SEM začasno zapira svoja vrata

SEM, 23. oktober ― Spoštovane obiskovalke, spoštovani obiskovalci, Slovenski etnografski muzej zaradi ukrepov za preprečevanje koronavirusa od 24. oktobra 2020 pa do preklica zapira svoja vrata za obiskovalce. V soboto,  24. 10. 2020 začne veljati Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 152/20), ki določa, »da se z namenom, da se omeji gibanje prebivalstva in zaradi zajezitve in obvladovanja epidemije COVID-19, začasno prepoveduje med drugim tudi ponujanje kulturnih in kinematografskih storitev neposredno potrošnikom na območju Republike Slovenije.« Muzejska knjižnica in dokumentacija zaradi epidemioloških razmer delujeta "brezstično". Knjižnično gradivo lahko naročite po elektronski pošti (knjiznica@etno-muzej.si) ali telefonu v času uradnih ur knjižnice (01 300 87 65 ali 01 300 87 65). Dokumentacijsko gradivo pa naslov miha.spicek@etno-muzej.si (01 300 87 33) ali pa blaz.verbic@etno-muzej.si (01 300 87 39). Več informacij na podstraneh knjižnice in dokumentacije. Spremljate nas lahko na naši spletni strani, na Facebooku, Instagramu in Twitterju. Dosegljivi smo na e-naslovu: etnomuz@etno-muzej.si. Upamo, da se kmalu spet vidimo, ostanite zdravi! Dr. Tanja Roženbergar, v.d. direktorice
Objava petih vicev petinštiridesetega izbora

SEM, 23. oktober ― Uredniški odbor je izbral petinštirideseti niz najboljših vicev, ki jih zbiramo v okviru našega poziva: Končno mi bo ratal položaj 69 enkrat probat… Ob 6 vstanem in ob 9 grem spat. Če prideš zvečer, moraš ostat do jutra. Zaradi prepovedi zbiranja oseb so prepovedane vse pravljice z več kot petimi liki: Sneguljčica in sedem palčkov, Volk in sedem kozličkov ter Ali Baba in 40 razbojnikov – epidemiološko sprejemljivi so le še Trije prašički. Sem vprašala policista, če lahko plišastega psa sprehajam po 21h? Pa je rekel, da lahko, ker pasma ni važna. Sedaj, ko je zdravstvo tako nedostopno, si lahko sami naredite osnovno diagnostiko! Polulajte se v grmovje: Če gredo gor mravlje – sladkorna. Če gredo muhe – vnetje. Če hitro izpareva – preveč soli. Če smrdi po mesu – holesterol. Če si pozabil sleči spodnjice – Alzheimer, če jih nisi uspel sleči - Parkinson. Če ne zavohaš urina – KORONA! Seznam vseh izbranih vicev

SEM, 20. oktober ― Sporočilo za javnost Slovenski etnografski muzej                         Ljubljana, 20. oktober 2020 Nova razstava Slovenskega etnografskega muzeja o popotnici Almi M. Karlin umetnice Huiqin Wang Slovenski etnografski muzej kot varen prostor za kulturni stik in stik z dediščino ostaja odprt za obiskovalce in vabi na svoje razstave – nove in stalne. Od četrtka, 22. oktobra 2020 popoldan bo muzej odprl vrata umetniškim interpretacijam Huqin Wang na razstavi ALMA POTUJE OKROG SVETA NAPREJ. Z razstavo se SEM spominja 101. obletnice odhoda Alme M. Karlin na osemletno potovanje po svetu. Načrtovanega odprtja razstave v danem času ni mogoče izvesti, razstava pa je za individualni obisk odprta v delovnem času muzeja (torek – petek, 10.00 – 18.00) vse do decembra 2020. Razstava v SEM je nastala na pobudo Huiqin Wang, v Sloveniji uveljavljene kitajske slikarke. Almino potovanje po svetu je Wangova v svojem izvirnem slikarskem slogu interpretirala s serijo slik, od katerih so izbrane med njimi dobile svoje mesto v slikanici Mala Alma na veliki poti (idejna zasnova Huiqin Wang, besedilo Milan Dekleva, ilustracije Huqin Wang in Luka Seme), ki je v letu 2020 izšla pri založbi Mladinska knjiga. Na razstavi je predstavljenih 20 njenih slik, spremlja pa jo kratek video z branimi zgodbicami o Almi v slovenskem in kitajskem jeziku. S to razstavo slik Huiqin Wang, in s slikanico, namenjeno predvsem otrokom, se tako Alma zopet podaja v širni svet, ki naj jo spoznava. Hiuqin Wang so doslej pri njenem umetniškem ustvarjanju med drugim navdihovale življenjske zgodbe svetovljanov kot so jezuit, misijonar in matematik Ferdinand Avguštin Hallerstein, trgovec in svetovni popotnik Marco Polo ter slikar Giuseppe Castiglione in njihova srečevanja s Kitajsko. Že vrsto let jo vznemirja tudi  Alma M. Karlin kot svetovna popotnica, ustvarjalka in ženska. Nenazadnje je bil Almin edini zaročenec Kitajec, s katerim sta med prvo svetovno vojno obiskala njeno mamo v Celju. Wangova je letos pri
Muzej je varen prostor

