Likovni odmevi

ARS Likovni odmevi, 4. april ― Aktualno likovno dogajanje, predvsem v Sloveniji, v obliki pogovorov z umetniki, kustosi in strokovnjaki, objavljamo tudi strokovna besedila in občasno opozorimo na večje likovne dogodke […] Aktualno likovno dogajanje, predvsem v Sloveniji, v obliki pogovorov z umetniki, kustosi in strokovnjaki, objavljamo tudi strokovna besedila in občasno opozorimo na večje likovne dogodke v tujini.

Likovni odmevi

ARS Likovni odmevi, 28. marec ― Aktualno likovno dogajanje, predvsem v Sloveniji, v obliki pogovorov z umetniki, kustosi in strokovnjaki, objavljamo tudi strokovna besedila in občasno opozorimo na večje likovne dogodke […] Aktualno likovno dogajanje, predvsem v Sloveniji, v obliki pogovorov z umetniki, kustosi in strokovnjaki, objavljamo tudi strokovna besedila in občasno opozorimo na večje likovne dogodke v tujini.
O barvah v likovni umetnosti

O barvah v likovni umetnosti

ARS Likovni odmevi, 21. marec ― Pogovor s slikarko Mojco Zlokarnik Trenutne razmere prinašajo mnoge izzive in vprašanja. Eno izmed njih je tudi, kako lahko v tem času delujejo umetniške galerije. Zdi se, da medmrežje ponuja odgovor tudi na to. Dela so nam pogosto dostopna na spletu, kjer si jih lahko ogledamo na drugačen način. Razstava Zeleni rez je na ogled v ljubljanski Galeriji Equrna oziroma na njeni spletni strani in, kot sta zapisala kuratorja Tomaž Brejc in Arne Brejc, skuša narediti pomladanski rez skozi sodobno likovno umetnost. Ta rez je zelena barva v svojih legah, pomenih, pojavnostih in funkcijah. Zelena pa ni le osnovna barva pomladi, ampak nam ta letni čas prinaša še mnoge druge barve in barvne odtenke. Te v svojih delih uporablja tudi Mojca Zlokarnik slikarka, grafičarka in predsednica Društva likovnih umetnikov Ljubljana, ki se ob drugih umetnikih predstavlja na razstavi Zeleni rez. Z njo se je o dojemanju barv in njenem delu pogovarjala Aleksandra Saška Gruden:
Oddaja je odpadla zaradi prenosa papeževega nagovora

Oddaja je odpadla zaradi prenosa papeževega nagovora

ARS Likovni odmevi, 14. marec ― Obvestilo Trenutne razmere prinašajo mnoge izzive in vprašanja. Eno izmed njih je tudi, kako lahko v tem času delujejo umetniške galerije. Zdi se, da medmrežje ponuja odgovor tudi na to. Dela so nam pogosto dostopna na spletu, kjer si jih lahko ogledamo na drugačen način. Razstava Zeleni rez je na ogled v ljubljanski Galeriji Equrna oziroma na njeni spletni strani in, kot sta zapisala kuratorja Tomaž Brejc in Arne Brejc, skuša narediti pomladanski rez skozi sodobno likovno umetnost. Ta rez je zelena barva v svojih legah, pomenih, pojavnostih in funkcijah. Zelena pa ni le osnovna barva pomladi, ampak nam ta letni čas prinaša še mnoge druge barve in barvne odtenke. Te v svojih delih uporablja tudi Mojca Zlokarnik slikarka, grafičarka in predsednica Društva likovnih umetnikov Ljubljana, ki se ob drugih umetnikih predstavlja na razstavi Zeleni rez.
Umetnost v izolaciji

