Jubilejne Severjeve nagrade

Borštnikovo srečanje, 20. december 2020 ― Prejemnika Severjeve nagrade za igralske stvaritve v slovenskih poklicnih gledališčih v letu 2020 sta igralka in članica ansambla Mestnega gledališča ljubljanskega Jette Ostan Vejrup in igralec Drame SNG Maribor Vladimir Vlaškalić. Jette Ostan Vejrup je v zadnjih dveh letih odigrala izrazito raznolike vloge v štirih predstavah, in sicer v znanstvenem kabaretu 2020, Klitajmestro v Nesrečnem rodu, Gospo Imelde v predstavi Taka sem kot vi, rada imam jabolka ter različne like v omnibusu Sedem dni. Žirija je v utemeljitvi zapisala, da igralko odlikujejo "popolna navzočnost, samorefleksija in specifična, samosvoja performativna drža. Vlogam vnaša polnokrvnost, izhajajočo iz trdnega igralskega razmisleka in samospraševanja. Je igralka s stališčem, tako na odru kot izven njega, z natančnim posluhom za umetniška in družbeno kritična vprašanja". Član igralskega ansambla Drame SNG Maribor Vladimir Vlaškalić gledalca pretrese z neverjetno neobrzdano energijo. Silovit je tudi v tišinah in obvladani umirjenosti, pa celo, ko se umakne v ozadje, piše v utemeljitvi. Nagrado si je prislužil z nizom odličnih vlog, med katerimi so John Halle v drami Lov na čarovnice Arthurja Millerja, Andraž v poetični drami Grmače Daneta Zajca in Arnolf v Molierovi komediji Šole za žene. V svoji različnosti te tri vloge pričajo o širini njegove igralske umetnosti. "Z izjemno odrsko prezenco zmore prežariti celoto neke uprizoritve, ji zagotoviti pravi naboj in vanj potegniti ves ansambel," ugotavlja žirija in dodaja, da se avtentično znajde v različnih uprizoritvenih estetikah, obenem se z lahkoto vživi v like ali vsebine različnih vrst in žanrov. Nagrajena tudi najboljša študenta … Podelili so tudi nagradi za stvaritev študenta dramske igre, ki sta ju dobili Gaja Filač in Klemen Kovačič. Prva je nagrado dobila za vlogo Punce v Koltesovi igri Roberto Zucco. Kot piše žirija, je ustvarila pretresljiv lik dekleta, ki apokaliptičnim okoliščinam navkljub zmore presunljivo moč, da temu svetu zoperstavlj

Prostor v prostoru

Borštnikovo srečanje, 17. december 2020 ― Slovenski gledališki inštitut (SLOGI) je pripravil novo spletno razstavo Prostor v prostoru - Naj nastaja na odru nov svet svoje lepote!, ki nas popelje skozi oblike odrskih prizorišč med tehnike, zvrsti, sloge in nam prikaže razvoj scenografije, kot se je začrtal na naših tleh.  Gre za celosten večleten projekt, ki prikazuje razvoj scenografije na Slovenskem od 19. stoletja do osamosvojitve Slovenije 1991 in je pravzaprav prvi celostni pregled slovenske scenografije, ki jo prikazuje zgodovinsko, stilno, likovno in gledališko ob enem. Prinaša nov pogled na zgodovino likovne umetnosti in zgodovino gledališča na naših tleh. Projekt je SLOGI začel v letu 2018 z izdajo obsežne monografije avtorice Ane Kocjančič Prostor v prostoru: Scenografija na Slovenskem od 17. stoletja do leta 1991 v dveh delih. V letu 2019 je SLOGI v sodelovanju z Narodno galerijo in tehničnem sodelovanju SNG Opera in balet Ljubljana pripravil osrednji del projekta, veliko razstavo Prostor v prostoru: Scenografija na Slovenskem do leta 1991, ki jo je zasnovala avtorica monografije Ana Kocjančič, za njeno celostno grafično podobo in postavitev pa je poskrbel priznani slovenski arhitekt in scenograf Andrej Stražišar. Razstava je bila na ogled v Narodni galeriji, spremljala so jo različna vodstva, ustvarjalne delavnice, muzejski izobraževalni programi, predavanja ter dve vzporedni razstavi: Maks Kavčič – pisava v prostoru avtorice Ane Kocjančič, ki je bila na ogled v prostorih SLOGI, ter ulična razstava v TAM-TAM ulični galeriji na Vegovi ulici v Ljubljani Sanja Jurca Avci – Uršula.  Po postavitvi v Narodni galeriji je del razstave v sodelovanju z Umetnostno galerijo Maribor in Festivalom Borštnikovo srečanje gostoval v Mariboru v UGM Studiu.  V letu 2020 je SLOGI pripravil e-razstavo Prostor v prostoru: Scenografija na Slovenskem, dostopno najširši javnosti doma in v mednarodnem prostoru. Z e-razstavo, avtorice Ane Kocjančič v e-postavitvi Mojce Jan Zoran, SLOGI zaokrožuje projekt Prostor v pros

