The Art of Self-Defense (2019)

The Art of Self-Defense (2019)

Filmski kotiček, 14. oktober ― Alessandro Nivola and Jesse Eisenberg in The Art of Self-Defense (2019), © Bleecker Street Slovenski naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2019 Žanri: komedija, krimi, drama Dolžina: 104',  Imdb  Režija: Riley Stearns Scenarij: Riley Stearns Igrajo: Jesse Eisenberg, Alessandro Nivola, Imogen Poots, Steve Terada, Phillip Andre Botello Stemnilo se je že. Z vrečko pasje hrane hitite domov. V pusti ulici mimo pripeljeta neznanca na motorju, eden izmed njiju te vpraša: "Si oborožen?" Kako sploh odgovoriti na takšno vprašanje? "Nisem!" je odvrnil zmedeni Casey (Jesse Eisenberg) in tako spisal povabilo skupini napadalcev na motorjih, ki ga je nekaj trenutkov kasneje oropala in hudo pretepla. Tako hudo, da je nekaj dni preživel v bolnišnici, na oddelku za intenzivno nego.  Dogodek je sesul že tako nizko samozavest sramežljivega računovodje, ljubitelja mehkega rocka in lastnika prikupnega kužka, sicer njegovega edinega prijatelja. Trideset in nekaj letni Casey je torej prava šleva, moški brez jajc, ki se nikoli v življenju ni postavil po robu živi duši. Ob prvih znakih potencialnega konflikta je vedno izbral umik. To je taktika, ki je delovala vse do srečanja z neznanci na motorjih. In to je dogodek, po katerem Casey odide do trgovine z orožjem, z namero kupiti pištolo. Formularji so izpolnjeni in ovir za nakup ni. Toda preden lahko prevzame svoj kos orožja mora miniti nekaj tednov. Takšen je pač zakon. Gre za nekakšno varovalko, ki preprečuje scenarij, da kupec v navalu jeze takoj preluknja tistega, do katerega goji zamero. V iskanju alternativ Casey zaide v lokalni karate klub in hitro začuti, da je to dober korak v smeri izboljšanja njegovih obrambnih sposobnosti. Pod svoje okrilje ga vzame karizmatični Sensei (Alessandro Nivola) in transformacija glavnega akterja se lahko začne. 33-letni ameriški režiser Riley Stearns je z odličnim prvencem Faults (2014) spisal najboljše povabilo za svoje bodoče projekte. Pet let kasneje so na festivalu
Midsommar (2019)

Midsommar (2019)

Filmski kotiček, 10. oktober ― Jack Reynor, Florence Pugh in Vilhelm Blomgren v Midsommar (2019), Foto: Imdb Slovenski naslov: - Država: ZDA, Švedska, Madžarska Jezik: angleščina, švedščina Leto: 2019 Žanri: drama, grozljivka, misterij Dolžina: 147' ,  Imdb  Režija: Ari Aster Scenarij: Ari Aster Igrajo: Florence Pugh, Jack Reynor, Vilhelm Blomgren, Will Poulter, William Jackson Harper Ameriški režiser Ari Aster je na krilih uspeha odličnega celovečernega prvenca Hereditary potreboval le leto dni za novi film, s katerim mu je ponovno uspelo pritegniti nemalo pozornosti. Aster je vlogo prve violine namenil talentirani Angležinji Florence Pugh (Lady Macbeth, The Little Drummer Girl), ki igra mlado Američanko Dani, ki se skupaj s fantom Christianom (Jack Reynor) in njegovimi prijatelji (navkljub njihovem ugovarjanju) odpravi na poletno potepanje, na katerem bojo odkrivali lepote ruralne Švedske. Osrednji cilj njihove turneje je obskurni festival, nekakšen švedski "Pozdrav poletju," ki ga prebivalci idilične vasice bogu za hrbtom organizirajo vsakih 90 let. Festival je nedvomno zelo zanimiva priložnost za skupinico ameriških turistov, ki se prvič potepajo po Skandinaviji, dodaten bonus pa je dejstvo, da je del njihove ekipe Pelle, ki prihaja iz teh krajev. Prav on je druščino s svojimi zgodbami prepričal, da v fokus njihove švedske avanture postavijo festival v njegovem domačem kraju. In prvi vtis je zelo dober: ob glasbi in plesu prišlekom takoj ponudijo halucinogene gobe in družba se pod vplivom le-teh hitro sprosti in zlije s tamkajšnjo mladino. Mamila v teh krajih očitno niso noben tabu in druščina je v teh trenutkih najbrž enotnega mnenja, da so s prihodom na festival zadeli pravi jackpot. Prvi vtisi so fantastični, toda nekaj čudnih podrobnosti nekako napoveduje, da izkušnja za povabljence ves čas verjetno ne bo povsem prijetna.  Aster je v uvodu v zgodbo vzpostavil psihološki profil glavne junakinje zaznamovane z družinsko tragedijo (beri: skupinski samomor mlajše s
Mi obra maestra (2018)

Mi obra maestra (2018)

