Varno in sproščeno na Festivalu Borštnikovo srečanje!

Borštnikovo srečanje, 23. september ― Spoštovane obiskovalke in obiskovalci, veseli smo, da se po premoru ponovno vračate v gledališče in da vam lahko zaželimo dobrodošlico na 55. Festivalu Borštnikovo srečanje. Pripravili smo vse potrebno, da boste lahko varno in sproščeno uživali v letošnjem festivalskem programu. Trudimo se za zdravje vseh: obiskovalcev, ustvarjalcev in delavcev v zaodrju, zato skupaj upoštevajmo osnovna načela varovanja zdravja, s katerimi smo se v preteklih tednih vsi že krepko zbližali. VSTOPNICE S KAVČA Priporočamo, da vstopnice, tudi zaradi močno zmanjšanega števila, kupite varno preko spleta ali mobilne aplikacije 55. FBS. Na voljo bodo tudi pri blagajni SNG Maribor. Rezervirane vstopnice prevzemite najkasneje do 30 minut pred začetkom predstave zaradi podaljšanih protokolov vstopanja v dvorane. VSTOP NA PRIZORIŠČA Prosimo, pridite v gledališče nekoliko prej kot običajno, tako se bomo laže izognili čakanju v vrstah in gneči. V dvorani zasedite sedež, ki ste ga izbrali pri nakupu vstopnice. Na prizoriščih, kjer sedeži niso označeni, vam bo pomagala in vas usmerjala festivalska hostesna služba. BREZ MASK NE GRE Na festivalskih prizoriščih (v SNG Maribor, Vetrinjskem dvoru, Narodnem domu, GT22 in Lutkovnem gledališču Maribor) je potrebno pravilno nositi zaščito za usta in nos (obrazno masko), in to ne glede na razdaljo med ljudmi. Če svoje zaščitne maske nimate s seboj, zanjo zaprosite na festivalski info točki v preddverju SNG Maribor ali pri festivalskem osebju pred vstopom na prizorišče, mask je dovolj. OHRANJANJE MEDOSEBNE RAZDALJE Število razpoložljivih sedežev smo zaradi zagotavljanja ustrezne medosebne razdalje morali zmanjšati na približno tretjino običajne kapacitete festivalskih prizorišč. Na stičnih sedežih lahko sedijo osebe, ki živijo v istem gospodinjstvu (največ šest oseb!). Medosebno razdaljo ohranjajte ves čas gibanja na festivalskih prizoriščih, tudi pri vstopanju, izstopanju in v odmorih.  Prosimo, bodite tudi v gledališču pozorni na higien

Mobilna aplikacija 55. FBS

Borštnikovo srečanje, 20. september ― Festival na dlani: za spremljanje festivalskih novic, programa in lažje načrtovanje ogledov predstav ter drugih festivalskih dogodkov smo tudi letos pripravili mobilno aplikacijo. Izkoristili smo vse sodobne funkcionalnosti, ki vam bodo olajšale dostop do informacij: pregled festivalskega programa po izbranih kriterijih, predstavitve dogodkov in možnosti prenosa v vaš koledar, in nenazadnje - preprost nakup vstopnic! Prenesite mobilno aplikacijo tukaj: za Androide na GooglePlay in za iOS na AppStore!      