Ob 50-letnici Tedna slovenske drame

Borštnikovo srečanje, 9. december 2020 ― Prešernovo gledališče Kranj zaradi epidemiološke situacije letos ni uspelo izpeljati jubilejnega 50. Tedna slovenske drame, odpadli so tudi številni načrtovani vzporedni dogodki in prireditve. V Gorenjskem muzeju v Kranju je sicer bila od maja do oktobra na ogled pregledna razstava Dogodek je tu, dogodek imate v mestu, a jo je videlo precej manj ljudi, kot bi jo sicer. Zato so se Prešernovo gledališče Kranj, SLOGI – Gledališki muzej in Gorenjski muzej v sodelovanju s 3. programom Radia Slovenija odločili, da del gledaliških gradiv, ki so jih uporabili na "fizični" razstavi, predstavijo na splet. Nastala je nova spletna razstava Dogodek je tu, dogodek imate v mestu! Teden slovenske drame – 50 let. Pripravila jo je mag. Tea Rogelj, višja kustosinja iz SLOGI – Gledališkega muzeja, in v njo umestila utrinke s festivala, Grumove nagrajence, prejemnike nagrad za mladega dramatika, uprizoritve, ki so prejele veliko oz. Šeligovo nagrado za najboljšo uprizoritev festivala ter nagrado občinstva, ob tem pa vključila v izbor tudi festivalske plakate. Na ogled je na TUKAJ. 

Slovenski knjižni sejem

Borštnikovo srečanje, 23. november 2020 ― Letošnji 36. Slovenski knjižni sejem, najpomembnejša prireditev na področju knjige in branja pri nas, se zaradi epidemije seli na splet. Narazen ... a vendar skupaj je osnovno vodilo letošnjega posebnega e-sejma, na katerem ponovno skupaj nastopamo Slovenski gledališki založniki: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenski gledališki inštitut, Knjižnica Mgl, Zavod Maska in Emanat. Predstavljamo novitete, temeljna dela in založniške zanimivosti, namenjene strokovni in tudi širši javnosti – ustvarjalcem, raziskovalcem in gledalcem, vsevedom, radovednim, starejšim in mladim. E-knjižni sejem bo potekal od ponedeljka, 23. novembra, do nedelje, 29. novembra 2020. Na Festivalu Borštnikovo srečanje smo v čast prejemnikom Borštnikovega prstana pred tremi leti uvedli novo knjižno edicijo Borštnikov prstan, v kateri so doslej izšle tri knjige: - Saša Pavček (posvečena prejemnici Borštnikovega prstana leta 2017)  - Janez Škof (posvečena prejemniku Borštnikovega prstana leta 2018) - Marinka Štern (posvečena prejemnici Borštnikovega prstana leta 2019). V knjigah objavljena besedila podrobno osvetljujejo življenje in delo prejemnic in prejemnikov nagrade, dopolnjujejo jih fotografije. Publikacije Marinka Štern, Janez Škof in Saša Pavček lahko od 23. do 29. novembra kupite po sejemski ceni z 20% popustom, in sicer po 16,00 EUR . Redna cena knjige je 20,00 EUR. Ponujamo vam tudi paketni popust; v primeru nakupa vseh publikacij je cena paketa 45,00 EUR. Naročila sprejemamo na spodnjih naslovih: po pošti na naslov: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor; po e-pošti: info@borstnikovo.si.