Filmski kotiček, 8. oktober ― aka My Masterpiece Guillermo Francella & Luis Brandoni in Mi obra maestra (2018), © MARIO CHIERICO Slo naslov: - Drugi naslovi: My Masterpiece Država: Argentina Jezik: španščina Leto: 2018 Dolžina: 100',  Imdb Žanri: drama, komedija Režija: Gaston Duprat Scenarij: Gaston Duprat, Andres Duprat Igrajo: Guillermo Francella, Luis Brandoni, Raul Arevalo, Andrea Frigerio, Maria Soldi, Alejandro Paker, Pablo Ribba Argentinca Gastón Duprat in Mariano Cohn tvorita uspešen kreativni duo, ki je skupaj posnel pet igranih celovečercev, več dokumentarnih in kratkih filmov. Nazadnje sem na blogu omenil The Distinguished Citizen (El ciudadano ilustre), njun film iz leta 2016, s katerim sta dosegla velik uspeh in pobrala številne nagrade na različnih festivalih. My Masterpiece je obenem njun prvi skupni projekt, pri katerem je Dupart režijo podpisal samostojno, Cohn pa je prevzel producentsko vlogo (že pri njunem naslednjem projektu vloge bodo obrnjene). Satiričen pogled na svet umetnikov in umetnosti je ponavljajoči se motiv njunih zgodb in tudi to pot Dupart in Cohn nista spreminjala dobro delujočega recepta. Glavna figura naslovne zgodbe je Renzo Nervi, eden izmed najbolj cenjenih argentinskih slikarjev, ki si je ime ustvaril v 80-ih. Renzo še vedno slika, toda njegove slike več ne gredo v promet. To je dejstvo, na katero ga ves čas opozarja Arturo Silva, njegov dolgoletni prijatelj in lastnik galerije, v kateri so razstavljene njegove slike. Sprememba sloga in modernizacija so nujno zlo, če Renzo želi izboljšati svoj nezavidljiv materialni položaj. Renzo je namreč še vedno le najemnik, ki si je v najeti hiši uredil dom in atelje, v katerem že leta ustvarja svoje umetnine. Toda trmasti slikar si je z neprilagodljivostjo, konfliktno naravo in pretirano direktnostjo zaprl malodane vsa vrata, le Arturo je vedno verjel vanj in mu ne glede na vse muhe, ves čas stal ob strani. Toda tudi Arturovo potrpljenje ima meje in ko Renzo izigra njegovo zaupanje in zar
Joker (2019)

Joker (2019)

Filmski kotiček, 5. oktober ― Joaquin Phoenix in Joker (2019), Foto: Imdb Slovenski naslov: Joker  Država: ZDA Jezik: angleščina  Leto: 2019 Žanri: drama, krimi, triler Dolžina: 122',  Imdb  Režija: Todd Phillips Scenarij: Todd Phillips, Scott Silver Igrajo: Joaquin Phoenix, Brian Tyree Henry, Zazie Beetz, Shea Whigham Joker, ena najodmevnejših produkcij letošnje sezone, blockbuster, ki je nekoliko nepričakovano v Benetkah odnesel glavno nagrado, je lep primer filma, ki uspešno reflektira filmsko zgodovino in na teh temeljih gradi novo, zanimivo zgodbo. Najnovejšega Jokerja gotovo ne bilo brez prejšnjih Jokerjev, od Cesarja Romera v 60-ih, preko velikega Jacka Nicholsona konec 80-ih, do Heatha Ledgerja v Vitezu teme. A šele Nolanov film je vzpostavil pogoje, v katerih je Joker, ob odlični režiji in vrhunski igralski kreaciji pokojnega Ledgerja, lahko prelevil v nekaj več. V ikoničnega antijunaka, čigar obraz si za profilno sliko izbere nešteto uporabnikov različnih spletnih platform, majice z njegovo podobo ponujajo na malodane vsaki stojnici, na vseh zemljepisnih širinah in dolžinah.   Režijo podpisuje Todd Phillips, najbolj znan po komični trilogiji Prekrokana noč (2009-2013), ki je v sodelovanju s soscenaristom Scottom Silverjem (8 Mile, The Fighter) posnel zanj netipičen film. Iz perspektive režiserjevega minulega dela je Joker vsekakor svojevrstno presenečenje in Phillipsov najboljši film doslej. V duhu eskalacije bombastičnih spektaklov iz vesolja Marvel (film ni nastal pod okriljem Marvela) bi se ustvarjalci zlahka odločili za tipičen blockbuster, igralsko zasedbo zapolnili z znanimi obrazi, nekaj dodatnih milijonov pokurili na eksplozije, CGI in podobne reči. Finančni uspeh bi glede na priljubljenost glavnega protagonista najbrž bil zagotovljen, a potem bi dobili še en generičen, hitro pozabljiv izdelek. Z zmernim proračunom je Phillips lahko zgrabil umetniško svobodo in posnel film, kakršnega je želel.  Njegov Joker je v prvi vrsti karakterna študija glavnega
Ray & Liz (2018)

Ray & Liz (2018)

