Znani dobitniki primorskih gledaliških nagrad Tantadruj 2021

Borštnikovo srečanje, 8. oktober ― Tri primorska gledališča - Gledališče Koper, Slovensko stalno gledališče (SSG) iz Trsta in SNG Nova Gorica - so razglasila dobitnike primorskih gledaliških nagrad Tantadruj 2021. Z njimi že enajsto leto zaznamujejo delo posameznih ustvarjalcev, ki spodbujajo umetniško rast in razvoj gledališke umetnosti. Kot najboljša predstava je tričlansko komisijo (Andraž Gombač, Ivana Zajc in Gojmir Lešnjak) prepričala Jugoslavija, moja dežela v režiji Marka Misirače in izvedbi Gledališča Koper, Gledališča Prijedor in Fundacije Friedrich Ebert Stiftung. Nagrado za igralsko stvaritev je prejela Marjuta Slamič za vlogo Bogdane v uprizoritvi jerebika, štrudelj, ples pa še kaj v režiji Jureta Novaka in izvedbi SNG Nova Gorica ter Slovenskega mladinskega gledališča Ljubljana. Za poseben dosežek pa so nagrado prejeli tudi Jure Karas, Joži Šalej in igralci/ustvarjalci songov v predstavi Čudovita v režiji Tijane Zinajić in izvedbi SSG Trst in SiTi Teatra BTC.  Za življensko delo nagrajen Ivo Barišič Strokovna žirija v sestavi Ingrid Kašca Bucik, Nataša Sosič Fabjan in Bine Matoh je nagrado za življenjsko delo podelila dolgoletnemu igralcu in upokojenemu članu ansambla SNG Nova Gorica Ivu Barišiču. "S predanostjo, zanosom in energijo mladeniča, ki v gledališču ni delal, temveč je gledališče živel," je Ivo Barišič ustvaril več kot 200 gledaliških vlog. Naj so bile male ali velike, vselej so bile lucidne in šarmantne, " so zapisali v utemeljitvi, ki je v celoti dostopna tukaj.  Čestitamo!

Zaključil se je 54. in 55. Bitef

Borštnikovo srečanje, 27. september ― S podelitvijo nagrad se je minuli vikend v Beogradu končal letošnji 54. in 55. Bitef, ki je potekal med 13. in 25. septembrom. Žirija, ki ji je predsedovala umetniška direktorica teatra Maksima Gorkega iz Berlina Shermin Langhof, se je zaradi dejstva, da je bila letošnja izdaja festivala dvojna (lani je odpadla zaradi epidemije), odločila podeliti po dve nagradi v vsaki kategoriji.  Nagrado za najboljšo predstavo v celoti, grand prix Mira Trailović,sta prejeli predstavi Cement Beograd v režiji Sebastijana Horvata in Uročil sem te iranskega režiserja Ehsana Hemeta. Posebno nagrado Jovan Ćirilovso prav tako podelili dvema projektoma, in sicer Farm Fatale v režiji Filipa Kena in Višnjik v Višnjiku v režiji Boba Jelčića. Podelili so tudi nagrado za najboljšega režiserja. Žirija lista Politika, ki ji je predsedoval Haris Pašović je videla 12 predstav v glavnem programu in se odločila podeliti 2 nagradi za najboljšega režiserja: Bobu Jelčiću, posebno priznanje za režijo predstave Višnjik v Višnjiku v produkciji de facto gledališke skupine iz Zagreba in Vimu Vandekejbusu za koreografijo in režijo predstave Sledi v produkciji Ultima Vez iz Bruslja. Umetniški direktor Bitefa Ivan Medenica je ob koncu za najboljšo predstavo po izboru občinstva razglasil predstavo Kot da konec ni niti blizu v produkciji avtorskega tandema Maje Pelević in Nikole Zavišića.  

