Pogovor s Primožem Ekartom

Borštnikovo srečanje, 22. september ― Eden od povodov za pogovor s Primožem Ekartom je vsekakor ta, da je režiser in avtor predstave Nemoč, ki je na 52. Festivalu Borštnikovo srečanje prejela nagrado za najboljšo uprizoritev. Pogovor bo tekel prav o temah, ki jih uprizoritev obravnava: o nemoči umetnikov v poznem kapitalizmu in o konkretnih okoliščinah te uprizoritve, ki potrjujejo nemoč. Pogovor bo tekel tudi o drugih Primoževih projektih, tudi tistih v javni gledališki mreži, ker pa gre za vsestranskega ustvarjalca, se bomo dotaknili tudi nekaterih njegovih njegovih filmskih in televizijskih vlog, po katerih je Primož znan širši javnosti. S Primožem se bo pogovarjala novinarka Večera in nekdanja selektorica festivala Petra Vidali. Organizacija dogodka poteka v sodelovanju s časopisno hišo Večer. * * * Primož Ekart se je rodil v Mariboru leta 1963. Igro je študiral pri profesorju Borisu Cavazzi na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani, kjer je diplomiral leta 1990 z vlogo Stanleya v predstavi Zabava za rojstni dan, Harolda Pinterja, v režiji Mateje Koležnik. Leta 2005 je ustanovil Imaginarni, zavod za kulturno dejavnost, kjer je umetniški vodja in direktor. O predstavi Nemoč Ko je bodoči Nobelovec Heinrich Böll leta 1963 objavil Klovnove poglede, je brezsramno iskrena točka obračuna Hansa Schnierja dvignila veliko prahu; umetniško zrcalo, ki je bilo podržano pred nemško gospodarsko, politično in versko elito, je odsevalo s krvjo druge svetovne vojne zapacane roke, ki kar ne nehajo in ne nehajo grabiti. Podoben mehanizem razlaga tudi Janis Varufakis, grški ekonomist in intelektualec, v prodajni uspešnici Globalni minotaver, objavljeni leta 2011. V svoji kritični analizi svetovnega finančnega dogajanja nedavnega časa ugotavlja, zakaj se je svet znašel sredi kronične negotovosti in trajne krize. Če gre pri Klovnovih pogledih za intimno nemoč glavnega junaka, se pri Varufakisu občutje potencira in razširi na sfero družbe, ki ne zna in ne zmore najti ustreznega odgovor

Postani del festivalskega dogajanja!

Borštnikovo srečanje, 18. september ― Festival Borštnikovo srečanje je osrednja slovenska prireditev na področju gledališke ustvarjalnosti, ki na mariborskih gledaliških odrih in drugih mestnih prizoriščih vsako leto v drugi polovici oktobra gosti najbolj kakovostne, zanimive in izzivalne gledališke predstave, koncerte, filmske projekcije, strokovne dogodke in še kaj. Priprava in izvedba prireditve ponuja številne priložnosti za pridobivanje izkušenj in novih znanj na področjih kulturne produkcije, organizacije, koordinacije in izvedbene podpore, spoznavanje novih vsebin in zanimivih ljudi, z vsem tem pa tudi razvoj dragocenih osebnih kompetenc. Zato tudi letos k sodelovanju vabimo prostovoljke in prostovoljce, ki bi bili pripravljeni postati del festivalskega dogajanja in okrepiti festivalsko ekipo, s tem pa dobiti vpogled v skrivnosti zaodrja ter festivalskih priprav in izvedbe. Letošnji festival se bo odvijal med 15. in 28. oktobrom, na različnih lokacijah po Mariboru, področja, na katerih boš lahko kot prostovoljec, prostovoljka pomagal/-a, pa se med seboj razlikujejo tako po naravi kot po času dela: npr. delo v dopoldanskem času, delo v večernem času, delo na info točki festivala, spremljanje in pomoč tujim gostov festivala, pomoč pri pripravi prizorišč, pomoč strokovni žiriji festivala ... Pri razporedu dela pa bomo kolikor se da upoštevali želje vključenih prostovoljcev in prostovoljk. Pogoj za sodelovanje je starost nad 18 let, zaželeno je, da z nami sodeluješ vsaj šest (6) dni festivala. Kaj ti ponujamo? Sklenjen dogovor o prostovoljskem delu, potrdilo o opravljenem prostovoljskem delu z navedbo ur in opisa del, ki ga nato lahko uporabiš kot referenco, povrnjene potne stroške v višini mesečne vozovnice za mestni avtobusni prevoz, ogled gledaliških predstav ter udeležbo na ostalih aktivnostih festivala, druženja ter festivalsko izkušnjo, ki ti bo še leta ostala v spominu. Uvodno srečanje za vse prostovoljce in prostovoljke bo organizirano v petek in soboto, 5. in 6. 10. 2018, v