Filmski kotiček, 2. oktober ― Justin Salinger and Ella Smith in Ray & Liz (2018), Photo: Imdb Slovenski naslov: -  Država: VB Jezik: angleščina Leto: 2018 Žanri: drama Dolžina: 108',  Imdb  Režija: Richard Billingham Scenarij: Richard Billingham Igrajo: Ella Smith, Justin Salinger, Patrick Romer, Deirdre Kelly, Tony Way, Sam Gittins, Joshua Millard-Lloyd  V letošnjem naboru ogledanih filmov je malo takih, ki so naredili tako dober vtis in se tako močno zasidrali v mojem spominu. Ray & Liz, prvenec uglednega britanskega fotografa Richarda Billinghama, je eden tistih filmov, ki je z mano ostal še dolgo po ogledu. Čas bo težko zradiral sličice iz te zgodbe, ki izžareva neverjetno avtentičnost, ob kateri je nemogoče ostati ravnodušen. Z naslovno zgodbo, ki jo brez pomislekov postavljam ob bok najboljšim stvaritvam britanskega "kitchen sink" realizma nas avtor pelje v Birmingham na začetku 80-tih leta prejšnjega stoletja. V ero "tacherizma,"ko je v tem  industrijskem središču brezposelnost dosegla vrhunec, ki je mnoge družine potisnila pod prag revščine. V zgodbo sicer vstopimo v 90-ih letih, skozi vsakdan alkoholika Rayja, ki svoje dneve preživlja v majhni spalnici, v družbi cigaret in dnevne doze alkohola, ki mu jih vsakodnevno dostavlja nek znanec. Pobeg iz zatohle sobe prinaša prvi daljši flashback, s katerim se vrnemo v preteklost. Zdaj smo v dotrajani hiši v delavski četrti, v kateri Ray živi skupaj z ženo Liz in njunima sinovoma. Strgane tapete, vlaga, ščurki, kičasti dodatki in umazanija v vsakem kotičku stanovanja – kamera te detajle zajema s pristno preciznostjo, ki daje temu družinskemu habitatu poseben karakter. Dominantna figura v tem prostoru je Liz, verižna kadilka in ljubiteljica sestavljank. Okrogle, s tatuji poslikane roke in oster jezik oblikujejo nič kaj prijeten značaj ženske, za katero sta otroka le nevšečnost, ki jo je najbolje, če se le da, ignorirati.  Priznani fotograf Richard Billingham se je s težavnim odraščanjem in disfunkcijo lastne družine
Sibel (2018)

Sibel (2018)

Filmski kotiček, 25. september ― Damla Sönmez in Sibel (2018), Foto:Imdb Slovenski naslov: Sibel Država: Turčija, Francija, Nemčija Jezik: turščina Leto: 2018 Žanri: drama Dolžina: 95',  Imdb  Režija: Guillaume Giovanetti, Çagla Zencirci Scenarij: Guillaume Giovanetti, Çagla Zencirci, Ramata Sy Igrajo: Damla Sönmez, Emin Gürsoy, Erkan Kolçak Köstendil, Elit Iscan, Meral Çetinkaya Nekje v črnomorskem zaledju, sredi idilične gorate pokrajine stoji vasica, v kateri je odrasla 25-letna Sibel. Njen značaj so v marsičem oblikovala pravila patriarhalnega okolja, ki narekujejo tradicionalno vlogo ženske v družini in skupnosti. Dodatna utež, ki jo Sibel od otroštva nosi na svojih plečih je dejstvo, da nima dara govora. Z mlajšo sestro in očetom, županom vasi in lastnikom edine trgovine v vasici se sporazumeva na poseben način – s posebno tehniko žvižganja, starodavno obliko komunikacije, ki je v teh krajih še vedno poznajo nekateri starejši člani skupnosti. Njen hendikep je zadosten razlog, da je skupnost postavi na margino, v vlogo avtsajderke, ki najraje pohajkuje po okoliških gozdovih. Oče jo je od najstniških let učil uporabljati orožje in Sibel je z leti postala izkušena lovka, ki po okoliških hribih vneto poskuša izslediti in ustreliti velikanskega volka. Zver, ki je morda le del lokalne folklore s katero odraščajo vaški otroci. Toda v njenih očeh je to trofeja, ki bi gotovo popravila njen status med vraževernimi sovaščani. Med eno izmed teh misij Sibel odkrije mlajšega moškega, dezerterja, ki se s skrivanjem v gozdu poskuša izogniti obveznemu služenju vojaškega roka. Grda rana na ubežnikovi nogi je rezultat njunega nerodnega snidenja, po katerem Sibel zaradi občutka krivde začne pomagati poškodovancu. Ranjenega mladeniča njegova nepričakovana zaveznica vedno bolj privlači in Sibel se naenkrat znajde v vlogi, ki je ni vajena. Drugi celovečerec francosko-turškega tandema Guillaume Giovanetti-Çagla Zencirci je eden tistih filmov, ki gledalcu nudi edinstven vpogled v zgodbe obi
Ad Astra (2019)

Ad Astra (2019)