Portal Kritika

Borštnikovo srečanje, 7. september ― Slovenski gledališki inštitut (SLOGI) vzpostavlja nov spletni prostor za referenčno kritiko, recenzije in refleksijo uprizoritvenih umetnosti – kot samostojna enota slovenskega gledališkega portala SiGledal je zaživel portal Kritika, ki želi ponuditi strokovno, konsistentno, ažurno, prodorno in neodvisno kritiško misel, ki služi tako (samo)refleksiji uprizoritvenih umetnosti kot tudi zgodovinjenju (minljivih) uprizoritev. Na osrednjem delu portala so objavljene kritike posameznih predstav profesionalnih slovenskih gledaliških ustvarjalcev, predvsem institucionalnih in vidnejših neinstitucionalnih producentov, podstran Mnenja je namenjena daljšim mnenjskim zapisom, intervjujem, pregledom sezon, odmevom z gostovanj slovenskih gledališčnikov v mednarodnem prostoru in odmevom z gostovanj tujih presežnih gledaliških dogodkov v Sloveniji, poročilom s tujih gledaliških festivalov, esejističnim zapisom o slovenskem gledališču in gledališki produkciji. Svoj prostor pa so našli tudi mladi kritiki, saj je podstran Mala šola kritike namenjena objavi kritiških zapisov mladih kritikov, ki nastajajo v okviru delavnic in seminarjev kritiškega pisanja. Namen te podstrani je vzpostaviti prostor za javno objavo in s tem tudi za primerjavo, pridobivanje izkušenj in razvoj mladega pisca. Pomembna poslanstva Kritike so: konstruktiven dialog z uprizoritvenimi umetnostmi, strokovna presoja, izhodišča za samopremislek in razvoj, usmerjanje in vzgoja gledalca, odpiranje drugačnih pogledov na videno/doživeto. Predvsem pa portal Kritika stroki ponuja prostor, kjer lahko neodvisno in prostorsko neomejeno razvija kritiško misel o sodobni uprizoritveni umetnosti. Različni formati, načini spremljanja, kriteriji, pristopi, pogledi, tudi ob istih predstavah, bodo bistveno prispevali k odpiranju prostora dialoga ter k razvoju ne le področja kritike, temveč celotnega gledališkega področja.  Pogovor z Rokom Adresom, dramaturgom in ter glavnim in odgovornim urednikom Kritike

Pogovor z Jette Ostan Vejrup

Borštnikovo srečanje, 29. junij ― Slovenski gledališki inštitut vsakič po zaključku Festivala Borštnikovo srečanje pripravi pogovor s prejemnico/prejemnikom Borštnikovega prstana. Letos se je Ana Perne pogovarjala z vrhunsko gledališko igralko in dobitnico Borštnikovega prstana 2021 Jette Ostan Vejrup.  Vabljeni k ogledu pogovora. 

Nagrade 56. Festivala Borštnikovo srečanje

Borštnikovo srečanje, 27. junij ― Umetniški direktor Aleš Novak Selektor Rok Bozovičar Strokovna žirija Ivan Medenica, Barbara Orel, Haris Pašović, Vilma Štritof (predsednica) in Norbert Rakowski Zaključno mnenje žirije o 56. Festivalu Borštnikovo srečanje Epidemija je radikalno posegla v gledališko stvarnost in za dobro leto dni domala zaustavila delo gledaliških ustvarjalcev. V izrednih razmerah je bila tudi izvedba Festivala Borštnikovo srečanje negotova. Po prekinitvi festivalskega dogajanja oktobra lani je bil letošnji termin iz meseca maja prestavljen in v celoti izveden v juniju. Organizatorjem je uspelo obdržati kontinuiteto tako v slovenskem kot v mednarodnem delu programa. Žirija si je v tekmovalnem programu ogledala osem uprizoritev, saj dveh izmed desetih izbranih iz sezone 2019/2020 ni bilo več mogoče obnoviti. Selekcija izkazuje širok spekter raznolikih avtorskih poetik, izvedbenih pristopov in produkcijskih modelov. Zastopane so vse generacije gledaliških ustvarjalcev, med katerimi vidno izstopa mlajša. V žiriji so prevladovali strokovnjaki iz tujine, zato je njen pogled pretežno usmerjala mednarodna vizura. Ob preizpraševanju samoumevnosti slovenskega gledališkega in kulturnega konteksta žirija ugotavlja, da slovensko gledališče dokazuje svojo vitalnost in družbeno odgovornost na visoki profesionalni ravni, ob tem pa ostaja prostor živega srečevanja, izmenjave in refleksije. Občinstvo se je vrnilo v gledališče in verjamemo, da bo spremljalo gledališko ustvarjalnost, Festival Borštnikovo srečanje pa bo še naprej deloval povezovalno in pretočno, v nenehnem dinamičnem odnosu z družbo in ljudmi, ki ga ustvarjajo. Nagrade Veliko nagrado Festivala Borštnikovo srečanje za najboljšo predstavo prejme uprizoritev Gejm v režiji Žige Divjaka v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča in Maske Ljubljana Uprizoritev Gejm od nas ne pričakuje niti empatije niti moralne opredelitve, ampak dosledno spoštovanje zakonov, ki določajo civilizacijske standarde. Vrhunski igralski

