturo o idejni prenovi nekdanje pošte in trgovine v Vremskem Britofu me je razveselil, a hkrati tudi odprl nekaj ran. Razveselil zato, ker se je študent sploh lotil te teme, razžalostil pa zato, … Continue reading →

Kalinov Deček s piščaljo

Majda Širca blog, 28. november 2022 ― Pastirček je naš vsestranski simbol. S piščaljo je nagovarjal ljudi na novodobnih protestih; na referendumih o rtv zakonodaji je njegova podoba s svečo pred nogami ali s trnjem na glavi opozarjala na glasovanje za ali proti; z marionetnimi vrvicami je … Continue reading →

Upam, da se bo dvignila pokrovka

Majda Širca blog, 12. marec 2022 ― Program ima slabšo gledanost. Predvajan je popolnoma kaotično, mimo vseh ustaljenih terminov, napovedi in objav. Kopičijo se oddaje, ki jih naročajo na vladi, narejene pod profesionalnimi tehničnimi, strokovnimi in vsebinskimi standardi. Dobri izdelki, koncepti in projekti, ki jih rtv zmore, … Continue reading →

Dve leti kasneje v sedmih korakih

Majda Širca blog, 4. februar 2022 ― »Zanimivo je kako ti ljudje razumejo oblast. Razumejo jo kot priložnost za lastne privilegije, za potenciranje svojega ega. Za grabežljivost (…) in za samopovzdigovanje, pri čemer pa prihaja do poniževanja drugih.«Tako je dr. Vasko Simoniti na strankarski televiziji govoril o … Continue reading →

Neetično

Majda Širca blog, 10. november 2021 ― Lani, ko je Ministrstvo za kulturo tako rekoč do silvestrovskega večera zadrževalo denar, ki je bil namenjen slovenskemu filmu, se je dolge mesece odvijalo kot v kriminalki. Ministrstvo je treniralo scenaristični suspenz, ki je z močno dramaturško napetostjo gradil na … Continue reading →

Miha Baloh je poseben

Majda Širca blog, 20. maj 2021 ― Na odru, ki ga je vselej zapolnil s svojo močno prezenco. Pred kamero, ko nas je znal ganiti in raniti. In v življenju, ko je sprejemal pokončne, nekompromisne in jasne odločitve. Miha Baloh, je bil rojen 21.maja 1928 na Jesenicah. … Continue reading →

Filmska kamera 9. in 10. maja 1945

Majda Širca blog, 20. maj 2021 ― Filmska kamera 9. in 10. maja Med vojno so se kulturniki zavezali molku. Iz vidika dragocenosti hrambe spomina in vseobčega dokumentiranja je danes ta načelnost težko razumljiva, saj tako rekoč nimamo filmskih zapisov oziroma so (Partizanski dokumenti) le razpršeni drobci, … Continue reading →

Marlene

Majda Širca blog, 20. maj 2021 ― Po mojem okusu je enega najlepših dokumentarnih portretov posnel Maximilian Schell, ko je portretiral Marlene Dietrich. V dokumentarcu z naslovom Marlene (1984) slišimo zgolj glas Dietrichove, kamera jo včasih rahlo začuti, mogoče kdaj malenkostno oplazi njene zlate kodre. Maximillian je … Continue reading →

Pet udarcev Shaolina

Majda Širca blog, 20. maj 2021 ― Hm, v roke mi je prišel fenzin Hommage Hongkongu: Pet udarcev Shaolina. Bil je to eden bolj simpatičnih projektov iz osemdesetih s projekcijami filmov, kjer so bile borilne veščine v glavni vlogi. Berem zakaj smo se to takrat šli: zaradi … Continue reading →
še novic