Uspešen uvod v 58. Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 26. maj ― Zaključil se je programski sklop Borštnikovega srečanja Mlado gledališče 2.0, ki ga je v preteklih treh dneh obiskalo več kot dva tisoč mladih in njihovih mentorjev ter strokovnih delavcev v vzgoji, izobraževanju in kulturi. Zaradi obsežnosti festivalskega programa je sklop letos prvič potekal samostojno in ločeno od osrednjega dela. Obiskovalcem je ponudil več kot 70 dogodkov – kakovostnih in inovativnih gledaliških praks ter izbranih spremljevalnih vsebin, skozi katere so obravnavali aktualne teme kot so lažne novice, duševno zdravje, dom in domotožje (z obratne perspektive: migracije), družba prihodnosti, oživljanje preteklosti in kolektivni smisel. Mladim smo omogočili široko paleto različnih pogledov na gledališče, v procesih načrtovanja in izvedbe pa smo jim zagotovili aktivno vlogo, prepoznavo in razvoj ustvarjalnih in osebnostnih potencialov, s tem pa tudi celostno ustvarjalno izkušnjo, ki vodi v pozitiven in trajen odnos do gledališča in umetnosti.  "Pozitivni odzivi občinstva in udeležencev usposabljanja nas utrjujejo v prepričanju, da je smiselno investirati v razvoj novih občinstev in v strokovno delo z mladimi v gledališču. Letos smo Mlado gledališče vsebinsko razširili in mu namenili samostojni termin, pri tem smo povezali številne partnerje iz lokalnega okolja, Slovenije in tujine, sklop je mednarodno zasnovan in vsebinsko zaokrožen. Ponosni smo, ker je v nekaj letih od uvedbe tudi v tujini prepoznan kot primer dobre prakse na področju dela z mladimi. Odlična obiskanost in prijetno festivalsko vzdušje, ki sta te dni spremljala festivalsko dogajanje, naj bosta tudi dobra popotnica osrednjemu festivalskemu dogajanju, ki se pričenja v začetku junija." Aleš Novak, umetniški direktor    Usposabljanja, ki je bilo namenjeno strokovnim delavcem v vzgoji, izobraževanju in kulturi, se je udeležilo 34 učiteljev in strokovnih delavcev ter 6 mladih premišljevalcev – otrok in mladih, ki so zastopali ciljno občinstvo. Ti so na zaključnem dogodku Cel sv

Mlado gledališče 2.0 v znamenju aktualnih vsebin

Borštnikovo srečanje, 17. maj ― V ponedeljek, 22. maja, se pričenja uvodni programski sklop Borštnikovega srečanja Mlado gledališče 2.0. Zaradi obsežnosti festivalskega programa je ta sklop letos prvič terminsko umeščen pred osrednji del Borštnikovega srečanja, ki se bo odvijalo v prvi polovici julija. Prinaša kakovostne in inovativne gledališke predstave in premišljeno izbrane spremljevalne vsebine, potekal bo med 22. in 24. majem. Obravnavane bodo aktualne teme, kot so lažne novice, duševno zdravje, dom in domotožje (z obratne perspektive: migracije), družba prihodnosti, oživljanje preteklosti in kolektivni smisel. Mlado gledališče je že od uvedbe leta 2018 namenjeno približevanju gledališča novim, mladim občinstvom, hkrati pa usposabljanju pedagoških delavcev in gledaliških profesionalcev za delo z mladimi v gledališču.  Večina dogodkov in predstav je umeščenih v negledališke prostore, učilniški komad Koža Hessenskega deželnega gledališča Marburg bo denimo potoval po šolah, spremlja ga učna ura strpnosti Pod kožo. Miniatura Moetivi karavan: Odprava domov se odvija v počitniški prikolici, zaživela bo na Židovskem trgu, medtem ko bo Lutkovno gledališče Maribor prizorišče avtorskega projekta Barbare Jamšek in Katarine Klančnik Kocutar Drava pa še kar teče …. Senzorialna predstava V iskanju smisla, ki jo je skupaj z mladimi ustvarjalci zasnovala Barbara Pia Jenič, bo v razstavišču KIBLA PORTAL, na Malem odru pa bo potekalo predavanje Potenciali senzorialnega jezika, ki bo podrobneje seznanilo s to zanimivo uprizoritveno metodo.  Uvodni festivalski sklop spremlja tudi program usposabljanja, ki je namenjen strokovnim delavcem v vzgoji, izobraževanju in kulturi, ustvarjalcem in umetniškim/programskim vodjem pa tudi drugim odgovornim odločevalcem. Na usposabljanje je prijavljenih 34 učiteljev in strokovnih delavcev in 5 mladih premišljevalcev, ki zastopajo ciljno občinstvo. V okviru programa bo v ponedeljek, 22. maja, ob 14. uri na Malem odru SNG Maribor potekala predstavitev spletnega priročnika