Do zaključka v nedeljo še številni festivalski dogodki

Borštnikovo srečanje, 24. junij ― Pred nami je sklepni del 56. Festivala Borštnikovo srečanje, ki ga bomo sklenili v nedeljo, 27. junija, s slavnostno podelitvijo festivalskih nagrad in Borštnikovega prstana, ki ga bo letos prejela vrhunska dramska igralka Jette Ostan Vejrup. Med festivalom, ki smo ga izpeljali v celoti, se je na številnih prizoriščih odvilo več kot sedemdeset dogodkov, nekaj jih bo na sporedu še v teh dneh. Poleg gledaliških predstav v tekmovalnem in spremljevalnem programu smo izvedli obsežne dopolnilne vsebine, glasbene koncerte, konference, strokovna srečanja in pogovore o knjigah. Letos smo dodali nova festivalska prizorišča, med občinstvom pa so bile posebej toplo sprejete predstave Gledališča Ane Monro, ki je pred enotami doma za starejše Danice Vogrinec nastopalo z interaktivno ulično predstavo Cirkus Korona. Projekt se je razvil iz serije umetniških intervencij Ana pod oknom, ki jih je skupina spomladi 2020 izvajala na dvoriščih stanovanjskih sosesk v Ljubljani, da bi kljub omejitvam ostali v živem stiku z občinstvom. Danes, v četrtek, 24. junija, ob 18.30 bo v Stari dvorani potekala okrogla miza, ki smo jo pripravili v sodelovanju z Beletrino, na kateri bomo predstavili monografijo RAC, biografski roman o življenju Radka Poliča. Gosta dogodka bosta Radko Polič - Rac in avtorica knjige Petra Pogorevc. Med pogovorom, ki ga bo vodila Danaja Lorenčič, bodo obiskovalci lahko prisluhnili tudi odlomkom iz knjige, ki odstira in prepleta spomine na igralčevo življenjsko in ustvarjalno pot ter razkriva, da je na odru enako strasten in zahteven kot za njim. Odlomke bodo brali Nataša Matjašec Rošker, Ksenija Mišič, Vladimir Vlaškalić, Petja Labović in Žan Koprivnik. V petek, 25. junija, ob 18.00 bo na Malem odru predstavitev knjige Roka Vevarja Ksenija, Xenia: londonska plesna leta Ksenije Hribar, 1960–1978, ki je izšla pri Založbi Maska. V pogovoru, ki ga bo vodila Mojca Kumerdej, bosta poleg avtorja Roka Vevarja sodelovala tudi Sinja Ožbolt in Marko Mlačnik, plesalkina