SEM, 19. oktober ― Muzej je varen prostor Varen prostor zaradi naše skrbi do obiskovalcev in gradiva, ki nam je predano v zaupanje. Varen prostor zaradi razsežnih razstavnih površin, ki omogočajo medsebojno varno razdaljo. Varen prostor za lepo, izjemno, dragoceno, originalno. Varen prostor učenja, spoznavanja, naših spominov in načrtov za prihodnost. Varen prostor za dostojanstven  kulturni stik v nevarnem času. Spremljajte nas na družbenih omrežjih in drugih digitalnih medijih. Vabljeni! dr. Tanja Roženbergar, v.d. direktorice in ekipa Slovenskega etnografskega muzeja
Spletna stran VAZ - Vzhodnoazijske zbirke v Sloveniji je odprta

SEM, 14. oktober ― Spletna stran VAZ - podatkovna baza vzhodnoazijskih predmetov iz različnih slovenskih muzejev in institucij, v katero je vključen tudi Slovenski etnografski muzej, je na voljo in je odprta za javnost od 8. oktobra 2020 naprej. Spletna stran VAZ prvič na nacionalni ravni povezuje raznolike predmete vzhodnoazijskega porekla in omogoča dostopnost teh predmetov širši javnosti. Virtualno obuja v življenje vrsto zanimivih in navdihujočih predmetov, njihove zgodbe in zgodbe njihovih lastnikov, ki so se iz najrazličnejših vzrokov v zadnjih dveh stoletjih podali v Vzhodno Azijo oziroma na kakršenkoli drugačen način pridobili te predmete. Za namene raziskovanja, izobraževanja ter informiranja je sedaj omogočeno dostopanje do podatkov o predmetih, fotografijah in drugem gradivu na enem mestu iz naslednjih muzejev:   Slovenski etnografski muzej: Zbirka Ivana Skuška ml. (največja zbirka kitajskih predmetov v Sloveniji) Pokrajinski muzej Celje: Zbirka Alme Karlin in Zbirka predmetov iz Azije in Južne Amerike, Narodni muzej Slovenije: Zbirka vzhodnoazijske keramike, Pomorski muzej »Sergej Mašera« Piran: Zbirka Ivana Koršiča. Spletna stran VAZ je nastala v okviru v okviru projekta Vzhodnoazijske zbirke v Sloveniji: vpetost slovenskega prostora v globalno izmenjavo predmetov in idej z Vzhodno Azijo (št. J7-9429), ki ga izvaja Oddelek  za azijske študije FF UL v sodelovanju s Slovenskim etnografskim muzejem in Znanstveno-raziskovalnim središčem Koper. Pri projektu sodelujejo tudi Narodni muzej Slovenije, Pokrajinski muzej Celje in Pomorski muzej »Sergej Mašera« Piran. Projekt financira Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS). Projekt vodi: Oddelek za azijske študije Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani

Objava petih vicev štiriinštiridesetega izbora

SEM, 10. oktober ― Uredniški odbor je izbral štiriinštirideseti niz najboljših vicev, ki jih zbiramo v okviru našega poziva: Ne dovolite, da vam ob vstopu v trgovino merijo temperaturo.. s tem vam brišejo spomin!! Evo.. js sm šel danes po kruh, mleko, puter pa krompir in prišel domov z dvema gajbama piva!! Potnik na avtobusu: "zakaj bi moral nositi masko, ce deluje tvoja?" Voznik avtobusa: hmm dobra logika *ugasne sprednje luči avtobusa* Potnik: "kaj za vraga delas, zunaj je tema !" Voznik avtobusa: "Chill out, saj imajo drugi vklopljene" Včeraj v gostilni gost pade s stola pod mizo. Vsi smo na začetku mislili, da je COVID19. Ni bil. Bil je STOCK84! Ravnokar so me obvestili, da sem pozitiven na Covid – 19 test. Kdor mi ne pošlje 20€, bo moral v karanteno, ker bom rekel, da smo bili v tesnih stikih. Pa lep pozdrav! Who led the digital transformation of your company?     CEO     CTO     COVID-19 (Prevod: Kdo je vodil digitalno preobrazbo vašega podjetja?     Predsednik uprave     Direktor informacijske tehnologije     Covid 19) Seznam vseh izbranih vicev