S Prestopi smo organizirali gostovanje Forced Entertainment

Borštnikovo srečanje, 9. maj ― V nedeljo, 14., in v ponedeljek, 15. maja, je na različnih festivalskih prizoriščih potekala mednarodna konferenca, ki sta jo organizirala festivala Borštnikovo srečanje in Prestopi in je bila posvečena mednarodno uveljavljeni gledališki skupini Forced Entertainment iz Velike Britanije. Namen konference je bil odpirati prostor refleksije o delu, vlogi in pomenu te izjemno pomembne in navdihujoče skupine, ki se je v Mariboru predstavila z dvema predstavama. S predavanji, debatami in pogovori z umetniki pa so organizatorji tlakovali pot tako teoretski kot tudi praktični obravnavi fenomena Forced Entertainment. FOTO -->  Program gostovanja FE v Mariboru 14. maj 2023, nedelja 18.00 | Mali oder SNG Maribor – uvodna predavanja (Zala Dobovšek, Aldo Milohnić, Leja Jurišić) 20.00 | Lutkovno gledališče Maribor – predstava Real Magic/Resnična čarovnija s pogovorom po predstavi   15. maj 2023., ponedeljek 11.00 | Mali oder SNG Maribor – pogovor s člani FE o njihovem načinu dela in delovanja (moderatorja Teja Reba in Uroš Kaurin) 18.00 | preddverje Kazinske dvorane SNG Maribor – povzetek konference 19.00 | Kazinska dvorana SNG Maribor – predstava Quizoola! Forced Entertainment (v nadaljevanju FE) je skupina šestih umetnikov s sedežem v Sheffieldu v Veliki Britaniji. Sodelujejo že skoraj štirideset let in pri tem na novo odkrivajo gledališče, v katerem bi pripovedovali o času, v katerem živimo. Svoje pristope razvijajo v ustvarjalnih sodelovanjih z drugimi umetniki in tako sooblikujejo podobo angleškega, evropskega in globalnega gledališča. FE ustvarja in izvaja vrhunske predstave in participativne projekte na lokalni, nacionalni in mednarodni ravni, pa tudi na digitalnih platformah. Jedro skupine FE sestavlja šest umetnikov: Tim Etchells (umetniški direktor), Robin Arthur, Richard Lowdon (dizajner), Claire Marshall, Cathy Naden in Terry O’Connor, ki sodelujejo od leta 1984. Njihova vizija je ustvarjati prostor, ki ljudem omogoča ponovni premislek o svetu, ter o

Zaživela je interaktivna razstava Tovarna utopije

Borštnikovo srečanje, 3. maj ― V mariborskem KIBLA PORTALU je zaživela interaktivna razstava Tovarna utopije, nastala po motivih del Karla Čapka. Razstava, ki na Borštnikovem srečanju gostuje v programu Mlado gledališče 2.0, je nastala v produkciji češkega Gledališča Drak, oblikovalo pa jo je šest uveljavljenih lutkovnih scenografov. Ustvarili so šest instalacij, navdihujoč se v Čapkovih romanih Tovarna absolutnega, Krakatit in Vojna z močeradi ter dramah R.U.R. in Primer Makropulos. Šest postaj razstave spremlja pripovedovalski program, poimenovan Tovarna prihodnosti, namenjen pripravi obiskovalcev vseh starosti na vstop v interaktivno instalacijo in ustvarjalni refleksiji po obisku. Slednja vključuje tudi oblikovanje lastnega sporočila za prihodnost: Kaj bi želeli sporočiti ljudem čez sto let?  Izhodiščni program so konceptualno razvili v Gledališču Drak s sodelovanjem igrive galerije Sladovna, mariborsko postavitev pa bo pospremil pripovedovalski program, ki so ga v sodelovanju z avtorji in festivalom pripravili pripovedovalci Mariborske knjižnice in njihovi sodelavci s podporo CJKD Sinagoga Maribor. Kot je povedala programska sodelavka Mojca Redjko, je razstava zasnovana kot uro in pol dolg strukturirani program, preplet umetniškega doživetja, ustvarjalnega učenja in neposrednega ustvarjalnega odziva obiskovalcev. Tovarna utopije s spremljevalnim pripovedovalskim programom vabi obiskovalce vseh generacij, od desetega leta starosti dalje. Na ogled in v sodelovanje bo ves mesec, od 3. maja do 2. junija, poleg razprodanih terminov med tednom, ki so namenjeni organiziranim skupinam, tudi v programu Kulturni dnevnik (Narodni dom Maribor), pa ste dobrodošli tudi individualni obiskovalci vsako nedeljo, torej 7., 14., 21. in 28. maja ob 10. uri. NAKUP VSTOPNIC --> Na dan dogodka bodo na voljo tudi družinske vstopnice.  Veseli nas, da smo uspeli izpeljati tako zahteven projekt in našo interaktivno instalacijo pripeljati na festival v Maribor. To ne bi bilo mogoče brez poguma organizatorje