Nika Leskovšek je selektorica tekmovalnega programa 56. FBS

Borštnikovo srečanje, 25. avgust ― Nika Leskovšek je gledališka teoretičarka, kritičarka in dramaturginja. Diplomirala je iz dramaturgije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani pa iz filozofije in primerjalne književnosti. Na UL AGRFT, kjer trenutno zaključuje doktorsko disertacijo iz Študijev scenskih umetnosti, deluje kot asistentka-raziskovalka in članica raziskovalne skupine. Več kot deset let je pisala gledališke kritike ter poročala iz festivalov v tujini za dnevni časopis Dnevnik ter različne alternativne medije, festivalske in spletne publikacije. Je avtorica številnih strokovnih in znanstvenih prispevkov o uprizoritvenih umetnostih in je objavljala v različnih publikacijah (Amfiteater, Maska, Sodobnost, Dialogi, Literatura). Kot praktična dramaturginja je sodelovala z različnimi gledališkimi režiserji. Napisala je več spremnih besed in študij o slovenskih dramatikih ter prispevala številna strokovna besedila h gledališkim listom slovenskih gledališč. Bila je selektorica za 10. bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije 2019 in članica v mednarodnih strokovnih žirijah na gledaliških festivalih (46. in 47. festival Teden slovenske drame v žiriji za Šeligovo nagrado, v mednarodni žiriji za 9. bienale lutkovnih ustvarjalcev). Je članica Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije. Redno se udeležuje mednarodnih znanstvenih konferenc in simpozijev iz področja teatrologije doma in v tujini.  Kontakt: nika.leskovsek@borstnikovo.si

TELESA PROSTORI TOKOVI SVETOVI

Borštnikovo srečanje, 11. avgust ― Studio za raziskavo umetnosti igre bo letošnji mali festival psihodrame, ki se sicer vsako leto konec avgusta odvija na Kruščah, izvedel preko spleta. Pripravljajo različne delavnice in tudi premiero spletne predstave Koža v režiji Tomija Janežiča. Spletni festival se bo odvil med 18. in 22. avgustom in je namenjen vsem, ki želijo raziskovati svojo ustvarjalnost, vsakodnevno, osebno ali medosebno, karierno, umetniško ali psihoterapevtsko.  "V psihodrami je dobrodošel vsak, ki se skozi igro želi srečevati s sabo in drugimi. Za psihodramo niso potrebne posebne igralske sposobnosti," so zapisali organizatorji. Ustanovitelji festivala, mednarodno izredno uveljavljena psihodramska psihoterapevtka Sue Daniel, psihiater dr. Vladimir Milošević in režiser ter univerzitetni profesor Tomi Janežič, bodo vodili dve petdnevni spletni delavnici, v času namenjenem festivalu pa bodo tudi druge možnosti virtualnih srečanj z umetniki. Obe delavnici bosta potekali v angleškem jeziku po aplikaciji Zoom vsak dan od 18. do 22. avgusta 2020, po naslednjem urniku: Delavnica Sue Daniel (15 ur) bo vsak dan od 10:00 do 11:30 ter od 11:45 do 13:15 Delavnica Tomija Janežiča in Vladimirja Miloševića (7,5 ur) bo vsak dan od 15:00 do 16:30   Informacije in prijave na e-naslovu: krusce@gmail.com.

Produkcije Pippa Delbona s slovenskimi podnapisi

Borštnikovo srečanje, 16. julij ― Štiri najbolj priljubljene gledališke produkcije Kompanije Pippo Delbono so na voljo za ogled kar v enajstih jezikih, med njimi, po zaslugi Festivala Borštnikovo srečanje, tudi v slovenščini. Brezplačno video predvajanje predstav Questo buio feroce (Ta strašna tema), Dopo la battaglia (Po bitki), Orchidee (Orhideje) in Vangelo (Evangelij) je omogočeno do 30. septembra. Gledališka fundacija Emilije-Romanje in Kompanija Pippo Delbono sta se v času koronavirusa povezali v italijanskem programu #laculturanonsiferma in omogočili brezplačno video predvajanje štirih najbolj priljubljenih gledaliških produkcij Kompanije Pippo Delbono z angleškimi podnapisi. Zaradi želje, da bi kljub odpovedi več nacionalnih in mednarodnih gostovanj ostali v stiku s svojo publiko, in zahvaljujoč odločitvi Pippa Delbona, da se odreče avtorskim honorarjem za predvajanje predstav, je Kompanija Pippo Delbono razvila projekt večjezičnega podnaslavljanja, ki do 30. septembra omogoča brezplačno video predvajanje predstav v enajstih jezikih, med njimi tudi v slovenščini. Projekt: Italijanski inštitut za kulturo (Istituto Italiano di Cultura) – gledališki in festivalski partnerji – prevajalci Fundacija Emilija-Romanja je maja letos vzpostavila stike s kar 102 mednarodnima sedežema Italijanskega inštituta za kulturo, z veleposlaništvi in konzulati z vsega sveta, prav tako pa tudi z več kot 200 osrednjimi mednarodnimi festivali in gledališči, s katerimi je Kompanija Pippo Delbono sodelovala v zadnjih dvajsetih letih. Odziv je bil takojšen in naklonjen, pri čemer je veliko partnerjev ponudilo finančno podporo, drugi prevode in lektorske preglede, nekateri pa so se vključili v promocijo projekta preko svojih digitalnih (spletnih) kanalov. Projekt je finančno podprlo 12 sedežev Italijanskega inštituta za kulturo po svetu: Amsterdam, Buenos Aires, Hamburg, Krakov, Lizbona, Ljubljana, Melbourne, Pariz, Rio de Janeiro, Santiago de Chile, Varšava, Zürich. 16 gledališč, festivalov in

