Vabilo k oddaji predlogov za nagrado in priznanje Vladimirja Kralja

Borštnikovo srečanje, 25. november ― Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije (DGKTS) objavlja vabilo k oddaji predlogov za: - nagrado Vladimirja Kralja za življenjsko delo in - priznanje Vladimirja Kralja za kritiške in teatrološke dosežke v zadnjih dveh letih. Priznanje in nagrada Vladimirja Kralja se podeljujeta za dosežke na področju kritiškega, teatrološkega, dramaturškega, uredniškega ter drugega dejavnosti društva ustreznega strokovnega dela na področju uprizoritvenih umetnosti. Priznanje Vladimirja Kralja se podeljuje vsaki dve leti za kritiško in teatrološko delo v zadnjih dveh letih (od 1. januarja prvega leta do 31. decembra drugega leta), ne glede na to ali gre za mlade ali že uveljavljene kritike in teatrologe. Nagrada Vladimirja Kralja za življenjsko delo se podeljuje priložnostno, najpogosteje pa vsaki dve leti. Kandidate za priznanje in nagrado Vladimirja Kralja lahko predlagajo posamezniki in pravne osebe s področja uprizoritvenih umetnosti: DGKTS, ZDUS, institucionalna in neinstitucionalna gledališča, zavodi in inštituti s področja uprizoritvenih umetnosti in druga sorodna stanovska društva ter AGRFT. Prav tako lahko kandidate predloži komisija za podelitev nagrade in priznanja. Vsak predlagatelj lahko poda največ dva predloga za priznanje Vladimirja Kralja za kritiško in teatrološko delo v preteklih dveh letih in največ en predlog za nagrado Vladimirja Kralja za življenjsko delo. Prijava mora vsebovati s strani predlagatelja podpisan strokovno utemeljen predlog za nagrado ali priznanje Vladimirja Kralja. Priznanje in nagrada se med seboj ne izključujeta. Nominacija in prejem priznanja ali nagrade nista vezani na članstvo v DKGTS. Predloge nominacij za podelitev nagrade Vladimirja Kralja za življenjsko delo ter priznanja Vladimirja Kralja za kritiške in teatrološke dosežke v zadnjih dveh letih pošljite do vključno 31. decembra 2019 s priporočenim pismom na naslov: Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije, Mestni trg 17, 1000 Ljubljan

Nagrade 54. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 27. oktober ― NAGRADE IN UTEMELJITVE 54. FESTIVALA BORŠTNIKOVO SREČANJE Umetniški direktor Aleš Novak Selektor Matjaž Zupančič Strokovna žirija Uršula Cetinski (predsednica), Andreja Kopač, Aldo Milohnić, Dora Ruždjak Podolski, Giorgio Ursini Uršič Zaključno mnenje žirije o 54. Festivalu Borštnikovo srečanje Gledališče je umetnost, ki ima v Sloveniji dolgo in častitljivo tradicijo. Razpira pomembna bivanjska in družbena vprašanja, kar je seveda obarvano s posebnostmi prostora, v katerem je. Kljub temu na odrih po Sloveniji nastajajo predstave, ki navdihujejo in vznemirjajo tudi gledalce in strokovno javnost po vsem svetu. Po čem si bomo zapomnili 54. Festival Borštnikovo srečanje? V predstavah, ki smo jih videli, ne moremo prezreti dejstva, da slovensko gledališče ni ustvarjalno področje, ki ga slovenska družba navdušeno podpira. Kot gledalci seveda vsakič, ko obiščemo gledališče, pričakujemo vznemirljivo doživetje, ki bogati življenje. Po drugi plati pa smo precej zadržani v trenutku, ko je gledališko ustvarjanje potrebno tudi v resnici podpreti. Če pogledamo evropski gledališki zemljevid, za našo državo ne moremo trditi, da je obljubljena dežela. Tudi predpisani modeli, v katerih ustvarjajo gledališki zavodi in neodvisne skupine, so ustvarjanju prej v breme kot v prid. Te razmere lahko razberemo tudi v predstavah letošnjega tekmovalnega programa. Povedano malo bolj po domače: trata je čisto drugače pokošena, kadar imamo res dobro kosilnico. Zato je izjemno vzpodbudna ustvarjalna moč igralk in igralcev vseh generacij, od najmlajših, ki so šele končali umetniško akademijo, do prekaljenih gledaliških mačk in mačkov. Igralke in igralci, ki so nastopili na letošnjem Festivalu Borštnikovo srečanje, so pokazali dobro obvladovanje različnih tehnik igre, gledaliških žanrov in pristopov, ki so jih obarvali s posebnostmi lastne osebnosti. V predstavah letošnjega festivala ni mogoče prezreti cele vrste dobrih igralskih vlog, med njimi tudi presežnih.

