Todos lo saben (2018)

Todos lo saben (2018)

Filmski kotiček, 23. september ― aka Everybody Knows Javier Bardem, Penélope Cruz, Sergio Castellanos, and Carla Campra in Todos lo saben (2018) Slo naslov: Vsi vejo    Drugi naslovi: Everybody Knows Država: Španija, Francija, Italija Jezik: španščina, katalonščina Leto: 2018 Dolžina: 132' ,  Imdb Žanri: drama, misterij, triler  Režija: Asghar Farhadi Scenarij: Asghar Farhadi Igrajo: Penélope Cruz, Javier Bardem, Ricardo Darín, Eduard Fernández, Bárbara Lennie, Inma Cuesta, Elvira Mínguez, Ramón Barea Po uveljavitvi na mednarodni sceni in nagradah na prestižnih festivalih na naslov režiserjev iz neangleško govorečih dežel običajno prihajajo številna povabila za sodelovanje in snemanje prvega filma v angleščini. Večina ta izziv tudi sprejme, drugi spet uberejo drugačno, samosvojo pot. Eden teh avtorjev je tudi iranski mojster Asghar Farhadi, ki je po Preteklosti (Le passse, 2013), posnetem pretežno v francoščini, letos dokončal še svoj prvi celovečerec v španščini. Vsi vejo je odprl tekmovalni spored letošnjega festivala v Cannesu, kjer je španska zvezdniška igralska zasedba pritegnila nemalo pozornosti.  Penelope Cruz igra Lauro, ki skupaj z otrokoma obišče rojstni kraj, majhno, z vinogradi obdano vasico na španskem podeželju. Na dolgo pot iz Buenos Airesa je šla brez moža Alejandra (Ricardo Darín), ki zaradi poslovnih obveznosti ni mogel priti na poroko Laurine mlajše sestre. V veselem predporočnem vzdušju se Laura počuti odlično. Dnevi pred poroko so priložnost za druženje z družino in srečanja s starimi znanci. Med njimi je tudi Paco (Javier Bardem), uspešen vinar, s katerim sta nekoč imela romantično razmerje. Čas leti in že smo na poročni veselici, na kateri so prisotni vsi pomembnejši akterji zgodbe. In prav tam, sredi poročnega veselja pride do zapleta, ki bo sprožil sosledje dogodkov, v katerih bojo zelo pomembno vlogo imeli dogodki iz Laurine preteklosti. Čeprav je Farhadi tudi to pot sestavil zgodbo, ki vsebuje zanj značilno pretres
Jeune Femme (2017)

Jeune Femme (2017)

Filmski kotiček, 21. september ― aka Montparnasse Bienvenüe Laetitia Dosch in Jeune femme (2017) Slo naslov: Mlada ženska Drugi naslovi: Montparnasse Bienvenüe Država: Francija Jezik: francoščina Leto: 2017 Dolžina: 97' ,  Imdb Žanri: drama  Režija: Léonor Serraille Scenarij: Léonor Serraille, Clémence Carré  Igrajo: Laetitia Dosch, Souleymane Seye Ndiaye, Grégoire Monsaingeon, Nathalie Richard Mlada ženska je eden tistih filmov fokusiranih na enega osrednjega protagonista. Karakterna študija, ki za funkcioniranje ne potrebuje veliko sestavin: eno posebno, samosvojo protagonistko, zanesljivo glavno igralko in pripovedovalca sposobnega na zanimiv način povedati njeno zgodbo. Mlada ženska je prvenec francoske režiserke in scenaristke nagrajen z zlato kamero (nagrada za najboljši prvenec) na lanskem festivalu v Cannesu. V prvem kadru spoznamo glavno junakinjo Paulo, ki z rokami divje udarja po vratih in poskuša doseči, da je oseba a drugi strani spusti v hišo. Toda vrata se ne odprejo in ženska v navalu jeze z glavo useka po vratih. Rezultat – rana na čelu, ki jo malce kasneje v urgentni ambulanti oskrbuje zdravnik, ki med tem mora poslušati besedni plaz nevrotične ženske, ki se ne želi sprijazniti s tem, da jo je zdaj že bivši ljubimec dal na čevelj. On je premožen uspešen fotograf, ona je vrsto let bila njegova muza. Dolgo sta skupaj živela v Mehiki, vrnitev v Pariz pa je prinesla konec njune zgodbe. Zdaj je Paula praktično na ulici, saj za sabo nima premožne družine in prijateljev, ne materialnih sredstev.  Njen položaj ni sijajen in na teh temeljih bi se zgodba zlahka razvila v depresivno študijo propada ženske, ki jo požre velemesto »ki ne mara ljudi.« Tako francosko prestolnico v nekem trenutku opiše protagonistka, ki se glede na situacijo obnaša dokaj neobičajno: žurira v nočnih klubih, na privatnih zabavah in vmes poskuša prespati na kavčih bežnih znancev. Tovrstne opcije so hitro izčrpane, a se ji nato posreči dobiti službo varuške in majhno dotrajano sobico v podstrešju
Breath (2017)

Breath (2017)