Znan je program 55. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 1. julij ― Danes je potekal predstavitveni dogodek 55. Festivala Borštnikovo srečanje, na katerem so sodelovali Aleš Novak, umetniški direktor festivala, Rok Bozovičar, selektor tekmovalnega programa, in Danilo Rošker, direktor SNG Maribor. Aleš Novak je povedal, da tudi letošnja festivalska edicija sledi programski zasnovi, ki se je oblikovala v zadnjih dveh letih. Festival ohranja 14-dnevni format, ki omogoča izvedbo aktivnosti za mlade ter obsežen študentski program, ki bo letos še intenzivneje vključil študente. Festival se osredišča okoli izbora desetih predstav v tekmovalnem programu po izboru selektorja Roka Bozovičarja, ki ga dopolnjuje izbor slovenskih in tujih uprizoritev v spremljevalnem programu. Oba segmenta temeljita na načelu kakovosti in pomembnosti uprizoritve za slovenski gledališki prostor in ponujata vpogled v trenutno stanje slovenske gledališke ustvarjalnosti in trende razvoja. Med tujimi predstavami, ki bodo jeseni gostovale v Mariboru, je tudi nekaj zelo uveljavljenih dosežkov, denimo predstava Soul Chain koreografinje Sharon Eyal v produkciji tanzmainz (Staatstheater Mainz) ter Pločevinasti boben v režiji Oliverja Reeseja, umetniškega direktorja Berliner Ensembla v produkciji iste hiše. Festival krepi vključenost študentov, uvodna programska sklopa Mlado in Študentsko gledališče pa sta zasnovana mednarodno in prav tako ponujata odlične gledališke predstave ter bogat spremljevalni program. Izveden bo tudi strokovni del programa, ki ga festival pripravlja v sodelovanju s tradicionalnimi in novimi partnerji. Kljub negotovim okoliščinam je tudi letošnja festivalska edicija zasnovana kot osrednja slovenska gledališka manifestacija, praznik in promotor gledališke ustvarjalnosti ter mednarodna platforma, ki spodbuja izmenjavo med slovenskim in evropskih gledališkim prostorom. Selektor tekmovalnega programa Rok Bozovičar si je v minuli gledališki sezoni ogledal preko 110 uprizoritev. "Kvantitativno je bila torej sezona do cezure izredno produktivna,

Novinarska konferenca 55. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 29. junij ― Spoštovani predstavniki medijev, 55. Festival Borštnikovo srečanje bo potekal med 12. in 25. oktobrom 2020. Letošnja festivalska edicija ponovno prinaša kakovosten in raznovrsten program, ki bo tudi letos vključeval izbor predstav v tekmovalnem programu, vrhunske tuje predstave in spremljevalni program, aktivnosti za razvoj občinstev, strokovni program in refleksijo gledališkega dogajanja, usposabljanja in obsežen študentski program.  Vabimo vas na predstavitveno srečanje, na katerem vam bomo predstavili zasnovo festivala in nekatere poudarke letošnjega programa.  Sodelovali bodo Aleš Novak, umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje, Danilo Rošker, direktor SNG Maribor in Rok Bozovičar, selektor tekmovalnega programa. Sogovorniki vam bodo na voljo tudi za izjave, za vas smo pripravili predstavitvena gradiva (na voljo bodo na spletni strani borstnikovo.si). Srečanje bo v sredo, 1. julija 2020, ob 11. uri v Kazinski dvorani SNG Maribor. Veselimo se snidenja z vami!

