Projekt TRACTS – Sledovi kot agenda za raziskovanje podnebnih sprememb, tehnologij in družbene pravičnosti

Projekt TRACTS – Sledovi kot agenda za raziskovanje podnebnih sprememb, tehnologij in družbene pravičnosti

SEM, 9. december ― TRACTS je povezal več kot 300 raziskovalcev iz več kot 30 držav, s čimer je ustvaril nove načine razumevanja, kako materialne in digitalne sledi, vidne in skrite, oblikujejo naš svet. Slovenski etnografski muzej je v projektu zastopala kustosinja dr. Tina Palaić. O mejnikih in posebnih dosežkih projekta lahko več preberete tukaj. Izpostavili bi knjigo Unearthing Collections (UCL Press, 2025), ki preučuje etiko arhivov in muzejev v luči temporalnosti. V enem od poglavij Tina Palaić s soavtoricami razmišlja, kaj pomeni dekolonizacija muzejev v Srednji in Vzhodni Evropi. Knjigo so uredili Magdalena Buchczyk, Martín Fonck, Tomás J. Usón in Tina Palaić. Praktični priročnik Practising Collection Ethics Toolkit (2023), ki ponuja usmeritve za dediščinske strokovnjake, ki se ukvarjajo s kompleksnimi etičnimi vprašanji. Deset primerov iz resničnega sveta iz muzejev in raziskovalnih projektov po Evropi ponazarja, kako so se kustosi, konservatorji in raziskovalci spoprijeli s temi izzivi pri svojem delu. Priročnik so uredile Tina Palaić, Magdalena Buchczyk in Aimée Joyce. V okviru TRACTS projekta je mlada raziskovalka na ZRC SAZU Ana Reberc obiskala Togo, kjer je raziskovala, kako podnebne spremembe vplivajo na pridelovanje bombaža in kako se lokalni pridelovalci spopadajo s prepoznanimi izzivi. Rezultati njenega dela so bili predstavljeni na razstavi Belo zlato: Zgodbe o bombažu, o njenem terenskem raziskovanju v Togu pa lahko več preberete tukaj.  
V Slovenskem etnografskem muzeju iščemo okrepitve!

V Slovenskem etnografskem muzeju iščemo okrepitve!

SEM, 2. december ― KUSTOS - M/Ž  SEM vabi v svojo ekipo strokovnjaka ali strokovnjakinjo za nadomeščanje kustosa za zbirke iz Azije, Oceanije, Avstralije. Več o delovnem mestu na strani Zavoda za zaposlovanje Slovenije.  Rok za prijavo: 17. december 2025 Kandidati in kandidatke naj pošljejo vlogo po e-pošti. Kontakt: Natalija Bubnjar, E: tajnistvo@etno-muzej.si, T: 01 / 3008 704
Priznanje DOS oblikovalski presežek v letu 2025 oblikovalkama razstave Azija sredi Ljubljane Danijeli Grgić in Katjuši Kranjc

Priznanje DOS oblikovalski presežek v letu 2025 oblikovalkama razstave Azija sredi Ljubljane Danijeli Grgić in Katjuši Kranjc

SEM, 24. november ― Sporočamo, da sta oblikovalki Danijela Grgić in Katjuša Kranjc z ekipo prejeli Priznanje DOS oblikovalski presežek v letu 2025 za razstavo Azija sredi Ljubljane: Življenje Skuškove zbirke, SEM, 2024. Nagrado je podelilo DOS - Društvo oblikovalcev Slovenije.  Iz utemeljitve: ”Priznanje oblikovalski presežek v letu 2025 Društvo oblikovalcev Slovenije podeljuje ustvarjalcem celovite podobe razstave Azija sredi Ljubljane: Danijeli Grgić, Katjuši Kranjc, Maji Horvat, Roku Kuharju. Gre za izjemno kompleksno in strokovno zahtevno delo, ki je vezano predvsem na poglobljeno razumevanje povsem tujega okolja, tamkajšnje kulture in pretehtano predstavitev v našem lokalnem okolju. Številni eksponati bi morda zahtevali vsak zase lastno interpretacijo, so pa vendar v sklopu celovitega projekta avtonomno oživeli pred slovensko javnostjo.”
Predavanje Prerokba in Zmaj: Mitološko ozadje ljudskega izročila o Boču