Filmski kotiček, 19. september ― Slo naslov: - Država: Avstralija Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 115' ,  Imdb Žanri: drama, šport Režija: Simon Baker Scenarij: Gerard Lee, Simon Baker Igrajo: Simon Baker, Samson Coulter, Ben Spence, Elizabeth Debicki, Richard Roxburgh Zgodbe o odraščanju so v rokah talentiranega pripovedovalca hvaležen material in verjetno je podobno razmišljal tudi avstralski igralec Simon Baker (najbolj znan po glavni vlogi v priljubljeni tv seriji The Mentalist), ko je za svoj režiserski debi izbral ekranizacijo romana Breath (2008) avstralskega pisatelja Tima Wintona. Zgodba postavljena v 70-ta leta v malo avstralsko priobalno mesto se vrti okoli dveh štirinajstletnikov, umirjenega in nekoliko sramežljivega Pikeleta (Samson Coulter) in njegovega bolj divjega prijatelja Loonieja (Ben Spence). Fanta se s kolesi odpravita do obale in po enem popoldnevu v družbi deskarjev sta tako očarana, da vso energijo usmerita v zbiranje denarja za njuni prvi deski. Nekaj priložnostnih del kasneje sta fanta ponosna lastnika dveh najslabših surfov v stokilometrskem radiusu in po nekaj dneh na valovih sta že del majhne surferske skupnosti. Nato ju opazi Sando (Simon Baker) lokalna surferska legenda – fanta v njegovi lopi nedaleč od obale najprej začneta shranjevati svoja surfa, nekaj tednov kasneje pa že vsi trije surfajo skupaj. Ta postane njun mentor in fanta začneta vedno več časa preživljata na njegovi posesti. Sando je poročen z Evo, depresivno smučarko, ki se po hudi poškodbi kolena ne more sprijazniti z življenjem brez smučk. Eva je sprva zadržana, nenavdušena nad njuno prisotnostjo, vendar se ji fanta, še posebej nekoliko senzibilnejši Pikelet, počasi prikupita.  Skozi zgodbo nas z glasom v offu vodi zdaj že odrasli Pikelet. To je prejem, ki Bakerju v kombinaciji z drugimi relativno enostavnimi scenskimi rešitvami pomaga vzpostavi nostalgičen podton zgodbe in želeni retro učinek. Naravne lepote zahodnoavstralske obale prispevajo čudovit okvir za zasanjano zgodbo
Beoning (2018)

Beoning (2018)

Filmski kotiček, 17. september ― aka Burning  Ah-In Yoo, Steven Yeun, and Jong-seo Jeon in Beoning (2018), Foto: Pinehouse Films Slo naslov: - Angleški naslov: Burning Država: Južna Koreja Jezik: korejščina Leto: 2018 Dolžina: 148' ,  Imdb Žanri: drama, misterij Režija: Lee Chang-dong Scenarij: Lee Chang-dong, Oh Jung-Mi Igrajo: Ah-in Yoo, Steven Yeun, Jong-seo Yun Za južnokorejskega mojstra Lee Chang-donga lahko rečemo, da je stalni gost festivala v Cannesu. Od šestih celovečercev, kolikor jih je posnel do danes, so na Azurni obali zavrteli štiri. Pred osmimi leti so mu za izjemno dramo Poezija (Shi, 2010) podelili nagrado za scenarij, letošnji Burning (Beoning) pa je odnesel »zgolj« nagrado združenja filmskih kritikov FIPRESCI. Večine filmov iz osrednje tekmovalne sekcije še nisem videl, a kljub temu ne dvomim, da je Leejev film eden izmed vrhuncev canskega festivala in ena izmed največjih poslastic tekočega leta.  Svobodno adaptacijo kratke zgodbe Barn Burning japonske literarne ikone Harukija Murakamija odpre seulsko srečanje mladega Jongsuja (Ah-in Yoo) in Haemi (Jong-seo Yun). Potem ko Jongsu ne prepozna punce, s katero sta odrasla v isti vasici izven Seula, se vse odvije hitro. Srečanje zjutraj, zmenek zvečer in seks naslednji dan – tempo, ki mu malce zmedeni Jongsu sledi instinktivno, saj iz njegovega vedenja ni težko razbrati, da nima veliko izkušenj z dekleti. Časa za romanco ni, saj Haemi za nekaj časa odhaja v Afriko, zato ga prosi, da med njeno odsotnostjo prevzame skrb za njeno muco. Vse kar mora storiti je vsakih nekaj dni priti v njeno stanovanje in napolniti posodo s hrano in vodo. Dejstvo, da se muca ves čas nekje skriva in jo Jongsu v resnici nikoli ni vidi nekako namigne, da je pred nami zgodba, v kateri stvari morda niso takšne, kakršne se zdijo na prvi pogled. In ko se Haemi iz Afrike vrne v družbi novega premožnega prijatelja Bena (Steven Yeun) začutimo napetost, ki jo Lee mojstrsko vzdržuje do samega konca. Ben ima vse, kar Jongsu nima in zdi se, da
A Simple Favour (2018)

A Simple Favour (2018)

