Likovni odmevi

ARS Likovni odmevi, 7. december ― Aktualno likovno dogajanje, predvsem v Sloveniji, v obliki pogovorov z umetniki, kustosi in strokovnjaki, objavljamo tudi strokovna besedila in občasno opozorimo na večje likovne dogodke […] Aktualno likovno dogajanje, predvsem v Sloveniji, v obliki pogovorov z umetniki, kustosi in strokovnjaki, objavljamo tudi strokovna besedila in občasno opozorimo na večje likovne dogodke v tujini.
Nemogoči mehanizmi

Nemogoči mehanizmi

ARS Likovni odmevi, 30. november ― Meta Grgurevič je v zadnjem desetletju razvila vrsto delujočih, a nefunkcionalnih, poetičnih mehanizmov V Umetnostni galeriji Maribor je na ogled velika pregledna razstava del Mete Grgurevič, ene najzanimivejših slovenskih umetnic mlajše srednje generacije. Razstavo so pripravili v sodelovanju s Kunstlerhaus iz Gradca in nosi naslov Nemogoči mehanizmi, ki nakazuje umetničino zanimanje za kinetične sisteme. Meto Grgurevič namreč fascinirajo mehanski sistemi, ki ustvarjajo gibanje, svetlobne učinke ali iluzijo; mehanske objekte pa avtorica z vpeljevanjem glasbe, videa, luči in performativnosti razširja v poetične kinetične scenografije. Preplet tehnologije, poetičnosti in utopičnih motivov lahko razumemo tudi kot subtilen upor, ki za svoje orožje uporablja domišljijo. Razstavo sta v pogovoru z Aleksandro Saško Gruden predstavili umetnica Meta Grgurevič in kustosinja Simona Vidmar.
Retrospektiva Nande Vidmar

Retrospektiva Nande Vidmar

ARS Likovni odmevi, 23. november ― Največja retrospektiva umetnika v Galeriji Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki V Galeriji Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki je odprta najobsežnejša retrospektiva del slikarja, risarja in grafika Nandeta Vidmarja (1899 – 1981). V galeriji so evidentirali več kot 1800 umetnikovih risb in grafik ter okoli 200 slik, na ogled jih je desetina. Poleg likovnih del in dokumentarne predstavitve umetnikovega življenja so razstavljeni tudi predmeti in spominki, ki jih je oblikoval v zgodnjem obdobju ter med drugo svetovno vojno, ko je bil v taborišču. Glavnino del je posodil sin Mišo Vidmar, ostala dela pa so iz različnih institucij. Ob razstavi je izšel tudi obsežen katalog. Gost Maje Žel – Nolda v oddaji je kustos razstave dr. Robert Simonišek.
“Če vztrajaš pri čistosti grafike, dobiš problem”

“Če vztrajaš pri čistosti grafike, dobiš problem”

ARS Likovni odmevi, 16. november ― Dela nagrajencev grafičnega bienala v MGLC prikazujejo umetnostne premene Prepoznavnost ljubljanskega mednarodnega grafičnega bienala so ob njegovem nastanku leta 1955 zagotavljali tudi ugledni člani mednarodnih žirij, ki so pogosto nagradili mlade in inovativne umetnike. Kakšno je bilo njihovo ustvarjanje, si do 23. februarja lahko ogledate na razstavi Iz zbirke nagrajencev bienala: premene v kanonu v ljubljanskem Mednarodnem grafičnem likovnem centru. Soavtorica razstave, Breda Škrjanec, je v pogovoru med drugim povedala, da so žirije pogosto poudarjale umetnostne spremembe ter da je vprašanje, kaj je prava grafika, staro skoraj toliko kot ta medij sam.
Je mačka živa ali mrtva?

Je mačka živa ali mrtva?

ARS Likovni odmevi, 9. november ― Zakaj se je kurator 9. trienala U3 Živo in mrtvo naslonil na kvantno fiziko? Češki kustos Vit Havranek je nedoločljivost, povezano s teorijo kvantne fizike, uporabil kot izhodišče za razmislek o treh vidikih sodobne umetnosti: konceptualni umetnosti, materialnosti in političnemu vidiku. V vseh je nato iskal določeno napetost, dvojnost. Pristop je precej kompleksen in verjetno ni malo obiskovalcev, ki jih razstavno besedilo letošnjega trienala sodobne umetnosti U3 zbega. Vprašamo se lahko tudi – zakaj tak pristop? Je res utemeljen, dosledno in smiselno izpeljan in kako se odraža na sami razstavi? Zakaj prav kvantna fizika je bilo torej eno izmed vprašanj, o katerih je v pogovoru z Izo Pevec razmišljal kurator Vit Havranek.
Pixxelpoint

