IGOR ANDJELIĆ: CASA COME ME

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 24. julij ― Ob stoletnici umetniške šole Bauhaus se Igor Andjelić predstavlja z novim umetniškim projektom. Andjelić se po uspešni razstavi Cinecittà (Galerija Fotografija, 2018), ki je črpala navdih v črno-belem svetu italijanskega neorealizma, tematsko naslanja na véliko tradicijo nemškega Bauhausa. Na Bauhaus se ne navezuje skozi dobesedni prenos motivov, pač pa ga interpretira ideološko. Glavno vodilo pri ustvarjanju njegovega novega projekta je slavna ideja Walterja Gropiusa, ki izpostavi povezovanje vseh področij ustvarjanja, rušenje meja med »visoko« in »obrtno« umetnostjo, ki šele lahko pripelje do končnega cilja vseh vizualnih umetnosti oziroma gesamtkunstwerk-a. Tako se tudi Andjelić v svojem delu ne omejuje na en sam medij, temveč s svojo univerzalnostjo stopa na različna področja ustvarjanja. Razstava vključuje dela, ki so nastala v najrazličnejših kontekstih Andjelićevega umetniškega življenja. Predstavlja fotografska dela, v katera intervencijsko posega in jih spreminja v reliefne, skoraj arhitekturne konstrukcije. Njegov vir navdiha pri kolažnih podobah je prav minimalistična in funkcionalistična arhitektura, kakršno je promoviral tudi Bauhaus, pod njegovim objektivom pa se spremeni v abstrahirane kompozicije in geometrijske forme. A Bauhaus, posebej v arhitekturi, nikakor ni glavni vir navdiha za umetnika – arhitekturo nemške šole vseskozi navezuje tudi na funkcionalizem Malapartejeve hiše na otoku Capri, objektom Andjelićeve večne fascinacije. Temu posveti tudi maketo lastne arhitekture, ki se v Malapartejevi maniri dviga s tal in živi v simbiozi z vzhajanjem in zahajanjem sonca. Odmev italijanske povojne umetnosti je opazen tudi v kolesih, ki jih umetnik razstavlja kot intervencijske objekte – z njimi se je v obliki fotografije predstavil v projektu Cinecitta v povezavi z De Sicinim filmom Tatovi koles, tokrat pa je tematika drugačna. Na italijanski neorealizem se navezuje v smislu kolesa kot družbenega objekta, predmeta z veliko in podcenjeno vrednostjo. Kole

Kaja Kosmač in Sava Kosmač - Nosferatu (2006) Eksperimentalni video/ Avtorski video

DIVA nove pridobitve, 20. julij ― Poklon F. W. Murnau-u. Ob glasbi Björk se v pretežno nočnih prizorih izmenjujejo črno-beli in barvni posnetki urbanih prizorišč in zasnežene gozdne pokrajine. Spremljamo okorno gibanje neopredeljene osebe, ki ga potencira dinamična kamera. Vrteče in dinamične prizore prekinjajo bližnji posnetki obraza, oči in rdeča gaz v snegu, ki skupaj tvorijo atmosfero nerealnosti in se približajo ekspresionistični simfoniji groze.(Diva)

Kaja Kosmač in Sava Kosmač - Please Don't Follow Me Into the Sun (2006) Eksperimentalni video/ Glasbeni video/ Avtorski video

DIVA nove pridobitve, 20. julij ― Ob glasbi banda Intimn Frizurn se gradi video, ki ga na eni starni opredeljuje ekološka tematika in urbana subkultura, na drugi pa pop estetika z potenciranimi barvnimi poudarki. Montaža sledi glasbeni kompoziciji in tvori kompozicijske matrice, posluži se tudi računalniških video efektov, najopazneje zrcalne podvojitve (mirror). Dinamične barvne posnetke industrijskega pejsaža, mimibežečega vlaka in plesnih korakov prekinjajo črno-beli prizori obraza, silhuetne figure in modri...

Kaja Kosmač in Sava Kosmač - To Paul & Friends (2009) Eksperimentalni video/ Glasbeni video/ Avtorski video

DIVA nove pridobitve, 20. julij ― Ob glasbi The Beatles se nejasni upočasnjeni posnetki odkrivajo kot fragmenti telesa in barvitega oblačila. Ko v igro stopi rumena cestna linija se hitrost pospešuje in posnetek približuje. Usmerjena svetloba, ki spremlja človeško figuro, izolira podobo in jo postavi v kontrapunkt z bogastvom barvnih fragmentov, kar ustvari melanholično atmosfero. (Diva)

Kaja Kosmač & Sava Kosmač - Marzidovšek Minimal Laboratorium (2013) Dokumentarni video

DIVA nove pridobitve, 20. julij ― Marzidovšek Minimal Laboratorium (MML) je portret (o)kultnega slovenskobistriškega minimalista, zvočnega eksperimentatorja in vsestranskega kreativca Maria Marzidovška (1961-2011). S svojo neodvisno založbo kasetne produkcije MML je bil Mario vozliščna figura mariborskega podtalja 80-ih: glasbenik, eksperimentator, laboratorijec, inovator, performer, provokator. Bil je vseprisoten in visoko produktiven: v pičlih nekaj letih je na provizorični opremi sproducir...

Kuratorka Yunnia Yang gostja Postaje DIVA (2019-07-10)

DIVA video arhiv, 20. julij ― Yunnia Yang, tajvanska kuratorka, je za Projektno sobo SCCA pripravila enouren program videa z naslovom Vmesno stanje duha. Pred dvema letoma je pri nas predstavila sodobni tajvanski video, zdaj je izbrala enajstih del, ki reflektirajo obdobje komunizma in socializma v državah zahodnega Balkana, vzhodne Evrope in Rusije. Kmalu zatem je ta program predstavila še v formi razstave v galeriji Easttopics v Budimpešti. več

Likovni odmevi

ARS Likovni odmevi, 20. julij ― Aktualno likovno dogajanje, predvsem v Sloveniji, v obliki pogovorov z umetniki, kustosi in strokovnjaki, objavljamo tudi strokovna besedila in občasno opozorimo na večje likovne dogodke […] Aktualno likovno dogajanje, predvsem v Sloveniji, v obliki pogovorov z umetniki, kustosi in strokovnjaki, objavljamo tudi strokovna besedila in občasno opozorimo na večje likovne dogodke v tujini.
še novic