Od klasike do tehnoburleske

Borštnikovo srečanje, 27. oktober ― Festivalska sobota je v dopoldanskih urah ponudila Rajzefirbčno KulTuro z vinom, Alma mater Europaea – Akademija za ples je pripravila okroglo mizo Baletno izobraževanje v Sloveniji od predšolske vzgoje do II. bolonjske stopnje. Gledališki večer smo začeli z zadnjo tekmovalno predstavo Macbeth v izvedbi SNG Nova Gorica; sledil je pogovor z ustvarjalci predstave. V Lutkovnem gledališču Maribor sta s predstavo Kraljica mati gostovala Gledališče Koper in Mestno gledališče Ptuj. S predstavo Overload/Preobremenitev italijanskega umetniškega ansambla Sotterraneo smo zaključili letošnji obsežni mednarodni program. Za konec dneva pa smo se na Malem odru Narodnega doma zabavali ob tehnoburleski Tatovi podob; produkcija Emanat v sodelovanju s Klubom Gromka in Masko Ljubljana. Več utrinkov v foto galeriji. 

Uvod v zadnji festivalski vikend

Borštnikovo srečanje, 25. oktober ― Festival je včeraj gostoval v Umetnostni galeriji Maribor, kjer je bila v dveh terminih na ogled tekmovalna predstava REKA, REKA/ Syntapiens::IZ v produkciji Zavoda Delak in režiji Dragana Živadinova. Ogledalo si jo je okoli sto obiskovalcev. V Stari dvorani SNG Maribor smo gostili predzadnjo tekmovalno predstavo Ljudomrznik SLG Celje. Na Tribuni na Velikem odru pa smo videli lutkovni balet Posvetitev pomladi v produkciji Lutkovnega gledališča Ljubljana. V Minoritski cerkvi je bil na sporedu vizualno-performativni projekt Georges, ki sta ga ustvarili koreografka Mylène Benoit in lutkovna umetnica Julika Mayer, na Malem odru SNG Maribor pa je s predstavo Deklica s strunami svoje gostovanje zaključila SNG Drama Ljubljana. Več utrinkov v foto galeriji. 

Občinstvo polni dvorane do zadnjega kotička

Borštnikovo srečanje, 25. oktober ― V četrtek, 24. oktobra, smo v Vetrinjskem dvoru v sodelovanju z Društvom gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije organizirali mednarodno konferenco Formatirati kritiko; za dopoldanski del so referate pripravili naši tuji gostje: Una Bauer, Diana Damian Martin, kolektiv Nezavisna kritika, v popoldanskem delu pa so sodelovali še Andreja Kopač, Alma R. Selimović, Rok Vevar, Klara Drnovšek Solina in Maša Radi Buh. V nadaljevanju festivalskega tekmovalnega programa smo si ogledali predstavo Mestnega gledališča ljubljanskega Tih vdih, na odru Lutkovnega gledališča Maribor pa plesno-gledališki performans Razgaljeno. Tudi V imenu matere SNG Drame Ljubljana je bila del tekmovalne selekcije, nekaj minut po polnoči je predstavi sledil še pogovor z ustvarjalci, do zadnjega kotička poln avditorij pa bil tudi na drugi izvedbi predstave Ali: Strah ti pojé dušo v industrijskem kompleksu na Teznu.  Več utrinkov v foto galeriji. 