Filmski kotiček, 21. september ― Brad Pitt in Ad Astra (2019)Photo by Francois Duhamel - © Twentieth Century Fox Slo naslov: Ad Astra: Pot do zvezd Država: Kitajska, ZDA, Brazil Jezik: angleščina  Leto: 2019 Dolžina: 122',  Imdb Žanri: drama, misterij, zf Režija: James Gray Scenarij: James Gray, Ethan Gross Igrajo: Brad Pitt, John Ortiz, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland, Ruth Negga Brad Pitt še ni bil v vesolju. Nekoliko neobičajno, saj govorimo o enem največjih filmskih zvezdnikov našega časa, ki si lahko privošči luksuz izbiranja vlog. To je nedvomno eden izmed razlogov, da je njega in njegovo produkcijsko hišo Plan B pritegnil režijsko-scenaristični ZF projekt Jamesa Grayja (We Own the Night, Two Lovers, The Immigrant), v katerem je poleg producentske prevzel tudi vlogo prve violine pred kamerami. V zgodbi postavljeni v prihodnost 55-letni igralec upodablja Royja McBrida, majorja ameriške vojske, čigar življenje je močno zaznamovalo razmerje z očetom (Tommy Lee Jones). Ta je namreč slavni astronavt, pionir raziskovanja vesolja, ki se je pred tridesetimi leti v vlogi vodje ekspedicije odpravil v vesolje v upanju, da bo tam zunaj našel inteligentno obliko življenja. Sedem let po odhodu je stik z ekspedicijo izgubljen, usoda starejšega McBrida in ostalih članov posadke je od takrat neznana. Vsaj tako je bilo zapisano v uradnih poročilih, ki so bila posredovana družinam pogrešanih. A ko naše osončje prizadenejo močni sunki uničevalne energije iz vesolja, ki podrejo večino energetsko-komunikacijskih sistemov na Zemlji, obstoj in prihodnost planeta je na kocki. Na najvišjih instancah sklenejo, da na pomoč pokličejo McBrida mlajšega, saj menijo, da so nedavni dogodki neposredno povezani z misijo, ki jo je pred tremi desetletji  vodil njegov oče.        James Gray je s soscenaristom Ethanom Grossom spisal zgodbo, ki s svojimi znanstveno-fantastičnimi elementi ne odkriva novega ozemlja. Večina dogajanja je resda postavljena v vesolje, vendar se zgodba v osnovi vrti okoli fil
Srbenka (2018)

Srbenka (2018)

Filmski kotiček, 12. september ― Srbenka (2018), Foto: Imdb Slo naslov: Srbkinja Angleški naslov: -  Država: Hrvaška Jezik: hrvaščina Leto: 2018 Dolžina: 70' ,  Imdb Žanri: dokumentarni Režija: Nebojša Slijepčević  Scenarij: Nebojša Slijepčević  Igrajo: Oliver Frljić, Niny Batinić, Ivana Roščić, Damir Orlić, Mirta Polanović Nebojša Slijepčević je z zelo zanimivim dokumentarcem Gangster te voli (2013) spisal prepričljivo vabilo za svoje bodoče projekte. Rojeni Zagrebčan je posnel več kratkih dokumentarcev, Srbkinja pa je njegov drugi dolgometražni film, za katerega je prejel nagrade na številnih festivalih. Film bo gotovo pritegnil pozornost tistih, ki poznajo ustvarjalni opus hrvaškega gledališkega režiserja Oliverja Frljića (za predstavo Preklet naj bo izdajalec svoje domovine, je prejel dve Borštnikovi nagradi), saj dokumentarec prenaša edinstven vpogled v nastajanje Frljićeve predstave o usodi 12-letne Aleksandre Zec, ki je skupaj s starši leta 1991 bila umorjena v Zagrebu. Film je nastal kot posledica Slijepčevićevega zanimanja za ustvarjalni proces njegovega gledališkega kolega. Avtor je namreč s kamero beležil nastanek predstave, ki je sprožila nemalo kontroverz v hrvaški javnosti in s katero se je Frljić, v zanj značilnem slogu, lotil seciranja kolektivne zavesti hrvaške (in širše) javnosti in v nacionalno tkivo vtkane nestrpnosti in sovraštva do tistih, ki v svojih celicah nosijo napačen genski zapis in so kot takšni "naravni" sovražniki vsakega pravega domoljuba. Slijepčević je v objektiv kamere ujel edinstven proces nastanka predstave – skozi interakcijo med igralci po Frljićevih smernicah nastajajo liki, s katerimi se nastopajoči povežejo na nekem zelo osebnem, intimnem nivoju. Nekje v tem procesu se v fokusu zgodbe znajde ena izmed mladih igralk, 12-letna na Reki rojena deklica srbskih korenin. Skozi dekličino percepcijo njenega položaja v družbi film učinkovito vzpostavi portret skupnosti, ki sedanjost še vedno vidi, doživlja in vrednoti skozi prizmo krvave pretek
Gisaengchung (2019)

Gisaengchung (2019)