Pogovor s Petrom Boštjančičem,

Borštnikovo srečanje, 5. november 2020 ― Slovenski gledališki inštitut v Ljubljani vsako leto po zaključku Festivala Borštnikovo srečanje gosti prejemnico ali prejemnika Borštnikovega prstana. Ker je poslabšana epidemiološka situacija izvedbo javnega dogodka letos preprečila se je teatrologinja Ana Perne z lavreatom Petrom Boštjančičem pogovarjala na odru Stare dvorane SNG Maribor. Objavljamo posnetek pogovora, v Slovenskem gledališkem inštitutu pa so o nagrajencu zapisali spodnje vrstice.  "Ko te enkrat objame Shakespeare, v katerem je vesolje in ki je bil nedvomno obdarjen z božansko iskro, se ti zdi marsikaj drugega povsem banalno," je leto 2007, ko je prejel Glazerjevo listino, povedal Peter Boštjančič. Med njegovimi izrazitejšimi igralskimi upodobitvami so prav vloge v uprizoritvah nekaterih Shakespearovih iger: naslovna v Hamletu (SLG Celje, 1981, režija Vida Ognjenović) – podal ga je kot "izredno senzibilnega" po besedah Andreja Inkreta, ki je njegovi stvaritvi posvetil tako rekoč kritiko v celoti, Boštjančič pa je zanjo prejel Borštnikovo nagrado za mladega igralca –; nadalje Shylock v Beneškem trgovcu (SLG Celje, 1995, režija Ivica Kunčević) – vloga, za katero je na Borštnikovem srečanju prejel svojo drugo nagrado občinstva –; pa spet naslovna v Rihardu III. (Drama SNG Maribor, 2004, režija Eduard Miler), kjer je po kritiškem mnenju Slavka Pezdirja "zgradil mogočno prikazen emblematičnega nadčasovnega negativca". Pred študijem igre in umetniške besede na AGRFT je Boštjančič kot dijak v Mariboru obiskoval igralsko šolo in nato najprej vpisal študij primerjalne književnosti na ljubljanski Filozofski fakulteti. Leta 1981 je v nekem pogovoru takole spregovoril o dveh osebah, ki sta nanj bistveno vplivali: "Ni mi žal leta na komparativi. Pirjevec je bil krasen. V mladem človeku je znal sprožiti tisto, kar je najvažnejše. Začel sem se opredeljevati. Spoznaval sem samega sebe. Avtorefleksija je tisto, kar igralec potrebuje. Potrebuje pa tudi tisto, kar je vame, v Milado, Miloša Battelin

Predstavljamo novo knjigo v zbirki Borštnikov prstan

Borštnikovo srečanje, 2. november 2020 ― Prejemnice in prejemniki najpomembnejše slovenske nagrade za igralsko ustvarjalnost so globoko in neizbrisljivo zaznamovali slovensko gledališče, nemalokrat pa vplivali tudi na generacije ustvarjalcev. Borštnikov prstan, ki ga Festival Borštnikovo srečanje tradicionalno podeli na zaključni slovesnosti, pozornost javnosti usmeri k izjemnemu ustvarjalnemu opusu vrhunske igralke ali igralca, ki se s to nagrado trajno vpiše med velikane slovenskega gledališča. Leta 2018 smo izdali prvo knjižico v novi ediciji, ki smo jo poimenovali Borštnikov prstan.  Letošnja izdaja je posvečena igralki Marinki Štern, lanskoletni prejemnici Borštnikovega prstana. V knjigi so objavljena besedila, ki osvetljujejo življenje in delo Marinke Štern, prispevali so jih: Aleš Novak (uvodnik), Tomaž Toporišič, Primož Jesenko, Tomi Janežič, Niko Goršič, Vilma Štritof, Jana Pavlič, Matjaž Pograjc in Melita Forstnerič Hajnšek, bibliografija predstav in dosežkov na drugih področjih njenega ustvarjanja dopolnjujejo številne fotografije. Še vedno sta na voljo tudi prvi dve knjigi edicije Borštnikov prstan. Prva je posvečena igralki Saši Pavček, prejemnici Borštnikovega prstana v letu 2017, druga pa igralcu Janezu Škofu, prejemniku Borštnikovega prstana v letu 2018. Pri nakupu knjižnicam ponujamo 20 % popust, torej je cena za knjižnice 16,00 EUR z vključenim DDV. NAROČILA SPREJEMAMO: •  po pošti na naslov: Festival Borštnikovo srečanje, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor; •  po e-pošti: info@borstnikovo.si.