Mobilna aplikacija 58. FBS

Borštnikovo srečanje, 5. april ― Festival na dlani: za spremljanje festivalskih novic, programa in lažje načrtovanje ogledov predstav ter drugih festivalskih dogodkov smo tudi letos pripravili mobilno aplikacijo. Izkoristili smo vse sodobne funkcionalnosti, ki vam bodo olajšale dostop do informacij: pregled festivalskega programa po izbranih kriterijih, predstavitve dogodkov, video vsebine in možnosti prenosa v vaš koledar, in nenazadnje - preprost nakup vstopnic! Prenesite mobilno aplikacijo tukaj: za Androide na GooglePlay in za iOS na AppStore!
Mlado gledališče 2.0

Mlado gledališče 2.0

Borštnikovo srečanje, 28. marec ― Spoštovane_i! Vljudno vas vabimo na usposabljanje za strokovne delavce v vzgoji, izobraževanju in kulturi, ki bo potekalo v Mariboru med 22. in 24. majem 2023.  Programsko osnovo tvori sodobno naslovniško odprto gledališče v širokem razponu raznolikih uprizoritvenih praks, tudi z namenom strokovnega pregleda in premisleka o dialoško najučinkovitejših uprizoritvenih sredstvih, nadgrajeno z razvojem oblik, metod in tehnik  (1) vključevanja mladih za razvoj identitete, sebstva in moralne samopodobe,  (2) gledališkega opismenjevanja ter  (3) trajne gradnje gledaliških občinstev. Program se razvija v tesnem partnerskem sodelovanju gledaliških producentov, vzgojno-izobraževalnih organizacij, mednarodnih platform in vrhunskih ustvarjalcev ter v odprtem dialogu z mladimi gledalci. Slednji uveljavljajo svojo aktivno vlogo pri načrtovanju, snovanju, oblikovanju, vrednotenju in posredovanju umetniških vsebin, s čimer razvijajo lasten ustvarjalni in osebnostni potencial, s poglabljanjem celovite izkušnje pa krepijo trajen interes za umetnost, razvijajo gledališko pismenost in oblikujejo navade obiskovanja gledališča. Eden trajnih rezultatov programa je tudi spletni priročnik s primeri dobrih praks, predstavljen na usposabljanju, ki lahko služi kot izhodišče, navdih in podpora pri izvajanju dejavnosti kulturno-umetnostne vzgoje na področju uprizoritvenih umetnosti.  Udeležba na vseh dogodkih usposabljanja je za prijavljene udeležence usposabljanja brezplačna, festival zagotavlja popust pri hotelskih namestitvah, po zaključku usposabljanja pa udeleženci prejmejo potrdilo o udeležbi na usposabljanju v obsegu 16 ur. Vse dodatne informacije o usposabljanju: info@borstnikovo.si Urnik usposabljanja --> Opis vsebin in dodatne termine za šolske odkupe najdete na spletni strani Festivala Borštnikovo srečanje, neposredno pa lahko nagovorite programsko sodelavko mojca.redjko@borstnikovo.si. Prijavite se lahko preko prijavnega obrazca. Rok za prijavo je pod