Filmski kotiček, 27. avgust ― aka Parasite Kang-ho Song, Hye-jin Jang, Woo-sik Choi, and So-dam Park in Gisaengchung (2019), Foto: Imdb Slo naslov: Parazit Angleški naslov: Parasite Država: Južna Koreja Jezik: korejščina  Leto: 2019 Dolžina: 132',  Imdb Žanri: komedija, drama, triler Režija: Bong Joon-ho Scenarij: Bong Joon-ho, Han Jin-won Igrajo: Song Kang-ho, Choi Woo-shik, Lee Sun-kyun, Park So-dam, Cho Yeo-jeong, Lee Jung-eun, Chang Hyae-jin, Jung Ziso, Jung Hyeon-jun Južnokorejski mojster Bong Joon-ho je z najnovejšim filmom, nagrajenim z zlato palmo v Cannesu, dosegel novo najvišjo točko v njegovem zares impresivnem avtorskem opusu. Splošni kritiški konsenz je, da je Bong posnel enega najboljših filmov v svoji karieri, vendar je vsesplošno navdušenje nad njegovo najnovejšo stvaritvijo vseeno potrebno vzeti z nekaj rezerve. Predvsem ako naslovnega postavimo ob bok mojstrovinam kakršni sta Spomini na umor in Mati. Dela avtorjev, s katerim smo skozi prejšnja udejstvovanja vzpostavili določen odnos običajno vrednotimo drugače, z večjo naklonjenostjo, in imam občutek, da je tudi to pot tako. Nenazadnje, večina velikih in pomembnih avtorjev najprestižnejših nagrad ni prejela za svoje najboljše filme. Te so največkrat prišle šele potem, ko so se le-ti etablirali in že posneli svoje najboljše filme. Bong se s Parazitom ponovno loteva socialnih razlik in velikega prepada med premožno manjšino in revno večino, ujeto v neizprosen boj za eksistenco. V Ledenem vlaku (Snowpiercer, 2013) je Korejec socialne razrede inštaliral vodoravno, v futuristični kontekst drvečega vlaka z različnimi stopnjami potovalnega udobja, z naslovnim pa se je vrnil v običajne okvirje vertikalne hierarhije, ki nam jo predstavi skozi interakcijo dveh družin. Ena zaseda položaj na samem repu družbene lestvice, druga je pozicionirana v samem vrhu. Te poziciji se najbolj očitno in dobesedno manifestirata v domovih teh družin – ena je svojo luksuzno rezidenco zgradila v elitnem delu mesta, na gričih na
Styx (2018)

Styx (2018)

Filmski kotiček, 11. julij ― Susanne Wolff in Stix (2018), Foto: Imdb Slovenski naslov: Stiks Država: Nemčija, Avstrija Jezik: angleščina, nemščina  Leto: 2018 Žanri: drama  Dolžina: 94' ,  Imdb  Režija: Wolfgang Fischer Scenarij: Wolfgang Fischer, Ika Künzel Igrajo: Susanne Wolff, Gedion Oduor Wekesa Rike je premožna zdravnica, ki potrebuje oddih od vsakdanjega stresa, ki ga s seboj prinaša delo z njeno reševalno ekipo. Zato se vkrca v svojo jadrnico Asa Gray in odpluje proti Ascensionu, izoliranemu tropskemu otoku sredi Atlantika. Na poti proti tropskemu paradižu pripluje do dotrajane ladje, polne afriških prebežnikov. Stanje izčrpanih, žejnih in lačnih prebežnikov na počasi potapljajočem plovilu je alarmantno in za večino je mala jadrnica zadnja rešilna slamica. Toda očitno je, da je jadrnica premajhna za vse. Tako kot je očitno, da se obalna straža, ki jo Rike nemudoma zaprosi za pomoč, ne bo odzvala tako hitro. Če sploh. In Asa Gray je dovolj blizu, da nekateri izmed teh nesrečnikov s skokom v morje preskusijo svojo srečo. Svet gleda filme. I filmi gledajo svet nazaj. Ob gledanju in poslušanju poročil iz pristanišča Lampedusa in aretaciji Carle Rackete, kapitanke ladje Sea Watch 3, ki je navkljub prepovedi italijanskih oblasti vplula v pristanišče in s seboj pripeljala 40 prebežnikov rešenih na morju, je uvodna konstatacija še toliko bolj na mestu. Kajti Carla Rackete in Rike (Susanne Wolff), glavna junakinja drugega celovečerca avstrijskega režiserja Wolfganga Fischerja, imata toliko skupnega, da je podobnosti med resnično in fiktivno osebo nemogoče spregledati.  Stiks je grški mitologiji reka, ki ločuje tostranstvo in kraljestvo mrtvih. Iz perspektive prebežnikov je vkrcanje na dotrajane ladje nekje na afriški obali in tvegana plovba proti evropski obali poskus premagovanja te ločnice, za katero jih na drugi strani čaka boljše življenje. Morje med Evropo in Afriko tako simbolno prevzema vlogo mitološke reke, ki bo določila njihovo usodo in jih morda pripeljala
Amatörer (2018)

Amatörer (2018)

