Srečno 2025 🎉

Srečno 2025 🎉

Center in Galerija P74, 20. december 2024 ― Small but dangers, Odlomki, okruški in ostanki, Galerija P74, 2022 Galerija P74 je med prazniki zaprta od 21. 12. 2024 do 7. 1. 2025. Ponovno se vidimo 16. 1. 2025 na otvoritvi razstave treh mladih slovenskih umetnic: Julije Dodič, Iris Kren in Neže Urbiha.
Predavanje Winfrieda Heiningerja, ustanovitelja založbe Kodoji Press

Predavanje Winfrieda Heiningerja, ustanovitelja založbe Kodoji Press

Center in Galerija P74, 2. december 2024 ― Foto: Kodoji Press Foto: Kodoji Press Foto: Kodoji Press Foto: Kodoji Press Foto: Kodoji Press Foto: Kodoji Press Petek, 13. 12. 2024, 13.30 Filozofska fakulteta, Oddelek za umetnostno zgodovino (3. nadstropje, soba 343) ______ Sklepno dejanje VIII. Konvencije Blind Date bo predavanje Winfrieda Heiningerja, ustanovitelja neodvisne založbe Kodoji Press (Švica), ki je specializirana za sodobno umetnost in fotografijo. Predavanje bo na Filozofski fakulteti, Oddelek za umetnostno zgodovino (3. nadstropje, soba 343) v petek, 13. decembra 2024, ob 13.30 uri in bo potekalo v angleškem jeziku. Winfried Heininger bo spregovoril o svoji uredniški in umetniški praksi ter predstavil izbor kataloga del, ki ga razvija od leta 2007. vision@kodoji.com // www.kodoji.com // Ig: @kodoji_press ______ Konvencija Blind Date Ljubljana 2024 je osrednji dogodek, namenjen produkciji, promociji in popularizaciji umetniških knjig in umetniških publikacij, ki ga organizira Zavod P.A.R.A.S.I.T.E., Ljubljana. Winfried Heininger (1962, Köln), oblikovalec in urednik, živi in ​​dela v Badnu v Švici. Leta 2007 je ustanovil neodvisno založbo Kodoji Press, specializirano za sodobno umetnost in fotografijo. Winfried Heininger je predavatelj, redno vodi uredniške delavnice o temah, povezanih z založništvom ter predava na različnih umetniških šolah v Švici in tujini. Njegovo delo, ki je bilo prepoznano s številnimi nacionalnimi in mednarodnimi nagradami, je dokaz neodvisne, inovativne vizije, ki globoko bogati založniški svet. Leta 2023 je prejel nagrado Jan Tschichold, priznanje za izjemne dosežke pri oblikovanju knjig posameznika, skupine ali ustanove. ______ »Med tistimi, ki objavljajo na področju knjig o umetnosti in fotografiji, je Heininger eden redkih, ki dosledno potisk
Izid nove publikacije: RIO Rock v opoziciji

Izid nove publikacije: RIO Rock v opoziciji

Center in Galerija P74, 21. november 2024 ― Desant na Beograd, vaja, Klet IV. bloka študentskega naselja, Rožna dolina, Ljubljana, 1982 2. 12. 2024, ob 17.00 Galerija P74 _____  Z velikim veseljem vabimo na izid dolgo pričakovane knjige RIO Rock v opoziciji, v ponedeljek, 2. decembra 2024 ob 17.00 uri v Galerijo P74, Trg prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana. Knjigo bosta predstavila urednik izdaje Tadej Pogačar in Igor Bašin. Po monografiji SOG je to druga publikacijo iz serije SEDEMDESETA, ki izpostavlja kontrakulturni segment spregledane kulture sedemdesetih let dvajsetega stoletja. Gre za prvo publikacijo o gibanju Rock v opoziciji v Sloveniji. Ob tem napovedujemo tudi praznovanje 40 letnice izdaje LP plošče SRP skupine Srp. Plošča je bila posneta v studiju TIVOLI v ljubljani v aprilu, maju in juniju 1984. Na plošči so bili izdani do takrat neobjavljeni avtorski materiali, med drugim tudi skladbe Maturantski izlet Ivana Volariča Fea in Svuda ljudi, svuda zastave Marka Breclja. Člani skupine ob obletnici napovedujejo nepričakovan dogodek in presenečenje. Tri nekonformistične in izrazito samosvoje skupine – Begnagrad, Srp in D’Pravda – so vzniknile in delovale v drugi polovici sedemdesetih in v zgodnjih osemdesetih letih prejšnjega stoletja v Sloveniji. V svoji glasbi so izpostavljali eksperimentalnost in transžanrskost, v javnih nastopih pa večmedijskost. Ob tem so razvili specifičen vizualni izraz pri oblikovanju plakatov, ovitkov plošč, scenografiji, scenskih poslikavah in fotografiji. Ključna osebnost v zgodbi Rocka v opoziciji v Sloveniji je Aleks Lenard. Leta 1974 ga je Stane Sušnik povabil k oblikovanju samostojne radijske oddaje na Radiu Študent z naslovom Untergrunt Molekula. Lenard je poleg tega obširno pisal v slovenske revije kot so Mladina, Nedeljski dnevnik, Tribuna, Stop, Glasbena mladina in Džuboks. S tem je ustvaril informacijsko platformo, ki je pomembno vplivala na dober sprejem opozicijske glasbe. Po uvodniku Tadeja
Umetnostni sejem Paris Photo 2024 se vrača v Grand Palais

