KIBLIX 2021 / Trajnostne tehnologije

KIBLA, 20. april ― KIBLIX 2021 / Spletni pogovorTrajnostne tehnologijeČetrtek, 6. 5. 2021, ob 18. uri kiblix.org/streaming Vljudno vas vabimo, da se nam pridružite v četrtek, 6. 5. 2021, ob 18. uri, ko se bo odvil naslednji tematsko fokusiran pogovor v seriji spletnih pogovorov festivala KIBLIX. Pogovor bo moderirala...
IGOR BANFI: TAVAJOČI / WANDERERS

IGOR BANFI: TAVAJOČI / WANDERERS

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 18. april ― Igor Banfi doživljanje domače panonske krajine prenaša na velika platna, ki niso le odsev podobe prekmurske ravnice, ampak tudi prostori kontemplacije, kamor se lahko zateče izgubljena duša. Tavajoče in iščoče nedoločljivo so abstrahirane figuralne oblike, ki naseljujejo in oživljajo arhaične, lirične pokrajine prekmurskega slikarja. Vertikalne, ponekod brezoblične, ponekod pa že skoraj utelešene podobe, potujejo, izginjajo (v vodi) in se prikazujejo gledalcu, katerega v izrazito intimnem, duhovnem občutju soočajo z njegovo lastno eksistenco, preizpraševajoč osamljenost, samoto, odtujenost, vse odtenke hrepenenja in mogočega odrešenja. Banfi v barvni paleti ostaja zvest zemeljskim tonom, ki jih le redko presekajo odtenki živo rdečega sončnega zahoda. V dela vključuje tudi zemljo kot taktilen element. Skupaj z oljno barvo jo nanaša na platno kot teksturiran gradnik slike, ki sublimno vsebino ozemlji v realnosti. Barvno je prisotna tudi zračna, pomirjujoča modrina. Iz nje se na hladnih platnih rojeva megla, ki obdaja osamljeno drevo ali komaj razpoznavno telo. Vedno osamljeno, četudi v dvoje, a največkrat samo, majhno in iščoče; otopljeno v ambientalno atmosfero nanosov. Kljub otožnosti zabrisanih figur in zamolklih barv pa iz horizontov v tonih bele in rumene seva neoprijemljiva pozitiva. Umirjenost neobljudene razplastene krajine skupaj z usklajeno harmonijo elementov v njej odpira vrata metafizičnemu svetu, kjer sta omogočena tavanje in iskanje upanja na meji med nebom in zemljo. Igor Banfi transfers his experience of the domestic Pannonian landscape to large canvases, which are not merely reflections of the Prekmurje plain but also spaces of contemplation, where a lost soul can take refuge. Wandering and looking for the indeterminate are the abstracted figural forms that inhabit and revive the archaic, lyrical landscapes of Igor Banfi. Vertical, in some places shapeless, and in some almost incarnated images, travel, disappear (in the water) and present themselve
SKUPINSKA RAZSTAVA / GROUP EXHIBITION: TIHOŽITJA / STILL LIFES

SKUPINSKA RAZSTAVA / GROUP EXHIBITION: TIHOŽITJA / STILL LIFES

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 18. april ― Na skupinski slikarski razstavi Tihožitja, se predstavlja 16 slovenskih umetnic in umetnikov starejše in mlajše generacije, ki s sodobnimi motivi opozarjajo na pomembnost upodobitve motiva natura morta (mrtva narava) kot samostojnega in še vedno popularnega "lajtmotiva" v slovenski likovni umetnosti. Na razstavi sodelujejo: Metka Krašovec, Zmago Jeraj, Franc Mesarič, Bogoslav Kalaš, Živko Marušič, Sandi Červek, Andrej Brumen Čop, Robert Lozar, Silvester Plotajs Sicoe, Tadej Tozon, Matej Čepin, Ana Sluga, Barbara Jurkovšek, Iva Tratnik, Gašper Capuder in Ira Marušič. Kustosinja razstave je Nina Jeza. Najstarejša slika na razstavi je Nož umetnika Zmaga Jeraja iz leta 1967. Narcise Metke Krašovec iz leta 1977 so iz obdobja njene rdeče-črne faze, prav tako pa so naslikane v postmodernem duhu. Tudi umetnik Franc Mesarič, znan kot začetnik hiperrealizma pri nas, to dokazuje s sliko Kanti, ki je sicer šele iz leta 2001; predstavlja vsakdanje predmete z močno simboliko plastičnih posod za smeti, Bogoslav Kalaš pa predstavlja tihožitje vsakoletnega kmečkega opravila kolin. Živko Marušič je v našem prostoru vodilni figuralik, a skoraj ob vsaki njegovi figuri se pojavlja največkrat sadje, zelenjava ali kakšni drugi zanimivi predmeti. Sandi Červek je poznan po svojih črnih abstraktnih slikah, a že nekaj let ustvarja opus Intermezzo, pri katerem se Sandi prelevi v Aleksandra ter očitno uživa v ustvarjanju tihožitij, ki so sicer narejena v abstraktni maniri. Andreja Brumna Čopa poleg mrčesa in figur konstantno spremljajo tihožitja; po navadi upodablja vsakdanje predmete, ki jih slika jv svojem prepoznavnem slogu, na sivkasto platno z uporabo različnih materialov in pigmentov. Robert Lozar je prav tako figuralik, ima pa tudi več drugih opusov, kot so recimo ikebane. Tadej Tozon je sicer poznan bolj kot figuralik, a se tihožitij nikakor ne izoogiba. Enako velja za Silvestra Plotajsa Sicoa, ki je v našem prostoru tako v barvni kombinaciji živih barv, kot tudi v vsebini pravzaprav un
KRISTINA HOČEVAR: RUJENJE / HALF OF A C / C 的一半