Umetnost v izolaciji

ARS Likovni odmevi, 7. marec ― Umetniki se s težkimi časi soočajo s humorjem, razmišljajo pa tudi o tem, kako epidemijo predstavljajo mediji. V času, ko so galerije in muzeji zaprli svoja vrata, so številne ustanove pripravile virtualni program, o katerem smo ta teden že poročali v naši oddaji Svet kulture. Mestna galerija Ljubljana pa je umetnike pozvala, naj jim pošljejo dela, ki nastajajo v času samoizolacije. Spletno razstavo bodo na svoji Facebook strani odprli nocoj ob 19h, sledila bodo tudi naknadna odprtja. Prispela dela se s težkimi časi soočajo s humorjem, med deli pa najdemo tudi razmislek o vlogi medijev v teh časih. Iza Pevec se je z vodjo galerije, Alenko Gregorič pogovorjala o projektu Umetnost v izolaciji ter nekaterih temah, ki jih nagovarjajo umetniki.
Goran Bertok

Goran Bertok

ARS Likovni odmevi, 29. februar ― Fotografija med življenjem in smrtjo Čeprav je umetnik Goran Bertok diplomirani novinar, tega poklica nikoli ni opravljal. Deluje namreč kot fotograf. Njegove fotografije pa so vse prej kot običajne. Zanimajo ga meje človeškega telesa, približevanje smrti, spogledovanje z njo in kaj ostane od človeka po smrti. V ljubljanski galeriji Photon je razstavil fotografsko serijo Lakota, ki na umetniško-portretni način prikazuje mlado anoreksično žensko. V spremnem besedilu so med drugim zapisali: »Goran Bertok se tudi v najnovejši seriji ukvarja z minljivostjo človeškega telesa. Vendar iz nekoliko drugačne perspektive; predstavi nam iz/mučeno, izčrpano telo kot posledico skrajnih fizičnih in psihičnih izkušenj odpovedovanja hrane.« Z avtorjem se je o tem in njegovih prejšnjih projektih pogovarjal Žiga Bratoš.
Vedno na robu

Vedno na robu

ARS Likovni odmevi, 22. februar ― Frank Uwe Laysiepen – Ulay (1943 – 2020) »Vsak sčasoma nekam pride. Smrt je ultimativen odgovor. Ampak življenje je absolutno.« Tako je razmišljal preminuli konceptualni umetniki Ulay, odličen pripovedovalec, ki velja za pionirja body arta, performansa in polaroidne fotografije. Ulay je bil rojen v Nemčiji, velik del življenja je preživel v Amsterdamu, zadnjih 11 let pa tudi v Ljubljani, kjer je lani odprl vrata projektni prostor Fundacija Ulay, ki skrbi za njegov opus in podpira mlade umetnike. Iza Pevec je pred mikrofon povabila poznavalca njegovega dela, Tevža Logarja, fundacijo Ulay pa je predstavila Hana Ostan Ožbolt.
Razstave grafike, moderne umetnosti in ameriške fotografije 20. stoletja

Razstave grafike, moderne umetnosti in ameriške fotografije 20. stoletja

ARS Likovni odmevi, 15. februar ― O letošnjem razstavnem programu dunajskega muzeja Albertina Muzej Albertina na Dunaju predstavlja dela od francoskega impresionizma in fovizma do del ekspresionističnih skupin umetnikov in ruske avantgarde. Zdaj je na ogled ena najpomembnejših evropskih zbirk modernistične umetnosti, zbirka Herberta Batlinerja, hkrati si je mogoče ogledati razstavo del Wilhelma Leibla, predstavljajo pa tudi grafična dela renesanse od Dürerja do Brueghla iz svoje bogate muzejske zbirke, ki vsebuje več kot milijon risb in odtisov od pozne gotike do danes. O programu muzeja Albertina se je Aleksandra Saška Gruden pogovarjala z direktorjem muzeja Klausom Albrechtom Schröderjem.
Srbski modernizem