Festival se preveša v drugo polovico

Borštnikovo srečanje, 21. junij ― Po petkovi otvoritvi in odmevni predstavi Nomad so v ospredje festivalskega programa stopile predstave iz tekmovalnega sporeda; med vikendom so si gledalci lahko ogledali dve. Kot enega od letošnjih vrhuncev pa napovedujemo gostujočo predstavo Pločevinasti boben enega najbolj uveljavljenih nemških gledališč Berliner Ensemble, ki je nastala po istoimenskem romanu nobelovca Günterja Grassa, režiral pa jo je umetniški direktor gledališča Oliver Reese, ki je tudi gost festivala. Na sporedu bo danes, v ponedeljek, 21. junija, ob 19. uri. V sredo, 23. junija, ob 18. uri bomo v Kazinski dvorani gostili mednarodno omizje o (digitalni) prihodnosti gledališča, ki ga pripravljamo v sodelovanju z Evropsko gledališko konvencijo (ETC). Pogovor, ki smo ga naslovili V iskanju renesanse: Gledališče in digitalno, bo vodil Rok Bozovičar, mednarodno omizje pa bo pretresalo prihodnost gledališča v digitalni dobi. Večino strokovnih dogodkov si je mogoče ogledati v neposrednem prenosu na festivalski strani na Facebooku. Kot primer dobre prakse, ki je med pandemijo povezal različne akterje v evropskem gledališkem prostoru, bo na ogled mednarodni video projekt Renesansa, ki je nastal pod okriljem ETC in v katerem je s petminutnim filmom kot umetniškim odzivom na dramatičen klic po preporodu sodelovalo kar dvaindvajset gledališč iz osemnajstih evropskih držav.  V tem tednu izpostavljamo tudi tri vrhunske glasbene dogodke, ki bogatijo dodatni program festivala. V sredo, 23. junija, ob 21. uri bo v Sodnem stolpu nastopil Tomaž Hostnik, ki z Nerodnozabavnim ansamblom potuje skozi svetove, za katere si kljub aktualnosti ne bi nikoli upali povsem suvereno trditi, da so nastali v današnjem času, njegove skladbe pa v poplavi instant glasbe izstopajo kot neizmerno osvežujoče in brezčasne. Prepoznavni Hostnikov vokal bosta spremljala Janez Dovč na harmoniki in Goran Krmac na tubi. V petek, 25. junija, ob 20.30 bosta na Tribuni na Velikem odru nastopila Primož Hladnik in Boris Benko, ki

Otvoritveni večer napoveduje osrednji festivalski program

Borštnikovo srečanje, 17. junij ― Na 56. Festivalu Borštnikovo srečanje že od ponedeljka potekajo številne dejavnosti iz uvodnih programskih sklopov, ogledi slovenskih in tujih gledaliških predstav, delavnice, predstavitve projektov in usposabljanja. Jutri, v petek, 18. junija, ob 20. uri bo na programu eden od festivalskih vrhuncev, slavnostno odprtje, na katerem bodo zbrane nagovorili umetniški direktor festivala Aleš Novak, župan Mestne občine Maribor Aleksander Saša Arsenovič in državna sekretarka z Ministrstva za kulturo dr. Ignacija Fridl Jarc. Uvodnim pozdravom bo sledila sodobnoplesna predstava Nomad v izvedbi belgijske skupine Eastman ter režiji in koreografiji večkrat nagrajenega koreografa in mednarodno priznanega režiserja Sidija Larbija Cherkaouija, ki je tudi festivalski gost. Oder Velike dvorane SNG Maribor bo zaživel v barvitem mozaiku puščavskega sveta, v katerem so njegovi prebivalci – skupina plesalcev – soočeni z bivanjskimi ekstremi, ki radikalno pogojujejo ali celo onemogočajo življenje. Sledi programsko bogat vikend s prvima predstavama iz tekmovalnega programa, v soboto, 19. junija, ob 18. uri, ko bo na sporedu Sedem vprašanj o sreči v koprodukciji Lutkovnega gledališča Ljubljana in Slovenskega mladinskega gledališča in v režiji Tomija Janežiča. Predstava bo zaradi zahtevne umestitve na več prizorišč izjemoma odigrana v Lutkovnem gledališču Ljubljana. Za kar sedemurno gledališko potovanje so ustvarjalci kot izhodišče ustvarjalnega procesa izbrali Maeterlinckovo Modro ptico, zgodbo o arhetipskem iskanju sreče. Predstavi bo sledil pogovor z ustvarjalci. V nedeljo, 20. junija, ob 19.30 se bo v Stari dvorani predstavila SNG Drama Ljubljana z Alice v postelji, prvo slovensko uprizoritvijo edine v celoti objavljene igre znamenite vsestranske ustvarjalke Susan Sontag, v kateri avtorica poglobljeno razmišlja o ženskah, njihovih bolečinah in samozavedanju. Predstavi, v kateri naslovno vlogo igra Maša Derganc, bo prav tako sledil pogovor z ustvarjalci.   