Filmski kotiček, 15. september ― Anna Kendrick and Blake Lively in A Simple Favor (2018), Foto: Lionsgate Slo naslov: Milo za drago Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 117' ,  Imdb Žanri: krimi, drama, misterij Režija: Paul Feig Scenarij: Jessica Sharzer, Darcey Bell (knjiga) Igrajo: Anna Kendrick, Blake Lively, Henry Golding, Ian Ho, Joshua Satine Koliko časa moraš preživeti z nekom, da ga zares spoznaš? Koliko dni, let, mesecev, situacij, dogodkov in še česa se mora akumulirati, da nekoga začneš doživljati kot pravega, ali celo najboljšega prijatelja/prijateljico? Stephanie (Anna Kendrick) je dovolj že slab teden, par kozarcev martinija, nekaj uric prijetnega klepetanja in kakšna pikantna podrobnost. Ali bolje rečeno, Emily (Blake Lively) potrebuje le nekaj dni, da očara Stephanie in postane njena najboljša prijateljica. Vse bi verjetno trajalo dlje, če Emily ne bi bila tako glamurozna, če ne bi živela v tako lepi hiši in če ne bi spala ob tako privlačnem moškemu. Nekaj malega je  prispevalo tudi dejstvo, da njuna sinova hodita v isti razred, veliko več pa Stephaniejina  pretirana želja ugajati vsem in vsakomur, ki ga vsaj bežno pozna. In morda zato do neke mere razumemo vnemo, s katero se loti iskanja nove najboljše prijateljice, ko ta nekega dne nepričakovano izgine. Olajševalna okoliščina za njo in nas gledalce je radovednost, oziroma spoznanje, da je Emilyjina preteklost zavita v tančico skrivnosti, vendar je obenem vsaj malo nelogično, da za skrivnostno preteklost izginule pretiranega interesa ne kažeta ne soprog, ne policija. In potem je tu še ena malenkost – nedavno sklenjena življenjska polica s štirimilijonsko klavzulo. Življenje na visoki nogi ima svojo ceno in po smrti enega izmed partnerjev je pač potrebno ohraniti določene standarde.  Režiser Paul Feig, ki se je najbolj uveljavil s komedijama Dekliščina (Bridesmaids, 2011) in Vohunka (Spy, 2015), je to pot v obdelavo dobil frišno knjižno uspešnico nove nadobudne avtorice Darcey Bell, ki jo je v
Sharp Objects (2018)

Sharp Objects (2018)

Filmski kotiček, 14. september ― Amy Adams, Patricia Clarkson, and Eliza Scanlen in Sharp Objects (2018), Foto:HBO Slo naslov: Ostrina  Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 8 x 55-61' ,  Imdb Žanri: krimi, drama, misterij Režija: Jean-Marc Vallée Scenarij: Marti Noxon, Gillian Flynn Igrajo: Amy Adams, Patricia Clarkson, Chris Messina, Elizabeth Perkins, Eliza Scanlen, Matt Craven Z mini-serijo Ostrina (Sharp Objects) je ekraniziran še zadnji (sicer prvi po vrsti) roman priljubljene avtorice žanrske literature Gillian Flynn. Po izjemnem uspehu filmske adaptacije njenega romana Ni je več (Gone Girl, 2014, David Fincher) in konkretno slabšem rezultatu, ki ga je z adaptacijo njenega drugega romana Dark Places dosegel francoski režiser Gilles Paquet-Brenner, smo spet dobili zelo dobro adaptacijo knjižne uspešnice, to pot realizirano v televizijskem formatu.  Po izteku predvajanja se je Ostrina hitro uveljavila kot ena izmed najodmevnejši HBO-jevih produkcij tekočega leta in ena tistih serij, ki z gledalcem ostane še dolgo po ogledu. Verjamem, da tudi z daljše časovne distance ključnih karakteristik serije ne bo težko priklicati iz spomina. Camille Preaker (Amy Adams) bo v prihodnosti verjetno zgled ustvarjalcem, ki bodo svoje zgodbe gradili okoli duševno problematičnih junakinj, njena mati Adora (Patricia Clarkson) pa bo referenčna točka za nevarno posesivnost mater in škodljive vplive domačega okolja. Z njeno mlajšo potomko, Camillino 14-letno polsestro Ammo (Eliza Scanlen), je zaokrožen tercet osrednjih protagonistk naslovne zgodbe, postavljene na ameriški jug,  v fiktivno mestece Wind Gap v Missouriju.  Matt Craven and Madison Davenport in Sharp Objects (2018), Foto: HBO Tam se po daljši odsotnosti vrne glavna junakinja Camille, novinarka časopisne hiše iz (2015) St. Louisa, da bi raziskala umor ene in izginotje druge 14-letnice. Poročanje o zločinu je njena priložnost za oživitev novinarske kariere, ki je zavoljo njenega krhkega duševnega zdravj
A Prayer Before Dawn (2017)

A Prayer Before Dawn (2017)