Predavanje Prerokba in Zmaj: Mitološko ozadje ljudskega izročila o Boču

SEM, 19. november ― Vabljeni na predavanje Prerokba in Zmaj: Mitološko ozadje ljudskega izročila o Boču v četrtek, 20. novembra 2025, ob 17.00, v Razvojni center narave Poljčane (Bistriška cesta 68, Poljčane). Predaval bo dr. Marko Frelih, kustos iz Slovenskega etnografskega muzeja. Zmajsko bitje v podzemnem jezeru, v neznani globini gore Boč, je v ljudskem izročilu povezano z zloveščo prerokbo o veliki poplavi. Katastrofalno razlitje jezera bi uničilo živijenje dalec naokoli pod Bočem. Pripovedi o jezerskih zmajih so znane tudi drugod in se pogosto končajo z opisom, kako so bregovi popustili, deroča voda pa se je razlila in pri tem pokončala samega zmaja. Včasih so ljudje celo našli njegove kosti. Ljudsko izročilo o jezerskem zmaju sega daleč v mitološko preteklost starih civilizacij. V različnih kulturah po svetu so zmaji varuhi vode, božanska bitja, ki ustvarjajo deževje, da je zemlja rodovitna. Toda včasih so tudi uničevalni in sledovi njihovega razdejanja še dolgo živijo v mitih, pravijicah in ljudskem izročilu.
Javni poziv k sodelovanju: Trienale rokodelstva 2026

Javni poziv k sodelovanju: Trienale rokodelstva 2026

SEM, 18. november ― Rokodelci, oblikovalci in ustvarjalci vabljeni k sodelovanju na razstavi Trienale rokodelstva 2026, ki bo od 18. junija do 30. avgusta 2026 v Koroški galeriji likovnih umetnosti v Slovenj Gradcu. Rok za prijavo je 16. februar 2026. Na razstavi sodobnih in inovativnih izdelkov na temeljih bogate kulturne dediščine Slovenije želijo organizatorji poleg tradicionalnih izdelkov in predstavljanja mojstrskega znanja, spretnosti in veščin izpostaviti tudi izdelke in projekte, ki temeljijo na uporabi naravnih in lokalno pridobljenih materialov, ki inovativno in konceptualno uporabljajo rokodelske tehnike in simboliko ter tiste, ki se skozi raziskovanje ročnih procesov izdelave ukvarjajo s socialnimi, političnimi in okoljevarstvenimi problematikami. K sodelovanju so vabljeni ustvarjalci različnih profilov, ki z ročnimi načini izdelovanja oživljajo tradicionalna znanja rokodelskih panog in hkrati razvijajo lastno prakso ter rokodelstvo razumejo kot vir idej in še neodkritih invencij. Razstava želi izpostaviti prožnostni potencial rokodelstva in obrti ter njuno relevantnost za današnjo spreminjajočo se družbeno in okoljsko situacijo, ter prispevati k razumevanju rokodelskih panog v kontekstu časa in družbe 21. stoletja. Nova edicija trienala rokodelstva želi odražati spremenjena razmerja na področju kultur ročnega izdelovanja in izpostaviti aktualnost ter relevantnost tovrstnih procesov. Organizatorji želijo na trienalu predstaviti izdelke, materiale in prototipe, ki temeljijo na ročni izdelavi in izhajajo iz tradicionalnih rokodelskih panog. Vzpodbuditi želijo produkcijo sodobnih rokodelskih izdelkov, ki odražajo preplet mojstrskih znanj in veščin ter dovršene oblikovalske pristope. Rokodelstvo opredeljujejo kot različna tradicionalna znanja, spretnosti in veščine, ki se ohranjajo in prenašajo iz preteklosti ter predstavljajo pomemben del nesnovne kulturne dediščine. Rokodelstvo je tudi sodobno umetniško in oblikovalsko ustvarjanje rokodelskih izdelkov. Rokodelski izde
Dr. Bojana Rogelj Škafar, prejemnica Murkovega priznanja