Umetnostni sejem Paris Photo 2024 se vrača v Grand Palais

Center in Galerija P74, 4. november 2024 ― Tadej Pogačar, CODE RED, Bangkok, 2004 Tadej Pogačar, Street Economy Archive, Tirana, 2001-2024 7. – 10. 11. 2024 Grand Palais, Paris _____  Sejem Paris Photo 2024 od svoje ustanovitve leta 1997 velja za ključni dogodek pariške kulturne scene. Vsako leto združi najpomembnejše francoske in mednarodne galerije in založnike sodobne in moderne fotografije. Ogromen razstavni kompleks so zaprli leta 2020, po prenovi pa je v njem že potekal del pariških olimpijskih iger. To je bil najobsežnejši poseg v objekt vse od njegove zgraditve ob svetovni razstavi v Parizu leta 1900, kar odraža tudi njegova značilna podoba, kombinacija reprezentativnih historičnih arhitekturnih elementov in za tisti čas inovativne tehnologije gradnje z betonom, železom, jeklom in steklom. Na Paris Photo 2024 sodeluje 240 razstavljalcev iz 34 držav, na 27. edicijo sejma pa je bilo povabljenih 195 galerij. Da bi proslavili stoletnico surealizma so povabili ameriškega scenarista in režiserja Jima Jarmuscha, da kot častni gost pripravi tematsko postavitev in sodeluje v javnem pogovoru. Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. (Galerija P74) je na mednarodnih sejmih sodobne umetnosti pričel sodelovati leta 2009. Sledilo je intenzivno sodelovanje v New Yorku, Baslu, Budimpešti, Rotterdamu, od leta 2014 pa smo redno vabljeni tudi na največji evropski sejem ARCOmadrid v Madridu. Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. na letošnjem sejmu Paris Photo sodeluje s Kodoji Press, neodvisnim založniškim projekom iz švicarskega Badna. Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. na sejmu Paris Photo 2024 predstavlja serije umetniških edicij, ki bodo predstavljene premierno, poleg tega pa tudi edicije pomembnih umetnic in umetnikov s katerimi v zadnjih letih sodeluje, kot so Polonca Lovšin, Špela Škulj, Sanja Iveković, Mladen Stilinović, itd… Na sejmu bodo predstavili zadnje izdaje knjig umetnika (Mine Fine, Dejana Habichta, Tadeja Pogačarja, Small but Dangers) in strokovn
Izbran intermedijski projekt na javnem razpisu Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E.

Izbran intermedijski projekt na javnem razpisu Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E.