Senzorialno v gledališču – na sledi vonjav v vsakdanjem življenju in onkraj njega

Borštnikovo srečanje, 28. junij ― MEDNARODNA KONFERENCA, Festival Borštnikovo srečanje, Maribor, 15. in 16. oktober 2020   V okviru Festivala Borštnikovo srečanje bo oktobra 2020 potekala mednarodna znanstveno-umetniška konferenca, ki se bo posvetila estetsko-senzorični revoluciji. Združila bo moči Akademije za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT UL) in Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani (FF UL), Slovenskega gledališkega inštituta in zavoda Senzorium, osredotočenega na umetniške raziskave senzorialnega jezika. Glavni cilj simpozija je preiskati to pretežno še vedno neznano in neraziskano, a pomembno področje uprizoritvenih in vizualnih umetnosti, ga na novo osvetliti z uprizoritvenimi študiji, antropologijo, kulturologijo in drugimi področji umetnosti in kulture. Senzorialno in senzorično gledališče je danes povezano z zelo priljubljeno vejo čutno vključujočih oziroma potopitvenih gledališč, ki so nastala ob prelomu tisočletja kot priljubljena uprizoritvena forma. V odnos med izvajalcem, občinstvom in performansom vnaša posebno igrivost. Medtem ko so se razprave in razpravljanja o imerzivnih gledaliških praksah v glavnem osredotočila na produkcijo in fenomene urbanih gledaliških skupin, ki so si pridobile sloves začetnikov na tem področju, je videti, kot da bi zanemarjali ali celo pozabili na praktike senzorialnega ali senzoričnega gledališča, ki že več deset let razvijajo imerzivne metodologije, a so te na žalost še vedno v veliki meri ostale nedokumentirane in neraziskane. Cilj konference je spodbuditi raziskave in razprave o senzorialnem v gledališki kulturi in razširiti lovke teorije in refleksije tudi na 'poetike čutov' kolumbijskega gledališkega režiserja Enriqueja Vargasa in njegovih privržencev. S tem bomo poskušal razširiti dosedanja uokvirjanja senzoričnih uprizoritvenih praks in raziskati transformacijski potencial te specifične uprizoritvene prakse. Senzorialno gledališče se je v Sloveniji začelo leta 1996 s premiero Oraculos Enriqueja Vargasa, svetovno

Zaključni srečanji Borštnikovega programa socialne aktivacije

Borštnikovo srečanje, 15. junij ― V Vetrinjskem dvoru v Mariboru smo v četrtek, 18. junija, izvedli zaključno srečanje prve izvedbe Borštnikovega programa socialne aktivacije, v katerega je bilo od oktobra lani vključenih trideset brezposelnih oseb. Program temelji na umetnosti in kulturi, udeleženci pa so razvijali splošne in specifične kompetence, ki so uporabne v različnih delovnih okoljih in v vsakdanjem življenju, povezane s strokovnim znanjem in veščinami ter potrebne za opravljanje specifičnega poklica. Po uvodnem nagovoru Aleša Novaka, umetniškega direktorja Festivala Borštnikovo srečanje in vodje projekta, smo prisluhnili prispevkom, ki so jih udeleženci pripravili na delavnicah s področja knjige in razvoja pismenosti pod mentorstvom Cvetke Bevc. Izbor ustvarjanja je bil naslovljen Vrtnica za 8. marec, zapise pa sta interpretirala Marko Tosić in igralka Alenka Tetičkovič. Za glasbeni program sta poskrbela Rok Černe in Ksenija Jus. Literarnemu dogodku je sledila predstavitev avtorskega projekta Pot, ki je nastal pod mentorstvom Mateje Kokol in je skupek interpretacij osebnih zgodb ustvarjalcev, prekritih s premišljevanjem biografije prvega slovenskega profesionalnega igralca Ignacija Borštnika – Gorazda. Avtorji predstavljajo življenje kot preplet trenutkov in situacij, preoblikovanih v zaporedje dialoških zgodb. Povezane so osebne in Borštnikove, prehajanje od ene do druge pa se uresniči kot potovanje skozi prostor in čas. Projekt Pot so udeleženci v petek, 19. junija, predstavili še v Klubu študentov v Slovenski Bistrici, kjer prav tako izvajamo Borštnikov program socialne aktivacije. Borštnikov program socialne aktivacije sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Več fotografij je pod projektoma Pot in Beseda je moč.