Izvedba osrednjega dela 55. FBS se zamika v leto 2021 

Borštnikovo srečanje, 16. oktober 2020 ― Zaradi poslabšanja epidemiološke situacije, sprejetih ukrepov in priporočil Vlade RS ter na predlog kolegija direktorjev slovenskih gledališč smo v soglasju z Ministrstvom za kulturo in Mestno občino Maribor sprejeli zahtevno odločitev, da ne izvedemo osrednjega dela festivala s tekmovalnim programom in letošnjo festivalsko edicijo zaključimo danes v petek, 16. 10. 2020, s podelitvijo Borštnikovega prstana Petru Boštjančiču in predstavo Plameneča voda v izvedbi baleta HNK Ivana pl. Zajca iz Reke (HR). "Festival je bil dobro pripravljen na izvedbo v teh zahtevnih okoliščinah, ohranjali smo visoko stopnjo prilagodljivosti in imeli pripravljeneh več scenarijev. Zaradi skokovitega porasta okužb, ki so zašle tudi v umetniške ansamble in ekipe, so se pričele vrstiti odpovedi predstav v jedrnem delu programa, tudi v tekmovalnem izboru. Pomemben del slovenskih gledališč z današnjim dnevom ustavlja svoje javno delovanje in pričakujemo lahko, da se bo to v prihodnjih dnevih zgodilo tudi v Podravski statistični regiji. Nadaljevanje izvajanja programa v takih okoliščinah bi bilo povezano s številnimi tveganji, hkrati pa bi zaradi odpovedi nekaterih predstav porajalo tudi dileme o verodostojnosti letošnjih festivalskih nagrad. Kljub naši zavezanosti in odločnim prizadevanjem za izvedbo festivala v zahtevnih okoliščinah, smo bili primorani sprejeti resnično težko odločitev in izvedbo tekmovalnega dela festivala preložiti na prihodnje leto. Delimo skupno usodo slovenskih gledališč in skupaj bomo počakali, da epidemija izgubi svojo paralitično moč. Želimo si, da bi ta prekinitev trajala le kratko in da bo učinkovita, sedaj je potrebno poskrbeti za najranljivejše," je ob tem povedal Aleš Novak, umetniški direktor Festivala Borštnikovo srečanje. Nocojšnja prireditev ob 20. uri v Veliki dvorani SNG Maribor bo torej zadnji dogodek letošnje 55. izvedbe festivala, zato bomo na prireditvi slovesno podelili tudi Borštnikov prstan, ki ga letos prejme Peter Boštjančič.  

Premierna uprizoritev študentske produkcije

Borštnikovo srečanje, 15. oktober 2020 ― Na festivalu se mudi okoli štirideset študentov UL AGRFT, ki v času Borštnikovega srečanja del svojega študijskega procesa izvajajo v Mariboru. Danes so začeli s praktičnim seminarjem Izkustveno gledališče, ki ga vodi ukrajinski režiser Saško Brama, zvečer pa je bila v GT22 premierno uprizorjena študentska produkcija Kvartet, študij je pod mentorskim vodstvom Jerneja Lorencija in Branka Jordana mesec dni potekal v Mariboru. V Vetrinjskem dvoru se je začel mednarodni znanstveno-umetniški simpozij Senzorialno v gledališču: na sledi vonjav v vsakdanjem življenju in onkraj njega, ki delno poteka preko video konference, mogoče pa ga je bilo spremljati tudi v živo na festivalskem youtube kanalu. Po koncu simpozija je antropolog dr. Rajko Muršič izvedel čutni sprehod po središču mesta. Na Malem odru SNG Maribor smo gostili diskusijo ob petdesetletnici Gledališča Glej, na kateri so udeleženci spregovorili o neinstitucionalnih praksah v gledališču. Dan se je zaključil z gostovanjem predstave Tri sestre v režiji Boba Jelčića in izvedbi HNK Zagreb (HR). Foto utrinki v galeriji -->

to jabolko, zlato

Borštnikovo srečanje, 15. oktober 2020 ― Predstava to jabolko, zlato v produkciji Zavoda Imaginarni, Cankarjevega doma Ljubljana, SNG Drame Ljubljana in Mestnega gledališča ljubljanskega,ki bi morala biti na programu v soboto, 17. oktobra, ob 20.30 uri je zaradi bolezni v ansamblu odpovedana. 

