En–Knap premiera:

Španski borci, 20. maj 2024 ― Tema, ki jo razvijamo, ima zgodovinske reference in nas postavlja v stanje nenehne pozornosti med skladnostjo teme in potrebami teles, ki so na odru. Izhajamo iz vprašanja: Kako lahko spoštujemo zgodovinsko temo, s katero se lahko izvajalci povežejo tudi na osebni ravni?

Zakaj jaz (31.5.2024 20:00)

Španski borci, 29. april 2024 ― Kako s telesom, ki se lahko giba, ustvariti negiben gib? Kako v duetu odplesati nekoga, ki kipi od življenja, in hkrati nekoga, ki kriči od bolečin? Kako povedati zgodbo, ki jo lahko samo govor zanese/zareže v tišino, ker je telo obnemelo?

Rudarski flamenko (14.5.2024 20:00)

Španski borci, 26. april 2024 ― Taranto kot slog flamenka izvira iz rudarskega območja Almerije. Prvotno gre za primitivno, preprosto, suho petje brez kitare, ki se je rodilo iz potrebe po svobodnem petju. Upoštevajoč strukturo tradicionalnega tablaoja, avtorici raziskujeta kako lahko srečanje med plesom in cantejem (petjem) omogoči naključnemu ali gledalcu pravo preobrazbo.

Poetika Izčrpanosti (14.5.2024 20:00)

Španski borci, 26. april 2024 ― Nihanje razpoloženja, upočasnjeni refleksi, omotica: fizični in psihološki simptomi izgorelosti se neopazno infiltrirajo v vsakdanje življenje ustvarjalca. Kam s tem uročenim stanjem v razmerah, v katerih se zdi, da šele delo naredi bivanje vredno? Neprekinjena produkcija in kopičenje projektov naj bi bila ključ do zadovoljstva, med njimi pa se tiho pojavljajo motivi, ki kažejo prav v smer prenehanja.

Kako mi je ime? (4.5.2024 20:00)

Španski borci, 22. april 2024 ― Kako mi je ime? (2024) je večplastna izkušnja materinstva v sodobni družbi, ki združuje performativno izraznost z likovno ekspresijo. V kolažu se performativni elementi prepletajo s kolorističnimi preseki oljnih slik, kjer gibanje postane črnilo, ki na novo preliva konture bivanjskega platna. Mati, postavljena v zapletena križišča, ki jih generira paradigma materinstva, se znajde v vrvežu identitetnih dilem.
Sabina Schwenner

Sabina Schwenner

Koreografski imenik, 19. april 2024 ― plesalka, pedagoginja, koreografinja Sabina Schwenner (1976, Novo mesto) je plesalka, pedagoginja in koreografinja. Plesno pot je začela v Glasbeni šoli Marjana Kozine Novo mesto, na oddelku za balet. Leta 1992 je bila ustanovna članica Plesnega društva Terpsihora, Novo mesto, kjer je kot plesalka, avtorica in mentorica skupaj z reprezentativno skupino…
Gregor Kamnikar

Gregor Kamnikar

Koreografski imenik, 15. april 2024 ― plesalec, performer, koreograf, pedagog, klovn, pisec Gregor Kamnikar (1971, Ljubljana) je 25.4.2011, na svoj 40. rojstni dan, prenehal z uporabo lastnega imena za umetniške namene. Od takrat naprej za vsako novo umetniško dogajanje uporablja novo umetniško ime. Pred tem datumom je raziskoval umetniško uporabo bistrogibnosti (telesno-gibalno inteligentnosti) v vlogi plesalca,…

Sprejeti staranje (25.4.2024 18:00)

Španski borci, 31. marec 2024 ― Starajoče se telo v svojem bistvu ni le eno in ni enotno. Prej je več njih, ki se plastijo v času in razpadanju, spominih in izkušnjah. Predstava prepleta ta telesa, spomine ostarelih plesalk z njihovimi vsakdanjimi gestami, držami in plesnimi gibi ter spremlja, kako so tri ženske protagonistke spreminjale svoja življenja in gibalne prakse, da bi preživele družbenopolitične spremembe v 20. stoletju. Avtorja ob tem raziskujeta, kako so odpornost, molk in travma zapisani v telesu in...

Zbor za publiko v Španskih borcih

Španski borci, 31. marec 2024 ― Tokratni ponovitvi predstave »this is my truth tell me yours« 6. aprila bo sledil Zbor za Publiko. Zbori so cikel pogovorov, a ne gre za teoretske razprave - besedo imajo izključno gledalci, njihova mnenja in občutki, pričakovanja in razočaranja, presenečenja in nesporazumi … Kaj lahko gledalci povejo, ko izvajalci zapustijo prizorišče?
še novic