KRISTINA HOČEVAR: RUJENJE / HALF OF A C / C 的一半

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 16. april ― Koncept zasebnosti je, kot eksplicitno vpet med posameznika in družbo, močno zgodovinsko in kulturno pogojen, jasna definicija tega pojma pa se izmika že znotraj posamične kulture – verjetno tudi zato, ker gre za poskus družbenega konsenza glede zelo subjektivnega vprašanja. Rujenje ohranja pomensko odprtost zasebnosti in o njej razmišlja z različnih vidikov: intimnosti, kulturne pogojenosti in jezika oz. prevajanja ter umetnosti kot prakse, ki je prav tako razpeta med zasebnim in javnim. Pesniška zbirka in razstava sta zgovorno nastali po umetničinem bivanju na pesniški rezidenci na Kitajskem ter neposredni izkušnji tamkajšnjih politik nadzora. Kadar smo nadzorovani oz. se nam tako zdi, se začnemo obnašati drugače, kar poruši za intimne odnose ključno spontanost, doživljanje pa nadomesti opazovanje samih sebe, nekakšen samonadzor. Osebno in blizu postane prostor tveganja, v pogled na intimo se naseli nelagoden prizvok. To še zlasti velja za sodobne komunikacijske tehnologije: bližina, ki jo z zbliževanjem oddaljenega omogoča mobilni telefon, je v isti sapi past neizogibnega nadzora. Razstavljen video glajenja las, posnet z mobilnim telefonom, ne prikazuje le geste bližine; (tudi) iz las lahko namreč razbiramo DNK, analiza katerega je eden od načinov identifikacije in avtentikacije. Nežnost, ujeta v z nadzorom nasičen digitalni svet, pa je le – približek. So na posnetku sploh pravi lasje? Podobno se sledi našega DNK odtisnejo na obleke in predmete, neme priče deljene oz. skupne intime, ki so zdaj kot mrtvi ostanki arhivirani za steklom, prepuščeni našemu pogledu. Intima v luči nadzora izginja tudi na seriji črno-belih fotografij, obdelanih na način, ki onemogoča identifikacijo oseb. Skupni spomini se fragmentirajo, razkrajajo skoraj do točke razosebljanja; hkrati pa prav s tem prehajajo (odhajajo?) v estetski objekt. The concept of privacy, as explicitly enmeshed between the individual and society, is strongly historically and culturally conditioned, and a clear def
SCCA-Ljubljana, Andreja Džakušič, Simon Macuh, Iva Tratnik, Keiko Miyazaki - Video večer s Postajo DIVA: Andreja Džakušič, SIVA in IvAnKe (2021) Dokumentarni video/ Predstavitev

SCCA-Ljubljana, Andreja Džakušič, Simon Macuh, Iva Tratnik, Keiko Miyazaki - Video večer s Postajo DIVA: Andreja Džakušič, SIVA in IvAnKe (2021) Dokumentarni video/ Predstavitev

DIVA nove pridobitve, 14. april ― Video večer s Postajo DIVA je dogodek, ki ponavadi poteka v živo v Galeriji Photon. V času drugega vala epidemije novega koronavirusa smo ga pripravili v prilagojeni digitalni obliki. Umetnice_ki Andreja Džakušič, Simon Macuh, Iva Tratnik in Keiko Miyazaki so decembra 2020 posneli spletni pogovor o svoji umetniški praksi in medsebojnem sodelovanju. Predstavitev, opremljeno s fotografijami in inserti del, smo na spletnih straneh SCCA-Ljubljana in Galerije Photon objavili 21. janura...
Postaja DIVA na Kiblixu (2021-04-15)

Postaja DIVA na Kiblixu (2021-04-15)

DIVA video arhiv, 14. april ― V nizu štirih dogodkov na festivalu Kiblix aprila in maja pripravljamo serijo spletnih video projekcij in pogovorov na temo raÄ�unalniške in spletne umetnosti, dojemanja telesnosti v virtualnem okolju in posredovanih obÄ�utkov. Na drugem dogodku Iz arhiva Postaje DIVA: Digitalni performansi si bomo gledali manipuliran posnetek performansa Performance for a Poem 2. Maribor (2006) tandema son:DA in Erinça Seymena, dve performativni video instalaciji Andree KnezoviÄ� Ode To H...

LIFECUTTER: Sub Persona II

KIBLA, 14. april ― LIFECUTTER: Sub Persona II14. 4. 2021AV performans Vljudno vabljeni k ogledu performansa, ki ga je za razstavo Sub Persona II umetniškega tandema P L A T E AU R E S I D U E, ki ga sestavljata Eva P. Seifert in Aljaž Celarc, pripravil Domen Učakar z ustvarjalnim imenom Lifecutter, ki je za projekt...
Od nevtralnosti do ideološkosti

Od nevtralnosti do ideološkosti

Dnevnik, 14. april ― V Galeriji P74 je od ponedeljka, po skoraj leto dni trajajočih koronazapletih, končno na ogled lani napovedana razstava hrvaškega konceptualnega umetnika Mladena Stilinovića z naslovom Rdeče/roza, projekt, ki ga avtor sam ni nikoli realiziral.
še novic