MARUŠA ŠTIBELJ: KOLAŽ NI LAŽ

MARUŠA ŠTIBELJ: KOLAŽ NI LAŽ

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 23. maj ― Maruša Štibelj je mlada umetnica, ki je odločno zakorakala v svet umetnosti z željo, da ohrani ali bolje rečeno ponovno prebudi interes za nekoč zelo vplivno tehniko kolaža, ki je danes prej drugotnega pomena kot pa osrednja misel, porajajoča se ob likovnem delu. Ne podreja se abstrakciji in njenim vplivom, temveč je našla skupni jezik med abstrahiranim in še zaznavnim svetom. Njena dela kažejo na spoj preteklosti in sedanjosti. To opazimo v izrezkih figur, vzetih iz starih revij, ki so premišljeno uporabljeni in vključeni v novo zgodbo, prežeto s sedanjostjo. Če opišemo eno izmed serij na razstavi, serija nosi naslov "Izolirane sanje" se ustavimo že ob prvi besedi izolacije, ki nas spomni na osamo ter iztrganost iz konteksta, hkrati ima le-ta negativen prizvok in daje občutek odtujenosti, medtem ko sanje vzbujajo upanje in predstavljajo spreminjajoče živahne slike ter so kot odraz intenzivnih občutkov in dejanj psihološke aktivnosti med spanjem. Sanje naj bi se večinoma nanašale na dejanja iz vsakdanjega življenja in njihova emocionalna doživetja, ki se lahko prepletajo z željami in hrepenenji ali pa v nas vzbujajo anksioznost, prepleteno z usodo posameznika.Sklop del zajema različne podobe, hkrati pa nam predstavi tudi tri stanja: odsev mladosti, negotovosti in žalosti. Slednja delujejo kot samosvoja celota, kjer je jasen pomen, medtem ko v predhodnih podobah tavamo v temi in so vse bolj skrivnostno ter domišljijsko obarvane.Temeljno izhodišče vseh del je nosilec podobe, ki lahko v celoti prekriva ozadje in ga sestavlja enobarvna peščena ali bež podlaga ali pa skupek različnih plasti. Plasti so del barvnega papirja, papirnatih prtičkov in krojnih pol. Celota pa je dodelana z akrilno barvo ali s posameznimi potezami. Tako nastaja prostor na osnovi impulzivne zgradbe, kjer se plasti prekrivajo, zlivajo, križajo in ustvarjajo nemir in dinamiko. Le-te so lahko del naključnega vzorca z dekorativnim pridihom, v katerem prevladujejo linija in geometrijski liki. Jasno pre

Kuratorka na rezidenci

Svet umetnosti, 23. maj ― Poljska umetnostna zgodovinarka, kritičarka, avtorica in kuratorka Lawinia Rate, ki živi in deluje v Berlinu, v maju v okviru enomesečne rezidence raziskuje gradivo v arhivu Postaje DIVA. Raziskava je del njenega širšega raziskovalnega projekta Materialnosti divergence. Filmski eksperimenti in feministična gibanja v Evropi od devetdesetih do danes. V četrtek, 23. maja, bo na internem dogodku […]
Neven Korda - Ni upanja ni strahu (1989) Glasbeni video/ Avtorski video

Neven Korda - Ni upanja ni strahu (1989) Glasbeni video/ Avtorski video

DIVA nove pridobitve, 23. maj ― Video delo je del kompilacije glasbenih spotov skupine Borghesia z naslovom "Triumf želje" (Dokument, G.U.M., Poppers, Triptih Bodočniki, Ni upanja ni strahu, Discipline, Blato, Ona, Venceremos). Kompilacija nadaljuje z ikonografijo, ki je že nakazana na kompilaciji glasbenih spotov skupine Borghesia "Tako mladi", vendar je tokrat oblikovno in tehnično že bolj dodelana. Izšla v okviru Založbe FV leta 1989 in se je uspešno distribuirala po alternativnih kanalih. Videi so svojevrst...
Neven Korda - G.U.M. (1989) Glasbeni video/ Avtorski video