Postani del festivalskega dogajanja 58. FBS

Borštnikovo srečanje, 27. marec ― Festival Borštnikovo srečanje je osrednji slovenski gledališki festival, ki več kot pol stoletja bogati slovenski gledališki in kulturni prostor. Poteka v prvi polovici junija v Slovenskem narodnem gledališču v Mariboru. Program obsega izbor predstav slovenskih institucionalnih in nevladnih producentov v tekmovalnem in spremljevalnem programu, povabljene gledališke predstave iz tujine, usposabljanja, delavnice in aktivnosti za razvoj občinstev, študentsko gledališče ter strokovne dogodke v sodelovanju s slovenskimi in tujimi soorganizatorji. Običajno traja štirinajst dni, obiščejo ga številni domači in tuji gostje, med slednjimi tudi selektorji tujih festivalov, umetniški in programski direktorji, novinarji ter druga zainteresirana ter strokovna javnost.  Priprava in izvedba prireditve ponujata številne priložnosti za pridobivanje izkušenj in novih znanj, spoznavanje novih vsebin in ljudi, z vsem tem pa tudi razvoj osebnih kompetenc. Zato tudi letos k sodelovanju vabimo prostovoljke in prostovoljce, ki bi bili pripravljeni postati del festivalskega dogajanja in okrepiti festivalsko ekipo, s tem pa dobiti vpogled v skrivnosti zaodrja ter festivalskih priprav in izvedbe.  Letošnji festival se bo odvijal med 5. in 18. junijem 2023, na različnih lokacijah Maribora. Kot prostovoljci boste imeli možnost različnega dela (delo v zaodrju, na info točki, na razstavi, pri pripravi prostorov za pogovore, pogostitve, konference, pomoč pri sprejemu in spremljanju gostov ter nastopajočih, ipd.). Festivalsko dogajanje se odvija skozi celoten dan, kar pomeni, da je urnik dela prilagodljiv. Pomoč na festivalu bo potrebna že kakšen teden pred začetkom festivala. Pogoj za sodelovanje je starost 18 let. Prostovoljcem ponujamo: •  sklenjen dogovor o prostovoljskem delu,  •  zavarovanje v času opravljanja prostovoljskega dela, •  potrdilo o opravljenem prostovoljskem delu z navedbo ur in opisa del, ki ga lahko uporabite kot referenco,  •  mentorsko podporo in pomoč, •  p

Objavljamo festivalski urnik

Borštnikovo srečanje, 22. marec ― 58. Borštnikovo srečanje bo letos potekalo med 5. in 18. junijem, uvodne programske vsebine Mlado gledališče 2.0, namenjene vključevanju mlade publike in usposabljanju strokovnih delavcev v vzgoji, izobraževanju in kulturi, pa bodo potekale med 22. in 24. majem. Festival bo tudi letos ponudil vrhunske gledališke predstave slovenskih in tujih producentov, ob tem pa številne dogodke v spremljevalnem in dodatnem programu. Promovirali bomo slovensko gledališko ustvarjalnost in njen pomen v širšem mednarodnem prostoru, spodbujali povezanost slovenskega gledališkega prostora in vključevali nova občinstva, posvečali se bomo strokovnim presojam in vrednotenju ustvarjalnih dosežkov. V tekmovalnem programu, ki ostaja osrednji in najpomembnejši del festivala, se bo zvrstilo 12 predstav po izboru selektorice Vilme Štritof, nagrade pa bodo podeljene na sklepni slovesnosti.  V spremljevalnem programu, ki ga je oblikoval umetniški direktor Aleš Novak, bo mogoče videti 8 domačih in 4 tuja gostovanja. Borštnikovo srečanje bomo slavnostno otvorili z uspešnico evropskih gledaliških festivalov, s predstavo Vihar v produkciji gledališča Teatro Stabile Torino v režiji Alessandra Serre, v Maribor s svojo novo predstavo Ljubezen ponovno prihaja italijanski avtor Pippo Delbono, gostili bomo francoski kolektiv AÏE AÏE AÏE s produkcijo Ersatz pa Projekt Handke Jetona Neziraja in Teatra Ristori.  Lutkovno gledališče Ljubljana se bo predstavilo v mariborski Vinagovi kleti s projektom 410 kilometrov, igralko Leo Mihevc bomo videli v performansu Od kod, dekle, si ti doma, Marka Mandiča pa v projektu MandićCirkus (oblečen). Občinstvo si bo lahko ogledalo tudi predstavo Venera: med ujetostjo in letenjem, ki je prejela nagrado občinstva za najboljšo predstavo Gibanice 2023, kabaret Moja vojna harmonika in projekt Apofenija/1. Na ogled bosta še predstavi Krize v produkciji Nove pošte (Maska, Slovensko mladinsko gledališče) in Farma Orwell v produkciji Drame SNG Maribor.  Pripravljamo strokovne