Mobilna aplikacija 53. FBS

Borštnikovo srečanje, 28. avgust ― Za lažje spremljanje festivalskih novic, programa in načrtovanje ogledov predstav ter drugih festivalskih dogodkov smo pripravili novo mobilno aplikacijo 53. FBS. Ponuja nabor sodobnih funkcionalnosti, ki vam bodo olajšale dostop do pomembnih informacij in izboljšale uporabniško izkušnjo, vse od pregleda festivalskega programa po izbranih kriterijih, podrobne predstavitve dogodkov in lokacij, do nakupa vstopnic. Prenesite mobilno aplikacijo tukaj: za Androide na GooglePlay in za iOS na AppStore!      

Napovedujemo dogodke in odštevamo dneve

Borštnikovo srečanje, 27. avgust ― 53. Festival Borštnikovo srečanje kot osrednjega tujega festivalskega gosta predstavlja mednarodno uveljavljenega italijanskega gledališkega poeta Pippa Delbona, igralca, režiserja in ustanovitelja skupine Compagnia Pippo Delbono, ki je gostovala že v več kot petdesetih državah po svetu. Skupina v Maribor prihaja z dvema predstavama: mednarodno odmevno predstavo Vangelo / Evangelij in letošnjo novost La Gioia / Radost. V predstavi Vangelo raziskuje sodobni pomen evangelija, Kristusovega sporočila o človeški enakosti in ljubezni do bližnjega. Uprizoritev je ganljiva oda ljubezni, ki zadene v srž današnjega časa; časa vzpostavljanja novih zidov in ksenofobije. La Gioia, navdihnjena s Tolstojevo Smrtjo Ivana Iljiča, je predstava v nastajanju, vizualno razkošna študija poti do radosti, potovanje od norosti do končne osvoboditve.  Predstavi, ki gotovo sodita med pomembnejša gostovanja tujih gledaliških skupin v Sloveniji v zadnjem obdobju, sta resnična gledališka poslastica in ju ne kaže zamuditi. Zaradi velikega interesa predlagamo, da si vstopnice zagotovite že v predprodaji, ki se prične v sredo 29. avgusta 2018.

Uvodni dogodki letošnjega Borštnikovega srečanja tokrat že ob izteku poletja

Borštnikovo srečanje, 22. avgust ― Z letošnjim letom razširjen in podaljšan program 53. Festivala Borštnikovo srečanje napovedujemo z uvodnimi dogodki, ki se pričenjajo že ta vikend. V soboto, 25. avgusta 2018, s soorganizatorji Društvom za razvoj filmske kulture, Zavodom EN-KNAP in Lutkovnim gledališčem Maribor vabimo na zaključni dogodek Letnega kina Minoriti, glasbeno-filmski performans Potujoči kino Bridka Bebiča predstavlja: Od kovača do knapa. Bratko Bibič je z Eduardom Raonom in Vidom Drašlerjem zasnoval petdesetminutni audiovizualni kolaž izbranih segmentov sodobno plesnih zvočnih filmov, nastalih po zamislih mednarodno uveljavljenega koreografa in plesalca Iztoka Kovača v produkciji Zavoda EN-KNAP med leti 1995 in 2014. Bibič ob pripovedni in vizualni razsežnosti razvija tudi svoj izvirni koncept raziskovanja historičnih in aktualnih razmerij med filmom, zvokom in (koncertno) instrumentalno glasbo; performans bodo ustvarjalci opremili in pospremili z živo glasbo. Vstopnice so na voljo prek spleta in pri blagajni Mariboxa, uro pred pričetkom pa tudi na prizorišču. Performans bo v vsakem vremenu, v primeru neugodnih vremenskih razmer v dvorani Lutkovnega gledališča Maribor. Dogodek podpira podjetje Maribox. V sodelovanju s časopisno hišo Večer pripravljamo še dva uvodna dogodka: pogovora z lanskoletno prejemnico Borštnikovega prstana Sašo Pavček in s Primožem Ekartom, režiserjem uprizoritve Nemoč, dobitnice velike nagrade 52. FBS. Pogovora bo vodila novinarka in selektorica 52. festivalske edicije, Petra Vidali. V festivalske barve odeto mesto Osrednje festivalsko dogajanje ostaja zvesto ustaljenemu oktobrskemu terminu, ko bomo v SNG Maribor in na drugih mariborskih prizoriščih ponovno ponudili najbolj vznemirljivo slovensko in izbrano tujo gledališko produkcijo. Letos bo festivalsko dogajanje časovno podaljšano, pričenja se že v ponedeljek, 15. oktobra 2018, z novim programskim sklopom Mlado gledališče. Dogajanje se nadaljuje s študentsko gledališko produkcijo in del