Neven Korda - G.U.M. (1989) Glasbeni video/ Avtorski video

DIVA nove pridobitve, 23. maj ― Video delo je del kompilacije glasbenih spotov skupine Borghesia z naslovom "Triumf želje" (Dokument, G.U.M., Poppers, Triptih Bodočniki, Ni upanja ni strahu, Discipline, Blato, Ona, Venceremos). Kompilacija nadaljuje z ikonografijo, ki je že nakazana na kompilaciji glasbenih spotov skupine Borghesia "Tako mladi", vendar je tokrat oblikovno in tehnično že bolj dodelana. Izšla v okviru Založbe FV leta 1989 in se je uspešno distribuirala po alternativnih kanalih. Videi so svojevrst...
Neven Korda - Blato (1989) Glasbeni video/ Avtorski video

Neven Korda - Blato (1989) Glasbeni video/ Avtorski video

DIVA nove pridobitve, 23. maj ― Video delo je del kompilacije glasbenih spotov skupine Borghesia z naslovom "Triumf želje" (Dokument, G.U.M., Poppers, Triptih Bodočniki, Ni upanja ni strahu, Discipline, Blato, Ona, Venceremos). Kompilacija nadaljuje z ikonografijo, ki je že nakazana na kompilaciji glasbenih spotov skupine Borghesia "Tako mladi", vendar je tokrat oblikovno in tehnično že bolj dodelana. Izšla v okviru Založbe FV leta 1989 in se je uspešno distribuirala po alternativnih kanalih. Videi so svojevrst...
Neven Korda - Triptih Bodočniki (1989) Glasbeni video/ Avtorski video

Neven Korda - Triptih Bodočniki (1989) Glasbeni video/ Avtorski video

DIVA nove pridobitve, 23. maj ― Video delo je del kompilacije glasbenih spotov skupine Borghesia z naslovom "Triumf želje" (Dokument, G.U.M., Poppers, Triptih Bodočniki, Ni upanja ni strahu, Discipline, Blato, Ona, Venceremos). Kompilacija nadaljuje z ikonografijo, ki je že nakazana na kompilaciji glasbenih spotov skupine Borghesia "Tako mladi", vendar je tokrat oblikovno in tehnično že bolj dodelana. Izšla v okviru Založbe FV leta 1989 in se je uspešno distribuirala po alternativnih kanalih. Videi so svojevr...

3. slovenski dan brisače

KIBLA, 20. maj ― 3. slovenski dan brisačev sodelovanju z Založbo PivecMMC KIBLA, sobota 25. 5. 2019, ob 17. uriV soboto, 25. maja 2019, med 17. in 22. uro bo v Multimedijskem centru KIBLA v Mariboru potekala povsem običajna nenavadna prireditev, imenovana "Dan brisače". Dan brisače (angleško Towel Day) se...

Spletne urice #100

KIBLA, 20. maj ― Spletne urice #100Spletne (Ž)urice!™MMC KIBLA, torek, 28. 5. 2019, ob 19.05"Le urno, le urno obrni pete,le urno, le urno – 100-te urice so že!"Pa smo jih dočakali – 100-te urice oz. Spletne (Ž)urice!™ Od leta 2011 dalje se ob torkih zvečer družimo v KID Kibla - v tem času smo slišali...
Vmes

Vmes

Neodvisni, 20. maj ― V članku avtor recenzira premiero prvenca v produkciji Plesnega teatra Ljubljana avtorice Alicie Pauline Ocadiz Arriaga: Sestavi se. V analizi naredi razliko med prvim in drugim delom predstave, problematizira vlogo naracije v plesni predstavi ter izpostavi pomembnost vloge dramaturga v produkcijah, posebej še, ko gre za prvi projekt avtorja. Meni, da pri predstavah, ki družijo govor s gibom postane nevarno, da: "Gib postane podrejen besedi, ki drsi po neobveznem toku označevalcev, v katerem se gledalcem potrjuje že vnaprej znano. Ali pa se znotraj čustvenega diskurza sočustvovanja z nastopajočim kot osebo ples vpiše v čustven register kot občudovanje mojstrskosti veščine in izvedbe."
še novic