Filmski kotiček, 11. september ― Joe Cole in A Prayer Before Dawn (2017) Slo naslov: - Država: VB, Francija Jezik: angleščina, tajščina Leto: 2017 Dolžina: 116' ,  Imdb Žanri: akcija, biografija, krimi Režija: Jean-Stéphane Sauvaire Scenarij: Jonathan Hirschbein, Nick Saltrese Igrajo: Joe Cole, Billy Moore, Preecha Vithaya, Pansringarm, Pornchanok Mabklang, Panya Yimmumphai, Somluck Kansing Francoski režiser Jean-Stéphane Sauvaire je pozornost širše filmske javnosti pritegnil pred natanko desetimi leti, ko je v kanski sekciji Poseben pogled predstavil svoj igrani prvenec Johnny Mad Dog, zgodbo o otrocih-vojakih v neimenovani afriški državi. A Prayer Before Dawn je po TV-filmu Punk šele njegov drugi celovečerec, ki je našel pot v kino dvorane (znova s premiero v Kanu), navdihnjen z dogodki iz življenja angleškega amaterskega boksarja Billyja Moora, ki je nekaj let preživel v tajskem zaporu. Sauvaire nas v zgodbo vrže brez veliko ovinkarjenja: Moora pokaže na Tajskem, v boksarskem dvoboju v nekem zakotnem skladišču, med preprodajo mamil »na drobno« in nato je na vratih njegove motelske sobe že policija, ki ga aretira in odpelje v zapor. Od tu naprej gledamo dokaj konvencionalno zaporniško dramo. Junaka, ki se med bivanjem za rešetkami mora boriti z odvisnostjo od mamil, najti svoje mesto v zaporniški hierarhiji, zaradi povzročanja težav preživeti kar nekaj dni v samici… Vse dokler ga ne sreča pamet in ne dojame, da je njegov izhod v sili priključitev zaporniški boksarski ekipi. Nekje vmes Sauvaire v miks vrže še junakovo bežno romanco z bivšo zapornico/hermafroditom, nekaj solidnih, s tresočo kamero in hitrimi rezi posnetih pretepov, konkreten odmerek brutalnosti, trenja med zaporniškimi klani in klasični motiv zlorabe najšibkejših. Če bi moral izpostaviti glavni adut filma, potem je to brez dvoma zelo dober nastop mladega Joeja Cola (dobro ga poznajo predvsem ljubitelji britanske gangsterske sage Peaky Blinders). Vse ostalo sodi v kategorijo solidno, a brez presežka. Sauvaire
Support the Girls (2018)

Support the Girls (2018)

Filmski kotiček, 9. september ― Regina Hall and Haley Lu Richardson in Support the Girls (2018), © Magnolia Pictures Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 90' ,  Imdb Žanri: komedija Režija: Andrew Bujalski Scenarij: Andrew Bujalski Igrajo: Regina Hall, Haley Lu Richardson, Shayna McHayle, James Le Gros, Lea DeLaria, Dylan Gelula, Zoe Graham Andrew Bujalski je eden izmed pionirjev mumblecore filmanja. Od prvenca Fanny Ha Ha (2002) do danes je posnel šest celovečercev in prav vsi so vredni ogleda. Letošnja, šesta dolgometraža ponuja 90 zelo prijetnih in zabavnih minut, ki se pretežno odvrtijo na eni sami lokaciji, znotraj in okoli športnega bara in restavracije Double Whammies. Gre za fiktivno, Hootersu podobno restavracijo, ki se reklamira s sloganom »Športni bar z oblinami.« Lokal vodi Lisa (Regina Hall) predana in sposobna menedžerka, ki je z zaposlenimi zgradila odličen odnos. Z njo smo že od jutranjih ur, med pripravami na odprtje lokala, ko v službo ena za drugo prihajajo natakarice in ostalo osebje. Lisa je ženska sposobna koordinirati številne aktivnosti: ob vseh obveznostih ji uspeva na prvi delovni dan pripraviti več kandidatk za zaposlitev, pod kontrolo držati situacijo z vlomilcem, ki se je med poskusom vloma zagozdil v ventilacijskem jašku, organizirati akcijo pranja vozil strank, s katero zbirajo denar za eno izmed sodelavk…   Počasi spoznavamo tudi ostale ključne protagonistke: nalezljivo optimistično, vedno nasmejano Maci (prepričljivo jo upodobi vzhajajoča zvezda indie produkcije Haley Lu Richardson), izkušeno Danyelle (odlična debitantka Shayna McHayle), stalno stranko Bobo (Lea DeLaria) in ostale bolj ali manj pomembne like. Bujalski je po lastnem scenariju posnel tipičen film brez zgodbe, ki v precep vzame običajen dan na delovnem mestu, za junake pa izbere pretežno ženske pripadnice delavskega razreda. Avtor v prijazno minutažo zapakira presenetljivo veliko: tu so pravila o rasni raznolikosti, ki skrbijo za prijetno vzdušje pret
BlacKkKlansman (2018)

BlacKkKlansman (2018)