Vabilo na gledališko delavnico za mlade

Borštnikovo srečanje, 17. marec ― Festival Borštnikovo srečanje v okviru mednarodnega projekta Sence pandemije: skriti glasovi vabi na brezplačno gledališko delavnico za mlade med 14. in 18. letom. Tema tokratne delavnice, ki bo v četrtek, 23. marca 2023, ob 15. uri v Kazinski dvorani SNG Maribor je razvijanje dramske igre . Skupaj z umetniško ekipo projekta boste prebrali nagrajeno dramsko besedilo natečaja avtorice Katje Gorečan z naslovom Aktivistke, čemur bo sledila diskusija (ob pomoči mentorice) o nadaljnjem razvoju dramskega besedila in o specifičnih potrebah predstave. Na delavnici bodo sodelovale: Katja Gorečan, avtorica nagrajenega avtorskega besedila Aktivistke, Selma Spahić, režiserka predstave, Ivana Vuković, dramaturginja projketa, Mateja Kokol, gledališka pedagoginja in mentorica, režiserka. Gre za tretjo iz niza petih brezplačnih gledaliških delavnic , na katerih mladim omogočamo celovit vpogled v nastanek dramske predstave; vse od spremljanja umetniške ekipe pri študiju dramske predstave do produkcijskih postopkov v zaodrju, hkrati pa jih seznanjamo s problematiko nasilja nad ženskami. Dvoletni mednarodni projekt Sence pandemije: skriti glasovi Festival Boršnikovo srečanje izvaja v sodelovanju z Zagrebškim gledališčem mladih in Beograjskim dramskim gledališčem. Naslavlja problem nasilja nad ženskami v času zaprtja javnega življenja zaradi pandemije koronavirusa. V sklopu projektnih aktivnosti smo na javnem natečaju izbrali tri neobjavljena avtorska besedila, ki bodo tudi s pomočjo delavnic z mladimi zaživela na odru. Projekt se bo namreč zaključil z gledališko uprizoritvijo, ki jo bo režirala gledališka režiserka Selma Spahić. Sofinanciran je v sklopu programa Ustvarjalna Evropa s finančno podporo Evropske komisije. Na delavnico se lahko prijavite do torka, 21. marca 2023 na: info@borstnikovo.si. Udeležba na predhodnih delavnicah ni pogoj za sodelovanje na tej in na naslednjih delavnicah. Predviden urnik: Produkcijski proces nastan

Znane so nagrajenke natečaja za izbor treh novih dramskih besedil

Borštnikovo srečanje, 23. februar ― Strokovna žirija gledališkega projekta Sence pandemije: skriti glasovi je izbrala tri izvirna, neobjavljena dramska besedila naslednjih avtoric: Kristina Kegljen – POD SUKNJOM (POD KRILOM) Katja Gorečan – AKTIVISTKE Tijana Grumić – SVET ZASLUŽUJE KRAJ SVETA (SVET SI ZASLUŽI KONEC SVETA) O prispelih dramskih besedil je odločala strokovna žirija v sestavi: Vilma Štritof (SNG Maribor – Festival Borštnikovo srečanje) / Rok Andres (SNG Maribor – Festival Borštnikovo srečanje) / Biljana Srbljanović (BDP) / Tanja Šljivar (BDP) / Tomislav Zajec ( ZKM) / Selma Spahić (ZKM) / Ivana Vuković (dramaturginja projekta). Žirija je prispela besedila presojala pod šiframi. Obrazložitev žirije Na javni razpis je prispelo 69 dramskih besedil, od katerih eno ni ustrezalo kriterijem, zaradi česar ga žirija ni upoštevala. Še posebej velja poudariti, da je bil javni natečaj namenjen izključno avtoricam. Veliko število prispelih dramskih besedil kaže na pomembnost razpisane tematike kot tudi na majhno število javnih razpisov za izvedbena besedila na regionalni ravni. Tematika nasilja nad ženskami (ne glede na specifičen okvir pandemije Covid-19) je po eni strani nehvaležna, saj lahko hitro zaide v stereotipizacijo in dobesednost. Izjemna kompleksnost situacije narekuje prikaz položaja žrtve, ne da bi bila ta predstavljena kot pasivna in izkoriščena, kakor tudi prikaz položaja nasilneža, ki ni banaliziran, in da besedilo po drugi strani zaobide tudi velikokrat omejujoč pridevnik "ženski". S tem v mislih se zahvaljujemo vsem avtoricam, ki so se v omejenem časovnem okviru soočile z omenjenimi zahtevami in poslale svoja besedila, ki so postavljena v različne svetove, od hiperrealističnega vsakdana, poetično zamišljenih prostorov preko manifestov do znanstvene fantastike. Ne glede na to, da so bila izbrana samo tri besedila, iskreno upamo, da bomo prebrane naslove videli na repertoarjih gledališč, odrov in avditorijev.  Kristina Kegljen – POD SUKNJOM (POD KRILOM) S