Borštnik že poleti? Zakaj pa ne!

Borštnikovo srečanje, 20. avgust ― V soboto, 25. avgusta, se bo odvil zaključni dogodek Letnega kina Minoriti, ki hkrati predstavlja uvodno dejanje v 53. edicijo Festivala Borštnikovo srečanje. Združili smo moči z Društvom za razvoj filmske kulture in Zavodom EN-KNAP in v Maribor pripeljali glasbeno-filmski performans "Potujoči kino Bridka Bebiča predstavlja: Od kovača do knapa". Bratko Bibič je s sodelavcema Eduardom Raonom in Vidom Drašlerjem zasnoval petdesetminutni audiovizualni kolaž izbranih segmentov iz sodobno plesnih zvočnih filmov, nastalih po zamislih mednarodno priznanega koreografa in plesalca Iztoka Kovača v produkciji Zavoda EN-KNAP od leta 1995 do 2014. Po otvoritvi z refleksijo o umetnosti glasbene improvizacije se potovanje gledalca/poslušalca nadaljuje skozi različne situacije in akcije plesalk in plesalcev: hoje, čakanja, ustvarjanja zvokov in glasbe, srečevanja in seveda plesa na navpičnih skalnih pečinah, po opuščenih tovarniških dvoranah in na brezpotjih rudniških predorov in podzemlja, kjer se srečujejo in soočajo s preteklim in sodobnim rudarskim delom in kulturo. Bibič obenem s to pripovedno in vizualno razsežnostjo razvija svoj izvirni koncept raziskovanja historičnih in aktualnih razmerij med filmom, zvokom in (koncertno) instrumentalno glasbo; performans bodo ustvarjalci namreč opremili in pospremili z živo glasbo. Vstopnice po ceni 5 eur so naprodaj na spletu in pri blagajni Mariboxa, eno uro pred dogodkom pa tudi v avditoriju Minoritov. Dogodek bo v vsakem vremenu, v primeru neugodnih vremenskih razmer se preselimo v Veliko dvorano Lutkovnega gledališča.

Študentsko gledališče: mednarodna platforma

Borštnikovo srečanje, 13. julij ― Mednarodna platforma študentom raznovrstnih gledaliških šol in tradicij omogoča srečanje, izmenjavo, učenje in primerjavo, hkrati pa zgoščeno nagovarja javnost in opozarja na kompleksnost učnega procesa na poti v profesionalizem. Gledališki študij narekuje inovativno učno okolje, oblike učenja so bolj prožne kot na drugih študijskih smereh, hkrati pa usmerjene v dovršna umetniška dejanja. Zato ta študij razvija množico veščin: sporazumevalne spretnosti, ustvarjalno reševanje (tudi vsakdanjih) nalog, zahtevnost do sebe in drugih, motiviranost, iniciativnost, predanost, zmožnost skupinskega in samostojnega dela, gospodarno in spoštljivo ravnanje s svojim in tujim časom, upoštevanje pravil, hitro in učinkovito učenje, spoštovanje drugih, sprejemanje hierarhije, prožnost in prilagodljivost, delo pod pritiskom, samozavest, soočanje z razočaranji, disciplino, ciljno usmerjanje, koncentracijo, sprejemanje osebne odgovornosti, vodstvene veščine, sposobnost uživanja … A na gledališki študij se posameznik ne vpiše zaradi pridobivanja dodatnih veščin, temveč z razlogom usposabljanja za profesionalno gledališko kariero. Študentje se učijo uporabe svojih glasov, teles, misli in src za odrsko ustvarjanje, hkrati pa se usposobijo za opravljanje marsikaterega poklica … Programski sklop Festivala Borštnikovo srečanje se izvaja s strokovno podporo projekta kulturno-umetnostne vzgoje Prvi prizor: gledališče kot prostor učenja simbolnih jezikov. Raziščite študentski program na letošnjem festivalu!