Delovna akcija med odmorom

Borštnikovo srečanje, 24. oktober ― Ob Dnevu slovenskih gledaliških ustvarjalcev smo z Združenjem dramskih umetnikov Slovenije izvedli javni posvet o položaju igralcev in ukrepih za izboljšanje pogojev dela gledaliških ustvarjalcev, ki se ga je v uvodnem delu udeležil tudi minister za kulturo Zoran Poznič, Ministrstvo za kulturo pa je pri nas pripravilo srečanje direktorjev javnih zavodov s področja kulture. Udeleženci obeh dogodkov so si ogledali fotografski razstavi Portreti in Zaodrje ter dokumentarni film o delu gledališkega režiserja Tomija Janežiča: La cura del teatro. Na Gorazdovem vlaku, ki je zjutraj peljal iz Ljubljane v Maribor, se je potnikom pridružila festivalska peterica mladih in jih vabila k različnim aktivnostim. Na Tribuni na Velikem odru smo si ogledali Izumitelj na zemlji, s katero Anton Podbevšek Teater obeležuje 120. obletnico rojstva Antona Podbevška. V Lutkovnem gledališču Maribor smo gostili plesno-glasbeni dogodek Žigana Krajnčana in Gašperja Kunška Alien Express: Drugi let, ki je izvajalcema prinesla nagrado Ksenije Hribar za najperspektivnejša plesalca in povabilo v mednarodno mrežo Aerowaves. V festivalsko prizorišče smo spremenili TAM-ovo kotlovnico na Teznu, gostovanje uprizoritve SNG Drama Ljubljana Ali: Strah ti pojé dušo v zapuščeni industrijski hali je bila svojevrstno doživetje tako za gostujočo ekipo kot za gledalce. Večer se je zaključil s stoječimi ovacijami in pogovorom po predstavi. Več utrinkov v foto galeriji. 

Jami, Jami - super funny

Borštnikovo srečanje, 22. oktober ― Festivalsko občinstvo si je v torek, 22. oktobra, v Lutkovnem gledališču Maribor ogledalo več krat nagrajeno predstavo Bitef teatra Beograd Jami distrikt v režiji Kokana Mladenovića. Zaradi bolezni v ansamblu je žal odpadla predstava Pljuča v izvedbi SNG Drama Ljubljana, festival je tudi letos obiskala skupina 45 dijakov iz Ljubljane, ki so si pod vodstvom mentorice Andreje Kopač ob večerni predstavi ogledali tudi razstavo scenografije Prostor v prostoru, fotografsko razstavo Portreti ter dokumentarni film o delu režiserja Tomija Janežiča: La cura del teatro. Prešernovo gledališče Kranj se je v tekmovalnem programu predstavilo s predstavo Ob zori v režiji Žige Divjaka, večer smo zaključili s pogovorom z ustvarjalci predstave.   Več utrinkov v foto galeriji. 

Borštnikovo se preveša v drugo polovico

Borštnikovo srečanje, 22. oktober ― Nov festivalski teden smo začeli z zaključnim srečanjem udeležencev Evropskega regionalnega sveta Mednarodnega gledališkega inštituta, ki smo ga gostili zadnje tri dni.V Lutkovnem gledališču Maribor smo si ogledali Song Male Kline. Na sporedu sta bili dve tekmovalni predstavi: Nasprotje stvari Slovenskega mladinskega gledališča in Somrak bogov Drame SNG Maribor. Na Malem odru pa smo uživali v stvaritvi Katalonec, s katero je gostovala hrvaška umetniška organizacija RUPER in Teater&TD. Več utrinkov v foto galeriji. 

Odpovedana predstava

Borštnikovo srečanje, 22. oktober ― Uprizoritev Pljuča v produkciji SNG Drama Ljubljana, ki je na programu Festivala Borštnikovo srečanje, danes, v torek, 22. oktobra ob 19. uri na Malem odru SNG Maribor, zaradi bolezni v igralskem ansamblu žal odpade. Več informacij na blagajni SNG Maribor.