Filmski kotiček, 7. julij ― aka Amateurs Amatörer (2018), Foto: Imdb  Slo naslov: - Angleški naslov: Amateurs Država: Švedska Jezik: švedščina Leto: 2018 Dolžina: 102',  Imdb Žanri: komedija, drama Režija: Gabriela Pichler Scenarij: Gabriela Pichler Igrajo: Zahraa Aldoujaili, Yara Aliadotter, Fredrik Dahl, Shada Ismaeel, Maria Nohra Dobrodošli v Lafors, zaspano švedsko mestece, v katerem je verjetno največja atrakcija vsakoletni country festival, ob katerem Lafors za en dan preobrazi v pravo malo teksaško mesto. A nato v županovo pisarno prispe pismo o nameri, ki sproži vznemirjenje med prebivalstvom in mestno oblastjo. Investicijski oddelek nemške trgovske verige Superbilly v Laforsu želi postaviti svoj štab in distribucijski center, iz katerega bo sledil načrtovani prodor na švedsko tržišče. Edini protikandidat je nekaj deset kilometrov oddaljeno mestece in mestni veljaki bodo storili vse, da veletrgovec, ki bo zagotovil 500 novih delovnih mest, izbere Lafors. V ta namen sklenejo posneti propagandni video, s katerim bodo potencialnim vlagateljem predstavili potencial mesta. Težava je v tem, da je mestna blagajna prazna in denarja za najem profesionalcev ni. Zato z zanimivo idejo naprej stopi Musse, uradnik v mestni administraciji, ki predlaga, da snemanje propagandnega posnetka zaupajo mladini – lokalnim srednješolcem, ki dobijo priložnost predstaviti svoje vizijo mesta in življenja v njem. In to je naloga za Aido in Dano, najboljše prijateljici in potomki priseljenskih družin, ki se oborožene s telefoni in mladostniško energijo odpravijo na mestne ulice. Režiserka in so-scenaristka Gabriela Pichler, ki nas je pred leti prijetno presenetila s prvencem Äta sova dö (Eat Sleep Die, 2012), nastanek promocijskega videa izkoristi za pronicljivo analizo krvne slike sodobne  Švedske in subtilen komentar socialnih razmerij. Na krilih simpatičnih mladih igralk Zahre Aldoujaili in Yare Aliadotter zgodba iz lahkotne komedije organsko preraste v tehtno zgodbo, ki nevsiljivo, a ven

Maj 2019

Filmski kotiček, 7. julij ― Caini / Dogs (2016), Režija: Bogdan Mirica  *** ½  (recenzija) Un pas în urma serafimilor / One Step Behind the Seraphim (2017),  Režija: Daniel Sandu *** Tueurs / Above the Law(2017), Režija: Jean-F. Hensgens, François Troukens **  The Breaker Upperers (2018), Režija: Madeleine Sami, Jackie van Beek   ** ½ Den 12. mann / The 12th Man (2017), Režija: Harald Zwart  ** ½ Velvet Buzzsaw (2019), Režija: Dan Gilroy *** ½ 1985 (2018), Režija: Yen Tan **** Arabia / Araby (2017), Režija:  João Dumans, Affonso Uchoa *** Girl (2018), Režija: Lukas Dhont  *** Bathtubs Over Broadway (2018), Režija: Dava Whisenant   *** The Man Who Killed Don Quixote (2018), Režija: Terry Gilliam *** La vie rêvée des anges / The Dreamlife of Angels (1998), Režija: Erick Zonca  *** ½ El reino / The Realm (2018), Režija: Rodrigo Sorogoyen  **** (recenzija) All  About Nina (2018), Režija: Eva Vives  *** ½ Fighting with My Family (2019), Režija: Stephen Merchant   ** La Villa / The House by the Sea (2017), Režija: Robert Guédiguian  *** Van Pao-te / Father to Son (2018), Režija: Ya-chuan Hsiao *** Hevi reissu / Heavy Trip (2018),  Režija: Juuso Laatio, Jukka Vidgren ** ½ Gi-eok-ui bam / Forgotten (2017), Režija: Hang-jun Zhang  ** ½ Somewhere Beyond the Mist (2017), Režija: King-wai Cheung  ** ½ La patota / Paulina (2015),  Režija: Santiago Mitre *** Twarz / Mug (2018), Režija: Malgorzata Szumowska  ** ½ Long Shot (2019), Režija: Jonathan Levine ** ½ Tumbbad (2018),  Režija: Rahi Anil Barve, Anand Gandhi *** Amanda (2018), Režija: Mikhaël Hers *** Goliat / Goliath (2018), Režija: Peter Grönlund  *** Fyre (2019), Režija: Chris Smith *** ½ (recenzija) Brat / Brother (1997), Režija: Aleksey Balabanov  *** ½ Brat 2 / Bro

