ANA MALNAR: BE COMING (izjava: Rebeka Tašič in Ana Malnar)
Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
18. november
― Umetnica se na razstavi predstavlja s slikarskimi deli moškega telesa, tako akti kot portreti. Gre za tehniko olja na platnu z dodajanjem peska. Slike so grajene, dejanja, ki jih sestavljajo pa sodelujejo v tem, da jih osmišljajo. Poteze čopiča v delih s svojo zabrisanostjo namigujejo na brisanje mej med subjektom in gledalcem. Prav tako je prej omenjeni nanos peska kot tančica kože, ki pozdravlja in pomni vsako sled dotika. Ob tem se odraža tudi subtilnost barve kot zavedanje o čutnosti in intimi, ki je predstavljena. V delih je pomemben in tudi namemben trenutek, v katerem je subjekt ujet - gre za trenutek v vrhuncu užitka in izraža zanos po nečem že znanem a še vedno željnem.Tako je gledalec kot ob padcu zakulise soočen z bitnostjo trenutka in morda soočenjem s samim sabo. Subjekti na slikah so zabrisani, identiteta, ki se skriva za barvo in zanosom čopiča, je neznana. Ravno ta anonimnost pa išče pomen in ime v opazovalcu. S tem tudi sam opazovalec postane igralec v makrokozmusu umetničinega sveta, kjer postane opazovan on. Dela Ane Malnar gledalca zapeljejo tudi v njen svet gole izpostavljenosti. Prepletajo se občutki v v odnosih, ki jih gradi v svojem življenju, kar se kaže predvsem v ranljivosti del samih. Tovrstni odnosi in občutja do nas samih in do sočloveka za umetnico predstavljajo prehode med lastno in tujo izkušnjo, predvsem med njeno in moško intimo. Skozi raziskovanje ključnih vprašanj o ljubezni, frustraciji in odvisnosti pronica čustvena surovost umetničinega razmišljanja. Tako lahko trenutki ujete na slikah Ane Malnar delujejo kot zajem diha. Zajet in ujet je trenutek, ko človek ne pričakuje zunanje perspektive, kar ustvarja tenzično dinamiko med pravzaprav tremi osebami – likom, gledalcem in umetnico – njenim razmišljanjem, opazovanjem in raziskovanjem človeške reakcije. Portreti in akti tako s tehniko kot izpovednostjo gradijo plasti in rušijo meje med lastnim zavedanjem in esenco slike. Soočajo nas z nesigurnostjo, šokirajo in hkrati vabijo k po