Dr. Bojana Rogelj Škafar, prejemnica Murkovega priznanja

SEM, 17. november ― Letošnja prejemnica Murkovega priznanja, ki ga podeljuje Slovensko etnološko društvo za znanstvene in strokovne dosežke na področju etnologije na Slovenskem, je dr. Bojana Rogelj Škafar, muzejska svetnica in kustosinja za ljudsko likovno umetnost v SEM. Iz utemeljitve: Dr. Bojana Rogelj Škafar je avtorica razstave Maksim Gaspari: Ustvarjene podobe naroda, ki predstavlja enega od vrhuncev njenega raziskovanja razmerja med podobami, predmeti in nacionalno identiteto. S tem projektom je avtorica pomembno prispevala k etnološki vedi in muzeologiji. Na inovativen način je pokazala, kako se skozi umetniške podobe oblikuje, ohranja in preoblikuje predstava o narodu. Njeno delo združuje raziskovalno poglobljenost, muzejsko interpretacijo in jasno vizualno pripoved, ki etnološke vsebine približuje širši javnosti. Zaradi izjemnega strokovnega pristopa, raziskovalne poglobljenosti in velikega prispevka k razumevanju nacionalne identitete skozi likovno umetnost Slovensko etnološko društvo dr. Bojani Rogelj Škafar podeljuje Murkovo priznanje. Letošnja prejemnica Murkove nagrade je Jelka Pšajd, prejemnika Murkovih listin pa Anže Habjan in Pustno društvo Cerknica.  Nagrajencem čestitamo!  
Poročilo s srečanja UI v kulturi: umetna inteligenca v muzejih, arhivih in knjižnicah

Poročilo s srečanja UI v kulturi: umetna inteligenca v muzejih, arhivih in knjižnicah

SEM, 11. november ― V ponedeljek smo se udeležili srečanja srečanja UI v kulturi s podnaslovom umetna inteligenca v muzejih, arhivih in knjižnicah. Dogodek je potekal v organiziciji Slovenskega muzejskega društva, Arhivskega društva Slovenije in Zveze bibliotekarskih društev Sloveniji z namenom, da se povežejo dediščinske instutucije med seboj in primerjajo kako se odzivajo na pojav velikih jezikovnih modelov, ki jim posplošeno pravimo umetna inteligenca. Prezentacije predavanj so dostopne na spletni strani ZBDS. Na delavnici smo delali vaje z različnimi orodji umetne inteligence. Spodaj so navedeni odgovori različnih na isti poziv: "Napiši mi poročilo s tega dogodka https://www.zbds-zveza.si/ui_v_kulturi/ za novičko za spletno stran muzeja" Gemini Naslov: Prihodnost kulture z umetno inteligenco: Poročilo z dogodka "UI v kulturi" [Mesto], [Datum] – Predstavniki muzejev, galerij, knjižnic in arhivov smo se nedavno udeležili pomembnega dogodka "Umetna inteligenca v kulturi", ki ga je organiziralo Združenje bibliotekarskih društev Slovenije (ZBDS) in Ministrstvo za kulturo RS. Dogodek, ki je potekal [lahko dodate lokacijo, če je znana, npr. v prostorih NUK ali na daljavo], je ponudil dragocene vpoglede v eksponentno rastoči potencial umetne inteligence (UI) in njen vpliv na kulturni sektor. Ključne teme in spoznanja: Konferenca je izpostavila, kako UI že spreminja in bo še naprej spreminjala delovanje kulturnih institucij, predvsem na področjih upravljanja in obdelave podatkov, izboljšanja uporabniške izkušnje ter ustvarjanja novih vsebin. Avtomatizacija in obogatitev metapodatkov: Eden ključnih poudarkov je bila uporaba UI za avtomatsko generiranje metapodatkov. To orodje omogoča hitrejšo in učinkovitejšo katalogizacijo obsežnih zbirk, zlasti pri reševanju dolgoletnih zaostankov. UI lahko prepoznava vsebino slik, transkribira rokopise in avdio zapise ter ustvarja povzetke, kar bistveno izboljša iskalnost in dostopnost gradiva. Personalizacija in interaktivnost: Razpra
Delimo rezultate projekta Združimo se