Sejem na zraku

Borštnikovo srečanje, 29. maj ― Gledališče ni zgolj predstava, je tudi razvejana stroka z večtisočletno tradicijo. Gledališka zgodovina, teorija, kritika in analiza, razmisleki, znanja, vedenja, veščine ... so zapisani v knjigah, revijah, ... ki jih predstavljamo Slovenski gledališki založniki.  V času Slovenskih dnevov knjige se Sejem s kavča seli na prosto v Ljubljano, Koper, Celje in Novo mesto. Na vrtu Društva slovenskih pisateljev v Ljubljani se od petka, 29. maja, do nedelje, 31. maja , v koordinaciji Slovenskega gledališkega inštituta predstavljamo tudi Slovenski gledališki založniki.   Na Festivalu Borštnikovo srečanje smo v čast prejemnikom Borštnikovega prstana pred tremi leti uvedli novo knjižno edicijo Borštnikov prstan, v kateri sta doslej izšli dve knjigi: - Saša Pavček (posvečena prejemnici Borštnikovega prstana leta 2017)  - Janez Škof (posvečena prejemniku Borštnikovega prstana leta 2018).    V obeh so objavljena dela, ki osvetljujejo življenje in delo vrhunskih slovenskih gledaliških ustvarjalcev, zbrana je bibliografija njunih predstav ter dosežkov na drugih področjih ustvarjanja, vse pa dopolnjujejo in zaokrožujejo številne fotografije. Publikaciji Janez Škof in Saša Pavček lahko od 29. do 31. maja kupite po sejemski ceni z 20% popustom, in sicer po 16,00 EUR. Redna cena knjige je 20,00 EUR. Ponujamo vam tudi paketni popust; v primeru nakupa obeh publikacij je cena paketa 30,00 EUR. Naročila sprejemamo na spodnjih naslovih: po pošti na naslov: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor; po e-pošti: info@borstnikovo.si.     Sejem na zraku poteka v času 25. Slovenskih dnevov knjige, ki se letos s svojim programom predstavlja na spletu. Knjižni sejem med 29. - 31. majem v Ljubljani poteka v organizaciji Pisarne Ljubljane, Unescovega mesta literature ter v sodelovanju z Društvom slovenskih pisateljev in sodelujočimi založbami. Več o Sejmu na zraku.  

Le korak do knjige

Borštnikovo srečanje, 29. maj ― Knjižni sejem Slovenskih dnevov knjige v Mariboru bo potekal od  petka, 19. junija, do srede, 24. junija , med 10. in 19. uro (čez vikend do 15. ure) na Grajskem trgu v Mariboru – in na spletu. V koordinaciji Slovenskega gledališkega inštituta se predstavljamo tudi Slovenski gledališki založniki. Predstavljamo novitete, temeljna dela in založniške zanimivosti, namenjene strokovni in tudi širši javnosti – ustvarjalcem, raziskovalcem in gledalcem, vsevedom, radovednim, starejšim in mladim. Na Festivalu Borštnikovo srečanje smo v čast prejemnikom Borštnikovega prstana pred tremi leti uvedli novo knjižno edicijo Borštnikov prstan, v kateri sta doslej izšli dve knjigi: - Saša Pavček (posvečena prejemnici Borštnikovega prstana leta 2017)  - Janez Škof (posvečena prejemniku Borštnikovega prstana leta 2018).    V obeh so objavljena dela, ki osvetljujejo življenje in delo vrhunskih slovenskih gledaliških ustvarjalcev, zbrana je bibliografija njunih predstav ter dosežkov na drugih področjih ustvarjanja, vse pa dopolnjujejo in zaokrožujejo številne fotografije. Publikaciji Janez Škof in Saša Pavček lahko od 19. do 25. junija kupite po sejemski ceni z 20% popustom, in sicer po 16,00 EUR. Redna cena knjige je 20,00 EUR. Ponujamo vam tudi paketni popust; v primeru nakupa obeh publikacij je cena paketa 30,00 EUR. Naročila sprejemamo na spodnjih naslovih: po pošti na naslov: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor; po e-pošti: info@borstnikovo.si.    