Mlado gledališče: usposabljanje za učitelje in ustvarjalce

Borštnikovo srečanje, 11. julij ― Mlado gledališče: usposabljanje za učitelje in ustvarjalce Festival Borštnikovo srečanje, SNG Maribor, 15.─16. oktober 2018 Številni strokovnjaki, ki se ukvarjajo z vzgojo in izobraževanjem ter s psihološkimi procesi, trdijo, da je gledališka izkušnja posebej pomembna za mlade gledalce. Gledališka umetnost je najbolj kompleksna med umetniškimi vrstami in uporablja bogat simbolni jezik, ki hkrati nagovarja gledalčeve spoznavne in čustvene procese. Gledališče edino omogoča živo, neposredno in neponovljivo umetniško izkustvo tukaj in zdaj. S svojo kompleksno komunikativnostjo terja zbran analitični pristop, vzpostavlja možnost istovetenja in posledično sočutje, hkrati pa uri čut za lepoto. Gledališka umetnost upoštevanja vrednega mesta v šolskih kurikulih nima. Razen z urami skopega izbirnega gledališkega kluba v zadnjem obdobju osnovne šole je teoretično (kot znanje o) razpršena po predmetnikih, predvsem materinščine, ki se je dotikajo bolj ali manj kot vizualizacije dramskih besedil. Obiskovanje predstav je še vedno najpogostejša oblika vključitve uprizoritvene umetnosti, s spretno strokovno izbiro pa se lahko učinek ogleda poveča, razširi in razplasti. Izbor kakovostne predstave za mlade je ključnega pomena. Tudi izbiranja (ustvarjalcem pa snovanja) predstav za mlade se je treba naučiti. Nekaj veščin razvija ta programski sklop: ogledu treh kakovostnih predstav za mlade sledi refleksija z vodeno analizo in skupinskim delom kot prikaz načina pozornega sprejemanja, premišljevanja in razumevanja gledaliških vsebin za mlade. Programski sklop Festivala Borštnikovo srečanje Mlado gledališče se izvaja v sodelovanju s projektoma kulturno-umetnostne vzgoje Prvi prizor: gledališče kot prostor učenja simbolnih jezikov in Gleda(l)išče. Z delavnico se projektoma, ki ju podpirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada in Republika Slovenija, pridruži mednarodni projekt Young Theatre, ki ga sofinancira Evropska unija v okviru programa Ustvarjalna Evropa.

Objavljamo program 53. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 5. junij ― Letošnji festival bo potekal med 15. in 28. oktobrom 2018 v Mariboru in prinaša kar nekaj novosti. V tekmovalnem programu bomo po izboru selektorice Zale Dobovšek videli 10 izbranih uprizoritev pretekle gledališke sezone. Svoj izbor je utemeljila na podlagi odnosa, ki ga uprizoritve vzpostavljajo do "skupnosti/skupnega, časa, metodoloških raziskav in kritičnosti do aktualnega stanja sveta", pri čemer je opozorila tudi na usihanje neodvisne produkcije zaradi problematičnih sistemskih okoliščin na področju uprizoritvene umetnosti. Tekmovalni program dopolnjujeta izbora predstav slovenskih producentov v spremljevalnem programu ter tujih producentov, ki ju je pripravil umetniški direktor Aleš Novak, pri čemer je izhajal najprej iz kakovosti posamezne uprizoritve, nato pa tudi iz njene pomembnosti za gledališki prostor ter razvoj estetske raznolikosti uprizoritvenih praks. Predstave tujih producentov prinašajo vpogled v kakovostno raven, uprizoritvene in produkcijske pristope ter vsebinske in estetske trende na področju uprizoritvenih praks v tujini, s tem pa želi festival spodbuditi tudi mednarodno povezovanje ter pretočnost ustvarjalcev, idej in pristopov. Z letošnjim letom je festival razširjen za nekaj dodatnih dni, v uvodnem delu med ponedeljkom in petkom, ko je že tradicionalno slavnostno odprtje festivala, se bosta zvrstila nova programska sklopa: Mlado gledališče, ki bo posvečen usposabljanju pedagoških delavcev in gledaliških ustvarjalcev, ter Študentsko gledališče, ki bo ponudil mednarodni izbor študentskih produkcij ter delavnice tujih mentorjev. Oba sklopa sta usmerjena tudi v razvoj novih občinstev, pripravljamo jih v sodelovanju s soorganizatorji. Letošnja edicija bo sicer ponudila prenovljeno in dopolnjeno festivalsko podobo, utemeljeno na združevanju novih programskh in izvedbenih zamisli ter uveljavljenih pristopov iz prejšnjih letih, na katerih je festival desetletja uspešno gradil svojo identiteto. Tekmovalni program 53. Festivala Bor