Znan tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 25. januar ― "Skupna poteza izbranih uprizoritev, ki sem jo opazila šele proti koncu sestavljanja programa, pa je redefinicija uprizoritvenega ali vsaj opazno preoblikovanje odrskega prostora in scenskih elementov; ni le opazen segment, ki pomembno soustvarja dramaturgijo celotne uprizoritve, nekajkrat kot enakovreden akter." Vilma Štritof, selektorica tekmovalnega programa Danes je v Kazinski dvorani SNG Maribor potekala novinarska konferenca, na kateri so predstavili tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje. Na predstavitvi sta sodelovala umetniški direktor festivala Aleš Novak in selektorica tekmovalnega programa Vilma Štritof. Borštnikovo srečanje bo letos potekalo med 5. in 18. junijem, uvodne programske vsebine, namenjene vključevanju mlade publike, pa potekajo med 22. in 24. majem. Festival ponovno prinaša kakovosten in raznolik program, pomemben za promocijo in uveljavljanje slovenske gledališke ustvarjalnosti, povezanost slovenskega gledališkega prostora, razvoj novih občinstev, relevantnost strokovnih presoj in vrednotenje ustvarjalnih dosežkov, prav tako za mednarodno promocijo slovenskega gledališča ter razvoj strokovne refleksije. TEKMOVALNI PROGRAM --> Osrednji del festivala predstavlja tekmovalni program, v katerem se bo zvrstilo dvanajst predstav po izboru selektorice Vilme Štritof, ki si je v koledarskem letu 2022 ogledala 120 uprizoritev, med njimi tri četrtine v institucionalnih gledališčih. "V lanski slovenski gledališki produkciji sta bili opazni dve liniji: na eni strani jo je zaznamovala hiperprodukcija, ki nastaja pod slabšimi pogoji, hlastno, z manj premisleka in priprav, kar se na koncu odraža v slabši izvedbeni kvaliteti in estetski nedorečenosti, na drugi strani pa je bilo čutiti drugačno, novo, svežo senzibilnost in močan kreativni naboj", je o postkovidnem obdobju zapisala v uvodu utemeljitve tekmovalnega programa. Oblikovala ga je tako, da "odslikava raznolike poetike, v katerih uprizoritve razpirajo relevantna dr

Znan tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 25. januar ― "Skupna poteza izbranih uprizoritev, ki sem jo opazila šele proti koncu sestavljanja programa, pa je redefinicija uprizoritvenega ali vsaj opazno preoblikovanje odrskega prostora in scenskih elementov; ni le opazen segment, ki pomembno soustvarja dramaturgijo celotne uprizoritve, nekajkrat kot enakovreden akter." Vilma Štritof, selektorica tekmovalnega programa Danes je v Kazinski dvorani SNG Maribor potekala novinarska konferenca, na kateri so predstavili tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje. Na predstavitvi sta sodelovala umetniški direktor festivala Aleš Novak in selektorica tekmovalnega programa Vilma Štritof. Borštnikovo srečanje bo letos potekalo med 5. in 18. junijem, uvodne programske vsebine, namenjene vključevanju mlade publike, pa potekajo med 22. in 24. majem. Festival ponovno prinaša kakovosten in raznolik program, pomemben za promocijo in uveljavljanje slovenske gledališke ustvarjalnosti, povezanost slovenskega gledališkega prostora, razvoj novih občinstev, relevantnost strokovnih presoj in vrednotenje ustvarjalnih dosežkov, prav tako za mednarodno promocijo slovenskega gledališča ter razvoj strokovne refleksije. TEKMOVALNI PROGRAM --> Osrednji del festivala predstavlja tekmovalni program, v katerem se bo zvrstilo dvanajst predstav po izboru selektorice Vilme Štritof, ki si je v koledarskem letu 2022 ogledala 120 uprizoritev, med njimi tri četrtine v institucionalnih gledališčih. "V lanski slovenski gledališki produkciji sta bili opazni dve liniji: na eni strani jo je zaznamovala hiperprodukcija, ki nastaja pod slabšimi pogoji, hlastno, z manj premisleka in priprav, kar se na koncu odraža v slabši izvedbeni kvaliteti in estetski nedorečenosti, na drugi strani pa je bilo čutiti drugačno, novo, svežo senzibilnost in močan kreativni naboj", je o postkovidnem obdobju zapisala v uvodu utemeljitve tekmovalnega programa. Oblikovala ga je tako, da "odslikava raznolike poetike, v katerih uprizoritve razpirajo relevantna dr