Valvasorjeva nagrada za življenjsko delo za leto 2019

SEM, 29. september ― Sporočilo za javnost Slovenski etnografski muzej                         Ljubljana, 28. september 2020 Valvasorjeva nagrada za življenjsko delo za leto 2019 v roke muzejske svetnice Slovenskega etnografskega muzeja Danes je v Muzeju novejše zgodovine Slovenije potekala podelitev Valvasorjevih odličij za izjemne dosežke na področje muzealstva, ki jih podeljuje Slovensko muzejsko društvo, in Nagrade ICOM Slovenija za mednarodno mreženje, ki jih podeljuje Društvo ICOM - Slovenski odbor. Z veseljem sporočamo, da je Valvasorjevo nagrado za življenjsko delo prejela naša kolegica Nina Zdravič Polič, muzejska svétnica, vodja muzejske programske dejav-nosti in Službe za komuniciranje SEM, ki je s svojim interdisciplinarnim delovanjem v slovenskem muzejskem prostoru pionirsko razvijala in uveljavila celovito komunici-ranje od njegovih začetkov. Kot je zapisala Komisija za podeljevanje Valvasorjevih nagrad, priznanj in diplom: “Poslanstvo muzejske svétnice Nine Zdravič Polič je teoretično in praktično opredmetenje komunikacije marketinga v slovenskih muzejih, zlasti Slovenskega etnografskega muzeja, v katerem je delovala več kot dvajset let. Osrednje načelo njenega strokovnega delovanja je zastopanje slovenske kulturne dediščine v mednarodni areni in prenos vedenj o svetovnih muzejskih trendih v slovenski muzejski prostor. S svojimi muzejskimi projekti, vpetimi v mednarodni prostor, je vsakokrat preizpraševala aktualna globalna vprašanja človeštva, pri čemer je sprožala razpravo in razmislek na lokalni ravni. S svojo prodornostjo in strokovno širino je tako pomembno pripomogla k osmislitvi družbene vloge muzejev v Slovenij.” Razen tega sporočamo, da je častno Valvasorjevo priznanje prejela Mateja Logar, hči dr. Borisa Kuharja, nekdanjega direktorja SEM, ki je Kuharjevo zapuščino podarila Slovenskemu etnografskemu muzeju. Muzej je z donacijo pridobil številne terenske zapiske in fotografije, filmsko gradivo, strokovno knjižnico ter predmete iz Afrike in Azije. Konta

Valvasorjeva nagrada za življenjsko delo

SEM, 29. september ― Sporočilo za javnost Slovenski etnografski muzej                         Ljubljana, 28. september 2020 Valvasorjeva nagrada za življenjsko delo v roke muzejske svetnice Slovenskega etnografskega muzeja Danes je v Muzeju novejše zgodovine Slovenije potekala podelitev Valvasorjevih odličij za izjemne dosežke na področje muzealstva, ki jih podeljuje Slovensko muzejsko društvo, in Nagrade ICOM Slovenija za mednarodno mreženje, ki jih podeljuje Društvo ICOM - Slovenski odbor. Z veseljem sporočamo, da je Valvasorjevo nagrado za življenjsko delo prejela naša kolegica Nina Zdravič Polič, muzejska svétnica, vodja muzejske programske dejav-nosti in Službe za komuniciranje SEM, ki je s svojim interdisciplinarnim delovanjem v slovenskem muzejskem prostoru pionirsko razvijala in uveljavila celovito komunici-ranje od njegovih začetkov. Kot je zapisala Komisija za podeljevanje Valvasorjevih nagrad, priznanj in diplom: “Poslanstvo muzejske svétnice Nine Zdravič Polič je teoretično in praktično opredmetenje komunikacije marketinga v slovenskih muzejih, zlasti Slovenskega etnografskega muzeja, v katerem je delovala več kot dvajset let. Osrednje načelo njenega strokovnega delovanja je zastopanje slovenske kulturne dediščine v mednarodni areni in prenos vedenj o svetovnih muzejskih trendih v slovenski muzejski prostor. S svojimi muzejskimi projekti, vpetimi v mednarodni prostor, je vsakokrat preizpraševala aktualna globalna vprašanja človeštva, pri čemer je sprožala razpravo in razmislek na lokalni ravni. S svojo prodornostjo in strokovno širino je tako pomembno pripomogla k osmislitvi družbene vloge muzejev v Slovenij.” Razen tega sporočamo, da je častno Valvasorjevo priznanje prejela Mateja Logar, hči dr. Borisa Kuharja, nekdanjega direktorja SEM, ki je Kuharjevo zapuščino podarila Slovenskemu etnografskemu muzeju. Muzej je z donacijo pridobil številne terenske zapiske in fotografije, filmsko gradivo, strokovno knjižnico ter predmete iz Afrike in Azije. Kontakt: Služba za