Vabilo na novinarsko konferenco 53. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 29. maj ― Spoštovani predstavniki medijev! Priprave na 53. Festival Borštnikovo srečanje so v teku, te dni se zaključuje izbor gledaliških predstav, ki bodo uvrščene v tekmovalni in spremljevalni program. Letošnji festival bo postregel z nekaj novostmi, pričel se bo že v ponedeljek, 15. oktobra in bo trajal do nedelje, 28. oktobra. V uvodnem delu festivala v sodelovanju s partnerji pripravljamo strokovno usposabljanje, sledi programski sklop, posvečen gledališkim akademijam, ta bo odslej mednarodni. Tudi letos bo festivalsko jedro izbor predstav, ki se bodo potegovale za festivalske nagrade; dopolnjevali ga bosta selekciji vznemirljivih in kakovostnih slovenskih in tujih gledaliških predstav. Pogovori o predstavah bodo potekali nekoliko drugače kot doslej, okrepili smo dopoldanski strokovni del. Ker želimo, da je festival še tesneje povezan s slovenskim gledališkim prostorom, bomo organizirali dan slovenskih gledaliških ustvarjalcev. Vabimo vas na konferenco za medije, na kateri bomo predstavili program 53. Festivala Borštnikovo srečanje, v torek, 5. junija 2018, ob 12. uri na Malem odru SNG Maribor. Sodelovali bodo Aleš Novak, umetniški direktor, Zala Dobovšek, selektorica tekmovalnega programa ter Danilo Rošker, direktor SNG Maribor. Sodelujoči bodo po konferenci na voljo medijem za izjave. Vljudno vabljeni!  

Postanite del festivalskega dogajanja in se nam pridružite kot prostovoljka ali prostovoljec!

Borštnikovo srečanje, 22. maj ― Festival Borštnikovo srečanje je osrednja slovenska prireditev na področju predstavitve gledališke ustvarjalnosti, ki na mariborskih gledaliških odrih in drugih mestnih prizoriščih v drugi polovici oktobra vsako leto gosti najbolj kakovostne, zanimive in izzivalne gledališke predstave, koncerte, filmske projekcije, strokovni program in še kaj. Priprava in izvedba te prireditve je zahtevna, ponuja številne izzive in terja predano in usposobljeno festivalsko ekipo. Ob tem ponuja tudi številne priložnosti za usposabljanje, pridobivanje izkušenj in novih znanj, neformalno izobraževanje, spoznavanje novih vsebin in ljudi, z vsem tem pa tudi razvoj osebnih kompetenc. Zato tudi letos k sodelovanju vabimo prostovoljke in prostovoljce, ki bi bili pripravljeni postati del festivalskega dogajanja in okrepiti festivalsko ekipo, s tem pa dobiti vpogled v skrivnosti zaodrja, festivalskih priprav in izvedbe, ob tem pa si tudi ogledati gledališke predstave.  Letošnji festival se bo odvijal med 15. in 28. oktobrom. Veseli vas bomo. Svojo prijavo nam lahko na priloženem obrazcu pošljete do 15. junija 2018 na e-naslov info@borstnikovo.si, na katerem lahko dobite tudi dodatne informacije v zvezi z izpolnjevanjem prijavnega obrazca.  Aleš Novak, umetniški direktor  

Postanite del festivalskega dogajanja in se nam pridružite kot prostovoljka ali prostovoljec!