Delimo rezultate projekta Združimo se

SEM, 5. november ― Po dveh letih eksperimentiranja, izmenjave in sodelovanja se je projekt Združimo se zaključil in z veseljem z vami delimo rezultate našega dela!  Skupaj z (muzejskimi) pedagogi, raziskovalci, socialnimi akterji in predstavniki socialno izključenih družbenih skupin iz petih evropskih držav smo raziskovali ključno vprašanje današnjega časa: kako lahko izobraževalne aktivnosti o okoljskih vprašanjih postanejo bolj inkluzivne, zlasti za odrasle, ki doživljajo socialno izključenost? V projektu Združimo smo pridobili številne izkušnje in spoznanja – od ustvarjalnih delavnic do kolektivnih razstav, od modulov usposabljanja do terenskih akcij. Na tej podlagi smo pripravili publikacijo, ki jo sestavljajo viri s tremi vsebinskimi poudarki: Ključni principi in spoznanja za načrtovanje vključujočih izobraževalnih in umetniških aktivnosti, ki jih je prispevala strokovna skupnost. Vodnik za usposabljanje za podporo strokovnjakom pri krepitvi njihovih veščin na področju vključujočega okoljskega izobraževanja. Več kot 20 opisov aktivnostmi, ki vključujejo izobraževalne in umetniške akcije, izvedene med projektom. Publikacijo lahko uporabite za: Refleksijo o vaših trenutnih izobraževalnih pristopih in predpostavkah. Podporo procesom usposabljanja za izobraževalce in komunikatorje, ki želijo uresničevati vključujoče pristope k podnebnemu izobraževanju. Načrtovanje ali prilagajanje obstoječih vključujočih učnih aktivnosti za odrasle. Soustvarjanje formatov in učnih prostorov neposredno z vašim občinstvom, s čimer spodbujate pristna partnerstva. Na voljo so tudi tri publikacije: Come together - Guiding principles (pdf, 380 KB), Come together - Training guide (pdf, 2.49 MB) in Come together - Activity toolkit (pdf, 23.95 MB).  Upamo, da bodo navdihnili in podprli nove pobude za pravičnejši in bolj vključujoč ekološki prehod.
Vabilo k sodelovanju na znanstvenem in strokovnem posvetu Znanje v etnologiji, antropologiji, muzeologiji in varstvu dediščine

Vabilo k sodelovanju na znanstvenem in strokovnem posvetu Znanje v etnologiji, antropologiji, muzeologiji in varstvu dediščine

SEM, 5. november ― Spoštovane kolegice, spoštovani kolegi, Slovenski etnografski muzej ob stoletnici začetka izdajanja prve slovenske etnološke znanstvene revije Etnolog pripravlja znanstveni in strokovni posvet Znanje v etnologiji, antropologiji, muzeologiji in varstvu dediščine, ki bo v torek, 31. marca 2026, in sredo, 1. aprila 2026, potekal v Slovenskem etnografskem muzeju. Vabimo vas k razmisleku in oddaji prispevkov o načinih ustvarjanja znanja v etnologiji in antropologiji, različnih ustanovah in njihovih oddelkih ter strokovnih društvih. Kako oblikujemo znanje v pisni komunikaciji (znanstvena, strokovna, poljudnoznanstvena, strokovno-umetniška besedila), ustnem sporočanju (predavanja, referati, pripovedovanje) in v drugih medijih (film, fotografije, razstave, spletne objave ipd.)?      Predloge svojih prispevkov s kratkimi povzetki (do 300 besed) in podatki o avtorju oz. avtorici pošljite do 7. decembra 2025 na naslov Nadja.Valentincic@etno-muzej.si.  Pregledal jih bo programski odbor posveta v sestavi dr. Rajko Muršič, dr. Nena Židov, dr. Tina Palaić, mag. Gregor Ilaš in dr. Nadja Valentinčič Furlan. O izboru vas bomo obvestili do 18. decembra 2025.   Znanstvene in strokovne članke bomo objavili v Etnologu 36 (86)/2026. Rok za oddajo člankov bo 31. maj 2026. Pričakujemo prispevke, ki bodo obravnavali naslednje teme in sklope:   Teorija, metodologija in etika  Kako etnologi, etnologinje, antropologi, antropologinje zberemo znanje na terenu, kako ga soočamo s teorijo, kako ga interpretiramo? Etični vidiki terenskega dela in objavljanja. Pregled teoretičnih obratov v antropologiji: zakaj so se v postmoderni dobi zgostili refleksivni, prostorski, materialni, ontološki, senzorni, afektivni, participativni idr. obrati? Kako smo jih zaznali v Sloveniji? Vplivi interneta, digitalizacije, umetne inteligence, velikih generativnih jezikovnih modelov in lažnih novic na konstrukcijo znanja v etnologiji, antropologiji, muzeologiji in varstvu dediščine. Nasproti modernizaci
Oktobrske novosti v Knjižnici SEM in priporočila za branje