Od hiše do hiše skozi prosto in čas, fotografije iz zbirk Slovenskega etnografskega muzeja

SEM, 25. september ― V okviru letošnjih prireditev Dnevi evropske kulturne dediščine in Teden kulturne dediščine s skupnim naslovom Spoznaj? Varuj! Ohrani. Grajžarjeva galerija iz Štanjela v sodelovanju s Slovenskim etnografskim muzejem predstavlja fotografije Štanjela iz obdobja 1922−1969. Izbrane fotografije so iz treh zaokroženih fotografskih zbirk muzeja: iz zbirke fotografij Vena Pilona, zbirke fotografij Tiskovnega urada in zbirke fotografij Kraška hiša. Razstavo spremlja zloženka z izborom razstavljenih fotografij. Obiskovalce vabi, da se po ogledu razstave sprehodijo po Štanjelu in z zloženko v roki poiščejo motive s fotografij ter primerjajo nekdanjo podobo stavb in ulic z njihovim današnjim videzom. Hkrati lahko odgovarjajo na zastavljena vprašanja in na koncu poiščejo pravilno rešitev. Fotografije Štanjela iz zbirke SEM

Jesenske počitnice v Slovenskem etnografskem muzeju v družbi Botre Smrti

SEM, 25. september ― Dragi otroci, preživite čas med krompirjevimi počitnicami v našem muzeju. Skupna tema vseh treh druženj bo ljudsko izročilo in Botra Smrt, ki je lahko šaljiva, razigrana in barvita, takšna, kot je morda sploh ne poznamo. Nenavadno? Pridite in se o tem sami prepričajte. Torek, 27. oktober 2020, 10.00 – 12.00''Narobe svet'' ali kako so živali nesle lovca pokopat Kaj v resnici pomeni, če sova ponoči skovika? Je to res slabo znamenje? Kaj se zgodi, če nekdo umre? Kako se ga spominjamo? Kaj pa če je umrli prav tisti lovec iz ljudske balade, ki je s puško nagajal gozdnim živalim? Ali ste že slišali, kako so ga živali nekega dne ugnale in kakšno so mu zagodle? Slišali boste marsikatero šaljivo, na koncu pa si boste poslikali svojo panjsko končnico, ki vas bo spomnila, da je svet včasih lahko obrnjen na glavo. Sreda, 28. oktober 2020, 10.00 – 12.00Praznovanje Dneva mrtvih v Mehiki Pisano cvetje, hrana in pijača, vesela glasba in nasmejani ljudje… Je to poroka? Ne, v Mehiki se pripravljajo na veliko praznovanje Dneva smrti ali spominjanja umrlih. Kako se pri nas spominjamo tistih, ki so zapustili naš svet? Jim kaj podarimo? Spoznali bomo mehiške šege in navade ob tem prazniku in se z njimi veselili življenja. Na koncu bomo izdelali prav posebne ''svečke'', ki bodo lahko 1. novembra na grobovih poskrbele za spominek tistim, ki jih ni več med nami.  Da bomo skrbni do narave, bodo ''svečke'' ekološke. Četrtek, 29. oktober 2020, 16.30 – 17.30Pravljična poPOTnica, pripovedovanje za družine Pisani raj in temačno podzemlje, varuhi onstranstva, nenavadna bitja in čudežna doživetja… Ste dovolj pogumni za vstop v prostrani svet ljudskih zgodb, kjer je vse mogoče? Pridite in prisluhnite zgodbam, a le, če si upate. Kdo ve, morda boste izvedeli tudi, če se da ugnati Botro Smrt. Da se v domišljijski svet ne boste podali sami, toplo vabljeni tudi vaši starši. Za oživitev zgodb bosta poskrbeli pripovedovalka Špela Regulj in glasbena ustvarjalka Anja Koren Usenik. Cena posameznega
Jesenske počitnice v SEM, delavnice za otroke