Znan tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 25. januar ― "Skupna poteza izbranih uprizoritev, ki sem jo opazila šele proti koncu sestavljanja programa, pa je redefinicija uprizoritvenega ali vsaj opazno preoblikovanje odrskega prostora in scenskih elementov; ni le opazen segment, ki pomembno soustvarja dramaturgijo celotne uprizoritve, nekajkrat kot enakovreden akter." Vilma Štritof, selektorica tekmovalnega programa Danes je v Kazinski dvorani SNG Maribor potekala novinarska konferenca, na kateri so predstavili tekmovalni program 58. Festivala Borštnikovo srečanje. Na predstavitvi sta sodelovala umetniški direktor festivala Aleš Novak in selektorica tekmovalnega programa Vilma Štritof. Borštnikovo srečanje bo letos potekalo med 5. in 18. junijem, uvodne programske vsebine, namenjene vključevanju mlade publike, pa potekajo med 22. in 24. majem. Festival ponovno prinaša kakovosten in raznolik program, pomemben za promocijo in uveljavljanje slovenske gledališke ustvarjalnosti, povezanost slovenskega gledališkega prostora, razvoj novih občinstev, relevantnost strokovnih presoj in vrednotenje ustvarjalnih dosežkov, prav tako za mednarodno promocijo slovenskega gledališča ter razvoj strokovne refleksije. TEKMOVALNI PROGRAM --> Osrednji del festivala predstavlja tekmovalni program, v katerem se bo zvrstilo dvanajst predstav po izboru selektorice Vilme Štritof, ki si je v koledarskem letu 2022 ogledala 120 uprizoritev, med njimi tri četrtine v institucionalnih gledališčih. "V lanski slovenski gledališki produkciji sta bili opazni dve liniji: na eni strani jo je zaznamovala hiperprodukcija, ki nastaja pod slabšimi pogoji, hlastno, z manj premisleka in priprav, kar se na koncu odraža v slabši izvedbeni kvaliteti in estetski nedorečenosti, na drugi strani pa je bilo čutiti drugačno, novo, svežo senzibilnost in močan kreativni naboj", je o postkovidnem obdobju zapisala v uvodu utemeljitve tekmovalnega programa. Oblikovala ga je tako, da "odslikava raznolike poetike, v katerih uprizoritve razpirajo relevantna dr

Rezultate natečaja bomo objavili 15. marca

Borštnikovo srečanje, 23. januar ― Zagrebško gledališče mladih (Hrvaška), Slovensko narodno gledališče Maribor - Festival Borštnikovo srečanje (Slovenija) in Beograjsko dramsko gledališče (Srbija) kot partnerji obveščajo, da je bila objava rezultatov natečaja za izbor treh novih/neobjavljenih dramskih besedil v okviru gledališkega projekta Sence pandemije: skriti glasovi preložena. Razlog za preložitev je veliko število prispelih besedil in čas, ki je potreben, da komisija oceni kakovost prispelih dramskih besedil (oddanih je bilo 69 avtorskih del). Nov rok za objavo rezultatov natečaja je 15. marec 2023. O treh nagrajenih besedilih bo odločala strokovna žirija v sestavi: Vilma Štritof (SNG Maribor – Festival Borštnikovo srečanje) / Rok Andres (SNG Maribor – Festival Borštnikovo srečanje) / Biljana Srbljanović (BDP) / Tanja Šljivar (BDP) / Tomislav Zajec ( ZKM) / Selma Spahić (ZKM) / Ivana Vuković (dramaturginja projekta). Rezultati natečaja bodo objavljeni 15. marca 2023 na spletni strani projekta Shadow Pandemic.   Vsako izbrano besedilo bo nagrajeno v bruto znesku 4.400,00 €. Izbrana besedila bodo prevedena v angleščino in objavljena na spletni strani, čemur bo sledila premierna uprizoritev nagrajenih besedil v obliki omnibusa, ki jo bo režirala režiserka Selma Spahić. Predstave bodo gostovale v Zagrebu, Beogradu in Mariboru. Natečaj se osredotoča na temo zlorabljenih in zapostavljenih žensk v času pandemije Covid-19. Projekt Shadow Pandemic: Hidden Voices je sofinancirala Ustvarjalna Evropa ob finančni podpori Evropske komisije.  