Filmski kotiček, 7. september ― John David Washington in Adam Driver, BlacKkKlansman, © 2018 - Focus Features LLC Slo naslov: Črni KKKlanovec  Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 134' ,  Imdb Žanri: biografija, komedija, krimi  Režija: Spike Lee Scenarij: Charlie Wachtel, David Rabinowitz, Kevin Willmott, Spike Lee Igrajo: John David Washington, Adam Driver, Laura Harrier, Jasper Pääkkönen, Topher Grace, Michael Buscemi V vročici noči (Do the Right Thing, 1989) je bil moj prvi Spike Lee. Kasneje sem videl (skoraj) vse kar je posnel, toda omenjeni je bil in ostal moj najljubši "A Spike Lee Joint." Tega ni spremenil niti Črni KKKlanovec, ki je letos pritegnil veliko pozornosti in med drugim odnesel veliko nagrado žirije v Cannesu. Lee se skozi celotno kariero »vrti« okoli rasne problematike, njegove zgodbe pogosto temeljijo na konfliktih med (njegovimi newyorškimi) sosedi,  ti spori pa ustvarijo pogoje za naslavljanje pomembnih političnih vprašanj. To pot je Lee za izhodišče izbral resnično zgodbo Rona Stallwortha, prvega temnopoltega detektiva v Colorado Springsu, ki je svojo zgodbo objavil v knjigi, iz katere so razvili ključne elemente scenarija za Črnega KKKlanovca.  Upoštevajoč aktualne razmere in politično ozračje v ZDA (in svetu) je zanimivo, da se je Lee odločil pripoved vstaviti v žanrski okvir – v formo tipične komedije, ki se komično, a hkrati dovolj resno, loteva rasne problematike in položaja temnopoltih Američanov v 70-ih. Tudi brez nekaj drobnih namigov ne bi bilo težko povleči vzporednice s trenutno družbeno-politično sliko, pri tem pa je posebej zanimivo, kako Leeju uspe v ustaljene žanrske obrazce zapakirati pripoved, ki nam približa počutje temnopoltih Američanov v obravnavanem zgodovinskem obdobju. Povezavo preteklost-sedanjost nekoliko samorefernčno podčrta tudi selekcija glavnega igralca Johna Davida Washingtona, ki je svojo prvo filmsko vlogo ostvaril ravno v Leejevi biografski drami Malcom X (1992), in sicer ob očetu Denzelu Washingtonu
V.I.P. (2017)

V.I.P. (2017)

Filmski kotiček, 5. september ― Foto: Warner Bros. Korea  Slo naslov: - Država: Južna Koreja Jezik: korejščina Leto: 2017 Dolžina: 128' ,  Imdb Žanri: akcija, krimi, triler Režija: Park Hoon-Jung Scenarij: Park Hoon-Jung Igrajo: Jang Dong-Gun, Kim Myung-Min, Park Hee-Soon, Lee Jong-Suk, Peter Stormare Pod režijo in scenarij korejskega akcijskega trilerja V.I.P. se je podpisal Park Hoon-Jung, človek, ki se je naprej uveljavil kot scenarist dveh odmevnih filmov, Jee-woon Kimovega Videl sem hudiča (I Saw Devil/Akmareul boatda, 2010) in The Unjust (Bu-dang-geo-rae, Seung-wan Ryoo, 2010). Potem je začel samostojno režirati in po mlačnem prvencu The Showdown (2011) je malokdo pričakoval, da mu bo v drugo uspelo posneti tako dober film, kakršen je bil njegov gangsterski ep Novi svet (New World/Sinsegye, 2013). Dve leti kasneje je prišel še solidni The Tiger (Daeho). V fokusu njegovega četrtega celovečerca je nekoliko netipičen lov na serijskega morilca, toda Park v ta okvir vplete še veliko več. V igri so agenti južnokorejskih, severnokorejskih in ameriških obveščevalnih služb, detektivi seulske policije in vplivneži na visokih političnih položajih. Pripoved nas po uvodu v Hong-Kongu pelje v Severno Korejo – tam se zgodi masaker, v katerem je ubita cela družina, glavni osumljenec pa je sin vplivnega politika in njegovi pajdaši. Detektiv severnokorejske policije mu je za petami, toda nato pride ukaz "od zgoraj" in sadistični morilec Gwang-Il se izogne roki pravice. Tri leta kasneje smo v Južni Koreji. Udarna novica v časopisju je še eno truplo mladega dekleta, ki je zadnja žrtev serijskega morilca. Gwang-Il je vmes dobil politično zatočišče v Južni Koreji, kjer so na plano znova udarila njegova pošastna nagnjenja. To pot mu je za petami brezkompromisni detektiv seulske policije Yi-Do, ki Gwang-Ila kmalu tudi aretira. Aretacija je podkrepljena s trdnimi dokazi, a nato vmes ponovno poseže politika. Foto: Warner Bros. Korea  Po povzetku vsebine in osnovnega zapleta s
Krotkaya (2017)

Krotkaya (2017)

Filmski kotiček, 3. september ― aka A Gentle Creature Vasilina Makovceva in Krotkaya (2017) Slo naslov: Krotko dekle Angleški naslov: A Gentle Creature Država: Francija, Nemčija, Nizozemska, Litva Jezik: ruščina Leto: 2017 Dolžina: 143' ,  Imdb Žanri: drama, misterij Režija: Sergej Loznica  Scenarij: Sergej Loznica  Igrajo: Vasilina Makovceva, Marina Kleščeva, Lija Ahedžakova, Valeriu Andrjuce, Boris Kamorzin Rusija, sedanjost. Nekje na ruralnem podeželju ženska prejme sporočilo o prispeli pošiljki. Naslednjega dne se odpravi v mesto in na pošti prevzame paket, ki ga je pred časom poslala soprogu, ki prestaja kazen v nekemu zaporu v Sibiriji. Pravega pojasnila ni, le skopa obrazložitev neprijazne poštne uslužbenke, da so v zaporu zavrnili sprejetje pošiljke. Zaskrbljena ženska ne more priti do informacij o razlogih zavrnitve in moževem zdravju, zato sklene paket osebno odnesti v Sibirijo in iz prve roke izvedeti, kaj se dogaja. Po dolgi vožnji z vlakom prispe v mesto, v katerem je velikanski zapor glavna atrakcija in najpomembnejši vir zaslužka lokalnega prebivalstva. Odpravi se v zapor, toda na okencu njen paket ponovno brez pojasnila zavrnejo. Bolj kot zavrnitev paketa jo skrbi odsotnost kakršnihkoli informacij o moževi usodi. Edine kolikor-toliko koristne, četudi kontradiktorne  informacije sliši od številnih svojcev, ki se potikajo v okolici zapora. Odloči se, da bo poskusila ponovno, toda tu se njena pot skozi labirint slepih ulic šele začne. Krotko dekle je tretji igrani celovečerec ukrajinskega režiserja Sergeja Loznice, ki za ohlapno izhodišče vzame istoimensko kratko zgodbo F. M. Dostojevskega. Z igranim prvencem My Joy (Schaste moe, 2010) in naslednjim filmom In the Fog (V tumane, 2012) je Loznica, primarno dokumentarist, svoje področje delovanja razširil na segment igranega filma in po tretjem filmu, ki je premiero doživel na festivalu v Cannesu, je njegov prispevek v tem segmentu še nekoliko pomembnejši. V še enem sodelovanju z romunskim mojstrom kamere Ol
Deoking (2017)