Mlado gledališče v velikem zamahu nagovarja sedanje gledalce prihodnosti

Borštnikovo srečanje, 13. junij ― Festival Borštnikovo srečanje posebno pozornost namenja razvoju novih občinstev, zato se tudi letošnji program začenja s programskim sklopom Mlado gledališče, ki vabi mlade gledalce in njihove vzgojitelje in oblikuje platformo za križanje stališč, potreb in vprašanj na preseku kakovostne kulture in umetnosti ter sodobne vzgoje in izobraževanja. Letos je tematsko usmerjen v umetniško refleksijo okolja in človekove odgovornosti za planet. Sestavljajo ga štiri vrhunske predstave: Tihožitje v produkciji Lutkovnega gledališča Ljubljana, Neverjetno potovanje Rdeče kapice katalonske skupine Insectotropics, avtorski portret nemškega fotografa, režiserja in pohodnika Volkerja Gerlinga Portreti v gibanju ter večzvrstna mojstrovina belgijskih ustvarjalcev Focus in ChaliWaté z naslovom Nedelja. Predstave zaokrožuje inštalacija Arhiv samozadostnosti Tery Žeželj in Ivane Vogrinc Vidali v produkciji zavoda Bunker. Umetniška doživetja poglabljajo na novo domišljeni pogovori z ustvarjalci, dopolnjujejo jih tri strokovne predstavitve – Lutka med življenjem in smrtjo, Pismenost za gledališče, Ljubezen v času epidemije – in dve ustvarjalni delavnici z gostujočimi umetniki – Fragmenti mesta, Montaža na odru.  Več v sporočilu za javnost. 

Borštnikovo srečanje je pripravljeno

Borštnikovo srečanje, 8. junij ― Danes je pred SNG Maribor potekala novinarska konferenca, na kateri smo predstavili program 56. Festivala Borštnikovo srečanje. Na predstavitvi so sodelovali umetniški direktor festivala Aleš Novak, selektor tekmovalnega programa Rok Bozovičar in direktor SNG Maribor Danilo Rošker. Borštnikovo srečanje bo letos potekalo med 14. in 27. junijem, vztrajali smo pri odločitvi, da bo izvedeno v živo, pred občinstvom, ne glede na to, da so se medtem mnogi evropski festivali odločili za hibridne, digitalne in spletne izvedbe. Festival prinaša kakovosten in raznolik gledališki program in je pomemben za promocijo in uveljavljanje slovenske gledališke ustvarjalnosti, povezanosti slovenskega gledališkega prostora, razvoj novih občinstev, relevantnost strokovnih presoj in vrednotenje ustvarjalnih dosežkov, prav tako pa tudi za mednarodno promocijo slovenskega gledališča ter razvoj strokovne refleksije. Osrednji del festivala predstavlja nerealiziran tekmovalni program iz leta 2020, v katerem se bo zvrstilo osem predstav po izboru selektorja Roka Bozovičarja, ki si je v gledališki sezoni 2019/2020 ogledal več kot 110 uprizoritev, na katere je tokrat lahko pogledal tudi s časovne distance. "Tekmovalni program tako v aktualizacijo stopa po letu dni, po travmatičnem obdobju, v katerem si gledališče ni uspelo izboriti možnosti predaha in refleksije. S tem ne mislim zgolj na premislek produkcijskih pogojev, ki s hitrim tempom proizvodnje izčrpavajo ustvarjalce in z repertoarno inercijo topijo ustvarjalno občutljivost, temveč zlasti refleksijo odnosov znotraj gledališke skupnosti ter relacij do vloge gledališča v javni sferi. Koronski ukrepi, poteze kulturne politike in Mia Skrbinac so odprli prostor možnosti številnih premikov, vendar gledališče ni zmoglo napora koraka v njegovo potencialnost," je povedal Bozovičar in dodal, da se "kljub nezaznamovanosti sezone in tekmovalnega programa s sedanjim kontekstom in morda prav zaradi oddaljenosti, v tekmovalnem izboru jasneje pokažejo