Srbski modernizem

ARS Likovni odmevi, 8. februar ― Slike, grafike, kipi od realizma do avantgarde V Narodni galeriji v Ljubljani je na ogled razstava z naslovom Srbski modernizem 1880–1950: 86 del – predvsem oljne slike, ob tem pa še nekaj kipov in grafik, ki jih hrani eden najstarejših kulturnih hramov v Srbiji, Galerija Srbske matice iz Novega Sada. Razstava med drugim kaže na pomen mednarodnega sodelovanja kulturnih ustanov danes in nekoč. Žiga Bratoš je pred mikrofon povabil koordinatorja projekta, dr. Andreja Smrekarja, avtorico razstave dr. Tijano Palkovljević Bugarski in direktorico Narodne galerije v Ljubljani dr. Barbaro Jaki.
Matija Bevk o Muslimanskem kulturnem centru

Matija Bevk o Muslimanskem kulturnem centru

ARS Likovni odmevi, 1. februar ― Arhitekt o uspešno dokončanem projektu. Ljubljanska džamija in Muslimanski kulturni center sta bila celosten izziv. Zdaj, ko je kompleks dokončan, bo več o projektu in arhitekturnih rešitvah povedal Matija Bevk iz biroja Bevk Perović arhitekti (v pogovoru z Markom Goljo). Vabljeni k poslušanju. Arhitekt Matija Bevk med ogledom džamije v ponedeljek, 3. februarja 2020. foto: Marko Golja Strop džamije foto: Marko Golja) Džamija foto: Marko Golja Notranja kupola foto: Marko Golja
Ptičji pogled na vsakdanje življenje

Ptičji pogled na vsakdanje življenje

ARS Likovni odmevi, 25. januar ― O razstavi Živka Marušiča leta 2016 in krajše o njegovi trenutni razstavi Kolorist Živko Marušič se na razstavi Približevanja v Bežigrajski galeriji 1 predstavlja v enobarvni luči, podobe pa temeljijo na fotografskem pogledu. Večinoma gre za doslej neznana dela iz zbirke Obalnih galerij Piran in iz zasebnih zbirk, nastala pa so v letih med 1977 in 1980. Manj znan del njegovega opusa so v Bežigrajskih galerijah predstavili že leta 2016, ko so bile med drugim na ogled umetnikove skulpture. V tokratnih Likovnih odmevih ponavljamo oddajo, ki smo jo pripravili tedaj, krajše pa predstavimo tudi trenutno razstavo Približevanja.
Wow wow I ready made

Wow wow I ready made

ARS Likovni odmevi, 18. januar ― Goran Trbuljak, znan tudi kot filmski ustvarjalec, predstavlja tihožitja predmetov, vezanih na različna področja njegovega delovanja Goran Trbuljak, vsestranski vizualni umetnik, pionir konceptualne umetnosti, filmski ustvarjalec in avtor animiranih filmov iz Zagreba, v Galeriji Photon prikazuje najnovejši cikel svojih fotografij iz serije Skice za skulpturo. Gre za tihožitja s predmeti, ki so nekakšni atributi njegovih dveh poklicev – opazimo predmete kot so merilci svetlobe, kamere ali različna strokovna literatura. Trbuljak želi s temi tihožitji zastavljati širša vprašanja o mehanizmih umetnostnega sistema, ki določajo, kaj razumemo kot umetniško delo. Ta vprašanja so ga zanimala že na začetku njegove umetniške poti, ko je v 60ih letih prejšnjega stoletja kot del t.i. Nove umetniške prakse iskal alternativne načine ustvarjanja in razstavljanja. O razstavi in o likovnem delu ustvarjalca se je Aleksandra Saška Gruden pogovarjala z avtorjem Goranom Trbuljakom in kustosinjo razstave Branko Benčić.
“Fotografija sama ne more niti lagati niti govoriti resnice”

“Fotografija sama ne more niti lagati niti govoriti resnice”