Deoking (2017)

Filmski kotiček, 1. september ― aka The King Jung Woo-Sung and Jo In-sung in Deoking (2017) Slo naslov: - Angleški naslov: The King Država: Južna Koreja Jezik: korejščina Leto: 2017 Dolžina: 134' ,  Imdb Žanri: akcija, krimi, drama Režija: Han Jae-Rim Scenarij: Han Jae-Rim Igrajo: Jo In-Sung, Jung Woo-Sung, Bae Sung-Woo, Ryoo Joon-Yeol, Kim A-Joong Južnokorejski režiser Han Jae-rim nam že v prologu krimi sage The King da vedeti, od kod črpa navdih. Z glasom v "offu," podobno kot Ray Liota v Scorsesejevi klasiki Dobri fantje (Goodfellas, 1990), naš vodnik postane osrednji antijunak Tae-soo (Cho In-sung). Ta je v uvodu udeležen v spektakularno posneti avtomobilski nesreči, po kateri se vrnemo na začetek, v čas ko se Tae-soo na prehodu iz najstniških let v odraslost odloča, kaj narediti s svojim življenjem. Svetovna kinematografija je polna primerov, ki v vlogo "kul" protagonista postavlja like na nasprotnih straneh zakona, bodisi ravbarje, bodisi žandarje. Posebnost južnokorejske kinematografije je nadpovprečno veliko število filmov, ki v vlogo "kul" akterja postavljajo tožilce, ljudi, ki jim ostanek filmskega sveta odmevnejše vloge navadno namenja v proceduralnih sodnih trilerjih in dramah.    Tae-sooja, potomec nepomembnega tatiča in prevaranta, šola ga ni nikoli pretirano zanimala. Raje se je pretepal s sovrstniki (hobi, v katerem je bil zelo dober), dokler nekega dne ni videl okrožnega tožilca kako klofuta njegovega očeta (še  ena značilno korejska oblika poniževanja in dokazovanja superiornosti), ki na kolenih prosi za milost. Večina bi v tej situaciji čutila jezo in ponižanje, toda naš antijunak je ravno v tem trenutku dojel, kam usmeriti svojo energijo. Dojel je kakšno moč v rokah imajo tožilci in sklenil, da želi postati eden izmed njih. Obrnil je list, se resno lotil učenja in na koncu uspel. Postal je tožilec in že po nekaj mesecih samostojnega dela se mu ponudi priložnost za napredovanje: sprejet bo v zvezdniško ekipo tožilcev, če opusti kazenski pregon učitelja,
Golden Exits (2017)

Golden Exits (2017)

Filmski kotiček, 31. avgust ― Emily Browning in Golden Exits (2017) Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 94' ,  Imdb Žanri: drama Slo recenzija: - Režija: Alex Ross Perry Scenarij: Alex Ross Perry Igrajo: Emily Browning, Adam Horovitz, Mary-Louise Parker, Lily Rabe, Jason Schwartzman, Chloë Sevigny [ENG] Nick (Adam Horovitz) has settled into a safe existence in a small pocket of Brooklyn, where he currently toils on an archival project for his father-in-law. Soon, 20-something Naomi (Emily Browning) arrives from Australia to assist Nick for the semester. She has no acquaintances in the city beyond a loose family connection to Buddy (Jason Schwartzman), a music producer who lives in the same neighborhood. For the few months she spends around Nick, Buddy, and their families, Naomi's presence upsets the precarious balance holding these two households.  Ocena
Izgnanie (2007)

Izgnanie (2007)

Filmski kotiček, 31. avgust ― aka The Banishment Slo naslov: Izgon Angleški naslov: The Banishment Država: Rusija Jezik: ruščina Leto: 2007 Dolžina: 157',  Imdb Žanri: drama Slo recenzija: - Režija: Andrej Zvjagincev Scenarij: Artyom Melkumyan, Oleg Negin Igrajo: Konstantin Lavronenko, Maria Bonnevie, Aleksandr Baluev, Vitalij Kishchenko [ENG] After receiving an unexpected visit from his mysteriously injured brother Mark, father-of-two Alex decides to take his family back to the country home of his childhood. But once there, Alex's wife Vera confesses that she is pregnant again - and that the child is not his. Agony ensues as Alex attempts to figure out how best to react. Ocena
Andover (2018)