Ukrajinci navdušili občinstvo

Borštnikovo srečanje, 14. oktober 2020 ― Tretji festivalski dan se je pričel s čutnim sprehodom, ki ga je po mestnem središču vodil etnolog in kulturni antropolog dr. Rajko Muršič, udeleženci so svojo pozornost usmerjali na čutno zaznavo v posameznih ambientih, dogodek se je zaključil z diskusijo. Z delavnico Ive Moberg (New International Encounter, Norveška) in refleksijo ob zaključku usposabljanja smo zaokrožili aktivnosti letošnjega programskega sklopa Mlado gledališče. V GT22 so študentje UL AGRFT predstavili razstavo Muzej naših ljubezni, ki je nastajala v okviru projekta Kvartet (mentorja Branko Jordan in Jernej Lorenci), na ogled bo vsak dando četrtka, 22. oktobra. V Kazinski dvorani smo občudovali Klemna Janežiča v avtorski predstavi Postaja samobitno, ki raziskuje našo vpetost in avtonomnost znotraj današnjega zahodnega ustroja in vpliv obdajajočega okolja na našo prvobitnost. Z dopoldansko in večerno ponovitvijo avtorske predstave Jesen na Plutonu je navdušila ukrajinska gledališka skupine Sashka Brame (predstava je bila predstavljena tudi na Berliner Festspiele), avtor bo v prihodnjih dnevih izvedel praktični seminar Izkustveno gledališče. Foto utrinki v galeriji -->

Predstavitev monografije RAC

Borštnikovo srečanje, 13. oktober 2020 ― Za danes napovedan dogodek Predstavitev monografije RAC, biografija Radka Poliča, ki smo ga pripravili skupaj z založbo Beletrina, zaradi epidemiološke situacije in z njo povezanih zdravstvenih tveganj žal  odpovedujemo . Naša gosta sta bi bila dramaturginja in avtorica knjige Petra Pogorevc in igralec Radko Polič – Rac, ki zaradi svojega zdravstvenega stanja sodi v rizično skupino, sodelovanje na dogodku bi zanj predstavljalo zdravstveno tveganje.  Ogledni izvod monografije RAC bo na voljo v SNG Maribor v času večernih predstav. 

Začeli smo!

Borštnikovo srečanje, 12. oktober 2020 ― V uvodnem delu 55. Festivala Borštnikovo srečanje - Mladem gledališču poteka usposabljanje za strokovne delavce in ustvarjalce, ki letos spodbuja k inkluzivnemu družbenemu ravnanju. V Kazinski dvorani je režiser, scenarist in snemalec Áron Horváth Botka premišljeval o umetnosti in družbeni odgovornosti, letošnjih prvih 50 festivalskih obiskovalcev si je ogledalo njegov kratki igrani film Delčki (2020), o dečkih, ki morata prehitro odrasti, zaupanju, poslavljanju in odgovornosti. Sledil je ogled predstave Rumena luna v režiji Primoža Ekarta in izvedbi Gledališkega laboratorija Lutkovnega gledališča Ljubljana v sodelovanju z Vzgojnim zavodom Planina ter v koprodukciji Srednje vzgojiteljske šole, gimnazije in umetniške gimnazije Ljubljana. Predstavi je sledil pogovor z ustvarjalci. Popoldan je režiser Primož Ekart izvedel izkušenjsko delavnico za gledališke mentorje Gledališki laboratorij, na kateri so praktično preizkušali metode vodenja gledališkega laboratorija za mlade. Na Intimnem odru GT22 smo si ogledali avtorski projekt Viktorija 2.0 v izvedbi KUD Moment in GT22; zaradi velikega zanimanja smo dodali dodatno večerno ponovitev. Foto utrinki v galeriji -->

Burning water (Plameneča voda)

Borštnikovo srečanje, 12. oktober 2020 ― Skupina tanzmainz (Staatstheater Mainz, DE) nas je obvestila, da so zaradi poslabšanja epidemiološke situacije v Nemčiji in Evropi bili primorani odpovedati svoje gostovanje v Bratislavi in Mariboru, v sklopu katerega je bila njihova predstava Soul Chain (Veriga duš) načrtovana kot otvoritvena predstava letošnjega 55. Festivala Borštnikovo srečanje. V trenutnih okoliščinah smo pripravljeni na spremembe in prilagodljivi. Nadomestna otvoritvena predstava, ki bo na sporedu v petek, 16. oktobra 2020 ob 20. uri, bo izjemna plesna predstava Burning Water (Plameneča voda) v produkciji Hrvaškega narodnega gledališča Ivana pl. Zajca z Reke (HR), v koreografiji mednarodno uveljavljenega grškega koreografa Andonisa Foniadakisa. Predstava je nastala v okviru programa Evropska prestolnica kulture - Reka 2020.  