ARS Likovni odmevi, 11. januar ― Kako družba fotografiji podeljuje njeno skoraj magično moč? Tudi o tem razmišlja razstava Zajčja luknja – fotografija, magija in resničnost. Stik in podobnost sta temelja ene veje magije – predmet je po načelih simpatetične magije na drug predmet zmožen vplivati, kadar sta si podobna ali kadar med njima obstaja stik. Prav stik in podobnost sta ključna tudi za fotografijo – fotografija s fotografiranim načeloma deli podobnost in fizični stik – nenazadnje gre za odtis odboja svetlobe na fotosenzibilen material. Torej nič nenavadnega, da smo fotografiji vse od njenega nastanka pripisovali posebno, skoraj magično moč. Tudi o tem, kako družba fotografiji podeljuje to moč, pa razmišlja razstava Zajčja luknja – fotografija, magija in resničnost v Cankarjevem domu v Ljubljani. Razstava je deli festivala Slovenija 2050 in je nastala v sodelovanju z zavodom Membrana in revijo Fotografija. O fotografiji, magiji in resničnosti sta razmišljala kuratorja razstave Jan Babnik in Jasna Jernejšek.
“Zdi se mi, da ima to nekaj opraviti z umetnostjo”

“Zdi se mi, da ima to nekaj opraviti z umetnostjo”

ARS Likovni odmevi, 4. januar ― John Baldessari (1931-2020) je igrivo izzival ustaljene načine gledanja »Svet brez Johna Baldessarija bo gotovo nekoliko bolj dolgočasen« je bil eden izmed odzivov, ko smo v začetku letošnjega leta izvedeli, da je preminil priljubljeni konceptualni umetnik John Baldessari, ki je s svojimi umetniškimi deli pogosto izzval nasmešek gledalca. Med njegovimi bolj znanimi deli je denimo I Will Not Make Any More Boring Art, obsesivno ponavljajoče se zapisan stavek, da ne bo več delal dolgočasne umetnosti. Prav s humorjem je nenehno spreminjal naš pogled na umetnost, podobe in jezik. V šestdesetih je začel poudarjati idejo umetniškega dela, v sedemdesetih se je dalje spraševal o omejitvah in konvencijah v umetnosti, pogosto na rahlo paradoksalen in ironičen način. Znan je po pionirski rabi najdene fotografije in apropriiranih filmskih podob, s katerimi je razmišljal o kolektivnem nezavednem, kot ga oblikuje hollywoodska kinematografija in zakonitostih filmske reprezentacije. O Johnu Baldessariju so v oddaji razmišljali Zdenka Badovinac, direktorica Moderne galerije, ki je v devetdesetih gostila njegovo retrospektivo This not That, umetnik Dejan Habicht ter Tadej Pogačar, umetnik in direktor Centra in Galerije P74.
Nace Bizilj – fotoreporter

Nace Bizilj – fotoreporter

ARS Likovni odmevi, 27. december 2019 ― Nace Bizilj je leta in desetletja pripovedoval s fotografijami, tokrat pa (v družbi s kustosinjo Ireno Uršič) pripoveduje z besedami V Muzeju novejše zgodovine je do 16. februarja na ogled pregledna razstava Nace Bizilj – fotoreporter. Razstavo o enem izmed najbolj prepoznavnih slovenskih fotoreporterjev 20. stoletja je pospremil zgleden katalog z naslovom Pomladni sij, ki ga je uredila Irena Uršič. Več o razstavi in še čem bosta povedala fotoreporter Nace Bizilj in kustosinja Irena Uršič. Pogovor z njima je v petek, 20. decembra v Muzeju novejše zgodovine posnel Marko Golja. Vabljeni k poslušanju. Ples narodnih nošFoto: Nace Bitilj Žalovanje za TitomFoto: Nace Bizilj Zborovanje v podporo četvericiFoto: Nace Bizilj Osamosvojitev SlovenijeFoto: Nace Bizilj
še novic