Andover (2018)

Filmski kotiček, 31. avgust ― Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2018 Dolžina: 91',  Imdb Žanri: komedija, drama, romantični Režija: Scott Perlman Scenarij: Scott Perlman Igrajo: Jonathan Silverman, Jennifer Finnigan, Richard Kind  [ENG] A genetics professor (Jonathan Silverman, Weekend at Bernie's) clones his dead wife (Jennifer Finnigan, The Bold and the Beautiful) but the woman he creates is different than the woman he loved, so he tries over and over in a desperate attempt to get her back, exactly as she was. Ocena
Dersu Uzala (1975)

Dersu Uzala (1975)

Filmski kotiček, 31. avgust ― Maksim Munzuk and Yuriy Solomin in Dersu Uzala (1975) Slo naslov: Dursu Uzala Država: SZ, Japonska Jezik: ruščina Leto: 1975 Dolžina: 142',  Imdb Žanri: avantura, biografija, drama Režija: Akira Kurosawa  Scenarij: Akira Kurosawa, Yuriy Nagibin  Igrajo: Maksim Munzuk, Yuri Solomin, Svetlana Danilchenko, Dmitri Korshikov, Suimenkul Chokmorov [SLO] Dersu Uzala je osamljen gozdni mož, na katerega v prostranstvih Sibirije naleti ekipa geodetov. Dersu postane njihov vodnik po divjini, razkazuje jim naravo in jim pomaga. Po več letih glavni geodet ponovno sreča Dersuja, vzame ga s seboj domov v mesto, saj starec počasi izgublja vid in ni več sposoben živeti sam v pustoti. Dersu pa se v civilizaciji ne počuti dobro.  Iz vsake podobe tega lepega filma veje prošnja, da bi ji pozorno prisluhnili, počasi se razgalja obris človeka, ki se stara, človeka, katerega spoštljiv molk pred obličjem narave je vedno globlji, kaže se nam režiser, razmišljajoč o svoji usodi. [ENG] A Russian army explorer who is rescued in Siberia by a rugged Asian hunter renews his friendship with the woodsman years later when he returns as the head of a larger expedition. The hunter finds that all of his nature lore is of no help when he accompanies the explorer back to civilization. Ocena
Sandome no satsujin (2017)

Sandome no satsujin (2017)

Filmski kotiček, 31. avgust ― aka The Third Murder Slo naslov: - Angleški naslov: The Third Murder Država: Japonska Jezik: japonščina Leto: 2017 Dolžina: 124',  Imdb Žanri: drama, misterij Slo recenzija: - Režija: Hirokazu Koreeda Scenarij: Hirokazu Koreeda Igrajo: Masaharu Fukuyama, Kôji Yakusho, Shinnosuke Mitsushima, Mikako Ichikawa, Shinnosuke Mitsushima, Suzu Hirose [ENG] Leading attorney Shigemori takes on the defence of murder-robbery suspect Misumi who served jail time for another murder 30 years ago. Shigemori's chances of winning the case seem low - his client freely admits his guilt, despite facing the death penalty if he is convicted. As he digs deeper into the case, as he hears the testimonies of the victim's family and Misumi himself, the once confident Shigemori begins to doubt whether his client is the murderer after all. Ocena
Družinica (2017)

Družinica (2017)

Filmski kotiček, 31. avgust ― Foto: SFC Angleški naslov: The Basics of Killing Država: Slovenija Jezik: slovenščina Leto: 2017 Dolžina: 95',  Imdb Žanri: drama Slo recenzija: Mladina, RTV SLO MMC Režija: Jan Cvitkovič Scenarij: Jan Cvitkovič Igrajo: Primož Vrhovec, Irena Kovačević, Miha Košec, Ula Gulič, Borut Veselko, Vlado Novak [SLO] Osrednji zaplet filma Družinica se tiče propada idiličnega razmerja med staršema Markom in Dunjo. Razlog je pomanjkanje spoštovanja, ki ga povzroči izguba dela in finančni propad. Tekom pripovedi breme, ki ga starša ne zmoreta več nositi, vse bolj pada na ramena otrok. Družinica je zgodba, ki se v Sloveniji zgodi vsak dan, lahko pa bi se zgodila tudi kjerkoli drugje. Tistim, ki fenomen poznajo, bo film boleča izkušnja, drugim naj bo svarilo. "Družinica je film o družini. Zgodba govori o povprečni slovenski družini srednjega razreda, ki se ji zgodijo različne osebne tragedije - izguba službe enega, nato še drugega starša. Iz tega sledi razpad, ki pa ni samo finančne narave ampak tudi psihološke. Gre za razpad odnosov, ki so seveda posledica teh primerov. Skozi film skušam družinico vzpostaviti na novo." - Jan Cvitkovič, režiser in scenarist (via Kolosej) [ENG] Marko and Dunja are living good middle class life with perfect kids, before Marko is falsely accused of sexual harassment, and loses his teaching job. Then Dunja also is made redundant. No governmental support means desperation. Ocena
Zama (2017)

Zama (2017)