Prejemnica Borštnikovega prstana je Jette Ostan Vejrup

Borštnikovo srečanje, 8. junij ― Igralka, ki po lastnih besedah še vedno usvaja slovenščino, a je kljub temu osvojila odre slovenskega gledališča  Jette Ostan Vejrup, rojena leta 1962 v Gørdingu na Danskem, izhaja iz mednarodne gledališke šole Jacquesa Lecoqa v Parizu, kjer je spoznala svojega kasnejšega soproga, dramskega igralca Borisa Ostana. Po vrnitvi iz Pariza je na Danskem poučevala gib in improvizacijo, režirala in igrala, se skupaj z Borisom pridružila londonski igralski skupini Theatre de Complicité in se z njo podala na mednarodno gostovanje. Leta 1989 je ponovno nastopala na Danskem, a je prvič kot igralka delala tudi v Sloveniji, in sicer v mini drami Železniške informacije v Eksperimentalnem gledališču Glej. Avtorska ekipa je za projekt leta 1989 prejela Borštnikovo diplomo in denarno nagrado za posebne dosežke. Jette od leta 1989 živi in ustvarja v Sloveniji. V 90. letih 20. stoletja je kot "svobodnjakinja" ustvarjala ter nastopala v slovenskih institucionalnih in neinstitucionalnih gledališčih. Najprej je interpretirala vloge, v katerih ni veliko govorila, sčasoma pa je dobivala tudi takšne z vse več besedila. Med letoma 1994 in 1997 je v izjemno priljubljeni televizijski humoristični seriji Teater Paradižnik igrala Gudrun, Danko, ki se uči slovenščino, in z njo dosegla prepoznavnost v najširši slovenski javnosti. Med njeni avtorskimi projekti velja izpostaviti Palčico (Lutkovno gledališče v Ljubljani, 1999) in Grdega račka (Cankarjev dom v Ljubljani in Bunker, 2003). "Kako stati pred publiko in biti prepričljiva, da bodo vse te besede, ki pravzaprav niso moje, zazvenele kot moje?"       Prelomnico njene gledališke kariere predstavlja februar 2004, ko je postala stalna članica igralskega ansambla Mestnega gledališča ljubljanskega. Od takrat le izjemoma nastopa v drugih gledališčih, v matičnem gledališču pa praviloma pripravi po dve novi vlogi na sezono. Jette Ostan Vejrup je doživela priznanje tako slovenskega občinstva kot tudi kritike in strokovne