Za nami sta najdaljša tekmovalna uprizoritev in solo performans Iva Dimčeva

Borštnikovo srečanje, 21. oktober ― V nedeljo je bila na ogled najdaljša uprizoritev v letošnjem festivalskem programu še ni naslova Slovenskega mladinskega gledališča v režiji Tomija Janežiča, ki je z odmori trajala slabih enajst ur, gledalci pa so se selili med dvema prizoriščema. V večernih urah je sledil pogovor z režiserjem in ustvarjalci, ki ga je vodila Alja Lobnik. Delovno so dan preživeli tudi udeleženci mednarodne konference ERC ITI in študenti, ki so se udeležili delavnice Notranja gesta, ki sta jo pripravila Ozren Prohić in Tomislav Pavković iz Akademije dramskih umetnosti Zagreb. Na Malem odru smo videli produkcijo študentov AGRFT Otroci na oblasti, napovedana produkcija Stadion Olympia pa je bila zaradi bolezni v ansamblu odpovedana. Na odru Lutkovnega gledališča Maribor smo si ogledali šesto avtorsko predstavo kolektiva Beton Ltd. Grosse Erwartungen / Velika pričakovanja; razprodana je bila že pred nekaj dnevi, podobno kot ostali festivalski dogodki. V edinstvenem ambientu Minoritske cerkve smo za zaključek prvega festivalskega vikenda gostili bolgarskega koreografa in performerja Iva Dimčeva s solo performansom  The Live Concert, ki mu je prisluhnilo okoli dvesto poslušalcev. Utrinke si oglejte v foto galeriji. 

Mednarodni festivalski vikend

Borštnikovo srečanje, 20. oktober ― Gostovanje gledališča Gecko smo, v soboto, 19. oktobra, dopolnili s pogovorom o otvoritveni predstavi Poroka. Osnovnošolce smo v sodelovanju z Umetnostno galerijo Maribor in projektom Prvi prizor popeljali po razstavi Prostor v prostoru in jim v SNG Maribor pripravili gledališki labirint. Festivalski gostje so se skupaj z Rajzefibrom sprehodili po mariborskih ulicah, študenti gledaliških akademij pa so se množično udeležili praktičnega seminarja Geckovski svet, ki ga je izvedel umetniški ansambel Gecko. Na uvodnem srečanju smo pozdravili okoli 35 udeležencev Evropskega regionalnega sveta Mednarodnega gledališkega inštituta ITI. V medetaži SNG Maribor smo predvajali dokumentarni film La cura del teatro ter se pogovarjali z ustvarjalci. Nik Škrlec se je lotil besedila Beli zajec, rdeči zajec, udeleženci projekta Shifting Baselines so se spopadli z izkustvenim gledališčem. Mesto žensk je gostovalo s produkcijo Sine, zelo dejavni pa so bili študenti gledaliških akademij. Zagrebški so na Komornem odru, kljub poškodbi ene od nastopajočih, odigrali predstavo Sen kresne noči, nato pa so se pridružili kolegom iz Moskve in Ljubljane in izvedli še projekt Minutna drama. Prvi festivalski vikend je prinesel tudi prvo tekmovalno predstavo.V razprodani Stari dvorani so pod režijsko taktirko Nine Rajić Kranjac "leteli" igralci Mestnega gledališča ljubljanskega s Kresnicami. Več v foto galeriji. 

Slovesno smo odprli festival

Borštnikovo srečanje, 20. oktober ― Petek smo začeli z delavnico Ekaterine G. Nikolajeve iz Ruskega gledališkega inštitut GITIS, Moskva (RU), ki je študente gledaliških akademij vodila skozi osnovni igralski trening po sistemu Stanislavskega. Na Malem odru SNG Maribor je študentka Tina Resman izvedla gledališki eksperiment Beli zajec, rdeči zajec, drugo polovico dneva pa smo namenili slovesni otvoritvi festivala. V razstavišču Vetrinjski smo, ob prisotnosti fotografa Primoža Korošca in nekaterih prejemnikov Borštnikovega prstana, odprli razstavo Portreti, ki jo spremlja tudi izzid publikacije Poklòn/A Tribute. Nadaljevali smo z vodenim ogledom razstave razvoja slovenske scenografije Prostor v prostoru v Studiu UGM, vrhunec otvoritvenega večera pa je bila predstava Poroka umetniškega ansambla Gecko. Gostovanje smo organizirali s podporo British Council v Ljubljani, stoječe ovacije pa so pospremile igralce v zaodrje.  Več v foto galeriji.   