Filmski kotiček, 31. avgust ― Daniel Giménez Cacho and Matheus Nachtergaele in Zama (2017) Slo naslov: - Država: Argentina, Brazil, Španija Jezik: španščina Leto: 2017 Dolžina: 115' ,  Imdb Žanri: drama Režija: Lucrecia Martel Scenarij: Lucrecia Martel, Antonio Di Benedetto (knjiga) Igrajo: Daniel Giménez Cacho, Lola Dueñas, Matheus Nachtergaele  [ENG] Zama, an officer of the Spanish Crown born in South America, waits for a letter from the King granting him a transfer from the town in which he is stagnating, to a better place. His situation is delicate. He must ensure that nothing overshadows his transfer. He is forced to accept submissively every task entrusted to him by successive Governors who come and go as he stays behind. The years go by and the letter from the King never arrives. When Zama notices everything is lost, he joins a party of soldiers that go after a dangerous bandit. Ocena
Au nom de ma fille (2016)

Au nom de ma fille (2016)

Filmski kotiček, 31. avgust ― aka Kalinka Daniel Auteuil and Sebastian Koch in Au nom de ma fille (2016) Slo naslov: - Angleški naslov: Kalinka Država: Francija, Nemčija Jezik: francoščina, nemščina Leto: 2016 Dolžina: 87',  Imdb Žanri: biografija, drama, krimi Slo recenzija: - Režija: Vincent Garenq Scenarij: Vincent Garenq, Julien Rappeneau Igrajo:  Daniel Auteuil, Sebastian Koch, Marie-Josée Croze [ENG] Inspired by a true story. July 10, 1982: Kalinka Bamberski, fourteen years old, is found dead in her mother's new house in Germany. Kalinka would spend her vacation there ever since her mother had started a new life with a seductive and charismatic doctor, Dieter Krombach. Although the strange circumstances of her death, which involved rape, point to Krombach, a conspiracy of silence seems to protect him. André Bamberski, Kalinka's father, sets out on a struggle for justice confronted by borders and barriers. Alone against doctors, judges, and even against his ex-wife, who is deep in denial, his determination for his daughter's murderer to be found guilty and sentenced will be relentless - even if it means spending his whole life in order for justice to be done. Ocena
Gemini (2017)

Gemini (2017)

Filmski kotiček, 31. avgust ― Lola Kirke in Gemini (2017) Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 93' ,  Imdb Žanri: misterij, triler Slo recenzija: - Režija: Aaron Katz Scenarij: Aaron Katz Igrajo: Lola Kirke, Zoë Kravitz, John Cho, Greta Lee [ENG] A heinous crime tests the complex relationship between a tenacious personal assistant and her Hollywood starlet boss. As the assistant travels across Los Angeles to unravel the mystery, she must stay one step ahead of a determined policeman and confront her own understanding of friendship, truth and celebrity. Ocena
Pokot (2017)

Pokot (2017)

Filmski kotiček, 31. avgust ― aka Spoor © Robert Palka www.Fotos-Art.pl Slo naslov: - Angleški naslov: Spoor Država: Poljska, Nemčija, Češka Jezik: poljščina Leto: 2017 Dolžina: 128',  Imdb Žanri: krimi, misterij, drama Slo recenzija: - Režija: Agnieszka Holland, Kasia Adamik Scenarij: Olga Tokarczuk, Agnieszka Holland Igrajo: Agnieszka Mandat, Wiktor Zborowski, Jakub Gierszal, Patricia Volny, Miroslav Krobot [ENG] Janina Duszejko, a former engineer, an astrologist and vegetarian, lives in a small picturesque village in the Sudeten Mountains. One night, she stumbles on the dead body of a neighbour. The poacher died a mysterious death. There are traces of roe deer hooves around his house... In time, dead bodies of the local VIPs are discovered. All of them were hunters. Duszejko tries to convince the local police force that they were murdered by wild animals. As another VIPs is found dead, Duszejko becomes the main suspect. When the local parish house burns down and the priest and chaplain of the local hunting association dies in flames, the police are almost certain who did it... This subtly humorous story of friendship, love of nature and vengeance, with unique, ambiguous characters will be a mixture of high-end and low-end genres from psychological drama to pastiche-like detective story. -RT Ocena
Outside In (2017)

Outside In (2017)

Filmski kotiček, 31. avgust ― Photo by 1996-98 AccuSoft Inc. Slo naslov: - Država: ZDA Jezik: angleščina Leto: 2017 Dolžina: 109' ,  Imdb Žanri: drama Slo recenzija: - Režija: Lynn Shelton Scenarij: Lynn Shelton, Jay Duplass Igrajo: Edie Falco, Jay Duplass, Kaitlyn Dever, Ben Schwartz [ENG] After serving 20 years for the crime of essentially being in the wrong place at the wrong time, 38-year-old Chris (Jay Duplass) is granted early parole thanks largely to the tireless advocacy of Carol (Edie Falco), his former high-school teacher. As he struggles with the challenges of navigating the modern world as an ex-con, and with a fraught relationship with his brother Ted (Ben Schwartz), Chris ends up confessing his romantic love for Carol - a love that, given her marital status, Carol cannot reciprocate. Or can she? Carol longs for something her husband no longer provides. Meanwhile, Carol's daughter Hildy (Kaitlyn Dever) befriends Chris, finding a kindred spirit in this awkward, tormented older guy. -RT Ocena
še novic