Borštnikovo srečanje, 22. maj ― Festival Borštnikovo srečanje je osrednja slovenska prireditev na področju predstavitve gledališke ustvarjalnosti, ki na mariborskih gledaliških odrih in drugih mestnih prizoriščih v drugi polovici oktobra vsako leto gosti najbolj kakovostne, zanimive in izzivalne gledališke predstave, koncerte, filmske projekcije, strokovni program in še kaj. Priprava in izvedba te prireditve je zahtevna, ponuja številne izzive in terja predano in usposobljeno festivalsko ekipo. Ob tem ponuja tudi številne priložnosti za usposabljanje, pridobivanje izkušenj in novih znanj, neformalno izobraževanje, spoznavanje novih vsebin in ljudi, z vsem tem pa tudi razvoj osebnih kompetenc. Zato tudi letos k sodelovanju vabimo prostovoljke in prostovoljce, ki bi bili pripravljeni postati del festivalskega dogajanja in okrepiti festivalsko ekipo, s tem pa dobiti vpogled v skrivnosti zaodrja, festivalskih priprav in izvedbe, ob tem pa si tudi ogledati gledališke predstave.  Letošnji festival se bo odvijal med 15. in 28. oktobrom. Veseli vas bomo. Svojo prijavo nam lahko na priloženem obrazcu pošljete do 15. junija 2018 na e-naslov info@borstnikovo.si, na katerem lahko dobite tudi dodatne informacije v zvezi z izpolnjevanjem prijavnega obrazca.  Aleš Novak, umetniški direktor  

Kulturni bazar – prostor za kulturno-umetnostno vzgojo

Borštnikovo srečanje, 6. april ― V Cankarjevem domu v Ljubljani je včeraj, 5. aprila, potekal jubilejni, deseti Kulturni bazar, katerega osrednja tema je bila Evropsko leto kulturne dediščine 2018, posebnost pozornost pa so namenili Cankarjevemu letu 2018 ter medgeneracijskem povezovanju na področju kulture. Z našo novo celostno grafično podobo, ki je delo priznanega oblikovalca Radovana Jenka, smo nagovorili predstavnike vzgojno-izobraževalnih ustanov in druge obiskovalce tudi mi, saj letos na Festivalu Borštnikovo srečanje uvajamo nov programski sklop. Še pred uradnim pričetkom 53. edicije bomo v sodelovanju s Slovenskim gledališkim inštitutom in projektom Prvi prizor izvedli dvodnevno usposabljanje za strokovne delavce in gledališke ustvarjalce, ki bo vključevalo ogled raznovrstnih uprizoritev za mlade in preizkus novega modela analize, zaključilo pa se bo s posvetom o gledališču za mlade, in sicer skozi različne perspektive: umetniško kreiranje, gledališko kritiko in sodobno pedagogiko. Na skoraj 50 dogodkih se je včeraj zvrstilo okoli 1000 udeležencev – strokovnih delavcev iz vse Slovenije, Kulturni bazar pa se je v desetih letih uveljavil kot prepoznan prostor za kulturno-umetnostno vzgojo. "Tukaj se že deset let srečujemo, spoznavamo, navezujemo partnerstva in uspešna sodelovanja vsi, ki nas kultura bogati, pa tudi vsi, ki se zavedamo njenega pomena," je dejala nacionalna koordinatorica za kulturno-umetnostno vzgojo na ministrstvu za kulturo Nataša Bucik. Ne zamudite 53. Festivala Borštnikovo srečanje, ki bo v Mariboru od 15. do 28. oktobra ponudil bogat mednarodni in spremljevalni program, ob slovenskih in tujih gledaliških predstavah pa si boste lahko ogledali še zanimive razstave, glasbene nastope in filmski program. Festivalsko jedro bodo seveda v tekmovalnem programu zbrane vrhunske slovenske gledališke uprizoritve, ki se bodo potegovale za festivalske nagrade.