Podaljšujemo obdobje za izbor programa 55. FBS

Borštnikovo srečanje, 22. maj ― Ob postopnem odpravljanju omejitvenih ukrepov, ki so v času epidemije ustavili javno delovanje gledališč, smo preverili načrte producentov v zvezi z izvedbo načrtovanih premier do konca meseca junija. V prihodnjih tednih bodo predvidoma izvedene nekatere od načrtovanih predstav, kar bo še nekoliko zmanjšalo letošnji izpad programa, zato smo se odločili, da bomo obdobje izbora predstav za tekmovalni program in ostale sklope 55. Festivala Borštnikovo srečanje letos podaljšali do konca meseca junija.  Podaljšanje obdobja selekcije ne bo vplivalo na časovnico ali druge vidike izvedbe festivala, ki je načrtovan med 12. in 25. oktobrom 2020. Za morebitne dodatne informacije smo vam na voljo.  Veselimo se pričetka delovanja gledališč, ob tem vam želimo uspešno vrnitev občinstva in ostanite zdravi! 

Primorska gledališka nagrada tantadruj predstavi Šest oseb išče avtorja

Borštnikovo srečanje, 20. maj ― Predstava Šest oseb išče avtorja v režiji Paola Magellija in produkciji SNG Nova Gorica je prejemnica letošnje nagrade tantadruj, ki jo primorska gledališča od leta 2011 podeljujejo za predstavo v celoti. Žirija je ob tem zapisala: "Ustvarjalci so se ognili pretiranemu aktualiziranju Pirandellove igre o soočenju dveh disfunkcionalnih družin: gledališke, ki ravnokar začenja vajo, in skrivnostne z družinskimi člani, ki so se rodili kot dramske osebe in zagotavljajo "dramo, polno bolečine". Magellijeva ekipa je Pirandellu premišljeno in z občutkom pripisala nekaj replik, ki skupaj z videom in elektronsko glasbo podkrepijo avtorski delež in prispevajo k še krepkejšim, tu pa tam tudi zelo udarnim trkom resničnosti in fikcije v 'metagledališki drami absurda". Juriju Drevenšku nagrada za igralsko stvaritev Nagrado za igralsko stvaritev so podelili Juriju Drevenšku za vlogo radijskega novinarja v drami Na valovih Saše Pavček v režiji Alena Jelena in koprodukciji SSG Trst in ŠKUC gledališča v sodelovanju s Cankarjevim domom. Kot piše v utemeljitvi, Drevenšek "na malem odru tržaškega gledališča premišljeno in občuteno stopnjuje intenzivnost svoje vloge: spočetka je na videz neroden, utrujen, naiven, v zadregi se smehlja, beseda se mu zatika, docela je podrejen gostji, ki ji laska s hvaljenjem njenega mojstrstva, njene edinstvene umetnosti Drevenšek v duelu s prav tako gostujočo soigralko Barbaro Cerar vešče vodi igro mačke – pravzaprav mačka – in miši. Postopoma, načrtno in nezadržno razgalja zlaganost in pokvarjenost vzvišene, vase zagledane, zaslužkarske, nemoralne pevke, v off-u in čedalje uspešneje tudi v etru odstira njeno zamolčano preteklost. Vešče jo zapelje v oster besedni spopad, med katerim se intimna bolečina nerazdružno preplete z aktualnimi družbenimi temami, od posledic jugoslovanske vojne in umetnikove družbene odgovornosti do rumenosti medijev, prekarnosti v novinarstvu in zastrte ksenofobije." Za življenjsko delo nagrajena Marija Vidau Žiri