Mlado gledališče

Borštnikovo srečanje, 3. junij ― Usposabljanje za strokovne delavce v šolstvu in kulturi.  Program usposabljanja Mlado gledališče, letos tematsko usmerjen v umetniško refleksijo okolja in človekove odgovornosti za planet, sestavljajo 4 vrhunske predstave in 1 inštalacija za mlade, ki jim sledijo na novo domišljeni pogovori, 2 ustvarjalni delavnici in 3 predstavitve. Izbrane predstave in spremljevalni dogodki angažirano nagovarjajo, a se ne zadovoljijo "samo" z vznemirjanjem - predlagajo in opišejo tudi možne korake za razvoj občutljivih tipalk, sporazumevalnih poti, ustvarjalnih sporočil in gradnjo solidarne skupnosti.  PROGRAMSKA BROŠURA --> Predstave s pogovori in inštalacija 1.  Tin Grabnar, Tjaša Bertoncelj: Tihožitje . Devet poskusov, kako ohraniti življenje 16+  2.  Insectotropics: Neverjetno potovanje Rdeče kapice. Galaktična pravljica za odrasle 16+ (14. junij) in za vse 9+ (15. junij)  3.  Volker Gerling: Portreti v gibanju. Portretna slikofrca 12+ 4.  Julie Tenret, Sicaire Durieux, Sandrine Heyraud: Nedelja. Gibalno-predmetno-lutkovna misija 10+ 5.  Tery Žeželj, Ivana Vogrinc Vidali: Arhiv samozadostnosti. Idejni zemljevid 14+  Voditeljica pogovorov Nika Švab   Ustvarjalni delavnici  •  Insectotropics: Montaža na odru, delavnica raznorodnih uprizoritvenih jezikov •  Volker Gerling: Fragmenti mesta, pripovedovalska delavnica Spremljevalne vsebine  •  Pismenost za gledališče, predstavitev projektov KUV v gledališču •  Lutka med življenjem in smrtjo, predstavitev z demonstracijo  •  Ljubezen v času epidemije, predstavitev spletnih projektov  •  Mlado gledališče, treking z refleksijo   Kontakt za dodane informacije: mojca.redjko@sng-mb.si

Mlado gledališče

Borštnikovo srečanje, 3. junij ― Usposabljanje za strokovne delavce v šolstvu in kulturi.  Program usposabljanja Mlado gledališče, letos tematsko usmerjen v umetniško refleksijo okolja in človekove odgovornosti za planet, sestavljajo 4 vrhunske predstave in 1 inštalacija za mlade, ki jim sledijo na novo domišljeni pogovori, 2 ustvarjalni delavnici in 3 predstavitve. Izbrane predstave in spremljevalni dogodki angažirano nagovarjajo, a se ne zadovoljijo "samo" z vznemirjanjem - predlagajo in opišejo tudi možne korake za razvoj občutljivih tipalk, sporazumevalnih poti, ustvarjalnih sporočil in gradnjo solidarne skupnosti.  PROGRAMSKA BROŠURA --> Predstave s pogovori in inštalacija 1.  Tin Grabnar, Tjaša Bertoncelj: Tihožitje . Devet poskusov, kako ohraniti življenje 16+  2.  Insectotropics: Neverjetno potovanje Rdeče kapice. Galaktična pravljica za odrasle 16+ (14. junij) in za vse 9+ (15. junij)  3.  Volker Gerling: Portreti v gibanju. Portretna slikofrca 12+ 4.  Julie Tenret, Sicaire Durieux, Sandrine Heyraud: Nedelja. Gibalno-predmetno-lutkovna misija 10+ 5.  Tery Žeželj, Ivana Vogrinc Vidali: Arhiv samozadostnosti. Idejni zemljevid 14+  Voditeljica pogovorov Nika Švab   Ustvarjalni delavnici  •  Insectotropics: Montaža na odru, delavnica raznorodnih uprizoritvenih jezikov •  Volker Gerling: Fragmenti mesta, pripovedovalska delavnica Spremljevalne vsebine  •  Pismenost za gledališče, predstavitev projektov KUV v gledališču •  Lutka med življenjem in smrtjo, predstavitev z demonstracijo  •  Ljubezen v času epidemije, predstavitev spletnih projektov  •  Mlado gledališče, treking z refleksijo   Kontakt za dodane informacije: mojca.redjko@sng-mb.si