Pixxelpoint

ARS Likovni odmevi, 2. november ― 20. mednarodni festival sodobnih umetnosti v Novi Gorici V Mestni galeriji Nova Gorica se nocoj začenja 20. mednarodni festival sodobnih umetnosti Pixxelpoint, festival, ki se je v teh letih uveljavil kot eden najpomembnejših festivalov intermedijske umetnosti v slovenskem prostoru in si hkrati izoblikoval ugled v mednarodnem okolju. Letošnja izvedba bo do 23. novembra na različnih lokacijah Nove Gorice in Gorice ponudila približno 40 dogodkov, ki jih bo oblikovalo kar 70 gostov iz 29 držav. Temo »Preverjena resničnost. Delo na vmesniku se nadaljuje« je izbral kurator Peter Purg, ki je tudi gost tokratnih Likovnih odmevov. Pripravila jih je Tatjana Gregorič, sodelavka Radia Koper v studiu Nova Gorica.
Božidar Jakac

Božidar Jakac

ARS Likovni odmevi, 26. oktober ― Ob 120. obletnici rojstva in 30. obletnici smrti Ob letošnji 120. obletnici rojstva in 30. obletnici smrti slikarja, grafika, likovnega pedagoga in akademika Božidarja Jakca, bomo ponovili oddajo Likovni odmevi, v kateri se je Irena Majce leta 2009 pogovarjala z dr Andrejem Smrekarjem, ki je sodeloval pri takrat novi postavitvi stalne razstave Jakčevih del v umetniku posvečeni galeriji v Kostanjevici na Krki. Zbirka, ki jo je poklonil rodnemu Novemu mestu obsega 828 del, na stalni postavitvi, ki se ni spreminjala, jih je 105. Razstava predstavlja njegova dela od začetkov na idrijski realki, mladostna dela, nastala v času prve svetovne vojne, dela, nastala v času študija v Pragi, portrete sorodnikov in prijateljev ter pomembnih slovenskih kulturnih delavcev in umetniških ustvarjalcev, poetične motive dolenjske pokrajine, dela, ki odpirajo vpogled v umetnikova potovanja, pa vse do del umetnikovega zrelega in starostnega obdobja. Jakac je bil soustanovitelj, rektor in prvi profesor za risanje in grafiko ljubljanske akademije upodabljajočih umetnosti. Z deli njegove zgodnje dobe ga stroka uvršča med slovenske ekspresioniste, s poznejšimi deli pa v lirični realizem. Jakac, ki se je rodil 16. julija leta 1899 in umrl 12. novembra 1989, je tudi med pionirji slovenskega filma, v črnobeli tehniki je posnel več dokumentarnih vedut Novega mesta in s tem postal tudi prvi slovenski mojster kamere.
Prenova Cukrarne

Prenova Cukrarne

ARS Likovni odmevi, 12. oktober ― O arhitekturnem in inženirskem podvigu ter o prihodnosti Cukrarne Cukrarna je leta in desetletja propadala, kot da bi generacije oblastnikov in oblastnic samo čakale, da se sesede. Zato ima njena prenova tudi simbolen pomen. Več o zasnovi prenove, njenem poteku in namembnosti Cukrarne pa v tokratni oddaji. Prvi gost, arhitekt Marko Studen (ob Borisu Matiću in Jerneju Šipošu), soavtor njene prenove, bo med drugim povedal, da je prenova Cukrarne v prvi vrsti inženirski projekt, drugi gost, Blaž Peršin, direktor Muzeja in galerij mesta Ljubljana, pa bo predstavil namembnost Cukrarne. Nikar ne zamudite. Cukrarna pred prenovo. Vir: JP Energetika Ljubljana Rušitve v notranjosti objekta. Vir: Mestna občina Ljubljana Izvedba varovalne konstrukcije na severni strani Cukrarne. Vir: Mestna občina Ljubljana Izvedba varovalne konstrukcije na severni strani. Vir: Mestna občina Ljubljana
Fotograf in grafik Wilhelm Heiliger