Slovenska poslanica ob svetovnem dnevu gledališča

Borštnikovo srečanje, 27. marec ― Gledališče noče predstave, hoče dogodek. Noče predstavljati, hoče biti. Scela navzoče. Do kraja prisotno. Hoče se dogoditi tukaj in zdaj, v krhkem in praznem in krutem presečišču med odrom in avditorijem, v absolutnem sedanjiku. Noče ponavljanja in predvidljivosti; noče moraliziranja, noče pridige. Prezira novo, ki je novo zgolj zaradi novega. Želi si negotovosti, nepredvidljivosti, nevarnosti. Hoče zapeljevati in odbijati. Božati in mrcvariti. Dolgočasiti in čarati. In pogosto vse to hkrati. Gledališče hoče, da na iste, znane in poznane reči pogledamo drugače. Obsedeno je z ljubeznijo, smrtjo, samoto, strahom, posameznikom in skupnostjo. In z vsemi kombinacijami. In neskončnimi variacijami. Gledališče ve, da nobena variacija ni prava, ni končna in ni dokončna. A hkrati ve, da je konec prav takrat, ko gre za lažno kombinacijo, za prikrit posnetek, za preračunljivo variacijo. Predvsem pa ve, kdaj smo skupaj. In kdaj vsak zase. Jaz sem režiser, ker so igralci. Sem moški, ker imam ženo. Oče, ker sta Pipa in Jakob. Profesor, ker so študentje. Mlad, ker sta Mile Korun in Dušan Jovanović. Star, ker so Nina Ivanišin, Maruša Majer in Aljaž Jovanović. Debel, ker je Matej Puc. Visok, ker je Bojan Emeršič. Neumen, ker je toliko pametnejših. Pameten, ker nisem najneumnejši. Ateist, ker so verujoči. Slovenec, ker so Francozi, Čilenci in Sirci. Sem zgolj v odnosu. Sem vsota odnosov. Sam sem nič. Pod povečevalnim steklom gledališča – ker v gledališču je vse malo veliko – je moj nič še bolj ničev, če se čvrsto ne vpnem v mrežo odnosov. Ko zlorabljam oder za to, da kažem sebe. Ko, kadar sem gledalec, sedim v parterju, ker se spodobi. Gledališče me hoče celega, z vsem, kar sem; gledališče ne dela razlik, ne sodi, ne moralizira. Gledališče hoče, da hočem, da hočem zares. Hoče pa tudi, da se prepustim, da se skorajda razblinim. Da sem torej do kraja jaz in hkrati tudi nekak nejaz, ki je ti in je on in je vi. Ko se je pred davnimi ča

Ob svetovnem dnevu gledališč

Borštnikovo srečanje, 26. marec ― Združenje dramskih umetnikov Slovenije je na svoji spletni strani objavilo prevod letošnje mednarodne poslanice ob svetovnem dnevu gledališča, ki jo je napisala ena od izbranih avtoric Maya Zbib iz Libanona. http://zdus.si/mednarodna-poslanica-ob-svetovnem-dnevu-gledalisca-2018/   V sklopu praznovanj ob 70-letnici Mednarodnega gledališkega inštituta (International Theatre Institute) in zaradi poudarjanja medkulturnega in mednarodnega vidika svojega delovanja je izvršni odbor letos izbral pet avtorjev, po enega iz vsake UNESCO regije, ki so napisali poslanico ob svetovnem dnevu gledališča. Evropsko poslanico je napisal igralec, avtor in režiser Simon McBurney. http://www.world-theatre-day.org/p…/SimonMcBurneyBioEnFr.pdf http://www.world-theatre-day.org/pd…/2018SimonMcBurneyEN.pdf

Christophe Slagmuylder imenovan za umetniškega direktorja festivala Theater der Welt

Borštnikovo srečanje, 26. marec ― Christophe Slagmuylder je bil imenovan za umetniškega direktorja festivala Theater der Welt, ki bo potekal v Düsseldorfskem Schauspielhausu maja 2020. ITI-jev festival Theater der Welt vsaka tri leta poteka v različnih nemških mestih, vodijo ga različni umetniški direktorji. Christophe Slagmuylder je mednarodno uveljavljeni festivalski kurator, trenutno umetniški direktor Kunstenfestivaldesartsa v Bruslju, ki sodi med najuglednejše festivale sodobnih performativnih umetnosti. Celotna novica: https://nachtkritik.de/index.php?option=com_content&view=article&id=15066&catid=126&Itemid=100089
še novic