Vabilo na novinarsko konferenco

Borštnikovo srečanje, 1. junij ― "Le še nekaj dni nas loči od pričetka letošnjega Borštnikovega srečanja, tokrat že 56. po vrsti. Slovenska gledališča so vrata zaprla oktobra lani, sredi lanskega Borštnikovega, in po dolgem obdobju prekinitve bo festivalsko vzdušje zaznamovalo pričetek vračanja občinstva v gledališke dvorane. V času, ko slovenska in evropska gledališča ponovno odpirajo vrata za obiskovalce, smo pripravili osrednji slovenski gledališki festival, ki bo občinstvu predstavil vznemirljive dosežke slovenske in tuje gledališke produkcije." Aleš Novak, umetniški direktor  V sredo, 9. junija, ob 11. uri, vas vabimo na novinarsko konferenco pred pričetkom 56. Festivala Borštnikovo srečanje, ki bo potekal med 14. in 27. junijem, na kateri bomo podrobneje predstavili letošnji festivalski program in njegove vrhunce ter razkrili ime letošnje prejemnice Borštnikovega prstana, najuglednejše slovenske nagrade za igralsko ustvarjalnost. Na novinarski konferenci, ki bo pred SNG Maribor, bosta o festivalu in programskih usmeritvah spregovorila Aleš Novak, umetniški direktor FBS in Rok Bozovičar, selektor tekmovalnega programa, zbrane pa bo pozdravil tudi Danilo Rošker, direktor SNG Maribor. Od ponedeljka, 14. junija, do nedelje, 27. junija, se bodo na mariborskih festivalskih prizoriščih zvrstile številne vrhunske gledališke predstave slovenskih in tujih producentov, dogodki v spremljevalnem programu, glasbeni koncerti, strokovna srečanja, sprehodi ter uvodna sklopa, posvečena razvoju mladih občinstev in usposabljanju strokovnih delavcev. Po dogodku vam bomo posredovali utemeljitev nagrade Borštnikov prstan in fotografije za takojšnjo objavo v medijih.   Vabljeni! URNIK 56. FBS -->

Dobrodošli spet v gledališču!

Borštnikovo srečanje, 27. maj ― Od ponedeljka, 14. junija, do nedelje, 27. junija, se bodo na mariborskih festivalskih prizoriščih zvrstile številne vrhunske gledališke predstave slovenskih in tujih producentov, dogodki v spremljevalnem programu, glasbeni koncerti, strokovna srečanja, sprehodi ter uvodna sklopa, posvečena razvoju mladih občinstev in usposabljanju strokovnih delavcev. V času, ko slovenska in evropska gledališča ponovno odpirajo vrata za obiskovalce, smo pripravili osrednji slovenski gledališki festival, ki bo občinstvu predstavil vznemirljive dosežke slovenske in tuje gledališke produkcije. Slavnostno odprtje festivala bo v petek, 18. junija 2021, ob 20. uri v Veliki dvorani SNG Maribor pospremila gledališka predstava Nomad v režiji in koreografiji mednarodno uveljavljenega in nagrajevanega gledališkega ustvarjalca Sidija Larbija Cherkaouija in gledališke skupine Eastman (BE).   Osrednji del festivala ostaja tekmovalni program po izboru Roka Bozovičarja, o podelitvi festivalskih nagrad bo odločala petčlanska mednarodna strokovna žirija. Kljub negotovim časom smo ohranili mednarodno razsežnost, gostimo osem tujih predstav in številne goste iz tujine, vključno s slovitim Berliner Ensemble in že omenjeno skupino Eastman. Tudi v spremljevalnem programu se bo zvrstilo osem gledaliških predstav, pripravljamo več okroglih miz in panelnih diskusij z mednarodno udeležbo, čaka nas niz zanimivih glasbenih dogodkov. Festival se pričenja z vsebinami, ki so posvečene razvoju mladih občinstev in usposabljanju strokovnih delavcev, poglabljamo že tradicionalno povezavo s slovensko gledališko akademijo. Strokovni program pripravljamo v sodelovanju s številnimi partnerji in soorganizatorji.  S predprodajo vstopnic smo začeli v ponedeljek, 24. maja 2021, po nižji ceni bodo na voljo do 7. junija 2021, ko se prične redna prodaja. Na voljo so naslednje ugodnosti: 20 % popusta pri nakupu 4 ali več vstopnic za 4 različne predstave, 25 % popusta pri nakupu 6 ali več vstopnic za najmanj 6 razl
še novic