Oktobrske novosti v Knjižnici SEM in priporočila za branje

SEM, 4. november ― Iz Knjižnice SEM vam prinašamo novice o naših novih pridobitvah in predlagamo tri nova priporočila: Zbornik Avgust Bukovec: véliko ime slovenskega čebelarstva (Čebelarsko društvo, 2025) govori o posebnih zaslugah Avgusta Bukovca (1878-1965) pri napredku slovenskega čebelarstva. Bil je uveljavitelj naprednih čebelarskih praks (kontrola medu, obvladovanje čebeljih bolezni), zagovornik zakonske zaščite kranjske čebele, čebelarskega zakona, pobudnik izgradnje čebelarskega doma v Ljubljani itd. Bil je tudi dolgoletni urednik Slovenskega čebelarja (1925–1944). Za čebele, svojo največjo ljubezen, je na vrtu v Ljubljani postavil čebelnjak s 120 panji. S svojima prispevkoma sta pri zborniku sodelovali tudi kustosinji SEM, Bojana Rogelj Škafar (Avgust Bukovec in poslikane panjske končnice) in Barbara Sosič (Vrt s čebelnjakom kot način življenja).   Zbornik Reframing qualitative research ethics (Emerald, 2025) orisuje sodobne izzive v kvalitativni raziskovalni etiki. Knjiga se sprašuje o nekaterih etičnih pomislekih s katerimi se raziskovalci srečujejo med terenskim delom. Predstavljene so podrobne študije primerov s poudarkom na inovativnih metodologijah in razmislekih, ki presegajo običajna binarna nasprotovanja v raziskovalni etiki. Zbornik Intangible cultural heritage and new methodological frameworks : media, performance and the public space (Routledge, 2025) postavlja nesnovno kulturno dediščino v kontekst (novih) medijev, performansa in javnega prostora. Torej ne samo muzejev in spomenikov kot je običajno, ampak se osredotoča predvsem na film in medije, uprizoritvene umetnosti, ustna izročila, družbene prakse, obrede, artefakte in kulturne prostore. Knjiga s temi novimi poudarki raziskuje načine, kako se nesnovna kulturna dediščina oblikuje, predstavlja, prisvaja in spreminja.  Seznam novosti v Knjižnici SEM - oktober (pdf, 95 KB)
Anton Codelli - Fotografski album iz Toga vpisan na Nacionalno listo Unesco Spomin sveta

Anton Codelli - Fotografski album iz Toga vpisan na Nacionalno listo Unesco Spomin sveta

SEM, 28. oktober 23. oktobra 2025 je bila v Narodnem muzeju Slovenije slavnostna podelitev listin za vpis na Nacionalno listo Unesco Spomin sveta. Med desetimi novimi vpisi je tudi Anton Codelli, Fotografski album iz Toga, 1911-1914 iz Slovenskega etnografskega muzeja. Listino je prevzel direktor SEM Blaž Verbič, skrbnik fotografskega albuma pa je dr. Marko Frelih, kustos za afriške in ameriške zbirke v SEM.  Iz utemeljitve: Slovenski izumitelj baron Anton Codelli je še danes znan po številnih mednarodnih patentih, bil je pionir pri razvoju prenosa slike na daljavo. Leta 1911 je nemško podjetje Telefunken povabilo Codellija k sodelovanju pri enem najzahtevnejših projektov v zgodovini telegrafije – vzpostavitev brezžične komunikacije med Afriko in Evropo. Pridružil se mu je tudi Ljubljančan Leo Poljanec. Med bivanjem v Afriki sta Codelli in Leo Poljanec načrtno fotografirala gradnjo radiotelegrafske postaje v Kamini blizu današnjega mesta Atakpame. Posebno pozornost pa pritegnejo fotografije o snemanju filma z naslovom »Bela boginja iz Wangore«. Po dosedanjih raziskavah je to prvi igrani film posnet v Afriki. Codelli je financiral vse stroške snemanja filma, ki so ga snemali po priredbi scenarija njegove mame Rozalije. Filmski ekipi se je pridružil tudi Poljanec, saj je v filmu dobil stransko vlogo. Film je bil posnet leta 1914, po letu 1925 za njim izgine vsaka sled. Zato so ohranjene fotografije v SEM – hranijo okoli šesto fotografij »Togo album 1911-1914« - še toliko bolj dragocen vir za svetovno zgodovino filma in pomemben spomin na slovenski prispevek k filmski ustvarjalnosti.  
Anton Codelli - Fotografski album iz Toga vpisan na Nacionalno listo Unesco Spomin sveta

Anton Codelli - Fotografski album iz Toga vpisan na Nacionalno listo Unesco Spomin sveta