Fotograf in grafik Wilhelm Heiliger

ARS Likovni odmevi, 5. oktober ― Vseslovenski projekt v šestih likovnih razstaviščih »Meditacija in fotografija« je naslov vseslovenskega projekta, s katerim se na šestih samostojnih razstavah v Ajdovščini, Lendavi, Kranju, Sežani, Radovljici in Novi Gorici predstavlja mednarodno uveljavljeni fotograf in grafik Wilhelm Heiliger. Umetnik ki je študiral slavistiko, filozofijo in grafiko v Ljubljani in Gradcu, in je izdal številne knjige o politiki, literaturi, filozofiji in psihologiji se je namreč sredi sedemdesetih let prejšnjega stoletja posvetil fotografiji in nastal je izjemen opus del. Slovenski javnosti se sedaj predstavlja z najnovejšimi barvnimi fotografijami, ki so v glavnem nastala na Goriškem in na Krasu. Likovne odmeve zato tokrat Tatjana Gregorič, sodelavka Radia Koper v studiu v Novi Gorici namenja Heiligerjevemu slikanju s fotoaparatom.
Fotograf Stojan Kerbler

Fotograf Stojan Kerbler

ARS Likovni odmevi, 1. oktober ― Retrospektiva v Umetnostni galeriji Maribor V Umetnostni galeriji Maribor je odprta retrospektivna razstava del fotografa Stojana Kerblerja, ki so jo pripravili lansko leto v Moderni galeriji v Ljubljani ob umetnikovi osemdesetletnici. Stojan Kerbler, rojen na Ptujski gori, je eden najbolj prepoznavnih slovenskih fotografov, s skoraj 2000 skupinskimi in samostojnimi razstavami in okoli 550 nagradami doma in v tujini tudi eden najuspešnejših. Še vedno ustvarjalen Stojan Kerbler, fotograf samouk z izjemnim znanjem in poznavanjem medija, je ves čas prepleten z izkušnjo domačega okolja. Razstava je pripravljena kronološko z značilnimi, pričevalnimi, tematskimi ciklusi človeških zgodb od fotografij domačinov s Ptujske gore, portretov s Ptujskih ulic, ciklusov Haložanov in Kolin do zadnjega ptujskih Dvorišč, dolga leta je fotografiral ljudi, zdaj se posveča prostoru. Stojan Kerbler je s svojo črno belo fotografijo, pri kateri uporablja le naravno svetlobo in z dodelano kompozicijo in likovno podobo, popolnoma predan fotografskemu mediju. V UGM je na ogled tudi izbor originalnih srebroželatinskih fotografij, kaširanih na iverno ploščo, ki so večinoma nastale v sedemdesetih letih preteklega stoletja in jih je avtor leta 2017 podaril Umetnostni galeriji Maribor. Gostja oddaje bo kustosinja razstave Lara Štrumej, tudi urednica kataloga, za katerega je prispevala obsežno študijo.
Arjan Pregl o vizualni umetnosti skozi formo otroške risbe

Arjan Pregl o vizualni umetnosti skozi formo otroške risbe

ARS Likovni odmevi, 28. september ― Razstava v Likovnem salonu Centra sodobnih umetnosti Delo Arjana Pregla, slikarja, grafika, oblikovalca in ilustratorja, lahko za začetek opišemo kot slikarski komentar o slikarstvu. Sledi upodobljena refleksija družbe, pa kdaj politike, a vse to skoraj vedno v humornem tonu. Letos je bil med drugim sodelujoči avtor na skupinski razstavi novejšega slovenskega slikarstva Čas brez nedolžnosti v Moderni galeriji v Ljubljani, zdaj pa v Likovnem salonu Centra sodobnih umetnosti Celje na razstavi z naslovom GUGU GAGA obravnava pomen in namen umetnosti ter vizualne ustvarjalnosti v sodobnem času skozi formo otroške risbe. Ob razstavi, ki bo odprta do 20. oktobra, se je z Arjanom Preglom pogovarjal Žiga Bratoš.
Gozd na nogometnem stadionu

Gozd na nogometnem stadionu

ARS Likovni odmevi, 27. september ― 299 dreves v instalaciji For Forest na celovškem stadionu opozarja na ekološke probleme Kako bo, če bomo nekoč gozd morali opazovati tako, kot danes opazujemo živali v živalskem vrtu? To vprašanje si je z risbo Nenehna privlačnost narave v 70ih zastavil avstrijski umetnik Max Peintner, nenavadni distopični prizor pa se je v začetku septembra preselil v realnost. Švicarski umetnik Klaus Littmann je namreč na stadionu Wörthersee po vzoru Peintnerjeve risbe pripravil megalomansko instalacijo z naslovom For Forest – The Unending Attraction of Nature (Za gozd – Nenehna privlačnost narave). Še do 27. oktobra si obiskovalec stadiona lahko s tribun ogleda 299 dreves, visokih do 15 metrov in starih do 50 let.
Leonardo da Vinci – univerzalni renesančni človek