April 2019

Filmski kotiček, 7. julij ― 1987: When the Day Comes (2017),  Režija: Jang Joon-hwan  *** (recenzija) As Boas Maneiras / Good Manners (2017),  Režija: Marco Dutra, Juliana Rojas ** ½ At Eternity's Gate (2018), Režija: Julian Schnabel  *** ½ Ben Is Back (2018), Režija: Peter Hedges  *** Blaze (2018), Režija: Ethan Hawke *** ½  (recenzija) Bodied (2017), Režija: Joseph Kahn *** Brothers' Nest (2018), Režija: Clayton Jacobson *** D'après une histoire vraie / Based on a True Story (2017), Režija: Roman Polanski ** ½ Destroyer (2018), Režija: Karyn Kusama ** ½  (recenzija) Dragged Across Concrete (2018), Režija: S. Craig Zahler *** ½ Galveston (2018), Režija: Mélanie Laurent *** Holiday (2018), Režija: Isabella Eklöf  *** ½  (recenzija) Hostiles (2017), Režija: Scott Cooper  *** Se rokh aka 3 Faces (2018), Režija: Jafar Panahi  *** ½ Kamera o tomeru na! aka One Cut of the Dead (2017), Režija: Shin'ichirô Ueda  ***½    Le monde est à toi aka  The World Is Yours (2018), Režija: Romain Gavras *** Leto aka Summer (2018), Režija: Kirill Serebrennikov  *** ½  (recenzija) Netemo sametemo aka Asako I & II (2018), Režija: Ryusuke Hamaguchi *** (recenzija) Pet Sematary (2019), Režija: Kevin Kölsch, Dennis Widmyer ** ½  (recenzija) Stan & Ollie (2018), Režija: Jon S. Baird   *** ½ Suspiria (2018); Režija: Luca Guadagnino  **** The Beach Bum (2019), Režija: Harmony Korine **** (recenzija) The Changeover (2017), Režija:  Miranda Harcourt, Stuart McKenzie  *** The Endless (2017), Režija: Justin Benson, Aaron Moorhead *** The Hate U Give (2018), Režija: George Tillman Jr. ** ½ The Marvelous Mrs. Maisel (2017 -), 2. sezona  *** ½ The Night Comes for Us (2018) Režija: Timo Tjahjanto  * ½   (recenzija) The Place (2017), Režija: Paolo Genovese  ** ½ Tiempo compartido aka Time Share (2018), Režija: Sebastian
Instant Family (2018)

Instant Family (2018)

Filmski kotiček, 7. julij ― Margo Martindale, Gustavo Quiroz, and Julianna Gamiz in Instant Family (2018), © 2018 Paramount Pictures Slo naslov: Instant družina Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 118' ,  Imdb Žanri: komedija, drama Režija: Sean Anders Scenarij: Sean Anders, John Morris Igrajo: Mark Wahlberg, Rose Byrne, Octavia Spencer, Isabela Moner, Eve Harlow, Julie Hagerty, Charlie McDermott [SLO] Zakonca Pet (Mark Wahlberg) in Ellie (Rose Byrne) prenavljata veliko hišo, o naraščaju pa še ne razmišljata. Ko ju prijatelj spodbode, da otrok ne bosta imela, se pričneta preigravati z idejo, da bi otroka posvojila iz rejništva. Ko se odločita za posvojitev najstnice, ugotovita, da ima mlajša brata in sestro, in tako posvojita vse tri. Ob prihodu v hišo pa se prične razburljivo privajanje na nov dom in drug na drugega. Jim bo uspelo preseči začetne težave in zaživeti kot družina? -Kolosej [ENG] Married couple Pete and Ellie Wagner, feeling a void in the marriage, visit a foster care center. Two social workers, Karen and Sharon, guide the hopeful parents on the steps to getting into becoming adoptive parents. The couples are brought to a fair where they have the chance to go up to kids that they are interested in adopting. Pete and Ellie walk by the teenagers, although Ellie shows hesitance over raising a teen, but one of the teens, Lizzie, informs Ellie that they all know no one wants to adopt the teens. Pete and Ellie talk to Karen and Sharon over potentially taking in Lizzie. The social workers inform the couple that Lizzie's mother is a drug addict who is currently in jail, and she set their home on fire because she left the crack pipe lit. It also turns out that Lizzie has two younger siblings, Juan and Lita. Although this seems like more of a challenge for Pete and Ellie, they agree to meet the siblings. Pete and Ellie have Thanksgiving dinner with Ellie's family, where... -Imdb Ocena
Au poste! (2018)

Au poste! (2018)

Filmski kotiček, 7. julij ― Benoît Poelvoorde and Grégoire Ludig in Au poste! (2018), Photo: Imdb Slo naslov: - Angleški naslov: Keep an Eye Out Država: Francija Jezik: francoščina  Leto: 2018 Dolžina: 73',  Imdb Žanri: komedija Režija: Quentin Dupieux Scenarij: Quentin Dupieux Igrajo: Benoît Poelvoorde, Gregoire Ludig, Marc Fraize [ENG] Fugain shows up at the police station to report that there’s a body in front of his apartment building. What he doesn’t anticipate is running into Captain Buron, who will submit him to arduous questioning, each sentence more outrageous than the last. Master of the absurd, Quentin Dupieux moves to seventies France, locks himself into a police station and gives free rein to a comedy received with honors by the French press. -Sitges Film Festival Ocena
Museo (2018)