Študenti preplavili festival

Borštnikovo srečanje, 18. oktober ― V četrtek, 17. 10. 2019, smo na festivalu pozdravili več kot sto študentov treh gledaliških akademij, ljubljanske, zagrebške in moskovske GITIS. Za uvod so se udeležili delavnice pod vodstvom Borisa Ostana, na kateri so s pomočjo nevtralne maske raziskovali ritme živega in neživega sveta okrog in v nas. Z gledališkim eksperimentom Beli zajec, rdeči zajec se je spoprijel Gal Oblak, produkcija UL AGRFT Požar pa je napolnila Komorni oder do zadnjega kotička. V klubu KGB smo prisluhnili Juretu Novaku in zasedbi Natriletno kolobarjenje s praho (N3L), večer pa smo zaključili z ogledom predstave Ribiške zdrahe Akademije za igro, ruskega gledališkega inštituta GITIS iz Moskve. Utrinke najdete v foto galeriji.

Programsko bogat dan

Borštnikovo srečanje, 18. oktober ― V sredo, 16. 10. 2019, se je zvrstilo kar deset različnih dogodkov. Z delavnico načrtovanja Korak po korak, ki jo je pripravil Jonathan Goodacre, smo nadaljevali mednarodno konferenco Prečiti meje in jo zaključili s predstavitvami priložnosti v okviru programa EU za kulturo in ustvarjalne sektorje. V treh dneh so udeleženci skozi praktične delavnice in predavanja izmenjali izkušnje, mnenja in strategije razvoja gledaliških občinstev. Osnovnošolci in njihovi učitelji so si ogledali plesno predstavo Mankind (De Stilte, NL) in Beli očnjak gledališča Drak iz Češke. Sledili sta delavnici 1-2`s za strokovne delavce ter Kamera na odru za mlade navdušence multimedijske animacije. Na popoldanskem srečanju Pedagoška načela v gledališču smo predstavili primere dobrih praks; in sicer Gledališča Drak (CZ), De Stilte (NL) in Slovenskega gledališkega inštituta. Lutkovno gledališče Maribor je te dni tudi prostor srečanj in sodelovanj med umetniki in znanstveniki iz Nemčije, Avstrije in Slovenije, ki se udeležujejo projekta Shifting Baselines. Teoretskemu srečanju v prihodnih dneh sledi tudi izkustveno gledališče. Na gledaliških odrih smo dan končali z drugo izvedbo projekta Beli zajec, rdeči zajec; študent AGRFT Klemen Kovačič je razvedril občinstvo na Malem odru SNG Maribor. Utrinke najdete v foto galeriji.

Drugi festivalski dan

Borštnikovo srečanje, 16. oktober ― Na drugi festivalski dan, še vedno v okviru Mladega gledališča, so si osnovnošolci, dijaki, učitelji in ostali gledalci v Lutkovnem gledališču Maribor ogledali plesno predstavo Mankind mednarodno uveljavljene nizozemske skupine De Stilte, ki na duhovit in smrtno resen način prikazuje neskončen razvoj človeštva - otrokom v zabavo, odraslim v (tudi grenko) prepoznavo. Udeleženci usposabljanja so dan pričeli z delavnico - refleksijo po ogledu predstave Seansa Bulgakov, v Studiu UGM so se sprehodili po mariborski postavitvi razstave Prostor v prostoru. V Stari dvorani SNG Maribor je kritičarka in urednica Petra Vidali s Tonetom Partljičem, Nejcem Gazvodo in Aleksandrom Popovskim govorila o mostovih med proznimi in dramskim besedili, med klasičnimi in sodobnimi besedilnimi predlogami ter pristopi k uprizarjanju. Anže Zevnik se je brez vaj in režiserja spoprijel s Soleimanpourjevim besedilom Beli zajec, rdeči zajec in v sproščenem vzdušju nasmejal publiko. Udeležence konference Prečiti meje smo skupaj z Rajzefibrom popeljali na urban in razigran sprehod po Mariboru, v Minoritski cerkvi je bil na ogled multimedijski performans Vse se je začelo z golažem iz zajčkov, večer pa smo zaključili z gostovanjem Zagrebškega gledališča mladih in odmevno predstavo Eichmann v Jeruzalemu režiserja Jerneja Lorencija. Utrinke najdete v foto galeriji.
še novic