Leonardo da Vinci – univerzalni renesančni človek

ARS Likovni odmevi, 19. september ― Najnovejši prevod monografije o slikarju, arhitektu, znanstveniku, vizionarju in izumitelju novih tehnologij obsega prek 300 strani Ne le svet umetnosti temveč tudi svet znanosti in tehnike v mnogih deželah, se skozi množico razstav, simpozijev in knjižnih izdaj spominja letošnje 500-letnice smrti renesančnega „univerzalnega človeka“ Leonarda da Vincija. Na posestvu takratnega francoskega kralja, je v starosti 67 let umrl 2. maja 1519. Največja tukajšna založba je pred dobrim mesecem predstavila prevod monumentalne monografije z naslovom „Leonardo – genij – 500 let“.  Avtor, poznavalec italijanskega renesančnega slikarstva Fabio Scaletti je izvirnik objavil lani, dodali pa so mu tudi besedilo profesorja zgodovine umetnosti renesanse z oxfordske univerze Martina Kempa z naslovom „Lepa princesa“. Scaletti je na svoji spletni strani na začetku tega meseca zabeležil, da so poleg slovenskega doslej izšli še francoski, angleški, španski, ruski, slovaški in češki prevod. Pri nas je prevod delo Irene Trenc-Frelih. V pogovoru, ki ga je pripravil Goran Tenze, bo o renesančnem geniju oziroma o tem, kako ga razume kot akademski kipar in umetnik govoril Jiři Kočica.
Ars Electronica Linz

Ars Electronica Linz

ARS Likovni odmevi, 11. september ― Zunaj okvirjev. Kriza srednjih let digitalne revolucije. V Linzu v Avstriji se je v začetku tedna zaključil festival Ars Electronica, največja in najpomembnejša svetovna platforma za medijsko umetnost, ideje za prihodnost in inovacije, ki je letos praznoval 40 let obstoja. Potekal je pod naslovom » Zunaj okvirjev; Kriza srednjih let digitalne revolucije«. Predstaviti so želeli presek dosedanjih izdaj festivala ter podati smernice razvoja te vrste umetnosti. V oddaji Likovni odmevi bomo predstavili festival, spregovorili o njegovem pomenu in vlogi tudi za umetnike v slovenskem prostoru. Ti so namreč pri njem aktivno prisotni že od njegovih začetkov, predvsem pa od leta 2008, ko je Galerija Kapelica pričela načrtno vzpodbujati in promovirati področje kjer se povezujejo umetnost, znanost in tehnologija. O njegovem razvoju in pomenu bodo govorili Jurij Krpan, umetniški vodja Galerije Kapelica, Gerfried Stocker umetniški vodja festivala Ars Electronica in Christine Schöpf umetniška so-vodja festivala Ars Electronica.
Ivo Lenščak v Pilonovi galeriji v Ajdovščini

Ivo Lenščak v Pilonovi galeriji v Ajdovščini

ARS Likovni odmevi, 30. avgust ― Pregledna razstava ob 90. obletnici rojstva Pregledna razstava Ivo Lenščak, slikar je rezultat popisa zapuščine umetnika, nečaka Vena Pilona, ki presega sto del. Približno polovica del je nastala na papirju in v tem sklopu so najboljše njegove študijske risbe iz akademije. V grafiki mojstrsko ustvarja v tehnikah litografije, lesoreza in jedkanice, vse iz časa študija v Ljubljani. V slikarstvu uporablja različne nosilce in materiale. V arhivu galerije hranijo tudi korespondenco med Ivom Lenščakom in Venom Pilonom, ki je bila pomembna opora pri razumevanju Lenščakovega odnosa do lastne ustvarjalnosti. Ideja o pregledni razstavi je rasla skupaj s popisom njegove zapuščine, umetnikovo življenje in delo je predstavljeno s pomočjo dokumentarnega gradiva, likovne zapuščine družine in spominov prijateljev, sodelavcev in njegove ožje družine. Ob razstavi, ki bo odprta do 13. oktobra, je izšel tudi obsežen katalog. K pogovoru o razstavi je Maja Žel – Nolda v oddaji Likovni odmevi povabila direktorico Pilonove galerije Tino Ponebšek, ki je s Tanjo Cigoj tudi kustosinja razstave.
še novic