Na natečaj za izbor treh novih dramskih besedil prispelo 69 avtorskih del

Borštnikovo srečanje, 20. januar ― Na natečaj za izbor treh novih dramskih besedil, ki smo ga partnerji Festival Borštnikovo srečanje, Zagrebško gledališče mladih in Beograjsko dramsko gledališčev sklopu mednarodnega projekta Sence pandemije: skriti glasovi, objavili oktobra 2022, je do izteka roka za prijavo, 18. januarja, prispelo kar 69 izvirnih dramskih besedil v hrvaškem, srbskem in slovenskem jeziku. Na natečaju so sodelovale avtorice s stalnim prebivališčem v državah Evropske Unije ter v državah, ki so vključene v program Ustvarjalna Evropa. Tema natečaja je bila problematika nasilja nad ženskami v času zaprtja javnega življenja zaradi pandemije koronavirusa.   Sedemčlanska strokovna žirija v sestavi Vilma Štritof, Rok Andres, Biljana Srbljanović, Tanja Šljivar, Tomislav Zajec, Selma Spahić in Ivana Vuković bo do konca februarja 2023 opravila selekcijo prispelih besedil (po eno iz vsake države), nagrajene avtorice pa bodo prejele denarno nagrado. Rezultati natečaja bodo objavljeni najkasneje 28. februarja 2023. Izbrana besedila bodo prevedena v angleščino, objavljena v spletni obliki, igro/uprizoritev v obliki omnibusa, ki temelji na nagrajenih besedilih kot sestavni del uprizoritve, pa bo režirala režiserka Selma Spahić. Predstava bo izvedena pomladi 2024 v Zagrebu, Beogradu in v Mariboru, načrtovana so tudi gostovanja v tujini (Poljska, Češka).  

Na natečaj za izbor treh novih dramskih besedil prispelo 68 avtorskih del

Borštnikovo srečanje, 20. januar ― Na natečaj za izbor treh novih dramskih besedil, ki smo ga partnerji Festival Borštnikovo srečanje, Zagrebško gledališče mladih in Beograjsko dramsko gledališčev sklopu mednarodnega projekta Sence pandemije: skriti glasovi, objavili oktobra 2022, je do izteka roka za prijavo, 18. januarja, prispelo kar 68 izvirnih dramskih besedil v hrvaškem, srbskem in slovenskem jeziku. Na natečaju so sodelovale avtorice s stalnim prebivališčem v državah Evropske Unije ter v državah, ki so vključene v program Ustvarjalna Evropa. Tema natečaja je bila problematika nasilja nad ženskami v času zaprtja javnega življenja zaradi pandemije koronavirusa.   Sedemčlanska strokovna žirija v sestavi Vilma Štritof, Rok Andres, Biljana Srbljanović, Tanja Šljivar, Tomislav Zajec, Selma Spahić in Ivana Vuković bo do konca februarja 2023 opravila selekcijo prispelih besedil (po eno iz vsake države), nagrajene avtorice pa bodo prejele denarno nagrado. Rezultati natečaja bodo objavljeni najkasneje 28. februarja 2023. Izbrana besedila bodo prevedena v angleščino, objavljena v spletni obliki, igro/uprizoritev v obliki omnibusa, ki temelji na nagrajenih besedilih kot sestavni del uprizoritve, pa bo režirala režiserka Selma Spahić. Predstava bo izvedena pomladi 2024 v Zagrebu, Beogradu in v Mariboru, načrtovana so tudi gostovanja v tujini (Poljska, Češka).  
še novic