Varji Hrvatin nagrada za mlado dramatičarko

Borštnikovo srečanje, 15. maj ― Prejemnica nagrade za mlado dramatičarko, ki jo podeljuje Prešernovo gledališče Kranj, je Varja Hrvatin Strokovna komisija v sestavi Matej Bogataj (predsednik), Srečko Fišer in Amelia Kraigher je med šestnajstimi prispelimi besedili soglasno odločila, da nagrado prejme Varja Hrvatin za besedilo Vse se je začelo z golažem iz zajčkov. Uprizoritev je bila del načrtovanega spremljevalnega programa 50. Tedna slovenske drame, videli pa smo jo lahko tudi na lanskem 54. Festivalu Borštnikovo srečanje. Nagrada bi sicer morala biti – letos že osmič –podeljena v začetku aprila na zaključni prireditvi 50. Tedna slovenske drame, katerega usoda trenutno še ni znana. Kljub epidemiji Prešernovo gledališče Kranj izvaja številne dejavnosti. Naslednji teden bo na Gradu Khislstein na ogled pregledna razstava 50 let Tedna slovenske drame z naslovom Dogodek je tu, dogodek imate v mestu, ki so jo pripravili v sodelovanju z Gorenjskim muzejem, Slovenskim gledališkim inštitutom in Radiem Slovenija – Programom Ars. Slovesno odprtje načrtujejo 20. junija, ko poteka tudi Poletna muzejska noč; takrat bi premierno odigrali tudi dramski omnibus osmih monologov Monologi s kavča, ki pravkar poteka v virtualni obliki. Nagrajenki iskreno čestitamo!

"Letošnji festival bo morda še pomembnejši."

Borštnikovo srečanje, 9. maj ―   Umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje Aleš Novak je za Večer spregovoril o trenutni situaciji v gledališčih in poteku pripravah na letošnji festival. Meni, da bi za uspešno jesensko odprtje gledališč že sedaj potrebovali načrt za ustrezne prilagoditve in ponovni zagon. V zadnjih tednih pogreša javni diskurz na temo kulture in umetnosti, ki je izrazito deficitaren, a toliko bolj potreben. Ker je bila do ustavitve v mesecu marcu gledališka sezona izvedena okoli 80-odstotno, bo festival verodostojen, tečejo prizadevanja, da bi tudi letos, v spremenjenih okoliščinah ohranil mednarodni značaj.  Borštnikovo srečanje se pričenja 12. oktobra s programskim sklopom Mlado gledališče, nadaljuje s Študentskim gledališčem ter tekmovalnim, spremljevalnim in strokovnim programom. Slavnostni zaključek s podelitvijo festivalskih nagrad bo v nedeljo, 25. oktobra.   Izpostavljamo nekatere misli. Celoten intervju je bil objavljen v petek, 8. maja 2020, preberete pa ga lahko na tej povezavi.  Tudi pri nas so gledališča zaprta ne samo za obiskovalce, temveč tako rekoč še za ustvarjalce. Da bi jih lahko jeseni znova odprli, bi že sedaj potrebovali načrt za ustrezne prilagoditve in ponovni zagon. Zdaj se je pokazalo, da se še knjižnice in muzeji niso mogli odpreti z danes na jutri, v gledališčih pa je situacija še mnogo bolj zapletena. Gledališki procesi so dolgotrajni, umetniške in organizacijske odločitve pa kompleksne. V nekaterih gledališčih trenutno razmišljajo o tem, da je smiselno prilagoditi sezono tako, da bi bile zasedbe čim manjše in da bi poskrbeli tudi za igralske alternacije za primer, če bi igralec ali igralka zbolela, v drugih pa želijo pripraviti večje predstave, ki bi obeležile ponovni zagon gledališča in izpričevale njegovo ustvarjalno moč. Potrebujemo medresorsko strokovno skupino, ki bi pripravila protokole in smernice za organizacijo dela in ponovno odprtje gledališč. V teh tednih veliko slišimo o nuji po zagonu nogometa, denim
še novic