SEM, 28. oktober 23. oktobra 2025 je bila v Narodnem muzeju Slovenije slavnostna podelitev listin za vpis na Nacionalno listo Unesco Spomin sveta. Med desetimi novimi vpisi je tudi Anton Codelli, Fotografski album iz Toga, 1911-1914 iz Slovenskega etnografskega muzeja. Listino je prevzel direktor SEM Blaž Verbič, skrbnik fotografskega albuma pa je dr. Marko Frelih, kustos za afriške in ameriške zbirke v SEM.  Iz utemeljitve: Slovenski izumitelj baron Anton Codelli je še danes znan po številnih mednarodnih patentih, bil je pionir pri razvoju prenosa slike na daljavo. Leta 1911 je nemško podjetje Telefunken povabilo Codellija k sodelovanju pri enem najzahtevnejših projektov v zgodovini telegrafije – vzpostavitev brezžične komunikacije med Afriko in Evropo. Pridružil se mu je tudi Ljubljančan Leo Poljanec. Med bivanjem v Afriki sta Codelli in Leo Poljanec načrtno fotografirala gradnjo radiotelegrafske postaje v Kamini blizu današnjega mesta Atakpame. Posebno pozornost pa pritegnejo fotografije o snemanju filma z naslovom »Bela boginja iz Wangore«. Po dosedanjih raziskavah je to prvi igrani film posnet v Afriki. Codelli je financiral vse stroške snemanja filma, ki so ga snemali po priredbi scenarija njegove mame Rozalije. Filmski ekipi se je pridružil tudi Poljanec, saj je v filmu dobil stransko vlogo. Film je bil posnet leta 1914, po letu 1925 za njim izgine vsaka sled. Zato so ohranjene fotografije v SEM – hranijo okoli šesto fotografij »Togo album 1911-1914« - še toliko bolj dragocen vir za svetovno zgodovino filma in pomemben spomin na slovenski prispevek k filmski ustvarjalnosti.  
Odprtje razstave Srebrni vrt / Silver Garden: Kolodijske fotografije Emilije Petrauskienė

Odprtje razstave Srebrni vrt / Silver Garden: Kolodijske fotografije Emilije Petrauskienė

SEM, 21. oktober ― Sporočilo za javnost  Slovenski etnografski muzej                          Ljubljana, 29. september 2025 Slovenski etnografski muzej v sodelovanju z Muzejem Velenje in Veleposlaništvom Litve v Avstriji v soboto, 4. oktobra 2025, ob 16.00, odpira razstavo Srebrni vrt / Silver Garden: Kolodijske fotografije Emilije Petrauskienė in vabi na srečanje s fotografinjo. Razstava bo na ogled do 15. februarja 2026. Razstava fotografij v tehniki mokrega kolodija predstavlja delo litovske fotografinje Emilije Petrauskienė. V sodobnem času prevlade digitalne fotografije se ta tehnika vrača kot izrazno sredstvo v umetniški fotografiji in je cenjena predvsem zaradi izrazitih detajlov. Avtorja razstave v SEM sta Miha Špiček in Blaž Verbič. Srebrni vrt / Silver Garden je projekt, ki ga Emilija Petrauskienė ustvarja že več let. Gre za nekakšno rekonstrukcijo vrta iz njenega otroštva, ustvarjeno na mokri kolodijski plošči. Naslov projekta izhaja iz fotografske tehnike, pri kateri se uporablja srebro. Tehnika mokrega kolodija je dolg fotografski proces, ki v umetniškemu smislu daje podobam občutek sentimentalnosti, ujet vtis začasnosti in preteklosti ter poudarja njihovo grafično teksturo. Rezultat je podoben grafiki in litografiji, kompozicije pa spominjajo na stare herbarije. Na tovrsten način ustvarjene fotografije so lahko izjemno zanimiv muzejski medij, ki daje občutek ujete preteklosti z veliko mero natančnosti, dokumentarnosti, sporočilnosti in avtentičnosti. Na razstavi so na ogled fotografije rastlin (cvetlice, zelišča, sadje in zelenjava), ki jih je avtorica posnela v svoji domači Litvi in na Grilovi domačiji pri Velenju. Alkimija mokrega kolodija Slovenski etnografski muzej z razstavo širi znanje o že skoraj pozabljeni fotografski tehniki mokrega kolodija, ki predstavlja enega najbolj čarobnih, skoraj alkimističnih postopkov v zgodovini fotografije. Odkril jo je Anglež Frederick Scott Archer leta 1851. Celoten fotografski postopek za pripravo mokrih plošč je zelo za
še novic