Center in Galerija P74, 25. oktober 2024 ― Foto: Swamp_Matter Na javnem razpisu za intermedijske umetnice in umetnike je Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. v letu 2024 izmed prispelih predlogov izbral predlog dua Swamp_Matter (Eva Garibaldi, Ana Laura Richter) z naslovom Salinarum. Projekt bo izveden v okviru razstavnega programa Centra in Galerije P74 v letu 2025. Vsem sodelujočim avtoricam in avtorjem se zahvaljujemo za poslane predloge, izbrani umetnici pa iskreno čestitamo. _____ Duo Swamp_Matter sestavljata Eva Garibaldi in Ana Laura Richter, skupaj ustvarjata od 2022. Zanimajo ju predvsem ekolosške teme; klimatske spremembe in vpliv Antropocena na ekosisteme. Njuna praksa preizprasšuje odnos ljudi do okoljskih sprememb, predvsem v konteksu geološkega časa skozi obrobne in kapitalistično neproduktivne pokrajine. Ustvarjata prostorske instalacije prepletene z digitalnimi mediji, združene s spekulativno fikcijo. Njuno delo je bilo podprto v sklopu Aksiominega programa U30+ 2024, Zavoda Škocjanske jame, Creative Industries Fund NL in razpisa Kulturni Evro #intermedija 2024 Kina Šiška. Eva Garibaldi je interdisciplinarna umetnica, oblikovalka in raziskovalka, ki živi in deluje med Rotterdamom in Ljubljano. Diplomirala je iz industrijskega oblikovanja na ALUO ter z odliko zaključila Master Interior Architecture: Research + Design (2021) na Piet Zwart Institute (NL). Njeno raziskovalno delo je bilo objavljeno v več publikacijah (MIARD Piet Zwart Institute, Soapbox Journal) in razstavljeno na oblikovalskih in umetniških razstavah po Evropi (Teden oblikovanja v Milanu, Art Rotterdam, BIO27, Garage Rotterdam). Ana Laura Richter je interdisciplinarna umetnica in raziskovalka, diplomirala je iz dramaturgije na AGRFT ter zaključila program MA Ecology Futures (2022) na St. Joost School of Art & Design (NL). Z magistrskim projektom je sodelovala na razstavi The New Current 2023.
Kartografija v igri /ah: umetnost kritične igre in geopolitike

Kartografija v igri /ah: umetnost kritične igre in geopolitike

Center in Galerija P74, 17. oktober 2024 ― Tadej Pogačar & P.A.R.A.S.I.T.E. muzej sodobne umetnosti 25. 10.15. 12. 2024 La Box, Ensa Bourges (Francija)    _____  Kustosa razstave: Ludovic Bernhardt, Ferenc Grof Razstava Kartografija v igri(ah). Umetnost kritične igre in geopolitike, temelji na delu švedskega umetnika Öyvind Fahlström (1928 – 1976) in prinaša dela umetnic in umetnikov, ki se soočajo z manipulacijo podatkov v formi igre in kartografije. V zgodnjih sedemdesetih letih je Öyvind Fahlström ustvaril dela, ki so vabila publiko, da v njih aktivno sodeluje in jih spreminja. Med najbolj znanimi je bila serija Monopoly (CIA Monopoly, World Trade Monopoly). Te predelave originalne igre Monopoly so kritično naslavljale ameriško zunanjo politiko, globalno trgovino, vojaško industrijo in topografijo ameriških vojaških intervencij po svetu. Igra Tadeja Pogačarja & P.A.R.A.S.I.T.E. muzeja sodobne umetnosti MonApoly: Igra trgovanja z ljudmi (2004) podobno predeluje eno najbolj popularnih kapitalističnih iger. Vizualno sledi osnovnemu formatu in shemi igre, a vsebino popolnoma spremenja. Ko igramo igro MonApoly, se učimo novih informacij o globalnem spolnem delu; o ključnih lokacijah in aktivističnih organizacijah, organiziranih kriminalnih združbah, ki organizirajo trgovanje z ljudmi ipd. Igralke ali igralci lahko financirajo gradnjo varne hiše, podprejo nove programe, ki se borijo za pravice spolnih delavk, reši spolno delavko iz Moldove ipd. MonApoly predstavlja novo kartografijo spolnega dela in globalnega trgovanja z ljudmi. Sodelujoči ne akumulirajo kapitala, temveč se  učijo o geopolitiki spolnega dela v času aktualnega postkapitalizma. Na razstavi sodelujejo: Manca Bajec, Martin Bricelj Baraga, Öyvind Fahlström, Agnes Dénes, Disnovation.org, Larissa Fassler, Tadej Pogačar, Faith Ringgold, Maria Sarycheva, Sergen Şehitoğlu, Société Réaliste, Union Pragmatique, Haythem Zakaria. P.A.R.A.S.I.T.E. muzej sodobne umetnosti je v letu 2
še novic