55. Festival Borštnikovo srečanje je pripravljen!

Borštnikovo srečanje, 8. oktober 2020 ― Vrhunci pretekle slovenske gledališke sezone, izbor predstav iz tujine, aktivnosti za razvoj novih gledaliških občinstev in refleksija aktualnega gledališkega dogajanja. Ohranjamo mednarodni značaj, povezujemo in krepimo sodelovanje s študenti.Letošnji prejemnik najvišje nagrade za igralsko ustvarjalnost je Peter Boštjančič. V prihodnjih dveh tednih bo v Mariboru na ogled več kot 30 vrhunskih gledaliških predstav slovenskih in tujih producentov, številni dogodki v spremljevalnem in strokovnem programu ter festivalska uvodna sklopa, posvečena mladim. Mlado gledališče V uvodnem delu festivala med 12. in 14. oktobrom bo tudi letos potekalo gledališko usposabljanje za pedagoške strokovne delavce in ustvarjalce. Letošnji program Mladega gledališča, pred dvema letoma uvedenega sklopa FBS, spodbuja k inkluzivnemu družbenemu ravnanju. Vključuje izbor petih predstav za mlade s pogovori po ogledu, dvodnevni seminar in izkušenjsko delavnico za pedagoge, ustvarjalno delavnico za mlade, čutni sprehod po mestu in javni premislek o umetnosti in družbeni odgovornosti. Na FBS prihaja Iva Moberg, ki je magistrirala na gledališki akademiji DAMU v Pragi, na katedri za alternativno in lutkovno gledališče. Skupaj z Alexom Byrnom in Kjellom Mobergom je leta 2011 ustanovila mednarodno skupino New International Encounter, njihovo predstavo Bratje in sestre bomo (zaradi epidemiološke situacije) na festivalu spremljali v neposrednem prenosu iz Norveške.Iz Ukrajine prihaja skupina Saška Brame z dokumentarnim gledališkim projektom Jesen na Plutonu. Avtor bo izvedel tudi petdnevni praktični seminar za študente UL AGRFT. Študentsko gledališče Tudi letos razvijamo in krepimo sodelovanje z Akademijo za gledališče, radio, film in TV. FBS soproducira njihovo študentsko produkcijo Kvartet. Ekipo študentov VI. semestra dramske igre, gledališke režije in dramaturgije pod mentorskim vodstvom doc. Branka Jordana in izr. prof. Jerneja Lorencija že mesec dni gostimo v Mariboru, tukaj p

Prejemnik Borštnikovega prstana je Peter Boštjančič

Borštnikovo srečanje, 8. oktober 2020 ―  "Zato sem v gledališču že od vedno po malem outsider, vlekel sem poteze, ki jih mnogi niso hoteli razumeti, in res je, da sem jih ravno zaradi tega neštetokrat dobil po glavi." Te besede je dramski igralec Peter Boštjančič zapisal v knjižici o svojem igralskem delu, izdani pred dobrimi petnajstimi leti,in zagotovo bi jih ponovil tudi danes, ko prejema največjo nagrado za igralsko ustvarjanje, Borštnikov prstan.  Biti zunaj sistema je bilo njegovo stalno ustvarjalno vodilo, prav tako kot prepričanje, da je "biti igralec [...] najbolj samotna stvar na svetu",vendar je oboje hočeš nočeš treba razumeti kot paradoks, saj sam po drugi strani nenehno poudarja, da ni igre brez soigre in predvsem ne brez gledalca, ki je igralčev "zadnji sodnik".  Podobnih ustvarjalnih paradoksov je v igralskem opusu Petra Boštjančiča še veliko. Svojo gledališko pot je začel v igralski šoli Jožeta Zupana, delujoči v okviru amaterskega gledališča Slava Klavora, a se po končani gimnaziji ni takoj odločil za študij dramske igre, temveč je vpisal primerjalno književnost na ljubljanski Filozofski fakulteti. Literatura, predvsem ruska klasika, ostaja njegova velika ljubezen, zato morda ni nenavadno, da se Dušana Pirjevca, profesorja na primerjalni, spomni veliko raje kakor mentorjev na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, kamor se je vpisal leta 1972. Študij dramske igre je zaključil leta 1976 z vlogo jeznega mladeniča in upornika brez razloga Cliffa Lewisa v Osbornovi igri Ozri se v gnevu, ki ga je najbrž zaznamovala za vse življenje. Kritiki njegovih kasnejših vlog so namreč pogosto opozarjali prav na Boštjančičevo "poudarjeno jezno mladeništvo" (Mirko Topalović)pa na njegovo "notranjo mladeniško razrvanost" (Tom Wingfield),"eksplozivnost v nepotešenem hrepenenju" (Roman)in podobno.  UTEMELJITEV NAGRADE -->
še novic