Museo (2018)

Filmski kotiček, 7. julij ― Gael García Bernal and Leonardo Ortizgris in Museo (2018) Slo naslov: - Angleški naslov: Museum  Država: Mehika Jezik: španščina Leto: 2018 Dolžina: 128',  Imdb Žanri: drama, krimi Režija: Alonso Ruizpalacios Scenarij: Manuel Alcalá, Alonso Ruizpalacios Igrajo: Gael García Bernal, Leonardo Ortizgris, Alfredo Castro, Simon Russell Beale, Lynn Gilmartin  [ENG] The film tells the circumstances surrounding the theft of several pre-Hispanic artifacts from the National Museum of Anthropology in Mexico City in 1985, and the surprise of the authorities when they discovered that the authors of such a feat had been two marginal young people from the suburbs, Carlos Perches and Ramón Sardina (García Bernal and Leonardo Ortizgris), instead of the professional art thieves to whom the subtraction of objects was attributed. Ocena
Disappearance (2017)

Disappearance (2017)

Filmski kotiček, 7. julij ― Amirreza Ranjbaran and Sadaf Asgari in Disappearance (2017) Slo naslov: - Država: Iran, Katar Jezik: perzijščina Leto: 2017 Dolžina: 89' ,  Imdb Žanri: drama Režija: Ali Asgari Scenarij: Ali Asgari, Farnoosh Samadi Igrajo: Nazanin Ahmadi, Pedram Ansari, Sadaf Asgari, Amirreza Ranjbaran  [ENG] On a cold winter's night in modern Tehran, a couple of young lovers run into a serious problem, and they have just a few hours to come up with a solution. They go from hospital to hospital in search for help, but none of the hospitals will admit the young woman and provide her with the medical attention she desperately requires. While they try hard to find a way to solve the problem, they have to hide what is happening from their parents. Moreover, their relationship is facing a crisis and will suffer dire consequences. Caught between conservative traditions and modern day desires, the couple must face their uncertain future. -Imdb Ocena
Thunder Road (2018)

Thunder Road (2018)

Filmski kotiček, 7. julij ― Jim Cummings in Thunder Road (2018), Foto: Imdb Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 92',  Imdb Žanri: komedija, drama Režija: Jim Cummings Scenarij: Jim Cummings Igrajo: Jim Cummings, Kendal Farr, Nican Robinson  [ENG] Multitalented writer/director/star Jim Cummings gives a jaw-dropping performance filled with bursts of offbeat humor and unexpected pathos as a small-town police officer struggling to process the death of his mother, an impending divorce, and his own unrecognized cluelessness. Winner of the Grand Jury Prize at the SXSW Film Festival. As Thunder Road opens, we meet Officer Jim Arnaud, preparing to address the mourners at his beloved mother's memorial service. However, his eulogy doesn't go quite as rehearsed. He's continually on the verge of tears, of course, but also keeps making bizarre, confessional digressions, and, worst of all, his 10-year-old daughter's pink boombox won't play his mother's favorite Springsteen song. This scene sets the tone for the narrative that follows—a singular blend of cringe-inducing laughs punctuated by moments of profound sentiment. Emotionally raw following the funeral, Officer Arnaud must deal with a whole series of real-world problems, including his daughter's inappropriate school behavior, an impending divorce and custody battle, what to do with his mother's dance studio, and a viral video that always seems to surface just at the wrong moment. As he struggles through these challenges, Arnaud does his best to remain cheerful, always striving for the positive, even when his own hapless antics cause him to falter. In this emotional and offbeat feature-length adaptation of his award-winning short film, director and star Jim Cummings gives a captivating performance, infusing both his flawed character and the film with a deep, abiding pathos. -SIFF Ocena
Armomurhaaja (2017)

Armomurhaaja (2017)

Filmski kotiček, 7. julij ― aka Euthanizer Matti Onnismaa in Armomurhaaja (2017), Photo: Imdb Slo naslov: - Angleški naslov: Euthanizer  Država: Finska Jezik: finščina Leto: 2017 Dolžina: 85' ,  Imdb Žanri: drama, triler, grozljivka Režija: Teemu Nikki Scenarij: Teemu Nikki Igrajo: Matti Onnismaa, Jari Virman, Hannamaija Nikander, Heikki Nousiainen [ENG] Chosen as Finland’s nominee for the Academy Award, Euthanizer is exactly the type of film you would want to represent Finland. It is rough, growling, funny, quirky, morose, stubborn and ruthless. It is crystal clear that director Teemu Nikki has not resorted to compromises to please a greater audience. Although Euthanizer is thoroughly Finnish, its audience is the whole world. Euthanizer tells the story of Veijo, portrayed magnificently by Matti Onnismaa. Veijo is a car mechanic whose side job is to euthanize animals. His morals are unwavering until a dog brought to be euthanized melts Veijo’s frozen heart. Unfortunately, the happiness doesn’t last long and Veijo sets out for a chilling rampage of revenge. Ocena
še novic